open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

11.09.2015  № 922

Про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

На виконання статті 13 Закону України "Про вищу освіту" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність:

наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25 листопада 2011 року № 1364 "Про Науково-методичну раду МОН та науково-методичні комісії з вищої освіти".

3. Начальнику управління зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) зробити відмітку у справах архіву.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Совсун І.Р.

Т.в.о. Міністра

І.Р. Совсун


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
11.09.2015  № 922

ПОЛОЖЕННЯ
про науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

1. Загальні положення

1.1. Науково-методична рада з питань освіти Міністерства освіти і науки (далі - Науково-методична рада) - це постійний консультативно-дорадчий орган, що створюється відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630.

1.2. У своїй діяльності Науково-методична рада керується Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про вищу освіту", "Про наукову та науково-технічну діяльність", цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів освітньої діяльності та стандартів освіти, впровадженні сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої та методичної діяльності навчальних закладів.

2. Структура Науково-методичної ради

2.1. Науково-методична рада створюється наказом Міністерства освіти і науки України в складі голови, двох його заступників, вченого секретаря та членів Науково-методичної ради на строк не більше, ніж три роки.

2.2. У складі Науково-методичної ради формується п'ять секторів:

- сектор дошкільної освіти - до 9 осіб;

- сектор загальної середньої освіти - до 15 осіб;

- сектор професійної (професійно-технічної) освіти - до 15 осіб;

- сектор вищої освіти - до 15 осіб;

- сектор позашкільної освіти та виховної роботи - до 9 осіб.

2.3. Основними робочими органами секторів Науково-методичної ради є науково-методичні комісії.

2.4. Науково-методичні комісії формуються як галузеві (в окремих випадках - міжгалузеві) за галузями знань (для професійної (професійно-технічної) та вищої освіти), предметними циклами (для дошкільної та середньої освіти) та напрямами позашкільної освіти (для сектору позашкільної освіти та виховної роботи).

2.5. У рамках Науково-методичної комісії можуть формуватись підкомісії за окремими спеціальностями (для професійної (професійно-технічної) та вищої освіти) та предметами (для дошкільної та середньої освіти). Підкомісії (комісії без поділу на підкомісії) формуються в складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено наказом Міністерства освіти і науки.

2.6. Персональний склад Науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказом Міністерства освіти і науки України на строк не більше, ніж три роки.

3. Завдання Науково-методичної ради

3.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:

3.1.1 науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо перспективних напрямів розвитку змісту освіти;

3.1.2 організація взаємодії науково-методичних комісій у питаннях міжпредметних зв'язків, порівняльних досліджень, інноваційних технологій навчання та удосконалення навчально-методичного забезпечення;

3.1.3 розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів щодо удосконалення та розвитку змісту освіти;

3.1.4 організація розробки і схвалення методичних рекомендацій до формування стандартів освітньої діяльності, стандартів освіти, освітньо-професійних та освітньо-наукових програм з врахуванням вимог Національної рамки кваліфікацій;

3.1.5 залучення до розроблення та удосконалення стандартів, програм, нормативних документів експертів за профілями, формування тимчасових колективів для виконання окремих завдань;

3.1.6 схвалення методології здійснення моніторингу стану освіти за всіма освітніми, освітньо-професійними і освітньо-науковими рівнями;

3.1.7 прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення навчального, наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;

3.1.8 координація організації та проведення наукових, методичних, науково-практичних конференцій, семінарів та конкурсів-оглядів з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу та обміну досвідом роботи з відповідних напрямків;

3.1.9 надання рекомендацій щодо ефективного використання фінансових ресурсів, передбачених для навчально-методичного забезпечення;

3.1.10 сприяння співробітництву навчальних закладів із роботодавцями та їх об'єднаннями, професійними асоціаціями та громадськими організаціями;

3.1.11 участь у розробленні стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;

3.1.12 схвалення професійних стандартів для посад педагогічних та науково-педагогічних працівників;

3.1.13 надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки щодо змісту освіти та організації освітнього процесу.

3.2. Завдання сектору дошкільної освіти:

3.2.1 організація розробки науково-методичними комісіями Державного стандарту дошкільної освіти, встановлення відповідності програм розвитку дітей раннього та дошкільного віку Державному стандарту дошкільної освіти;

3.2.2 прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення педагогічного, психологічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, розроблення сучасних методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій;

3.2.3 проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи та надання рекомендацій щодо доцільності використання у роботі з дітьми (у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами) програм, навчальних посібників, електронних ресурсів з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти;

3.2.4 оцінка науково-методичних, психолого-педагогічних, санітарно-гігієнічних, інших вимог щодо створення відповідного виду літератури;

3.2.5 надання рекомендацій щодо доцільності (недоцільності) використання навчальної літератури у навчально-виховному процесі в дошкільних навчальних закладах.

3.2.6 здійснення науково-методичної експертизи програм, проектів, документів, матеріалів, навчальних видань і підготовка експертних висновків.

3.3. Завдання сектору загальної середньої освіти:

3.3.1. розроблення методології та методичних рекомендацій з розробки стандартів середньої освіти із застосуванням компетентнісного підходу;

3.3.2. організація розробки науково-методичними комісіями Державного стандарту загальної початкової освіти та Державного стандарту базової та повної середньої освіти;

3.3.3 прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення педагогічного, психологічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, розроблення сучасних методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій;

3.3.4 оцінка науково-методичних, психолого-педагогічних, санітарно-гігієнічних, інших вимог щодо створення навчальної літератури, що використовується у середній освіті;

3.3.5 встановлення відповідності навчальних планів та програм державним стандартам загальної середньої освіти;

3.3.6 надання рекомендацій щодо доцільності (недоцільності) використання навчальної літератури у навчально-виховному процесі в загальноосвітніх навчальних закладах.

3.3.7 здійснення науково-методичної експертизи проектів Базового навчального плану, програм, документів, матеріалів, навчальних видань і підготовка експертних висновків. Визначення та аналіз змісту навчальних предметів з урахуванням компетентнісних підходів, передбачених державними освітніми стандартами.

3.4. Завдання сектору професійної (професійно-технічної) освіти:

3.4.1 розроблення методології та методичних рекомендацій із розробки стандартів професійної (професійно-технічної) освіти із застосуванням компетентнісного підходу;

3.4.2 організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів професійної (професійно-технічної) освіти;

3.4.3 встановлення відповідності навчальної літератури та електронних ресурсів стандартам професійної (професійно-технічної) освіти та новітнім технологіям на виробництві;

3.4.4 науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо удосконалення змісту професійної (професійно-технічної) освіти;

3.4.5 організація проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи:

- заявок на здійснення дослідно-експериментальної роботи на базі професійних (професійно-технічних) навчальних закладів;

- впровадження інновацій у сфері професійної (професійно-технічної) освіти на державному рівні та оцінка їх результатів;

- матеріалів апробації державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти з конкретних професій.

3.5. Завдання сектору вищої освіти:

3.5.1 розроблення методології та методичних рекомендацій із розробки стандартів освітньої діяльності та стандартів вищої освіти;

3.5.2 організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів освітньої діяльності та стандартів вищої освіти;

3.5.3 надання висновків щодо пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;

3.5.5 надання консультативно-експертної допомоги в галузі організаційно-методичного забезпечення освіти, впровадження нових освітніх технологій і методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, дистанційної освіти, освіти впродовж життя, визнання неформального та інформального навчання;

3.5.6 розроблення рекомендацій щодо наукової організації праці працівників вищих навчальних закладів, нормування часу для планування й обліку навчальної роботи, основних видів методичної, наукової, організаційної та виховної роботи;

3.5.7 організація розроблення вимог до підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників.

3.6. Завдання сектору позашкільної освіти та виховної роботи:

3.6.1 встановлення відповідності навчальних програм та посібників змісту, формам та методам позашкільної освіти;

3.6.2 підготовка аналітичних матеріалів щодо стану та пропозицій щодо удосконалення навчального та методичного забезпечення позашкільної освіти;

3.6.3 підготовка пропозицій щодо перспектив розвитку основних напрямів позашкільної освіти;

4. Формування складу Науково-методичної ради та науково-методичних комісій

4.1. Склад Науково-методичної ради

4.1.1. Головою Науково-методичної ради є Міністр освіти і науки України.

4.1.2. Заступниками голови Науково-методичної ради за посадами є перший заступник Міністра та заступник Міністра.

4.1.3. Персональний склад Науково-методичної ради (за секторами) формується шляхом відкритого конкурсу. Для здійснення конкурсного відбору членів Науково-методичної ради формується конкурсна комісія у складі 9 осіб, які висуваються:

- чотири особи - Колегією Міністерства освіти і науки;

- три особи - Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти;

- одна особа - Громадською радою Міністерства освіти і науки України;

- одна особа - Спільним представницьким органом сторони роботодавців.

Персональний склад конкурсної комісії затверджується наказом Міністерства освіти і науки України.

4.1.4. Вимоги до членів секторів Науково-методичної ради та порядок проведення їх конкурсного відбору затверджуються наказом Міністерства освіти і науки України. Наказ про проведення конкурсного відбору членів Науково-методичної ради оприлюднюється на веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

4.1.5. Членами Науково-методичної ради можуть бути представники суб'єктів висування кандидатів: державних органів, об'єднань роботодавців, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертних груп, у тому числі - міжнародні експерти.

4.1.6. До складу Науково-методичної ради не можуть входити керівники та заступники керівників вищих навчальних закладів, наукових установ, а також більше одного представника від навчального закладу, установи, громадської організації, професійної асоціації, організації роботодавців, експертної групи. До складу Науково-методичної ради також не можуть входити члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та його галузевих експертних рад.

4.1.7. Пропозиції щодо змін в складі Науково-методичної ради в межах строку її повноважень розглядаються на її засіданнях та затверджуються відповідним наказом Міністерства освіти і науки України.

4.1.8. Організаційне забезпечення та координацію роботи Науково-методичної ради здійснюють вчений секретар та координатори секторів.

4.2. Сектори Науково-методичної ради

4.2.1. Роботу секторів організовують координатори секторів, які обираються членами кожного сектора та за поданням Науково-методичної ради затверджуються наказом Міністерства освіти і науки України.

4.2.2. До складу секторів Науково-методичної ради за посадами входять директори відповідних структурних підрозділів Міністерства освіти і науки України.

4.3. Склад Науково-методичної комісії (підкомісії)

4.3.1. Персональний склад Науково-методичних комісій (підкомісій) формується шляхом відкритого конкурсу.

4.3.2. Функції конкурсних комісій з конкурсного відбору членів Науково-методичних комісій (підкомісій) виконують відповідні сектори Науково-методичної ради. Вимоги до членів Науково-методичних комісій (підкомісій) та порядок проведення їх конкурсного відбору оголошуються наказом Міністерства освіти і науки України. Інформація про проведення конкурсного відбору членів Науково-методичних комісій (підкомісій) оприлюднюється на веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

4.3.3. Членами Науково-методичних комісій (підкомісій) можуть бути представники суб'єктів висування кандидатів: державних органів, об'єднань роботодавців, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертних груп, у тому числі - міжнародні експерти.

4.3.4. До складу Науково-методичної комісії (підкомісії) не можуть входити керівники і заступники керівників вищих навчальних закладів, наукових установ, а також члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та його галузевих експертних рад. До складу Науково-методичної комісії (підкомісії) не може входити більш як один представник від закладу, установи чи організації.

4.3.5. Голова Науково-методичної комісії (підкомісії), його заступник і секретар обираються з числа її членів на першому засіданні. Дострокове припинення повноважень керівництва Науково-методичної комісії (підкомісії) може бути ініційовано відповідним сектором Науково-методичної ради або шляхом збирання підписів більшості членів Науково-методичної комісії (підкомісії).

4.3.6. Пропозиції щодо змін в складі Науково-методичної комісії (підкомісії) в межах строку її повноважень розглядаються на засіданнях секторів Науково-методичної ради та затверджуються відповідним наказом Міністерства освіти і науки України.

5. Організація роботи Науково-методичної ради та науково-методичних комісій (підкомісій)

5.1. Організаційною формою роботи Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради, Науково-методичних комісій, підкомісій) є засідання.

5.2. Рішення та рекомендації Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради, Науково-методичних комісій, підкомісій) приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів за умови наявності кворуму, що складає дві третини від загального складу відповідного органу. Як виняток, допускається дистанційна участь членів Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради) з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

5.3. Засідання Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - один із його заступників) та вчений секретар.

5.4. Засідання сектору Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує профільний заступник голови Науково-методичної ради (за його відсутності - координатор сектору) та секретар, обраний із числа членів сектору.

5.5. Засідання Науково-методичної комісії (підкомісії) оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - заступник) та секретар.

5.6. Засідання Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради, Науково-методичних комісій, підкомісій) є відкритими для громадськості за умови попередньої реєстрації.

5.7. Матеріали для ознайомлення з питань, що виносяться на чергове засідання Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради, Науково-методичних комісій, підкомісій), розсилаються її членам вченим секретарем (координатором, секретарем) за 10 днів до засідання.

5.8. Подані на розгляд Науково-методичної ради навчальні, науково-методичні, психолого-педагогічні матеріали, проекти стандартів освіти подаються на зовнішню експертизу щонайменше трьом експертам (експертним групам). Оплата послуг зовнішніх експертів здійснюється у встановленому порядку. Висновки експертизи надаються членам Науково-методичної ради та оприлюднюються на веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

5.9. З метою уникнення необ'єктивного розгляду питання чи упередженого прийняття рішення, коли у членів Науково-методичної ради (науково-методичної комісії) існує конфлікт інтересів, вони повинні перед засіданням заявити про це і не брати участі у розгляді зазначеного питання.

5.10. Для забезпечення виконання окремих рішень і рекомендацій Науково-методичної ради (секторів Науково-методичної ради, Науково-методичних комісій, підкомісій) вводяться в дію наказами Міністерства освіти і науки України.

5.11. Рішення, рекомендації та пропозиції Науково-методичної ради (сектору Науково-методичної ради) розглядає Колегія Міністерства освіти і науки України.

5.12. Пленарні засідання Науково-методичної ради скликаються для вироблення перспективних напрямів, планування своєї діяльності, підведення підсумків роботи і вирішення стратегічних завдань розвитку системи освіти відповідно до окремого плану роботи, але не менш як один раз на рік.

5.13. Засідання сектору Науково-методичної ради проводяться у строки, які визначаються окремим планом, що затверджується щорічно на початку навчального року головою (заступником голови) Науково-методичної ради. За необхідності головою Науково-методичної ради, його заступниками або координатором можуть скликатися оперативні засідання.

Голови науково-методичних комісій і підкомісій мають право брати участь у засіданнях сектору Науково-методичної ради з правом дорадчого голосу.

5.14. Засідання науково-методичних комісій (підкомісій) проводяться у строки, визначені окремим планом, який затверджується на початку навчального року на засіданні науково-методичних комісій (підкомісій). За необхідності головою науково-методичної комісії (підкомісії) можуть скликатися оперативні засідання.

5.15. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Науково-методичної ради здійснює Інститут модернізації і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.

5.16. Інститут модернізації і змісту освіти Міністерства освіти і науки України має право укладати угоди цивільно-правового характеру з розробниками стандартів освітньої діяльності і стандартів освіти в межах відповідної бюджетної програми.

5.17. Відрядження членів Науково-методичної ради та науково-методичних комісій здійснюється Інститутом модернізації і змісту освіти Міністерства освіти і науки України в межах відповідної бюджетної програми.

{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: