open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 6 вересня 2024 р. № 1040
Київ

Деякі питання спрямування та використання коштів проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй

Відповідно до статті 30 та пункту 18 розділу “Прикінцеві положення” Закону України “Про Державний бюджет України на 2024 рік” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Спрямувати кошти проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, надані у вигляді внеску Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй, у сумі 13475 тис. гривень, які надходять відповідно до Стандартного Листа-угоди між Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй та Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України про реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, де ПРООН виступає в якості імплементуючого партнера, укладеного 14 травня 2024 р., Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури за спеціальним фондом державного бюджету на реалізацію зазначеного проекту міжнародної технічної допомоги за бюджетною програмою 3101320 “Державний фонд декарбонізації та енергоефективної трансформації” (видатки розвитку).

2. Затвердити такі, що додаються:

Порядок використання коштів державного бюджету, передбачених для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй;

Порядок надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) для реалізації ними енергоефективних проектів у громадських будівлях у малих та середніх містах України.

3. Установити, що кошти статутного капіталу акціонерного товариства “Фонд декарбонізації України” (код згідно з ЄДРПОУ 38519070), отримані відповідно до Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй, затвердженого пунктом 2 цієї постанови, можуть бути використані зазначеним товариством виключно для:

1) створення передумов для впровадження фінансово-кредитних механізмів фінансування енергоефективних проектів, які реалізуються виконавцями енергосервісу (енергосервісними компаніями) в громадських будівлях у малих та середніх містах України, у сумі 2695 тис. гривень шляхом:

внесення плати за розгляд Національним банком пакета документів щодо видачі ліцензій на діяльність фінансової компанії з надання фінансових послуг, а саме надання коштів та банківських металів у кредит, факторинг, фінансовий лізинг;

закупівлі програмного забезпечення для звітності, що подається до Національного банку, та програмного забезпечення організації бізнес-процесів;

закупівлі аудиторських та консультаційно-інформаційних послуг;

запровадження контактного центру “ЕСКО”;

2) надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) для реалізації ними енергоефективних проектів у громадських будівлях у малих та середніх містах України у сумі 10780 тис. гривень відповідно до Порядку надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) для реалізації ними енергоефективних проектів у громадських будівлях у малих та середніх містах України, затвердженого пунктом 2 цієї постанови.

4. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури погодити з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету спрямування коштів, які надходять відповідно до проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”.

5. Міністерству фінансів забезпечити:

внесення в установленому порядку змін, пов’язаних із передбаченим пунктом 1 цієї постанови спрямуванням коштів, до розпису спеціального фонду державного бюджету за пропозиціями Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури;

здійснення коригування показників доходів та видатків, визначених Законом України “Про Державний бюджет України на 2024 рік”, на обсяг внесених змін до розпису спеціального фонду державного бюджету.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 85



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 вересня 2024 р. № 1040

ПОРЯДОК
використання коштів державного бюджету, передбачених для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою “Державний фонд декарбонізації та енергоефективної трансформації”, що надходять для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй у вигляді внеску відповідно до Стандартного Листа-угоди між Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй та Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України про реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, де ПРООН виступає в якості імплементуючого партнера, укладеного 14 травня 2024 р. (далі - бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Мінінфраструктури.

Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Держенергоефективності.

3. Бюджетні кошти спрямовуються за напрямом, визначеним підпунктом 1 пункту 3 Порядку використання коштів державного фонду декарбонізації та енергоефективної трансформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2024 р. № 761 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 63, ст. 3747), шляхом поповнення статутного капіталу акціонерного товариства “Фонд декарбонізації України”, код згідно з ЄДРПОУ 38519070 (далі - товариство).

4. Для отримання коштів міжнародної технічної допомоги Мінінфраструктури відкриває в АТ “Укрексімбанк” поточний рахунок.

5. Кошти міжнародної технічної допомоги перераховуються Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй на поточний рахунок Мінінфраструктури, відкритий в АТ “Укрексімбанк”, частинами у національній валюті в Україні - гривні відповідно до запиту Держенергоефективності.

Мінінфраструктури на підставі платіжної інструкції здійснює перерахування бюджетних коштів у національній валюті в Україні - гривні на поточний рахунок Держенергоефективності, відкритий в АТ “Укрексімбанк”, протягом семи днів з дня їх одержання.

Держенергоефективності для поповнення статутного капіталу товариства перераховує бюджетні кошти з поточного рахунка як оплату акцій товариства на небюджетний рахунок товариства, відкритий в органі Казначейства за балансовим рахунком 3553 “Рахунки інших клієнтів Казначейства”.

Для здійснення платежів з небюджетного рахунка товариство надає органу Казначейства платіжну інструкцію та відповідні документи, що підтверджують проведення платежу.

6. Відображення Держенергоефективності та Мінінфраструктури операцій з бюджетними коштами у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності здійснюється на підставі інформації про фактичний стан їх використання.

Інформація про фактичний стан використання бюджетних коштів подається товариством до Держенергоефективності, Мінінфраструктури та Мінфіну за формою згідно з додатком 1 протягом п’яти робочих днів з дати здійснення оплати.

7. Мінінфраструктури з метою відображення в бухгалтерському обліку та звітності про виконання державного бюджету операцій у частині здійснення доходів і видатків державного бюджету протягом трьох робочих днів подає Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком 2.

Держенергоефективності для відображення в бухгалтерському обліку та звітності про виконання державного бюджету операцій із надходження та використання бюджетних коштів подає до органу Казначейства за місцем обслуговування довідку про операції у національній валюті.

Казначейство забезпечує відображення в обліку та звітності про виконання бюджету операцій у частині доходів і видатків державного бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації.

8. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.

9. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

10. Товариство подає щокварталу до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, Держенергоефективності, Мінінфраструктури та Мінфіну звіт про реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО” за формою згідно з додатком 3.



Додаток 1
до Порядку використання коштів державного
бюджету, передбачених для реалізації проекту
міжнародної технічної допомоги “Усунення
бар’єрів для сприяння інвестиціям в
енергоефективність громадських будівель в малих
та середніх містах України шляхом застосування
механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку
Організації Об’єднаних Націй

ІНФОРМАЦІЯ
про фактичний стан використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”


Додаток 2
до Порядку використання коштів державного
бюджету, передбачених для реалізації проекту
міжнародної технічної допомоги “Усунення
бар’єрів для сприяння інвестиціям в
енергоефективність громадських будівель в малих
та середніх містах України шляхом застосування
механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку
Організації Об’єднаних Націй

ЗВЕДЕНЕ РОЗПОРЯДЖЕННЯ


Додаток 3
до Порядку використання коштів державного
бюджету, передбачених для реалізації проекту
міжнародної технічної допомоги “Усунення
бар’єрів для сприяння інвестиціям в
енергоефективність громадських будівель в малих
та середніх містах України шляхом застосування
механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку
Організації Об’єднаних Націй

ЗВІТ
про реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО” за 20__ рік (___ квартал)



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 вересня 2024 р. № 1040

ПОРЯДОК
надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) для реалізації ними енергоефективних проектів у громадських будівлях у малих та середніх містах України

1. Цей Порядок визначає механізм надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) для реалізації ними енергоефективних проектів у громадських будівлях у малих та середніх містах України за рахунок коштів, що надходять для реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, наданих Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй у вигляді внеску відповідно до Стандартного Листа-угоди між Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй та Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України про реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО”, де ПРООН виступає в якості імплементуючого партнера, укладеного 14 травня 2024 року.

2. Для надання кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) акціонерне товариство “Фонд декарбонізації України” (далі - товариство) здійснює збір заявок виконавців енергосервісу (енергосервісних компаній) та проводить перевірку їх відповідності внутрішнім правилам кредитування товариства.

Подання заявок здійснюється з використанням Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 р. № 1286 “Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 92, ст. 5738; 2023 р., № 48, ст. 2654).

У випадках, якщо заявка містить інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, а також якщо виконавець енергосервісу (енергосервісна компанія) не є учасником експериментального проекту, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 р. № 1286, заявки подаються товариству.

Заявки виконавців енергосервісу (енергосервісних компаній), які раніше порушували вимоги щодо реалізації енергосервісних договорів або щодо яких протягом останніх 10 років наявні судові рішення, пов’язані з неналежним виконанням енергосервісних договорів, не розглядаються.

За результатами перевірки заявок виконавців енергосервісу (енергосервісних компаній) товариство готує матеріали для їх оцінки комісією, утвореною Держенергоефективності, та передає матеріали на її розгляд.

Держенергоефективності затверджує положення та склад комісії.

Комісія утворюється у складі п’яти осіб, яку очолює Голова Держенергоефективності. До складу комісії залучаються по одному представнику від Мінінфраструктури та Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй.

Формою роботи комісії є засідання. Засідання комісії можуть проводитися дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відеоконференцзв’язку, за умови забезпечення надійної автентифікації всіх членів комісії.

Засідання комісії є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина її членів.

Члени комісії зобов’язані дотримуватися вимог, передбачених частиною другою статті 351 Закону України “Про запобігання корупції”.

Комісія шляхом голосування оцінює заявки виконавців енергосервісу (енергосервісних компаній) і ухвалює попередні висновки щодо доцільності надання їм кредитів. Рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Попередні висновки комісії оформлюються протоколом, який може складатися в електронній формі, погоджується (візується) всіма членами комісії, присутніми на засіданні, і підписується головуючим на засіданні та секретарем.

Держенергоефективності надсилає товариству протокол комісії не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дня, наступного за днем його складення.

Товариство після отримання попередніх висновків комісії розглядає питання щодо можливості надання кредиту виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям) та інформує Держенергоефективності та виконавців енергосервісу (енергосервісні компанії) про прийняття остаточного рішення.

3. Товариство забезпечує зберігання фінансових та інших документів, ведення бухгалтерського обліку, зокрема відображення у первинному бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, та доступ аудиторів з метою проведення аудиту в рамках реалізації проекту міжнародної технічної допомоги “Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО” у встановленому законодавством порядку.

4. Товариство здійснює моніторинг наданих кредитів виконавцям енергосервісу (енергосервісним компаніям).

Виконавці енергосервісу (енергосервісні компанії), яким надано кредит товариством, подають щокварталу товариству інформацію про замовників енергосервісних договорів, перелік енергоефективних заходів та фактичних показників досягнутої економії за результатами впровадження енергосервісних договорів.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: