Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 і від 27 грудня 2017 р. № 1088
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 “Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” (Офіційний вісник України, 2015 р., № 7, ст. 155, № 59, ст. 1938, № 70, ст. 2310; 2016 р., № 6, ст. 314; 2017 р., № 20, ст. 557, № 69, ст. 2076; 2018 р., № 12, ст. 416; 2019 р., № 23, ст. 821; 2020 р., № 22, ст. 805; 2021 р., № 33, ст. 1942, № 59, ст. 3695; 2022 р., № 27, ст. 1498; 2023 р., № 4, ст. 314, № 82, ст. 4708) і від 27 грудня 2017 р. № 1088 “Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 7, ст. 270; 2022 р., № 2, ст. 40; 2023 р., № 4, ст. 314) зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 1 січня 2024 року.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 і від 27 грудня 2017 р. № 1088
1. У постанові Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6:
1) у постанові:
пункт 3 викласти в такій редакції:
“3. Місцевим державним адміністраціям:
1) розробити та затвердити протягом місяця план заходів щодо наповнення місцевих бюджетів, вишукання додаткових джерел надходжень до бюджетів, у тому числі за рахунок детінізації економіки (не менш як 2 відсотки доходів загального фонду), дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів (не менш як 1 відсоток видатків на бюджетну сферу) та посилення фінансово-бюджетної дисципліни;
2) забезпечити відповідність повноважень щодо здійснення витрат бюджету обсягу надходжень до бюджету на відповідний бюджетний період;
3) забезпечити дотримання вимоги частини четвертої статті 77 Бюджетного кодексу України щодо врахування під час затвердження відповідного бюджету у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
4) забезпечити під час виконання відповідного бюджету проведення своєчасної та у повному обсязі оплати праці працівників бюджетних установ, не допускаючи будь-якої заборгованості з цієї виплати;
5) здійснити у разі виникнення заборгованості із заробітної плати комплекс заходів щодо погашення такої заборгованості, забезпечивши використання не менш як 90 відсотків наявних коштів, насамперед загального фонду місцевих бюджетів;
6) упорядкувати структуру штатної чисельності працівників у межах затверджених асигнувань на оплату праці, не допускати збільшення такої чисельності, крім випадків, пов’язаних з утворенням (реорганізацією) закладів освіти, фінансування яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції, та збільшенням кількості одержувачів відповідних послуг для задоволення суспільних потреб.”;
2) Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджені зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
Одержувачами субвенції можуть бути приватні заклади загальної середньої освіти:
які мають ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти;
які розпочали провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти до 1 вересня року, що передує плановому бюджетному періоду, що відповідно відображено в програмно-апаратному комплексі “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”;
щодо яких не порушено справи про банкрутство та не прийнято рішення про визнання їх банкрутом;
які не перебувають у стадії ліквідації;
які звернулися до відповідного розпорядника субвенції з наміром отримувати субвенцію.
3. Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників таких типів закладів та установ освіти:
1) початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів таких закладів), ліцеї;
3) заклади спеціалізованої освіти - мистецькі, спортивні, військові (військово-морські, військово-спортивні), наукові ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою;
4) дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;
5) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400);
6) заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної власності, фінансове забезпечення яких з 1 січня 2018 р. здійснюється з місцевих бюджетів, та заклади фахової передвищої освіти і коледжі комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400).
Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на оновлення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти, зазначених у цьому пункті. Залишки можуть спрямовуватися насамперед на такі видатки:
придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;
оснащення закладів освіти персональними комп’ютерами та мультимедійним обладнанням, засобами навчання та обладнанням для навчальних кабінетів початкової школи, фізики, хімії, біології, географії, математики, інформатики;
придбання підручників і посібників (у тому числі електронних) для закладів освіти;
оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні закладів загальної середньої освіти;
здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;
ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти;
підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
будівництво нових туалетних приміщень і реконструкція, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень закладів загальної середньої освіти, в яких початкову освіту здобувають не менш як 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проектної документації.
За результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів облдержадміністрація має право подати головному розпоряднику субвенції пропозиції щодо перерозподілу обсягу субвенції між обласним бюджетом, бюджетами територіальних громад (у межах видатків регіону).
На період воєнного стану у разі зміни місцезнаходження приватного закладу загальної середньої освіти (за межами відповідної області або м. Києва) головний розпорядник субвенції ініціює здійснення перерозподілу обсягу субвенції між відповідними місцевими бюджетами, розрахованого для такого закладу згідно з формулою розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 7, ст. 270; 2022 р., № 2, ст. 40). Для здійснення такого перерозподілу кількість учнів приватного закладу загальної середньої освіти визначається виходячи з меншого з таких значень, як фактична чисельність учнів на дату зміни місцезнаходження закладу або чисельність учнів, яка використовувалася для розрахунку обсягу субвенції на відповідний бюджетний період. Обсяг субвенції, що підлягає перерозподілу, визначається з урахуванням кількості повних календарних місяців, протягом яких приватний заклад загальної середньої освіти буде функціонувати за новим місцезнаходженням у поточному бюджетному періоді.
Засновники закладів освіти, що допустили заборгованість із заробітної плати, строк виплати якої закінчився, першочергово спрямовують субвенцію на обов’язкові виплати із заробітної плати працівникам.
Спрямування субвенції, а також її залишків на погашення заборгованості із заробітної плати, строк виплати якої закінчився, допускається лише в межах одного бюджетного періоду.
Видатки, пов’язані із стимулюванням, преміюванням працівників кожного закладу та установи освіти, що розташована на відповідній території, а також незахищені видатки здійснюються виключно після ліквідації заборгованості із заробітної плати, строк виплати якої закінчився.
До погашення такої заборгованості розпорядники субвенції не беруть бюджетні зобов’язання та не здійснюють платежі за видатками, пов’язаними із стимулюванням, преміюванням працівників, та іншими незахищеними видатками.
Субвенція може спрямовуватися на здійснення заходів з оптимізації мережі зазначених закладів та установ освіти.
4. Для отримання субвенції приватний заклад загальної середньої освіти подає до 31 січня поточного року до відповідного розпорядника субвенції за місцевим бюджетом (бюджетом м. Києва, територіальної громади) підписані керівником такого закладу письмову заяву про надання субвенції, відомості про контингент учнів (за рівнями загальної середньої освіти), які здобувають загальну середню освіту в закладі освіти, станом на 5 січня поточного року у довільній формі, а також копії документів, які підтверджують відповідність вимогам, визначеним в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цих Порядку та умов.
Документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, повертаються без розгляду, якщо приватний заклад загальної середньої освіти не відповідає вимогам, визначеним в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цих Порядку та умов, документи подані не в повному обсязі або подані з порушенням вимог щодо їх оформлення, про що повідомляється приватному закладу загальної середньої освіти.
5. Одержувачі субвенції подають щомісяця до 10 числа відомості про контингент учнів (за рівнями загальної середньої освіти), які здобувають загальну середню освіту в закладі освіти (станом на 5 число місяця).
На підставі даних про контингент учнів розпорядник субвенції щомісяця розподіляє та доводить до одержувачів субвенції у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.
Щомісячні бюджетні асигнування на одного учня приватного закладу загальної середньої освіти не можуть перевищувати середньомісячну суму видатків на такого учня, яка розрахована для відповідної області та м. Києва на відповідний рік згідно з формулою розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 7, ст. 270; 2022 р., № 2, ст. 40).
6. Відповідальність за достовірність інформації, що міститься у відомостях про контингент учнів, які здобувають загальну середню освіту в приватному закладі загальної середньої освіти, несуть керівники таких закладів.
У разі встановлення контролюючими органами або судом факту використання субвенції її одержувачем з порушенням вимог законодавства, зокрема вимог щодо подання ним достовірної інформації про контингент учнів, кошти в сумі, що використані з таким порушенням, протягом одного місяця повертаються до відповідного місцевого бюджету, надання субвенції одержувачу припиняється і не надається протягом наступного бюджетного періоду.
Надання субвенції її одержувачу також припиняється у разі виявлення ознак його невідповідності вимогам, визначеним в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цих Порядку та умов, та у разі неподання чи несвоєчасного подання ним відомостей про контингент учнів.
7. Для отримання субвенції на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти територіальної громади, яким (в яких) оголошено простій, розпорядники субвенції за бюджетами адміністративно-територіальних одиниць щомісяця до 10 числа подають до відповідного розпорядника субвенції відомості про фактичну кількість таких педагогічних працівників.
На підставі даних про фактичну кількість таких педагогічних працівників розпорядник субвенції щомісяця розподіляє між місцевими бюджетами у встановленому порядку обсяги субвенції на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти територіальної громади, яким (в яких) оголошено простій.
Відповідальність за достовірність інформації, що міститься у відомостях про фактичну кількість педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій, покладається на розпорядника субвенції за бюджетом адміністративно-територіальної одиниці.
8. У складі субвенції передбачається резерв коштів, обсяг якого не може перевищувати 1 відсотка загального обсягу субвенції.
9. Розподіл і перерозподіл загального обсягу субвенції між місцевими бюджетами здійснюється Кабінетом Міністрів України.
10. Не допускається спрямування субвенції на:
закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
За рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:
з 1 вересня 2016 р. - менше 25 осіб;
з 1 вересня 2025 р. - менше 45 осіб;
з 1 вересня 2026 р. - менше 60 осіб.
11. Використання субвенції здійснюється в обсязі, передбаченому в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 83, ст. 2739).
12. Відповідні місцеві ради мають право:
передавати субвенцію та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету обсяг субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти (крім субвенції, розрахованої для приватних закладів загальної середньої освіти), що визначені у статті 1032 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів поточні та капітальні видатки закладів та установ освіти, що визначені у статті 1032 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
13. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється в установленому законом порядку.
14. Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
15. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.
Перерахування субвенції місцевим бюджетам населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, Казначейством не здійснюється, крім місцевих бюджетів, які продовжують обслуговуватися органами Казначейства.
Місцевим бюджетам, які продовжують обслуговуватися органами Казначейства та за рахунок коштів яких здійснюється фінансування закладів та установ освіти, що розташовані у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, Казначейство перераховує субвенцію в обсягах, що зменшені на обсяг бюджетних призначень, передбачених для таких закладів та установ освіти. Розподіл асигнувань за такими бюджетами з урахуванням зменшених обсягів подається Казначейству головним розпорядником субвенції за день до встановленого для їх перерахування строку.
16. Казначейство двічі на місяць до 10 і 25 числа перераховує субвенцію на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету.
Обласні та Київська міська держадміністрації здійснюють розподіл обсягу субвенції, що спрямовується приватним закладам загальної середньої освіти, між бюджетами територіальних громад та районів м. Києва пропорційно контингенту учнів таких закладів, який застосовується для розрахунку обсягу субвенції, протягом I кварталу. За результатами щоквартального аналізу у разі зміни контингенту учнів приватних закладів загальної середньої освіти на більш як 10 відсотків обласні та Київська міська держадміністрації починаючи з наступного кварталу здійснюють перерозподіл обсягу субвенції, що спрямовується приватним закладам загальної середньої освіти, між бюджетами територіальних громад та районів м. Києва пропорційно фактичному контингенту учнів таких закладів.
Обласні та Київська міська держадміністрації здійснюють розподіл обсягу субвенції, що спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, між бюджетами територіальних громад та районів м. Києва пропорційно фактичній кількості таких педагогічних працівників.
Облдержадміністрації здійснюють розподіл обсягу субвенції, що спрямовується на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій, між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць на підставі даних про фактичну кількість таких педагогічних працівників.
Облдержадміністрації здійснюють розподіл обсягу субвенції, що спрямовується на оплату праці педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів територіальної громади, в яких оголошено простій, між бюджетами територіальних громад на підставі даних про фактичну кількість таких педагогічних працівників.
Органи Казначейства перераховують щомісяця до 15 числа на підставі платіжних інструкцій, підготовлених облдержадміністраціями, субвенцію на рахунки бюджетів територіальних громад, відкриті в органах Казначейства.
17. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
18. Обласні та Київська міська держадміністрації подають щомісяця до 10 числа МОН звіт про використання субвенції.
19. МОН щомісяця до 20 числа інформує Мінфін про використання субвенції.
20. Казначейство інформує щомісяця до 15 числа МОН та Мінфін про обсяги перерахованої субвенції та касові видатки у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, а також касові видатки у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, проведені за рахунок залишків субвенції, збережених на рахунках відповідних місцевих бюджетів (окремо за загальним і спеціальним фондом), за формою, розробленою Мінфіном і погодженою з Казначейством.
21. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль та відповідальність за її цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.”.
2. Формулу розділу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ФОРМУЛА
розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами
1. У цій формулі терміни вживаються у такому значенні:
1) відсоток сільського населення - відсоток населення відповідної територіальної громади, яке проживає у сільських населених пунктах;
2) заробітна плата асистента вчителя в інклюзивному класі - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати асистента вчителя в інклюзивному класі з нарахуваннями на плановий бюджетний період;
3) заробітна плата вчителя - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати вчителя закладу загальної середньої освіти з нарахуваннями на плановий бюджетний період;
4) заробітна плата педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру (його філії) - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру (його філії) з нарахуваннями на плановий бюджетний період;
5) кількість інклюзивних класів - розрахункова кількість інклюзивних класів виходячи з не менше двох учнів (учениць) з особливими освітніми потребами одного року навчання у такому класі одного закладу освіти (крім випадків, коли в закладі освіти навчається тільки один такий учень (учениця) одного року навчання або фактична кількість класів одного року навчання є меншою);
6) навчальний план - середня кількість академічних годин на тиждень, що передбачена типовими навчальними планами для відповідних типів закладів загальної середньої освіти;
7) педагогічний персонал - педагогічний персонал (крім учителів, викладачів, кількість яких визначається залежно від контингенту учнів та кількості годин за навчальними планами), кількість якого визначається згідно з типовими штатними нормативами закладів освіти, що затверджуються МОН;
8) розрахункова наповнюваність класів - середній рівень наповнюваності класів закладів загальної середньої освіти відповідної територіальної громади (середній рівень наповнюваності класів закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з відповідного обласного бюджету) за умови раціональної організації мережі таких закладів;
9) студенти групи XI - студенти, які навчаються за державним та регіональним замовленням і здобувають повну загальну середню освіту у закладах фахової передвищої освіти і коледжах державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб та згідно із Законом України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” (додаток 10) передані для фінансового забезпечення з місцевих бюджетів, та комунальної власності;
10) учні групи I - учні, які здобувають загальну середню освіту у початкових школах, гімназіях, ліцеях, закладах спеціалізованої освіти (мистецьких, спортивних, військових (військово-морських, військово-спортивних), наукових ліцеях, ліцеях з посиленою військово-фізичною підготовкою), крім учнів спеціальних класів та класів з вечірньою формою здобуття освіти у таких закладах;
11) учні групи II - учні, які здобувають загальну середню освіту у спеціальних школах та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти;
12) учні групи III - учні, які здобувають загальну середню освіту у навчально-реабілітаційних центрах;
13) учні групи IV - учні, які здобувають загальну середню освіту у класах з вечірньою формою здобуття освіти закладів загальної середньої освіти;
14) учні групи V - вихованці гімназій та ліцеїв, у складі яких є інтернати з частковим або повним утриманням учнів, закладів спеціалізованої освіти (мистецьких, спортивних, військових (військово-морських, військово-спортивних), наукових ліцеїв, ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою), дитячих будинків, крім учнів, що приходять тільки на навчання;
15) учні групи VI - вихованці спеціальних шкіл, крім учнів, що приходять тільки на навчання;
16) учні групи VII - вихованці навчально-реабілітаційних центрів, крім учнів, що приходять тільки на навчання;
17) учні групи VIII - учні, які здобувають повну загальну середню освіту у закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної або комунальної власності;
18) учні групи IX - учні, які здобувають загальну середню освіту у приватних початкових школах, гімназіях, ліцеях, закладах спеціалізованої освіти, крім учнів спеціальних класів у таких закладах, що виявили намір отримувати освітню субвенцію, та учнів приватних закладів освіти з кількістю учнів у закладі менше 25 учнів (крім початкової школи);
19) учні групи X - учні, які здобувають загальну середню освіту у приватних спеціальних школах та спеціальних класах приватних закладів загальної середньої освіти, що виявили намір отримувати освітню субвенцію, крім учнів приватних закладів освіти з кількістю учнів у закладі менше 25 учнів (крім початкової школи);
20) фінансовий норматив бюджетної забезпеченості - обсяг коштів, необхідний для забезпечення педагогічної складової освітнього процесу учня початкової школи у закладі загальної середньої освіти м. Києва;
21) фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного інклюзивно-ресурсного центру (його філії) - обсяг коштів, необхідний для забезпечення педагогічної складової під час надання послуг інклюзивно-ресурсними центрами (їх філіями);
22) щільність учнів - розрахунковий показник, визначений шляхом ділення кількості учнів, які відвідують заклади загальної середньої освіти, на загальну площу (кв. кілометрів) відповідної територіальної громади.
2. Розподіл обсягу освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі:
розрахункового показника фінансового нормативу бюджетної забезпеченості;
контингенту учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти, учнів групи VIII та студентів групи XI станом на 1 жовтня року, що передує плановому бюджетному періоду;
3. Показник обсягу освітньої субвенції для місцевого бюджету визначається за такою формулою:
де КГ - коефіцієнт приведення кількості учнів у закладах освіти (їх філіях), які розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських, який визначається за такою формулою:
де УГШВ - відсоток учнів закладів загальної середньої освіти відповідного типу (їх філій), які розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських;
- для обласних бюджетів - 1,375;
- для бюджету м. Києва та приватних закладів загальної середньої освіти - 1;
- для бюджетів територіальних громад - згідно з таблицею:
Щільність | Відсоток сільського населення | ||||||||||||||
від 0 до 9 | від 9 до 12 | від 12 до 19 | від 19 до 22 | від 22 до 23 | від 23 до 26 | від 26 до 43 | від 43 до 49 | від 49 до 53 | від 53 до 58 | від 58 до 63 | від 63 до 66 | від 66 до 72 | від 72 до 100 | 100 | |
Від 0 до 1 | 1,667 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,897 | 1,897 | 2,037 | 2,037 | 2,115 | 2,115 | 2,115 | 2,391 | 2,75 | 2,75 |
Від 1 до 1,4 | 1,486 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,667 | 1,667 | 1,774 | 2,037 | 2,115 | 2,115 | 2,115 | 2,115 | 2,2 | 2,391 |
Від 1,4 до 2,1 | 1,486 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,667 | 1,667 | 1,774 | 1,897 | 1,964 | 2,037 | 2,037 | 2,115 | 2,2 | 2,2 |
Від 2,1 до 3 | 1,447 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,667 | 1,667 | 1,774 | 1,833 | 1,833 | 1,897 | 1,897 | 1,964 | 2,115 | 2,115 |
Від 3 до 3,9 | 1,447 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,571 | 1,618 | 1,774 | 1,833 | 1,897 | 1,897 | 1,964 | 2,037 | 2,037 |
Від 3,9 до 4,1 | 1,375 | 1,375 | 1,375 | 1,447 | 1,447 | 1,528 | 1,571 | 1,618 | 1,774 | 1,774 | 1,897 | 1,897 | 1,897 | 1,897 | 1,897 |
Від 4,1 до 4,5 | 1,341 | 1,375 | 1,375 | 1,447 | 1,447 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,667 | 1,667 | 1,833 | 1,833 | 1,833 | 1,833 | 1,897 |
Від 4,5 до 5,8 | 1,341 | 1,375 | 1,375 | 1,447 | 1,447 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,618 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,774 |
Від 5,8 до 7 | 1,341 | 1,375 | 1,375 | 1,41 | 1,447 | 1,486 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,571 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,774 | 1,774 |
Від 7 до 10,2 | 1,31 | 1,31 | 1,31 | 1,375 | 1,375 | 1,486 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,667 | 1,667 | 1,774 | 1,774 | 1,774 |
Від 10,2 до 15 | 1,122 | 1,146 | 1,222 | 1,222 | 1,279 | 1,447 | 1,447 | 1,447 | 1,486 | 1,486 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 | 1,528 |
Від 15 до 35,3 | 1,122 | 1,122 | 1,17 | 1,17 | 1,279 | 1,279 | 1,279 | 1,31 | 1,31 | 1,31 | 1,341 | 1,341 | 1,341 | 1,341 | 1,341 |
Від 35,3 до 44,9 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,122 | 1,122 | 1,122 | 1,122 | 1,122 | 1,222 | 1,222 | 1,222 | 1,222 | 1,222 |
Від 44,9 до 93,7 | 1 | 1,019 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,122 | 1,122 | 1,122 | 1,146 | 1,146 | 1,146 | 1,146 | 1,146 |
93,7 і більше | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1; |
- для обласних бюджетів - 1,07;
- для бюджету м. Києва - 1,15;
- для бюджетів територіальних громад - згідно з таблицею:
Розрахункова наповнюваність класів учнями групи I (з урахуванням пунктів 4 і 5 цієї формули) | Коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи I |
Менше 20 | 1,017 |
Від 20 до 22 | 1,075 |
Від 22 до 25 | 1,1 |
Від 25 до 27 | 1,125 |
27 і більше | 1,15; |
Кіпп - коефіцієнт приведення кількості ставок педагогічного персоналу (крім учителів), що становить:
- для обласних бюджетів, бюджету м. Києва, приватних закладів загальної середньої освіти - 0,23;
- для бюджетів територіальних громад - згідно з таблицею:
Відсоток сільського населення | Коефіцієнт приведення кількості ставок педагогічного персоналу (крім учителів) |
Від 0 до 20 | 0,23 |
Від 20 до 40 | 0,33 |
Від 40 до 60 | 0,43 |
Від 60 до 80 | 0,48 |
Від 80 до 100 | 0,53; |
Но - фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного учня, який визначається за такою формулою:
де РНКК - розрахункова наповнюваність класів учнями групи I для бюджету м. Києва;
НПпоч - навчальний план для учнів групи I, які здобувають початкову освіту;
КЛінкл- кількість інклюзивних класів у комунальному закладі освіти;
ЗПінкл - заробітна плата асистента вчителя в інклюзивному класі;
Ц - кількість працюючих інклюзивно-ресурсних центрів (їх філій) на території відповідної області та м. Києва;
Н1 - фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного інклюзивно-ресурсного центру (його філії), який визначається за такою формулою:
де ППІРЦ - штатна чисельність педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів (їх філій);
ЗПІРЦ - середня (розрахункова) заробітна плата педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру (його філії).
4. Розрахункова наповнюваність становить:
бюджетів територіальних громад - згідно з таблицею:
Щільність учнів | Відсоток сільського населення | ||||||||||||||
від 0 до 9 | від 9 до 12 | від 12 до 19 | від 19 до 22 | від 22 до 23 | від 23 до 26 | від 26 до 43 | від 43 до 49 | від 49 до 53 | від 53 до 58 | від 58 до 63 | від 63 до 66 | від 66 до 72 | від 72 до 100 | 100 | |
Від 0 до 1 | 16,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 14,5 | 14,5 | 13,5 | 13,5 | 13 | 13 | 13 | 11,5 | 10 | 10 |
Від 1 до 1,4 | 18,5 | 18 | 18 | 18 | 18 | 16,5 | 16,5 | 15,5 | 13,5 | 13 | 13 | 13 | 13 | 12,5 | 11,5 |
Від 1,4 до 2,1 | 18,5 | 18 | 18 | 18 | 18 | 16,5 | 16,5 | 15,5 | 14,5 | 14 | 13,5 | 13,5 | 13 | 12,5 | 12,5 |
Від 2,1 до 3 | 19 | 18 | 18 | 18 | 18 | 16,5 | 16,5 | 15,5 | 15 | 15 | 14,5 | 14,5 | 14 | 13 | 13 |
Від 3 до 3,9 | 19 | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 | 17,5 | 17 | 15,5 | 15 | 14,5 | 14,5 | 14 | 13,5 | 13,5 |
Від 3,9 до 4,1 | 20 | 20 | 20 | 19 | 19 | 18 | 17,5 | 17 | 15,5 | 15,5 | 14,5 | 14,5 | 14,5 | 14,5 | 14,5 |
Від 4,1 до 4,5 | 20,5 | 20 | 20 | 19 | 19 | 18 | 18 | 18 | 16,5 | 16,5 | 15 | 15 | 15 | 15 | 14,5 |
Від 4,5 до 5,8 | 20,5 | 20 | 20 | 19 | 19 | 18 | 18 | 18 | 18 | 17 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 |
Від 5,8 до 7 | 20,5 | 20 | 20 | 19,5 | 19 | 18,5 | 18 | 18 | 18 | 17,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 |
Від 7 до 10,2 | 21 | 21 | 21 | 20 | 20 | 18,5 | 18 | 18 | 18 | 18 | 16,5 | 16,5 | 15,5 | 15,5 | 15,5 |
Від 10,2 до 15 | 24,5 | 24 | 22,5 | 22,5 | 21,5 | 19 | 19 | 19 | 18,5 | 18,5 | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 |
Від 15 до 35,3 | 24,5 | 24,5 | 23,5 | 23,5 | 21,5 | 21,5 | 21,5 | 21 | 21 | 21 | 20,5 | 20,5 | 20,5 | 20,5 | 20,5 |
Від 35,3 до 44,9 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 24,5 | 24,5 | 24,5 | 24,5 | 24,5 | 22,5 | 22,5 | 22,5 | 22,5 | 22,5 |
Від 44,9 до 93,7 | 27,5 | 27 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 24,5 | 24,5 | 24,5 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 |
93,7 і більше | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5 | 27,5; |
2) класів учнями групи II для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 9;
3) класів учнями групи III для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 6;
4) класів учнями групи IV для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 16;
5) виховних груп учнями групи V для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 20;
6) виховних груп учнями групи VI для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 9;
7) виховних груп учнями групи VII для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 6;
8) груп учнями групи VIII для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 26;
9) груп учнями групи IX для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 27,5;
10) груп учнями групи X для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 9;
11) груп студентами групи XI для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 23.
Перегляд значень коефіцієнтів приведення здійснюється щороку, крім коефіцієнтів приведення розрахункової наповнюваності класів, що здійснюється раз на три роки.
5. У 2024 році для бюджетів територіальних громад застосовується розрахункова наповнюваність класів учнями групи I, визначена для них на 2022 бюджетний рік.
6. Освітня субвенція в частині оплати простою педагогічних працівників закладів освіти, що передбачається обласним бюджетам, дорівнює добутку 2/3 посадового окладу вчителя вищої категорії з підвищенням з урахуванням оплати днів відпустки виходячи із середньомісячної заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та кількості педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій в області, збільшеного на 22 відсотки нарахування єдиного соціального внеску на фонд заробітної плати.
Освітня субвенція в частині оплати простою педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, що передбачається обласним бюджетам, дорівнює добутку 2/3 посадового окладу семи фахівців та директора інклюзивно-ресурсного центру з підвищенням з урахуванням оплати днів відпустки виходячи із середньомісячної заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та кількості інклюзивно-ресурсних центрів, в яких оголошено простій в області, збільшеного на 22 відсотки нарахування єдиного соціального внеску на фонд заробітної плати.
7. У 2024 році обсяг освітньої субвенції для всіх місцевих бюджетів визначається без урахування додаткових годин навчального плану для учнів групи I на окремі предмети, факультативні курси, індивідуальні заняття тощо (коефіцієнти приведення кількості годин навчального плану на 2024 рік змінюються відповідно).
8. У 2024 році до обсягу освітньої субвенції для всіх місцевих бюджетів та приватних закладів загальної середньої освіти (без урахування обсягів освітньої субвенції обласним бюджетам, передбачених на оплату простою педагогічних працівників) застосовується коефіцієнт 0,89.”.