КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про вжиття заходів забезпечення позову
23 грудня 2015 року 810/5657/15
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю.,
розглянувши клопотання про вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області, Головного управління Держгеокадастру в Київській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулись ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 з позовом до Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області, Головного управління Держгеокадастру в Київській області про визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303 та державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402, 3221884000:32:165:0403, 3221884000:32:165:0404. Також позивачі просять зобов'язати Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області відновити реєстрацію їх земельних ділянок.
До суду надійшло клопотання позивачів про забезпечення позову шляхом заборони Управлінню Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області та Головному управлінню Держгеокадастру в Київській області вчиняти дії, щодо видачі наказів про надання дозволів на розробку проектів землеустрою та наказів про передачу у власність земельних ділянок в межах сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303, 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402, 3221884000:32:165:0403, 3221884000:32:165:0404. Крім цього позивачі просять заборонити Управлінню Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області вчиняти дії щодо формування нових земельних ділянок на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, в межах раніше сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303, 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402, 3221884000:32:165:0403, 3221884000:32:165:0404.
Клопотання обґрунтоване тим, що з відомостей публічної кадастрової карти позивачам стало відомо, що посадовими особами Державного земельного кадастру видалено земельні ділянки з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303, а накази про сформування земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402 скасовано. Отже, зазначені вище обставини, на думку позивачів, можуть призвести до повторної видачі відповідачами наказів про надання дозволу на розробку проектів землеустрою на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, в межах раніше сформованих земельних ділянок.
Відповідно до частини першої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що клопотання позивачів про забезпечення адміністративного позову підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з ч.1 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист них прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Тобто, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача проти несумлінних дій відповідача, що гарантує реальне виконання позитивно прийнятого рішення.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову в адміністративних справах допускається лише у двох формах - це зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються та заборони вчиняти певні дії. Цей перелік підстав забезпечення позову є вичерпним.
Зокрема, заборона вчиняти певні дії застосовується, якщо потрібно обмежити право особи вчиняти певні фактичні чи юридичні дії, що стосуються предмету спору.
Як вбачається зі змісту адміністративного позову, то предметом оскарження в даній справі є, зокрема, дії Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області та Головного управління Держгеокадастру в Київській області щодо скасування реєстрації земельних ділянок.
Враховуючи, що правомірність проведення та скасування державної реєстрації земельних ділянок підлягає дослідженню лише під час розгляду даної справи по суті, а реалізація майна яка може відбутись за час розгляду справи, не лише утруднить, але й унеможливить виконання ймовірного судового рішення та вплине на майнові інтереси інших осіб у разі оформлення та передачи права власності на земельні ділянки іншій особі (особам), які не беруть участі у цьому судовому процесі, суд дійшов висновку щодо доцільності задоволення клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.
Керуючись статтями 117, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Клопотання щодо вжиття заходів забезпечення позову, - задовольнити.
2. Заборонити Управлінню Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області та Головному управлінню Держгеокадастру в Київській області, до розгляду справи по суті, вчиняти дії, щодо видачі наказів про надання дозволів на розробку проектів землеустрою та наказів про передачу у власність земельних ділянок в межах сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303, 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402, 3221884000:32:165:0403, 3221884000:32:165:0404.
3. Заборонити Управлінню Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області, до розгляду справи по суті, вчиняти дії щодо формування нових земельних ділянок на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, в межах раніше сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 3221884000:32:165:0301, 3221884000:32:165:0302, 3221884000:32:165:0303, 3221884000:32:165:0401, 3221884000:32:165:0402, 3221884000:32:165:0403, 3221884000:32:165:0404.
4. Копію ухвали надіслати (видати) особам, які беруть участь у справі.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Василенко Г.Ю.