Справа № 755/16816/17
1кс/755/6234/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"09" листопада 2017 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017100000001297 від 17.10.2017 року, про тимчасовий доступ до документів,
в с т а н о в и в:
Слідчий особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва, звернувся до суду із клопотання, в межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017100000001297 від 17.10.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю зробити їх копії.
Постановою заступника начальника управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва для розслідування даного провадження створено слідчу групу та визначено місце проведення досудового розслідування третій слідчий відділ управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва, розміщений у приміщенні за адресою: АДРЕСА_2 , що знаходиться у Дніпровському районі міста Києва
З клопотання вбачається, що в період 2016-2017 років, ряд службових осіб комерційних та державних банків зловживаючи своїм службовим становищем здійснили придбання програмного забезпечення та іншого ТМЦ без застосування пільгового режиму оподаткування з ПДВ, що спричинило істотну шкоду, зокрема: В березні, травні, червні 2017 року посадовими особами АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) укладено договір щодо отримання послуг з технічної підтримки обладнання ІВМ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_3 ) сума 78,47 млн. грн.
Так, 07.06.2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_3 ) відображено в податковій звітності операції з АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) послуги щодо технічної підтримки обладнання IBM, згідно договору №7052901 від 29.05.2017 року (з 12.04.2017 р. по 11.04.2018р) на загальну суму 53,31 млн. грн. 07.06.2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) послуги щодо технічної підтримки обладнання IBM, згідно договору № KS-AVALIS-OSHAD-2017 від 31.05.17 на загальну суму 50,65млн.грн. (дешевше на 2,66 млн. грн.). У березні та травні 2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_3 ) продано на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) обладнання, в загальній кількості 70 шт. вартістю 25,16 млн. грн. В свою чергу, у травні 2017 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » придбав схоже мережевого обладнання Cisco… у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ) за 14,16 млн. грн. (дешевше на 10,3 млн. грн.).
В результаті за участю вищевказаних підприємств відбулось орієнтовне загальне перевищення ціни придбання «комплект мережевого обладнання Cisco» орієнтовне загальне перевищення ціни придбання мережевого обладнання над ціною продажу на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » складає 10,9 млн. грн.
В період липень, серпень 2017 року посадовими особами АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) укладено договір щодо поставки сервісних пакетів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ) сума 47,99 млн. грн. У липні та серпні 2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ) продано на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) сервісні пакети Direct, Міжмережеві екрани... загальною вартістю 47,99 млн. грн. Таке саме обладнання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) у липні та серпні 2017 року за 44,53 млн. грн. (дешевше на 3,46 млн. грн.).
Також, було встановлено, що в свою чергу, у серпні 2017 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » придбав схожі сервісні пакети Direct..., Міжмережеві екрани.... у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) за 33,88 млн. грн. (дешевше на 10,65 млн. грн.). ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » придбав схожі Сервісні пакети Direct…., Міжмережеві екрани... у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) за 33,22млн.грн. (дешевше на 0,66 млн. грн.).
В результаті за участю вищевказаних підприємств відбулось орієнтовне загальне перевищення ціни придбання Сервісних пакетів Direct…., Міжмережевих екранів.... над ціною продажу на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » складає 14,77 млн. грн.
В період грудень 2016 року посадовими особами АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір щодо поставки послуг щодо видання ліцензії на право користування програмним забезпеченням ІВМ з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » сума 33,9 млн. грн. У грудні 2016 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ) поставлено на користь ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_2 ) послуги щодо видання ліцензії на право користування програмним забезпеченням IBM Security QRadar (8 найменувань, в кількості 109 шт.) загальною вартістю 33,9 млн. грн.
Також, було встановлено, що у грудні 2016 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » придбав у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) послуги з передачі примірника ПЗ (ліцензії на право користування ПЗ) ОСОБА_4 (8 найменувань, в кількості 109 шт.) за 31,5 млн. грн.
В подальшому згідно ланцюга постачальників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », у грудні 2016 року, придбав у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), імпортер такі самі Послуги з передачі примірника ПЗ (ліцензії на право користування ПЗ) ОСОБА_4 (8 найменувань, в кількості 109 шт.) за 6,9 млн. грн. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » продано на користь ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Послуги з передачі примірника ПЗ (ліцензії на право користування ПЗ) ОСОБА_4 дорожче на 24,6 млн. грн. В результаті за участю вищевказаних підприємств відбулось орієнтовне загальне перевищення ціни продажу ПЗ над ціною придбання 27,0 млн. грн.
В період квітень, травень 2017 посадовими особами АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір на поставку комплекти серверного обладнання з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » сума 39,4 млн. грн. У квітні та травні 2017 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ) продано на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) Комплекти модулів пам`яті для розширення існуючих серверів HPЕ..., Комплекти серверного обладнання HPEDL380... загальною вартістю 9,5 млн. грн. Таке саме обладнання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) у квітні та травні 2017 року за 8,8 млн. грн. (дешевше на 0,7 млн. грн.). 04.05.2017 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ) продано на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_2 ) Послуги з обслуговування програмного забезпечення (Підтримка програмного забезпечення IBM) згідно Додатку №1 до Договору ES.VM.02.17 від 27.04.2017р. на загальну суму 29,9 млн. грн. 05.05.2017 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) Послуги з передачі технічної підтримки до примірника ПЗ (Послуги з обслуговування ПЗ) IBM… в кількості 7255 шт. на загальну суму 27,8 млн. грн. (дешевше на 2,1 млн. грн.). 15.05.2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) Послуги з передачі технічної підтримки до примірника ПЗ (Послуги з обслуговування ПЗ) IBM… в кількості 7255 шт. на загальну суму 27,0 млн. грн. (дешевше на 0,8 млн. грн.). 15.05.2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) Послуги з передачі технічної підтримки до примірника ПЗ (Послуги з обслуговування ПЗ) IBM… в кількості 7255 шт. на загальну суму 26,47 млн. грн. (дешевше на 0,53 млн. грн.). 28.04.2017 року ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " придбано у AvroraSp.o.o., Польща Примірники технічної підтримки до ПЗ IBM, Примірники ПЗ IBM в кількості 7255 шт. на загальну суму 25,96 млн. грн. (дешевше на 0,51 млн. грн.).
В результаті за участю вищевказаних підприємств відбулось орієнтовне загальне перевищення ціни продажу на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » послуг технічної підтримки, над вартістю придбання ПЗ складає 3,94 млн. грн.
В період грудень 2015 року по лютий 2016 року посадовими особами АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклали договір щодо придбання серверне обладнання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » на суму 89,9 млн. грн. У грудні 2015 та лютому 2016 року, ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_1 ) придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_10 ) серверне обладнання HP BladeSystemc7000, Системи збереження даних HP 3PAR та інше обладнання в кількості 21шт. загальною вартістю 89,9 млн. грн. В той же час ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » придбало у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_11 ) серверне обладнання на базі шасі HP BladeSystemc7000, Системи збереження даних HP 3PAR та інше обладнання в кількості 21шт. загальною вартістю 86,3 млн. грн. Подібне комп`ютерне та серверне обладнання НР, комплектуючи, з листопада 2015 року по лютий 2016 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_11 ) придбавав у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), імпортер та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_11 ). Вартість придбання схожого обладнання склала 42,84 млн. грн. (в т.ч. проданого на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » 37,8 млн. грн.). ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » продало на користь ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » комп`ютерне обладнання придбане у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » дорожче на 3,6 млн. грн. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » продав обладнання, схоже на придбане у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » дорожче на 45,7 млн. грн.
В результаті за участю вищевказаних підприємств відбулось орієнтовне загальне перевищення ціни продажу на користь АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » обладнання складає 49,3 млн. грн. В період серпень 2016 року посадовими особами ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » укладено договір щодо поставки комп`ютерного обладнання з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » сума 141,3млн.грн. У червні, серпні та вересні 2016 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_12 ) поставлено ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_1 ) комп`ютерне обладнання на загальну суму 141,36 млн. грн. (в т.ч. ноутбуки, принтери, монітори та ін. на 85,44 млн. грн.; системні блоки Impression P+ 0215 на 55,92 млн. грн.). Основними постачальниками проданого в подальшому ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » обладнання були ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_13 ) 47,96 млн. грн., ІП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_14 ) 32,78 млн. грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 »" (код НОМЕР_15 ) 1,2 млн. грн. Придбане у вищезазначених постачальників за 81,94 млн. грн. обладнання продано ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » за 85,1 млн. грн. Перевищення ціни продажу над ціною придбання складає 3,1 млн. грн. Інформація щодо придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » системних блоків Impression P+ 0215 (Тип 1, Тип 2, Тип 3) відсутня.
Таким чином, з метою встановлення фактичних обставин кримінального провадження, та призначення у подальшому ревізій, аудитів, експертиз у органу досудового розслідування виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до фінансово господарської документації ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Заслухавши пояснення слідчого, вивчивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до документів, з можливістю зробити їх копії.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,
у х в а л и в:
Клопотання слідчого в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 задовольнити.
Надати слідчому в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 або особам, які включені до складу слідчої групи у кримінальному провадженні №42017100000001297 від 17.10.2017 року, тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 , щодо взаємовідносин ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_3 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_12 ), у період 2016-2017 р.р. а саме: договорів (контракт, угоди) та додатків до них, рахунків-фактури; актів виконаних робіт (послуг тощо), що підтверджують факт надання (робіт, послуг), договорів, укладених з перевізниками товару, товарно-транспортних накладних, актів виконаних робіт, що підтверджують факт надання транспортних послуг, видаткових (прибуткових) накладних, які підтверджують факт реалізації ТМЦ (робіт, послуг), отриманих податкових накладних, карток балансових рахунків 10, 20, 26, 28, 31, 36, 37, 63, 68, 80,90 з продажу ТМЦ за період 2016 2017 років, з можливістю зробити їх копії.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя