КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 810/2033/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.
Панова Г.В., Панченко Н.Д.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаля М.І., секретар судового засідання Харитонова Х.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 4 ст. 229 КАС України, апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Київського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2017 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України, Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у ДФС України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
15.06.2017 р. ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у ДФС України про визнання рішення Державної фіскальної служби України щодо відмови у наданні йому статусу учасника бойових дій протиправним; зобов`язання Державної фіскальної службу України надати ОСОБА_1 статус учасника бойових дій; зобов`язання Державної фіскальної служби України видати ОСОБА_1 посвідчення учасника бойових дій встановленого законодавством зразка.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що чинним законодавством встановлений вичерпний перелік підстав, за якими особі може бути відмовлено комісією у наданні статусу учасника бойових дій, до яких зазначена відповідачем підстава не відноситься, а тому рішення відповідача про відмову в наданні такого статусу є незаконним та підлягає скасуванню.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2017 р. позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у Державній фіскальній службі України про відмову у наданні ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій, викладене у протоколі №5 від 25.04.2017 року засідання Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у ДФС, зобов`язано Державну фіскальну службу України повторно розглянути надані ОСОБА_1 документи та прийняти рішення з урахуванням висновків суду, викладених в цій постанові. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Відповідач, Державна фіскальна служба України, не погодившись з рішенням суду першої інстанції подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що згідно пункту 19 частини 1 статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, пункту 2 Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413 закріплено, що статус учасника бойових дій може бути наданий, зокрема, особам рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції ДФС України. Проте, що ОСОБА_1 до Головного міжрегіонального управління оперативного забезпечення зони проведення АТО (м. Київ, м. Краматорськ, м. Севастополь) ДФС не відряджався, а отже службу в підрозділі оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції не проходив, а відтак у відповідача відсутні законодавчі підстави для встановлення позивачеві статусу учасника бойових дій.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлялися належним чином.
Справу розглянуто у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 4 ст. 229 КАС України.
З 15.12.2017 набрав законної сили Кодекс адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.
Відповідно до п.10 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з березня 2000 року перебуває в органах податкової міліції, в тому числі з жовтня 2011 року заступник начальника слідчого відділення податкової міліції Білоцерківської ОДПІ, з лютого 2014 року начальник другого відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області, з лютого 2015 року - начальник слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області, полковник податкової міліції, що підтверджується довідкою відділу по роботі з персоналом Головного управління ДФС у Київській області (а.с. 32).
Наказом ДФС України «Про відрядження працівників податкової міліції» від 27.10.2015 № 3462-о позивача відряджено до Головного управління ДФС у Донецькій області та Головного управління ДФС у Луганській області на період з 05.11.2015 по 03.12.2015 (а.с. 14-15).
У подальшому, наказом ДФС України «Про відрядження працівників податкової міліції» від 27.11.2015 № 3751-о позивачу продовжено відрядження до Головного управління ДФС у Донецькій області та Головного управління ДФС у Луганській області на період з 04.12.2015 по 01.01.2016 (а.с. 16-17).
Наказом ДФС України «Про відрядження працівників податкової міліції» від 08.12.2015 № 3902-о позивачу продовжено відрядження до Головного управління ДФС у Донецькій області та Головного управління ДФС у Луганській області на період з 02.01.2016 по 30.01.2016 (а.с.18-19).
Наказом ДФС України «Про відрядження працівників податкової міліції» від 25.01.2016 № 104-о позивачу продовжено відрядження до Головного управління ДФС у Донецькій області та Головного управління ДФС у Луганській області на період з 31.01.2016 по 28.02.2016 (а.с. 20).
Наказом ДФС України «Про відрядження працівників податкової міліції» від 19.02.2016 № 434-о позивачу продовжено відрядження до Головного управляння ДФС у Донецькій області та Головного управління ДФС у Луганській області на період з 29.02.2016 по 06.03.2016 (а.с. 21).
Згідно витягу з наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 29.12.2015 №0207 «Про залучення до проведення антитерористичної операції сил та засобів суб`єктів боротьби з тероризмом» наказано вважати залученими до проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях та відрядженими в район її проведення з підпорядкуванням керівнику антитерористичною операції в Донецькій та Луганський областях співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 05 листопада по 03 грудня 2015 року ОСОБА_1 (а.с. 26).
Згідно витягу з наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 29.01.2016 №07 «Про залучення до проведення антитерористичної операції сил та засобів суб`єктів боротьби з тероризмом» наказано вважати продовженим строк залучення до проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях та відрядження в район її проведення з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління антитерористичною операцією в Донецькій та Луганській областях співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 04 грудня 2015 року по 30 січня 2016 року ОСОБА_1 (а.с. 27).
Згідно витягу з наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 28.03.2016 № 016 наказано вважати залученими до проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях та відрядженими в район її проведення з підпорядкуванням керівнику антитерористичною операцією в Донецькій та Луганській областях співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 31 січня 2016 року по 28 лютого 2016 року ОСОБА_1 (а. с. 28).
Згідно витягу з наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 02.12.2016 № 064 наказано вважати залученими до проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях та відрядженими в район її проведення з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу антитерористичною операцією в Донецькій та Луганській областях співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 29 лютого 2016 року по 06 березня 2016 року ОСОБА_1 (а.с. 29).
Відповідно до витягу з наказу Першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (по стройовій частині) від 27.01.2016 № 27 вважати такими, що перебували у складі сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей з метою виконання службових (бойових) завдань, співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 05 листопада по 03 грудня 2015 року підполковника податкової міліції ОСОБА_1 , начальник Слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області (а.с. 22).
Згідно з витягом з наказу Першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (по стройовій частині) від 15.02.2016 № 46 вважати такими, що перебували у складі сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей з метою виконання службових (бойових) завдань, співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 04 грудня 2015 року по 30 січня 2016 року підполковника податкової міліції ОСОБА_1 , начальник Слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області (а.с. 23).
Як вбачається з витягу з наказу першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (по стройовій частині) від 11.06.2016 №163дск вважати такими, що перебували у складі сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей з метою виконання службових (бойових) завдань, співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 31 січня по 28 лютого 2016 року підполковника податкової міліції ОСОБА_1 , начальник Слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області (а.с. 24).
Відповідно до витягу з наказу першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (по стройовій частині) від 22.12.2016 №358 дск вважати такими, що перебували у складі сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей з метою виконання службових (бойових) завдань, співробітників Державної фіскальної служби України, зокрема, з 29 лютого по 06 березня 2016 року підполковника податкової міліції ОСОБА_1 , начальник Слідчого управління фінансових розслідувань Білоцерківської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області (а.с. 25).
Судами першої та апеляційної інстанції також встановлено та підтверджується Довідкою про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, виданою 10.02.2017 за вих.№363/99-99-21-10-0 начальником Головного міжрегіонального управління оперативного забезпечення зони проведення АТО (м. Київ, м. Краматорськ, м. Слов`янськ) ДФС України полковником податкової міліції ОСОБА_3 , що позивач дійсно в період з 05.11.2015 по 06.03.2016 безпосередньо брав участь в Антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей на підставі вищенаведених наказів ДФС України та вищевказаних витягів з наказів Першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (а. с. 30).
У даній довідці, окрім іншого, вказано, що вона є підставою для надання позивачу статусу учасника бойових дій.
Також факт безпосередньої участі позивача в антитерористичній операції у період з 05.11.2015 по 06.03.2016 підтверджується довідкою Головного управління ДФС у Луганській області від 03.03.2017 № 669/8/12-32-41, яка видана позивачу в тому, що останній у вказаний період був відряджений до ГУ ДФС у Луганській області та перебував у підпорядкуванні начальника управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО ГУ ДФС у Луганській області, а також фактично проходив службу у даному підрозділі, з метою виконання бойових завдань та прийняття безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції на території Луганської області (а.с. 33).
Позивачем на адресу Голови Комісії Державної фіскальної служби України з питань визначення учасників бойових дій направлено листа «Про направлення матеріалів до розгляду» з додатком у вигляді матеріалів в оригіналах та копіях в папці, пронумерованих з описом на 36 аркушах, в якому позивач просив прийняти рішення про надання йому статусу учасника бойових дій. Дану заяву зареєстровано у ДФС України як вхідну кореспонденцію 17.02.2017 та присвоєно вхідний №1096 (а.с. 12).
На засіданні Комісії, що відбулось 28 березня 2017 року та оформлене протоколом №3, останньою одноголосно прийнято рішення направити запит до Міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій щодо можливості надання Комісією ДФС статусу учасника бойових дій працівникам слідчих підрозділів фінансових розслідувань ДФС, за умови залучення до матеріалів про надання статусу документів, передбачених законодавством (а.с.61-64).
Відповідно до витягу з Протоколу № 5 засідання Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у ДФС від 25.04.2017, наявного в матеріалах справи, Комісією у зв`язку з відсутністю правових підстав одноголосно прийнято рішення відмовити в наданні статусу учасника бойових дій працівникам (в т.ч. колишніх) слідчих підрозділів фінансових розслідувань ДФС (а. с. 57-60).
Листом ДФС України від 28.04.2017 №5910/П/99-99-04-04-01-14 «Про надання інформації» повідомлено позивача стосовно прийняття рішення про відмову в наданні статусу учасника бойових дій працівникам (в т.ч. колишніх) слідчих підрозділів фінансових розслідувань ДФС, які відряджались до головних управлінь ДФС у Донецькій та/чи Луганській областях, у зв`язку з чим повернуто останньому направлені до Комісії заяву та матеріали (а.с. 13).
Підставою для відмови у наданні позивачу відповідного статусу учасника бойових дій стала норма Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», згідно якої статус учасника бойових дій може бути наданий лише особам рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції Державної фіскальної служби України, до яких позивач не належить.
Вказані обставини підтверджені відповідними доказами і не є спірними.
Відповідно до ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ (далі - Закон № 3551-ХІІ), Порядком надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (далі - Порядок № 413), Положенням про комісії Міністерства оборони України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та Інструкції про порядок видачі в Міністерстві оборони України посвідчень учасника бойових дій, нагрудних знаків "Ветеран війни - учасник бойових дій" та листів талонів на право одержання проїзних квитків з 50-відсотковою знижкою їх вартості, затвердженим наказом Міністерства оборони України від 07.05.2015 р. № 200 (далі - Положення № 200).
У п. 19 ч. 1 ст. 6 Закону № 3551-ХІІ в редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин, закріплено, що учасниками бойових дій визнаються, зокрема, військовослужбовці (резервісти, військовозобов`язані) та працівники Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовці військових прокуратур, особи рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейські, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.
Згідно з п.п. 2, 4, 5 Порядку № 413 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин, статус учасника бойових дій надається: військовослужбовцям (резервістам, військовозобов`язаним) та працівникам Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, військовослужбовцям військових прокуратур, поліцейським, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, ДСНС, ДПтС, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення; особам, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, за умови, що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу Збройних Сил, МВС, Національної поліції, Національної гвардії та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.
Підставою для надання особам статусу учасника бойових дій є: документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення, направлення (прибуття) у відрядження до районів проведення антитерористичної операції, їх перебування в таких районах з метою виконання завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України шляхом безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (витяги з наказів керівника Антитерористичного центру при СБУ про залучення до проведення антитерористичної операції, директив, розпоряджень, посвідчень про відрядження, оперативних завдань, журналів бойових дій, бойових донесень, дислокацій, книг нарядів, графіків несення служби, звітів, зведень, донесень, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень, а також інші офіційні документи, видані державними органами, що містять достатні докази про безпосередню участь особи у виконанні завдань антитерористичної операції у районах її проведення).
Рішення про надання статусу учасника бойових дій приймається:
комісіями з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, утвореними в Міноборони, МВС, Мін`юсті, Національній поліції, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, Генеральній прокуратурі України, Управлінні державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, ДСНС, ДФС;
міжвідомчою комісією з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера і деяких інших категорій осіб відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, яка утворюється Державною службою у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі - міжвідомча комісія), - у разі виникнення спірних питань, що потребують міжвідомчого врегулювання.
Відповідно до п.п. 6 Порядку № 413 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин, для надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзацах другому та третьому пункту 2 цього Порядку, командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники підприємств, установ та організацій у місячний строк після завершення особами виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (після видання відповідного наказу керівника Антитерористичного центру при СБУ або особи, яка його заміщує, першого заступника чи заступника керівника Антитерористичного центру при СБУ) зобов`язані подати на розгляд комісії, утвореної міністерством, центральним органом виконавчої влади чи іншим державним органом, у підпорядкуванні яких перебували військові частини (органи, підрозділи), установи та заклади, у складі яких проходили службу чи працювали особи, довідки за формою згідно з додатком 1 та документи із зазначених у пункті 4 цього Порядку, які є підставою для надання особам статусу учасника бойових дій. У разі коли місце постійної дислокації військової частини (органу, підрозділу) або підприємства, установи та організації розташоване безпосередньо у районі проведення антитерористичної операції, документи командирами (начальниками) або іншими керівниками підприємств, установ та організацій подаються на розгляд комісії не раніше ніж через 30 календарних днів після зарахування осіб до списків військової частини (органу, підрозділу) або підприємства, установи та організації чи призначення їх на відповідні посади.
Комісії вивчають документи, у разі потреби заслуховують пояснення осіб, стосовно яких вони подані, свідків та у місячний строк з дня надходження документів приймають рішення щодо надання статусу учасника бойових дій. За відсутності підстав повертають їх до військових частин (органів, підрозділів), підприємств, установ та організацій з метою подальшого доопрацювання.
Комісії інформують у місячний строк Державну службу у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції про осіб, яким надано статус учасника бойових дій, за формою згідно з додатком 3.
Комісії подають на розгляд міжвдомчої комісії документи із спірних питань, які потребують міжвідомчого врегулювання.
Міжвідомча комісія розглядає документи, надіслані комісіями, та у разі потреби уточнює інформацію про осіб, стосовно яких вони подані (надсилає необхідні запити тощо), заслуховує пояснення таких осіб, свідків, представників державних органів та у місячний строк з дня надходження документів (уточненої інформації) приймає рішення щодо надання статусу учасника бойових дій, про що інформує комісії.
У разі неподання командиром (начальником) військової частини (органу, підрозділу) або іншим керівником установи, закладу до комісії документів, необхідних для надання статусу учасника бойових дій, особи, зазначені в абзацах другому і третьому пункту 2 цього Порядку, можуть самостійно звернутися до відповідної комісії.
Отже, законодавством визначено чіткий та послідовний порядок вирішення питання про надання особі зазначеного статусу у зв`язку з участю в АТО.
При цьому, зазначене питання вирішується шляхом прийняття Комісією відповідного рішення впродовж одного місяця з дня звернення особи з відповідною заявою.
Відповідно до статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 1995 року № 16 Про застосування пункту 2 статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413, наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2016 № 957, затверджено Положення про Комісію з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у Державній фіскальній службі України (далі Положення № 957).
З пункту1 Розділу І Положення № 957 вбачається, що Комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у Державній фіскальній службі України (далі - Комісія) утворюється відповідно до пункту 5 Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413.
Згідно пункту 2 Розділу ІІ Положення № 957, Комісія має право, зокрема, відмовляти в наданні статусу учасника бойових дій у разі відсутності підстав.
Пунктом 7 Розділу ІІ Положення № 957, Комісія відмовляє в наданні статусу учасника бойових дій у разі: відсутності документів, що містять достатні докази безпосередньої участі особи у виконанні завдань антитерористичної операції у районах її проведення; надання недостовірних даних про особу; виявлення факту підроблення документів про участь в антитерористичній операції, у забезпеченні її проведення; наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення особою умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції.
Зазначені підстави є вичерпними та не підлягають широкому тлумаченню.
Виходячи з викладеного, колегія суддів встановила, що 17.02.2017 р. позивач направив до відповідача заяву про направлення матеріалів до розгляду разом з документами, що відповідно до абз.1 п.4 «Порядку надання статусу учасникам бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередньо участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення» (із змінами та доповненнями), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 20.08.2014 № 413 є підставою для надання статусу учасника бойових дій та підтверджують його безпосередню участь в антитерористичній операції (АТО), у додатках до якої зазначено матеріали в оригіналах та копіях в папці, пронумеровані описом на 36 арк. (а.с.12)
Упродовж місяця, як того вимагає Порядок № 413, відповідачем не було розглянуто заяву позивача від 17.02.2017 р. та подані ним документи, лише листом від 28.04.2017 № 5910/n/99-99-04-04-01-14 повідомили про відмову в наданні такого статусу у зв`язку з тим, що надання статусу учасника бойових дій іншим працівниками ДФС, крім осіб рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції без внесення змін до чинного законодавства не вбачається за можливе.
Враховуючи зазначені обставини у їх сукупності, колегія суддів звертає увагу на те, що відповідачем не було розглянуто подані позивачем документи упродовж місячного строку, регламентованого Порядком № 413 та Положенням № 957 і в законодавчо визначеному порядку.
При цьому судом першої інстанції правильно зазначено, що причина, яка слугувала для відмови у наданні ОСОБА_2 статусу учасника бойових дій не передбачена Положенням № 957.
Отже, враховуючи вищевикладені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у Державній фіскальній службі України, приймаючи оскаржуване рішення, не діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб передбачений чинним законодавством України, що свідчить про незаконність та безпідставність оскаржуваного рішення.
Отже, відповідачем не доведено правомірність своїх дій, позивач на підтвердження обґрунтованості позовних вимог надав достатньо належних та допустимих доказів, всі наведені апелянтом аргументи не заслуговують уваги, оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.
На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.
Відповідно до частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на вищезазначене, колегія суддів дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, постанови суду першої інстанції без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з додержанням норм процесуального права, тому відсутні підстави для її скасування.
Повний текст постанови виготовлений 03.03.2018.
Керуючись ст. ст. 229, 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Київського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2017 р. залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2017 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України, Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій у ДФС України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Колегія суддів: О.В. Карпушова
О.В. Епель
М.І. Кобаль
Головуючий суддя Карпушова О.В.
Судді: Епель О.В.
Кобаль М.І.