П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 березня 2011 року Приморський районний суд м Одеси в складі
головуючого судді –Суворової ОВ
при секретарі –Бондаренко ТМ
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Одесі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА до Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м Одеси про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни -
встановив
Позивачка 09.02.2011 року звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м Одеси мотивуючи свої вимоги тим що вона є дитиною війни і відповідно до ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», має право на отримання щомісячного підвищення пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком Разом з тим їй фактично виплачувалося 10% від мінімальної пенсії за віком Таким чином просить стягнути невиплачену за період з липня 2007 року по теперішній час щомісячну державну соціальну допомогу виходячи із вимог Закону
Сторони у судове засідання не з’явилися надавши до суду заяву про розгляд справи у їх відсутності
Ухвалою суду від 30.03.2011 року позовні вимоги ОСОБА до Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м Одеси частково залишені без розгляду а саме за період з липня 2007 року по 09 серпня 2010 року
Вивчивши та дослідивши матеріали справи суд вважає що позовні вимоги за період з 09.08.2010 року по день складання постанови підлягають задоволенню частково з наступних підстав
Так у судовому засіданні встановлено що позивачка народилася 07 січня 1941 року являється громадянкою України пенсіонеркою що підтверджується її паспортом та пенсійним посвідченням та має статус «дитина війни».
Відповідно до ст Закону України «Про соціальний захист дітей війни»№ від 18.11.2004 року дитиною війни є особа яка є громадянином України та якій на час закінчення Другої світової війни було менше 18 років
Відповідно до ч ст Конституції України громадяни мають право на соціальний захист що включає право на забезпечення їх у разі повної часткової або тимчасової втрати працездатності втрати годувальника безробіття з незалежних від них обставин а також у старості та інших випадках передбачених законом
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян які мають статус дитини війни на їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки визначені та закріплені в Законі України «Про соціальний захист дітей війни».
На підставі ст названого Закону (в редакції до 28 грудня 2007 року дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога що виплачується замість пенсії підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком
Наявність такого права у позивача є визначальним для вирішення даного спору Крім того це право гарантується ч 2 ст 46 Конституції України а також ч 2 ст 3 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», відповідно до якої державні соціальні гарантії дітям війни встановлені цим Законом не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативноправовими актами
Згідно положень ч 2 ст 3 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», державні соціальні гарантії дітям війни встановлені Законом не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативноправовими актами
Пунктом 12 ст Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік»було зупинено дію ст Закону України «Про соціальний захист дітей війни»з урахуванням ст цього закону якою визначено певні умови отримання підвищення пенсії інвалідам
Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №рп визнано такими що не відповідають Конституції України (є неконституційними положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», зокрема зупинення дії ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», отже з цього часу відновлено ст Закону в повному обсязі
Рішенням Конституційного суду України по справі № 10-рп від 22 травня 2008 року положення пункту 41 розділу ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів»Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»були визнані неконституційними та такими що втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України цього рішення
При цьому у п 6 Конституційний Суд України зазначив що рішення у цій справі має преюдиційне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у звязку з правовідносинами які виникли внаслідок дії положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», визнаних неконституційними
Виходячи з того що редакція ст 65 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»від 01 січня 2008 року втратила свою чинність з дня прийняття рішення Конституційним судом України по справі № 10-рп від 22 травня 2008 року то з 22 травня 2008 року відновилася попередня редакція цієї статті а також право позивача на нарахування підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком
Відповідно до вимог ч 2 ст Конституції України Закони інші правові акти або їх окремі положення що визнані неконституційними втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність
Законами України «Про державний бюджет на 2009 рік», «Про державний бюджет на 2010 рік»зміни до законодавства з приводу нарахування соціальної допомоги дітям війни не вносилися
У розумінні ч 1 ст 1 Закону України «Про прожитковий мінімум», прожитковий мінімум –вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини забезпечення його здоров’я набору продуктів харчування а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального набору послуг необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості Статтею 2 цього Закону визначено що прожитковий мінімум застосовується зокрема для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та допомоги допомоги сім’ям з дітьми допомоги по безробіттю а також інших соціальних виплат виходячи з вимог Конституції України
Таким чином посилання УПФ України в Приморському районі Одеси на те що мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначення розмірів пенсій призначених згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»є неспроможним та судом до уваги не приймається
Згідно ст 52 Закону України «Про державний бюджет України на 2010 рік»прожитковий мінімум для осіб які втратили працездатність встановлений в 2010 році у розмірі з 1 січня - 695 гривень з 1 квітня - 706 гривень з 1 липня - 709 гривень з 1 жовтня - 723 гривні
З урахуванням наведеного а також те що здійснення перерахунку пенсії є виключною компетенцією Управління пенсійного фонду України суд вважає за необхідне вимоги позивача задовольнити частково шляхом зобов’язання Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м Одеси провести перерахунок та забезпечити проведення позивачеві підвищення до пенсії передбачене ст Закону України «Про соціальний захист дітей війни»у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність визначеного законодавством за період з 09 серпня 2010 року по 30 березня 2011 року за виключенням виплачених сум
Керуючись стст 7-9, 11, 71, 158, 160, 162, 163 КАС України суд -
ПОСТАНОВИВ
Адміністративний позов ОСОБА –задовольнити частково
Зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м Одеси нарахувати та виплатити ОСОБА підвищення до пенсії що передбачене ст Закону України «Про соціальний захист дітей війни»у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність визначеного законодавством - за період з 09 серпня 2010 року по 30 березня 2011 року за виключенням виплачених за зазначений період сум
В іншій частині позову - відмовити
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови
Суддя ОВ Суворова