Справа № 755/16816/17
1кс/755/6188/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"08" листопада 2017 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017100000001297 від 17.10.2017 року, про тимчасовий доступ до документів,
в с т а н о в и в:
Слідчий особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва, звернувся до суду із клопотання, в межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017100000001297 від 17.10.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю зробити їх копії.
Постановою заступника начальника управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва для розслідування даного провадження створено слідчу групу та визначено місце проведення досудового розслідування третій слідчий відділ управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва, розміщений у приміщенні за адресою: АДРЕСА_2 , що знаходиться у Дніпровському районі міста Києва
З клопотання вбачається, що групою підприємств зареєстрованих у м. Києві, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) у період 2016-2017 р.р. шляхом незаконного завищення вартості за рахунок включення податку на додану вартість при реалізації програмного забезпечення сприяли розтраті державних коштів на підприємствах з державною формою власності та ухилення від сплати податків на підприємствах з приватною формою власності.
Крім того вказано, що через ланцюг постачання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », у період 2016-2017 р.р. через процедуру тендерних закупівель на АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ) реалізовано ліцензії на користування програмним забезпеченням «Sуmantec» на загальну суму 20,57 млн. грн. в т.ч. ПДВ 3,42 млн. грн., тим самим було збільшено суму вартості поставлених ТМЦ на вказану суму. Загальний розмір фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » складає: з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 34,7 млн. грн., в т.ч. 5,7 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 15,8 млн. грн., в т.ч. 2,6 млн. грн. ПДВ, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 13,3 млн. грн., в т.ч. 2,2 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » 3,18 млн. грн., в т.ч. 0,53 млн. грн. ПДВ.
Через ланцюг постачання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », у період 2016-2017 через процедуру тендерних закупівель реалізовано програмне забезпечення із врахуванням ПДВ, загальна вартість поставленого програмного забезпечення незаконно збільшена на суму 3,02 млн. грн., з яких близько 2 млн. грн. при реалізації на ІНФОРМАЦІЯ_13 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) та близько 1 млн. грн. при реалізації на ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ). Загальний розмір фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » складає: з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 2,1 млн. грн., в т.ч. 0,34 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 192,5 млн. грн., в т.ч. 32,2 млн. грн. ПДВ, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 181 млн. грн., в т.ч. 30,2 млн. грн. ПДВ.
Посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », у 2016-2017 роках за рахунок здійснення ланцюга незаконних фінансово-господарських операцій з постачання ліцензій на право користування програмним забезпечення із врахуванням ПДВ, незаконно збільшено вартість реалізованих ліцензій на суму 22,4 млн. грн., з яких близько 16 млн. грн. при реалізації на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), близько 3,5 млн. грн. при реалізації на ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), близько 1,1 млн. грн. при реалізації на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), близько 0,7 млн. грн. при реалізації на ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ) близько 1,3 млн. грн. при реалізації на групу компаній « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » код ЄДРПОУ НОМЕР_17 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » код ЄДРПОУ НОМЕР_18 , ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » код ЄДРПОУ НОМЕР_19 ).
Посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_16 » здійснено придбання програмного забезпечення (право їм користуватись) із врахуванням податку на додану вартість, що призвело до збільшення розміру сплачених державних коштів за здійснення вказаних господарських операцій на загальну суму 1,1 млн. грн.
Посадові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » та ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ухилились від сплати ПДВ на 3,5 млн. грн., 0,7 млн. грн., 0,51 млн. грн., 0,47 млн. грн., 0,15 млн. грн. відповідно.
Разом з цим, у тому ж податковому періоді ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » виконало ряд робіт на користь ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму близько 43,7 млн. грн., при цьому, у вартість наданих робіт не включено ПДВ у розмірі 7,5 млн. грн., що є ухиленням від сплати податків.
Загальний розмір фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » складає з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 60,8 млн. грн., в т.ч. 10,1 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 170 млн. грн., в т.ч. 28,43 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » 2,63 млн. грн., в т.ч. 0,43 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » 75,6 млн. грн., в т.ч. 12,6 млн. грн. ПДВ. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » реалізовано на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_16 » ліцензії на право користування програмним забезпеченням із врахування ПДВ на загальну суми близько 2 млн. грн. в т.ч. 0,34 млн. грн. ПДВ, а також на ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » на загальну суму близько 10 млн. грн. в т.ч. 1,6 млн. грн. ПДВ та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » близько 6 млн. грн. в т.ч. 1,0 млн. грн. ПДВ.
Таким чином посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_16 » здійснено придбання програмного забезпечення (право їм користуватись) із врахуванням податку на додану вартість, що призвело до збільшення розміру сплачених державних коштів за здійснення вказаних господарських операцій на загальну суму 0,34 млн. грн., а посадові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » ухилились від сплати податку на додану вартість на суму 1,6 млн. грн. та 1,0 млн. грн. відповідно.
Загальний розмір фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » складає з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 24,38 млн. грн., в т.ч. 4,06 млн. грн. ПДВ, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 63,4 млн. грн., в т.ч. 10,4 млн. грн. ПДВ, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 136,8 млн. грн., в т.ч. 22,8 млн. грн. ПДВ.
Таким чином, з метою встановлення фактичних обставин кримінального провадження, та призначення у подальшому ревізій, аудитів, експертиз, у органу досудового розслідування виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до фінансово господарської документації ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Заслухавши пояснення слідчого, вивчивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до документів, з можливістю зробити їх копії.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,
у х в а л и в:
Клопотання слідчого в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 задовольнити.
Надати слідчому в особливо важливих справах третього слідчого відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 або особам, які включені до складу слідчої групи у кримінальному провадженні №42017100000001297 від 17.10.2017 року, тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , щодо взаємовідносин «ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), у період 2016-2017 р.р. а саме: договорів (контракт, угоди) та додатків до них, рахунків-фактури; актів виконаних робіт (послуг тощо), що підтверджують факт надання (робіт, послуг), договорів, укладених з перевізниками товару, товарно-транспортних накладних, актів виконаних робіт, що підтверджують факт надання транспортних послуг, видаткових (прибуткових) накладних, які підтверджують факт реалізації ТМЦ (робіт, послуг), отриманих податкових накладних, карток балансових рахунків 10, 20, 26, 28, 31, 36, 37, 63, 68, 80,90 з продажу ТМЦ за період 2016 2017 років, з можливістю зробити їх копії.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя