Про затвердження Порядку підготовки нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
охорони здоров'я
№ 907 від 20.10.2010}
З метою врегулювання процесу підготовки, прийняття, подання на державну реєстрацію та систематизацію нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів МОЗ, Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів, урядових органів державного управління, що діють у складі МОЗ, при розробленні проектів нормативно-правових актів керуватися вимогами Порядку.
3. Директору Адміністративного департаменту (Бачинському В.Й.) довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів МОЗ, Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів, урядових органів державного управління, що діють у складі МОЗ.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОРЯДОК
підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
1.1. Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Порядок) розроблено відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", постанов Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", Порядку підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.09.2005 № 870, наказів МОЗ від 29.12.2007 № 884 "Про затвердження Регламенту роботи МОЗ України", від 05.02.98 року № 20 "Про затвердження Інструкції з діловодства у Міністерстві охорони здоров'я України", Положення про МОЗ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 № 1542, інших нормативно-правових актів з питань державної реєстрації нормативно-правових актів.
1.2. Порядок визначає діяльність структурних підрозділів МОЗ, Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів, урядових органів державного управління, що діють у складі МОЗ (далі - підрозділи), з питань підготовки проектів законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів, нормативно-правових актів МОЗ, а також подання нормативно-правових актів МОЗ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2. Організація розробки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
2.1. Розробка проекту нормативно-правового акта передбачає:
- планування діяльності МОЗ з підготовки нормативно-правових актів - відповідно до перспективних і поточних планів законопроектних робіт та завдань, визначених законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради, актами Кабінету Міністрів та дорученнями Прем'єр-міністра України, планів підготовки проектів регуляторних актів Кабінету Міністрів України;
- оприлюднення проекту нормативно-правового акта з метою одержання пропозицій та зауважень;
- погодження проекту нормативно-правового акта із зацікавленими органами виконавчої влади, соціальними партнерами, Міністерством юстиції України, Держкомпідприємництвом відповідно до вимог законодавства.
2.2.Розробник нормативно-правового акта- підрозділи, з урахуванням їх компетенції, на які покладено відповідальність за розроблення проекту акта, за дорученням керівництва МОЗ або за власною ініціативою підрозділу, у разі, якщо підготовка такого акта є доцільною.
2.3. Якщо підготовку нормативно-правового акта доручено декільком підрозділам, то роботу над проектом організовує підрозділ, який у дорученні визначений головним виконавцем. Керівники інших підрозділів, зазначені у дорученні, мають призначити спеціаліста для участі в підготовці проекту і подати необхідні пропозиції.
2.4. Під час розробки проекту нормативно-правового акта слід керуватись:
закону - статтями 89, 90, 91 Регламенту Верховної Ради України від 19 вересня 2008 року № 547-VI, главами 2-5 розділу 8 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (далі - Регламент Кабінету Міністрів), та Методичними рекомендаціями щодо розроблення проектів законів та дотримання вимог нормопроектувальної техніки, схваленими постановою колегії Мін'юсту від 21 листопада 2000 року № 41;
акта Президента України - Положенням про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України, затвердженим Указом Президента України від 15 листопада 2006 року № 970, главами 2-5 розділу 6 та розділом 9 Регламенту Кабінету Міністрів;
акта Кабінету Міністрів України - розділом 6 Регламенту Кабінету Міністрів та Правилами підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 року № 870;
регуляторного акта - Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та від стеження результативності регуляторного акта", наказом МОЗ від 29 грудня 2008 р. № 813 "Про затвердження Положення про порядок підготовки в Міністерстві охорони здоров'я України проектів регуляторних актів".
нормативно-правового акта МОЗ - Порядком подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5.
Відповідальним за подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України є головний виконавець - розробник, про що зазначається в нормативно-правовому акті.
2.5. Питання, що регулюються виключно законами, визначені статтею 92 Конституції України.
2.6. Для розробки проектів рекомендується створювати робочі групи із залученням вчених, кваліфікованих спеціалістів-практиків органів охорони здоров'я, підприємств, установ і організацій.
3. Порядок погодження проектів нормативно-правових актів структурними підрозділами МОЗ України
3.1. Підготовлений та відредагований проект нормативно-правового акта, завізований керівником (або особою, що його заміщує) підрозділу, що його готує, виконавцем із зазначенням номера службового телефону, літредактором, або працівником, на якого покладено функції літературного редагування, якщо проект стосується діяльності інших структурних підрозділів, то він обов'язково має бути погоджений з керівником (або особою, що його заміщує) цього підрозділу і подається до Юридичного управління для здійснення правової експертизи.
Проекти нормативно-правових актів, які відповідно до пункту 4 Порядку проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 № 1057, належать до таких, що мають потенційно високий ступінь корупційних ризиків перевіряються працівниками підрозділу з питань запобігання та протидії корупції МОЗ на наявність корупціогенних норм та візуються його керівником.
{Пункт 3.1 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 907 від 20.10.2010}
3.2. Термін розгляду проекту нормативно-правового акта в Юридичному управлінні не повинен перевищувати 15 робочих днів. У разі потреби вивчення значної кількості актів чинного законодавства, великий обсяг нормативно-правового акта, начальник Юридичного управління термін розгляду продовжує до 25 робочих днів.
3.3. Якщо проект поданий з порушенням вимог, установлених у пунктах 2.4 і 3.1, то він разом із супровідним листом за підписом начальника Юридичного управління або його заступника повертається розробнику для усунення порушень та не вважається таким, що був поданий на правову експертизу.
3.4. Юридичне управління не візує проект нормативно-правового акта та надає висновок за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 31 березня 2009 р. № 578/5, з пропозиціями про врегулювання питань, що розглядаються, згідно з чинним законодавством в разі:
невідповідності проекту чинному законодавству;
перевищення меж компетенції МОЗ;
порушення або обмеження встановлених законом прав, свобод і законних інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, або покладання на них не передбачених законодавством обов'язків;
порушення вимог нормопроектувальної техніки;
неузгодження з дорученням, даним керівництвом МОЗ.
3.5. Доопрацювання проекту нормативно-правового акта відповідно до рекомендацій Юридичного управління здійснюється тим підрозділом, яким проект розроблено.
3.6. У разі врахування зауважень доопрацьований проект нормативно-правового акта повторно подається на узгодження і візування до Юридичного управління разом з відповідними інформаційно-аналітичними матеріалами (пояснювальна записка, довідка про погодження проекту акта, протокол узгодження позицій тощо).
3.7. Основний розробник проекту нормативно-правового акта, інші підрозділи, що брали участь у підготовці проекту, несуть відповідальність за соціально-економічне обґрунтування необхідності прийняття нормативно-правового акта, правильність оформлення, організацію погодження, візування, підписання.
4. Порядок подання нормативно-правових актів МОЗ на державну реєстрацію
4.1. Розробник здійснює супроводження проекту нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до моменту включення його в установленому порядку до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. У разі необхідності до супроводження проекту у Мін'юсті можуть залучатися фахівці підрозділів, що приймали участь у розробці проекту нормативно-правового акта МОЗ, працівники юридичної служби МОЗ.
Розробник доводить до відома Юридичного управління інформацію про державну реєстрацію, повернення на доопрацювання, відмову у державній реєстрації нормативно-правового акта МОЗ не пізніше наступного робочого дня з дня отримання рішення Міністерства юстиції України.
4.2. Нормативно-правовий акт МОЗ - оригінал та дві завірені в установленому законодавством порядку копії наказу, а також затвердженого ним положення (інструкції, порядку тощо) і додатків до них подаються до Департаменту державної реєстрації нормативних актів Міністерства юстиції України (далі - Департамент) для попереднього розгляду в порядку, передбаченому наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 року № 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів".
4.3. У разі надання реєструючим органом зауважень та необхідності доопрацювання нормативно-правового акта, розробник доопрацьовує його у терміни, визначені Міністерством юстиції України.
4.4. У разі потреби, при доопрацюванні нормативно-правових актів МОЗ у Мін'юсті, розробник має право вносити окремі уточнення та незначні корективи до прийнятого наказу МОЗ. Ці зміни мають бути погоджені з Міністром, а також із керівниками інших підрозділів, до компетенції яких належить предмет регулювання цього акта, Юридичним управлінням, а при внесенні редакційних правок - із літредактором, або особою, на яку покладено обов'язки літературного редагування.
4.5. У разі, якщо нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію повторно, а також якщо він прийнятий замість акта, у державній реєстрації якого відмовлено, у супровідному листі необхідно вказати дату і номер листа Міністерства юстиції України про повернення нормативно-правового акта.
4.6. Після закінчення строку доопрацювання нормативно-правовий акт повторно подається на державну реєстрацію з обов'язковим зазначенням того, що акт подається після доопрацювання, які зауваження не враховані (з мотивацією неприйняття зауважень).
4.7. Спільно прийнятий нормативно-правовий акт подається на реєстрацію Міністерством у випадку, якщо підпис Міністра охорони здоров'я України стоїть першим чи є відповідний запис у наказі. При цьому оригінал нормативно-правового акта подається в кількості примірників, яка дорівнює кількості органів, які прийняли нормативний акт.
4.8. В разі відмови у державній реєстрації нормативно-правового акта МОЗ він підлягає скасуванню у 5-денний термін з дня отримання листа Міністерства юстиції України про відмову в його державній реєстрації чи відповідного рішення Міністра юстиції України. Проект наказу про скасування нормативно-правового акта, в державній реєстрації якого відмовлено, та інші необхідні для цього матеріали готує розробник нормативно-правового акта та подає на правову експертизу до Юридичного управління та підпис Міністра. Копія відповідного наказу в цей же строк направляється розробником до Міністерства юстиції України.