open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
15.07.2002 N 318
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства

промислової політики

N 403 ( v0403581-03 ) від 02.10.2003 )
Про затвердження Положення про порядок проведення

Мінпромполітики України досудової санації

державних підприємств-боржників, що належать

до сфери його управління

З метою проведення Міністерством промислової політики України
досудової санації державних підприємств-боржників, що належать до
сфери його управління, та впорядкування погодження планів
досудової санації, які подаються керівниками підприємств та
містять заходи щодо відновлення платоспроможності
підприємств-боржників: господарських товариств, державна частка в
статутних фондах яких перевищує 50 відсотків і щодо яких
Мінпромполітики здійснює повноваження з управління державними
корпоративними правами, а також державних підприємств,
організацій, установ, що належать до сфери управління Міністерства
промислової політики України, Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про порядок проведення Міністерством
промислової політики України досудової санації державних
підприємств-боржників, що належать до сфери його управління
(додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Державного секретаря Мініна Л.В.
Міністр А.М'ялиця

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

промислової політики України

15.07.2002 N 318

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок проведення Міністерством промислової

політики України досудової санації державних

підприємств-боржників, що належать до

сфери його управління

Розділ 1. Загальні положення
1.1. Досудова санація - це система заходів щодо відновлення
платоспроможності підприємства-боржника (далі - Підприємство), які
здійснюються Міністерством промислової політики України (далі -
Міністерство) з метою запобігання його банкрутству до початку
порушення провадження у справі про банкрутство.
1.2. Ініціатива щодо проведення досудової санації може
виходити від уповноважених органів, підприємств, кредиторів або
інших осіб. Пропозиції щодо проведення досудової санації подаються
до Міністерства.
1.3. Положення визначає порядок проведення та контролю
виконання досудової санації державних підприємств, організацій,
установ, що належать до сфери управління Міністерства, а також
господарських товариств, державна частка в статутних фондах яких
перевищує 50 відсотків і щодо яких Міністерство здійснює
повноваження з управління державними корпоративними правами, з
метою запобігання їх банкрутству, поліпшення їхнього фінансового
стану та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт,
послуг).
1.4. Це Положення не поширюється на проведення санації
Підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство
господарським судом.
1.5. Положення про порядок проведення досудової санації
державних підприємств розроблено відповідно до Закону України "Про
відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом" ( 2343-12 ) та Порядку проведення досудової санації
державних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 17.03.2000 р. N 515 ( 515-2000-п ).
Розділ 2. Прийняття рішення про проведення досудової санації
2.1. Департамент фінансово-економічного забезпечення
промисловості щокварталу, після надходження фінансової звітності
від підприємств, надає Управлінню досудової санації та
інвестиційної політики перелік державних підприємств, які за
основними показниками фінансово-господарської діяльності, згідно з
визначеними критеріями, можуть бути віднесеними до категорії
потенційних неплатоспроможних підприємств.
2.2. Управління досудової санації та інвестиційної політики
разом з галузевими управліннями і департаментами (за належністю),
після надходження переліку неплатоспроможних підприємств від
Департаменту фінансово-економічного забезпечення промисловості
проводить його аналіз.
2.2. Результати аналізу переліку неплатоспроможних
підприємств-боржників за поданням Управління досудової санації та
інвестиційної політики розглядаються на засіданні Єдиної галузевої
комісії з питань реструктуризації і передприватизаційної
підготовки, приватизації державних підприємств (далі - Комісія).
2.3. Рішення щодо проведення досудової санації Підприємств
приймається на підставі висновків Комісії.
2.4. Про прийняття рішення щодо проведення досудової санації
Управління досудової санації та інвестиційної політики у
п'ятиденний термін повідомляє керівника Підприємства.
2.5. Керівник Підприємства у п'ятиденний термін з дня
отримання рішення щодо проведення досудової санації повідомляє про
це кредиторів.
2.6. Досудова санація Підприємств здійснюється шляхом:
реструктуризації Підприємства (злиття, приєднання, поділу,
виділення, перетворення); перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відчуження основних засобів; передача майна в оренду; погашення боргів Підприємства; відстрочення та (або) розстрочення платежів; переоформлення короткотермінових кредитів у довготермінові; скорочення чисельності працюючих.
Розділ 3. Порядок розроблення плану досудової санації
3.1. Для розроблення плану досудової санації наказом
Міністерства утворюється робоча група на чолі з керівником
Підприємства, до складу якої входять представники Міністерства,
Підприємства та місцевої адміністрації (за згодою), крім того
можуть залучатися кредитори за їх згодою.
3.2. У разі надходження пропозицій від потенційних інвесторів
план досудової санації розробляється за їх участю.
3.3. План досудової санації розробляється у місячний термін з
дня прийняття Міністерством рішення щодо її проведення,
підписується членами робочої групи і подається на затвердження до
Міністерства в п'яти примірниках, українською мовою, прошитий та
пронумерований.
3.4. План досудової санації Підприємства повинен містити такі
розділи та підрозділи: 3.4.1. Попередня історія Підприємства (оглядово). 3.4.1.1. Коротка історія, реквізити Підприємства (повна
назва, юридична адреса, організаційно-правова форма, орган
управління). 3.4.1.2. Короткий огляд продукції, цін та ринків. 3.4.1.3. Фінансово-майновий стан Підприємства за останній
звітний період. 3.4.1.4. Мета реструктуризації. 3.4.2. Матеріали щодо руху готівки за попередні 12 місяців
роботи. 3.4.3. Аналіз наслідків ліквідації (сума грошей, яку можна
отримати від продажу активів з метою сплати боргів). 3.4.4. Структура боргу: 3.4.4.1. Загальна сума боргу та кількість кредиторів. 3.4.4.2. Динаміка зростання кредиторської заборгованості та
її структура поквартально (наскільки застарілими є борги). 3.4.4.3. Черговість виплати боргів кредиторам. 3.4.4.4. Сума боргів важливим і неважливим постачальникам. 3.4.4.5. Готовність основних постачальників до співпраці та
можливість підтримки ними реструктуризації. 3.4.5. Заходи щодо відновлення платоспроможності
(реструктуризація підприємства, перепрофілювання виробництва,
закриття нерентабельних виробництв, відчуження основних заходів,
передача майна в оренду, скорочення чисельності працюючих тощо) і
терміни їх здійснення. 3.4.6. Пропозиції щодо операційної реструктуризації,
розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів. 3.4.7. Пропозиції щодо заходів з фінансової реструктуризації
та джерел фінансування: 3.4.7.1. Відстрочення боргів (скільки та якими кредиторами). 3.4.7.2. Прощення боргів (скільки та якими кредиторами). 3.4.7.3. Інші заходи з внутрішнього фінансування (мораторій
на сплату боргів, продаж активів та обмін активів на борги). 3.4.7.4. Умови участі інвесторів і кредиторів у проведенні
досудової санації (набуття права власності на майно Підприємства,
розпорядження частиною його продукції, оренда майна Підприємства,
задоволення вимог кредиторів шляхом переведення боргу на інвестора
тощо). 3.4.7.5. Загальні результати заходів з фінансової
реструктуризації (коли закінчується період реструктуризації,
скільки боргів сплачено і коли). 3.4.7.6. Структура дебіторської заборгованості. 3.4.8. Прогноз фінансових результатів для Підприємства, що
реструктуризується: 3.4.8.1. Прогноз прибутків та збитків на декілька років
уперед. 3.4.8.2. Прогноз руху готівки на декілька років уперед. 3.4.8.3. Тривалі відносини з постачальниками, сплата податків
та інших обов'язкових платежів до державного бюджету, виплата
зарплати працівникам. 3.4.8.4. Структура Підприємства після відновлення його
платоспроможності. 3.4.9. Розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів. 3.4.10. Очікувані наслідки виконання плану досудової санації.
3.5. До плану досудової санації додаються такі документи: - копія свідоцтва про державну реєстрацію Підприємства,
засвідчена в установленому порядку; - копії установчих документів Підприємства, засвідчені в
установленому порядку; - експертна оцінка майна підприємства-боржника, яке
передбачається реалізувати в процесі досудової санації; - пакет документів податкової фінансової та статистичної
звітності за три останніх роки роботи Підприємства та за останній
звітний період, підписаних керівником Підприємства і головним
бухгалтером; - проекти договорів переведення боргу, якщо такі передбачені
планом санації; - інформація стосовно інвестора. Інформація про інвестора
повинна містити:
а) установчі документи; б) свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької
діяльності; в) довідку внесення до Єдиного державного реєстру підприємств
та організацій України; г) довідка регіонального Агентства по банкрутству (дата
реєстрації якої не перевищує 10-денний термін з дати її видачі)
для підтвердження факту, що проти інвестора не порушено справу про
банкрутство; д) річний фінансовий звіт; е) довідка банку про пересування грошових коштів за останній
рік; ж) довідка податкової інспекції про відсутність
заборгованості перед бюджетом.
3.6. Термін проведення досудової санації не повинен
перевищувати 12 міс. В окремих випадках Міністерство може
продовжити термін, але не більше ніж на 6 міс.
3.7. Керівники підприємства згідно з чинним законодавством
несуть відповідальність за достовірність інформації, що подається
до Міністерства.
Розділ 4. Порядок розгляду Міністерством планів

досудової санації Підприємств
4.1. Наданий для затвердження план досудової санації
попередньо, у десятиденний термін, розглядається в Управлінні
досудової санації та інвестиційної політики разом з Юридичним
управлінням з метою визначення відповідності плану вимогам
законодавчих та нормативних актів.
4.2. Якщо наданий план відповідає вимогам, то Управління
досудової санації та інвестиційної політики передає зазначений
план до Галузевого управління, яке разом з Департаментом
фінансово-економічного забезпечення промисловості проводить аналіз
заходів щодо відновлення платоспроможності Підприємства.

4.3. У десятиденний термін Галузеве управлінням разом з
Департаментом фінансово-економічного забезпечення промисловості
надають Управлінню досудової санації та інвестиційної політики
свої висновки.
4.4. Управління досудової санації та інвестиційної політики,
в разі необхідності, залучає до розгляду поданих матеріалів інші
підрозділи Міністерства.
4.5. Після отримання висновків усіх співвиконавців Управління
досудової санації та інвестиційної політики готує матеріали
стосовно затвердження плану досудової санації та подає їх на
розгляд Комісії.
4.6. Під час формування видатків до проекту державного
бюджету на плановий рік від Міністерства Фінансово-економічному
департаменту, за поданням Управління досудової санації та
інвестиційної політики, враховувати обсяги видатків на проведення
заходів досудової санації Підприємств.
Розділ 5. Порядок прийняття Міністерством рішення про

затвердження планів досудової санації Підприємств
5.1. Рішення щодо затвердження планів досудової санації
приймається на підставі висновків Комісії.
5.2. План досудової санації Підприємства затверджується
протягом одного місяця з дня подання документів на розгляд.
5.3. За результатами розгляду поданих документів Міністерство
може відмовити у затвердженні плану досудової санації у випадках,
якщо: запропоновані заходи не забезпечують відновлення
платоспроможності Підприємства; надані документи не відповідають вимогам чинного
законодавства України; виявлено недостовірні дані в документах, поданих разом з
планом досудової санації; надано негативний висновок Комісії; положення плану досудової санації не відповідають галузевому
профілю Підприємства та інтересам держави.
5.4. У разі виявлення недоліків або невідповідностей у
поданому плані досудової санації, Комісія письмово надає свої
рекомендації робочій групі для його доопрацювання.
5.5. Після внесення відповідних змін до плану досудової
санації та подання його до Міністерства, останнім у десятиденний
термін з дня отримання, приймається рішення про затвердження або
відхилення плану, про що керівник Підприємства (керуючий санацією)
повідомляється письмово.
5.6. План досудової санації від Міністерства затверджує
перший заступник Державного секретаря.
5.7. Відповідно до Порядку проведення досудової санації
державних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 17.03.2000 N 515 ( 515-2000-п ), у разі, якщо витрати,
передбачені планом досудової санації, пропонується фінансувати за
рахунок коштів державного бюджету, план санації подається на
розгляд та погодження до Міністерства фінансів і Міністерства
економіки та з питань європейської інтеграції, а для реалізації
заходів, пов'язаних із відчуженням основних засобів, передачею
структурних підрозділів та нерухомого майна в оренду - з Фондом
державного майна.
5.8. Затверджений план досудової санації (копія) зберігається
в Управлінні досудової санації та інвестиційної політики.
Розділ 6. Порядок здійснення Міністерством контролю

за виконанням планів досудової санації
6.1. З метою здійснення контролю за реалізацією заходів,
передбачених планом досудової санації Підприємств, Управлінням
досудової санації та інвестиційної політики ведеться облік
погоджених планів досудової санації та щоквартальних звітів
керуючих санацією про виконання планів досудової санації.
6.2. Щоквартальні звіти про стан виконання плану досудової
санації подаються керуючим санацією - директором Підприємства до
Міністерства, у десятиденний термін з дня отримання аналізуються
Управлінням досудової санації та інвестиційної політики разом з
відповідними підрозділами і надаються Комісії.
6.3. Комісія розглядає щоквартальні звіти керуючого санацією
- керівника Підприємства разом з висновком Управління досудової
санації та інвестиційної політики і приймає рішення про виконання
(невиконання) плану санації.
6.4. У разі, якщо Комісією прийнято рішення про незадовільне
виконання плану санації, нею може бути внесена пропозиція щодо
вжиття відповідних заходів.
6.5. За 15 днів до закінчення санації, а також за наявності
підстав для дострокового припинення санації, керуючий санацією
подає до Міністерства письмовий звіт про результати досудової
санації. До звіту додаються: відомості про здійснення заходів з усіх розділів
затвердженого Міністерством плану досудової санації; баланс Підприємства на останню звітну дату; рахунок прибутків і звітів Підприємства; відомості про наявність у Підприємства грошових коштів, які
можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів боржника; відомості про дебіторську заборгованість Підприємства на дату
подання звіту про нереалізовані права Підприємства; інші відомості про можливості погашення незадоволених вимог
кредиторів.
6.6. Наданий керуючим санацією звіт про результати санації у
десятиденний термін розглядається в Управлінні досудової санації
та інвестиційної політики і Фінансово-економічному департаменті
разом з Галузевими управліннями.
6.7. Після отримання висновків усіх співвиконавців,
Управління досудової санації та інвестиційної політики готує і
подає на розгляд Комісії аналіз звіту про результати досудової
санації Підприємства.
6.8. Комісія на своєму засіданні розглядає подані матеріали і
приймає рішення про виконання (невиконання) плану досудової
санації Підприємства.
Начальник Управління досудової
санації та інвестиційної політики Ю.Жданов

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: