КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
22 жовтня 2021 року справа № 320/8250/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю та про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області щодо відмови ОСОБА_1 здійснити перерахунок та виплату основної та додаткової пенсії, згідно статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 включно;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 державну пенсію по інвалідності з розрахунку 8-ми (восьми) мінімальних пенсій за віком, додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю з розрахунку 75% мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а також щомісячну доплату до пенсії за проживання у зоні гарантованого добровільного відселення у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 включно, з урахуванням виплачених сум.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області у перерахунку пенсії ОСОБА_1 за період з 01.01.2014 по 02.08.2014, згідно статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", викладену у листі від 03.09.2020 №9152/П-02/8-1000/20.
Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області (ідентифікаційний код 22933548, місцезнаходження: 04071, м.Київ, вул.Ярославська, буд.40) здійснити перерахунок основної та додаткової пенсії ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податку НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та провести відповідні виплати з урахуванням раніше виплачених сум.
18.01.2021 Київським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист №320/8250/20 про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 державну пенсію по інвалідності з розрахунку 8-ми (восьми) мінімальних пенсій за віком, додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю з розрахунку 75% мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а також щомісячну доплату до пенсії за проживання у зоні гарантованого добровільного відселення у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 включно, з урахуванням виплачених сум.
20.01.2021 на адресу суду надійшла апеляційна скарга Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.02.2021 апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - повернуто особі, яка її подала.
Отже, рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 набрало законної сили 22.12.2020.
26.03.2021 Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області звернулось до суду із заявою від 15.03.2021 №1000-0903-7/27181 про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі №320/8250/20 в частині, що стосується розміру, в якому зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок і виплату основної та додаткової пенсії відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 02.08.2014.
05.04.2021 на адресу суду від позивача ОСОБА_1 надійшла відповідь на заяву про роз`яснення судового рішення від 19.03.2021, в якій позивач просить суд:
- заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області від 15.03.2021 про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2020 у справі №320/8250/20 задовольнити;
- роз`яснити, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2020 у справі №320/8250/20 Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області зобов`язане здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 державну пенсію по інвалідності з розрахунку 8-ми (восьми) мінімальних пенсій за віком, додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю з розрахунку 75% мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а також щомісячну доплату до пенсії за проживання у зоні гарантованого добровільного відселення у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 включно, з урахуванням виплачених сум.
20.04.2021 на офіційну електронну адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області надійшла заява від 20.04.2021 про залишення заяви від 15.03.2021 №1000-0903-7/27181 про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі №320/8250/20 без розгляду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.04.2021 заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області від 15.03.2021 №1000-0903-7/27181 про роз`яснення судового рішення від 20.11.2020 в адміністративній справі №320/8250/20, повернуто заявнику. У задоволенні заяви ОСОБА_1 від 19.03.2021 в частині роз`яснення судового рішення від 20.11.2020 в адміністративній справі №320/8250/20, відмовлено.
11.06.2021 на адресу суду від Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) надійшло подання від 28.05.2021 №64340966/6 про зміну способу та порядку виконання рішення суду в адміністративній справі №320/8250/20.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.07.2021 у задоволенні подання Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 28.05.2021 №64340966/6 про зміну способу та порядку виконання рішення суду в адміністративній справі №320/8250/20 відмовлено.
29.09.2021 на адресу суду від позивача надійшла заява від 14.09.2021 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі №320/8250/20 в порядку ст. 382 КАС України, в якій заявниця, зокрема, просить суд здійснити судовий контроль за виконанням рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 у справі №320/8250/20, зобов`язавши Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області після набрання законної сили рішення суду подати у місячний строк звіт про повне виконання судового рішення.
Також, 19.10.2021 на адресу суду від позивача надійшла заява від 09.09.2021 про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження ВП 64340966 від 06.08.2021, в якій заявниця просить суд:
- скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження №64340966 від 06.08.2021 та відновити виконавче провадження по виконавчому листу №320/8250/20, виданому Київським окружним адміністративним судом, яким вирішено: "Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області (ідентифікаційний код 22933548, місцезнаходження: 04071, м.Київ, вул.Ярославська, буд.40) здійснити перерахунок основної та додаткової пенсії ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податку НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" провести відповідні виплати з урахуванням раніше виплачених сум;
- вжити заходів до знаходження виконавчого листа №320/8250/20.
В результаті автоматизованого розподілу вказані заяви були передані для розгляду судді Кушновій А.О. 21.10.2021 згідно акту відділу канцелярії суду.
Вирішуючи питання щодо заяви позивача в частині встановлення судового контролю щодо виконання судового рішення, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Суд звертає увагу, що під час ухвалення судового рішення у даній справі судовий контроль за виконанням судового рішення не встановлювався.
У заяві про зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення позивач зазначає, що рішення суду набрало законної сили, проте не виконане відповідачем.
Жодних доказів, які б підтверджували виконання судового рішення у даній справі, матеріали справи не містять.
Вирішуючи питання про наявність підстав для встановлення судового контролю у даній справі, суд зазначає, що рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 набрало законної сили 22.12.2020, проте позивач стверджує, що рішення суду не виконується.
Приймаючи до уваги зобов`язальний характер ухваленого судом рішення у даній справі та те, що рішення суду про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок основної та додаткової пенсії ОСОБА_1 за період з 01.01.2014 по 02.08.2014 відповідно до статей 39, 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та провести відповідні виплати з урахуванням раніше виплачених сум - не виконане, а відповідачем таких доказів після отримання заяви позивача не надано, суд вважає за необхідне зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, з таким розрахунком, щоб суб`єкт владних повноважень мав реальну можливість виконати судове рішення у визначений законом і цим рішенням спосіб з урахуванням об`єктивних обставин.
Стосовно заяви ОСОБА_1 від 09.09.2021 про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження ВП 64340966 від 06.08.2021, суд зазначає таке.
Відповідно до приписів частин 1-3 статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи судом учасники справи викладають свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування тощо щодо процесуальних питань у заявах та клопотаннях, а також запереченнях проти заяв і клопотань. Заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі. Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Враховуючи, що Кодексом адміністративного судочинства України не встановлений порядок розгляду заяви про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження, поданої в порядку виконання судового рішення, такий порядок з урахуванням положень частини 3 статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлюється судом, у провадження якого перебуває справа.
Суд звертає увагу заявника на те, що Кодексом адміністративного судочинства не передбачено в рамках судового контролю за виконанням судового рішення розгляд судом заяв боржника про скасування постанов державних виконавців, прийнятих в рамках Закону України "Про виконавче провадження". Оскарження таких постанов відбувається в порядку позовного провадження за правилами ст. 287 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне заяву ОСОБА_1 від 09.09.2021 про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження ВП 64340966 від 06.08.2021, - повернути без розгляду.
Відповідно до п.25 ч.1 ст.294 КАС України окремо від рішення суду можуть бути оскаржені в апеляційному порядку ухвали суду першої інстанції щодо накладення штрафу та інших питань судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, постановлених судом відповідно до статті 382 цього Кодексу.
Керуючись статтями 166, 243, 248, 294, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву ОСОБА_1 від 14.09.2021 в частині встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №320/8250/20, - задовольнити.
2. Встановити для Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області строк для надання суду звіту про виконання судового рішення від 20.11.2020 в адміністративній справі №320/8250/20 із наданням суду доказів, що підтверджують виконання судового рішення, - протягом 30 днів з дня набрання законної сили даною ухвалою суду.
3. Заяву ОСОБА_1 від 09.09.2021 про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження ВП 64340966 від 06.08.2021, - повернути без розгляду.
4. Копію ухвали надіслати (видати) сторонам по справі, зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.
Повний текст ухвали складено 22.10.2021.
Суддя Кушнова А.О.