Про затвердження Порядку підготовки нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
охорони здоров'я
№ 907 від 20.10.2010
№ 245 від 09.03.2017}
З метою врегулювання процесу підготовки, прийняття, подання на державну реєстрацію та систематизацію нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів МОЗ, Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів, урядових органів державного управління, що діють у складі МОЗ, при розробленні проектів нормативно-правових актів керуватися вимогами Порядку.
3. Директору Адміністративного департаменту (Бачинському В.Й.) довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів МОЗ, Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів, урядових органів державного управління, що діють у складі МОЗ.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
1. Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Порядок) розроблено відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", постанов Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", Порядку підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2005 року № 870, Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, наказу Міністерства охорони здоров'я України від 25 лютого 2014 року № 143 "Про удосконалення діловодства у Міністерстві охорони здоров'я України", інших нормативно-правових актів з питань державної реєстрації нормативно-правових актів.
2. Порядок визначає діяльність структурних підрозділів МОЗ, центрального органу виконавчої влади, державних установ, підприємств, організацій, що належать до сфери управління МОЗ (далі - підрозділи), з питань підготовки проектів законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів МОЗ, а також подання нормативно-правових актів МОЗ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
II. Організація розробки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві охорони здоров'я України
1. Розробка проекту нормативно-правового акта передбачає:
планування діяльності МОЗ з підготовки нормативно-правових актів відповідно до перспективних і поточних планів законопроектних робіт та завдань, визначених законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем'єр-міністра України, планів підготовки проектів регуляторних актів МОЗ та Кабінету Міністрів України;
оприлюднення проекту нормативно-правового акта з метою одержання пропозицій та зауважень;
погодження проекту нормативно-правового акта із зацікавленими органами виконавчої влади, соціальними партнерами, Міністерством юстиції України, Державною регуляторною службою відповідно до вимог законодавства.
2. Розробник нормативно-правового акта - підрозділи, з урахуванням їх компетенції, на які покладено відповідальність за розроблення, проекту акта, за дорученням керівництва МОЗ або за власною ініціативою підрозділу, у разі, якщо підготовка такого акта є доцільною.
Відповідальним за подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України є головний виконавець - розробник, про що зазначається в нормативно-правовому акті.
Розробник як головний виконавець забезпечує погодження у заінтересованих органах та подання до Кабінету Міністрів України проектів законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України.
У разі надання Кабінетом Міністрів України зауважень до проекту акта та необхідності його доопрацювання розробник доопрацьовує його, забезпечує проведення узгоджувальних процедур (консультації, наради, робочі зустрічі тощо) у терміни, визначені Кабінетом Міністрів України.
3. Якщо підготовку нормативно-правового акта доручено декільком підрозділам, то роботу над проектом організовує підрозділ, який у дорученні визначений головним виконавцем. Керівники інших підрозділів, зазначені у дорученні, повинні призначити спеціаліста для участі у підготовці проекту і подати необхідні пропозиції.
4. Під час розробки проекту нормативно-правового акта, а саме:
закону керуватись статтями 89, 90, 91 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10 лютого 2010 року № 1861-VI, розділом 6 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 р. № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів), та Методичними рекомендаціями щодо розроблення проектів законів та дотримання вимог нормопроектувальної техніки, схваленими постановою колегії Мін'юсту від 21 листопада 2000 року № 41;
акта Президента України - Положенням про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України, затвердженим Указом Президента України від 15 листопада 2006 року № 970, розділом 7 Регламенту Кабінету Міністрів;
акта Кабінету Міністрів України - розділом 4 Регламенту Кабінету Міністрів та Правилами підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2005 року № 870;
регуляторного акта - Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта".
нормативно-правового акта МОЗ - Порядком подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 15 травня 2013 р. № 883/5), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661.
5. Питання, що регулюються виключно законами, визначені статтею 92 Конституції України.
6. Для розробки проектів рекомендується створювати робочі групи із залученням вчених, кваліфікованих спеціалістів-практиків органів охорони здоров'я, підприємств, установ і організацій.
III. Порядок погодження проектів нормативно-правових актів структурними підрозділами МОЗ України
1. Підготовлений та відредагований проект нормативно-правового акта, завізований керівником (або особою, що його заміщує) підрозділу, що його готує, виконавцем із зазначенням номера службового телефону, літредактором або працівником, на якого покладено функції літературного редагування, якщо проект стосується діяльності інших структурних підрозділів, то він обов'язково має бути погоджений з керівником (або особою, що його заміщує) цього підрозділу і подається до Юридичної служби для здійснення правової експертизи.
Проекти нормативно-правових актів, які належать до таких, що мають потенційно високий ступінь корупційних ризиків, перевіряють працівники підрозділу з питань запобігання та протидії корупції МОЗ на наявність корупціогенних норм та керівник візує його.
2. Термін розгляду проекту нормативно-правового акта в Юридичній службі не повинен перевищувати 15 робочих днів. У разі потреби вивчення значної кількості актів чинного законодавства, великий обсяг нормативно-правового акта, керівник Юридичної служби термін розгляду подовжує до 25 робочих днів.
3. Якщо проект поданий з порушенням вимог, установлених у пункті 4 розділу II та пункті 1 розділу III, то він разом із супровідним листом за підписом керівника Юридичної служби або його заступника повертається розробнику для усунення порушень та не вважається таким, що був поданий на правову експертизу.
4. Юридична служба не візує проект нормативно-правового акта та надає висновок за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 06 липня 2011 року № 1805/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 липня 2011 року за № 826/19564, з пропозиціями про врегулювання питань, що розглядаються, згідно з чинним законодавством в разі:
невідповідності проекту чинному законодавству;
порушення або обмеження встановлених законом прав, свобод і законних інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, або покладання на них не передбачених законодавством обов'язків;
порушення вимог нормопроектувальної техніки;
неузгодження з дорученням керівництва МОЗ.
5. Доопрацювання проекту нормативно-правового акта відповідно до рекомендацій Юридичної служби здійснюється тим підрозділом, яким проект розроблено.
6. У разі врахування зауважень, доопрацьований проект нормативно-правового акта повторно подають на узгодження і візування до Юридичної служби разом з відповідними інформаційно-аналітичними матеріалами (пояснювальна записка, довідка про погодження проекту акта, протокол узгодження позицій тощо).
7. Основний розробник проекту нормативно-правового акта, інші підрозділи, що брали участь у підготовці проекту, несуть відповідальність за соціально-економічне обґрунтування необхідності прийняття нормативно-правового акта, правильність оформлення, організацію погодження, візування, підписання.
8. Юридична служба готує Висновок про проведення антидискримінаційної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 61 "Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів", та Висновок за результатами проведеної юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 06 липня 2011 року № 1805/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 липня 2011 року за № 826/19564, тільки після отримання відомостей про офіційне погодження нормативно-правового акта із заінтересованими органами незалежно від того, чи є таке погодження обов'язковим згідно із законодавством.
IV. Порядок подання нормативно-правових актів МОЗ на державну реєстрацію
1. Розробник здійснює супроводження проекту нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до моменту включення його в установленому порядку до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. У разі необхідності, до супроводження проекту у Мін'юсті можуть бути залучені фахівці підрозділів, що брали участь у розробці проекту нормативно-правового акта МОЗ, працівники юридичної служби МОЗ.
Розробник доводить до відома Юридичної служби інформацію про державну реєстрацію, повернення на доопрацювання, відмову у державній реєстрації нормативно-правового акта МОЗ не пізніше наступного робочого дня з дня отримання рішення Міністерства юстиції України.
2. Нормативно-правовий акт МОЗ - оригінал та дві завірені в установленому законодавством порядку копії наказу, а також затвердженого ним положення (інструкції, порядку тощо) і додатків до них подають до Управління державної реєстрації нормативно-правових актів (далі - Управління) для попереднього розгляду в порядку, передбаченому наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 15 травня 2013 р. № 883/5), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661.
3. У разі надання реєструючим органом зауважень та необхідності доопрацювання нормативно-правового акта розробник доопрацьовує його у терміни, визначені Міністерством юстиції України.
4. У разі потреби, при доопрацюванні нормативно-правових актів МОЗ у Мін'юсті, розробник має право вносити окремі уточнення та незначні корективи до прийнятого наказу МОЗ. Ці зміни мають бути погоджені з Міністром, а також із керівниками інших підрозділів, до компетенції яких належить предмет регулювання цього акта, Юридичною службою, а при внесенні редакційних правок - із літредактором або особою, на яку покладено обов'язки літературного редагування.
5. У разі, якщо нормативно-правовий акт подають на державну реєстрацію повторно, а також якщо він прийнятий замість акта, у державній реєстрації якого відмовлено, у супровідному листі необхідно вказати дату і номер листа Міністерства юстиції України про повернення нормативно-правового акта.
6. Після закінчення строку доопрацювання нормативно-правовий акт повторно подається на державну реєстрацію з обов'язковим зазначенням того, що акт подається після доопрацювання, які зауваження не враховані (з мотивацією неприйняття зауважень).
7. Спільно прийнятий нормативно-правовий акт подається на реєстрацію Міністерством у випадку, якщо підпис Міністра охорони здоров'я України стоїть першим чи є відповідний запис у наказі. При цьому оригінал нормативно-правового акта подається в кількості примірників, яка дорівнює кількості органів, які прийняли нормативний акт.
8. У разі відмови у державній реєстрації нормативно-правового акта МОЗ, він підлягає скасуванню у 5-денний термін з дня отримання листа Міністерства юстиції України про відмову в його державній реєстрації чи відповідного рішення Міністра юстиції України. Проект наказу про скасування нормативно-правового акта, в державній реєстрації якого відмовлено, та інші необхідні для цього матеріали готує розробник нормативно-правового акта та подає на правову експертизу до Юридичної служби та підпис Міністра. Копія відповідного наказу в цей же строк направляється розробником до Міністерства юстиції України.
{Порядок в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 245 від 09.03.2017}