Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я
{Наказ фактично втратив чинність у зв'язку з втратою чинності Наказу Міністерства охорони здоров'я № 313 від 26.04.2012, до якого вносились зміни }
На виконання підпункту 22.7 пункту 22 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128, НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Методичних рекомендацій щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 26 квітня 2012 року № 313, виклавши їх у новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Р. Богачева.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо формування фонду оплати праці медичних працівників та встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я
1.1. Методичні рекомендації щодо формування фонду оплати праці медичних працівників та встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я (далі - Методичні рекомендації), розроблені на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05 березня 2012 року № 209 "Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров'я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я".
1.2. Методичні рекомендації призначені для використання у роботі працівниками закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я, під час формування фонду оплати праці та нарахування надбавок за обсяг та якість виконаної роботи лікарям загальної практики - сімейним лікарям, лікарям-педіатрам дільничним, лікарям-терапевтам дільничним, сестрам медичним загальної практики - сімейної медицини, сестрам медичним дільничним, фельдшерам та іншим медичним працівникам.
1.3. Проведення роботи з формування фонду оплати праці та визначення розміру надбавок здійснюється постійно діючою тарифікаційною комісією закладу охорони здоров'я (далі - ЗОЗ), яка створюється за наказом його керівника у складі: заступника керівника з економічних питань (спеціаліста-економіста), головного бухгалтера, працівника, який займається питаннями кадрів, спеціаліста інформаційно-аналітичного кабінету, голови профспілкового комітету та інших осіб, які можуть залучатися керівником для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки. Тарифікаційну комісію очолює керівник ЗОЗ. Цим наказом затверджуються обов'язки та відповідальність членів тарифікаційної комісії щодо надання ними достовірної інформації.
1.4. Примірний алгоритм роботи щодо формування фонду оплати праці та збору даних для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки за обсяг та якість, передбачає декілька етапів:
підготовчий - затвердження наказом керівника ЗОЗ складу тарифікаційної комісії, обов'язків та відповідальності її членів, інших організаційно-розпорядчих документів по організації роботи щодо запровадження надбавок;
організація роботи по збору та обробці вихідних даних;
збір та оцінка отриманих показників.
II. Порядок формування фонду оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я
2.1. Порядок формування фонду оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я (далі - Порядок), застосовується при формуванні фонду оплати праці лікарів загальної практики - сімейних лікарів, лікарів-педіатрів дільничних, лікарів-терапевтів дільничних, лікарів інших спеціальностей (далі - лікарі), молодших спеціалістів з медичною освітою, у тому числі і фельдшерів, що працюють разом з зазначеними лікарями та обслуговують прикріплене населення (далі - сестри медичні), та інших медичних працівників.
2.2. Фонд оплати праці (далі - ФОП) лікарів та сестер медичних розраховується виходячи з чисельності прикріпленого населення та нормативів навантаження і визначається як сума фонду основної заробітної плати лікарів і сестер медичних (далі - ФОЗП), фонду обов'язкових доплат і надбавок, передбачених законодавством (далі - ФДЗП), та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, передбачених законодавством (далі - І).
2.3. ФОЗП включає нарахування винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми обслуговування, посадових обов'язків).
ФДЗП включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.
І - це винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені нормативно-правовими актами або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
2.4. ФОЗП лікарів та сестер медичних розраховується з використанням даних форми первинної облікової документації № 025-10/о "Журнал обліку осіб, які прикріплені до лікаря, що надає первинну медичну допомогу", затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) від 04 листопада 2011 року № 756 "Про затвердження Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та форм первинної облікової документації" (далі - наказ МОЗ України № 756), зареєстрованим Міністерством юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1477/20215.
Згідно з цією формою здійснюється загальний облік прикріплених осіб в межах центру первинної медико-санітарної допомоги (далі - Центр ПМСД) та віко-статевої структури прикріпленого населення. Облік осіб, які прикріплені до сестри медичної, що працює з лікарем по обслуговуванню населення, здійснюється наказом керівника ЗОЗ у межах загальної чисельності осіб, прикріплених до лікаря.
2.5. Перевірка даних щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД проводиться членами постійно діючої тарифікаційної комісії, склад якої створюється відповідно до пункту 1.3 Методичних рекомендацій, щорічно після 30 вересня кожного календарного року з урахуванням механізму забезпечення права особи вільно вибрати та змінити лікаря, який надає первинну медичну (медико-санітарну) допомогу, - лікаря загальної практики - сімейного лікаря, терапевта дільничного, педіатра дільничного відповідно до Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги, затвердженого наказом МОЗ України № 756.
2.6. Дані щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та їх віко-статева структура узгоджується з органами місцевого самоврядування.
2.7. Норми навантаження працівникам ЗОЗ, що надають первинну медичну допомогу, становлять для:
лікаря загальної практики - сімейного лікаря - 1500 осіб (у міській місцевості), 1200 осіб (у сільській місцевості);
сестри медичної загальної практики - сімейної медицини (фельдшера) - 750 осіб (у міській місцевості), 600 осіб (у сільській місцевості);
лікаря-терапевта дільничного - 1800 осіб;
сестри медичної дільничної лікаря-терапевта дільничного - 900 осіб;
лікаря-педіатра дільничного - 800 осіб;
сестри медичної дільничної лікаря-педіатра дільничного - 400 осіб.
2.8. Середній посадовий оклад лікаря (сестри медичної) визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (далі - постанова № 1298).
2.9. ФОП медичних працівників, крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів, лікарів-педіатрів дільничних, лікарів-терапевтів дільничних, лікарів інших спеціальностей, молодших спеціалістів з медичною освітою, у тому числі і фельдшерів, що працюють разом із зазначеними лікарями та обслуговують прикріплене до них населення, визначається виходячи з кількості посад, визначеної штатним розписом ЗОЗ, що розраховуються згідно з постановою № 1298, іншими актами Кабінету Міністрів України, а також прийнятими на їх виконання нормативно-правовими актами з питань оплати праці.
2.10. Розрахунок загального фонду для виплати надбавки за якість наданої медичної допомоги визначається з урахуванням фактичного значення показників: ФОП, ФОЗП, ФДЗП, загальної скоригованої надбавки (далі - ЗСН) за обсяг виконаної роботи медичними працівниками ЗОЗ. ЗСН розраховується як сума скоригованої надбавки за обсяг виконаної роботи лікарями та сестрами медичними з урахуванням коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого до них населення.
III. Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи медичним працівникам, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я
3.1. Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи (далі - надбавки) встановлюються лікарям та сестрам медичним ЗОЗ.
Надбавка за обсяг керівникам з числа лікарів та фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою структурних підрозділів (завідувачам) встановлюється за умови виконання ними роботи за спеціальністю у межах робочого часу за основною посадою за умови відображення такої роботи у посадовій інструкції, відповідних медичних документах та штатному розписі ЗОЗ.
3.2. Інші доплати, надбавки та заохочувальні виплати медичним працівникам зберігаються у межах існуючих умов оплати праці працівників ЗОЗ, що визначаються згідно з постановою № 1298, іншими актами Кабінету Міністрів України, а також прийнятими на їх виконання нормативно-правовими актами з питань оплати праці.
3.3. Розміри надбавок лікарів та сестер медичних змінюються одночасно з підвищенням посадового окладу з урахуванням результатів роботи за період, що передує такому підвищенню (підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду).
Зміни щодо фактичної чисельності прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в тому числі за віко-статевим фактором не враховуються. Фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в тому числі за віко-статевим фактором визначається станом на 1 січня поточного року з урахуванням даних щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та їх віко-статевої структури, які узгоджено з органами місцевого самоврядування.
3.4. Абсолютний розмір надбавок зазначається у тарифікаційному списку працівників, для чого останній доповнюється розділом "Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи" (додаток 1).
3.5. Надбавки встановлюються до посадового окладу з урахуванням підвищень (12 графа тарифікаційного списку), без урахування інших доплат та надбавок. Надбавки встановлюються незалежно одна від одної з урахуванням результатів роботи та показників, відповідно до яких встановлюється та чи інша надбавка.
3.6. Визначення розміру надбавок проводиться у всіх випадках окремо за основною посадою і при роботі за сумісництвом.
3.7. Надбавки виплачуються щомісяця за основним місцем роботи та за сумісництвом за наявності відповідних показників.
3.8. Конкретний перелік посад працівників, яким встановлюються надбавки, затверджується керівником ЗОЗ за погодженням з профспілковим комітетом у залежності від функціональних обов'язків та обсягу і якості роботи.
3.9. Надбавка за обсяг виконаної роботи встановлюється за умови виконання завдань лікарем, освітою сестрою медичною, визначених посадовою інструкцією.
3.10. Приклад визначення розміру надбавки за обсяг для лікаря загальної практики - сімейного лікаря вищої категорії, який обслуговує у сільській місцевості 3100 чоловік.
3.10.1. Визначається норматив на оплату праці (далі - НП):
де ПО - посадовий оклад лікаря (сестри медичної), визначений згідно з постановою № 1298, з урахуванням підвищень (посадовий оклад визначений за 14 тарифним розрядом Єдиної тарифної сітки і станом на 01 січня 2013 року складає 2062 грн.);
НН - норма навантаження на лікаря загальної практики - сімейного лікаря у сільській місцевості 1200 осіб.
3.10.2. Визначається надбавка за обсяг, грн.:
Н о - надбавка за обсяг виконаної роботи лікаря;
НН - фактична чисельність прикріпленого населення, тобто у нашому прикладі 3100;
НН - норма навантаження лікаря у сільській місцевості - 1200 осіб;
Ч ПН-НН - різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та нормою навантаження, якщо така чисельність не перевищує подвійної норми навантаження, тобто 2400, тому що 3100 перевищує подвійну норму;
Ч ПН - (2 х НН) - різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та подвійною нормою навантаження, якщо така чисельність перевищує подвійну норму навантаження, але не більш як у 2,5 рази, тобто 3000;
Ч ПН - (2,5 х НН) - різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та чисельністю такого населення, що перевищує норму навантаження у 2,5 рази і більше, у нашому прикладі 3100;
НП ф - норматив на оплату праці медичного працівника з урахуванням фактичної чисельності прикріпленого населення (у прикладі 1,72).
3.10.3. Коригування надбавки за обсяг виконаної роботи на основі коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)):
СН о - скоригована надбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника з урахуванням коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення, у прикладі 3803,35 грн.;
Н о - надбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника, у прикладі 2623 грн.;
Ч н - фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) станом на 1 січня поточного року і визначається як сума компонентів, всього у прикладі 3100 осіб:
де Ч 0 - 1 - чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 0 до 1 року включно, у прикладі 5 осіб;
Ч 1 - 14 - чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 1 до 14 років включно, у прикладі 90 осіб;
Ч ч15 - 49 - чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), у прикладі 1200 осіб;
Ч ж15 - 49 - чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), у прикладі 1500 осіб;
Ч 50 - чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком 50 років і старше, у прикладі 1655 осіб.
Таким чином, надбавка за обсяг виконаної роботи лікарем вищої категорії, який обслуговує у сільській місцевості 3100 прикріплених до нього осіб, у тому числі віком 0 - 1 років - 5; 1 - 14 років - 90; чоловіків віком 15 - 49 років - 1200; жінок віком 15 - 49 років - 1500; осіб, старших 50 років, - 1655, становитиме 3803,35 грн.
3.11. Розмір надбавок для сестер медичних розраховується аналогічним чином.
3.12. Визначення показника виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (80 відсотків) (К 1), здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Алгоритм дій лікаря загальної практики - сімейного лікаря при проведенні профілактики раку молочної залози виписано в Уніфікованому клінічному протоколі медичної допомоги при раку молочної залози, затвердженому наказом МОЗ України від 23 листопада 2011 року № 816 "Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги на засадах доказової медицини" (далі - Уніфікований протокол).
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик | 80 % жінок з високим ризиком від планової чисельності | Анкета на виявлення групи ризику щодо раку молочної залози. Форма № 131/о "Карта обліку диспансеризації", затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302. | К 1 - виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик |
3.13. Визначення показника виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (80 відсотків) (К 2) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Моделювання досліджень за оцінкою вартість-ефективність поєднує як процес вакцинації дівчаток від 9 до 12 років, так і традиційний цитологічний скринінг, починаючи з 25 років жінки.
Цільовою групою для проведення скринінгу раннього виявлення передпухлинних захворювань та раку шийки матки (далі - РШМ) є жінки віком 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 років, які не перебувають на диспансерному обліку з приводу РШМ.
Групами підвищеного ризику щодо розвитку РШМ є:
ранній вік початку статевого життя (до 17 років збільшує ризик у 2,5 рази);
ранні вагітності (до 18 років);
вагітність і пологи (4 і більше пологів збільшує ризик у 1,5 рази);
активна сексуальна поведінка жінки (10 і більше статевих партнерів збільшує ризик у 3 - 6 разів);
активна сексуальна поведінка чоловіків хворих жінок;
бактеріальна інфекція та венеричні захворювання;
хворі, яким проводилося неадекватне лікування фонових і передракових захворювань шийки матки або неповноцінне обстеження даної групи хворих.
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи | 80 % жінок із цільової групи від планової чисельності | Форма № 203/о "Цитологічне дослідження №..", затверджена наказом МОЗ України від 04 січня 2001 року № 1; | К 2 - виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи |
форма № 131/о "Карта обліку диспансеризації", затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302. |
3.14. Визначення показника виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (80 відсотків і більше) (К 3) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Виявлення хворих з підозрою на туберкульоз проводиться відповідно до положень Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ України від 21 грудня 2012 № 1091 "Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі".
Перелік категорій населення із підвищеним ризиком захворювання на туберкульоз згідно з наказом МОЗ України від 17 травня 2008 року № 254 "Про затвердження Інструкції про періодичність рентгенівських обстежень органів грудної порожнини певних категорій населення", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 червня 2008 року за № 524/15215, подано у Додатку 1 до Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ України від 21 грудня 2012 № 1091 "Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі".
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику | 80 відсотків і більше | Форма 052/о "Карта профілактичних флюорографічних досліджень", затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302; | К 3 - виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику |
форма № 131/о "Карта обліку диспансеризації", затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302. |
3.15. Визначення показника виконання плану профілактичних щеплень (95 відсотків) (К4) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Виконання плану профілактичних щеплень | 95 % від планової чисельності | Форма 063/о "Карта профілактичних щеплень", затверджена наказом МОЗ України від 10 січня 2006 року № 1; | К 4 - виконання плану профілактичних щеплень |
форма № 131/о "Карта обліку диспансеризації", затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302. |
3.16. Визначення рівня госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах, на 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (К 5) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Обліковою формою для визначення показника "Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах, на 100 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))" є форма № 028/о "Консультаційний висновок спеціаліста", затверджена наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 "Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - наказ МОЗ України № 110).
Форма № 027/о "Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого" (далі - форма № 027/о), затверджена наказом МОЗ України № 110, заповнюється лікарями стаціонарів при виписці або у випадку смерті хворого.
Форма № 027/о надсилається поштою протягом трьох днів чи передається безпосередньо у заклад охорони здоров'я, який направляв хворого і вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о), затверджену наказом МОЗ України № 110, або в історію розвитку дитини (форма № 112/о), затверджену наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302.
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах | на 100 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | Дані виписки із медичної карти стаціонарного хворого форма № 027/о (вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о); | Чв - число виписаних зі стаціонарів закладів, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки |
3.17. Визначення кількості виїздів за викликами екстреної медичної допомоги на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (К 6) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Для визначення величини показника "Кількість виїздів за викликами екстреною (швидкою) медичною допомогою на 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))" необхідною є інформація, надана станціями швидкої допомоги та пунктами невідкладної допомоги на підставі облікових форм № 109/о "Картка виклику швидкої медичної допомоги" та форма № 115/о "Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу", затверджені наказом МОЗ України від 17 листопада 2010 року № 999 "Про затвердження форм звітності та медичної облікової документації служб швидкої та невідкладної медичної допомоги України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2011 року за № 147/188851 (далі - наказ МОЗ України № 999). Інформація отримується від станцій швидкої допомоги та пунктів невідкладної медичної допомоги щомісячно до 20 числа за попередній період.
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Кількість виїздів за викликами екстреною (швидкою) медичною допомогою | на 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування) | Форми первинної медичної документації № 109/о "Картка виклику швидкої медичної допомоги", форма № 115/о "Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу", затверджені наказом МОЗ від 17.11.2010 № 999 | Чв - число викликів по швидкій медичній допомозі з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки |
3.18. Визначення кількості відвідувань лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (К 7) здійснюється у порядку, наведеному нижче.
Для визначення показника враховуються амбулаторні відвідування до лікарів, які надають вторинну медичну допомогу (за виключенням відвідувань до лікарів стоматологів).
В показник "Число відвідувань до лікаря у ЗОЗ, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, на 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))" враховуються відвідування за направленням лікарів, що надають первинну медичну допомогу, так і самозвернення пацієнтів до лікарів, що надають вторинну медичну допомогу.
Число відвідувань до лікарів, що надають вторинну медичну допомогу, зазначаються у формі первинної облікової документації № 074/о "Журнал реєстрації амбулаторних хворих" (далі - форма № 074/о), яка затверджена наказом МОЗ України № 110.
Дані форми № 074/о щодо числа відвідувань використовуються при заповненні форми № 039/о "Відомість обліку відвідувань в поліклініці (амбулаторії), диспансері, консультації, вдома", затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я від 28 січня 2004 року № 47.
Лікарями закладів охорони здоров'я, які надають вторинну амбулаторну медичну допомогу, заповнюється форма № 028/о "Консультаційний висновок спеціаліста" (далі - форма № 028/о), затверджена наказом МОЗ України № 110.
Форма № 028/о заповнюється лікарями-консультантами лікувально-профілактичних закладів (науково-дослідних інститутів, обласних лікарень, консультаційно-діагностичних центрів тощо), куди направляється на консультацію (обстеження) пацієнт. Форма № 028/о заповнюється лікарями-консультантами і у разі звернення пацієнта без направлення.
Форма № 028/о надсилається поштою протягом трьох днів або нарочним і вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о).
Показник | Цільове значення | Обліковий документ | Метод обліку |
Число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну медичну допомогу в амбулаторних умовах | на 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування) | Форма № 028/о "Консультаційний висновок спеціаліста" (вклеюється до медичної карти амбулаторного хворого (форма № 025/о), або в історію розвитку дитини (форма № 112/о) | Чв - число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки |
Збір показників для підвищувальних коефіцієнтів здійснюється станом на 20 число за попередній місяць спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету ЗОЗ по кожному лікарю, який надає первинну медичну допомогу, із зазначенням П. І. Б. середнього медичного персоналу, який залучений до обслуговування прикріпленого населення.
3.19. Лікар ЗОЗ до 20 числа кожного місяця надає до інформаційно-аналітичного кабінету закладу інформацію про наступні показники:
Показник | Розрахунок |
Чисельність прикріпленого населення, всього | Чисельність населення на основі даних форми первинної облікової документації № 025-10/о "Журнал обліку осіб, які прикріплені до лікаря, що надає первинну медичну допомогу", затвердженої наказом МОЗ України № 756 |
Чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 0 до 1 року включно | Серед прикріпленого населення чисельність дітей віком до 1 року |
Чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 1 до 14 років включно | Серед прикріпленого населення чисельність дітей віком від 1 до 14 років включно |
Чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | Серед прикріпленого населення чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно |
Чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | Серед прикріпленого населення чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно |
Чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком 50 років і старше | Серед прикріпленого населення чисельність осіб віком 50 років і старших |
Чисельність жінок серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), які підлягають проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози у відповідності до положень Уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги при раку молочної залози | Загальна кількість жінок, які підлягають скринінгу раку молочної залози, матки, серед прикріпленого населення |
Чисельність жінок із цільової групи, охоплених скринінгом раку шийки матки | Загальна кількість жінок із цільової групи серед прикріпленого населення |
Чисельність осіб із груп ризику, яким було проведено флюорографічне обстеження | Чисельність осіб, що входять до переліку категорій населення із підвищеним ризиком захворювання на ТБ |
Чисельність населення, яким проведено щеплення відповідно до календаря щеплень | Чисельність населення серед прикріпленого населення, яким необхідно зробити щеплення відповідно до календаря щеплень |
Число виписаних зі стаціонарів закладів, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки | За даними виписок із медичної карти стаціонарного хворого, форма № 027/о, які вклеєні в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о) |
Число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки | За даними форми № 028/о "Консультаційного висновку спеціаліста", які вклеєні в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о) |
Число викликів по швидкій медичній допомозі з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки | За даними форми № 109/о "Картка виклику швидкої медичної допомоги", форми № 115/о "Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу", затверджені наказом МОЗ України № 999, які отримані від станцій швидкої допомоги та пунктів невідкладної медичної допомоги |
Після проведення збору та оцінки отриманих даних спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету проводиться узагальнення даних щодо виконання показників якості лікарями і середнім медичним персоналом, після чого вони передаються до постійно діючої тарифікаційної комісії ЗОЗ.
3.20. При проведенні розрахунку надбавки за якість виконаної роботи окремого медичного працівника показники співвідносяться до відповідного середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу.
За умови, якщо значення показників К 1, К 2, К 3 та К 4 серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря перевищують на 5,0 % або більше величину середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К 5, К 6, К 7 є нижчими на 5,0 % або більше за середній показник в цілому у ЗОЗ, то надбавка за якість виконаної роботи виплачується у максимальному розмірі - 50 % до посадового окладу медичного працівника, визначеного згідно з постановою № 1298 з урахуванням підвищень.
Найменування показника | Цільове значення | Значення | Розмір надбавки |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К 1) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок з високим ризиком від запланової чисельності | 85 % і більше | 50 % |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К 2) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок із цільової групи від запланової чисельності | 85 % і більше | 50 % |
Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К 3) | 80 % і більше | 85 % і більше | 50 % |
Виконання плану профілактичних щеплень (К 4) | Охоплення щепленнями 95 % від планової чисельності | 96 - 100 % | 50 % |
Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К 5) | На 100 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | від П середній /ЦП МСД | 50 % |
Кількість виїздів за викликами екстреною (швидкою) медичною допомогою (К 6) | На 1000 прикріпленого проживання (перебування)) | від П середній /ЦП МСД | 50 % |
Число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах (К7) | На 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | від П середній /ЦП МСД | 50 % |
Якщо значення показників якості серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря знаходяться у межах до 5 % більше або менше величини середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, то надбавка за якість виконаної роботи виплачується у розмірі до 25 %.
Найменування показника | Цільове значення | Значення | Розмір надбавки |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К 1) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок З високим ризиком від запланової чисельності | 80 - 84 % | 25 % |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К 2) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок із цільової групи від запланової чисельності | 80 - 84 % | 25 % |
Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К 3) | 80 % і більше | 85 % і > | 25 % |
Виконання плану профілактичних щеплень (К 4) | Охоплення щепленнями 95 % від планової чисельності | 91 - 95 % | 25 % |
Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К 5) | На 100 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 5 = < 5 % від | 25 % |
Кількість виїздів за викликами екстреною (швидкою) медичною допомогою (К 6) | На 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 6 = < 5 % від | 25 % |
Число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, (К7) | На 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 7 = < 5 % або від | 25 % |
Якщо значення показників К 1, К 2, К 3 та К 4 серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря є меншими на 5,0 % або більше величини середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К 5, K 6, К 7 перевищують на 5,0 % або більше за середній показник в цілому у ЗОЗ, то надбавка за якість виконаної роботи не виплачується.
Найменування показника | Цільове значення | Значення | Розмір надбавки |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К 1) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок з високим ризиком від запланової чисельності | 75 % і нижче | 0 |
Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К 2) | Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок із цільової групи від запланової чисельності | 75 % і нижче | 0 |
Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К 3) | 80 % і більше | 75 % і нижче | 0 |
Виконання плану профілактичних щеплень (К 4) | Охоплення щепленнями 95 % від планової чисельності | 90 і нижче | 0 |
Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К 4) | На 100 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 5 = > 5 % і більше від | 0 |
Кількість виїздів за викликами екстреною (швидкою) медичною допомогою (К 6) | На 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 6 = > 5 % і більше від | 0 |
Число відвідувань до лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, (К 7) | На 1000 прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) | К 7 = > 5 % і більше від | 0 |
3.21. За умови, якщо значення показників К 1, К 2, К 3 та К 4 серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря перевищують на 5,0 % або більше величину середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К 5, К 6, К 7 є нижчими на 5,0 % або більшими за середній показник в цілому у ЗОЗ, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт - 0,07.
Якщо значення показників якості серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря знаходяться у межах до 5 % більше або менше величини середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт - 0,04.
Якщо значення показників К 1, К 2, К 3 та К 4 серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря є меншими на 5,0 % або більшими за величину середнього показника в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К 5, К 6, К 7 перевищують на 5,0 % або більше середній показник в цілому у ЗОЗ, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт рівний нулю.
3.22. Для керівних працівників ЗОЗ, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я (головного лікаря, заступника головного лікаря, завідувачів амбулаторій сімейної медицини), збір показників для підвищувальних коефіцієнтів здійснюється працівниками інформаційно-аналітичного кабінету.
Підвищувальні показники при проведенні розрахунку надбавки за якість виконаної роботи для керівних працівників співвідносяться до відповідного середнього показника на адміністративній території.
Додаток |
Тарифікаційний список працівників
_____________________________ на ____ рік
(назва закладу)
№ з/п | Назва структурного підрозділу, посада, кваліфікаційна категорія (розряд) | Прізвище, ім'я та по батькові | Тарифний розряд | Посадовий оклад, визначений за тарифним розрядом або за пунктом 3 наказу* | Підвищення посадового окладу | Посадовий оклад з підвищеннями (гр. 5 - 11) | Обсяг роботи за даною посадою (1,0; 0,75; 0,5; 0,25) | Доплати, що мають обов'язковий характер | Надбавки, що мають обов'язковий характер | Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи | Місячний фонд заробітної плати (у грн.) | |||||||||||
за основною посадою | за сумісництвом | за науковий ступінь, шкідливі умови робітникам (додаток 6), шеф-кухарю, за використання дезінфікувальних засобів | розмір доплати | за почесне звання, тривалість безперервної роботи, класність, майстерність, за спецконтингент, вислугу років | розмір надбавки | розмір надбавки | ||||||||||||||||
за кваліфікаційну категорію керівникам та їх заступникам, завідування, старшинство, санітарний транспорт (до посадового окладу за графою 5) | за оперативні втручання (до посадового окладу за графою 5 + графа 6 | за диплом з відзнакою (до посадового окладу за графою 5) | інші підвищення, передбачені пунктом 2.2 (до посадового окладу за графою 5) | у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами оплати праці (до посадового окладу за графою 5 + гр. 6 + гр. 7 + гр. 8) | інші підвищення (до посадового окладу за графою 5 + гр. 6 + гр. 7 + гр. 8 + 9 гр.) | у відсотках | абсолютний розмір | у відсотках | абсолютний розмір | за обсяг виконаної роботи | за якість виконаної роботи | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|