ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" жовтня 2019 р.
м. Одеса
Справа № 916/1886/18
Господарський суд Одеської області у складі: судді Цісельського О.В.,
при секретарі судового засідання Бачур А.В.,
за участю представників:
від позивача: адвокат - Фомічов І.О.,
від відповідача: адвокат - Середа В.Ю.,
від третьої особи - Одеського обласного територіального управління Антимонопольного комітету України: Вірт С.О. - згідно довіреності,
від третьої особи - Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області: не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 916/1886/18
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" /вул. Скісна, 78, м. Одеса, 65091; поштова адреса: вул. Маршала Говорова, 18, м.Одеса, 65009; код ЄДРПОУ 32063784/
за участю третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Одеського обласного територіального управління Антимонопольного комітету України /65107, м. Одеса, вул. Канатна, б. 83, код ЄДРПОУ – 20992104/
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" /вул. Торгова, 11, офіс 1, смт. Авангард, Овідіопольський район, Одеська область, 65110; код ЄДРПОУ 41521089/
за участю третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області /67806, Одеська обл., Овідіопольський р-н., смт. Авангард, вул. Добрянського, буд.26/
про надання технічних умов та зобов`язання підписати договір,
ВСТАНОВИВ:
1. Позиції учасників справи.
У вересні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВІС" (далі – ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС") звернулося до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" (далі – ТОВ "ККП "ГАРАНТ") про зобов`язання виконати вимоги законодавства та надати технічні умови щодо доступу до об`єкта доступу в порядку Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", та про зобов`язання відповідача після узгодження умов доступу підписати договір про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що доступ до інфраструктури об`єкта доступу здійснюється на підставі договору з доступу між власником інфраструктури об`єкта доступу та замовником, що укладається відповідно до законодавства, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
При цьому, укладання договору здійснюється після видачі замовнику технічних умов з доступу та погодження власником інфраструктури об`єкта доступу проектної документації з доступу. Підставою для укладання договору з доступу є письмове звернення замовника, підписане уповноваженою його посадовою особою (представником), до якого додаються два примірники таких документів: 1) проектна документація з доступу до інфраструктури об`єкта доступу (засвідчені замовником фотокопії проектної документації з доступу); 2) проект договору з доступу.
Відповідно до положень законодавства, зокрема, Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", для того щоб укласти договір про доступ до інфраструктури об`єктів доступу суб`єктам господарювання (замовникам) необхідно звернутися саме до власника інфраструктури об`єкта доступу, яким в даному випадку є ТОВ "ТОВ "ККП "ГАРАНТ".
При цьому, Закон передбачає вичерпний перелік підстав, коли власник інфраструктури об`єкта доступу може відмовити замовнику в укладанні договору з доступу. У своїх листах на адресу ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" відповідач таких умов не зазначив.
Відповідач зазначає, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є експлуатаційною компанією, яка надає послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій споживачам - власникам житлових/нежитлових приміщень багатоквартирних будинків, розташованих за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, смт. Авангард, вул. Європейська, 1-10, вул. Проїзна, 16, 17, 18, на підставі відповідних договорів, згідно діючого законодавства.
Відповідач зауважує, що згідно ст.ст.9, 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками шляхом прийняття рішень на зборах у порядку, передбаченому цим законом.
Відповідач зазначає, що власниками багатоквартирних житлових будинків, до інфраструктури яких Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" бажає отримати доступ для надання телекомунікаційних послуг їх власникам є його співвласники на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
За таких обставин, враховуючи те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" не є власником багатоквартирних житлових будинків, доступ до інфраструктури яких має бажання отримати позивач, та не має права щодо володіння та розпорядження цими будинками, відповідач вважає, що позивачу слід звертатися до власника відповідного об`єкта інфраструктури, або до управителя, у разі коли йому надані такі повноваження від співвласників.
Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Одеське обласне територіальне управління Антимонопольного комітету України повністю підтримала позицію позивача у справі та зазначила, що доступ до інфраструктури об`єкта доступу здійснюється на підставі договору з доступу між власником інфраструктурі об`єкта доступу та замовником, що укладається відповідно до законодавства, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж». При цьому, укладання договору здійснюється після видачі замовнику технічних умов з доступу та погодження власником інфраструктурі об`єкта доступу проектної документації з доступу.
Підставою для укладання договору з доступу є письмове звернення замовника, підписане уповноваженою належним чином його посадовою особою (представником), до якого додаються два примірники таких документів:
1) проектна документація з доступу до інфраструктури об`єкта доступу (засвідчені замовником фотокопії проектної документації з доступу);
2) проект договору з доступу.
Ухилення від укладання договору з доступу є порушенням Закону, який передбачає вичерпний перелік підстав, коли власник інфраструктури об`єкта доступу може відмовити замовнику в укладенні договору з доступу і відмова в укладенні договору з інших підстав, ніж визначені Законом, забороняється.
Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України зазначило, що за наявною у відділенні інформацією ТОВ "ККП "ГАРАНТ" 02.10.2017 уклало з ПП "Застава Плюс", як Замовником, договір № 02/10/Г-ДІ-02 про доступ до інфраструктури об`єктів доступу, згідно якого надано доступ до наступних об`єктів доступу: житлові будинки, розташовані з адресами: смт. Авангард, житловий масив "7 Небо", вул. Європейська, б. №№ 1-4, вул. Європейська, б. №№ 5-7, вул. Проїзна, б.16-18.
Із змісту договору № 02/10/Г-ДІ-02 про доступ до інфраструктури об`єктів доступу від 02.10.2017 вбачається, що договір укладений між ПП "ЗАСТАВА ПЛЮС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" (Власник інфраструктури).
Відповідно до п. 1.1. Договору № 02/10/Г-ДІ-02, власник (володілець) інфраструктури об`єкта доступу – фізична або юридична особа, у власності (володінні) якої перебуває інфраструктура об`єкта доступу або окремі її елементи.
Згідно п. 2.1. та п. 2.2. Договору № 02/10/Г-ДІ-02, Власник інфраструктури надає Замовнику доступ до інфраструктури об`єкта доступу з метою користування нею або її елементами для забезпечення можливості надання телекомунікаційних послуг Замовником і отримання таких послуг споживачами, розміщення, модернізації, експлуатаційного та технічного обслуговування технічних засобів телекомунікацій Замовника. Доступ надається до житлових будинків смт. Авангард, Житловий масив "7 Небо".
Відповідно до положень законодавства, зокрема, Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", для того щоб укласти договір про доступ до інфраструктури об`єктів доступу суб`єктам господарювання (змовникам) необхідно звернутися саме до власника інфраструктури об`єкта доступу, яким в даному випадку є саме ТОВ "ККП "ГАРАНТ".
При цьому, Закон передбачає вичерпний перелік підстав, коли власник інфраструктури об`єкта доступу може відмовити замовнику в укладанні договору з доступу. У своїх листах на адресу ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВИС" відповідач таких умов не зазначив.
Третя особа також зазначила, що враховуючи, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" має ознаки того, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг доступу на об`єктах доступу замовникам (провайдерам, операторам) для подальшого надання телекомунікаційних послуг на об`єктах доступу і отримання таких послуг споживачами в межах смт. Авангард, житловий масив "7 Небо", вул. Європейська, вул. Проїзна, в період 2018року, дії у вигляді відмови ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВИС" в укладанні договору про доступ до інфраструктури об`єктів доступу за адресами: смт. Авангард, вул. Торгова, б. №№ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15-А, 15-Б; смт. Авангард, вул. Європейська, б. №№ 1-10; смт. Авангард, вул. Проїзна, б. №№ 1-18, без об`єктивно виправданих на те причин та всупереч Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" та Закону України "Про телекомунікації" можуть містити ознаки порушення законодавства, передбаченого п. 7 ч. 2 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним становищем шляхом створення перешкод доступу на ринок чи усунення з ринку продавців, покупців, інших суб`єктів господарювання.
22.07.2019р. за вх.№14573/19 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" надійшов відзив на позов із врахуванням змісту постанови Верховного Суду від 22.05.2019р.
Так, Відповідач посилаючись на норми ЗУ "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", зазначив, що доступ до інфраструктури об`єкта для облаштування та обслуговування телекомунікаційних мереж здійснюється на підставі договору між замовником, тобто оператором таких мереж, та власником/володільцем інфраструктури об`єкта доступу, який укладається за правилами та в порядку, передбаченому законодавством.
При цьому, на підставі Рішень виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопальського району Одеської області від 28.09.2017р. №175 та від 01.12.2017р. №30, прийнятих згідно зі статтею 7 та п.2 ч.1 ст.13 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004р. ТОВ "ККП "ГАРАНТ" було визначено виконавцем послуг саме і лише з утримання будинків і споруд прибуткових територій.
За твердженнями Відповідача, на час звернення Позивача із пропозицією про укладання договору про доступ до інфраструктури об`єкту у квітні 2018р., правомочності володіння могли мати власники, а також управителі будинків, які відповідно до ст.23 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" мали право доручати повністю або частково розпоряджатися та управляти належним їм майном відповідно до закону та договору.
Між тим, ТОВ "ККП "ГАРАНТ" не був визначений Авангардівською селищною радою Овідіопальського району Одеської області надавачем послуг з управління будинків (управителем).
Відтак, вважає, що відмова ТОВ "ККП "ГАРАНТ" від укладання з Оператором Договору була цілком правомірна та обґрунтована, оскільки ТОВ "ККП "ГАРАНТ" не є власником (володільцем), та не має правомочностей від власників (співвласників будинків) на укладення таких договорів.
За твердженнями ТОВ "ККП "ГАРАНТ", останній як виконавець послуг утримання будинків і споруд та прибудинкових територій жодним чином не може отримати у володіння будинки, оскільки вони знаходяться у спільній сумісній власності власників житлових та нежитлових приміщень таких будинків. При цьому, може лише стати управителем таких будинків у разі прийняття відповідного рішення зборами співвласників будинків та укладення з ними відповідних договорів на управління багатоквартирними будинками, та на підставі таких договорів отримати повноваження на укладення договорів про доступ до інфраструктури будинків. Але, на даний час, такі рішення не приймались і такі договори не укладались.
Відповідач зазначає, що обов`язковою умовою для набуття права володіння на будь-яке майно є укладання відповідного договору, яким власник майна передає особисту річ у тимчасове володіння фізичної або юридичної особі.
Між тим, Позивачем до суду не було надано будь-якого доказу (договору з власником) на підтвердження наявності у ТОВ "ККП "ГАРАНТ" права володіння на будь-який з будинків, доступ до інфраструктури яких він бажає отримати.
22.07.2019р. за вх.№14635/19 від представника ООТВ АМК України надійшли письмові пояснення з урахуваннями постанови Верховного суду від 22.05.2019р. в яких зазначено наступне.
Посилаючись на п.12 ст.39 ЗУ "Про містобудівну діяльність" від 17.02.2011р., ч.1 ст.10 ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та на ЗУ від 14.06.2016р. №1413-VIII "Про внесення зміни до статті 13 ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", який набрав чинності з 06.07.2016р., п. 5 ст.13 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", зазначає наступне.
Враховуючи те, що об`єднання співвласників у відповідних будинках створено не було, а виконавчим органом місцевої ради управитель на конкурсних засадах призначений не був, то ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВИС" необхідно безпосередньо звертатися до ТОВ "ККП "ГАРАНТ" як до балансоутримувача/виконавця /власника інфраструктури/, щодо надання доступу до інфраструктури об`єктів будівництва.
Таким чином, ООТВ АМК України вважає, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є балансоутримувачем інфраструктури об`єктів забудови в розумінні Закону України "Про містобудівну діяльність".
У відзиві за вх.№16275/19 від 14.08.2019р. на письмові пояснення ООТВ АМК України, ТОВ "ККП "ГАРАНТ" не погоджується із висновком до якого дійшов ООТВ АМК України, а саме те, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є балансоутримувачем / виконавцем /власником інфраструктури/ щодо надання доступу до інфраструктури об`єктів будівництва.
Так, ТОВ "ККП "ГАРАНТ" зазначає, що по-перше ні один нормативно правовий акт не мітить терміну балансоутримувач/виконавець/власник інфраструктури. Між тим, проаналізувавши кожне поняття окремо, встановив.
Для отримання ТОВ "ККП "ГАРАНТ" на баланс багатоквартирного будинку необхідно укласти з власником багатоквартирного будинку Договір про утримання на балансі багатоквартирного будинку, з наступним укладанням Акту приймання-передачі багатоквартирного будинку, дата укладання якого буде вважатися фактичною датою отримання будинку на баланс. Окремо, відзначає, що до переліку прав балансоутримувача не входять дії пов`язані з володінням, користуванням, та розпорядженням багатоквартирного будинку.
Також, відповідач відзначив, що власником інфраструктури об`єкту будівництва є його співвласники, якими є усі власники квартир та нежитлових приміщень в багатоквартирному будинку на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку, розпорядження яким здійснюється лише за згодою всіх співвласників.
Додатково підкреслює, що у процесі розгляду судами справи №916/1886/18, ані ТОВ "Реноме Сервіс", ані ООТВ АМКУ, не було надано будь-яких фактичних доказів на підтвердження того, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є балансоутримувачем власником володільцем, або управителем, якому співвласниками, у відповідності з ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" було надано право укладати Договір про надання доступу до інфраструктури об`єкту будівництва.
Відповідач стверджує, що обов`язковою умовою для набуття права володіння на будь-яке майно є укладання відповідного договору, яким власник майна передає особисту річ у тимчасове володіння фізичної або юридичної особі.
При цьому, позивачем до суду не було надано будь-якого доказу (договору з власником) на підтвердження наявності у ТОВ "ККП "ГАРАНТ" права володіння на будь-який з будинків, доступ до інфраструктури яких він бажає отримати.
А також, за твердженнями відповідача, відсутні докази на підтвердження того, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є балансоутримувачем багатоквартирних будинків, або інфраструктури об`єктів забудови, або власником (володільцем) інфраструктури об`єктів будівництва.
20.09.2019р. за вх.№19176/19 від третьої особи відповідача – Авангардівської селищної ради надійшли пояснення по суті спору, в яких зазначено наступне.
Третя особа зазначає, що пред`явлення ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" позову до ТОВ "ККП "ГАРАНТ" щодо зобов`язання надати технічні умови щодо доступу до об`єктів житлової забудови, їх інженерних мереж, передусім передбачає з`ясування питання про належність у відповідача не тільки такого обов`язку, але й взагалі повноважень, адже за наявності саме останніх до відповідача можна було б висувати вимоги.
Також вважає, що виконання позивних вимог позивача, які заявлені до відповідача виходять за межі компетенції відповідача, зокрема, відповідач не має повноважень щодо розпорядження об`єктами за напрямками, запропонованими позивачем.
Третя особа зауважує, що предметом Договору про надання доступу до інфраструктури об`єкта будівництва є не житлово-комунальна послуга, у зв`язку із чим його укладання можливо лише між власником (володільцем) інфраструктура об`єкта будівництва та оператором/провайдером телекомунікацій, як це передбачено Законом України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
А тому, звертає увагу на те, що відповідач не є власником (володільцем) багатоквартирних будинків, в яких він надає житлово-комунальні послуги (з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій) на підставі рішень Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 28.09.2017 р. №175, від 01.12.2017 р. № 30.
При цьому, надання послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій співвласникам цих будинків не робить відповідача не тільки власником (володільцем) будинку, але й не робить його власником (володільцем) і інфраструктури об`єкту у розумінні Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
Окремо, звертає увагу на те, що норми закону "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", на яких гуртуються позовні вимоги, регулюють відносини між співвласниками багатоквартирного будинку (власниками інфраструктури об`єкта будинку) та суб`єктом господарювання, що є оператором/провайдером телекомунікаційних мереж (замовником), та не наділяють їх майновими правами на будь-яке майно (будівництво, транспорт, електроенергетика, кабельна каналізація електрозв`язку, будинкова розподільна мережа).
Таким чином, для можливості винесення питання щодо користування елементами інфраструктури об`єкта доступу для розміщення, модернізації, експлуатаційного та технічного обслуговування технічних засобів телекомунікацій позивачеві необхідно обов`язкове отримання відповідного рішення співвласників об`єктів, яких відповідач не підміняє і не представляє в таких відносинах.
Аналізуючи норми чинного законодавства України Авангардівська селищна рада Овідіопольського району доходить до висновку, що: відповідач у справі № 916/1886/18 як суб`єкт господарювання надає житлово-комунальні послуги - послуги з обслуговування будинків і споруд та прибудинкової території власникам квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирних будинках; відповідач не є власником об`єктів, доступ до інфраструктури яких, бажає отримати позивач для розташування технічних засобів телекомунікацій; відповідач не є управителем вищезгаданих об`єктів, і немає повноважень на вчинення тих дій, які від нього вимагаються позивачем; для укладання договору з доступу до інфраструктури будівництва, оператору/провайдеру телекомунікацій слід звертатися до власника відповідного об`єкта інфраструктури, або до управителя, у разі коли йому надані такі повноваження від співвласників.
Інші заяви по суті не надходили.
2. Процесуальні питання, вирішені судом.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.06.2019р. позовна заява вх.№2037а/18 була передана на розгляд судді Цісельському О.В.
Ухвалою суду від 24.06.2019р. прийнято справу №916/1886/18 до провадження, вирішено розглядати справу №916/1886/18 за правилами Господарського процесуального кодексу України в порядку загального позовного провадження, призначено розгляд справи в підготовчому засіданні суду на „23” липня 2018р. о 12год.20хв.
Ухвалою суду від 23.07.2019 року залучено до участі у справі Авангардівську селищну раду Овідіопольського району Одеської області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
В судовому засіданні 23.09.2019р. судом проголошено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті вданому судовому засіданні.
В судовому засіданні, призначеному на 17.10.2019р., представник Позивача позов підтримав, просив суд задовольнити його в повному обсязі.
В судовому засіданні, призначеному на 17.10.2019р., представник Відповідача проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні.
В судовому засіданні, призначеному на 17.10.2019р., представник Третьої особи позивача позов підтримав, просив суд задовольнити його в повному обсязі.
В судове засідання, призначене на 17.10.2019р., представник Третьої особи відповідача не з`явився, з підстав подання останнім заяви за вх.№21178/19 від 16.10.2019р. про розгляд справи без участі представника останньої.
Відповідно до ст.ст.209, 210 ГПК України судом були з`ясовані всі обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, а також безпосередньо досліджені всі докази, наявні в матеріалах справи.
В судовому засіданні, 17.10.2019р. Господарським судом був закінчений розгляд справи по суті та відповідно до ч.1 ст.240 ГПК України проголошена вступна та резолютивна частини рішення.
3. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.09.2019р. позовна заява вх.№2037/18 була передана на розгляд судді Рога Н.В.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.09.2018 р. відкрито провадження у справі та призначено справу № 916/1886/18 до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.11.2018 р. залучено до участі у справі у якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Одеське обласне територіальне управління Антимонопольного комітету України.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.12.2018р. закрито підготовче провадження у справі № 916/1886/18, призначено справу до судового розгляду по суті.
03.01.2019р. рішенням Господарського суду Одеської області позов задоволено. Зобов`язано ТОВ "ККП "ГАРАНТ" надати ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" технічні умови щодо доступу до об`єкта доступу за адресами: смт. Авангард, вул. Торгова, №№1,3,5,7,9,11,13,15-А, 15-Б; смт. Авангард, вул. Європейська, №№1-10; смт. Авангард, вул. Проїзна, №№1-18, відповідно до положень Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж". Зобов`язано ТОВ "ККП "ГАРАНТ" укласти з ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" договір про доступ до інфраструктури об`єкта доступу відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" в редакції, що надсилалася ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" на адресу ТОВ "ККП "ГАРАНТ" листом від 27.04.2018 за №48/05-18РС та була отримана ТОВ "ККП "ГАРАНТ" 13.06.2018. Визначено порядок виконання рішення суду у частині зобов`язання ТОВ "ККП "ГАРАНТ" укласти з ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" договір про доступ до інфраструктури об`єкта доступу відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" та зазначено, що відповідно до ст. 16 Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" укладення договору з доступу здійснюється після видачі замовнику технічних умов з доступу та погодження власником інфраструктури об`єкта доступу проектної документації з доступу.
12.03.2019р. постановою Південно-західного апеляційного господарського суду рішення Господарського суду Одеської області від 03.01.2019 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 22.05.2019р. рішення Господарського суду Одеської області від 03.01.2019р. та постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 12.03.2019 у справі за №916/1886/18 скасовано, справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції в іншому складі суду.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.06.2019р., справу №916/1886/18 розподілено на суддю Цісельського О.В., у зв`язку з чим вказана справа була прийнята до провадження суддею Цісельським О.В.
Позивач у справі – Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" є суб`єктом господарювання, видами діяльності якого є, зокрема, діяльність у сфері телевізійного мовлення, діяльність у сфері проводового зв`язку, надання інших інформаційних послуг, ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування.
Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації від 18.10.2012 року №516 Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" внесене до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій за № 2862, із видом діяльності: надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, надання доступу до Інтернету.
Закон України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" регулює правові, економічні та організаційні засади забезпечення доступу до інфраструктури об`єктів будівництва, будинкової розподільчої мережі для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, встановлює повноваження органів державної влади, органів місцевого самоврядування, визначає права та обов`язки осіб, які беруть участь у таких господарських відносинах.
З урахуванням зазначеного, позивач вважає, що він може бути замовником доступу до інфраструктури об`єкта доступу.
З метою здійснення господарської діяльності, позивач листом від 27.04.2018року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" направив проект договору про доступ до інфраструктури об`єктів доступу за адресами: смт. Авангард, вул. Торгова, б. №№ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15-А, 15-Б; смт. Авангард, вул. Європейська, б. №№ 1-10; смт. Авангард, вул. Проїзна, б. №№ 1-18, відповідно до положень Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
Листом № 43 від 27.06.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" повідомило Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС", що у відповідності з Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" від 14 травня 2015 року № 417-VIII, в який були внесенні суттєві зміни Законом України "Про житлово-комунальні послуги" від 10 грудня 2017 року із змінами, внесеними згідно із Законом № 2454-VIII від 07.06.2018 року, який вступив в дію з 10.06.2018 року, ТОВ "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" не має повноважень від власників об`єктів доступу на укладення вищезазначеного Договору.
Позивач вважає, що відмова в наданні умов щодо доступу до об`єкту доступу, відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" від 07.02.2017 року з посиланням на Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та Закон України "Про житлово-комунальні послуги" є безпідставним, неправомірним та порушує права Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" як оператора комунікаційних послуг.
На підставі викладеного, позивач просив суд зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" виконати вимоги законодавства та надати технічні умови щодо доступу до об`єкту доступу за адресами: смт. Авангард, вул. Торгова, б. №№ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15-А, 15-Б; смт. Авангард, вул. Європейська, б. №№ 1-10; смт. Авангард, вул. Проїзна, б. №№ 1-18, в порядку Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж", а також про зобов`язання відповідача після узгодження умов доступу підписати договір про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж.
Відповідач зазначає, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" є експлуатаційною компанією, яка надає послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій споживачам - власникам житлових/нежитлових приміщень багатоквартирних будинків, розташованих за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, смт. Авангард, вул. Європейська, 1-10, вул. Проїзна, 16, 17, 18, на підставі відповідних договорів, згідно з чинним законодавством.
Відповідач зауважує, що згідно з ст.ст.9, 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками шляхом прийняття рішень на зборах у порядку, передбаченому цим законом.
Власниками багатоквартирних житлових будинків, до інфраструктури яких ТОВ "РЕНОМЕ СЕРВІС" бажає отримати доступ для надання телекомунікаційних послуг їх власникам є його співвласники на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
За таких обставин, враховуючи, що ТОВ "ККП "ГАРАНТ" не є власником багатоквартирних житлових будинків, доступ до інфраструктури яких має бажання отримати позивач, та не має права щодо володіння та розпорядження цими будинками, відповідач вважає, що позивачу слід звертатися до власника відповідного об`єкта інфраструктури, або до управителя, у разі коли йому надані такі повноваження від співвласників.
4. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення.
Згідно ст. 1 Закону України "Про телекомунікації":
оператор телекомунікацій - суб`єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж;
кабельна каналізація електрозв`язку - обладнання та споруди, призначені для прокладання, монтажу та експлуатаційного обслуговування кабелів телекомунікацій, що включають трубопроводи (канали кабельної каналізації), закладні та оглядові пристрої в колодязях, кабельних шафах, шахтах, колекторах, мостах, естакадах, тунелях, будівлях, а також приміщення для вводу кабелів і розміщення лінійного обладнання;
канал кабельної каналізації електрозв`язку - окремо виділені місця в колекторах, телекомунікаційних колодязях, тунелях, акведуках, шляхопроводах, на мостах, мостових переходах, естакадах, трубопроводах, а також інші надземні та підземні інженерні споруди, що призначені для прокладання або використовуються для прокладання магістральних, з`єднувальних та розподільних проводових і оптоволоконних кабелів електрозв`язку, а також розміщення супутніх лінійних технічних засобів телекомунікацій;
телекомунікаційна мережа - комплекс технічних засобів телекомунікацій та споруд, призначених для маршрутизації, комутації, передавання та/або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду по радіо, проводових, оптичних чи інших електромагнітних системах між кінцевим обладнанням;
телекомунікаційна мережа загального користування - телекомунікаційна мережа, доступ до якої відкрито для всіх споживачів.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про телекомунікації", основними принципами діяльності у сфері телекомунікацій є, зокрема, доступ споживачів до загальнодоступних телекомунікаційних послуг, які необхідні їм для задоволення власних потреб, участі в політичному, економічному та громадському житті; взаємодія та взаємозв`язаність телекомунікаційних мереж для забезпечення можливості зв`язку між споживачами всіх мереж; забезпечення сталості телекомунікаційних мереж і управління цими мережами з урахуванням їх технологічних особливостей на основі єдиних стандартів, норм та правил.
Статтею ст. 37 Закону України "Про телекомунікації" передбачено, що оператори, провайдери телекомунікацій здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства про телекомунікації. Правовими основами діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій є:
1) рівні права операторів, провайдерів на ринку телекомунікацій України;
2) пріоритет інтересів споживачів телекомунікаційних послуг;
3) розвиток конкуренції в умовах функціонування операторів та/або провайдерів різних форм власності;
4) недопущення вчинення дискримінаційних дій з боку операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках телекомунікаційних послуг проти інших суб`єктів цих ринків.
Як визначено ч. 3 ст. 31 Закону України "Про телекомунікації" доступ до елементів інфраструктури об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв`язку, будинкової розподільної мережі здійснюється оператором або провайдером телекомунікацій відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
Стаття 1 Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" визначає, зокрема, такі терміни, які вживаються у цьому Законі, а саме:
видача технічних умов з доступу - комплекс робіт з підготовки та видачі власником інфраструктури об`єкта доступу вихідних даних для розроблення замовником проектної документації щодо доступу для користування елементами інфраструктури відповідного об`єкта доступу;
власник (володілець) інфраструктури об`єкта доступу (далі - власник інфраструктури об`єкта доступу) - фізична або юридична особа, у власності (володінні) якої перебуває інфраструктура об`єкта доступу або окремі її елементи;
договір з доступу - договір, укладений згідно з законодавством між власником інфраструктури об`єкта доступу і замовником про доступ до інфраструктури об`єкта доступу з метою користування нею або її елементами для забезпечення можливості надання телекомунікаційних послуг замовником і отримання таких послуг їх споживачами, з урахуванням умов, визначених цим Законом;
доступ до інфраструктури об`єкта доступу - право замовника на користування елементами інфраструктури об`єкта доступу для розміщення, модернізації, експлуатаційного та технічного обслуговування технічних засобів телекомунікацій відповідно до законодавства та на підставі договору з доступу;
замовник доступу до інфраструктури об`єкта доступу (далі - замовник) - суб`єкт господарювання (оператор, провайдер телекомунікацій або уповноважена ним особа), який звернувся чи має намір звернутися до власника інфраструктури об`єкта доступу із запитом про надання доступу до конкретного елемента інфраструктури об`єкта доступу або який уклав договір з доступу.
Згідно статті 2 ЗУ "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" його метою є:
-врегулювання відносин між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, власниками інфраструктури об`єкта доступу та замовниками під час здійснення доступу до елементів інфраструктури об`єкта доступу;
-встановлення правових принципів та порядку використання інфраструктури об`єкта доступу для розвитку інформаційного суспільства в Україні;
-створення умов для розвитку конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг шляхом забезпечення ефективного використання існуючих елементів інфраструктури об`єкта доступу.
Відповідно до ч.1 ст.3 ЗУ "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" його дія поширюється на відносини між власниками інфраструктури об`єкта доступу всіх форм власності та замовниками, що виникають при доступі до інфраструктури відповідного об`єкта доступу.
Частинами 1, 2 ст.16 Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" визначено, що доступ до інфраструктури об`єкта доступу здійснюється на підставі договору з доступу між власником інфраструктури об`єкта доступу та замовником, що укладається відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Укладення договору з доступу здійснюється після видачі замовнику технічних умов з доступу та погодження власником інфраструктури об`єкта доступу проектної документації з доступу. Підставою для укладення договору з доступу є письмове звернення замовника, підписане уповноваженою належним чином його посадовою особою (представником), до якого додаються два примірники таких документів: 1) проектна документація з доступу до інфраструктури об`єкта доступу (засвідчені замовником фотокопії проектної документації з доступу); 2) проект договору з доступу.
1 липня 2015 року набув чинності закон "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Так, відповідно до ч. 5 ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим органом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу – суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк. Якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.
Нормами п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначаються особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулюються правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління і встановлено, що співвласниками багатоквартирного будинку є власники квартир або нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.
Нормами п. 6 ч. 1 статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" встановлено також, що спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Відповідно до ст. ст. 4, 5 цього Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", ст. 382, Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" встановлено, що управління багатоквартирним будинком це вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Відповідно до пункту 1 ст. 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно його співвласниками. За рішенням співвласників, усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю, або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним. До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема: питання про використання спільного майна; попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, предметом яких є спільне майно співвласників чи їх частина; визначення обмежень на користування спільним майном.
При цьому ч. 1 ст. 11 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" передбачено, що управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа – суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.
Частиною 2 ст. 1 зазначеного Закону визначено, що інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, законах України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" та "Про житлово-комунальні послуги".
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна;
-представник співвласника - фізична або юридична особа, яка на підставі договору або закону має право представляти інтереси співвласника;
-співвласники багатоквартирного будинку - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.
Частиною 2 ст. 1 зазначеного Закону визначено, що інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, законах України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" та "Про житлово-комунальні послуги".
Згідно з ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил;
виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору;
власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - власник) - фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування та розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку;
управитель - особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі - управління будинком) і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору;
утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.
5. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору.
Відповідно до ч. 1, 3 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Частиною 1 ст. 76 ст.74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Отже, належність доказів - спроможність фактичних даних містити інформацію щодо обставин, які входять до предмета доказування, слугувати аргументами (посилками) у процесі встановлення об`єктивної істини.
Належність доказів - це міра, що визначає залучення до процесу в конкретній справі тільки потрібних і достатніх доказів. Під належністю доказу розуміється наявність об`єктивного зв`язку між змістом судових доказів (відомості, що містяться в засобах доказування) і самими фактами, що є об`єктом судового пізнання.
У той же час, ч. 1 ст. 77 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Так, допустимість доказів має загальний і спеціальний характер. Загальний характер полягає в тому, що незалежно від категорії справ слід дотримуватися вимоги щодо отримання інформації з визначених законом засобів доказування з додержанням порядку збирання, подання і дослідження доказів. Спеціальний характер полягає в обов`язковості певних засобів доказування для окремих категорій справ чи заборона використання деяких з них для підтвердження конкретних обставин справи (аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 25.02.2019 р. у справі № 909/327/18).
Аналізуючи вищевикладені обставини встановлені судом, беручи до уваги зібрані у справі докази та встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини та їх належність, суд дійшов висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ", як суб`єкт господарювання, який надає житлово - комунальні послуги - послуги з обслуговування будинків і споруд та прибудинкової території власникам квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирних будинках не є власником об`єктів, доступ до інфраструктури яких, бажає отримати позивач для розташування технічних засобів телекомунікацій у відповідності до положень Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
А тому, Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" не є належною особою, до якої слід позивачу звертатися із проханням щодо узгодження умов щодо надання можливості доступу до об`єкту доступу відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
Також, суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять доказів того, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Комбінат комунальних послуг "ГАРАНТ" є управителем об`єктів інфраструктури за адресами: смт. Авангард, вул. Торгова, б. №№ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15-А, 15-Б; смт. Авангард, вул. Європейська, б. №№ 1-10; смт. Авангард, вул. Проїзна, б. №№ 1-18 та має повноваження надані співвласниками багатоквартирних будинків, які від нього вимагаються позивачем, а саме розгляд пропозиції про укладання договору про доступ до інфраструктури об`єкту, а відповідно і укладання останнього.
Таким чином, оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши норми законодавства, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" не підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами, є необґрунтованими, незаконними, а тому задоволенню не підлягають.
У зв`язку з тим, що рішення відбулось не на користь позивача, відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем при подачі позову, відносяться за його рахунок.
Керуючись ст.ст.13, 76, 86, 129, 202, 233, 237 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1.У позові - відмовити повністю.
2. Судові витрати по справі покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕНОМЕ СЕРВИС" /вул.Скісна, 78, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 32063784/.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 ГПК України.
Повний текст рішення складено 25.10.2019р.
Суддя О.В. Цісельський