ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua
___________________________________________________________________________
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" червня 2023 р. Cправа № 902/1207/22
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Монополіум Фінанси" (вул. Генерала Алмазова, буд. 18/7, сектор О, офіс 1, м. Київ, 01011)
до: Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області (вул. Незалежності, буд. 140, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н, Вінницька обл., 24240)
третя особа, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Комунальне виробничо-експлуатаційне підприємство "Вапнярка Водоканал" (вул. Привокзальна, буд. 28, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н., Вінницька обл., 24220)
третя особа, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Головне управління Держгеокастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, Вінницька обл., 21027)
про визнання рішень недійсним
Суддя Яремчук Ю.О.
Секретар судового засідання Надтока Т.
за участю представників:
позивача: Шабельник К.П.
відповідача: Дуднік В.С.
В С Т А Н О В И В :
22.11.2022 Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Монополіум Фінанси" звернулось до Господарського суду Вінницької області з позовом до Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області про визнання незаконними та скасування рішень, скасування реєстрації усіх речових прав та їх обтяжень, скасування державної реєстрації земельних ділянок, поновлення запису в Поземельній книзі.
Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями матеріали позовної заяви (з присвоєним єдиним унікальним номером судової справи №902/1207/22) передано на розгляд судді Яремчуку Ю.О. Ухвалою суду від 23.11.2022 відкрито провадження у справі № 902/1207/22. Визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначити на 12.12.2022. Залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Комунальне виробничо-експлуатаційне підприємство "Вапнярка Водоканал" (вул. Привокзальна, буд. 28, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н., Вінницька обл., 24220) та Головне управління Держгеокастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, Вінницька обл., 21027). Зобов`язано Вапнярську селищну раду Тульчинського району Вінницької області (24240, Вінницька обл., Тульчинський р-н., смт Вапнярка, вулиця Незалежності, будинок 140) надати Господарському суду Вінницької області до 09.12.2022 належним чином завірену копію затвердженого рішення 32 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області № 1647 від 25.10.2022 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки КВЕП "Вапнярка Водоканал", зі зміною цільового призначення з "для будівництва та обслуговування будівель торгівлі" (код згідно КВЦПЗД 03.07.) на "для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання очищення та розподілення води)"(код згідно з КВЦПЗД 11.04.), з метою подальшої передачі в постійне користування, яка розташована в смт. Вапнярка, вул. Незалежності 231, Тульчинського р-ну, Вінницької області.
На визначену дату з`явились представники позивача, відповідача та третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Комунальне виробничо-експлуатаційне підприємство "Вапнярка Водоканал".
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Головне управління Держгеокастру у Вінницькій області не з`явився, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлені ухвалою суду від 23.11.2022.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку про оголошення перерви в підготовчому засіданні, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання. Ухвалою суду від 12.12.2022 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі на 22.12.2022.
07.12.2022 та 12.12.2022 від відповідача надійшли відзиви на позовну заяву (вх. № 01-34/10522/22 від 07.12.2023; 01-34/10643/22 від 12.12.2022), які за своїм змістом є ідентичними та які долучені до матеріалів справи.
09.12.2023 від представника третьої особи Головного Держгеокадастру у Вінницькій області надійшло пояснення (вх. № канц. 01-34/10627/22 від 09.12.2023), яке долучене судом до матеріалів справи.
На визначену дату судом в судове засідання з`явився представник позивача. Інші учасники в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлені ухвалою суду від 12.12.2022.
Суд зауважує, що від представника відповідача надійшло клопотання (вх. № канц. 01-34/11002/22 від 21.12.2022), про відкладення розгляду справи, у зв`язку із перебуванням уповноваженого представника на лікарняному.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку про відкладення підготовчого провадження та продовження строку підготовчого провадження на 30 днів, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Ухвалою суду від 22.12.2022 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі, що відбудеться 25.01.2023. На визначену дату судом в судове засідання з`явились представник позивача та представник відповідача, інші учасники судового засідання не з`явились, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлені ухвалою суду від 22.12.2022.
Суд зауважує, що 25.01.2023 представником позивача через систему "Електронний суд" було подано заяву про зміну предмету позову, яка долучена судом до матеріалів справи.
В судовому засіданні представником позивача усно було заявлено клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату.
Присутній представник відповідача проти даного клопотання не заперечив.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку про відкладення підготовчого провадження, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Ухвалою суду від 25.01.2022 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі на 09.02.2023. Разом з тим, судове засідання призначене на 09.02.2023 не відбулось, у зв`язку із перебуванням судді Яремчука Ю.О. у щорічній відпустці з 27.01.2023 по 24.02.2023 включно.
Ухвалою суду від 27.02.2023 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі, що відбудеться 30.03.2023.
На визначену дату судом в судове засідання з`явився представник позивача. Представник відповідача не з`явився, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлений ухвалою суду 27.02.2023.
Суд зауважує, що 25.01.2023 та 27.03.2023 від представника позивача надійшли заяви про зміну предмету позову.
В судовому засіданні суд з`ясував у представника позивача чи підтримує останній заяви про зміну предмету позову.
Представник позивача підтримав вказані заяви.
За наслідками розгляду даних клопотань суд дійшов висновку про їх задоволення, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Крім того представником позивача 29.03.2023 надійшло клопотання (вх. № канц. 01-34/2931/23) про відкладення розгляду справ та 30.03.2023 клопотання (вх. № 01-34/2969/23) про огляд доказів за їх місцезнаходженням.
Представник позивача проти клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи заперечив.
Суд заслухавши представників сторін дійшов висновку про відмову в задоволенні клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи, про що було винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Зокрема, відносно клопотання (30.03.2023 вх. № 01-34/2969/23) про огляд доказів за їх місцезнаходженням та призначення у справі комплексної судової експертизи з питань землеустрою та земельно -технічної експертизи (вх. № канц. 01-34/10644/22 від 12.12.2022), за доводами суду будуть розглянуті в наступному судовому засіданні.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку про відкладення підготовчого засідання, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу.
Ухвалою суду від 03.04.2023 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі, що відбудеться 13.04.2023.
На визначену дату судом в судове засідання з`явився представник відповідача.
Представники позивача та третіх осіб не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлений ухвалою суду 03.04.2023.
13.04.2023 до суду від представника позивача надійшли клопотання про відкладення розгляду справи, клопотання про заперечення призначення комплексної судової експертизи .
За наслідками розгляду клопотання позивача про відкладення розгляду справи суд дійшов висновку про його задоволення, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Ухвалою суду від 13.04.2023 повідомлено учасників справи про підготовче судове засідання у справі, що відбудеться 01.05.2023.
На визначену дату судом в судове засідання з`явився представники позивача та відповідача.
Представники третіх осіб не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлений ухвалою суду 13.04.2023. В судовому засіданні суд відмовив в задоволенні клопотання про призначення експертизи (протокольна ухвала). Також в судовому засіданні було відмовлено представнику позивача в клопотанні про огляд доказів (протокольна ухвала).
За наслідками проведеного судового засідання суд дійшов висновку про закриття підготовчого провадження та призначення судового розгляду справи по суті, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.
Ухвалою суду від 01.05.2023 повідомлено учасників справи про розгляд справи по суті, що відбудеться 18.05.2023.
Ухвалою суду від 18.05.2023 повідомити учасників справи про розгляд справи по суті, що відбудеться 05.06.2023.
На визначену дату судом в судове засідання з`явився представник позивача та представник відповідача.
Представник третьої особи Комунального виробничо-експлуатаційного підприємств «Вапнярка водоканал не з`явився, про дату час та місце судового засідання належним чином повідомлений ухвалою суду від 18.05.2023.
Представник третьої особи Держгеокадастру не з`явився, при цьому судом взято до уваги клопотання останнього про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника.
Статтею 42 Господарського процесуального кодексу України визначено права та обов`язки учасників судового процесу, зокрема учасники справи зобов`язані: виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази тощо.
Крім того, частиною 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 Закону України "Про доступ до судових рішень").
Також суд зазначає, що відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 р. (Закон України від 17.07.1997 р. № 475/97 - ВР), кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Перебіг строків судового розгляду у цивільних справах починається з часу надходження позовної заяви до суду, а закінчується ухваленням остаточного рішення у справі, якщо воно не на користь особи (справа "Скопелліті проти Італії" від 23.11.1993 р.), або виконанням рішення, ухваленого на користь особи (справа "Папахелас проти Греції" від 25.03.1999 р.).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду неефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (параграфи 66, 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 р. у справі "Смірнова проти України").
Суд нагадує, що роль національних суддів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (&51 рішення Європейського суду з прав людини від 30.11.2006 р. у справі "Красношапка проти України").
Суд нагадує, що це роль національних судів організовувати судові провадження таким чином, щоб вони були без затримок та ефективними (див.рішення Суду у справі Шульга проти України, no. 16652/04, від 02.12.2010).
До того ж організація провадження таким чином, щоб воно було швидким та ефективним, є завданням саме національних судів (див. рішення Суду у справі Білий проти України, no. 14475/03, від 21.10.2010).
Згідно із ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
В обгрунтування позовних вимог позивачем вказується, що 17.11.2020 між Вапнярською селищною радою (Орендодавець) та ТОВ «ФК «Монополіум Фінанси» (Орендар) укладено Договір оренди землі предметом якого була передача у користування земельної ділянки площею 3,7110 га з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 для обслуговування майнового комплексу, що належить на праві власності позивачу. 24.05.2021 ТОВ «ФК «Монополіум Фінанси» на підставі Договору оренди здійснило реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. 22.11.2021 рішенням сесії Вапнярської селищної ради № 988 було припинено дію Договору оренди у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено, з подальшим виключенням відповідного запису в ДРРП, а саме припинено дію договору оренди землі від 17 листопада 2020 року (державна реєстрація права (в державному реєстрі прав) 17.11.2020р. за №42162726) укладеного між Вапнярською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФК" Монополіум Фінанс" на земельну ділянку з цільовим. призначенням 03.07 оптової торгівлі та складського господарства, площею 3,711 га, кадастровий номер 0523955400:02:002:0011, яка знаходиться за адресою: Вінницька область. Тульчинський (Томашпільський) район, смт. Вапнярка, вулиця Незалежності (Леніна), 231, у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено. Доручити відділу юридичної роботи, податків та земельних ресурсів звернутися до державного реєстратора для внесення відомостей про припинення права оренди. В подальшому Вапнярською селищною радою було прийнято ряд рішень відносно вказаної земельної ділянкою, які спричинили поділ земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га в Державному земельному кадастр на ділянки з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210.
За доводами позивача рішення Вапнярської селищної ради було прийнято в межах дії договору. Позивач вважає, що дії Вапнярською селищної ради спрямовані на односторонню відмову від виконання умов Договору оренди, укладеного сторонами та на протиправне заволодіння майном позивача, яке є складовими частинами майнового комплексу, що належить позивачу на праві власності, є такими, що суперечать нормам Земельного кодексу України та Цивільного кодексу України (надалі - ЗК та ЦК України відповідно) та створюють перешкоди позивачу у реалізації ним свого права власності на нерухоме майно.
Відповідач у відзиві на позовну заяву проти позову заперечує, позиція останнього викладена у відзиві на позовну заяву де з поміж іншого зазначено, що договір оренди укладено 17.11.2020 терміном на 1 рік то датою закінчення дії Договору оренди землі є 17.11.2021. Тому твердження позивача, що «ухвалюючи рішення №989 від 22.11.2021 відповідач надав згоду на поділ земельної ділянки, яка перебувала в оренді у позивача» та те, що позивач здійснив «одностороннє розірвання договору» є безпідставними.
Станом на травень 2022 р. інформація в державному реєстрі про право оренди чи право іншого користування земельною ділянкою кадастровий номером 0523955400:02:002:0011 відсутня.
Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку вказано, що форма власності земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 - комунальна, власник даної земельної ділянки - Вапнярська селищна рада (код ЄДРПОУ 04325911) з огляду на викладене просить суд відмовити в позові.
В матеріалах справи міститься пояснення третьої особи Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, в якій останній просив суд відмовити в задоволені позовної вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» про скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га в Державному земельному кадастрі (п. 10 прохальної частини позовної заяви). Відмовити в задоволенні позовної вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» про поновлення запису в Поземельній книзі шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га (п. 11 прохальної частини позовної заяви). При розгляді інших позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» до Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області покладаємось на розсуд суду. Розгляд справи здійснювати за відсутності представника Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області.
Із наявних доказів в матеріалах справи судом встановлено наступне: Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» є власником майнового комплексу загальною площею 2 407,8 кв. м., що знаходиться за адресою: Вінницька область, Тульчинський (Томашпільський) район, смт. Вапнярка, вулиця Незалежності (колишня Леніна), буд. 231, що підтверджується Витягом з ДРРП на нерухоме майно та реєстрацію прав власності від 14.05.2020 № 209031288 .
Майновий комплекс складається з контори, складу запчастин, паркану, під`їзної ж/д колії, господарського двору (асфальтобетонне покриття), інженерних споруд, підземних резервуарів та комунікацій. Вказане нерухоме майно розміщене на земельній ділянці, яка мала реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 800090605239 площею 3,7110 га та кадастровий номером 0523955400:02:002:0011 та перебувала у комунальній власності Вапнярської селищної ради.
Судом встановлено, що ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» звернулась з клопотанням до Вапнярської селищної ради щодо укладення договору оренди на земельну ділянку з кадастровим номером: 0523955400:02:002:011 загальною площею 3,711 га, що розташована на території Вапнярської селищної ради в смт. Вапнярка вул. Незалежності, 231.
В свою чергу Вапнярська селищна рада керуючись ст. 33 Закону України «Про оренду землі», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 12,123,124 125,126,134 Земельного Кодексу України рішенням № 1320 від 05.11.2020 надала дозвіл на укладення договору оренди на земельну ділянку з кадастровим номером: 0523955400:02:002:011 загальною площею 3,7110 га, що розташована на території Вапнярської селищної ради в смт. Вапнярка вул. Незалежності, 231 між Вапнярською селищною радою та ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс» строком на 10 років. Встановлено ставку орендної плати в розмірі 6% від нормативно грошової оцінки земельних ділянок. Доручити селищному голові Горенюку О.П. укласти договора оренди земельних ділянок. ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанси» забезпечити проведення державної реєстрації права оренди зазначеної вище земельної ділянки. ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанси» дотримуватися обов`язків землекористувачів відповідно вимог ст.96 Земельного кодексу України.
В подальшому 17.11.2020 між Вапнярською селищною радою (Орендодавець) та ТОВ «ФК «Монополіум Фінанси» (Орендар) укладено Договір оренди землі предметом якого була передача у користування земельної ділянки площею 3,7110 га з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 для обслуговування майнового комплексу, що належить на праві власності позивачу.
Відповідно до п. 2 Договору оренди, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3,7110 га, в тому числі:
- капітальна забудова 0,1794 га;
- під спорудами 0,0794 га;
- під проїздами, проходами, площадками 2,4166 га;
- під зеленими насадженнями 0,9542 га;
- для виробництва та розподілу електроенергії 0,0077 га;
- під залізницею 0,0737 га.
Відповідно до п. 8 Договору оренди, договір укладено на 1 (один) рік.
Згідно з п. 37 Договору оренди, цей договір набирає чинність після підписання сторонами та його державної реєстрації.
Як слідує з матеріалів справи, 24.05.2021 ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» на підставі Договору оренди здійснило реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Зокрема з наявних доказів в матеріалах справи судом встановлено, що за період дії Договору оренди ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» належним чином виконувало взяті на себе договірні зобов`язання, своєчасно та в повному обсязі сплачувало орендну плату, що стверджується платіжними дорученнями копії яких наявні в матеріалах справи.
При цьому, 22.11.2021 рішенням сесії Вапнярської селищної ради № 988 було припинено дію Договору оренди у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено, з подальшим виключенням відповідного запису в ДРРП, а саме припинено дію договору оренди землі від 17 листопада 2020 року (державна реєстрація права (в державному реєстрі прав) 17.11.2020р. за №42162726 ) укладеного між Вапнярською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФК" Монополіум Фінанс" на земельну ділянку з цільовим. призначенням 03.07 оптової торгівлі та складського господарства, площею 3,7110 га, кадастровий номер 0523955400:02:002:0011, яка знаходиться за адресою: Вінницька область. Тульчинський (Томашпільський) район, смт. Вапнярка, вулиця Незалежності (Леніна), 231, у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено. Доручити відділу юридичної роботи, податків та земельних ресурсів звернутися до державного реєстратора для внесення відомостей про припинення права оренди.
В подальшому 22.11.2021 19 сесією VIII скликання Вапнярської селищної ради було прийнято рішення № 989 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки та розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки» (додається), відповідно до якого надано згоду на поділ спірної земельної ділянки на три окремі земельні ділянки:
- орієнтовною площею 1,1125 га;
- орієнтовною площею 1,4030 га;
- орієнтовною площею 1,1955 га,
та доручено селищному голові Олександру Петровичу Горенюку укласти договір із землевпорядною організацією на виконання робіт щодо поділу земельної ділянки зазначеної у п. 1 цього рішення.
В разі здійснення такого поділу земельної ділянки - ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» фактично буде позбавлено (обмежено) частини приватної власності - майнового комплексу загальною площею 2 407,8 кв.м, яка є в рази більшою за будь-які потенційно виділені (новостворені) ділянки.
22.02.2022 на адресу Вапнярської селищної ради ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» направило клопотання № 05-20-2 від 22.02.2022 щодо передачі останньому у користування (шляхом укладення договору оренди землі) земельну ділянку, яка перебуває у комунальній власності Вапнярської селищної ради, з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га, на строк 10 років та зі встановленням орендної плати в розмірі 6 % від НГО.
Вапнярська селищна рада розглянувши дане клопотання ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» надала відповідь, зі змісту якого слідує, що договір оренди від 17.11.2020 земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 укладено терміном на 1 рік та у вказаному договорі відсутні умову про його поновлення після закінчення строку, на який його укладено. Також в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості про поновлення договору відсутні. 2211.2021 на засіданні 19 сесії VIII скликання за присутності представника ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» Вапнярською селищною радою прийнято рішення №988 «Про припинення дії договору» в зв`язку з закінченням строку його дії». Станом на 06.05.2022 інформація в державному реєстрі про право оренди чи право іншого користування земельною ділянкою кадастровий номером 0523955400:02:002:0011 відсутня.
Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку вказано, що форма власності земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 - комунальна, власник даної земельної ділянки - Вапнярська селищна рада (код ЄДРПОУ 04325911).
Відсутність державної реєстрації договору свідчить про безпідставність користування земельною ділянкою. Тобто користування ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» земельною ділянкою з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 містять ознаки кримінального правопорушення передбаченого ст. 197 КК України, тобто самовільне зайняття земельної ділянки .
На підставі вище вказаного, Вапнярська селищна рада повідомила про часткове обмеження доступу до земельної ділянки комунальної форми власності, в частині заборони в`їзду та проїзду земельною ділянкою вільною від будівель, які належать ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» на праві власності, без обмеження користування майновим комплексом з 09.05.2022 до укладення договору оренди земельної ділянки.
Водночас 29 сесією VIII скликання Вапнярської селищної ради прийнято ряд рішень від 19.07.2022 року, а саме:
- №1572 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» п. 1 якого вирішено «Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що розташована за адресою: вул. Незалежності, 231, смт. Вапнярка, Тульчинського району, Вінницької області, кадастровий номер 0523955400:02:002:0011 на земельні ділянки: кадастровий номер 0523955400:02:002:0208 відповідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку загальною площею 1,1955 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код згідно КВЦПЗ - 03.07), зареєструвати земельну ділянку; кадастровий номер 0523955400:02:002:0209 відповідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку загальною площею 1,4030 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код згідно КВЦПЗ - 03.07), зареєструвати земельну ділянку; кадастровий номер 0523955400:02:002:0210 відповідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку загальною площею 1,1125 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код згідно КВЦПЗ - 03.07), зареєструвати земельну ділянку.
- №1577 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення з метою подальшої передачі в постійне користування КВЕП «Вапнярка водоканал» п. 1 якого вирішено «Надати дозвіл КВЕП «Вапнярка водоканал» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення, площею 1,1125 га, кадастровий номер 0523955400:02:002:0210, з цільового призначення « 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» на цільове призначення « 11.04 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)», з метою подальшої передачі в постійне користування КВЕП «Вапнярка водоканал» для будівництва магістрального водогону від свердловин з насосною станцією II підйому та 2- х РЧВ об`єктом по 500 м3 кожна в смт Вапнярка Тульчинського району Вінницької області.»
- №1589 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0208 ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» п. 1 якого вирішено надати в оренду ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» земельну ділянку площею 1,1955 га, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (КВЦП 03.07), кадастровий номер 0523955400:02:002:0208 в смт. Вапнярка по вул. Незалежності, 231 на якій розташовані об`єкти приватної власності ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» терміном на 1 (один) рік.
- №1590 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0208 ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» п. 1 якого вирішено надати в оренду ТОВ «ФК» Монополіум Фінанс» земельну ділянку площею 1,4030 га, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (КВЦП 03.07), кадастровий номер 0523955400:02:002:0209 в смт. Вапнярка по вул. Незалежності, 231 на якій розташовані об`єкти приватної власності ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» терміном на 1 (один) рік.
32 сесією VIII скликання Вапнярської селищної ради прийнято рішення №1647 від 25.10.2022, яким (1) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки КВЕП «Вапнярка Водоканал», зі зміною цільового призначення з «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» (код згідно з КВЦПЗД 03.07) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)» (код згідно з КВЦПЗД 11.04), з метою подальшої передачі в постійне користування яка розташована в смт. Вапнярка, вул. Незалежності 231 Тульчинського району Вінницької області та (2) передано в постійне користування КВЕП «Вапнярка Водоканал» земельну ділянку кадастровий номер 0523955400:02:002:0210, загальною площею 1,1125 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (код згідно з КВЦПЗД 11.04).
Судом встановлено, що на підставі прийнятих рішень 28.06.2022 Відділом №6 Управлінням надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області здійснено державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровим номером 0523955400:02:002:0208 площею 1,1955 га, з кадастровим номером 0523955400:02:002:0209 площею 1,1403 га, з кадастровим номером 0523955400:02:002:0210 площею 1,1125 га, що знаходиться за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, смт Вапнярка, вулиця Незалежності, 231.
Предметом позовних вимог є визнання незаконними та скасування рішеннь 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області № 988 «про припинення дії договору оренди землі у зв`язку із закінченням строку дії договору» та № 989 відл 22.11.2022 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки та розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки» та похідних від них вимог про визнання незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1572 від 19.07.2022 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель торгівлі»; визнання незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1577 від 19.07.2022 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення з метою подальшої передачі в постійне користування КВЕП «Вапнярка водоканал»»; визнати незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1589 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0208 ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс»; визнання незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1590 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0209 ТОВ «Фінансова компанія «Монополіум Фінанс"; визнання незаконним та скасувати рішення 32 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1647 від 25.10.2022 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки КВЕП «Вапнярка водоканал», зі зміною цільового призначення»; скасування реєстрацію усіх речових прав та їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на новостворені земельні ділянки з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділ земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га; скасування державної реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га в Державному земельному кадастрі; поновити запис в Поземельній книзі шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку 0523955400:02:002:0011 площею 3,7110 га.
З огляду на викладені обставини у справі суд дійшов висновку, що позивачем заявлено вимоги на захист порушеного права оренди земельної ділянки, як об`єкту нерухомого майна.
Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно частин першої, другої статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до ст. 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ст. 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до частин першої та другої ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Як уже встановлено судом з доказів наявних в матеріалах справ встановлено, що 14.05.2020 позивач набув право власності на майновий комплекс загальною площею 2 407,8 кв.м, який розташований за адресою Вінницька обл., Томашпільський район, смт. Вапнярка, вулиця Леніна, буд. 231.
Вказаний майновий комплекс має такі складові частини:
1)контора А, загальною площею 531,00 кв.м;
2)склад запчастин Б, загальною площею 1 327,8 кв.м;
3)паркан 1-3, загальною площею 549,00 кв.м;
4)господарський двір (асфальтове покриття), 4.
17.11.2020 між Вапнярською селищною радою (Орендодавець) та ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» (Орендар) укладено договір оренди землі предметом якого була передача у користування земельної ділянки площею 3,7110 га з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 для обслуговування майнового комплексу, що належить на праві власності позивачу.
Відповідно до п. 2 Договору оренди, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3,7110 га, в тому числі: капітальна забудова 0,1794 га; під спорудами 0,0794 га; під проїздами, проходами, площадками 2,4166 га під зеленими насадженнями 0,9542 га; для виробництва та розподілу електроенергії 0,0077 га; під залізницею 0,0737 га.
Судом взято до уваги, що саме з огляду на необхідність забезпечення єдності складових частих об`єкта нерухомого майна та для забезпечення його належного функціонування, договір оренди укладався сторонами на земельну ділянку площею 3,7110 га.
Схема розміщення складових частин майнового комплексу на земельній ділянці з кадастровим 0523955400:02:002:0011 міститься у технічній документації на об`єкт нерухомого майна.
Відповідно до п. 2 договору оренди, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3,7110 га в тому числі: капітальна забудова 0,1794 га; під спорудами 0,0794 га; під проїздами, проходами, площадками 2,4166 га; під зеленими насадженнями 0,9542 га; для виробництва та розподілу електроенергії 0,0077 га; під залізницею 0,0737 га.
Відповідно до п. 8 договору оренди, договір укладено на 1 (один) рік.
Згідно з п. 37 договору оренди, цей договір набирає чинність після підписання сторонами та його державної реєстрації.
Зазначене не дає підстав вважати, що у сторін договору виникли права та обов`язки за цим договором до його реєстрації.
Матеріалами справи стверджується, що 24.05.2021 ТОВ «ФК «Монополіум Фінанс» на підставі договору оренди здійснило реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
З огляду на встановлене суд зазначає наступне.
У ст.792 ЦК передбачено, що за договором найму (оренди) ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.
Відносини щодо найму (оренди) ділянки регулюються спеціальним законом.
На час підписання договору оренди, 17.11.2020 ч.2 ст.124 ЗК передбачала, що передача в оренду ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником ділянки і орендарем.
У ч.2 ст.125 ЗК вказано, що право на оренду ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Вимога про те, що право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону, передбачена у ч.2 ст.126 ЗК.
Спеціальним законом, що регулює спірні правовідносини, є закон «Про оренду землі» від 6.10.98 №161-XIV (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
У ст.13 закону №161-XIV визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати ділянку відповідно до умов договору та вимог законодавства.
Договір оренди землі укладається в письмовій формі й за бажанням однієї зі сторін може бути посвідчений нотаріально (ст.14 цього закону).
Згідно зі ст.18 цього закону договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
У ст.20 закону №161-XIV передбачено, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Держреєстрація договорів оренди землі проводиться в порядку, установленому законом.
Верховний Суд України зазначив, що поняття «момент укладення договору» та «момент набрання чинності договором оренди земельної ділянки» різняться змістовим наповненням, а також можуть відрізнятись у часі, що зазначено й у мотивувальних частинах постанов від 19.02.2014 у справі №0426/14068/2012 та від 13.06.2016 у справі №570/3056/15-ц.
У ЦК передбачено як визначення строку, так і початку перебігу строку та його закінчення.
У ст.252 ЦК сказано, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок (ч.1 ст.253 ЦК).
Строк, що визначений роками, спливає у відповідні місяць та число останнього року строку (ч.1 ст.254 ЦК).
Переважна більшість правовідносин, які урегульовані нормами цивільного законодавства, є відносинами, в яких забезпечується правомірна поведінка їх суб`єктів і нормальна реалізація ними суб`єктивних прав і виконання суб`єктивних обов`язків.
Тому і строки в таких правовідносинах є строками здійснення суб`єктивних цивільних прав та виконання обов`язків.
Це загальне правило закріплено в ст.631 ЦК, зокрема, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права й виконати свої обов`язки відповідно до договору.
Договір набирає чинності з моменту його укладення.
Разом з тим у ч.3 вказаної статті обумовлено, що сторони можуть установити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
Момент укладення договору передбачений у ст.640 ЦК і пов`язується з досягненням сторонами згоди з усіх його істотних умов та дотриманням певних вимог, якими є передання майна або вчинення іншої дії, нотаріальне посвідчення договору або його державна реєстрація, якщо таке передбачено актами цивільного законодавства.
У спеціальному законі №161-XIV сказано, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації (ст.18).
Можна зробити висновок, що сторони в договорі оренди землі мали право зазначати момент початку перебігу та припинення дії договору, оскільки такі права прямо передбачені принципами та закріплені загальними нормами цивільного законодавства.
Разом з тим, якщо сторони не зазначили часу (терміну, календарної дати, події) початку перебігу та закінчення строку договору, діють загальні правила, передбачені спеціальним законом №161-XIV, який прямо встановлював, що договір оренди ділянки набирає чинності після його держреєстрації.
Отже, для визначення початку перебігу та закінчення строку дії договору має значення не момент його підписання, а момент учинення реєстраційних дій, тобто внесення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень як єдиної державної інформаційної системи, яка містить відомості про речові права на нерухоме майно, їх обтяження, суб`єктів речових прав, технічні характеристики об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд тощо), кадастровий план ділянки, а також відомості про правочини, учинені щодо таких об`єктів нерухомого майна, з якими закон пов`язує набрання чинності договором, а саме можливість реалізації сторонами своїх суб`єктивних прав та обов`язків.
Відповідно до ч.3 ст.640 ЦК визначено момент, коли договір, який підлягав державній реєстрації, є укладеним, а саме: договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності нотаріального посвідчення й державної реєстрації з моменту державної реєстрації.
Оскільки моменти укладення договору та набрання ним чинності збігаються (ч.2 ст.631 ЦК), то моментом укладення договору оренди ділянки на час дії зазначеної редакції ч.3 ст.640 ЦК є саме його державна реєстрація, якщо сторони не передбачили в договорі іншого, відповідно до ч.3 ст.631 ЦК.
Аналогічний правовий висновок зроблено в постанові Великої палати ВС від 27.06.2019 у справі №332/1178/17.
Зокрема суд вважає, за необхідне зазначити, що 17 червня 2021 року Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 314/2712/17, провадження № 61-4977св19 (ЄДРСРУ № 97736221) досліджував питання щодо визначення початку перебігу та закінчення строку дії договору оренди землі без державної реєстрації.
Частиною четвертою статті 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Згідно із частиною першою статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (частина перша статті 627 ЦК України).
Майнові відносини, що виникають з договору найму (оренди) земельної ділянки, є цивільно-правовими, ґрунтуються на засадах рівності, вільного волевиявлення та майнової самостійності сторін договору та, крім загальних норм цивільного законодавства, щодо договору, договору найму регулюються актами земельного законодавства - ЗК України, Законом України «Про оренду землі».
Згідно зі статтею 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
На кожну із сторін, яка підписує договір, покладається обов`язок узгодження всіх спірних питань, які виникають під час укладення договору, до моменту його підписання, та самостійного аналізу можливих негативних наслідків при підписанні такого договору, а також кожна сторона не позбавлена права відмовитись від підписання договору, якщо його умови чи частина суперечить інтересам сторони або нормам чинного законодавства (постанова Верховного Суду у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 19 березня 2021 року у справі № 904/2073/19).
Договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації - з моменту державної реєстрації (частина третя статті 640 ЦК України).
Правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації (частина перша статті 210 ЦК України).
Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації (частина перша статті 20 Закону України «Про оренду землі», у редакції чинній на момент укладення договору оренди землі).
Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації (стаття 18 Закону України «Про оренду землі», у редакції, чинній на момент укладення договору оренди землі).
Відповідно до статей 125, 126 ЗК України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Поняття «момент укладення договору» та «момент набрання чинності договором оренди земельної ділянки» різняться за змістовним наповненнями, а також можуть відрізнятися у часі, про що зазначено і у мотивувальних частинах постанов Верховного Суду України від 19 лютого 2014 року у справі № 0426/14068/2012 (провадження № 6-162цс13) та від 13 червня 2016 року у справі № 570/3056/15-ц (провадження № 6-643цс16).
Системний аналіз наведених положень чинного законодавства дає підстави для висновку, що для визначення початку перебігу та закінчення строку дії договору оренди землі має значення не момент його підписання, а момент вчинення реєстраційних дій, тобто внесення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень як єдиної державної інформаційної системи, яка містить відомості про речові права на нерухоме майно, їх обтяження, суб`єктів речових прав, технічні характеристики об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд тощо), кадастровий план земельної ділянки, а також відомості про правочини, вчинені щодо таких об`єктів нерухомого майна, з якими закон пов`язує набрання чинності договору, а саме можливість реалізації сторонами своїх суб`єктивних прав та обов`язків.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 15 січня 2020 року у справі № 322/1178/17 (провадження № 14-338цс19) та підтримана 12 січня 2021 року у справі № 229/5551/18 (провадження № 61-2060св20), 12 квітня 2021 року Верховним Судом у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 394/574/19, провадження № 61-13790св20 (ЄДРСРУ № 96207965), 02 червня 2021 року Верховним Судом у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 291/427/17, провадження № 61-11610св20 (ЄДРСРУ № 97517422),
У Законі України «Про оренду землі» вказано, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації (стаття 18).
Сторони в договорі оренди землі мали право зазначати про момент початку перебігу та припинення дії вказаного договору, оскільки такі права прямо передбачені принципами та закріплені загальними нормами цивільного законодавства.
У справі, що розглядається установлено, що сторони узгодили, що цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його держреєстрації (пункт 37 договору).
Отже, момент укладення договору, а отже, і початок перебігу строку його дії сторони визначили та пов`язали з моментом держреєстрації договору. Інших строків чи термінів початку перебігу чи закінчення дії договору його текст не містить.
З договору оренди вбачається, що 24.05.2021 здійснено держреєстрацію іншого речового права, що підтверджується витягом про держреєстрацію, тобто договір фактично дійсний до 25.05.2022 року.
Стаття 31 закону №161-XIV регулює питання припинення договору оренди землі, а саме - договір припиняється в разі:
закінчення строку, на який його було укладено;
викупу для суспільних потреб та примусового відчуження ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, установленому законом;
поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у ст.7 цього закону, від виконання укладеного договору оренди ділянки;
ліквідації юридичної особи - орендаря;
відчуження права оренди ділянки заставодержателем;
набуття права власності на житловий будинок,
будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою ділянці;
припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства).
Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї зі сторін договір може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, установленому законом.
Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо іншого не передбачено законом або цим договором.
Особа, яка набула право власності на ділянку, що перебуває в оренді, протягом одного місяця з дня держреєстрації права власності на неї зобов`язана повідомити про це орендаря в порядку, визначеному в ст.148-1 ЗК.
Інших обставин, які би свідчили про наявність підстав для дострокового припинення договору оренди ділянки відповідач не зазначив і суд не встановив.
Стаття 155 Земельного кодексу України визначає, що у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
Відповідно до ст. 21 Цивільного кодексу України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Таким чином, з огляду на встановлене судом Вапнярська селищна рада ухвалюючи рішення №988 від 22.11.2021 «Про припинення дії договору оренди землі у зв`язку з закінченням строку його дії» вчинила одностороннє розірвання такого договору, при цьому у відповідності до п. 33 Договору оренди, розірвання Договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.
З огляду на викладене та встановлене суд дійшов висновку, про протиправність винесення рішення 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №988 від 22.11.2022 «Про припинення дії договору оренди землі у зв`язку з закінченням строку його дії», з огляду на що останнє підлягає визнанню незаконним та підлягає скасуванню.
Враховуючи той факт, що господарський суд дійшов висновку про протиправність винесення рішення 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №988 від 22.11.2022 «Про припинення дії договору оренди землі у зв`язку з закінченням строку його дії», та з огляду на те, що подальші рішення є похідними від нього, суд дійшов визнання незаконним та скасувати рішеннь: 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №989 від 22.11.2022 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки та розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки»; 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1572 від 19.07.2022 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель торгівлі»; 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1577 від 19.07.2022 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення з метою подальшої передачі в постійне користування КВЕП «Вапнярка водоканал»»; 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1589 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0208 ТОВ «Фінансова Компанія «Монополіум Фінанс"; 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1590 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0209 ТОВ «Монополіум Фінанс"; 32 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1647 від 25.10.2022 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки КВЕП «Вапнярка водоканал», зі зміною цільового призначення».
Разом з тим, судом встановлено, що відповідно до відомостей з Державного земельного кадастру, за адресою Вінницька обл., Тульчинський район, смт Вапнярка, вулиця Незалежності, 231 в межах земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:0011 площею 3,7110 га утворено нові земельні ділянки, а саме: земельна ділянка з кадастровим номером 0523955400:02:002:0208 площею 1.1955 га; земельна ділянка з кадастровим номером 0523955400:02:002:0209 площею 1.403 га земельна ділянка з кадастровим номером 0523955400:02:002:0210 площею 1.1125 га.
За змістом пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" загальними засадами державної реєстрації прав, зокрема, є: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.
Відповідно п. 1 ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах.
Відповідно до ч. 1 ст.12 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстр прав містить записи про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав, відомості та електронні копії документів, поданих у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій.
Згідно з ч. 5 до ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою до моменту державної реєстрації припинення таких прав, обтяжень у порядку, передбаченому цим Законом. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зареєстрованих у Державному реєстрі прав, вчиняються на підставі відомостей про речові права, обтяження речових прав, що містяться в цьому реєстрі.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 №1127 затверджено "Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Порядок).
Відповідно до п.18 Порядку за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Відповідно до п.19 Порядку державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо державної реєстрації прав відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження.
Верховний Суд у постанові від 28 жовтня 2020 року у справі №910/10963/19 вказав на те, що тлумачення наведеної норми права у чинній редакції (ст. 26 в редакції від 16 січня 2020 року), на відміну від положень частини другої ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у попередній редакції, яка передбачала такі способи судового захисту порушених прав як скасування записів про проведену державну реєстрацію прав та скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, наразі способами судового захисту порушених прав та інтересів особи є судове рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав; судове рішення про визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав; судове рішення про скасування державної реєстрації прав.
У постанові ВП ВС у справі №823/588/16 від 04.12.2019 зроблено висновок про те, що спір про скасування рішення та/або запису про державну реєстрацію речового права на нерухоме майно за іншою особою є цивільно-правовим та залежно від суб`єктного складу має бути вирішений за правилами цивільного або господарського судочинства.
Позивач у поданому позові просить визнати протиправними та скасувати реєстрацію усіх речових прав та їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на новостворені земельні ділянки з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га та скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га в Державному земельному кадастрі.
За доводами та на переконання суду вимоги про скасування державної реєстрації земельних ділянок є похідними від вимог про визнання незаконними та скасування рішень №989 від 22.11.2021, №1572 від 19.07.2022, які господарським судом визнання незаконними, як такі що підлягають скасуванню
За таких умов рішення державного реєстратора порушують прав позивача, а тому господарський суд вбачає підстави для їх скасування в повному обсязі.
Частиною 6 статті 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.
Відповідно до частин 7, 9 статті 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці, а інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.
Відповідно до п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок) відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Відповідно до п. 49 Порядку, поземельна книга ведеться за формою згідно з додатком 8 під час державної реєстрації земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки (в тому числі у разі їх поділу чи об`єднання, а також відновлення їх меж) відповідно до пунктів 107-137 Порядку.
Номером Поземельної книги є кадастровий номер земельної ділянки. Відповідно до п. 51 Порядку, внесення відомостей до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі є внесенням відомостей до Державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 61 Порядку, скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги.
Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до пункту б) частини 3 статті 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав.
Згідно з п. 13-14 ст. 79 ЗК України, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі: поділу або об`єднання земельних ділянок; скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації; якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).
Відповідно до п. 2 ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Підсумовуючи вищенаведене, господарський суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині скасування реєстраційних дій та поновлення інформації щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0523955400:02:002:011 з огляду на скасуванням рішень, що стали підставою для приведення даних дій.
Статтею 14 ГПК України передбачено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.
Відповідно до частини першої статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
В силу частини першої статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Обов`язок із доказування необхідно розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом (стаття 14 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідно до положень частин 1 та 3 ст. 74, 76 - 79 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ч.4 ст. 13 ГПК України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Частинами 1, 2 статті 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За таких обставин, дослідивши всі докази у справі, суд дійшов висновку про те, що відповідачем не спростовано доводів позовної заяви, а судом не виявлено на підставі наявних документів у справі інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, а відтак суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Решта долучених до матеріалів справи доказів та наданих сторонами пояснень була ретельно досліджена судом і наведених вище висновків суду не спростовує.
В силу приписів ч. 1. ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на сторону пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи вищенаведене та керуючись статтями 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд,
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №988 від 22.11.2022 «Про припинення дії договору оренди землі у зв`язку з закінченням строку його дії».
3. Визнати незаконним та скасувати рішення 19 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №989 від 22.11.2022 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки та розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки».
4. Визнати незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1572 від 19.07.2022 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».
5. Визнати незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1577 від 19.07.2022 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення з метою подальшої передачі в постійне користування КВЕП «Вапнярка водоканал»».
6. Визнати незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1589 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0208 Товариству з обмеженою відповідальністю «Фінансова Компанія «Монополіум Фінанс»».
7. Визнати незаконним та скасувати рішення 29 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1590 від 19.07.2022 «Про надання в оренду земельної ділянки з кадастром номером 0523955400:02:002:0209 Товариству з обмеженою відповідальністю «Фінансова Компанія «Монополіум Фінанс»».
8. Визнати незаконним та скасувати рішення 32 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №1647 від 25.10.2022 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки КВЕП «Вапнярка водоканал», зі зміною цільового призначення».
9. Скасувати реєстрацію усіх речових прав та їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на новостворені земельні ділянки з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011 площею 3,7110 га.
10. Скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 0523955400:02:002:0208, 0523955400:02:002:0209, 0523955400:02:002:0210, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га в Державному земельному кадастрі.
11. Поновити запис в Поземельній книзі шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку 0523955400:02:002:0011, площею 3,7110 га яка розташована на території Вапнярської селищної ради за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, смт Вапнярка, вул. Незалежності 231.
12. Стягнути з Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області (вул. Незалежності, буд. 140, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н, Вінницька обл., 24240, код ЄДРПОУ 04325911) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Монополіум Фінанс" (вул. Генерала Алмазова, буд. 18/7, сектор О, офіс 1, м. Київ, 01011, код ЄДРПОУ 39785812) 24 810,00 грн витрат зі сплати сужового збору.
13. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
14. Згідно з приписами ч.1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
15. Відповідно до положень ч.1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
16. Примірник повного судового рішення надіслати учасникам справи рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, на електронні адреси: позивача - ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідача - selrada2017@gmail.com., третій особі - vinnytsia@land.gov.ua.
Повне рішення складено 15 червня 2023 р.
Суддя Яремчук Ю.О.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - позивачу (вул. Генерала Алмазова, буд. 18/7, сектор О, офіс 1, м. Київ, 01011)
3 - відповідачу (вул. Незалежності, буд. 140, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н, Вінницька обл., 24240)
4,5 - третім особам - Комунальному виробничо-експлуатаційному підприємству
"Ванярка Водоканал"(вул. Привокзальна, буд. 28, смт. Вапнярка, Тульчинський р-н.,
Віннцька обл., 24220) Головному управлінню Держгеокастру у Вінницькій області
(вул. Келецька, 63, м. Вінниця, Вінницька обл., 21027)