ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
УХВАЛА
про передачу справи на розгляд іншого адміністративного суду
30 березня 2018 року № 826/4910/18
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючої судді Кузьменко А.І., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами
Державної авіаційної служби України
до Комунального підприємства «Міське капітальне будівництво»,
Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільжитлобуд»,
Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції Одеської міської ради,
Таїровської селищної ради,
Овідіопольської районної державної адміністрації
про зобов'язання вчинити дії, визнання бездіяльності протиправною, визнання дій протиправними
В С Т А Н О В И В :
Державна авіаційна служба України (далі по тексту - позивач, Державіаслужба) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Комунального підприємства «Міське капітальне будівництво» (далі по тексту - відповідач 1), Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільжитлобуд» (далі по тексту - відповідач 2), Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції Одеської міської ради (далі по тексту - відповідач 3), Таїровської селищної ради (далі по тексту - відповідач 4), Овідіопольської районної державної адміністрації (далі по тексту - відповідач 5), в якому просить:
- зобов'язати Комунальне підприємство «Міське капітальне будівництво» виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року №114;
- зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Цивільжитлобуд» виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року №115;
- визнати протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради, Овідіопольської районної державної адміністрації в частині погодження об'єкта будівництва за адресою: Одеська область, село Таїрово, вулиця Костанди, 162 з Державіаслужбою та зобов'язати вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва;
- визнати протиправними дії Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції Одеської міської ради щодо видачі декларацій про готовність об'єкта до експлуатації №№ОД 143163651347, ОД №143163651295 та Таїровської селищної ради, Овідіопольської районної державної адміністрації щодо видачі дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт та містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по об'єкту будівництва за адресою: Одеська область, село Таїрово, вулиця Костанди, 162 та скасувати їх.
Розглянувши позовну заяву Державної авіаційної служби України та додані до неї матеріали, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.
Частиною 1 статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Наведене свідчить, що правом альтернативної підсудності (за вибором позивача) можуть скористатися лише ті позивачі, які не є суб'єктами владних повноважень та лише з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань).
У відповідності до частини 2 статті 26 Кодексу адміністративного судочинства України позови до юридичних осіб пред'являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Так, зі змісту позовної заяви Державної авіаційної служби України та доданих до неї документів вбачається, що остання звернулась із адміністративним позовом до юридичних осіб та суб'єктів владних повноважень, місцезнаходження яких є Одеська область за відповідними поштовими адресами.
Враховуючи той факт, що Державна авіаційна служба України є суб'єктом владних повноважень, на якого не розповсюджується дія застосування альтернативної підсудності (за вибором позивача), суд приходить до висновку, що при зверненні до адміністративного суду позивач повинен був керуватися нормами, визначеними саме частиною 2 статті 26 Кодексу адміністративного судочинства України, та звернутися за захистом прав, свобод і інтересів до відповідного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідачів, тобто, до Одеського окружного адміністративного суду.
Так, пунктом 2 частини 1 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
З урахуванням зазначеного, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку про наявність правових підстав для передачі адміністративної справи № 826/4910/18 на розгляд Одеському окружному адміністративному суду.
Керуючись частиною 1 статті 25, частиною 2 статті 26, статтями 29, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Адміністративну справу № 826/4910/18 за позовом Державної авіаційної служби України до Комунального підприємства «Міське капітальне будівництво», Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільжитлобуд», Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції Одеської міської ради, Таїровської селищної ради, Овідіопольської районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії, визнання бездіяльності протиправною, визнання дій протиправними, передати на розгляд Одеському окружному адміністративному суду.
2. Копію ухвали невідкладно надіслати на адресу позивача.
Ухвала набирає законної сили згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя
А.І. Кузьменко