ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
01.04.2004 N 187
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державноїподаткової адміністрації
N 441 ( v0441225-05 ) від 11.10.2005 )
Про затвердження змін та доповнень до Порядкувзаємодії між підрозділами органів державної
податкової служби України при організації
документальних перевірок юридичних осіб
(Витяг)
З метою впорядкування та встановлення єдиного підходу до
відбору, планування та підготовки до проведення документальних
перевірок дотримання вимог податкового та валютного законодавства
юридичними особами, налагодження ефективної взаємодії між
підрозділами органів державної податкової служби, забезпечення
приведення документальних перевірок у відповідність до вимог Указу
Президента України від 23 липня 1998 року N 817/98 ( 817/98 ) "Про
деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності"
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок взаємодії між підрозділами органів
державної податкової служби України при організації документальних
перевірок юридичних осіб, виклавши його в новій редакції
(додається).
2. Покласти персональну відповідальність за виконання Указу
Президента України від 23 липня 1998 року N 817/98 ( 817/98 ) "Про
деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" і
взаємодію між підрозділами органів державної податкової служби
України при організації документальних перевірок юридичних осіб на
голів державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці
Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
3. Заступникам Голови ДПА України, директорам департаментів,
начальникам головних управлінь (управлінь) ДПА України, головам
державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі, начальникам ДПІ: заборонити надання доручення на перевірку щодо окремих питань
оподаткування по підприємствах, включених до плану-графіка
документальних перевірок (крім перевірок щодо підтвердження
правомірності задекларованих сум податку на додану вартість); заборонити проведення документальних перевірок суб'єктів
підприємництва, включених до плану-графіка документальних
перевірок, працівниками податкової міліції за наявності інформації
щодо ухилення від сплати податків і порушень валютного регулювання
без обов'язкової участі працівників підрозділів, що відповідають
за проведення планової перевірки, крім випадків, коли ця перевірка
призначається щодо конкретної кримінальної справи за постановою
слідчого.
4. Головам державних податкових адміністрацій в Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі,
начальникам ДПІ: при організації контрольно-перевірочної роботи забезпечити
неухильне дотримання вимог Порядку координації проведення планових
виїзних перевірок фінансовогосподарської діяльності суб'єктів
підприємницької діяльності контролюючими органами, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2003 року N
1625 ( 1625-2003-п ); не допускати залучення працівників підрозділів податкового
аудиту і валютного контролю, податкової міліції до виконання
завдань, не передбачених нормативними актами Державної податкової
адміністрації України.
5. Визнати такими, що втратили чинність, наказ ДПА України
від 04.06.2002 р. N 263/ДСК ( v0263225-02 ) "Про взаємодію
підрозділів органів державної податкової служби України при
організації контрольно-перевірочної роботи", розпорядження ДПА
України від 30.10.98 р. N 328-р "Про затвердження Порядку
планування і підготовки документальних перевірок дотримання вимог
податкового та валютного законодавства юридичними особами".
Голова Ю.Ф.Кравченко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ ДПА України
взаємодії між підрозділами органів державної
податкової служби України при організації
документальних перевірок юридичних осіб
З метою налагодження дієвої взаємодії між підрозділами
податкової служби щодо відбору платників для перевірок, підготовки
та проведення документальних перевірок, реалізації матеріалів
перевірок встановлюється єдиний порядок спільних дій щодо
виконання взаємопов'язаних завдань і функцій. Запровадження зазначеного Порядку надасть можливість
впорядкувати та встановити єдиний підхід до відбору платників,
підготовки та проведення документальних перевірок щодо дотримання
вимог податкового та валютного законодавства юридичними особами,
реалізації матеріалів цих перевірок.
1. Відбір суб'єктів для проведенняподаткового аудиту
1.1. Підрозділи державної податкової служби при організації
перевірок в обов'язковому порядку повинні дотримуватися вимог
Указу Президента України від 23 липня 1998 року N 817/98
( 817/98 ) "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької
діяльності".
1.2. Початковим етапом контрольно-перевірочної роботи органів
державної податкової служби є планування документальних перевірок
згідно з відповідними наказами ДПА України. Процес планування полягає в проведенні відбору платників
податків до перевірки, визначенні термінів, обсягів і категорій
платників податків, трудових ресурсів, необхідних для проведення
перевірок.
1.3. Для забезпечення планування фінансово-промислових груп
на базі основних виробників певних галузей економіки департаменти,
головні управління готують і подають за 2 місяці до закінчення
року Департаменту податкового аудиту та валютного контролю аналіз
діяльності окремих галузей економіки, в яких виявлені негативні
тенденції у сплаті податків, встановлені найпоширеніші приклади
порушень податкового законодавства підприємствами цих галузей,
обгрунтовані пропозиції щодо доцільності формування
фінансово-промислових груп тієї чи іншої галузі економіки.
1.4. На підставі отриманої інформації Департамент податкового
аудиту та валютного контролю визначає галузі економіки, по
ключових суб'єктах яких будуть формуватися фінансово-промислові
групи для включення до плану-графіка перевірок на наступний рік.
1.5. Відбір платників податків здійснюється на підставі
критеріїв ризику, аналізу зовнішньої та внутрішньої інформації з
урахуванням висновків, що надаються підрозділами оподаткування
юридичних осіб, стягнення податкової заборгованості, економічного
аналізу, податкової міліції та інших підрозділів районних
державних податкових інспекцій, що здійснюють попередній аналіз
масиву інформації про платників податків.
1.6. Підрозділи стягнення податкового боргу щокварталу
надають підрозділам податкового аудиту і валютного контролю,
підрозділам податкового супроводження спеціалізованих державних
податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків
списки платників податків, які мають податковий борг і відносно
яких господарськими судами порушені справи про банкрутство та
введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, з метою
обмеження включення таких платників податків до планів-графіків
проведення документальних перевірок. Включення таких платників
податків до плану-графіка проведення документальних перевірок
проводиться за обов'язковим погодженням з ДПА України.
1.7. Підрозділи, на які покладено функції адміністрування
інформаційних баз даних, забезпечують можливість їх використання
підрозділами податкової служби з урахуванням установленого
розмежування доступу.
1.8. Підрозділи оподаткування фізичних осіб аналізують
інформацію про засновників і керівників платників податків,
включених до плану перевірок, у разі потреби планують перевірки
фізичних осіб, пов'язаних з юридичними особами, відібраними до
плану перевірок, і подають підрозділам податкового аудиту і
валютного контролю пропозиції про включення до плану-графіка
проведення перевірок платників податків, у яких ті ж засновники
або керівники. В СДПІ ВПП інформацію про засновників і керівників платників
податків, включених до плану-графіка перевірок, аналізують
підрозділи податкового супроводження, а у разі потреби планують
проведення перевірок платників, у яких ті ж засновники або
керівники, або надають пропозиції податковим органам, в яких
останні перебувають на обліку, щодо включення їх до плану-графіка
перевірок.
1.9. Підрозділи по боротьбі з відмиванням доходів, отриманих
злочинним шляхом, і податкової міліції протягом року на підставі
оперативно-економічних заходів здійснюють відбір об'єктів для
проведення планових перевірок підприємств фінансово-промислових
груп визначених галузей економіки щодо виявлення тіньових
неоподатковуваних доходів і подають до підрозділів податкової
служби, відповідальних за проведення документальних перевірок,
висновки та пропозиції щодо включення платників податків до плану
перевірок і в разі потреби забезпечують участь своїх
співробітників у проведенні перевірок.
1.10. Виходячи з попереднього аналізу отриманої інформації
відділом, відповідальним за складання відповідних розділів
плану-графіка проведення перевірок, приймається рішення щодо
включення того чи іншого суб'єкта до плану перевірок.
1.11. Відбір великих платників податків СДПІ ВПП здійснюється
на підставі оцінки платника за фіскальною важливістю та групою
ризиків податкового супроводження, визначених відповідно до наказу
від 05.02.2004 р. N 76 "Про затвердження методичних рекомендацій
щодо формування інтегрованого образу клієнта - великого платника
податків", аналізу зовнішньої та внутрішньої інформації,
результатів податкового супроводження за минулі звітні періоди з
урахуванням пропозицій, що надаються підрозділами стягнення
податкової заборгованості, економічного аналізу, податкової
міліції та інших підрозділів інспекції, що здійснюють попередній
аналіз масиву інформації про платників податків, за підписом
керівника відповідного підрозділу. Підготовка проектів
планів-графіків проведення документальних перевірок великих
платників податків у СДПІ ВПП здійснюється підрозділами
податкового супроводження.
1.12. Загальні принципи відбору платників податків для
перевірки базуються на забезпеченні якісного відбору окремих
категорій платників, а також ефективного використання трудових
ресурсів податкових органів для досягнення максимальних
результатів документальних перевірок.
1.13. З метою дотримання комплексності планових
документальних перевірок підрозділ, відповідальний за проведення
комплексної документальної перевірки, забезпечує одночасну участь
усіх підрозділів податкової служби, на які покладено функції
проведення документальних перевірок, у їх проведенні.
1.14. Затверджений план-графік є конфіденційною інформацією,
тобто власністю держави (ДСК), не підлягає розголошенню і може
передаватися у визначених чинним законодавством випадках за
рішенням ДПА України.
1.15. З метою координації перевірочних дій за рішенням голів
державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі та начальників ДПІ в містах
і районах право доступу до затверджених планів-графіків проведення
планових виїзних перевірок може надаватися підрозділам податкової
міліції, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність.
1.16. Доступ до інформації затверджених планів-графіків
здійснюється на підставі спеціального дозволу керівника (особи, що
виконує його обов'язки) податкового органу відповідно до Положення
про порядок надання доступу до інформаційних ресурсів баз даних
ДПА України, затвердженого наказом ДПА України від 18.07.2002 р.
N 349, і Положення про електронну інформацію в Державній
податковій адміністрації України, затвердженого наказом ДПА
України від 05.08.97 р. N 281 і погодженого з Державним комітетом
України з питань державних секретів і технічного захисту
інформації.
2. Підготовка до перевірки
2.1. Департаменти, головні управління (управління) ДПА
України за 2 місяці до початку кварталу, в якому плануються
перевірки підприємств фінансово-промислових груп визначених
галузей економіки, подають Департаменту податкового аудиту і
валютного контролю відомості про особливості оподаткування
підприємств даної галузі економіки та пропозиції для включення до
програми перевірки платників податків окремих специфічних питань.
2.2. Програма перевірки підприємств, що входять до
фінансово-промислових груп визначених галузей економіки,
розробляється Департаментом податкового аудиту та валютного
контролю ДПА України.
2.3. Доперевірочний аналіз є невід'ємною частиною процесу
підготовки документальних перевірок дотримання податкового і
валютного законодавства і здійснюється за даними платника податків
(виходячи з накопиченої інформаційної бази) працівниками
податкового аудиту та валютного контролю, відділів податкового
супроводження в СДПІ ВПП, підрозділами оподаткування фізичних
осіб.
2.4. Підрозділи державної податкової служби, які очолюють
перевірки згідно з планом-графіком, направляють письмове
повідомлення рекомендованим листом з відміткою про вручення
платнику податків (або надають під підпис керівнику або головному
бухгалтеру підприємства) про її проведення не пізніше ніж за 10
днів до початку планової документальної перевірки за формою згідно
з додатком 1 до цього Порядку. У повідомленні про проведення планової виїзної документальної
перевірки в обов'язковому порядку зазначаються: підстава для
проведення перевірки, дата її початку та тривалість проведення
(зазначається кількість днів, запланована відповідно до
плану-графіка).
2.5. Також за 10 днів до початку проведення планової
перевірки повідомляються підрозділи податкової міліції, стягнення
податкової заборгованості, оподаткування юридичних осіб та
фізичних осіб, адміністрування акцизного збору, боротьби з
відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, а також інші
контролюючі органи за умови одночасного терміну проведення
перевірки.
2.6. При підготовці до проведення планових перевірок питання
участі у перевірках регіональних підрозділів Департаменту боротьби
з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Департаменту з
питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом
та обігом підакцизних товарів вирішує голова регіональної ДПА не
пізніше 3-денного терміну до початку перевірки, за письмовою
пропозицією начальника ДПІ. При цьому підрозділи Департаменту з питань адміністрування
акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних
товарів надають підрозділу, який очолює перевірку, інформацію
щодо: видачі, переоформлення, анулювання ліцензій на право
виробництва, оптової та роздрібної торгівлі спиртом етиловим,
коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами
та інші дані, що враховуються при проведенні перевірки. Підрозділи Департаменту боротьби з відмиванням доходів,
одержаних злочинним шляхом, надають (або спільно відпрацьовують)
підрозділу, який очолює перевірку, наявну оперативну інформацію
про можливі сумнівні операції платника податків.
2.7. Підрозділи податкової служби, отримавши повідомлення про
початок перевірки суб'єкта господарювання, не пізніше ніж за 3 дні
до початку перевірки в обов'язковому порядку направляють
підрозділам, які очолюють перевірку, наявну інформацію щодо
платника, яка може свідчити про ухилення від сплати податків чи
про відсутність такої інформації. У випадку відмови від участі у
проведенні перевірки вказуються причини такої відмови.
2.8. Право на проведення документальної перевірки платника
податків надається на підставі посвідчення за формою згідно з
додатком 2 до цього Порядку, яке оформляється на бланку
податкового органу, завіряється гербовою печаткою і підписується:
на планову перевірку - керівником податкового органу або його
заступником, якому підпорядкований підрозділ, що очолює перевірку;
на позапланову перевірку - керівником податкового органу (особою,
яка виконує його обов'язки).
2.9. Враховуючи структуру підрозділів податкової міліції,
право підпису посвідчення на позапланову перевірку надається
першому заступнику керівника податкового органу - начальнику
податкової міліції за письмовим погодженням з керівником
податкового органу, на обліку якого перебуває платник податків, що
підлягає перевірці.
2.10. Посвідчення на перевірку видається окремо на кожного
працівника, який бере участь у перевірці. Посвідчення на право проведення документальної перевірки
реєструються в спеціально заведеному для цих цілей журналі, який
ведеться канцелярією в цілому по ДПІ (СДПІ ВПП) за формою згідно з
додатком 3 до цього Порядку. При відсутності єдиного територіального розміщення в окремих
інспекціях допускається ведення декількох журналів реєстрації
посвідчень. У журналі і посвідченні в обов'язковому порядку вказуються
тип організованої перевірки (планова чи позапланова), підстави для
її проведення (частина та пункт Указу Президента України від
23.07.98 р. N 817/98 ( 817/98 ) "Про деякі заходи з дерегулювання
підприємницької діяльності"), дата її початку і тривалість
проведення (зазначається кількість робочих днів, запланована
відповідно до плану-графіка).
2.11. Продовження терміну проведення перевірки, затвердженого
в плані-графіку та зазначеного в посвідченні на перевірку,
здійснюється лише за дозволом керівника державної податкової
адміністрації, якій підпорядкована відповідна державна податкова
інспекція, згідно із службовою запискою керівника структурного
підрозділу, який очолює перевірку.
2.12. Цей порядок не поширюється на перевірки, які
проводяться відповідно до кримінально-процесуального
законодавства.
3. Взаємодія підрозділів при проведенніпланових перевірок
3.1. Планові перевірки платників податків проводяться згідно
з планом-графіком перевірок, який складається відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2003 р. N 1625
( 1625-2003-п ) "Про внесення змін до Порядку координації
проведення планових виїзних перевірок фінансово-господарської
діяльності суб'єктів підприємницької діяльності контролюючими
органами" та відповідних наказів ДПА України.
3.2. При проведенні планових комплексних документальних
перевірок до перевірок провідних підприємств фінансово-промислової
групи визначеної галузі можуть залучатись працівники підрозділів
економічного аналізу з метою здійснення аналізу
фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання, який
є обов'язковою складовою частиною зведеного акта комплексної
перевірки підприємств.
3.3. При проведенні планових комплексних документальних
перевірок у СДПІ ВПП аналіз фінансово-господарської діяльності
проводять працівники підрозділів податкового супроводження, а в
разі необхідності можуть залучатись працівники підрозділів аналізу
та моделювання бюджетоутворюючих потоків.
3.4. З метою забезпечення погашення донарахованих сум в ході
перевірок підрозділи податкового аудиту та валютного контролю
складають та передають до підрозділів стягнення податкового боргу
перелік активів, в тому числі: рухомого та нерухомого майна платників податків у кількісному
та вартісному виразі, за даними первинного бухгалтерського обліку
підприємства, станом на 1 число місяця, що передував закінченню
перевірки; залишків грошових коштів на банківських рахунках за даними
бухгалтерського обліку (із зазначенням реквізитів банківського
рахунку); цінних паперів (векселів, облігацій, акцій (корпоративних
прав) тощо) із зазначенням їх вартості за даними бухгалтерського
обліку. З метою оперативного здійснення заходів щодо своєчасного
арешту майна, опису активів та реалізації заставного майна
підприємств-боржників, забезпечення максимального відшкодування
збитків по кримінальних справах та погашення податкового боргу,
якщо за наслідками перевірки в діях посадових осіб підприємств,
організацій, установ або фізичних осіб, у тому числі приватних
підприємців, виявлені порушення вимог податкового, валютного та
іншого законодавства, відповідальність за які передбачена
Кримінальним кодексом України ( 2341-14 ), копії переліків активів
та майна платників передаються підрозділам податкової міліції. За рішенням керівника податкового органу працівники
підрозділів стягнення податкової заборгованості можуть брати
участь у перевірках тих платників податків, які мають податковий
борг, або передбачаються значні суми донарахування. Якщо можливі
суми донарахувань перевищують вартість наявних активів платників
податків, працівники підрозділів стягнення податкового боргу
залучаються до участі в таких перевірках в обов'язковому порядку.
3.5. За рішенням голови державної податкової адміністрації, у
підпорядкуванні якої знаходиться СДПІ ВПП, до проведення планових
перевірок великих платників податків можуть залучатися працівники
структурних підрозділів інших районних ДПІ.
3.6. Координацію дій структурних підрозділів, які беруть
участь у проведенні комплексної перевірки, здійснює структурний
підрозділ, відповідальний за проведення перевірок, визначених тим
чи іншим розділом плану-графіка проведення документальних
перевірок.
3.7. У разі коли при організації планової перевірки
підрозділом, який очолює перевірку, встановлено відсутність
посадових осіб платника податків за місцезнаходженням платників
податків або їх переховування, складається акт перевірки щодо
невстановлення місцезнаходження платника податків і проводиться
робота із з'ясування фактичного місця розташування
(місцезнаходження) платника податків, відповідальних та
афілійованих осіб. Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена його
відсутність за місцезнаходженням та не з'ясоване його фактичне
місце розташування (місцезнаходження), підрозділом, що очолює
перевірку, готується та передається підрозділу податкової міліції
окремий запит на встановлення місцезнаходження платника податків. Акт перевірки місцезнаходження платника податків, інформація
про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного місця розташування
(місцезнаходження) платника податків, усі отримані відомості про
платника податків (у тому числі про фактичне місцезнаходження),
про допущені порушення податкового законодавства й суму
податкового боргу та інформація про подання запиту на встановлення
місцезнаходження до підрозділу податкової міліції передаються
підрозділом, який очолює перевірку, до підрозділу з обліку
платників податків. Оперативний підрозділ податкової міліції здійснює
оперативно-розшукові заходи щодо розшуку посадових осіб платника
податків. Не пізніше місячного терміну від дня отримання запиту про
розшук підрозділ податкової міліції в обов'язковому порядку
письмово повідомляє підрозділ, який очолює перевірку, та підрозділ
обліку платників податків про результати здійснених заходів щодо
розшуку платника податків.
3.8. У разі коли при проведенні планової документальної
перевірки виникає необхідність оперативного супроводження,
службова записка про це подається керівнику підрозділу податкової
міліції. Основною метою оперативного супроводження є: встановлення
відповідності проведених фінансово-господарських операцій даним
податкової звітності платника податків, встановлення наявності
складу злочину в діях посадових осіб суб'єкта господарювання або
фізичної особи, місць знаходження грошових коштів та матеріальних
цінностей для подальшого їх стягнення до бюджету в рахунок
несплачених сум податків, зборів та неподаткових платежів.
3.9. У випадках, коли в процесі проведення планової перевірки
вбачаються тіньові обороти, виявлення яких пов'язане з великою
кількістю зустрічних перевірок та проведенням інших спеціальних
заходів, в тому числі обстеженням виробничих, складських,
торговельних та інших приміщень, які використовуються платником
податків для отримання доходів, підрозділ, який очолює перевірку,
в обов'язковому порядку залучає до оперативного супроводження
підрозділи податкової міліції.
3.10. У разі виявлення у ході планових перевірок фактів
порушення вимог податкового або валютного законодавства у
розмірах, відповідальність за які передбачена частиною 3
статті 212 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ), підрозділ,
що очолює перевірку, в обов'язковому порядку залучає до перевірки
підрозділи дослідчих перевірок.
3.11. У випадках, коли у процесі проведення планової
перевірки встановлюються факти проведення операцій, які мають
ознаки сумнівних (легалізації доходів, одержаних злочинним
шляхом), підрозділ, який очолює перевірку, в обов'язковому порядку
залучає до перевірки підрозділи боротьби з відмиванням доходів,
одержаних злочинним шляхом.
3.12. У ході оперативного супроводження працівник
оперативного підрозділу податкової міліції при встановленні ознак
ухилення від сплати податків у великих або особливо великих
розмірах за погодженням з начальником підрозділу податкової
міліції знайомить з напрацьованими матеріалами керівника слідчого
підрозділу з метою отримання методичної допомоги та подальшого
документування протиправних дій порушника податкового і валютного
законодавства та визначення переліку документів для вилучення.
3.13. Про випадки недопуску до перевірки, умисного створення
неналежних умов для проведення перевірки, ігнорування законних
вимог співробітників, які здійснюють перевірку, та виказування при
цьому погроз керівник підрозділу, яким здійснюється перевірка,
службовою запискою доповідає начальнику відповідного підрозділу
податкової міліції та регіонального підрозділу по боротьбі з
корупцією та безпеки для прийняття рішення про забезпечення
захисту співробітників, які здійснюють перевірку, та вжиття
профілактичних заходів щодо правопорушників.
3.14. Перевірки підприємств-посередників, виявлених у ході
планових перевірок, проводяться як позапланові перевірки
відповідно до вимог Указу Президента України від 23 липня
1998 року N 817/98 ( 817/98 ) "Про деякі заходи з дерегулювання
підприємницької діяльності".
4. Взаємодія підрозділів при проведенніпозапланових перевірок
4.1. Позапланові виїзні перевірки можуть проводитись
структурними підрозділами податкової служби по тих суб'єктах,
перевірка яких не передбачена планом-графіком.
4.2. Позапланові перевірки проводяться за умови наявності
інформації про можливе ухилення платника податків від сплати
податків внаслідок аналізу податкових декларацій і звітності, бази
даних по експорту та імпорту, оперативної інформації про виявлені
тіньові обороти, приховані у бухгалтерському та податковому
обліку, діяльності фіктивних фірм, платників податків, що не
звітують, інформації про виявлені тіньові обороти або факти
проведення операцій, які свідчать про легалізацію доходів,
одержаних злочинним шляхом, аналізу зовнішньої інформації тощо. Крім того, позапланові перевірки проводяться у разі наявності
інформації про порушення справи про банкрутство, отримання заяви
про зняття з обліку платника податків у зв'язку з прийняттям
рішення про ліквідацію (реорганізацію) платника податків, у т. ч.
якщо податковим органом за місцезнаходженням філії, підрозділів
платника податків, його об'єктів оподаткування отримано
повідомлення від податкового органу за місцезнаходженням юридичної
особи щодо подання нею заяви про зняття з обліку. При цьому список
відповідальних осіб та терміни розгляду вказаної інформації
затверджуються керівником податкового органу районного рівня.
4.3. Обгрунтовані пропозиції щодо необхідності проведення
позапланової перевірки або документи, що є підставами для
проведення такої перевірки, вносяться підрозділами, які відповідно
до своїх функціональних обов'язків отримали інформацію, зазначену
у пп. 4.2, на розгляд керівника податкового органу, який приймає
рішення про проведення такої перевірки та визначає підрозділ, який
очолює перевірку.
4.4. У випадках наявності інформації щодо прийняття рішення
про ліквідацію (реорганізацію) платника податків відповідний
підрозділ податкового органу в місячний термін з дня отримання
податковим органом такої інформації розпочинає перевірку.
Перевірка вважається розпочатою в день, зазначений в посвідченні
на право проведення документальної перевірки.
4.5. При організації позапланових документальних перевірок
підрозділ податкової служби, який очолює перевірку, у разі
необхідності забезпечує інформування інших підрозділів податкового
органу, які за функціональними обов'язками здійснюють заходи щодо
забезпечення комплексного характеру проведення перевірок суб'єктів
господарювання.
4.6. Керівники відповідних підрозділів, які здійснюють
контрольно-перевірочну роботу, в обов'язковому порядку узгоджують
переліки суб'єктів господарювання, в яких необхідно здійснити
позапланові перевірки, та визначаються у необхідності залучення
підлеглих працівників для проведення тієї чи іншої перевірки.
4.7. При надходженні до податкового органу листів щодо
проведення перевірок окремих платників податків (запити та
звернення народних депутатів, міністерств та відомств, громадян
тощо) підрозділи податкової міліції відпрацьовують оперативну
інформацію по визначених суб'єктах. За наслідками оперативної
роботи підрозділами податкової міліції готується висновок щодо
проведення позапланової документальної перевірки визначеного
суб'єкта з питань дотримання вимог законодавства про
оподаткування.
4.8. За наявності оперативної або іншої інформації про
фізичну чи юридичну особу, що ухиляється від сплати податків,
керівник підрозділу податкової міліції приймає рішення про
залучення до перевірки працівників підрозділу дослідчих перевірок.
4.9. Підрозділи дослідчих перевірок виконують такі заходи: а) по кожному випадку приховування об'єктів від
оподатковування вживають заходи щодо документального підтвердження
таких фінансових або господарських операцій, для чого: аналізують фінансовий та майновий стан; складають і аналізують схеми фінансових та господарських
взаємовідносин суб'єкта підприємництва, що перевіряється, з іншими
контрагентами; проводять зустрічні перевірки; б) спільно з оперативними працівниками складають і виконують
плани проведення дослідчих дій; в) по виявлених порушеннях податкового та валютного
законодавства спільно з оперативними працівниками беруть пояснення
посадових осіб суб'єкта підприємництва і в установленому порядку
вилучають оригінали документів, що підтверджують виявлені факти
порушення податкового або валютного законодавства; г) долучають до акта документальної перевірки матеріали
перевірок, копії вилучених документів, пояснення й інші документи.
4.10. За рішенням голови державної податкової адміністрації,
у підпорядкуванні якої знаходиться СДПІ ВПП, до проведення
позапланових перевірок великих платників податків можуть
залучатися працівники структурних підрозділів інших районних ДПІ.
4.11. Позапланова документальна перевірка проводиться під
керівництвом підрозділу, що її ініціював. За необхідності до
проведення перевірки можуть залучатися працівники інших
підрозділів.
4.12. Позапланові документальні перевірки, що проводяться за
вимогами, дорученнями та запитами правоохоронних органів,
здійснюються підрозділами податкової міліції з урахуванням вимог
Указу Президента від 23 липня 1998 року N 817/98 ( 817/98 ) "Про
деякі заходи з дерегулюваня підприємницької діяльності".
5. Реалізація матеріалів перевірок
5.1. За результатами як планових, так і позапланових
документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного
законодавства складається акт документальної перевірки із
додатками, в якому чітко викладається зміст порушення з
обгрунтуванням порушених норм законодавчих актів та вказуються
конкретні їх підпункти, пункти і статті відповідно до Порядку
оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання
податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької
діяльності - юридичними особами, їх філіями, відділеннями та
іншими відокремленими підрозділами, затвердженого наказом ДПА
України.
5.2. Підрозділи податкової служби, які беруть участь у
перевірці, в тому числі підрозділи дослідчих перевірок оформляють
результати перевірки згідно з вимогами наказів ДПА України від
16.09.2002 р. N 429 ( z1023-02 ) "Про затвердження Порядку
оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання
податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької
діяльності - юридичними особами, їх філіями, відділеннями та
іншими відокремленими підрозділами" (зареєстрований в Міністерстві
юстиції України 29 грудня 2002 року за N 1023/7311) та від
31.01.2003 р. N 50 ( v0050225-03 ) "Про затвердження форм актів
перевірок".
5.3. При виникненні спірних питань під час здійснення
перевірки, у разі необхідності, до підписання акта такі питання
виносяться на розгляд постійних комісій при ДПА (ДПІ). До складу постійних комісій повинні входити досвідчені
фахівці підрозділів податкового аудиту та валютного контролю,
оподаткування юридичних осіб, фізичних осіб, податкової міліції,
стягнення податкового боргу, боротьби з відмиванням доходів,
одержаних злочинним шляхом, правового забезпечення,
масовороз'яснювальної роботи, апеляцій, відділу по обслуговуванню
платників, фахівці відповідних підрозділів СДПІ ВПП. Очолювати таку комісію повинен заступник керівника
податкового органу, якому підпорядковані підрозділи податкового
аудиту та валютного контролю. Склад комісії затверджується наказом керівника податкового
органу. На засіданні комісії розглядаються спірні питання та
приймається обгрунтований висновок щодо вирішення спірних питань. При цьому за результатами розгляду складається протокол, який
підписується всіма членами комісії. В протоколі повинні бути чітко
визначені суть спірного питання, результати обговорення та
висновки кожного із членів комісії, який брав участь у засіданні. Висновок комісії враховується при прийнятті податкового
повідомлення-рішення.
5.4. Працівники підрозділів правового забезпечення за
зверненням підрозділів, що здійснюють документальні перевірки,
надають правову допомогу, візують податкове повідомлення-рішення
та постанови про адміністративні правопорушення.
5.5. У разі відмови керівника чи головного бухгалтера
підприємства (установи, організації) або громадянина-платника від
підписання акта перевірки посадовими особами органів державної
податкової служби складається акт довільної форми, що засвідчує
факт такої відмови. При цьому в акті необхідно зазначити про
ознайомлення керівника і головного бухгалтера підприємства
(установи, організації), громадянина із змістом акта перевірки,
обов'язками, правами і відповідальністю платника податків. Акт перевірки та акт відмови керівника чи головного
бухгалтера підприємства від підписання акта перевірки після їх
складання реєструються в органі державної податкової служби в
спеціальному журналі.
5.6. Після розгляду і підписання матеріалів перевірки
спеціалісти підрозділів, що проводили перевірку, вносять необхідні
дані до інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної
роботи (АРМ "АУДИТ"). Посадова особа підрозділу, який очолював перевірку, готує
податкове повідомлення-рішення за формою згідно з Порядком
направлення органами державної податкової служби України
податкових повідомлень платникам податків, затвердженим наказом
ДПА України від 21.06.2001 р. N 253 ( z0567-01 ) та зареєстрованим
у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 р. за N 567/5758 (із
змінами та доповненнями), протоколи та постанови про притягнення
посадових осіб до адміністративної відповідальності (крім
випадків, коли матеріали передаються до підрозділів податкової
міліції для вирішення питання згідно з кримінальним та
кримінально-процесуальним законодавством).
5.7. Керівник органу державної податкової служби або його
заступник за результатами розгляду акта перевірки у встановлені
терміни приймає податкове повідомлення-рішення.
5.8. При оскарженні податкових повідомлень-рішень у
господарських судах працівники підрозділів правового забезпечення
здійснюють підготовку матеріалів для розгляду, представляють
інтереси державної податкової адміністрації (інспекції) у судових
інстанціях. Працівники, що проводили перевірку, готують відзив на
позовну заяву та беруть участь у судових засіданнях залежно від
оскаржуваних питань.
5.9. Підрозділи правового забезпечення органу державної
податкової служби, в якому перебуває на обліку платник, готують
матеріали для звернення до Господарського суду з позовом про
визнання договору, укладеного платником з підприємством, яке має
ознаки фіктивності, недійсним або вживають заходи щодо скасування
державної реєстрації такого підприємства.
5.10. На підставі рішення Господарського суду підрозділ, що
здійснює документальну перевірку, приймає до виконання рішення
Господарського суду відповідно до чинного законодавства.
5.11. На підставі проведених перевірок підрозділи, які брали
участь у проведенні перевірки, узагальнюють інформацію про
виявлені схеми ухилень від оподатковування та надають пропозиції
щодо змін у законодавстві підрозділам, які адмініструють
відповідні податки, для розробки проектів змін до чинного
законодавства.
5.12. Посадові особи підрозділів податкової служби при
здійсненні позапланових документальних перевірок суб'єктів
підприємництва - юридичних осіб у випадках виявлення фінансових
операцій з ознаками сумнівних вживають заходів, передбачених
наказом ДПА України від 21.05.2003 р. N 233 ( v0233225-03 ) "Про
затвердження Положення про банк даних про сумнівні фінансові
операції".
5.13. У разі виявлення документальною перевіркою
взаємовідносин платника податку з суб'єктами, які мають ознаки
фіктивного підприємництва, підрозділи, що здійснюють документальні
перевірки (відділи податкового супроводження в СДПІ ВПП), у
5-денний термін від дня встановлення факту взаємовідносин з такими
суб'єктами повідомляють про це підрозділи податкової міліції для
проведення оперативно-розшукових заходів. Підрозділи податкової
міліції встановлюють та перевіряють факти фіктивності таких
суб'єктів і про результати проведених заходів письмово
повідомляють підрозділи, що здійснюють документальні перевірки.
5.14. Якщо за наслідками перевірки підприємств, організацій,
установ або фізичних осіб, у тому числі приватних підприємців,
виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого
законодавства, відповідальність за які передбачена Кримінальним
кодексом України ( 2341-14 ), відповідальний за проведення
перевірки зобов'язаний у 10-денний термін після прийняття
податкового повідомлення-рішення письмово повідомити про це
підрозділ податкової міліції і передати матеріали перевірки, що
містять: довідки; оригінал (1-й примірник) акта перевірки щодо дотримання
юридичною (фізичною) особою вимог податкового та валютного
законодавства; податкове повідомлення-рішення; первинні, інші документи (оригінали або завірені у
встановленому порядку копії), які підтверджують наявність фактів
порушень податкового та валютного законодавства; матеріали зустрічних перевірок; розписку відповідної посадової або приватної особи про те, що
до перевірки було надано всі необхідні (наявні) документи; пояснення (зауваження, клопотання) відповідних осіб щодо
результатів перевірки (за актом) і висновки (рішення) ДПА (ДПІ); відомості про майно та майнові права платника податків, який
не сплатив податки, результати інвентаризації, проведеної
підприємством або в ході перевірки про основні засоби,
нематеріальні активи, товарно-матеріальні цінності; копію корінця податкового повідомлення з підписом платника
податків про його отримання із зазначенням відповідної дати або
відмітки поштового відділення. У термін, передбачений чинним кримінально-процесуальним
законодавством України, слідчий або орган дізнання за отриманим
повідомленням та матеріалами, які містять відомості щодо скоєння
злочину та пройшли реєстрацію у книзі обліку інформації про
злочини та пригоди, вирішує питання про порушення кримінальної
справи або приймає інше рішення (відмову в порушенні справи,
направлення матеріалів за належністю тощо) відповідно до вимог
чинного законодавства.
5.15. У випадку оскарження платником податків податкового
повідомлення-рішення податкових органів за наявності порушеної
кримінальної справи відповідальний за розгляд скарги працівник у
3-денний термін після прийняття відповідного рішення за скаргою
направляє керівнику слідчого підрозділу додаткову інформацію з
цього питання, до якої обов'язково додає документи: копію рішення податкового органу у випадку оскарження
платником податків податкового зобов'язання про повне або часткове
його задоволення (незадоволення); копію рішення податкового органу, яке надіслане платнику
податків, у випадку продовження терміну розгляду скарги; копію рішення про результати розгляду скарги або копію
рішення про продовження терміну її розгляду у випадку повторного
оскарження платником податків рішення податкових органів до
контролюючого органу вищого рівня.
5.16. При передачі матеріалів до оперативного підрозділу
податкової міліції складається опис, в якому відображається кожний
переданий документ. У свою чергу працівники оперативних
підрозділів, перед тим як подати матеріали перевірки до слідчих
підрозділів, складають додатковий список, в якому подають перелік
документів, напрацьованих при проведенні додаткових заходів.
5.17. Матеріали, які надійшли до податкової міліції,
реєструються в книзі обліку заяв, повідомлень, матеріалів про
злочини (КОЗП) відповідно до вимог інструкції про єдиний облік
злочинів, введеної в дію з 01.04.2002 р. спільним наказом
Генеральної прокуратури, Служби безпеки, Міністерства внутрішніх
справ, Державної податкової адміністрації та Міністерства юстиції
України від 26.03.2002 р. N 20/84/293/126/18/5 ( v0020900-02 ).
5.18. Матеріали, що надійшли до податкової міліції від
підрозділів податкового аудиту та валютного контролю,
оподаткування фізичних осіб, оперативне супроводження по яких не
здійснювалось, реєструються як вхідна кореспонденція. За вказаними матеріалами керівником податкової міліції або
особою, що виконує його обов'язки, приймається одне з рішень щодо: доручення оперативному чи слідчому підрозділам розглянути
питання наявності в діях особи (осіб) складу злочину для прийняття
рішення відповідно до вимог статті 97 КПК України ( 1001-05,
1002-05, 1003-05 ); повернення матеріалів у відповідний підрозділ ДПА (ДПІ) для
доопрацювання.
5.19. Матеріали дослідчої перевірки, які надійшли до слідчого
підрозділу, повертаються органу дізнання, якщо вони не містять
достатніх приводів і підстав для порушення кримінальної справи та
за якими у зв'язку з їх неповнотою неможливо прийняти рішення
відповідно до вимог статті 97 КПК України ( 1001-05, 1002-05,
1003-05 ). Направлення таких матеріалів здійснюється супровідним листом,
зареєстрованим в канцелярії відповідно до документообігу, за
підписом керівника слідчого підрозділу або особи, яка виконує його
обов'язки. У такому листі зазначаються конкретні недоліки, які виявлено
при вивченні матеріалів, та заходи, які необхідно здійснити для їх
усунення. Після проведення додаткової перевірки, якщо матеріали не
направляються до слідчого підрозділу, орган дізнання зобов'язаний
погоджувати прийняття рішення за даними матеріалами з особою, яка
повертала їх на доопрацювання. Для цього керівник слідчого
підрозділу на лицьовому боці копії аркуша (рішення органу
дізнання) повинен зазначити "Погоджено" та проставити особистий
підпис, ініціали, прізвище та дату погодження.
5.20. Матеріали, за якими прийнято рішення про відмову в
порушенні кримінальних справ, у 5-денний термін направляються
відповідному підрозділу для прийняття заходів адміністративної
відповідальності супровідним листом, який реєструється згідно з
вимогами Типової інструкції з діловодства в органах державної
податкової служби. Копія постанови про відмову в порушенні
кримінальної справи відповідно до вимог кримінально-процесуального
законодавства слідчим або органом дізнання не пізніше доби
направляється відповідному прокурору.
5.21. За результатами прийняття рішення про адміністративну
відповідальність відповідний підрозділ податкової служби повертає
матеріали до органу дізнання податкової міліції, який здійснював
оперативне супроводження або приймав рішення про відмову в
порушенні кримінальної справи, для відповідного зберігання. На
вимогу прокурора такі матеріали направляються йому в повному
обсязі.
5.22. При порушенні кримінальної справи відносно посадових
осіб перевіреного суб'єкта підприємництва за ознаками злочинів,
підслідних податковій міліції, відповідні підрозділи в 5-денний
термін повідомляють про це підрозділи, які очолювали перевірку.
5.23. Якщо в матеріалах перевірки суб'єктів підприємництва є
дані, що вказують на наявність ознак складу злочинів,
безпосередньо не пов'язаних із несплатою податків або
приховуванням валютної виручки та не підслідних слідчим податкової
міліції, вони надсилаються за належністю відповідно до Порядку
подання Головним контрольно-ревізійним управлінням України,
Державною податковою адміністрацією України та Рахунковою палатою
матеріалів перевірок і ревізій про виявлені правопорушення до
органів прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки і податкової
міліції від 10.04.2001 р. б/н, затвердженого керівниками
відповідних міністерств та відомств, для вирішення питання згідно
з чинним законодавством.
5.24. Працівники оперативних підрозділів, що здійснюють
оперативне супроводження кримінальних справ, порушених за
матеріалами податкової міліції, забезпечують проведення: гласних та негласних заходів щодо документування протиправних
дій осіб, що підозрюються у скоєнні злочинів, встановлення місць
збереження майна, цінностей юридичних і фізичних осіб для
забезпечення подальшого стягнення до бюджету несплачених податків,
інших платежів та можливої конфіскації майна обвинувачених за
вироком суду; розшук осіб, що переховуються від слідчих органів та суду; виконання доручень та вказівок слідчого; інших оперативно-пошукових заходів, передбачених чинним
законодавством.
5.25. Слідчі підрозділи податкової міліції відповідно до
вимог Кримінального ( 2341-14 ) та Кримінально-процесуального
кодексів України ( 1001-05, 1002-05, 1003-05 ) забезпечують
своєчасне, повне та якісне розслідування кримінальних справ.
Діяльність слідчих податкової міліції повинна бути спрямована
також на вжиття своєчасних заходів щодо забезпечення відшкодування
у повному обсязі завданих державі збитків.
5.26. У разі закриття кримінальної справи через відсутність
складу злочину, недоведеність участі обвинуваченого у вчиненні
злочину або якщо по ній винесено судом виправдувальний вирок за
актом перевірки, який послугував підставою порушення зазначеної
справи, проводити службове розслідування із залученням до складу
комісії представників управлінь податкової міліції, слідчих
відділів, підрозділів правового забезпечення, податкового аудиту
та валютного контролю, інших. Встановлювати причини та умови, що
сприяли таким наслідкам, своєчасно вживати заходів щодо їх
усунення, винних притягувати до дисциплінарної відповідальності.
5.27. Підрозділи податкової міліції у місячний термін
передають матеріали за результатами зустрічних перевірок
підприємств, посадові особи яких перебували у розшуку, або
фіктивних фірм відповідним органам податкової служби, що направили
звернення на проведення такої перевірки. По кожному такому підприємству заводиться справа, в якій
містяться всі зібрані документальні докази, необхідні для визнання
через господарський суд установчих документів недійсними.
5.28. З метою вжиття заходів щодо стягнення донарахованих
коштів оперативні підрозділи податкової міліції згідно з чинним
законодавством здійснюють оперативне супроводження розгляду в
судах кримінальних справ з непогашеними збитками, а також розгляду
господарськими судами позовів платників податків і податкових
органів, якщо за актом перевірки у таких випадках порушено
кримінальну справу.
5.29. У разі виявлення в ході проведення документальної
перевірки взаємовідносин платника податку з фізичними особами, у
тому числі фізичними особами - платниками податків, які викликають
сумніви щодо повноти декларування доходів фізичними особами та
сплати ними належних сум податків до бюджету, правомірності та
законності проведення розрахунків, укладання угод, а також
взаємовідносин, які мають ознаки фіктивності, підрозділи, які
здійснюють документальні перевірки, повідомляють про це підрозділи
оподаткування фізичних осіб для вжиття відповідних заходів щодо
залучення до оподаткування таких осіб та повноти сплати до бюджету
прибуткового податку. Підрозділи оподаткування фізичних осіб
перевіряють зазначену інформацію та про результати проведених
заходів письмово повідомляють підрозділи, які надали таку
інформацію.
5.30. Підрозділ, що очолював перевірку, здійснює розподіл її
результатів. Результати перевірки зараховуються до активу
підрозділу, який встановив порушення податкового законодавства, що
призвело до фінансового результату, відповідно до рішення,
узгодженого керівниками підрозділів, що проводили перевірку, або
за рішенням керівника податкового органу (особи, що виконує його
обов'язки). Розподіл результатів перевірки між підрозділами, які брали
участь у перевірці, проводиться відповідно до довідки про розподіл
за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. Разом з тим якщо до проведення перевірки були залучені
фахівці інших регіональних ДПА (ДПІ), розподіл донарахованих сум
між залученими фахівцями проводиться у визначеному вище порядку.
Вказаний розподіл після узгодження податкових зобов'язань у
3-денний термін направляється до відповідної регіональної ДПА
(ДПІ) для відображення у звіті "Аудит-1".
5.31. Відшкодування збитків у кримінальних справах може
здійснюватись за рахунок реалізації основних засобів шляхом
перерахування коштів платіжним дорученням, за рахунок переплат
суб'єктом певного виду податку тощо.
5.32. Враховуючи, що слідчий або орган дізнання за наявності
достатніх даних про те, що злочином завдана матеріальна шкода,
зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення цивільного позову, а
також вжити заходів щодо забезпечення можливої конфіскації майна у
кримінальних справах про злочини, за вчинення яких може бути
застосована міра покарання у вигляді конфіскації майна, загальна
сума коштів та майна, на яке накладено арешт у сукупності з сумою
відшкодованих коштів, може перевищувати суму завданих збитків,
встановлену у кримінальній справі.
5.33. У разі винесення судом ухвали на користь платника
матеріали проведених службових розслідувань та інформація про
притягнення до відповідальності винних службових осіб
направляється Департаменту податкового аудиту та валютного
контролю з урахуванням вимог наказу ДПА України від 23.12.2003 р.
N 617 "Про Перелік конфіденційної інформації, що є власністю
держави в органах державної податкової служби України".
6. Порядок взаємодії підрозділів оперативногоконтролю при проведенні перевірок щодо контролю
за здійсненням розрахункових операцій у сфері
готівкового та безготівкового обігу суб'єктами
підприємництва
6.1. Підрозділи оперативного контролю (податкового
супроводження, інформаційноаналітичні в СДПІ ВПП) організовують та
проводять перевірки на підставі статті 11 Закону України від 24
грудня 1993 року N 509-XII ( 509-12 ) "Про державну податкову
службу в Україні" та статей 15, 16 розділу IV Закону України від 1
червня 2000 року N 1776-III ( 1776-14, 265/95-ВР ) "Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг". Вказані підрозділи проводять перевірки з питань дотримання
суб'єктами встановленого порядку розрахунків за готівку у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг, ліміту готівки в касі
та її використання при розрахунках за товари, роботи, послуги,
наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів, ліцензій та
марок акцизного збору, торгових патентів, інших спеціальних
дозволів на здійснення окремих видів підприємницької діяльності,
дотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог постанови
Кабінету Міністрів України від 21 червня 2001 року N 700
( 700-2001-п ) "Про запровадження мінімальних цін на вітчизняні та
імпортні горілку і лікеро-горілчані вироби" та максимальних
роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або
імпортерами таких тютюнових виробів.
6.2. Основними складовими перевірок контролю за здійсненням
розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу
суб'єктами підприємництва є: аналіз даних про фінансово-господарську діяльність платника
податків, вивчення товарних і грошових потоків; відбір платників податків та їх господарських одиниць для
проведення перевірок; організація та проведення перевірок щодо контролю за
здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та
безготівкового обігу суб'єктами господарювання; хронометраж - спостереження з метою встановлення реальних
обсягів реалізації товарів (робіт та послуг); узагальнення результатів перевірок, прийняття рішень про
застосування фінансових санкцій.
6.3. Для інформаційного забезпечення даними про
фінансово-господарську діяльність платника податків підрозділи
оперативного контролю (податкового супроводження,
інформаційно-аналітичні в СДПІ ВПП) ведуть інформаційну базу
суб'єктів господарювання (АРМ "Касові апарати") щодо тих
суб'єктів, що здійснюють розрахунки за готівку. У цій базі
накопичується інформація про всі реквізити таких суб'єктів та їх
господарські одиниці, а також кількість та результативність
проведених перевірок. Крім того, при підготовці до проведення перевірки
використовується інформація, яка надходить з інших підрозділів
податкової служби: оподаткування юридичних осіб - інформація про стан
фінансово-господарської діяльності підприємства, про видачу та
оплату торгових патентів; оподаткування фізичних осіб - інформація про задекларовані
доходи платника податків; інформатизації та обліку - інформація щодо нарахованих і
сплачених податків та інформація щодо сплати фінансових санкцій; стягнення податкової заборгованості - інформація щодо
стягнення податкового боргу за фінансовими санкціями; податкової міліції - інформація про виявлені ознаки порушення
порядку розрахунків за готівку.
6.4. Для забезпечення повноти інформації стосовно діяльності
суб'єктів господарювання підрозділи оперативного контролю, крім
внутрішньої інформації, у своїй роботі використовують зовнішню, а
саме: про підмінний фонд РРО, зняті із сервісного обслуговування
РРО, договори про технічне обслуговування, а також дані про
кількість здійснених ремонтів РРО, використані засоби контролю для
опломбування РРО і КОРО тощо.
6.5. При здійсненні контролю за суб'єктами підприємництва,
які проводять розрахункові операції у сфері готівкового та
безготівкового обігу, підрозділами оперативного контролю
проводиться відбір платників податків, що виключає проведення
безрезультатних перевірок та підвищує їх ефективність. Основними критеріями відбору платників податків є: аналіз фінансово-господарської діяльності на підставі звітних
даних суб'єкта підприємництва; аналіз фінансово-господарської діяльності на підставі
спостереження (хронометраж); порівняння звітних даних про використання РРО (КОРО)
суб'єктів господарювання, які займаються однаковим видом
діяльності та мають однакові умови отримання доходу; аналіз товарних і грошових потоків (встановлення
постачальників, асортименту товарів і форм розрахунків за
поставлені товари); результати попередньо проведених перевірок суб'єктів
господарювання та їх господарських одиниць; наявність та термін дії дозвільних документів (патентів,
ліцензій тощо); кількість та періодичність ремонтів РРО.
6.6. Перевірки контролю за здійсненням розрахункових операцій
у сфері готівкового і безготівкового обігу проводяться за окремими
планами органів державної податкової служби. З метою підвищення
контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування і послуг та запобігання дублювання
перевірок у ДПІ в містах і районах формується та затверджується
щомісячний план проведення зазначених перевірок.
6.7. При проведенні перевірок підрозділи оперативного
контролю забезпечують координацію дій усіх інших підрозділів
податкової служби, що залучаються до проведення таких перевірок.
6.8. Ці перевірки проводяться групою у складі не менше двох
посадових осіб за наявності у них службових посвідчень та
посвідчень на право перевірки кожного суб'єкта господарювання.
6.9. До проведення перевірок можуть залучатися працівники
підрозділів податкової міліції у таких випадках: перевірка використання марок акцизного збору; перевірка реалізації аудіовізуальних творів та примірників
фонограм; перевірка дотримання встановленого порядку реалізації
алкогольних напоїв та тютюнових виробів; проведення перевірок у вечірні та нічні години; проведення оперативних перевірок, обставини яких становлять
загрозу для здоров'я або життя представника контролюючого органу,
та інших.
6.10. При виявленні фактів порушень порядку реалізації
алкогольних напоїв та тютюнових виробів, використання акцизних
марок працівники податкової міліції здійснюють конфіскацію такого
товару згідно з вимогами чинного законодавства.
6.11. За результатами проведеної перевірки контролю за
здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та
безготівкового обігу складається типовий акт.
Директор Департаменту
податкового аудиту та
валютного контролю Л.Є.БОЄНКО
Додаток 1до Порядку взаємодії між
підрозділами органів
державної податкової служби
України при організації
документальних перевірок
юридичних осіб
Місце штампу Керівнику __________________________
податкового органу (повна назва підприємства)
ПОВІДОМЛЕННЯ N ______
Згідно з планом проведення документальних перевірок
__________________________________________________________________(найменування податкового органу)
та на підставі Закону України від 4 грудня 1990 року
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (із змінами і
доповненнями), Указу Президента України від 23 липня 1998 року
N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької
діяльності" з " ____ " ________________ 200 __ р. буде проводитися
планова документальна перевірка __________________________________ __________________________________________________________________(назва платника податку)
тривалістю _____ робочих днів з питань дотримання податкового
та валютного законодавства за період з ___________ по ___________.
__________________________________________________________________(найменування податкового органу)
та на підставі Закону України від 4 грудня 1990 року
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (із змінами і
доповненнями), Указу Президента України від 23 липня 1998 року
N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької
діяльності" з " ____ " ________________ 200 __ р. буде проводитися
планова документальна перевірка __________________________________ __________________________________________________________________(назва платника податку)
тривалістю _____ робочих днів з питань дотримання податкового
та валютного законодавства за період з ___________ по ___________.
У зв'язку з вказаним Вам необхідно, починаючи з зазначеного
терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що
підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків по
податках та інших обов'язкових платежах до бюджету та державних
цільових фондів.
___________________ __________ ________________
(Посада керівника (підпис) (П.І.Б.) податкового органу) ________________(дата) ------------------------------------------------------------------
РОЗПИСКА N _______
Я, __________________________________________________________(прізвище, ім'я, по батькові посадової особи підприємства,
__________________________________________________________________яка отримала розписку, займана посада)
повідомлення про проведення планової документальної перевірки в __________________________________________________________________(повна назва підприємства)
одержав _________________ ____________(дата) (підпис)
Примітка: номер розписки відповідає номеру повідомлення.
Додаток 2до Порядку взаємодії між
підрозділами органів
державної податкової служби
України при організації
документальних перевірок
юридичних осіб
ПОСВІДЧЕННЯ N ______від " ____" ______________ 200 __ р.
На підставі _________________ Указу Президента України від(пункт, підпункт)
23 липня 1998 року N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання
підприємницької діяльності" доручається __________________________(займана посада, __________________________________________________________________
назва податкового органу, прізвище, ім'я, по батькові) __________________________________________________________________
провести з "____" ______________ 200 _ р. ________________________(планову/позапланову)
документальну перевірку __________________________________________(назва платника податку, код ЄДРПОУ) __________________________________________________________________
тривалістю _____ робочих днів з питань ___________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Права податкових органів встановлені Законом України від 4
грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в
Україні" (із змінами та доповненнями).
Дійсне при пред'явленні службового посвідчення.
___________________ __________ ________________
(Посада керівника (підпис) (П.І.Б.) податкового органу)
М. П.
Термін проведення перевірки продовжено на _______ робочих
днів з дозволу керівника _________________________________________ __________________________________________________________________(назва державної податкової адміністрації)
від " ____ " ______________ 200 __ р. N _____.
___________________ __________ ________________
(Посада керівника (підпис) (П.І.Б.) податкового органу)
М. П.
Додаток 3до Порядку взаємодії між
підрозділами органів
державної податкової служби
України при організації
документальних перевірок
обліку видачі посвідчень на перевірку посадовим особам ___________________________________________________
(назва податкового органу)
------------------------------------------------------------------------------------------ N | N | П.І.Б. |Посада| Перелік | Тип |Підс- | Дата |Трива-|Термін | Дата |При- з/п|посвід-|інспектора,| |об'єктів,|пере-|тава |початку|лість | дії | повер-|мітка |чення | відпові- | |що пере- |вірки|для | пере- |прове-|посвід-| нення | |поса- |дального за| |віряються|(пла-|прове-| вірки |дення |чення |посвід-| |дової |проведення | | |нова/|дення | |пере- | | чення | |особи | перевірки | | |поза-|пере- | |вірки | | | | та | | | |пла- |вірки | | | | | |дата | | | |нова)| | | | | | |видачі | | | | | | | | | | ---+-------+-----------+------+---------+-----+------+-------+------+-------+-------+----- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 ------------------------------------------------------------------------------------------
Додаток 4до Порядку взаємодії між
підрозділами органів
державної податкової служби
України при організації
документальних перевірок
"Затверджую"Керівник органу державної
податкової служби
_________________________
(назва району, області) _________________________
(прізвище, ім'я, _________________________
по батькові)
"____" __________________
РОЗПОДІЛрезультатів документальної перевірки між
управліннями та відділами
від _____________ N ____
по _____________________________________________________(назва підприємства, ідентифікаційний номер) ________________________________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------- Код | Назва | Назва |Код | Донарахована сума |Сума зменшеного| Сума зменшеного підроз-|підроз-|податку, |пла-|податкового зобов'язання |за результатами| від'ємного ділу | ділу | збору |тежу|---------------------------|перевірки заяв-|значення об'єкта | |(обов'яз-| | | у тому числі | леного до | оподаткування | | кового | | |--------------------|відшкодування з| податком на | |платежу) | |Всього|Основний| Штрафні | бюджету ПДВ | прибуток | | | | | платіж |(фінансові)| | | | | | | | санкції | | -------+-------+---------+----+---------------------------+---------------+---------------- 1 | 2 | 3 | | | | -------------------------------------------------------------------------------------------
Особа, що очолює перевірку,
посада, П.І.Б. _____________________________________ підпис
_________________________(назва району, області) _________________________
(прізвище, ім'я, _________________________
по батькові)
"____" __________________
РОЗПОДІЛрезультатів документальної перевірки між
управліннями та відділами
від _____________ N ____
по _____________________________________________________(назва підприємства, ідентифікаційний номер) ________________________________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------- Код | Назва | Назва |Код | Донарахована сума |Сума зменшеного| Сума зменшеного підроз-|підроз-|податку, |пла-|податкового зобов'язання |за результатами| від'ємного ділу | ділу | збору |тежу|---------------------------|перевірки заяв-|значення об'єкта | |(обов'яз-| | | у тому числі | леного до | оподаткування | | кового | | |--------------------|відшкодування з| податком на | |платежу) | |Всього|Основний| Штрафні | бюджету ПДВ | прибуток | | | | | платіж |(фінансові)| | | | | | | | санкції | | -------+-------+---------+----+---------------------------+---------------+---------------- 1 | 2 | 3 | | | | -------------------------------------------------------------------------------------------
Особа, що очолює перевірку,
посада, П.І.Б. _____________________________________ підпис
Джерело:Офіційний портал ВРУ