УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
09.11.2017
Справа № 904/6379/16
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
при секретарі судового засідання: Рудковській О.А.
за участю представників сторін:
від кредитора: представник ПАТ КБ "ПриватБанк" ОСОБА_1 за довіреністю №5280-К-О від 15.03.2017р.
від боржника: ліквідатор ОСОБА_2
в засіданні приймали участь: - гр. ОСОБА_3;
- гр. ОСОБА_4 (паспорт АЕ113277).
розглянувши справу
за заявою Публічного акціонерного товариства комерційний банк "ПРИВАТБАНК", м. Дніпро
до боржника ОСОБА_5 (фермерського) господарства "БЕСКИД", смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області, пров. Сонячний, 6, код ЄДРПОУ 31651082
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою суду від 11.08.16р. порушено провадження у справі про банкрутство ОСОБА_5 (фермерського) господарства "БЕСКИД", смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області, пров. Сонячний, 6, код ЄДРПОУ 31651082, визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства комерційний банк "ПРИВАТБАНК", м. Дніпро в загальній сумі 1264556,72грн., введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2, свідоцтво №548 від 10.04.2013р. (18029, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 7, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
Постановою суду від 19.01.17р. Селянське (фермерське) господарство "БЕСКИД", смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області, пров. Сонячний, 6, код ЄДРПОУ 31651082 визнано банкрутом та призначено ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_2, свідоцтво №548 від 10.04.2013р. (18029, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 7, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
До суду надійшла скарга гр. ОСОБА_3 б/н б/д на дії арбітражного керуючого ОСОБА_2, яку обґрунтовано відсутністю професіоналізму і некомпетентності з боку арбітражного керуючого ОСОБА_2 Крім того, гр. ОСОБА_3 зазначає, що ліквідатором неправомірно здійснювались заходи по вилученню основних засобів банкрута із приватної власності.
17.07.2017р. до суду від гр. ОСОБА_3 надійшли додаткові пояснення до скарги б/н від 29.06.2017р. відповідно до яких останній зазначає, що ліквідатором не здійснюються виконання своїх обов'язків, передбачених ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом" (надалі - Закон); майно банкрута ліквідатором особисто не приймалось; функції по управлінню та розпорядженню майном банкрута ліквідатором не здійснювалось; інвентаризацію та оцінку майна банкрута ліквідатором не здійснювалась. Також, гр. ОСОБА_3 зазначає, що основні засоби на суму 1473,7 тис. грн. становить оцінка земельної ділянки, а записи на суму 19,7 тис. грн. є затрати на обробку самої земельної ділянки.
25.07.2017р. до суду надійшов відзив №02-24-294 від 27.07.2017р. арбітражного керуючого ОСОБА_2 на скаргу гр. ОСОБА_3, відповідно до якого ліквідатор зазначає, що нею під час здіснення ліквідаційної процедури отримано реєстраційну, засновницьку та бухгалтерську документацію банкрута, відповідно до якої станом на 31.12.2016р. у банкрута наявні основні засоби на суму 1473,70 тис. грн. та запаси на суму 19,7 тис. грн. Крім того, відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №52862351 від 17.07.2017р. встановлено, що банкрутом передавалось в заставу ПАТ КБ "ПРИВАТБАНК" трактори, комбайни сільськогосподарську продукцію. Також, відповідно до листа Відділу у Васильківському районі ГУ Держгеокадастра у Дніпропетровській області №04-0.28-54/102-17 від 12.06.2017р. встановлено що земельна ділянка в розмірі 47га. яка використовувалась в сільськогосподарській діяльності банкрута належить на праві постійного користування гр. ОСОБА_4, яка надання останньому для ведення селянського фермерського господарства і на підставі акту на право постійного користування землею. Крім цього, ліквідатор зазначає що відповідно до п. 9 ст. 93 Закону, у разі визнання господарським судом фермерського господарства банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури до складу ліквідаційної маси фермерського господарства включаються нерухоме майно, яке перебуває у спільній власності членів фермерського господарства, в тому числі насадження, господарські та інші будівлі, меліоративні та інші споруди, продуктивна і робоча худоба, птиця, сільськогосподарська та інша техніка і обладнання, транспортні засоби, інвентар, та інше майно, набуті для фермерського господарства на загальні кошти його членів, а також право оренди земельної ділянки та інші майнові права, які належать фермерському господарству і мають грошову оцінку, у зв'язку з чим навіть якщо в складі основних засобів банкрута обліковується лише грошова оцінка вищезазначеної земельної ділянки, то право її користування підлягає включенню до ліквідаційної маси.
Щодо зауважень гр. ОСОБА_3 про те, що ліквідатор не виїздить за місце знаходження банкрута, ліквідатор зазначає, що під час проведення процедури розпорядження майном встановлено відсутність у власності банкрута нерухомого майна. При цьому ліквідатор зазначає що перші збори кредиторів проведені за юридичною адресою банкрута, про що свідчить відповідний протокол зборів кредиторів.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, встановлено наступне.
Відповідно до ст. 98 Закону арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний неухильно дотримуватися вимог законодавства; здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; аналізувати фінансову, господарську, інвестиційну та іншу діяльність боржника, його становище на ринках та надавати результати таких аналізів господарському суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію; подавати відомості, документи та інформацію щодо діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у порядку, встановленому законодавством; створювати умови для проведення перевірки додержання арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) вимог законодавства; здійснювати заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці відповідно до встановлених законодавством вимог; надавати державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; вживати заходів до недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та невідкладно повідомляти суду про наявність такого конфлікту; надсилати органам Національної поліції чи органам прокуратури повідомлення про факти порушення законності, виявлені в діяльності працівників підприємств та організацій, що містять ознаки дії (бездіяльності), переслідуваної у кримінальному чи адміністративному порядку; виконувати інші повноваження, передбачені законодавством про банкрутство.
Під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство (ч. 3 ст. 98 Закону).
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів (ст. 41 Закону).
Відповідно до ст. 41 Закону дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю). У разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів або з власної ініціативи може припинити повноваження ліквідатора і призначити нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом.
Як вбачається з матеріалів справи на виконання вимог Закону ліквідатором проведено наступні дії ліквідаційної процедури.
Ліквідатором проведено інвентаризацію майна банкрута, що підтверджується протоколом інвентаризаційної комісії від 17.07.2017р., за результатами якої майнових активів банкрута не виявлено.
Також, відповідно до акту прийому передачі печаток та штампів б/н від 04.03.2017р., акту прийому-передачі реєстраційних документів б/н від 04.03.2017р., акту прийому-передачі первинних і бухгалтерських документів за 2014р., 2015р., 2016р. ліквідатор отримано реєстраційні документи та бухгалтерські документи, печатки та штампи банкрута.
З метою виявлення майна банкрута ліквідатором направлено запити до реєструючи органів.
Так, згідно довідок Територіального сервісного центру №1241 Регіонального сервісного центру в Дніпропетровської області №31/4-1241-1095 від 25.08.2016р., Головного сервісного центру МВС України №31/27-2479 від 29.08.2016р., Державної інспекції сільського господарства України №352/24 від 20.09.2016р., Управління Держгеокажастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області №33-411-0.6-3364/2-16 від 08.09.2016р., Відділу Держгеокадасту у Петриківському районі Дніпропетровської області №33-417-99.8-1961/2-16 від 30.08.2016р., Управління Держгеокадастру у Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області №33-402-99.0-8405/2-16 від 30.08.2016р., Відділу Держгеокадастру у Покровському районі Дніпропетровської області №33-418-99.8-4962/2-16 від 31.08.2016р., Відділу Держгеокадастру у Солонянському районі Дніпропетровської області №22-419-0.2-1854/2-16 від 09.11.2016р., Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) №384/24 від 10.10.2016р., Департаменту льотної придатності №12.2.19-8875 від 05.09.2016р., Державної фіскальної служби України (ДФС) №9641/Н/99-99-07-03-01-14 від 14.09.2016р., Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області №4402-19/00 від 09.09.2016р., Держпродспоживслужби Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів №603-17-12/4680 від 13.03.2017р. за банкрутом майно не зареєстровано.
Під час здіснення заходів ліквідаційної процедури, ліквідатором встановлено наступне.
Відповідно до листа Відділ Держгеокадастру у Васильківському районі Дніпропетровської області №0-413-0.6-1544/2-16 від 02.11.2016р. остання повідомлено, що відповідно до пункту 1.1. статуту СФГ «Бескид», зареєстрованого Васильківською райдержадміністрацією 24.12.2001, Селянське (фермерське) господарство створено на підставі приватної власності голови фермерського господарства та Державного акта на право постійного користування землею. Голова фермерського господарства ОСОБА_4. На підставі рішення 19 сесії ХХШ скликання Васильківської районної Ради народних депутатів Васильківського району Дніпропетровської області від 23.11.2001р. №421 громадянину ОСОБА_4 видано Державний акт на право постійного користування землею серії ДП ВС72 зареєстрований 20.12.2001р. за № 294. Згідно Державного акта громадянину надається у постійне користування земельна ділянка площею 47,0000га для ведення фермерського господарства. 02.03.2009 на посаду голови СФГ «Бескид» призначено ОСОБА_3 Проте склад земель, на яких засновувалось господарство не змінився. Тому на даний час земельна ділянка розміром 47,000га знаходиться у користуванні СФГ «Бескид».
Відповідно до державного акту на право користування землею видано громадянину ОСОБА_6 земля надана для ведення селянського фермерського господарства, отже дана земельна ділянка не належить СФГ «БЕСКИД».
Відповідно до протоколу інвентаризаційної комісії від 17.07.2017р. ліквідатором не включено до ліквідаційної маси банкрута земельну ділянку розміром 47,000га.
З метою виявлення рахунків в банківських установах, якими користувався банкрут в своїй господарській діяльності, ліквідатором направлено запит до Західно-Донбаська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка відповідно до довідки №368/24 від 30.09.2016р. повідомила що банкрут має відкритий рахунку в ПАТ КБ «Приватбанк». Зазначений рахунок ліквідатором обрано як ліквідаційний.
Так, доводи гр. ОСОБА_3П про те що ліквідатор інвентаризацію майна банкрута, функції по управлянню та розпорядженню майном банкрута не здійснює, майно банкрута не приймала спростовуються матеріалами справи.
Стосовно пояснень гр. ОСОБА_3 про те, що відображені в балансі основні засоби на суму 1473,7 тис. грн. становить оцінка земельної ділянки, а записи на суму 19,7 тис. грн. є затрати на обробку самої земельної ділянки слід зазначити наступне.
Відповідно до балансу банкрута станом на 31.12.2016р. за останнім обліковується основні засоби на суму 1473,70грн. та запаси на суму 19,7тис.
У зв'язку з чим, ліквідатор звернувся до суду із заявою про зобов'язання колишнього керівника СФГ "Бескид" ОСОБА_3 передати ліквідатору основні засоби банкрута на суму 1473,70 тис.грн. та запаси на суму 19,7 тис.грн. Ухвалою суду від 15.06.2017р. заяву ліквідатора про зобов'язання колишнього керівника СФГ "Бескид" ОСОБА_3 передати ліквідатору основні засоби банкрута на суму 1473,70 тис.грн. та запаси на суму 19,7 тис.грн. задоволено.
Скаржником не подано доказів в підтвердження викладених в скаргах обставин щодо помилкового включення до балансу банкрута станом на 31.12.2016р. основних засобів банкрута на суму 1473,70 тис. грн. та запаси на суму 19,7 тис. грн. та здійснення відповідних уточнень до бухгалтерської звітності.
З матеріалів справи та поданих сторонами документів не вбачається порушень з боку ліквідатора під час виконання свої обов'язків, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб є безпосереднім обов'язком ліквідатора, передбачений ст. 41 зазначеного Закону.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне у задоволенні скарги гр. ОСОБА_3 б/н б/д на дії арбітражного керуючого ОСОБА_2 відмовити.
Керуючись ст. ст. 86, 87 ГПК України, ст. ст. 40, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарги гр. ОСОБА_3 б/н б/д на дії ліквідатора СФГ "Бескид" арбітражного керуючого ОСОБА_2 відмовити.
Суддя
ОСОБА_7