Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
"20" січня 2021 р. № 520/4907/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заічко О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача про роз`яснення рішення від 13.05.2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області про визнання незаконним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач із заявою, в якій просить суд: роз`яснити Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 року по справі №520/4907/2020, що при його виконанні Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області слід перераховувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію за вислугу років виходячи із розрахунку 90 відсотків суми заробітної плати, згідно з довідкою, виданою Спеціалізованою прокуратурою у військовій та оборонній сфері об`єднаних сил №14-332вих-20 від 19.10.2020 без обмеження розміру заробітної плати для перерахунку пенсії, з урахуванням її складових, а саме: винагороди АТО; окладу; окладу за військове звання; вислуги військових; надбавки за ОВР; премії щомісячної; матеріальної допомоги на СПП; матераільної допомоги до відпустки; індексації доходів 2012; надбавки за доступ до державної, без обмежень її розміру пенсії, без оподаткування та нарахування військового збору та у разі підвищення заробітної плати працівникам прокуратури проводити перерахунки пенсії та її виплати, з урахуванням виплачених сум, але не більш як за 12 місяців.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України, суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступне.
Рішенням суду від 13.05.2020 року вказаний позов задоволено частково. Скасовано рішення Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області № 655 від 12.02.2020 , яке складено відносно ОСОБА_1 . Зобов`язано Головне Управління Пенсійного фонду України в Харківській області призначити ОСОБА_1 з 10.02.2020 року пенсію за вислугою років з розрахунку 90% від розміру заробітної плати, з урахуванням довідки Військової Прокуратури об`єднаних сил № 14-56вих-20 від 10.02.2020 року, без обмеження максимального розміру, відповідно до ст. 50-1 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 № 1789-XII, з доповненнями згідно із Законом № 3662-12 від 26.11.1993 р., у редакції Закону від 12.07.2001 № 2663-ІІІ та здійснити відповідні виплати. У задоволенні решти позову - відмовлено.
Згідно відомостей автоматизованої системи "Діловодство спеціалізованого суду" вбачається, що вказане рішення набрало законної сили.
Крім того, враховуючи зміст рішення, суд вказує, що позивачем дотримано строки, передбачені ч.2 ст.254 КАС України, для подання заяви про роз`яснення рішення.
За заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали ( ч.1 ст. 254 КАС України).
Отже, необхідність роз`яснення судового рішення може бути зумовлена нечіткістю судового акту за змістом, тобто коли певний судовий акт є неясним та незрозумілим як для осіб, стосовно яких ухвалений такий акт, так і для тих осіб, котрі будуть здійснювати виконання цього судового акту.
Таким чином, роз`яснення судового рішення є за своєю суттю одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення та постановлення додаткового рішення цим же судом.
Отже, заява про роз`яснення судового рішення підлягає задоволенню в разі встановлення судом факту того, що рішення є незрозумілим.
Можливість роз`яснення судом ухваленого ним рішення передбачена з метою усунення такого недоліку, як незрозумілість судового рішення (наприклад, можливість неоднакового тлумачення висновків суду), що перешкоджає його належному виконанню.
За таких обставин, роз`яснено може бути рішення суду у разі, якщо без такого роз`яснення її важко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Суд зазначає, що з тексту поданої заяви вбачається, що незрозумілість рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 року по справі №520/4907/2020 позивач пов`язував з наступним.
У зв`язку зі зміною складових заробітної плати 13.11.2020 позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії, право на яку підтверджено у судовому порядку та надав довідку Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері об`єднаних сил (що перейменована з Військової прокуратури об`єднаних сил) про грошове забезпечення №14-332вих-20 від 19.10.2020 року.
Як вказував позивач, пенсійним органом було відмовлено у перерахунку пенсії згідно наданої довідки про грошове забезпечення №14-332вих-20 від 19.10.2020 року.
Зазначене також вбачається з роздрукованих даних особистого кабінету Веб-порталу пенсійного фонду України.
Враховуючи викладене, позивач зазначав, що має місце невірне розуміння пенсійним органом рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 року по справі №520/4907/2020 та необґрунтоване, у зв`язку з зазначеним, обмеження права позивача на перерахунок пенсії, яке нерозривно пов`язане з правом на призначення пенсії згідно ст. 50-1 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 року №1789-ХІІ.
Посилаючись на наведене, позивач вважав, що є необхідність роз`яснення судового рішення по справі №520/4907/2020, а саме, що при його виконанні слід перераховувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію за вислугу років виходячи із розрахунку 90 відсотків суми заробітної плати, згідно з довідкою, виданою Спеціалізованою прокуратурою у військовій та оборонній сфері об`єднаних сил №14-332вих-20 від 19.10.2020 без обмеження розміру заробітної плати для перерахунку пенсії, з урахуванням її складових, а саме: винагороди АТО; окладу; окладу за військове звання; вислуги військових; надбавки за ОВР; премії щомісячної; матеріальної допомоги на СПП; матераільної допомоги до відпустки; індексації доходів 2012; надбавки за доступ до державної, без обмежень її розміру пенсії, без оподаткування та нарахування військового збору та у разі підвищення заробітної плати працівникам прокуратури проводити перерахунки пенсії та її виплати, з урахуванням виплачених сум, але не більш як за 12 місяців.
Приписами ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру " від 05.11.1991 № 1789-XII визначено, що пенсії за вислугу років відповідно до цієї статті призначаються органами Пенсійного фонду України і виплачуються в частині, що не перевищує розміру пенсії із солідарної системи, що призначається відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" , за рахунок коштів Пенсійного фонду України. Частина пенсії, що перевищує цей розмір, виплачується за рахунок коштів Державного бюджету України. Обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком. Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи.
Відтак, оскільки у судовому порядку підтверджено право позивача на пенсію за ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру " від 05.11.1991 № 1789-XII, останній має також право на перерахунок призначеної пенсії відповідно до наведеної норми.
Крім того, суд зауважує, що при перерахунку пенсії позивача має застосовуватися норма, що визначає розмір пенсії у відсотках, яка діяла на момент призначення пенсії з урахуванням рішення суду, а тому внесені Законом України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи "від 08.07.2011 № 3668-VI та Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 року № 213-VIII , зміни на позивача не розповсюджуються.
Положеннями ст.ст. 22, 58 Конституції України гарантовано, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Згідно з п. 1 ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі "Пономарьов проти України" (заява № 3236/03) від 3 квітня 2008 року вказано, що сама можливість існування двох точок зору на один предмет не є підставою для нового розгляду. Право на справедливий розгляд судом, яке гарантовано пунктом 1 статті 6 Конвенції, має розумітися у світлі преамбули Конвенції, у відповідній частині якої зазначено, що верховенство права є спільною спадщиною Високих Договірних Сторін. Одним із фундаментальних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, який передбачає повагу до принципу остаточності рішень суду. Цей принцип наголошує, що жодна зі сторін не має права вимагати перегляду остаточного та обов`язкового рішення суду просто тому, що вона має на меті добитися нового слухання справи та нового її вирішення.
Підсумовуючи наведене, суд приходить до висновку, що поставлені питання охоплюються сферою застосування ст. 254 КАС України, у зв`язку з чим, заява позивача підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.243, 248, 254, 256, 295 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву позивача - задовольнити.
Роз`яснити Рішення Харківського окружного адміністративного суду по справі №520/4907/2020 від 13.05.2020 року таким чином, що при його виконанні Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області слід перераховувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію за вислугу років виходячи із розрахунку 90 відсотків суми заробітної плати, згідно з довідкою, виданою Спеціалізованою прокуратурою у військовій та оборонній сфері об`єднаних сил №14-332вих-20 від 19.10.2020 без обмеження розміру заробітної плати для перерахунку пенсії, з урахуванням її складових, а саме: винагороди АТО; окладу; окладу за військове звання; вислуги військових; надбавки за ОВР; премії щомісячної; матеріальної допомоги на СПП; матераільної допомоги до відпустки; індексації доходів 2012; надбавки за доступ до державної, без обмежень її розміру пенсії, без оподаткування та нарахування військового збору та у разі підвищення заробітної плати працівникам прокуратури проводити перерахунки пенсії та її виплати, з урахуванням виплачених сум, але не більш як за 12 місяців.
Ухвала набирає законної сили негайно після підписання, проте, може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
СуддяЗаічко О.В.