СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 грудня 2020 року Справа № 480/5095/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шевченко І.Г., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Прокуратури Сумської області про визнання протиправними та скасування пунктів наказів та стягнення премії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Прокуратури Сумської області, в якій просить:
1) визнати протиправним та скасувати пункт п. 19 останньої частини наказу прокурора Сумської області Кондратенка Г.М. №91 к від 27.04.2020 «Про преміювання» про не виплату премії заступнику керівника Роменської місцевої прокуратури ОСОБА_1 ;
2) стягнути з відповідача на користь ОСОБА_1 14 280,50 грн. премії, що складає 75% до місячної заробітної плати заступника керівника Роменської місцевої прокуратури за квітень 2020 року;
3) визнати протиправним та скасувати пункт п. 1 останньої частини наказу прокурора Сумської області Кондратенка Г.М. №146к від 22.06.2020 «Про преміювання» про не виплату премії заступнику керівника Роменської місцевої прокуратури ОСОБА_1 ;
4) стягнути з відповідача на користь ОСОБА_1 14 588,20 грн. премії, що складає 75% до місячної заробітної плати заступника керівника Роменської місцевої прокуратури за червень 2020 року.
Ухвалою суду від 17.08.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву з доказами на обґрунтування своїх заперечень.
Відповіді на відзив станом на сьогодні позивачем суду не надано.
Перевіривши матеріали справи, заяви по суті спору, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.ч.2,3 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
У свою чергу згідно ч.ч.1-3 ст.12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного) (ч.1); спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи (ч.2); загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні (ч.3).
Відповідно до п.1 ч.6 ст.12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище.
З системного аналізу приписів статті 12 КАС України вбачається, що суд, відкриваючи провадження у справі з предметом позову щодо проходження публічної служби та звільнення з неї, повинен враховувати вимоги процесуального закону стосовно виду позовного провадження, за правилами якого слід здійснювати розгляд таких категорій справ.
Так, для вирішення питання за правилами якого позовного провадження необхідно розглядати спір щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, необхідно встановлювати чи не належить позивач до осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище відповідно до Закону України "Про запобігання корупції". У разі якщо позивач не належить до таких осіб, суд вправі розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження.
При цьому, згідно з приміткою до статті 50 Закону України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року №1700-VII (чинної на час звернення позивача до суду з позовом) до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище віднесено, зокрема, Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник, прокурор.
Тобто справи щодо проходження/звільнення з публічної служби прокурорів КАС України не віднесені до справ незначної складності, а тому суд в силу вимог статті 259 і пункту 7 частини третьої статті 257 КАС України може розглянути таку справу у порядку спрощеного позовного провадження за наявності для того підстав, зокрема клопотання сторони про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та після з`ясування думки сторін щодо можливості такого розгляду.
Вказане узгоджується з висновками Верховного Суду, викладених у постанові від 26 листопада 2020 року у справі № 480/1117/19, в якій Суд також зазначив, що такий спір повинен розглядатися за правилами загального позовного провадження, крім випадку, якщо позивач подав клопотання про розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження і після з`ясування думки іншої сторони стосовно такого клопотання.
Водночас будь-які клопотання сторін щодо розгляду цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження у матеріалах справи відсутні, такого клопотання позивачем у позові не заявлено.
Вирішення питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та переходу зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження визначає ст.260 КАС України.
Так, відповідно до ч.ч. 1, 6 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі. Якщо суд вирішив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, але в подальшому постановив ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі.
З урахуванням зазначених вище положень, предмету спору, обсягу позовних вимог, категорії та складності справи, обсягу та характеру доказів у справі, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд дійшов до висновку про необхідність переходу із спрощеного позовного провадження до розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження та призначення підготовчого засідання.
Керуючись ст.ст. 12, 248, 256, 257, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
1. Перейти із спрощеного позовного провадження до розгляду справи за позовом ОСОБА_1 до Прокуратури Сумської області про визнання протиправними та скасування пунктів наказів та стягнення премії за правилами загального позовного провадження.
2. Призначити підготовче засідання на 21 січня 2020 року о 10:00 год., що відбудеться в приміщенні Сумського окружного адміністративного суду за адресою: м. Суми, вул.Герасима Кондратьєва, буд.159, зал 208.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя І.Г. Шевченко