open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА

ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
27.12.2011 N 385
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства

регіонального розвитку, будівництва та

житлово-комунального господарства

N 523 ( v0523858-13 ) від 05.11.2013 }
Про затвердження Положення про проведення перевірок

правової роботи юридичних служб підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління

Мінрегіону України

З метою належної організації роботи юридичних служб
підприємства, установи, організації, що належать до сфери
управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва
та житлово-комунального господарства України, відповідно
до постанов Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040
( 1040-2008-п ) "Про затвердження Загального положення про
юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади,
державного підприємства, установи та організації", від 14.12.2001
N 1693 ( 1693-2001-п ) "Про вдосконалення організації правової
роботи в міністерствах, інших органах виконавчої влади", Положення
про Департамент нормативно-правового регулювання Міністерства
регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального
господарства України, затвердженого наказом Мінрегіону України
від 07.10.2011 N 227, Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про проведення перевірок правової
роботи юридичних служб підприємств, установ, організацій,
що належать до сфери управління Міністерства регіонального
розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України
(далі - Положення), що додається.
2. Департаменту нормативно-правового регулювання
(Татаринцева М.А.):
2.1 щорічно до 15 січня подавати на затвердження графік
проведення перевірок на відповідний рік;
2.2 довести цей наказ до відома підприємств, установ,
організацій, що належать до сфери управління Мінрегіону України.
3. Керівникам підприємств, установ, організацій, що належать
до сфери управління Мінрегіону України, забезпечити неухильне
виконання вимог Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра - керівника апарату Г.М.Семчука.
Міністр А.М.Близнюк

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

регіонального розвитку,

будівництва

та житлово-комунального

господарства України

27.12.2011 N 385

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення перевірок правової роботи

юридичних служб підприємств, установ, організацій,

що належать до сфери управління

Міністерства регіонального розвитку, будівництва

та житлово-комунального господарства України

I. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок проведення перевірок
правової роботи юридичних служб підприємств, установ, організацій,
що належать до сфери управління Мінрегіону України
(далі - підприємство), а також юрисконсультів відповідної
категорії, якщо вони виконують функції юридичної служби
(далі - юридична служба).
1.2. Перевірка стану правової роботи юридичних служб
підприємств (далі - перевірка) проводиться відповідно
до законодавства з урахуванням мети утворення, предмету, специфіки
та функціональних особливостей діяльності підприємств.
1.3. Метою перевірки є вивчення стану організації правової
роботи юридичних служб підприємств, попередження, виявлення
та припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства
на підприємствах, методичного керівництва правовою роботою
юридичних служб та її покращення.
1.4. Перевірка стану правової роботи юридичних служб
підприємств здійснюється Департаментом нормативно-правового
регулювання Мінрегіону України (далі - Департамент).
II. Організація проведення перевірки
2.1. Перевірка здійснюється відповідно до Графіка проведення
перевірок правової роботи юридичних служб підприємств,
що за пропозиціями Департаменту затверджується, як правило, щороку
наказом Мінрегіону України.
2.2. Для проведення перевірки утворюється Комісія з перевірки
(далі - Комісія) у складі не менше двох працівників Департаменту,
виходячи з очікуваного обсягу роботи, необхідного для виконання
поставленого завдання. До роботи Комісії можуть залучатися
в установленому порядку працівники інших структурних підрозділів
Мінрегіону України.
2.3. У своїй діяльності Комісія керується законодавством
України і проводить перевірку в установлений строк та в обсязі
поставленого завдання згідно з планом перевірки.
2.4. Організація проведення перевірки включає: аналіз матеріалів попередніх перевірок підприємства; визначення мети перевірки (стан правової роботи юридичної
служби підприємства в цілому, стан договірної,
претензійно-позовної роботи, здійснення обліку та систематизації
актів тощо); формування Департаментом плану перевірки з визначенням
переліку питань та документів, які будуть перевірятися; погодження першим заступником Міністра за поданням
Департаменту плану перевірки; попереднє погодження з керівником підприємства дати та часу
проведення перевірки, ознайомлення з планом перевірки, її метою,
погодження всіх організаційних питань, пов'язаних з проведенням
перевірки; забезпечення керівником підприємства членів Комісії на період
проведення перевірки необхідним приміщенням, комп'ютерною технікою
та іншими засобами, необхідними для роботи.
III. Проведення перевірки
3.1. Перевірка стану правової роботи включає: 3.1.1 ознайомлення з: структурою юридичної служби, її кількісним складом,
професійним рівнем, освітою працівників та їх стажем роботи,
а також організаційно-правовими засадами її діяльності,
завданнями, функціями та підпорядкованістю юридичної служби
(положенням про юридичну службу, посадовими інструкціями); умовами роботи юридичної служби (забезпечення її окремим
приміщенням, телефонним зв'язком, сучасними засобами оргтехніки,
комп'ютерної техніки, транспортом для виконання службових
обов'язків, законодавчими та іншими нормативними актами
і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою
з правових питань); 3.1.2 з'ясування питань про: планування роботи юридичної служби, зміст планів та контроль
за виконанням запланованих заходів; ведення відповідних журналів обліку; виконання наказів та методичних рекомендацій Мінрегіону
України; рівень підготовки рішень та документів правового характеру
підприємства, відповідність їх законодавству, у тому числі щодо
належної реєстрації та обліку; винесення протестів прокурора, рішень суду на прийняті
підприємством рішення; заходи, які вживаються для своєчасного попередження,
виявлення та припинення дій, які містять ознаки порушення
законодавства на підприємстві; форму організації підвищення кваліфікації працівників
юридичної служби; прийняття рішень стосовно підвищення рівня правової роботи
юридичної служби підприємства, їх зміст і характеристика
реалізованих заходів щодо поліпшення правової роботи; стан організації претензійної та ведення позовної роботи
(ведення журналів обліку, дотримання строків пред'явлення
і розгляду претензій та позовних заяв тощо); рівень та результати представлення інтересів підприємства
в судах, інших органах під час розгляду правових питань та спорів;
правових оцінок претензіям, що пред'явлені підприємству
чи підприємством у зв'язку з порушенням його майнових прав
та законних інтересів; організацію роботи з укладення договорів, їх обліку,
реєстрації та контролю за їх виконанням; стан роботи щодо обліку та систематизації актів законодавства
підприємством; здійснення перегляду актів підприємства з метою приведення
їх у відповідність до Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів
України, інших актів законодавства; стан дотримання законодавства про працю, наявність порушень
зазначеного законодавства, вжиття заходів для усунення цих
порушень та притягнення до відповідальності винних осіб; стан роботи із зверненнями громадян, органів державної влади
і місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій
відповідність цієї роботи законодавству; належне виконання інших завдань та функцій, що відносяться
до компетенції юридичної служби підприємства.
3.2. Члени комісії мають право: безперешкодно входити на об'єкт перевірки за службовим
посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів,
потрібних для проведення перевірки; вимагати усних або письмових пояснень працівників
підприємства з питань, що стосуються перевірки; вимагати надання копій документів для долучення
їх до матеріалів перевірки, зокрема документів чи носіїв
інформації, що можуть бути джерелом інформації про порушення
законодавства на підприємстві; вносити пропозиції керівнику підприємства з одночасним
інформуванням Мінрегіону України про невідкладне усунення порушень
законодавства, які можуть зашкодити майновим правам та інтересам
підприємства, у разі виявлення таких порушень в період перевірки.
3.3. У разі виявлення під час перевірки обставин, які можуть
зашкодити майновим правам та інтересам підприємства, до плану
перевірки можуть уноситися зміни, що затверджуються
в установленому порядку.
IV. Оформлення матеріалів за результатами перевірки
4.1. За результатами перевірки оформляється довідка, яка
складається державною мовою в двох примірниках з наскрізною
нумерацією сторінок.
4.2. Довідка про перевірку містить: 4.2.1. Вступну частину: дата підписання довідки про перевірку (число, місяць, рік
підписання довідки членами Комісії); номер довідки про перевірку (порядковий номер журналу
реєстрації перевірок); місцезнаходження підприємства; найменування підприємства відповідно до установчих
документів; підстава для проведення перевірки; прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що входять
до складу Комісії та проводять перевірку; період, за який проводиться перевірка; дата початку і закінчення перевірки; інформація про направлення повідомлення керівнику
підприємства про проведення перевірки; інформація про посадових осіб підприємства, відповідальних
за стан правової роботи на підприємстві; інформація про попередню перевірку (якщо така проводилася)
із зазначенням дати та номера довідки про перевірку, періоду,
за який проводилась перевірка, установлені порушення та вжиті
заходи щодо усунення виявлених недоліків. 4.2.2. Описову частину: показники, які характеризують правову роботу підприємства
в цілому та конкретні порушення законодавства з посиланням
на документи, які використані при даній перевірці; чітко викладений зміст порушення із зазначенням періоду,
у якому дане порушення здійснено, при цьому додаються до довідки
копії документів, що підтверджують наявність факту порушення,
письмові пояснення посадових осіб юридичної служби підприємства
щодо встановлених порушень (за наявності); перелік документів, що не були надані під час здійснення
перевірки (якщо такі були), та в разі відмови посадових осіб
юридичної служби підприємства надати письмові пояснення щодо
причини ненадання документів про це відображається в довідці. У разі, коли перевіркою не встановлено порушень вимог
законодавства, в описовій частині довідки відображаються кількісні
показники та робиться відповідний запис. 4.2.3. Розділ "Висновки", у якому відображається узагальнений
опис виявлених перевіркою порушень законодавства та недоліків
у роботі юридичної служби підприємства, пропозиції щодо
їх усунення. 4.2.4. Відомості про кількість складених примірників довідки
про перевірку та відмітку про вручення одного примірника керівнику
підприємства або особі, яка його замінює.
4.3. Член Комісії, який не погоджується з висновками Комісії,
викладеними в довідці, має право письмово викласти свою окрему
думку, що долучається до довідки. Викладаючи окрему думку, член
Комісії повинен підписати довідку, зробивши помітку:
"Із зауваженнями, що додаються".
4.4. Складена у двох примірниках довідка про перевірку
підписується членами Комісії, керівником підприємства
та керівником юридичної служби (юрисконсультом) підприємства
або особами, що їх замінюють.
4.5. Перший примірник довідки зберігається в Департаменті,
другий - на підприємстві. На першому примірнику довідки робиться
відмітка про вручення другого примірника підприємству
із зазначенням особи (прізвище та ініціали, посада), якій його
вручено, та дати вручення.
4.6. При відмові керівника та інших посадових осіб
підприємства від підписання довідки про перевірку члени Комісії
засвідчують це відповідним записом за своїми підписами в кінці
довідки.
4.7. За наявності заперечень або зауважень до довідки про
перевірку керівник підприємства, керівник юридичної служби
підприємства (юрисконсульт) чи інші посадові особи, які підписують
її, роблять про це застереження перед своїми підписами
і не пізніше ніж через три календарних дні з дня підписання
подають з цього приводу письмові пояснення чи заперечення, які
є невід'ємною частиною довідки.
4.8. При складанні довідки про перевірку повинна бути
додержана об'єктивність і вичерпність опису виявлених фактів
і даних. Не допускається відображення в довідці про перевірку
необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень, які не
мають доказів, щодо дій посадових осіб юридичної служби
підприємства.
4.9. Працівники Мінрегіону України, що здійснюють перевірки,
зобов'язані додержуватися Конституції України ( 254к/96-ВР ),
законів України, інших нормативно-правових актів.
V. Вжиття заходів за наслідками перевірки
5.1. Директор Департаменту протягом десяти днів після
завершення перевірки доповідає про її результати першому
заступнику Міністра з наданням довідки та інших матеріалів,
складених за результатами перевірки.
5.2. Якщо під час перевірки було виявлено порушення
законодавства, недоліки у роботі або виявлено, що юридична служба
підприємства неналежним чином виконує свої обов'язки, довідка
та інші матеріали, складені за результатами перевірки, передаються
на розгляд Міністру для вирішення питання щодо: надання рекомендацій та внесення пропозицій керівнику
підприємства стосовно усунення недоліків у роботі, припинення
правопорушення законодавства, усунення причин виникнення цих
порушень і умов, що їм сприяють, а у разі припинення порушень -
щодо вжиття заходів для усунення наслідків цих порушень; внесення пропозицій керівнику підприємства про притягнення
в установленому порядку до відповідальності посадових осіб, винних
у порушенні законодавства або в неналежному виконанні своїх
обов'язків.
5.3. Керівник підприємства у місячний строк зобов'язаний
повідомити Мінрегіон України про вжиті заходи та вказати терміни
усунення виявлених перевіркою недоліків та порушень.
Директор Департаменту
нормативно-правового регулювання М.А.Татаринцева

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: