ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.002812
У Х В А Л А
30 червня 2020 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Карп`як О.О. секретар судового засідання Лубоцька Н.І., за участю: представника позивача Зіньковської Н.В., представника відповідача Анісімова Д.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові клопотання про заміну третьої особи правонаступником у справі за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Держави Україна в особі Державної казначейської служби України за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Міністерства енергетики та вугільної промисловості України про визнання протиправною бездіяльність, відшкодування збитків,-
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Держави Україна в особі Державної казначейської служби України за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Міністерства енергетики та вугільної промисловості України про визнання протиправною бездіяльність, відшкодування збитків.
Ухвалою суду від 10 червня 2019 року відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження.
Протокольною ухвалою суду від 12 березня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
10 квітня 2020 року подано клопотання про заміну третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору з Міністерства енергетики та вугільної промисловості України на Міністерство енергетики та захисту довкілля України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, ЄДРПОУ 37552996). В обґрунтування посилається нам постанову Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2019 року № 829, якою встановлено, що Міністерство енергетики та захисту довкілля є правонаступником майна, прав і обов`язків Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.
В судове засідання, призначене на 30 червня 2020 року прибув представник позивача, проти клопотання про заміну третьої особи не заперечив, просила замінити третю особу на Міністерство енергетики України у зв`язку з реорганізацією Міністерства енергетики та захисту довкілля України.
Представник відповідача підтримав клопотання про заміну третьої особи.
Інші учасники справи явки повноважених представників в судове засідання не забезпечили, причин неявки не повідомили, хоч були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.
Розглянувши клопотання про заміну третьої особи правонаступником, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Згідно з вимогами статті 52 КАС України встановлено, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до п.2 Постанови КМ України від 02.09.2019 №829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» реорганізовано Міністерство енергетики та вугільної промисловості шляхом приєднання до Міністерства енергетики та захисту довкілля.
П.7 Постанови КМ України від 02.09.2019 №829 установлено, що Міністерство енергетики та захисту довкілля є правонаступником майна, прав і обов`язків Міністерства енергетики та вугільної промисловості.
Відповідно до п.2 Положення про Міністерство енергетики та захисту довкілля України, затвердженого Постановою КМ України від 21.01.2015 №32, Мінекоенерго є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує: 1) формування та реалізацію державної політики: у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки; в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс); у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства, лісового та мисливського господарства; 2) формування державної політики: у сфері розвитку водного господарства та гідротехнічної меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів; у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр; у сфері управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов`язкового) відселення, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об`єкта Укриття на екологічно безпечну систему, а також здійснення державного управління у сфері поводження з радіоактивними відходами на стадії їх довгострокового зберігання і захоронення (далі - поводження з радіоактивними відходами); у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд); 3) формування державної політики щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та у галузях електроенергетики і теплопостачання.
Відповідно до Постанови КМУ від 27 травня 2020 р. № 425 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» перейменовано Міністерство енергетики та захисту довкілля України на Міністерство енергетики України. Міністерство енергетики є правонаступниками прав, обов`язків та майна Міністерства енергетики та захисту довкілля у відповідних сферах. Установлено, що Міністерство енергетики: забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексах; забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд) та у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики і теплопостачання.
Відповідно до висновків, викладених у постанові Верховного Суду від 05.03.2020 у справі №420/1364/19, Верховний Суд зазначає, що під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що клопотання про заміну третьої особи на правонаступника слід задовольнити частково та замінити третю особу Міністерство енергетики та вугільної промисловості України на правонаступника Міністерство енергетики України.
Керуючись статтями 52, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
у х в а л и в:
Клопотання третьої особи про заміну на правонаступника задовольнити частково.
Замінити третю особу у даній справі Міністерство енергетики та вугільної промисловості України на його правонаступника Міністерства енергетики України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35; код ЄДРПОУ 37552996).
Роз`яснити третій особі, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для неї в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку вона замінила.
Копію ухвали суду надіслати сторонам.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівській окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Повне судове рішення складено 02.07.2020 року.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна