open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

11.09.2015  № 922

Про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки
№ 1115 від 27.10.2015
№ 332 від 25.03.2016
№ 110 від 30.01.2020}

На виконання статті 13 Закону України "Про вищу освіту" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25 листопада 2011 р. № 1364 "Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України".

Встановити, що до моменту затвердження персонального складу комісій (підкомісій) Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, продовжують діяти Науково-методичні комісії у складі, згідно з додатками 3, 4, 6 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.11.2011 № 1364 "Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України" (зі змінами).

{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 332 від 25.03.2016}

{Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 1115 від 27.10.2015}

3. Начальнику управління зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) зробити відмітку у справах архіву.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Совсун І.Р.

Т.в.о. Міністра

І.Р. Совсун


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
11.09.2015  № 922
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 30.01.2020 № 110)

ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

1. Загальні положення

1.1. Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України (далі - Науково-методична рада) - це постійний консультативно-дорадчий орган, що створюється відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630.

1.2. У своїй діяльності Науково-методична рада керується законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійну (професійно-технічну освіту)", "Про фахову передвищу освіту", "Про вищу освіту", "Про наукову та науково-технічну діяльність", цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів для різних складників освіти, впровадженні інноваційної освітньої діяльності, сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої діяльності.

2. Структура Науково-методичної ради

2.1. Науково-методична рада утворюється в складі 15 осіб.

2.2. При Науково-методичній раді формується сім секторів:

сектор дошкільної та загальної середньої освіти - до 15 осіб;

сектор професійної (професійно-технічної) освіти - до 15 осіб;

сектор фахової передвищої освіти - до 15 осіб;

сектор вищої освіти - до 15 осіб;

сектор інклюзивної освіти - до 9 осіб

сектор позашкільної освіти та виховання - до 15 осіб;

сектор психологічного та соціального супроводу - до 9 осіб.

2.3. При секторах Науково-методичної ради (далі - сектори) формуються науково-методичні комісії (підкомісії) за галузями знань (в окремих випадках - міжгалузеві) (для професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти), за предметними циклами (для дошкільної та загальної середньої освіти) та за основними напрямами позашкільної освіти (для сектору позашкільної освіти та виховання).

2.4. У складі науково-методичних комісій можуть формуватись підкомісії за окремими професіями для професійної (професійно-технічної), спеціальностями для фахової передвищої та вищої освіти, навчальними предметами для загальної середньої освіти та освітніми лініями для дошкільної освіти. Підкомісії (комісії без поділу на підкомісії) формуються в складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено законодавством.

2.5. Структура науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказом Міністерства освіти і науки України.

3. Формування Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій)

3.1. До персонального складу Науково-методичної ради входять Міністр, перший заступник Міністра, профільні заступники Міністра та інші члени, обрані за конкурсом.

3.2. Головою Науково-методичної ради є Міністр освіти і науки України.

3.3. Заступниками голови Науково-методичної ради за посадами є перший заступник Міністра та профільні заступники Міністра.

3.4. До персонального складу секторів за посадами входять генеральні директори відповідних директоратів політик Міністерства освіти і науки України та інші члени, обрані за конкурсом.

3.5. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) формується з представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів вищої освіти усіх форм власності, наукових установ, Національної академії наук України та галузевих національних академій наук, професійних асоціацій, міжнародних експертів на строк не більше ніж три роки з осіб, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менше 10 років.

3.6. До складу Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) не можуть входити керівники та заступники керівників закладів вищої освіти (наукових установ), більше одного представника від закладу освіти (наукової установи) та члени галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

3.7. З числа членів Науково-методичної ради обирається вчений секретар.

3.8. З числа членів сектору обираються куратори кожної науково-методичної комісії.

3.9. З числа членів науково-методичної комісії (підкомісії) обираються голова, його заступник і секретар.

3.10. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказами Міністерства освіти і науки України на строк не більше ніж три роки.

4. Завдання Науково-методичної ради

4.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:

1) науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо перспективних напрямів розвитку змісту освіти;

2) організація взаємодії науково-методичних комісій (підкомісій) у питаннях міжпредметних зв'язків, порівняльних досліджень, інноваційних освітніх технологій та удосконалення навчально-методичного забезпечення;

3) розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів щодо удосконалення та розвитку змісту освіти;

4) розроблення методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів освіти, освітніх програм з урахуванням вимог Національної рамки кваліфікацій;

5) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;

6) участь у розробленні стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;

7) надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки України щодо змісту освіти та організації освітнього процесу.

4.2. Завдання сектору дошкільної та загальної середньої освіти:

1) розроблення рекомендацій щодо удосконалення змісту освіти, стандартів освіти, освітніх програм, методів і засобів навчання у сфері дошкільної та загальної середньої освіти;

2) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення психолого-педагогічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, методів виховання та навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, організації інноваційної діяльності у сфері дошкільної та загальної середньої освіти;

3) проведення роботи щодо організації та здійснення супроводу експерименту або реалізації інноваційного освітнього проекту (далі - Проєкт) всеукраїнського рівня:

розгляд заявок, проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи та надання висновку щодо доцільності організації та проведення експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня;

здійснення координації проведення експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня, експертизи виконання програми кожного його етапу в закладах дошкільної, загальної середньої освіти;

прийняття рішення (за необхідністю) щодо внесення змін до програми, розширення бази проведення, припинення експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня;

надання висновків щодо доцільності (недоцільності) запровадження освітніх інновацій у систему дошкільної, загальної середньої освіти на всеукраїнському рівні;

здійснення науково-методичного аналізу програм розвитку, виховання і навчання дітей, освітніх програм, навчальних матеріалів тощо, розроблених під час експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня, та підготовка відповідних висновків;

4) організація та проведення експертизи, підтвердження відповідності навчальних видань, засобів навчання і обладнання освітнім стандартам, психолого-педагогічним вимогам та визначення доцільності їх впровадження у освітній процес закладів дошкільної та загальної середньої освіти.

4.4. Завдання сектору професійної (професійно-технічної) освіти:

1) розроблення методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів професійної (професійно-технічної) освіти із застосуванням компетентнісного підходу;

2) визначення порядку розгляду та затвердження стандартів професійної (професійно-технічної) освіти;

3) організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів професійної (професійно-технічної) освіти;

4) науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо удосконалення змісту професійної (професійно-технічної) освіти;

5) організація проведення науково-методичного та психолого-педагогічного аналізу:

- заявок на здійснення дослідно-експериментальної роботи на базі професійних (професійно-технічних) закладів освіти;

- впровадження інновацій у сфері професійної (професійно-технічної) освіти на державному рівні та оцінка їх результатів;

- матеріалів апробації стандартів професійної (професійно-технічної) освіти з конкретних професій.

4.5. Завдання сектору фахової передвищої освіти:

1) розроблення методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів фахової передвищої освіти;

2) визначення порядку розгляду та затвердження стандартів фахової передвищої освіти;

3) організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів фахової передвищої освіти;

4) співпраця з науково-методичними комісіями (підкомісіями) сектору вищої освіти з розроблення стандартів фахової передвищої освіти

5) надання рекомендацій та пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;

6) надання консультативної допомоги з організаційно-методичного забезпечення освіти, впровадження нових освітніх технологій і методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій.

4.6. Завдання сектору вищої освіти:

1) розроблення методології та методичних рекомендацій із розроблення стандартів вищої освіти;

2) визначення порядку розгляду та затвердження стандартів вищої освіти;

3) організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів вищої освіти;

4) співпраця з науково-методичними комісіями (підкомісіями) сектору фахової передвищої освіти з розроблення стандартів фахової передвищої освіти;

5) надання рекомендацій та пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;

6) надання консультативної допомоги з впровадження нових освітніх технологій, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, дистанційної освіти, освіти впродовж життя, визнання неформального та інформального навчання;

7) організація розроблення вимог до підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників.

4.7. Завдання сектору інклюзивної освіти:

1) аналіз відповідності освітніх програм та посібників змісту, формам та методам інклюзивної освіти;

2) підготовка аналітичних матеріалів та пропозицій щодо удосконалення навчального та методичного забезпечення інклюзивної освіти;

3) підготовка пропозицій щодо перспектив розвитку основних напрямів інклюзивної освіти.

4.8. Завдання сектору позашкільної освіти та виховання:

1) аналіз відповідності освітніх програм та посібників змісту, формам та методам позашкільної освіти та виховання;

2) підготовка аналітичних матеріалів щодо стану та пропозицій щодо удосконалення навчального та методичного забезпечення позашкільної освіти та виховання;

3) підготовка пропозицій щодо перспектив розвитку основних напрямів позашкільної освіти та виховання.

4.9. Завдання сектору психологічного та соціального супроводу:

1) проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи освітніх та навчальних програм, навчальної літератури, електронних підручників та інших електронних освітніх ресурсів, засобів навчання і обладнання навчального, загального та спеціального призначення, психологічного та соціологічного інструментарію для дошкільної, початкової, загальної середньої, спеціальної та фахової передвищої освіти;

2) надання консультативної психолого-педагогічної допомоги з організаційно-методичного забезпечення освіти, впровадження нових освітніх технологій і методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій у системі освіти;

3) підготовка пропозицій щодо перспектив розвитку основних напрямів роботи психологічної служби;

4) надання рекомендацій щодо доцільності (недоцільності) використання та відповідності змісту психолого-педагогічним вимогам навчальної літератури в освітньому процесі в навчальних закладах.

5. Організація роботи Науково-методичної ради, сектору та науково-методичних комісій (підкомісій)

5.1. Організаційною формою роботи Науково-методичної ради, секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) є засідання.

5.2. Організаційне забезпечення та координацію роботи Науково-методичної ради здійснює вчений секретар.

5.3. Організаційне забезпечення та координацію роботи секторів здійснюють координатори секторів.

5.4. Рішення та рекомендації Науково-методичної ради, секторів, науково-методичних комісій (підкомісій) приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів за умови наявності кворуму, що складає шістдесят відсотків від загального складу відповідного органу.

Як виняток, допускається дистанційна участь членів Науково-методичної ради, членів секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

5.5. Засідання Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - один із його заступників) та вчений секретар.

5.6. Засідання сектору Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує координатор сектору.

5.7. Засідання Науково-методичної комісії (підкомісії) оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - заступник) та секретар.

5.8. Засідання Науково-методичної ради, секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) є відкритими для громадськості.

5.9. Матеріали для ознайомлення з питань, що виносяться на чергове засідання Науково-методичної ради, секторів, науково-методичних комісій (підкомісій), розсилаються її членам вченим секретарем, координатором чи секретарем за 10 днів до засідання.

5.10. Для аналізу поданих на розгляд Науково-методичної ради та секторів навчальних, науково-методичних, психолого-педагогічних матеріалів, проєктів стандартів може бути залучено інших фахівців (в т. ч. міжнародних експертів) у відповідній галузі, що не є членами відповідної комісії (підкомісії), за згодою. Висновки підготовлені за результатами такого аналізу надаються членам Науково-методичної ради та членам секторів Науково-методичної ради.

5.11. З метою уникнення необ'єктивного розгляду питання чи упередженого прийняття рішення член Науково-методичної ради, сектору Науково-методичної ради, науково-методичної комісії (підкомісії), який не підтримує пропозиції, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

5.12. Рішення, рекомендації та пропозиції Науково-методичної ради розглядає Колегія Міністерства освіти і науки України.

5.13. Засідання Науково-методичної ради скликаються для вироблення перспективних напрямів, планування своєї діяльності, підведення підсумків роботи і вирішення стратегічних завдань розвитку системи освіти відповідно до окремого плану роботи, але не менш як один раз на рік. За необхідності головою Науково-методичної ради або його заступниками можуть скликатися оперативні засідання.

5.14. Засідання сектору проводяться у строки, які визначаються окремим планом, що затверджується щорічно координатором. За необхідності координатором сектору можуть скликатися позачергові засідання.

5.15. Засідання науково-методичних комісій (підкомісій) проводяться у строки, визначені окремим планом, який затверджується на початку навчального року на засіданні науково-методичних комісій (підкомісій). За необхідності головою науково-методичної комісії (підкомісії) можуть скликатися оперативні засідання.

5.16. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) здійснює Міністерство освіти і науки України або уповноважені ним підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління Міністерства.

{Положення в редакції Наказів Міністерства освіти і науки № 1115 від 27.10.2015, № 110 від 30.01.2020}

{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: