open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

11.09.2015  № 922

Про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки
№ 1115 від 27.10.2015
№ 332 від 25.03.2016
№ 110 від 30.01.2020
№ 18 від 05.01.2021}

На виконання статті 13 Закону України "Про вищу освіту" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25 листопада 2011 р. № 1364 "Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України".

Встановити, що до моменту затвердження персонального складу комісій (підкомісій) Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, продовжують діяти Науково-методичні комісії у складі, згідно з додатками 3, 4, 6 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.11.2011 № 1364 "Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України" (зі змінами).

{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 332 від 25.03.2016}

{Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 1115 від 27.10.2015}

3. Начальнику управління зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) зробити відмітку у справах архіву.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Совсун І.Р.

Т.в.о. Міністра

І.Р. Совсун


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
11.09.2015  № 922
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 05 січня 2021 року № 18)

ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України

1. Загальні положення

1.1. Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України (далі - Науково-методична рада) - це постійний консультативно-дорадчий орган, що створюється відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630.

1.2. У своїй діяльності Науково-методична рада керується законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про професійну (професійно-технічну освіту)", "Про фахову передвищу освіту", "Про вищу освіту", "Про наукову та науково-технічну діяльність", цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів для різних складників освіти, впровадженні інноваційної освітньої діяльності, сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої діяльності.

2. Структура Науково-методичної ради

2.1. Науково-методична рада утворюється в складі 15 осіб.

2.2. При Науково-методичній раді формується три сектори:

сектор дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти та виховання - до 15 осіб;

сектор фахової передвищої освіти - до 15 осіб;

сектор вищої освіти - до 15 осіб.

2.3. При секторах Науково-методичної ради (далі - сектори) формуються науково-методичні комісії (підкомісії) за складниками освіти та/або галузями знань (в окремих випадках - міжгалузеві) (для фахової передвищої та вищої освіти).

2.4. У складі науково-методичних комісій можуть формуватись підкомісії за окремими складниками освіти (для дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти), спеціальностями для фахової передвищої та вищої освіти. Підкомісії (комісії без поділу на підкомісії) формуються в складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено законодавством.

2.5. Структура науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказом Міністерства освіти і науки України.

3. Формування Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій)

3.1. До персонального складу Науково-методичної ради входять Міністр, перший заступник Міністра, профільні заступники Міністра та інші члени, обрані за конкурсом.

3.2. Головою Науково-методичної ради є Міністр освіти і науки України.

3.3. Заступниками голови Науково-методичної ради за посадами є перший заступник Міністра та профільні заступники Міністра.

3.4. До персонального складу секторів за посадами входять генеральні директори відповідних директоратів (управлінь) Міністерства освіти і науки України та інші члени, обрані за конкурсом.

3.5. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) формується з представників центральних органів виконавчої влади, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти усіх форм власності, наукових установ, Національної академії наук України та галузевих національних академій наук, професійних асоціацій, міжнародних експертів, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менше 10 років, на строк не більше ніж три роки.

3.6. До складу Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) не можуть входити керівники та заступники керівників закладів вищої освіти (наукових установ), більше одного представника від закладу освіти (наукової установи) та члени галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

3.7. З числа членів Науково-методичної ради обирається вчений секретар.

3.8. З числа членів сектору обираються куратори кожної науково-методичної комісії.

3.9. З числа членів науково-методичної комісії (підкомісії) обираються голова його заступник і секретар.

3.10. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказами Міністерства освіти і науки України на строк не більше, ніж три роки.

4. Завдання Науково-методичної ради

4.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:

1) науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо перспективних напрямів розвитку змісту освіти;

2) організація взаємодії науково-методичних комісій (підкомісій) у питаннях міжпредметних зв'язків, порівняльних досліджень, інноваційних освітніх технологій та удосконалення навчально-методичного забезпечення;

3) розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів щодо удосконалення та розвитку змісту освіти, впровадження інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;

4) підготовка методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів освіти, освітніх програм у сфері вищої та фахової передвищої освіти;

5) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;

6) участь у розробленні стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;

7) надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки України щодо змісту освіти та організації освітнього процесу.

4.2. Завдання сектору дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти та виховання:

1) розроблення рекомендацій щодо удосконалення змісту освіти, освітніх програм, методів і засобів навчання та виховання у сфері дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти, а також розвитку основних напрямів роботи психологічної служби та роботи з дітьми;

2) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення психолого-педагогічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, методів виховання та навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, організації інноваційної діяльності у сфері дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти;

3) організація та супровід експериментів та/або реалізація інноваційних освітніх проектів (далі - Проекти) всеукраїнського рівня:

розгляд заявок, проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи та надання висновку щодо доцільності організації та проведення експерименту та/або реалізації Проектів всеукраїнського рівня;

координація проведення експериментів та/або реалізації Проектів всеукраїнського рівня, експертиза виконання програми кожного етапу в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти;

прийняття рішення (у разі необхідності) щодо внесення змін до програми, розширення бази проведення, припинення експериментів та/або реалізації Проектів всеукраїнського рівня;

надання висновків щодо доцільності (недоцільності) запровадження освітніх інновацій у систему дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти на всеукраїнському рівні;

здійснення науково-методичного аналізу програм розвитку, виховання і навчання дітей, освітніх програм, навчальних матеріалів тощо, розроблених під час експериментів та/або реалізації Проектів всеукраїнського рівня, та підготовка відповідних висновків.

4.3. Завдання сектору фахової передвищої освіти:

1) розроблення методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів фахової передвищої освіти;

2) визначення порядку розгляду та затвердження стандартів фахової передвищої освіти;

3) організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів фахової передвищої освіти;

4) співпраця з науково-методичними комісіями (підкомісіями) сектору вищої освіти з розроблення стандартів фахової передвищої освіти;

5) надання рекомендацій та пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;

6) надання консультативної допомоги з організаційно-методичного забезпечення освіти, впровадження нових освітніх технологій і методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій.

4.4. Завдання сектору вищої освіти:

1) розроблення методології та методичних рекомендацій із розроблення стандартів вищої освіти;

2) визначення порядку розгляду та затвердження стандартів вищої освіти;

3) організація розроблення науково-методичними комісіями стандартів вищої освіти;

4) співпраця з науково-методичними комісіями (підкомісіями) сектору фахової передвищої освіти з розроблення стандартів фахової передвищої освіти;

5) надання рекомендацій та пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;

6) надання консультативної допомоги з впровадження нових освітніх технологій, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, дистанційної освіти, освіти впродовж життя, визнання неформального та інформального навчання;

7) організація розроблення вимог до підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників.

5. Організація роботи Науково-методичної ради, сектору та науково-методичних комісій (підкомісій)

5.1. Організаційною формою роботи Науково-методичної ради, секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) є засідання.

5.2. Організаційне забезпечення та координацію роботи Науково-методичної ради здійснює вчений секретар.

5.3. Організаційне забезпечення та координацію роботи секторів здійснюють координатори секторів.

5.4. Рішення та рекомендації Науково-методичної ради, секторів, науково-методичних комісій (підкомісій) приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів за умови наявності кворуму, що складає шістдесят відсотків від загального складу відповідного органу.

Як виняток, допускається дистанційна участь членів Науково-методичної ради, членів секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

5.5. Засідання Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - один із його заступників) та вчений секретар.

5.6. Засідання сектору Науково-методичної ради оформлюється протоколом, який підписує координатор сектору.

5.7. Засідання Науково-методичної комісії (підкомісії) оформлюється протоколом, який підписує голова (за його відсутності - заступник) та секретар.

5.8. Засідання Науково-методичної ради, секторів Науково-методичної ради, науково-методичних комісій (підкомісій) є відкритими для громадськості.

5.9. Матеріали для ознайомлення з питань, що виносяться на чергове засідання Науково-методичної ради, секторів, науково-методичних комісій (підкомісій), розсилаються її членам вченим секретарем, координатором чи секретарем за 10 днів до засідання.

5.10. Для аналізу поданих на розгляд Науково-методичної ради та секторів навчальних, науково-методичних, психолого-педагогічних матеріалів, проектів стандартів може бути залучено інших фахівців (в т. ч. міжнародних експертів) у відповідній галузі, що не є членами відповідної комісії (підкомісії), за згодою. Висновки підготовлені за результатами такого аналізу надаються членам Науково-методичної ради та членам секторів Науково-методичної ради.

5.11. З метою уникнення необ'єктивного розгляду питання чи упередженого прийняття рішення, член Науково-методичної ради, сектору Науково-методичної ради, науково-методичної комісії (підкомісії), який не підтримує пропозиції, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

5.12. Рішення, рекомендації та пропозиції Науково-методичної ради розглядає Колегія Міністерства освіти і науки України.

5.13. Засідання Науково-методичної ради скликаються для вироблення перспективних напрямів, планування своєї діяльності, підведення підсумків роботи і вирішення стратегічних завдань розвитку системи освіти відповідно до окремого плану роботи, але не менш як один раз на рік. За необхідності головою Науково-методичної ради або його заступниками можуть скликатися оперативні засідання.

5.14. Засідання сектору проводяться у строки, які визначаються окремим планом, що затверджується щорічно координатором. За необхідності координатором сектору можуть скликатися позачергові засідання.

5.15. Засідання науково-методичних комісій (підкомісій) проводяться у строки, визначені окремим планом, який затверджується на початку навчального року на засіданні науково-методичних комісій (підкомісій). За необхідності головою науково-методичної комісії (підкомісії) можуть скликатися оперативні засідання.

5.16. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) здійснює Міністерство освіти і науки України або уповноважені ним підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління.

{Положення в редакції Наказів Міністерства освіти і науки № 1115 від 27.10.2015, № 110 від 30.01.2020, № 18 від 05.01.2021}

{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: