open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.06.2004 N 1116
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду

державного майна

N 1967 ( v1967224-07 ) від 17.12.2007 }
Про моніторинг ефективності управління

корпоративними правами держави

З метою виконання заходів Фонду державного майна України,
спрямованих на забезпечення цілей, визначених Основними
концептуальними підходами до підвищення ефективності управління
корпоративними правами держави, затвердженими постановою Кабінету
Міністрів України від 11 лютого 2004 р. N 155 ( 155-2004-п ),
Н А К А З У Ю:
1. Департаменту з питань управління корпоративними правами
держави у ВАТ (Гудзь А. А.), відповідальним представникам держави
в органах управління господарських товариств щоквартально протягом
10 днів після закінчення встановлених нормативними документами
термінів подання фінансової звітності забезпечувати збір та
передачу до бази даних інтегрованої системи управління підприємств
(далі - ІСУП) фінансової та статистичної звітності ВАТ, у
статутних фондах яких державна частка складає більше 50% (Ф. N 1
"Баланс підприємства" ( z0396-99 ) , Ф. N 2 "Звіт про фінансові
результати" ( z0397-99 ), Ф. N 1-Б "Звіт про фінансові результати
і дебіторську та кредиторську заборгованість" ( z0524-00 ),
Ф. N 1-ПВ (термінова, місячна) "Звіт з праці" ( v0224202-03 ),
даних згідно з додатком 1 "Основні показники діяльності
господарських товариств з державною часткою" (графа 6-25). За
результатами року додатково до вказаних документів в обумовлені
терміни подається Ф. N 5 "Примітки до річної фінансової звітності"
( z0904-00 ).
2. Департаменту спільних підприємств, міждержавних майнових
відносин та власності за кордоном (Бобровніков О.Ф.),
відповідальним представникам держави в органах управління
господарських товариств щоквартально протягом 10 днів після
закінчення встановлених нормативними документами термінів подання
фінансової звітності забезпечувати збір та передачу до бази даних
ІСУП фінансової та статистичної звітності господарських товариств
- резидентів України, у статутних фондах яких державна частка
становить більше 50% (Ф. N 1 "Баланс підприємства" ( z0396-99 ),
Ф. N 1-м "Баланс" ( z0161-00 ) (для малих підприємств), Ф. N 2
"Звіт про фінансові результати" ( z0397-99 ), Ф. N 2-м "Звіт про
фінансові результати" (для малих підприємств), Ф. N 1-Б "Звіт про
фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість"
( z0524-00 ), Ф. N 1-ПВ (термінова, місячна) "Звіт з праці"
( v0224202-03 ), даних згідно з додатком 1 "Основні показники
діяльності господарських товариств з державною часткою" (графа
6-25). За результатами року додатково до вказаних документів в
обумовлені терміни подається Ф. N 5 "Примітки до річної фінансової
звітності" ( z0904-00 ).
3. Фонду майна АР Крим, регіональним відділенням ФДМУ за
участю департаментів: з питань управління корпоративними правами
держави у ВАТ (Гудзь А.А.); планування об'єктів приватизації та
регіональної політики (Шульга М.І.), відповідальним представникам
держави в органах управління господарських товариств щоквартально
протягом 10 днів після закінчення встановлених нормативними
документами термінів подання фінансової звітності забезпечувати
збір та передачу до бази даних ІСУП фінансової та статистичної
звітності господарських товариств, функції з управління
корпоративними правами держави яких передані до цих органів
приватизації (Ф. N 1 "Баланс підприємства" ( z0396-99 ), Ф. N 2
"Звіт про фінансові результати" ( z0397-99 ), Ф. N 1-Б "Звіт про
фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість"
( z0524-00 ), Ф. N 1-ПВ (термінова, місячна) "Звіт з праці"
( v0224202-03 ), даних згідно з додатком 1 "Основні показники
діяльності господарських товариств з державною часткою" (графа
6-25). За результатами року додатково до вказаних документів в
обумовлені терміни подається Ф. N 5 "Примітки до річної фінансової
звітності" ( z0904-00 ).
4. Департаменту з питань управління корпоративними правами
держави у ВАТ (Гудзь А.А.), Департаменту спільних підприємств,
міждержавних майнових відносин та власності за кордоном
(Бобровніков О.Ф.), Фонду майна АР Крим, регіональним відділенням
ФДМУ за участю Департаменту планування об'єктів приватизації та
регіональної політики (Шульга М.І.) щоквартально та щороку
протягом 15 днів після закінчення встановлених нормативними
документами термінів подання фінансової звітності здійснювати
аналіз ефективності управління корпоративними правами держави
відповідно до додатка 2 - "Структура звіту про ефективність
управління корпоративними правами держави господарських товариств
та його впливу на фінансово-економічні показники підприємств" та
результати цього аналізу направляти до Департаменту стратегії
управління та обліку корпоративних прав держави (Сачівко А.І.).
5. Департаменту стратегії управління та обліку корпоративних
прав держави (Сачівко А.І.) станом на звітну дату надавати до
Департаменту інформаційних технологій (Синенко О.І.)
адресно-довідкову інформацію про державну частку в господарських
товариствах згідно з додатком 1 "Основні показники діяльності
господарських товариств з державною часткою" (графа 1-5).
6. Департаменту інформаційних технологій (Синенко О.І.)
щоквартально та щороку протягом 20 днів після закінчення
встановлених нормативними документами термінів подання фінансової
звітності забезпечувати обробку інформації за формами згідно з
додатком 1 "Основні показники діяльності господарських товариств з
державною часткою" та додатком 2 "Структура звіту про ефективність
управління корпоративними правами держави господарських товариств
та його впливу на фінансово-економічні показники підприємств" і
результати цієї обробки направляти до Департаменту стратегії
управління та обліку корпоративних прав держави (Сачівко А.І.).
7. Департаменту стратегії управління та обліку корпоративних
прав держави (Сачівко А.І.) щоквартально та щороку протягом
10 днів після строків, визначених у п. 6 цього наказу, складати та
подавати керівництву ФДМУ звіт щодо ефективності управління
корпоративними правами держави господарських товариств, у
статутних фондах яких державна частка перевищує 50%, згідно з
додатком 2 - "Структура звіту про ефективність управління
корпоративними правами держави господарських товариств та його
впливу на фінансово-економічні показники підприємств" з метою
прийняття відповідних управлінських рішень.
8. Невнесення відповідної інформації до бази даних ІСУП в
обумовлені наказом терміни, а також внесення недостовірної
інформації, порушення термінів опрацювання внесеної інформації, що
може призвести до прийняття необґрунтованих управлінських рішень,
вважати порушенням дисципліни, яке тягне за собою відповідальність
згідно чинного законодавства.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник
Голови Фонду Є.Григоренко

Додаток 1

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ

діяльності господарських товариств

з державною часткою

за __________ 200_ року

(в тис.грн.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | Адресно-довідкова інформація про державну частку | Управлінський контроль | | | |------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------| | | Орган управл. |Кіл-ть | Кіл-ть представ. держави у |Кіль- |Відпові-|Надан-|Надан-|Пріз- |Вико- |Дата | | | | корпор. |членів | спостер. раді |кість |дальний | ня |ня фі-| вище |нання |про- | | | | правами |спосте-| |засі- | пред- |звіту |нансо-|голови| фін. |веден-| | | | держ. (+/-) |режної | |дань |ставник |пред- |вої та|прав- |плану |ня ос-| | |----------------------------------------------------+------------------| ради |------------------------------|спос- | держ. |став. |стат. |ління |під-ва|танніх|-----------| | Код |Назва |Місце- |Розмір |Роз- | Перебуває у |ФДМУ|Міні-|Інші | |Всьо-| у тому числі: |тереж-| |дер-ви|звіт. |згідно|(+/-)*| за- |Чис- |Чис- | |ЄДРПОУ|госпо-|знаход-|статут-| мір | стані: (+/-) |(ЦА,|стер-|органи | |го | | ної | |(+/-) |госп. |з кон-| |галь- | тий |тий | | |дарсь-| ження | ного |держ.|----------------|РВ) |ства |управлі| | |------------------------|ради | | |това- |трак- | | них |дохід|прі- | | | кого |господ.| фонду |част-|банк- |са-|лік- | | |ння | | |АП|КМУ|ФДМУ|Міні-|Інші | | | |рист- | том | |зборів| |буток| | |това- |тов-ва | | ки |руств-|на-|ві- | | | | | | | |(ЦА,|стер-|органи| | | |вами | | | | | | | |риства| | | | ва |ції|дації| | | | | | | |РВ) |ства |управ-| | | |(+/-) | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |ління | | | | | | | | | | |------+------+-------+-------+-----+------+---+-----+----+-----+-------+-------+-----+--+---+----+-----+------+------+--------+------+------+------+------+------+-----+-----| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |14|15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |------+------+-------+-------+-----+------+---+-----+----+-----+-------+-------+-----+--+---+----+-----+------+------+--------+------+------+------+------+------+-----+-----| |------+------+-------+-------+-----+------+---+-----+----+-----+-------+-------+-----+--+---+----+-----+------+------+--------+------+------+------+------+------+-----+-----| |------+------+-------+-------+-----+------+---+-----+----+-----+-------+-------+-----+--+---+----+-----+------+------+--------+------+------+------+------+------+-----+-----| -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(в тис.грн.)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | Контроль фінансово-господарської діяльності | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| |Чис- |Диві-| Дивід. на | Кред. | Дебіт. | Податки |Забор-|Середньо-|Поточні |Вар- |Залиш-|Коефі-|Вар- |Влас-|Обо-|Довго-|Рента-|Коеф.|Коеф.|Коеф.|Коеф. | |тий |денди| держ. | заборг. | заборг. | |гова- |облікова |зобов'- |тість| кова |цтент |тість| ний |рот-|стро- |бель- |абсо-|швид-| по- |фінан-| |при- | на | частку | | | |ність | чисель- |язання |гото-| вар- |онов- |чис- |капі-|ний | кові |ність |лют- | кої |точ- |сової | |буток|одну |-----------+----------+----------+-----------|по за-| ність |з бюдже-| вої |тість |лення |тих- | тал | ка-|фінан-|акти- | ної |ості | ної |неза- | | що |прос-|Нара-|Спла-|Всьо-|Про-|Всьо-|Про-|Нара-|Спла-|робіт-| штатних |том та |про- |основ-|основ-|акти-| | пі-|сові | вів |лік- |лік- |лік- |леж- | |при- | ту | хо- |чено | го |стр.| го |стр.| хо- |чено | ній | праців- | поза- |дук- | них | них | вів | |тал |інвес-| |від- |від- |від- |ності | |падає|акцію|вано | | | | | |вано | |платі | ників |бюджет- | ції |фондів|засо- | | | |тиції | |ності|ності|ності| | | на | | | | | | | | | | | обліко- | них | на | | бів | | | | | | | | | | |одну | | | | | | | | | | | вого |платежів|скла-| | | | | | | | | | | | |акцію| | | | | | | | | | | складу | | дах | | | | | | | | | | | | |-----+-----+-----+-----+-----+----+-----+----+-----+-----+------+---------+--------+-----+------+------+-----+-----+----+------+------+-----+-----+-----+------| | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | |-----+-----+-----+-----+-----+----+-----+----+-----+-----+------+---------+--------+-----+------+------+-----+-----+----+------+------+-----+-----+-----+------| |-----+-----+-----+-----+-----+----+-----+----+-----+-----+------+---------+--------+-----+------+------+-----+-----+----+------+------+-----+-----+-----+------| |-----+-----+-----+-----+-----+----+-----+----+-----+-----+------+---------+--------+-----+------+------+-----+-----+----+------+------+-----+-----+-----+------| |-----+-----+-----+-----+-----+----+-----+----+-----+-----+------+---------+--------+-----+------+------+-----+-----+----+------+------+-----+-----+-----+------| -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------- * Показник "фінансовий план" (24) вважається виконаним (+) у
разі досягнення розміру наступних складових фінансового плану: 1) валовий прибуток; 2) фінансовий результат від операційної діяльності; 3) фінансовий результат від звичайної діяльності до
оподаткування; 4) чистий прибуток; та неперевищення обсягів: - адміністративні витрати.
* Графи 26-52 заповнюються підприємствами, у статутних фондах
яких державна частка становить більше 50%.

Додаток 2

СТРУКТУРА ЗВІТУ

про ефективність управління корпоративними правами

держави та його впливу на фінансово-економічні

показники підприємств

Розділ I. Загальна характеристика та структура

корпоративних прав держави (далі - ДКП)
Проводиться аналіз даних за звітний період (рік, квартал) про
кількісний склад корпоративних прав держави всіх підприємств, що
мають ДКП, та національних акціонерних компаній і державних
холдингових компаній, створених за участю держави. Визначається
доля власності держави в статутних фондах господарських товариств,
а також вартість переданих у власність та управління національних
акціонерних компаній і державних холдингових компаній, пакетів
акцій господарських товариств, державного майна та інших активів.
Аналіз даних господарських товариств та національних
акціонерних компаній і державних холдингових компаній проводиться
з розбивкою їх по відповідних департаментах Фонду, які здійснюють
управління ДКП, органах управління (ФДМУ, міністерства, інші
органи управління) та в галузевому напрямку (електроенергетика,
чорна металургія, машинобудування, металообробка, транспорт,
зв'язок, хімічна, нафтохімічна, легка, харчова промисловості та
інші галузі) з зазначенням кількості, розміру та вартості ДКП
підприємств, які перебувають у стані банкрутства, санації та
ліквідації.
Отримана інформація порівнюється з відповідними даними
минулого звітного періоду (року, кварталу) та визначається
тенденція зменшення або збільшення кількості, розміру та вартості
ДКП чи їх стабільність згідно з визначеною розбивкою.
Розділ II. Аналіз фінансово-економічних

показників господарської діяльності
Критеріями для здійснення аналізу є фінансово-економічні
показники господарської діяльності підприємств. Аналіз показників
господарських товариств з ДКП більше 50% та національних
акціонерних компаній і державних холдингових компаній проводиться
на підставі критичної оцінки даних окремих статей фінансової та
статистичної звітності підприємства з ДКП (чистий дохід, чистий
прибуток, залишкова вартість основних фондів, вартість готової
продукції, вартість чистих активів, власний капітал, оборотний
капітал, рентабельність, кредиторська заборгованість, у т.ч.
прострочена, дебіторська заборгованість, у т.ч. прострочена,
заборгованість по заробітній платі, заборгованість перед бюджетом
та іншими цільовими фондами, а також нарахування та сплата
дивідендів, податків на прибуток, податків з заробітної плати, сум
ПДВ, інших податків та зборів) шляхом порівняння їх з відповідними
даними фінансового плану, даними за минулий звітний період (рік,
квартал) та галузевими показниками.
Аналіз на підставі розрахункових коефіцієнтів (абсолютної
ліквідності, швидкої ліквідності, поточної ліквідності, фінансової
незалежності) шляхом побудови діаграм та графіків дозволяє
встановити якість відповідних активів, проаналізувати їх динаміку
і тенденції.
Отримання згідно з проведеними оцінками та аналізом
інформації надасть змогу встановити стабільність чи позитивні
зрушення в діяльності підприємства, темпи росту чи зниження
(зменшення) окремих показників, виявити "індикатори" проблем та
причин для занепокоєння, у тому числі і перекручування фінансової
звітності.
Результати проведення діагностики рівня корпоративного
управління та фінансового менеджменту підприємств є підставою для
проведення спільної роботи уповноважених осіб та керівництва
окремих підприємств, саме: міні-семінари, напрями консультацій та
практичних заходів щодо вдосконалення корпоративного управління та
фінансового менеджменту. Крім того, у разі необхідності
уповноважена особа може ставити питання на засіданні спостережної
ради щодо необхідності проведення поглибленого аналізу діяльності
підприємства.
Досягнення або виконання фінансово-економічних показників
господарської діяльності свідчитиме про ефективне управління ДКП.
Для здійснення оцінки ефективності управління ДКП
підприємства з ДКП розподіляються на 3 групи, а саме: I група - підприємства, чистий прибуток яких більше 1 млн.
грн. і які є базою для отримання дивідендів на державну частку.
Для цих підприємств збільшення розміру чистого прибутку у
порівнянні з минулим звітним періодом, своєчасність та повнота
розрахунку з бюджетом по дивідендах на державну частку за
попередній рік свідчитиме про ефективне управління ДКП; II група - підприємства, які мають задовільний фінансовий
стан. Для цієї групи підприємств ефективне управління ДКП свідчить
про наявність змін всіх наступних показників, що характеризують
фінансово-майновий стан та результати господарської діяльності: збільшення чистого доходу товариства у порівнянні з
відповідним періодом минулого року; збільшення розміру чистого прибутку або зменшення збитку у
порівнянні з відповідним періодом минулого року; збільшення чистого прибутку, що припадає на одну акцію; відсутність (або скорочення відповідно до графіка,
встановленого річним фінансовим планом товариства) простроченої
кредиторської заборгованості; III група - підприємства, що перебувають у стані санації та
банкрутства. Для зазначених підприємств критерієм ефективного
управління ДКП буде відновлення платоспроможності, зупинення
провадження у справі про банкрутство.
Оцінка ефективності управління корпоративними правами
держави, критеріями якої є фінансово-економічні показники
господарської діяльності підприємств, визначається як
співвідношення в % суми підприємств, в яких управління ДКП
визначено ефективним, до кількості підприємств з ДКП, що надали
звітність.
Розділ III. Аналіз показників

управлінського контролю
Аналізується інформація про кількісний склад та структуру
спостережних рад з зазначенням даних про участь в них
представників держави (АП, КМУ, ФДМУ, міністерства, інші органи
управління), інформація про їх вплив на результати роботи
господарських товариств та холдингових компаній, кількість
проведених засідань спостережної ради, дані про відповідального
представника держави, дисципліну надання ним звітності до органу
управління ДКП та інформація про надання статистичної і фінансової
звітності підприємством з ДКП, а також про голів правлінь,
виконання фінансового плану підприємством та дату проведення
останніх зборів акціонерів (учасників). Важливим соціальним
показником є кількість робочих місць за звітний період та
середньооблікова чисельність працюючих.
Отриманий аналіз інформації та даних показників (+/-) за
звітний період визначатиме ступінь відповідальності представника
держави та його ставлення до виконання функцій з управління ДКП,
встановлюватиме рівень його впливу на ефективність прийняття
управлінських рішень органами управління підприємства в питаннях
досягнення визначеної мети управління ДКП, виконання фінансового
плану та інших показників фінансово-господарської діяльності
підприємства.
Розділ IV. Висновки
Загальна оцінка ефективності управління корпоративними
правами держави визначається шляхом поєднання результатів
господарської діяльності підприємств з корпоративними правами
держави з результатами впливу на їх роботу уповноважених
представників держави.
Результати аналізу доповідаються Уряду, Адміністрації
Президента України, розглядаються на засіданні Колегії ФДМУ,
нарадах з керівниками підприємств, уповноваженими держави.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: