Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 434 від 02.05.2023
№ 903 від 09.08.2024}
{У тексті Постанови слова “відбудови інфраструктури” замінено словами “відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури” згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства інфраструктури стосовно реалізації протягом двох років експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі - експериментальний проект).
11. Поширити дію експериментального проекту на заходи щодо подання на розгляд Стратегічної інвестиційної ради, утвореної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 2024 р. № 549 “Про утворення Стратегічної інвестиційної ради” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 47, ст. 2926), пропозицій стосовно єдиного проектного портфеля здійснення публічних інвестицій (переліку пріоритетних публічних інвестиційних проектів) на 2025 рік у рамках реалізації перехідної моделі управління публічними інвестиціями під час підготовки проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2025 рік”.
{Постанову доповнено пунктом 11 згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, що додається.
3. Міністерству інфраструктури протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити вжиття заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту.
координаторами експериментального проекту є Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури та Міністерство фінансів (у частині реалізації пункту 11 цієї постанови);
{Абзац другий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 903 від 09.08.2024}
учасниками експериментального проекту є центральні органи виконавчої влади, обласні та Київська міська державні адміністрації (обласні та Київська міська військові адміністрації у разі їх утворення), за згодою сільські, селищні, міські ради або їх виконавчі органи (військові адміністрації населених пунктів у разі їх утворення), суб’єкти господарювання (за згодою).
{Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 434 від 02.05.2023}
5. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури:
{Абзац перший пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
1) розробити та затвердити положення про Єдину цифрову інтегровану інформаційно-аналітичну систему управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
2) оприлюднити інформацію про реалізацію експериментального проекту на власному офіційному веб-сайті (веб-порталі);
{Підпункт 2 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
3) подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про його результати разом з пропозиціями щодо доцільності внесення змін до актів законодавства з питань організації управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
4) надати Міністерству фінансів дані та доступ до Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, необхідні для реалізації експериментального проекту.
{Пункт 5 доповнено підпунктом 4 згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
1) розробити та довести до відома головних розпорядників бюджетних коштів організаційні та інші вимоги, пов’язані з поданням на розгляд Стратегічної інвестиційної ради переліку пріоритетних публічних інвестиційних проектів на 2025 рік у рамках реалізації перехідної моделі управління публічними інвестиціями;
2) забезпечити оприлюднення на власному офіційному веб-сайті (веб-порталі) інформації про подання на розгляд Стратегічної інвестиційної ради переліку пріоритетних публічних інвестиційних проектів на 2025 рік;
3) подати Кабінетові Міністрів України не пізніше ніж через місяць після завершення реалізації експериментального проекту звіт про його результати в частині здійснення заходів, передбачених пунктом 11 цієї постанови, разом з пропозиціями щодо подальшого використання Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури у рамках управління публічними інвестиціями.
{Постанову доповнено пунктом 6 згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури
{Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
{У тексті Порядку слова “об’єктів інфраструктури транспорту” замінено словами “об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури” згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі - експериментальний проект).
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
Єдина цифрова інтегрована інформаційно-аналітична система управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі - Єдина цифрова система) - інформаційно-комунікаційна система, призначена для автоматизації планування фінансування робіт з відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, а також моніторингу процесу відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури та використання фінансових ресурсів;
користувач Єдиної цифрової системи - учасник експериментального проекту, який пройшов електронну ідентифікацію в Єдиній цифровій системі.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Господарському кодексі України, Законах України “Про регулювання містобудівної діяльності”, “Про архітектурну діяльність”, “Про критичну інфраструктуру”, “Про транспорт”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про електронні комунікації”, “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”, “Про Національну програму інформатизації” та “Про публічні електронні реєстри”.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 434 від 02.05.2023}
3. Метою реалізації експериментального проекту є:
1) запровадження уніфікованого підходу управління процесом відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
2) застосування комплексного планування до реалізації програм та проектів з відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
{Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
3) планування фінансування робіт з відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
4) моніторинг процесу відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
{Підпункт 4 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
5) моніторинг виконання робіт з відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури та використання фінансових ресурсів;
51) забезпечення цифровізації процесу подання, оцінки та пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік у рамках реалізації перехідної моделі управління публічними інвестиціями та підвищення ефективності діяльності Стратегічної інвестиційної ради;
{Пункт 3 доповнено підпунктом 51 згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
6) доступність інформації для всіх користувачів системи щодо процесу відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури та забезпечення актуальності такої інформації.
4. Власником Єдиної цифрової системи є держава в особі Мінінфраструктури, яке є держателем Єдиної цифрової системи.
5. Технічним адміністратором Єдиної цифрової системи є Агентство відновлення.
{Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
6. Технічний адміністратор Єдиної цифрової системи забезпечує:
1) здійснення заходів із створення, впровадження та функціонування Єдиної цифрової системи;
2) організацію роботи, пов’язаної з провадженням діяльності щодо ведення та технічного адміністрування Єдиної цифрової системи;
3) планування та організацію роботи в системі з іншими користувачами Єдиної цифрової системи з впровадження Єдиної цифрової системи;
4) електронну інформаційну взаємодію між Єдиною цифровою системою та іншими державними інформаційно-комунікаційними системами, інформаційно-комунікаційними системами органів місцевого самоврядування з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів;
{Підпункт 4 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 434 від 02.05.2023}
5) розроблення та затвердження Інструкції користувача Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі - Інструкція), в якій визначається перелік даних, необхідних для внесення до Єдиної цифрової системи.
{Підпункт 5 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 434 від 02.05.2023, № 903 від 09.08.2024}
7. Користувачі Єдиної цифрової системи забезпечують внесення інформації про загальні та технічні характеристики об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, їх ідентифікацію, стан підготовки, реалізації та моніторинг проектів з відновлення та/або відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури до Єдиної цифрової системи відповідно до Інструкції. Доступ до Єдиної цифрової системи надається користувачам на безоплатній основі.
Користувачі Єдиної цифрової системи, на яких поширюється дія експериментального проекту щодо подання на розгляд Стратегічної інвестиційної ради пропозицій стосовно єдиного проектного портфеля здійснення публічних інвестицій (переліку пріоритетних публічних інвестиційних проектів) на 2025 рік у рамках реалізації перехідної моделі управління публічними інвестиціями, забезпечують внесення до Єдиної цифрової системи інформації, відомостей та документів, визначених в інструкціях Мінфіну з підготовки головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетних запитів на 2025 рік.
{Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
{Пункт 7 в редакції Постанови КМ № 434 від 02.05.2023}
71. Подання концепцій публічних інвестиційних проектів на розгляд Стратегічної інвестиційної ради, їх пріоритезація та відбір здійснюються з використанням програмних засобів Єдиної цифрової системи.
{Порядок доповнено пунктом 71 згідно з Постановою КМ № 903 від 09.08.2024}
8. До Єдиної цифрової системи не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.
9. Обробка інформації у Єдиній цифровій системі здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації та кіберзахисту.
10. Обробка персональних даних у Єдиній цифровій системі здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
11. Публічна інформація Єдиної цифрової системи підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
12. Фінансове забезпечення заходів з реалізації експериментального проекту здійснюється за рахунок міжнародної технічної поворотної або безповоротної фінансової допомоги міжнародних організацій в рамках програм допомоги і грантів Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.