243/2403/19
2/243/1155/2019
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2019 року Слов`янський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючого – судді Гусинського М.О.,
при секретарі – Мірошниченко В.В.,
за участі представника позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Листопад О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі № 12 Слов`янського міськрайонного суду Донецької області цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_2 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, Слов`янської міської ради, про визнання протиправними дії Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області з не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 ; визнання за ОСОБА_2 права власності в порядку спадкування після ОСОБА_3 на недоотримані ним за життя страхові виплати; зобов`язати Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_2 страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3 , -
ВСТАНОВИВ:
13.03.2019 року ОСОБА_2 звернулася до Слов`янського міськрайонного суду Донецької області з позовною заявою до УВД ФСС України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення УВД ФСС України в Донецькій області, Слов`янської міської ради, про визнання протиправними дії Управління щодо не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 ; визнання за нею права власності в порядку спадкування після смерті ОСОБА_3 на недоотримані ним за життя страхові виплати; зобов`язати Управління нарахувати та виплатити їй страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3
Позовна заява обґрунтована тим, що ОСОБА_2 є спадкоємцем (дружиною) ОСОБА_3 , ІНН НОМЕР_1 , який був зареєстрований як тимчасово переміщена особа у АДРЕСА_1 , з 09.12.2014 року, та помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Після його смерті позивач успадкувала майно, що належало йому за життя, прийнявши у встановленому законом порядку спадщину, та отримала свідоцтво про право на спадщину на недоотриману пенсію, яку чоловік недоотримав за життя через УПФУ в м. Краматорську.
Так само він перебував на обліку у Фонді соціального страхування м. Краматорська з січня 2015 року та з цього ж місяця отримував страхові виплати до липня 2015 року на його банківський рахунок, після чого його довідку про взяття на облік як тимчасово переміщену особу було скасовано. Однак на запит приватного нотаріуса Фонд листом від 13.08.2018 відповів, що він на обліку не перебував, що є завідомо неправдивою інформацією. Також, на адвокатський запит Фонд визнав факт перебування ОСОБА_3 на обліку та отримання ним страхових виплат з лютого 2015 року по червень 2015 року, при цьому вказуючи, що з 01.07.2015 року, у зв`язку із закінченням дії довідки внутрішньо переміщеної особи нарахування страхових виплат йому припинено, про суму страхових виплат, яка підлягала донарахуванню ОСОБА_3 , з дня припинення виплат по день смерті 14.02.2018 року, Фонд відповіді не надав.
При цьому, Пенсійний фонд без будь-яких перепон надав інформацію нотаріусу про суму недоотриманої пенсії ОСОБА_3 , як наслідок позивач отримала з цього приводу свідоцтво про право на спадщину, тоді як Фонд спочатку надав на запит нотаріуса завідомо неправдиву інформацію про те, що начебто ОСОБА_3 взагалі не перебував у них на обліку, а потім на адвокатський запит уникнув надання інформації про суму недоотриманої страхової виплати з метою уникнути виплати заборгованості.
Позивач вважає такі дії Фонду неправомірними, що на її думку є підставою для зобов`язання вчинити дії та визнати право власності на спадкове майно з огляду на наступне:
-відповідачем не надано жодного доказу на підтвердження наявності підстав припинення чоловіку страхових виплат, передбачених діючим законодавством;
- у даному випадку наявність або відсутність у особи статусу внутрішньо переміщеної особи створює для неї, на відміну від інших громадян України, певні перешкоди в отриманні страхових виплат та потребує від людини здійснення додаткових дій, не передбачених Законами України;
-відповідно до ст. 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. На сьогоднішній день жодних таких обмежень не встановлено;
-відповідно до правової та соціальної природи пенсії, право громадянина на призначення йому страхових виплат не можна пов`язувати з такою умовою, як постійне місце проживання (реєстрація місця проживання), а держава відповідно до конституційних принципів зобов`язана гарантувати це право незалежно від того, де проживає особа, якій призначені страхові виплати;
-Законом України "Про запобігання та протидії дискримінації в Україні", практикою ЄСПЛ встановлено, що дискримінація означає поводження з особами у різний спосіб, без об`єктивного та розумного обґрунтування, у відносно схожих ситуаціях.
Відповідно до ст.1218 ЦК України, до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.
Згідно зі ст. 1227 ЦК України, суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять складу спадщини.
У зв`язку з цим отримання позивачем в порядку спадкування не одержаних чоловіком виплат з вини Фонду не може обмежуватись будь-яким часом, відповідач повинен виплатити соціальні виплати, які повинні ним бути нараховані ОСОБА_3 за його життя та виплачені, тобто за період з 01.07.2015 року по 14.02.2018 року.
Враховуючи викладене, відповідач, не виплачуючи страхові виплати ОСОБА_3 , з липня 2015 року діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв`язку з чим порушені права позивача підлягають захисту шляхом визнання протиправними дій відповідача, визнання її права власності на недоотримані страхові виплати, що належали її чоловіку, та зобов`язання відповідача нарахувати і виплатити ці страхові виплати, оскільки відповідач в добровільному порядку відмовляється не тільки виплатити позивачу ці кошти, а навіть не повідомляє суму заборгованості та не нараховує її до виплати.
Просить суд: - визнати протиправними дії Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області з не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 , за період з 01.07.2015 року по 14.02.2018 року; - визнати за нею, ОСОБА_2 , право власності в порядку спадкування після смерті ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , на недоотримані ним за життя страхові виплати за період з 01.07.2015 року по 14.02.2018 року; - зобов`язати Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області нарахувати та виплатити їй, ОСОБА_2 , страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3 , за період з 01.07.2015 року по 14.02.2018 року; - судові витрати покласти на відповідача.
Позивач ОСОБА_2 у судове засідання не з`явилася, надала до суду заяву, в якій просила позовні вимоги задовольнити у повному обсязі, справу розглянути за її відсутності, за участю її представника ОСОБА_1 .
Представник позивача ОСОБА_1 у судовому засіданні вимоги, викладені у позовній заяві підтримав, просив задовольнити позов, оскільки заборгованість зі страхових виплат перед ОСОБА_3 доведена матеріалами справи, твердження відповідача про припинення нарахування страхових виплат, у зв`язку із закінченням дії довідки внутрішньо переміщеної особи, є необґрунтованим, оскільки законодавством чітко передбачені підстави припинення страхових виплат.
Представник відповідача Управління ВД ФСС України в Донецькій області, в особі Краматорського міського відділення управління ВД ФСС України в Донецькій області Листопад О.С. у судовому засіданні просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, пояснюючи це тим, що чоловік позивача за життя не продовжив дію довідки внутрішньо переміщеної особи та не надав її до Фонду, у свою чергу, Фонд обмежений у своїх діях (виплата страхових виплат спадкоємцям осіб, яким були призначені відповідні виплати), оскільки порядок виплати таких соціальних виплат наразі відсутній.
До суду надав відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову ОСОБА_2 до УВД ФСС України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення УВД ФСС України в Донецькій області про визнання протиправними дії Управління щодо не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 ; визнання за нею права власності в порядку спадкування після смерті ОСОБА_3 на недоотримані ним за життя страхові виплати; зобов`язати Управління нарахувати та виплатити їй страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3 - відмовити у повному обсязі.
Відзив обґрунтований тим, що: по-перше, ст. 48 ЦПК України передбачено, що сторонами в цивільному процесі є позивач і відповідач. Позивачем і відповідачем можуть бути фізичні і юридичні особи, а також держава. До справи залучений неналежний відповідач. За даними Централізованої інформаційно-аналітичної системи Фонду Брежнев Віктор Тимофійович перебував на постійному обліку з 01 квітня 2001 року в відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Калінінському районі м. Горлівки Донецької області та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що отримане 11.05.1994 року. Твердження Позивача про перебування її чоловіка на постійному обліку в Краматорському міському відділенні є хибними та помилковим, оскільки Позивач перебуває на постійному обліку в відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Калінінському районі м. Горлівки Донецької області, де і сформована та знаходиться на зберіганні його особова справа про страхові виплати на електронних та паперових носіях. ОСОБА_3 не звертався до Краматорського міського відділення з відповідними заявами про переведення його особової справи про страхові виплати на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Калінінському районі м. Горлівки я Донецької області, яке на виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України № 595, було переміщено із зони проведення АТО та зареєстроване у м. Слов`янськ Донецької області.
По-друге, робочі органи виконавчої дирекції Фонду мають право проводити виплати, в тому числі нарахованих, але не виплачених щомісячних страхову виплат за наявності у потерпілого на виробництві довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи чи відмітку в паспорті про місце проживання на території, яка контролюється органами державної влади України. Чинним законодавством не передбачено здійснення нарахування та виплата страхових виплат потерпілим (особам, які мають право на виплати), які не перемістилися на територію, де органи державної влади не здійснюють свої повноваження.
По-третє, ОСОБА_3 , скориставшись своїм правом на отримання належних йому раніше призначених сум страхових виплат в відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Калінінському районі м. Горлівки Донецької області, двічі звертався з заявою про тимчасове продовження раніше призначених страхових виплат до Краматорського міського відділення, надавши усі необхідні документи у тому числі довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Термін дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи – 09.06.2015 року (дія довідки «безстроково» розповсюджуються на довідки, які видані за новим зразком, починаючи з 11.06.2016 року). У зв`язку з тим, що він не звертався до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради після 09.06.2015 року за продовженням строку дії довідки на наступні шість місяців, згідно вимог діючого на той час законодавства строк дії такої довідки закінчився 09.06.2015 року. Тому, постановою Краматорського міського відділення від 01.07.2015 року, ОСОБА_3 були припинені раніше призначені страхові виплати з 01.07.2016 року, як внутрішньо переміщеній особі, у зв`язку із закінченням терміну дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Тобто, не лише призначення, а і продовження виплат усіх видів соціальної допомоги вимагало наявність довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Тому посилання позивача на те, що не існувало підстав, передбачених чинним законодавством, для припинення страхових виплат є необґрунтованими (а.с.28-32).
Представник Слов`янської міської ради у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, 20.03.2019 року на адресу суду від міського голови надійшло клопотання, де було зазначено, Слов`янська міська рада є неналежним відповідачем у справі.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню за наступних підстав:
Зі свідоцтва про одруження серії НОМЕР_2 від 10.11.1965 року вбачається, що ОСОБА_3 та ОСОБА_4 уклали шлюб 10.11.1965 року, актовий запис № 735, прізвище дружини після реєстрації шлюбу « ОСОБА_5 » (а.с.11).
Відповідно до довідки від 09.12.2014 року № 1426/22155 про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, ОСОБА_3 перемістився з тимчасово окупованої території (Донецька область, м. Горлівка, вул. М.Соколовського, 29-36) у АДРЕСА_2 . Краматорськ, АДРЕСА_3 . Соціалістична, 7-15 (а.с.7).
Постановами Відділення ВД Фонду у м. Краматорську:
-від 10.02.2015 р. за № 0536/12226/12226/42, потерпілому ОСОБА_3 продовжено раніше призначену щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку у розмірі 4 094,09 грн., виплати провадити з 01.02.2015 року по 30.06.2015 року включно (а.с.37);
-від 16.04.2015 року за № 0536/12226/12226/45, потерпілому ОСОБА_3 продовжено раніше призначену щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку у розмірі: за березень 2014 року – 299,75 грн., за квітень 2014 року – 299,75 грн., за травень 2014 року - 299,75 грн., за червень 2014 року - 299,75 грн., за липень 2014 року - 299,75 грн., за серпень 2014 року - 299,75 грн.,за вересень 2014 року - 299,75 грн., за жовтень 2014 року - 299,75 грн., за листопад 2014 року - 299,75 грн., за грудень 2014 року - 299,75 грн., за червень 2014 року – 3 794,34 грн., за липень 2014 року – 3 794,34 грн., за серпень 2014 року – 3 794,34 грн., за вересень 2014 року – 3 794,34 грн., за жовтень 2014 року – 3 794,34 грн., за листопад 2014 року – 3 794,34 грн., за грудень 2014 року – 3 794,34 грн., за січень 2015 року – 4 094,09 грн. (а.с.39).
За довідкою 0510 № 01223 щодо нарахованих та виплачених страхових виплат потерпілому ОСОБА_3 за червень 2014 року – січень 2015 року, виданою Управлінням ВД в донецькій області (м. Слов`янськ, вул. Урицького, 9), слідує, ОСОБА_6 були нараховані та виплачені страхові виплати за період з червня 2014 року – січень 2015 року (а.с.40).
Постановою Відділення ВД Фонду у м. Краматорську від 01.07.2015 р. за № 0536/12226/12226/46, потерпілому ОСОБА_3 припинено виплату щомісячної грошової суми в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку, у зв`язку з припиненням дії довідки переселенця № 1426/22155 від 09.12.2014 року, виплата припинена з 01.07.2015 року (а.с.41).
ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Горлівка Донецької області (свідоцтво про смерть серії НОМЕР_3 від 11.07.2018 року) (а.с. 9).
Постановою приватного нотаріуса Слов`янського міського нотаріального округу Донецької області Бігун В.В. від 15.02.2019 року, ОСОБА_2 відмовлено у вчинені такої нотаріальної дії, як видача свідоцтва про право на спадщину за законом на недоотримані страхові виплати, які належали її чоловікові, громадянину України, ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.10).
Призначення і виплата страхових виплат потерпілим на виробництві внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у відповідності з ЗУ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі ЗУ № 1105-XIV від 23 вересня 1999 року).
Згідно зі ст. 16 ч. 1 п. 2 Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», застрахована особа має право на отримання у разі настання страхового випадку матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, передбачених цим Законом.
Статтею 14 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» передбачено, що у районі проведення АТО можуть вводитися тимчасові обмеження прав і свобод громадян.
Розпорядженням КМУ від 07.11.2014 року № 1085 затверджено перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення. У цьому переліку є м. Горлівка Донецької області.
Відділення ВД ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Калінінському районі м. Горлівка Донецької області припинило свою діяльність, передавши свої статутні завдання Слов`янському відділенню управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.
Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 2 вересня 2014 року № 1669-VII визначені тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, а саме зазначено, що проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції, здійснюється щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державними реєстраторами реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві.
Відповідно до пункту 3 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 1105, особливості надання соціальних послуг та виплати матеріального забезпечення за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам (громадянам України, які переселилися з тимчасово окупованої території, території проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації) визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 05.11.2014р. № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» встановлено, що призначення та продовження виплати усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг за рахунок коштів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування внутрішньо переміщеним особам здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою КМУ від 1.10.2014р. № 509.
Рішенням адміністративної комісії ВД Фонду від 1 листопада 2015 року, з 1 грудня 2015 року призупинено здійснення нарахування страхових виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей) у відділенні, яке переміщене на територію, що контролюється українською владою.
Відповідно до частини четвертої статті 47 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105), виплати, призначені, але не одержані своєчасно потерпілим або особою, яка має право на одержання виплат, провадяться за весь минулий час, але не більше як за три роки з дня звернення за їх одержанням. Вищезазначена стаття Закону не поширюється на спадкоємців, тому їм страхові виплати не нараховуються.
Аналогічна норма передбачена положеннями п. 8 Порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської області, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595, згідно до якої особам, які переміщені на контрольовану територію та взяті на облік відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509, пенсії та інші соціальні виплати з бюджетів усіх рівнів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування виплачуються за заявами таких осіб до органів (установ), які здійснюють такі виплати протягом усього строку дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Порядок надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення АТО, встановлено постановою правління Фонду від 11 грудня 2014 року № 20, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 12 січня 2015 року за № 6/26451.
У пункті 1 розділу III цього Порядку зазначено, що особи, які тимчасово переміщені, мають право на продовження раніше призначених та нарахованих страхових виплат у робочому органі виконавчої дирекції Фонду за фактичним місцем проживання (перебування) на підставі заяви.
Отже, особи з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, мають право на одержання страхових виплат за умови переміщення в населенні пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, і звернення до структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з питань соціального захисту та взяття на облік, що має бути підтверджено довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Підтверджень щодо продовження строку дії довідки про взяття ОСОБА_3 на облік, як внутрішньо переміщеної особи (строк дії довідки закінчився 09.06.2015 року), до суду не надано.
Також, суду не надано доказів звернення ОСОБА_3 до відповідача із відповідною заявою для продовження строку дії довідки про взяття його на облік, як внутрішньо переміщеної особи, так і з вимогою про виплату йому страхових виплат, що є свідченням відсутності спору між сторонами.
ОСОБА_3 за життя не оскаржив припинення йому виплати страхових виплат.
Постановою КМУ від 05 листопада 2014 року № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам», постановою КМУ від 10 жовтня 2014 року № 531 «Про особливості реалізації прав деяких категорій осіб на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», тимчасовий порядок фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року № 595; постановою КМУ від 08 червня 2016 року № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» не передбачено здійснення страхових виплат потерпілим (особам, які мають право на виплати), які не перемістилися на територію, де органи державної влади здійснюють свої повноваження.
Отже, якщо потерпілий або особа, яка мала право на страхові виплати не перемістилась на територію, де органи державної влади здійснюють свої повноваження та не набула право на отримання страхових виплат, як внутрішньо переміщена особа, виплати їй не нараховувались та не виплачувались в управлінні (відділеннях) виконавчої дирекції Фонду, що розташовані на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження.
За період з 01.07.2015 року по день смерті ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 не звертався з відповідною заявою до робочих органів Фонду, що знаходяться на території підконтрольній владі України, будь-якої інформації не запитував, доказів щодо продовження строку дії довідки про взяття на облік, як внутрішньо переміщеної особи до органів Фонду не надавав.
Відповідно до постанови КМУ від 25.04.2018 року № 335 «Про внесення змін до постанови КМУ від 08.06.2016 року № 365», суми соціальних виплат, які не виплачені за минулий період обліковуються в органі, що здійснює соціальні виплати та виплачуються на умовах окремого порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України.
На теперішній час окремий порядок здійснення виплат страхових виплат Кабінетом Міністрів України не прийнято.
Позивачем не надано належних та допустимих доказів його звернення до управління (відділення) виконавчої дирекції Фонду у відповідності із Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» для продовження раніше призначених та нарахованих страхових виплат, не надано довідку про продовження строку дії довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.
Також, суд зазначає, що позовні вимоги стосовно визнання протиправними дії Управління ВД ФСС України в Донецькій області в особі Краматорського МВ Управління ВД ФСС України в Донецькій області з не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 та зобов`язати Управління ВД ФСС України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_2 страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3 , знаходиться по за межами цивільного процесуального та цивільного законодавства України.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, у зв`язку з тим, що право позивача з боку відповідача не порушене, оскільки останній діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством України.
Керуючись Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», ст.ст. 12, 13, 81, 89, 259, 264-265 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_2 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, Слов`янської міської ради, про визнання протиправними дії Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області з не нарахування та невиплати страхових виплат ОСОБА_3 ; визнання за ОСОБА_2 права власності в порядку спадкування після ОСОБА_3 на недоотримані ним за життя страхові виплати; зобов`язати Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_2 страхові виплати не отримані за життя ОСОБА_3 – залишити без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного суду через Слов`янський міськрайонний суд Донецької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.
Повний текст рішення виготовлено 24 червня 2019 року.
Суддя Слов`янського міськрайонного суду М.О. Гусинський