ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1
УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
21 листопада 2013 року
м. Київ
№ 826/18376/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Данилишин В.М., розглянувши позов Київської міської державної адміністрації до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції", Громадського руху "Українська Патріотична Альтернатива", ОСОБА_2 та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір", треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві та Прокуратура міста Києва, про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання, -
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва 21 листопада 2013 року о 08 год. 15 хв. надійшов позов Київської міської державної адміністрації (також далі - позивач) до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції" (також далі - відповідач-1), Громадського руху "Українська патріотична альтернатива" (також далі - відповідач-2), ОСОБА_2 (також далі - відповідач-3) та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір" (також далі - відповідач-4), треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві (також далі - ГУ МВС України в місті Києві) та Прокуратура міста Києва, про заборону відповідачу-1, відповідачу-2 та відповідачу-3 встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, 22 листопада 2013 року на Майдані Незалежності та вулиці Хрещатик у місті Києві, а також про встановлення обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів тощо) відповідачу-4 шляхом заборони проведення таких заходів, використання гучномовців, наметів, автотехніки, плакатів 21 листопада 2013 року на вулиці Різницькій у місті Києві.
Одночасно з позовом представником позивача подано до суду письмове клопотання про залучення ГУ МВС України в місті Києві до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, а також письмову заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача за наявними у матеріалах справи доказами.
Крім того, 21 листопада 2013 року об 11 год. 37 хв. представником позивача подано до суду письмове клопотання про уточнення позовних вимог, а саме про зміну позову в частині заборони відповідачу-1, відповідачу-2 та відповідачу-3 встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, 22 листопада 2013 року на Майдані Незалежності та вулиці Хрещатик у місті Києві, на позов в частині заборони відповідачу-1, відповідачу-2, відповідачу-3 та іншим суб'єктам під час проведення мирних масових акцій встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, із 22 листопада 2013 року по 07 січня 2014 року на Майдані Незалежності, вулиці Хрещатик та Європейській площі у місті Києві. При цьому, позов в іншій частині представником позивача залишено без змін.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 182 Кодексу адміністративного судочинства України (також далі - КАС України), позовна заява, яка надійшла в день проведення заходів, визначених ч. 1 цієї статті, або після цього, залишається без розгляду.
Поряд з цим, згідно з ч. 9 ст. 103 КАС України, строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали або грошові кошти здано на пошту чи передані іншими відповідними засобами зв'язку.
Під час розгляду позову та доданих до неї документів судом з'ясовано, що позов прийнято іншим відповідним засобом зв'язку 20 листопада 2013 року о 19 год. 19 хв., тобто без пропущення строку для подачі його до суду.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що позов, з урахуванням уточнень до нього, відповідає вимогам, встановленим ст.ст. 106, 182 КАС України. Позов належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, його подано у встановлений законом строк. Підстави для повернення позову, залишення його без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі відсутні.
Підготовку справи до судового розгляду проведено. Необхідності проведення попереднього судового засідання немає.
Керуючись ст.ст. 53, 69, 71, 79, 106, 107, 122, 160, 165, 182, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Київської міської державної адміністрації до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції", Громадського руху "Українська Патріотична Альтернатива", ОСОБА_2 та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір", треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві та Прокуратура міста Києва, про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.
2. Допустити Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві (01601, м. Київ, вул. Володимирська, 15) та Прокуратуру міста Києва (03150, м. Київ, вул. Предславинська, 45/9) до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.
3. Призначити справу до розгляду суддею одноособово у судовому засіданні, яке відбудеться 21 листопада 2013 року о 12 год. 00 хв. в Окружному адміністративному суді міста Києва за адресою: 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1, зал № 37.
4. У судове засідання викликати уповноважених представників відповідачів та третіх осіб.
5. Запропонувати відповідачам надати у судове засідання через уповноважених представників письмові заперечення проти позову разом з належним чином засвідченими копіями письмових доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються такі заперечення (у разі заперечення проти позову), або письмові пояснення із зазначенням причин неможливості надання таких доказів.
6. Запропонувати третім особам надати у судове засідання через уповноважених представників письмові пояснення щодо позову разом з належним чином засвідченими копіями письмових доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються такі пояснення, або письмові пояснення із зазначенням причин неможливості надання таких доказів.
7. Роз'яснити, що згідно зі ст.ст. 71, 128 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, а також у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися та справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
8. Копії ухвали разом з витягом про процесуальні права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі, встановлені ст.ст. 49, 51, 53 КАС України, направити (вручити) сторонам та третім особам у порядку та спосіб, встановлені ст.ст. 33, 35, 38 КАС України, роз'яснивши, що вони мають право заявити клопотання про розгляд справи за їх відсутності.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту ухвалення.
Суддя В.М. Данилишин
Витяг про процесуальні права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі
Відповідно до ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України, особи, які беруть участь у справі, мають рівні процесуальні права і обов'язки.
Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Особи, які беруть участь у справі, мають право: 1) знати про дату, час і місце судового розгляду справи, про всі судові рішення, які ухвалюються у справі та стосуються їхніх інтересів; 2) знайомитися з матеріалами справи; 3) заявляти клопотання і відводи; 4) давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення; 5) подавати докази, брати участь у дослідженні доказів; 6) висловлювати свою думку з питань, які виникають під час розгляду справи, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам; 7) подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб; 8) знайомитися з технічним записом та журналом судового засідання і подавати письмові зауваження до них; 9) робити із матеріалів справи виписки, знімати копії з матеріалів справи, одержувати копії судових рішень; 10) оскаржувати судові рішення у частині, що стосується їхніх інтересів; 11) користуватися іншими процесуальними правами, наданими їм цим Кодексом.
Особи, які беруть участь у справі, можуть за власний рахунок додатково замовити та отримати в суді засвідчені копії документів і витяги з них.
Крім прав та обов'язків, визначених у ст. 49 цього Кодексу, позивач має право змінити підставу або предмет адміністративного позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову в будь-який час до закінчення судового розгляду. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову й у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду.
Крім прав та обов'язків, визначених у ст. 49 цього Кодексу, відповідач має право визнати адміністративний позов повністю або частково, подати заперечення проти адміністративного позову.
Сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії адміністративного процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі.
Суд не приймає відмови позивача від адміністративного позову, визнання адміністративного позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.
Згідно зі ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, можуть вступити у справу у будь-який час до закінчення судового розгляду, пред'явивши адміністративний позов до сторін. Задоволення адміністративного позову таких осіб має повністю або частково виключати задоволення вимог позивача до відповідача. У разі вступу третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача у будь-який час до закінчення судового розгляду, якщо рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням осіб, які беруть участь у справі. Якщо адміністративний суд при прийнятті позовної заяви, підготовці справи до судового розгляду або під час судового розгляду справи встановить, що судове рішення може вплинути на права і обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Питання про вступ до участі у справі третіх осіб вирішується ухвалою. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.