open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
30.01.2009 N 68

Про впорядкування ведення класифікації

та реєстрації надзвичайних ситуацій
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства

України з питань надзвичайних ситуацій та у справах

захисту населення від наслідків Чорнобильської

катастрофи

N 221 ( v0221666-09 ) від 26.03.2009 }

З метою удосконалення роботи з питань класифікації та
визначення рівнів надзвичайних ситуацій Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про експертну комісію Міністерства
України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків Чорнобильської катастрофи з визначення
рівнів і класів надзвичайних ситуацій, що додається.
2. Затвердити Порядок обліку та реєстрації надзвичайних
ситуацій, що додається.
3. Затвердити Експертну комісію Міністерства України з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи у складі:
------------------------------------------------------------------ АНТОНЕЦЬ |перший заступник Міністра, голова комісії | Володимир Михайлович| | --------------------+-------------------------------------------| КВАШУК |директор Департаменту цивільного захисту, | Василь Павлович |заступник голови комісії | --------------------+-------------------------------------------| КОЛЄСНІЧЕНКО |начальник Управління прогнозування | Юрій Юрійович | | --------------------+-------------------------------------------| СОСЮРА |головний спеціаліст відділу аналітичного | Світлана Григорівна |забезпечення Управління прогнозування, | |секретар комісії | ----------------------------------------------------------------| Члени комісії: | ----------------------------------------------------------------| АЛЕКСЕНКО |начальник відділу регіональної політики у | Григорій Борисович |сфері цивільного захисту Департаменту | |цивільного захисту | --------------------+-------------------------------------------| АНІЩЕНКО |начальник відділу аналітичного забезпечення| В'ячеслав Леонідович|Управління прогнозування | --------------------+-------------------------------------------| ВОЛОШИН |заступник начальника Управління - начальник| Сергій Миколайович |відділу прогнозування надзвичайних ситуацій| |Управління прогнозування | --------------------+-------------------------------------------| ГАСЕК |перший заступник начальника Державної | Ігор Віталійович |інспекції цивільного захисту та техногенної| |безпеки, полковник служби цивільного | |захисту | --------------------+-------------------------------------------| КОРОТИНСЬКИЙ |заступник директора Департаменту управління| Петро Андрійович |рятувальними силами | --------------------+-------------------------------------------| КУЛЕБА |Завідувач сектора правового забезпечення та| Олена Михайлівна |юридичної експертизи Управління правового | |забезпечення | --------------------+-------------------------------------------| КУЛЬБІДА |начальник Українського | Микола Іванович |гідрометеорологічного центру | --------------------+-------------------------------------------| ЄВСЕЄНКО |заступник начальника Державного | Олексій Олексійович |департаменту пожежної безпеки | --------------------+-------------------------------------------| ЧЕЧОТКІН |начальник відділу оперативно-чергової | Микола Олександрович|служби та готовності пунктів управління | |Департаменту управління рятувальними силами| --------------------+-------------------------------------------| ПОДОБЄД |заступник директора Департаменту економіки | Ігор Васильович |і фінансів. | ----------------------------------------------------------------- Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків Чорнобильської катастрофи N 221
( v0221666-09 ) від 26.03.2009 }
4. Визнати такими, що втратили чинність: наказ МНС від 07.07.2004 N 307 "Про затвердження нормативних
документів щодо класифікації та реєстрації НС"; наказ МНС від 07.06.2007 N 407 "Про внесення змін до складу
експертної комісії МНС України з визначення рівнів та класів
надзвичайних ситуацій"; наказ МНС від 27.12.2004 N 254 "Про затвердження Порядку
обліку та реєстрації надзвичайних ситуацій".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Міністра Антонця В.М.
Міністр В.Шандра

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ МНС

30.01.2009 N 68

ПОЛОЖЕННЯ

про експертну комісію Міністерства України

з питань надзвичайних ситуацій

та у справах захисту населення від наслідків

Чорнобильської катастрофи з визначення

рівнів і класів надзвичайних ситуацій

1. Експертна комісія Міністерства України з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи з визначення рівнів і класів
надзвичайних ситуацій (далі - Експертна комісія) створюється з
метою забезпечення виконання повноважень МНС з питань класифікації
надзвичайних ситуацій (далі - НС).
2. У своїй діяльності Експертна комісія керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України, Верховної Ради України й Кабінету Міністрів
України, Положенням про МНС ( 1539-2006-п ), нормативними актами з
питань класифікації НС та цим Положенням.
3. Завданням Експертної комісії є прийняття рішень про
визначення та затвердження рівнів та класів НС відповідно до
нормативних актів з питань класифікації НС на підставі розгляду
матеріалів щодо виникнення, розвитку НС та ліквідації їх
наслідків.
4. Експертна комісія здійснює розгляд та визначення рівнів і
класів НС шляхом планових засідань.
5. Планові засідання Експертної комісії проводяться щомісяця
у період до 8 числа наступного за звітним періодом місяця.
6. Матеріали на планові щомісячні засідання готуються за
формою, згідно з додатком, структурним підрозділом Міністерства,
відповідальним за інформаційно-аналітичну діяльність з питань
надзвичайних ситуацій. При необхідності структурними підрозділами
МНС надаються додаткові матеріали.
7. У разі необхідності за рішенням голови комісії (при його
відсутності за рішенням заступника голови комісії) проводяться
позапланові засідання Експертної комісії, або погодженні
експертного висновку МНС щодо рівня НС у робочому порядку.
8. Підставами для проведення позапланових засідань Експертної
комісії, або погодження експертного висновку МНС щодо рівня НС в
робочому порядку, є: виникнення НС, яка за попередньою оцінкою згідно з порядком
обліку та реєстрації надзвичайних ситуацій, визначається як
надзвичайна ситуація державного або регіонального рівня; надходження уточнених або додаткових даних щодо розвитку та
наслідків НС регіонального рівня, які обумовлюють необхідність її
класифікації як НС державного рівня; надходження звернень центральних та місцевих органів
виконавчої влади та/або рішень та доручень Кабінету Міністрів
України в межах виконання повноважень МНС з питань класифікації
НС. В інших випадках, зміни у характеристиках НС, з причини їх
додаткового уточнення або розвитку, що потребують коригування
рівня або класу НС, розглядаються на наступному плановому
засіданні Експертної комісії.
9. На розгляд позапланових засідань Експертної комісії, або
для підготовки експертного висновку з подальшим проведенням його
погодження у робочому порядку, за рішенням голови комісії або його
заступника надаються наступні матеріали та документи: проект експертного висновку МНС щодо рівня НС, який готується
провідним структурним підрозділом Міністерства, відповідальним за
реалізацію державної політики та здійснення управління у сфері
цивільного захисту із залученням фахівців (при необхідності) інших
структурних підрозділів МНС; матеріали інших структурних підрозділів МНС України щодо
виникнення, розвитку та наслідків НС (у довільній формі); матеріали центральних та місцевих органів виконавчої влади з
питання розгляду та розрахунків збитків від НС (при наявності); експертні висновки регіональних комісій з питань
техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій щодо рівня
НС (при наявності); додаткові матеріали та експертні висновки галузевого
центрального органу виконавчої влади (при наявності), а також акти
розслідування (при наявності) відповідних дорожньо-транспортних
пригод, аварійних морських подій із суднами, аварій на виробництві
(незалежно від форм власності).
10. Для виконання поставлених завдань голові, а у разі його
відсутності заступнику голови Експертної комісії, надається право: давати вказівки структурним та територіальним підрозділам
Міністерства стосовно підготовки на засідання Експертної комісії
додаткових матеріалів щодо наслідків НС; запрошувати на засідання консультантів, експертів та фахівців
структурних підрозділів МНС; ініціювати звернення МНС до інших центральних органів
виконавчої влади з питань надання матеріалів щодо виникнення,
розвитку та наслідків НС, а у разі необхідності залучення
консультантів та експертів, фахівців центральних органів
виконавчої влади (за їх згодою).
11. Рішення засідання Експертної комісії вважаються
правочинними, якщо на них присутні не менш як дві третини членів
комісії, а у випадку позапланового засідання комісії (погодження
експертного висновку у робочому порядку) - не менше половини
членів комісії (погодження не менш ніж половиною членів комісії). Рішення Експертної комісії приймаються більшістю голосів
членів комісії, присутніх на засіданні, оформлюється протоколом,
який підписується заступниками, секретарем та членами комісії, а
затверджується головою Експертної комісії (у разі його відсутності
заступником голови комісії). Рішення Експертної комісії набирають чинності з моменту
затвердження протоколу засідання комісії.
12. Рішення Експертної комісії є підставою для: ведення державного статистичного обліку НС; надання експертного висновку МНС щодо рівня НС (у разі
необхідності); здійснення інших заходів щодо реагування на НС.
13. Склад Експертної комісії затверджується наказом МНС. До її складу включаються керівники та фахівці структурних
підрозділів Міністерства, відповідальних за: реалізацію державної
політики та здійснення управління у сфері цивільного захисту,
пожежну безпеку, управління рятувальними силами, фінансове та
правове забезпечення, інформаційно-аналітичну діяльність з питань
надзвичайних ситуацій, гідрометеорологічні умови на території
України. Головою Експертної комісії призначається, як правило,
перший заступник Міністра - куратор з питань цивільного захисту,
заступниками голови призначаються керівники структурних
підрозділів з питань реалізації державної політики та здійснення
управління у сфері цивільного захисту та забезпечення
інформаційно-аналітичної діяльності з питань надзвичайних ситуацій
а секретарем комісії - представник структурного підрозділу
Міністерства, відповідального за інформаційно-аналітичну
діяльність з питань надзвичайних ситуацій. Секретар Експертної комісії за вказівками Голови комісії
забезпечує скликання засідань комісії, складає протоколи засідань,
здійснює облік і звітність про проведену роботу, веде і забезпечує
збереження документації доводить її рішення до структурних
підрозділів цивільного захисту Міністерства та ГУ МНС України в
Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ МНС

30.01.2009 N 68

ПОРЯДОК

обліку та реєстрації надзвичайних ситуацій

1. Цей Порядок визначає вимоги до організації обліку та
реєстрації надзвичайних ситуацій (далі - НС) з метою ведення
державного статистичного обліку надзвичайних ситуацій і є
обов'язковим для виконання структурними підрозділами Міністерства.
2. Облік та реєстрація НС здійснюється для забезпечення
державного статистичного обліку НС. Обліку та реєстрації в МНС підлягають надзвичайні ситуації,
які виникли на території України, в її територіальних водах, у
тому числі якщо потерпілою стороною виступають громадяни та майно
інших держав. Обліку та реєстрації в МНС підлягають надзвичайні ситуації,
які сталися за участю громадян та/або майна України за межами
держави, якщо за критеріями кількості загиблих чи постраждалих
громадян України та/або розміру заподіяних збитків, вони визначені
як надзвичайні ситуації державного чи регіонального рівня. Надзвичайна ситуація, яка за своїми наслідками має поширення
на територію декількох адміністративно-територіальних одиниць
України, підлягає державному статистичному обліку та реєстрації як
одна надзвичайна ситуація, при цьому облік та реєстрація такої
надзвичайної ситуації у відповідних адміністративно-територіальних
одиницях здійснюється окремо для кожної
адміністративно-територіальної одиниці.
3. Реєстр надзвичайних ситуацій Міністерства з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи (далі - Реєстр) - автоматизований банк
даних, який є автоматизованою інформаційно-довідковою системою
обліку та обробки інформації про надзвичайні ситуації в межах
Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних
ситуацій.
4. Облік та реєстрація надзвичайних ситуацій здійснюється у
Реєстрі та в Журналі обліку та реєстрації надзвичайних ситуацій
(далі - Журнал) (додаток) у такій послідовності: обліковуються надзвичайні ситуації оперативно-черговою
службою МНС та ГУ МНС України в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі, у тому числі підпорядкованих
їм органів управління у районах (районах мм. Києва та Севастополя)
та містах обласного (республіканського в Автономній Республіці
Крим) підпорядкування (далі - ГУ МНС України та підпорядковані
територіальні органи управління) у розділі 1 Журналу відразу після
отримання інформації про надзвичайну подію згідно з табелем
термінових та строкових донесень, затвердженим наказом МНС від
24.01.2008 N 42 "Про введення в дію Табеля термінових та строкових
донесень", та віднесення її до надзвичайної ситуації за
Класифікаційними ознаками, затвердженими наказом МНС від
22.04.2003 N 119 ( z0656-03 ) "Про затвердження Класифікаційних
ознак надзвичайних ситуацій", який зареєстровано Міністерством
юстиції від 29.07.2003 за N 656/7977, при цьому
оперативно-черговою службою здійснюється первинна класифікація
надзвичайних ситуацій відповідно до державного стандарту ДК
019-2001 "Державний класифікатор надзвичайних ситуацій",
затвердженого та введеного в дію наказом Держстандарту України від
19.11.2001 N 552 ( v0552565-01 ) (далі - Державний класифікатор),
та відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру за їх рівнями, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. N 368
( 368-2004-п ) (далі - Порядок класифікації); щомісячно до 5 числа наступного місяця за звітним структурним
підрозділом Міністерства, відповідальним за
інформаційно-аналітичну діяльність з питань надзвичайних ситуацій,
проводиться уточнення інформації про надзвичайні ситуацій, з
урахуванням звітів та матеріалів, наданих ГУ МНС України в
Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі й
підпорядкованих територіальних органів управління; реєстрація надзвичайних ситуацій здійснюється структурним
підрозділом Міністерства, відповідальним за
інформаційно-аналітичну діяльність з питань надзвичайних ситуацій
у розділі 2 Журналу та Реєстрі на підставі рішень Експертної
комісії МНС з визначення рівнів і класів надзвичайних ситуацій; протягом 3 діб структурний підрозділ Міністерства,
відповідальний за інформаційно-аналітичну діяльність з питань
надзвичайних ситуацій, інформує про реєстрацію надзвичайних
ситуацій ГУ МНС України в Автономній Республіці Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі; зміни та доповнення до Журналу та Реєстру вносяться
структурним підрозділом Міністерства, відповідальним за
інформаційно-аналітичну діяльність з питань надзвичайних ситуацій
на основі рішень Експертної комісії МНС з визначення рівнів і
класів надзвичайних ситуацій.
5. Журнал містить записи реєстраційних номерів надзвичайних
ситуацій, облікової інформації щодо їх класифікації та записи
основних характеристик надзвичайних ситуацій. Журнали ведуться та
зберігаються оперативно-черговою службою Міністерства, ГУ МНС
України та підпорядкованих територіальних органів управління
відповідно до Інструкції з діловодства у МНС.
6. У територіальних органах управління, підпорядкованих ГУ
МНС України, надзвичайні ситуації, пов'язані з пожежами, які
підлягають обліку відповідно до Порядку обліку пожеж та їх
наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
26 грудня 2003 року N 2030 ( 2030-2003-п ), реєструються згідно з
наказом МНС від 18.02.2004 N 79, затвердженим Генеральним
прокурором України, у Книзі обліку заяв та повідомлень про пожежі
(далі - КОЗП). При цьому в графі 2 КОЗП додатково зазначається
дата та час ліквідації НС, пов'язаної з пожежею, код надзвичайної
ситуації, класифікаційні ознаки, а в графі 8 Журналу робиться
відповідне посилання про реєстрацію зазначених НС у КОЗП.
7. Структурні підрозділи МНС, ГУ МНС України та
підпорядковані територіальні органи управління користуються даними
Реєстру в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань
надзвичайних ситуацій.
8. Відповідальність за достовірність, повноту інформації про
надзвичайні ситуації, які виникли в адміністративно-територіальних
одиницях України, у тому числі яка надана до Реєстру, своєчасність
її подання до Міністерства покладається на відповідних керівників
ГУ МНС України та підпорядкованих територіальних органів
управління.
9. Відповідальність за ведення Реєстру, у тому числі за
правильність реєстрації надзвичайних ситуацій, несе структурний
підрозділ Міністерства, відповідальний за інформаційно-аналітичну
діяльність з питань надзвичайних ситуацій, який здійснює контроль,
обробку та аналіз інформації в Реєстрі з метою ведення державного
статистичного обліку та втримання необхідної статистичної
інформації.
Начальник Управління
прогнозування Ю.Колєсніченко

Додаток

до Порядку обліку

та реєстрації надзвичайний

ситуацій

ЖУРНАЛ

обліку та реєстрації надзвичайних ситуацій

Розділ 1. Облік надзвичайних ситуацій
------------------------------------------------------------------------------------------------ N | Дата та | Дата та | Регіон | Код НС та | Рівень | Стислий опис НС | Дата і час | з/п| час | час |(регіони)|класифікаційної| НС** | | отримання | |виникнення|ліквідації| | ознаки* | | | інформації | | НС | НС | | | | |та внесення | | | | | | | | НС, | | | | | | | | П.І.Б. | | | | | | | | чергового, | | | | | | | | підпис | ---+----------+----------+---------+---------------+----------+------------------+------------| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ---+----------+----------+---------+---------------+----------+------------------+------------| 1 |04.01.2009|05.01.2009|Донецька |10240 - Пожежі,|Об'єктовий|Шахта "ім. |04,01.2009, | |04 год. |16 год. | |вибухи у |пункт 7 |Ф.І.Дзержинського"|4 год. | |50 хв. |40 хв. | |шахтах, | |у м. Дзержинську |55 хв. | | | | |підземних та | |ДП "Дзержинськ- |05.01.2009, | | | | |гірничих | |вугілля". |Правура О.В.| | | | |виробках | |8 Гірників | | | | | |Код ознаки 2.2 | |госпіталізовано | | | | | | | |до хірургічного | | | | | | | |відділення | | | | | | | |центральної | | | | | | | |міської лікарні | | | | | | | |м. Дзержинська | | -----------------------------------------------------------------------------------------------
Розділ 2. Реєстрація надзвичайних ситуацій
---------------------------------------------------------------------------- Реєстраційний| Регіон | Код НС та |Рівень НС | Уточнені |Дата та N | номер НС |(регіони)|класифікаційної| за |наслідки НС |протоколу | | | ознаки* | рішенням | |Експертної| | | |Експертної| | комісії | | | |комісії** | | | -------------+---------+---------------+----------+------------+----------| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | -------------+---------+---------------+----------+------------+----------| 1-2009 |Донецька |10240-Пожежі, |Місцевий |Пожежа |Протокол | | |вибухи у |пункт б, |виникла |N 66 від | | |шахтах Код |підпункт |внаслідок |10.02.2009| | |ознаки 2.2 |2 |самозаймання| | | | | |вугілля. | | | | | |Загинуло 2 | | | | | |гірників, 6 | | | | | |постраждало.| | | | | |На поверхню | | | | | |виведено 79 | | | | | |гірників. | | | | | |Збитки 300 | | | | | |тис. грн. | | ---------------------------------------------------------------------------
Примітки: * Вказуються коди відповідно до Державного класифікатора
надзвичайних ситуацій (державний стандарт ДК 019-2001)
( v0552565-01 ) та Класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій
(наказ МНС України від 22.04.2003 N 119) ( z0656-03 ). ** Вказуються пункти Порядку класифікації надзвичайних
ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями
(постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р.
N 368) ( 368-2004-п ).

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: