Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1344 від 02.12.2022
№ 465 від 09.05.2023}
Відповідно до статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”, абзацу сьомого підпункту 1 пункту 3 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 24 лютого 2023 р. № 2958-IX “Про внесення змін до Закону України “Про оборонні закупівлі” щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
1. Затвердити такі, що додаються:
особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану;
Порядок визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
2. На період дії правового режиму воєнного стану в Україні зупинити дію пунктів 64-67 Порядку планування, формування, особливостей розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 “Питання оборонних закупівель” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916).
1) звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1254) - в редакції станом на 10 серпня 2022 р., звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених цією постановою, та повідомлення про внесення змін до істотних умов таких договорів, що не були оприлюднені до 24 березня 2023 р., оприлюднюються державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) (далі - державний замовник) в порядку та строк, що передбачені пунктом 2 розділу ІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про оборонні закупівлі” щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні”. При цьому додатки до звітів про договори про закупівлю послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин оприлюднюються у форматі Excel.
Протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану державні замовники прикріплюють до таких звітів про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, файли з відповідними договорами про закупівлю/державними контрактами (договорами), всіма додатками та змінами до них;
{Підпункт 1 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
2) оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою;
3) дія абзацу п’ятого пункту 2, пункту 4 та абзацу другого пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64) не поширюється на виконання державних контрактів (договорів), що укладені до набрання чинності цією постановою, а також укладаються після набрання нею чинності державними замовниками у сфері оборони з:
вітчизняними та іноземними виробниками товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання для виконання державних цільових оборонних програм;
вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання, які здійснюють постачання, зокрема в режимі імпорту, товарів, робіт і послуг оборонного призначення згідно з переліками та обсягами закупівель товарів, робіт і послуг у разі, коли такі товари, роботи і послуги визначені пріоритетними державним замовником у сфері оборони.
{Пункт 3 доповнено підпунктом 3 згідно з Постановою КМ № 1344 від 02.12.2022}
4. Дозволити до 31 грудня 2022 р. державним замовникам здійснювати закупівлі товарів, визначених у додатку 1 до особливостей, затверджених цією постановою, без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”, а також без застосування положень, визначених абзацом першим пункту 9 зазначених особливостей.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
5. Внести до постанов Кабінету Міністр України від 23 серпня 2016 р. № 544 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 69, ст. 2329; 2022 р., № 39, ст. 2084) і від 3 березня 2021 р. № 363 “Питання оборонних закупівель” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916) зміни, що додаються.
6. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
ПОРЯДОК
визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил
1. Цей Порядок встановлює правила визначення державним замовником предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про оборонні закупівлі”, “Про публічні закупівлі” та інших нормативно-правових актах.
3. Під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил визначення предмета закупівлі здійснюється відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
4. У разі коли вартість продуктів харчування, що закуповуються для особового складу Збройних Сил, перевищує вартість супутніх послуг (зокрема послуг з організації харчування, освіження), державний замовник визначає вид предмета закупівлі як товару.
5. Для забезпечення харчування в закладах освіти та в окремих військових частинах, у яких не передбачено наявність кухарів або їх залучення неможливе з об’єктивних причин, про що наявне документальне підтвердження, державний замовник може визначити вид предмета закупівлі як послуги.
{Постанову доповнено Порядком згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
ОСОБЛИВОСТІ
здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
{У тексті особливостей слово “додатку” замінено словом і цифрою “додатку 1” згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
1. Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
2. У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про оборонні закупівлі”, “Про публічні закупівлі” та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.
{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
4. Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
5. Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.
Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України “Про оборонні закупівлі”, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.
6. Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.
7. Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.
8. Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”.
Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 “Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419).
Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”.
Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, в електронній системі закупівель.
Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням особливостей, визначених Порядком визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 9 травня 2023 р. № 465.
{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
9. Державні замовники здійснюють закупівлю товарів, визначених у додатку 1 до цих особливостей, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, за рамковими угодами для потреб оборони (далі - рамкова угода) відповідно до цих особливостей.
Придбання державними замовниками товарів, визначених у додатку 1 до цих особливостей, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, може здійснюватися без застосування рамкових угод у разі, коли:
існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання державним замовником строків для проведення рамкової угоди, яка повинна бути документально підтверджена державним замовником;
відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель, що повинно бути документально підтверджено державним замовником.
10. Закупівлі, визначені пунктами 8 та 9 цих особливостей, не включаються до річного плану закупівель. За результатами здійснення закупівель за умови, що вартість товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт - 1,5 млн. гривень, державний замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Додатки до звітів про договори про закупівлю послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин оприлюднюються у форматі Excel.
Державні замовники протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану прикріплюють до зазначених звітів про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, файли з відповідними договорами, всіма додатками та змінами до них.
{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
11. Забороняється укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, що передбачають оплату державним замовником товарів, перелік яких визначений в додатку 1 до цих особливостей, до/без укладення рамкової угоди, крім випадків, передбачених абзацом другим - четвертим пункту 9, пунктом 42 цих особливостей, пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”.
Укладення рамкової угоди та проведення відбору для укладення державного контракту (договору)
12. Укладення рамкових угод у період дії правового режиму воєнного стану здійснюється відповідно до цих особливостей.
Державний замовник може бути стороною однієї або кількох рамкових угод.
13. Рамкова угода є договором приєднання (публічною офертою), що укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням цих особливостей.
14. Строк, на який укладається рамкова угода, не може перевищувати один календарний рік.
У рамковій угоді державний замовник обов’язково визначає, що строк дії рамкової угоди припиняється з дати припинення або скасування правового режиму воєнного стану.
15. Державні замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до постачальників, які подають свої пропозиції до рамкової угоди.
16. Кваліфікація постачальників у рамкову угоду може бути відкрита протягом строку дії рамкової угоди або може тривати період, визначений державним замовником.
17. Державні замовники забезпечують вільний доступ усіх постачальників до інформації про закупівлю шляхом розміщення оголошення про укладення рамкової угоди для потреб оборони (далі - оголошення) в електронній системі закупівель.
18. Постачальники (резиденти та нерезиденти, крім зазначених в абзаці другому цього пункту) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлі за рамковою угодою та у відборі постачальників для укладення державного контракту (договору) за рамковою угодою (далі - відбір) на рівних умовах.
Державним замовникам забороняється здійснювати оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб - підприємців) - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також оборонні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт і послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”.
19. Рамкова угода вважається укладеною, якщо хоча б одному постачальнику, що подав свою пропозицію відповідно до вимог, визначених в оголошенні, державним замовником повідомлено про відповідність його пропозиції вимогам, визначеним в оголошенні.
20. Закупівлі за рамковими угодами відбуваються у два етапи.
На першому етапі державний замовник шляхом розміщення в електронній системі закупівель оголошення запрошує постачальників до подання ними пропозицій, що містять інформацію та документи щодо їх відповідності вимогам, визначеним в оголошенні. За результатами розгляду поданої постачальником пропозиції державний замовник приймає рішення про відповідність пропозиції постачальника вимогам, визначеним в оголошенні, або про виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані постачальником у пропозиції, та необхідність їх усунення постачальником відповідно до пункту 31 цих особливостей, або про відхилення пропозиції за наявності підстави, визначеної пунктом 32 цих особливостей. Про прийняте рішення державний замовник повідомляє постачальнику відповідно до цих особливостей.
Подання постачальником своєї пропозиції відповідно до вимог, визначених в оголошенні, державному замовнику є акцептом рамкової угоди.
На другому етапі державний замовник проводить відбір серед постачальників, що на момент відбору приєдналися до рамкової угоди, та укладає державний контракт (договір) (державні контракти (договори) за результатами відбору з постачальником (постачальниками), що є переможцем (переможцями) такого відбору.
Забезпечення потреби в товарах державним замовником може здійснюватися шляхом проведення відбору на весь необхідний обсяг предмета закупівлі або розподілу необхідного обсягу предмета закупівлі на кілька відборів, що проводяться одночасно. Постачальник має право одночасно подавати свої комерційні пропозиції в декілька відборів, але не більше ніж одну комерційну пропозицію в один відбір.
21. Оголошення оприлюднюється державним замовником в електронній системі закупівель та повинне містити таку інформацію:
1) найменування та ідентифікаційний код державного замовника в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;
2) назву предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником і назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі та частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
4) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції;
5) граничну ціну за одиницю товару;
6) перелік критеріїв оцінки та методику оцінки комерційних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію (в разі застосування інших критеріїв оцінки, крім ціни). Якщо для визначення найбільш економічно вигідної комерційної пропозиції, крім ціни, державним замовником застосовуються інші критерії оцінки, в оголошенні визначається їх вартісний еквівалент або питома вага таких критеріїв у загальній оцінці комерційних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 70 відсотків;
7) строк, на який укладається рамкова угода;
8) порядок взаємодії державного замовника та постачальника з метою обміну інформацією та документами під час укладення рамкової угоди та проведення відбору для укладення державного контракту (договору) (в тому числі спосіб подання пропозицій постачальниками та вимоги до оформлення пропозицій, порядок проведення відборів та подання комерційних пропозицій постачальниками, порядок, зокрема спосіб і строк, виправлення невідповідностей в інформації та документах, поданих постачальником, та інше);
9) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, підстави, встановлені статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, та інформація про визначений державним замовником спосіб підтвердження відповідності постачальників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Державний замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, установленим статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, у разі коли така інформація є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання постачальників державним замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких постачальників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, установленим статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”;
10) інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі тощо). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися державним замовником без встановлення дискримінаційних вимог до постачальників.
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики та за потреби посилання на технічні умови.
У разі посилання на технічні умови застосовуються технічні умови, що є чинними на момент прийняття рішення про проведення відбору.
Характеристики товарів можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся державним замовником і постачальниками.
У разі коли вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами із стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз “або еквівалент”.
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі коли таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз “або еквівалент”.
Державний замовник може вимагати від постачальників підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим в оголошенні.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару державний замовник повинен в оголошенні зазначити, які маркування, протоколи випробувань або документи про відповідність (декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності (далі - документи про відповідність) можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань або документи про відповідність повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо державний замовник посилається в оголошенні на конкретні маркування, протоколи випробувань або документи про відповідність, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань або документи про відповідність, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством;
11) інформацію про маркування, протоколи випробувань, документи про відповідність, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим державним замовником вимогам (у разі потреби);
12) орієнтовні строки та/або графіки поставки товарів;
13) інформацію про валюту, в якій повинна бути зазначена ціна за одиницю товару, що подається в комерційній пропозиції для участі у відборі постачальника для укладення державного контракту (договору);
14) інформацію про можливість встановлення під час проведення відборів вимоги щодо надання забезпечення комерційної пропозиції, зокрема розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення (якщо державний замовник планує вимагати таке забезпечення надати). Вимоги до забезпечення комерційної пропозиції визначаються державним замовником в оголошенні;
15) інформацію про можливість встановлення під час проведення відборів вимоги щодо надання забезпечення виконання державного контракту (договору), зокрема розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення (якщо державний замовник планує вимагати таке забезпечення надати). Державний замовник у разі застосування вимоги про надання постачальником забезпечення виконання державного контракту (договору) керується положеннями статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі”;
16) електронну адресу та номер телефону однієї чи кількох осіб, уповноважених державним замовником на проведення закупівлі (здійснювати зв’язок з постачальниками);
17) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких постачальниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки;
19) порядок проведення відбору для укладення державного контракту (договору).
В оголошенні може зазначатися інша інформація, у тому числі інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку державний замовник вважає за необхідне включити до оголошення.
Оголошення не повинне містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації постачальників, а також вимоги щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам, визначеним в оголошенні, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
22. Рамкова угода повинна містити інформацію про:
найменування, номенклатуру, асортимент товарів;
технічні та якісні характеристики товару;
граничну ціну за одиницю товару;
строк, на який укладається рамкова угода;
умови визначення переможця для укладення державного контракту (договору) за рамковою угодою;
порядок та строк укладення державного контракту (договору) (державних контрактів (договорів) за рамковою угодою;
порядок та підстави припинення дії рамкової угоди;
випадки та порядок зміни умов рамкової угоди.
23. Рамкова угода може також містити:
розмір, вид, умови надання, умови повернення і неповернення забезпечення виконання державного контракту (договору), - у разі коли державний замовник вимагає його надати;
умову, згідно з якою постачальник припиняє бути стороною рамкової угоди, - в разі коли він не подав свої комерційні пропозиції для проведення відборів;
умову, згідно з якою постачальник припиняє бути стороною рамкової угоди, - в разі коли він двічі відмовився від підписання державного контракту (договору) або не уклав державний контракт (договір) у строки, визначені у пункті 39 цих особливостей;
інші умови відповідно до законодавства, які державний замовник вважає за необхідне до неї включити.
24. Державним замовником в рамковій угоді визначаються всі істотні умови, крім місця, умов та обсягів поставки товару, що є істотними умовами державного контракту (договору), укладеного за результатами відбору.
25. У рамковій угоді визначаються випадки та порядок зміни її умов.
26. Істотні умови рамкової угоди, оприлюдненої разом з оголошенням, не можуть змінюватися, крім випадків:
зміни граничної ціни за одиницю товару у зв’язку із зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
зміни граничної ціни за одиницю товару у зв’язку із зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти;
зміни строку дії, але не більше ніж у межах календарного року з моменту укладення рамкової угоди.
27. У разі внесення змін до рамкової угоди у випадках, визначених пунктом 26 цих особливостей, державний замовник розміщує повідомлення про зміни до рамкової угоди в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня прийняття державним замовником рішення про внесення змін до рамкової угоди із завантаженням оновленої редакції рамкової угоди.
28. Постачальник подає державному замовнику пропозицію відповідно до вимог, визначених в оголошенні, у порядку, визначеному державним замовником в оголошенні.
29. Кожен постачальник має право подати тільки одну пропозицію для укладення/приєднання до конкретної рамкової угоди (у тому числі до визначеної в оголошенні частини предмета закупівлі (лота).
30. Державний замовник розглядає пропозицію постачальника щодо її відповідності вимогам, визначеним в оголошенні, у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дня отримання такої пропозиції.
31. Якщо державним замовником під час розгляду пропозиції постачальника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані постачальником у пропозиції та/або подання яких вимагалося в оголошенні, він повідомляє постачальнику у спосіб та у строк, зазначений в оголошенні, про необхідність усунення таких невідповідностей (із зазначенням переліку таких невідповідностей).
32. Державний замовник відхиляє пропозицію постачальника, якщо:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”;
не відповідає вимогам до постачальника відповідно до законодавства, визначеним в оголошенні;
зазначив у пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою під час акцептування пропозиції, яку державним замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”;
не виправив виявлені державним замовником невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй пропозиції, протягом строку, визначеного державним замовником в оголошенні;
не подав у спосіб, зазначений в оголошенні, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”;
подав більше ніж одну пропозицію для укладення/приєднання до конкретної рамкової угоди;
є юридичною особою - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою - підприємцем) - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”);
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним в оголошенні;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що вимагається в оголошенні.
Інформація про відхилення пропозиції, в тому числі підстави такого відхилення з посиланням на відповідні норми цих особливостей та вимоги, зазначені в оголошенні, яким така пропозиція та/або постачальник не відповідають, із зазначенням обґрунтування невідповідності, надсилається протягом одного дня з дня ухвалення рішення постачальнику, пропозиція якого відхилена, у спосіб, визначений державним замовником в оголошенні.
33. Відбір здійснюється без використання електронної системи закупівель у порядку, визначеному державним замовником в оголошенні.
34. Для проведення відбору державний замовник у спосіб, визначений ним в оголошенні, надсилає повідомлення про проведення відбору (далі - повідомлення) всім постачальникам, які на момент прийняття рішення про проведення відбору є стороною рамкової угоди.
У повідомленні державним замовником зазначається інформація про обсяги закупівлі у межах відповідного відбору, строки, умови, місце поставки товару, вимогу про надання забезпечення комерційної пропозиції та/або забезпечення виконання державного контракту (договору), а також інша інформація, яку державний замовник вважає за необхідне зазначити в повідомленні.
35. Строк для подання постачальниками комерційних пропозицій визначається державним замовником у повідомленні та не може бути меншим ніж три робочих дні з дня отримання постачальником повідомлення.
36. Якщо найбільш економічно вигідна комерційна пропозиція постачальника (тобто така пропозиція, що відповідає вимогам, визначеним у повідомленні (крім обсягу), та ціна/приведена ціна якої є найнижчою) не забезпечує повний обсяг закупівлі, зазначений у відборі, державний замовник може укласти за результатами відбору державні контракти (договори) з декількома постачальниками з урахуванням їх спроможності поставки і відповідно найнижчих цін/приведених цін комерційних пропозицій, починаючи з найбільш економічно вигідної.
37. Державний замовник має право укласти державний контракт (договір) на закупівлю товарів, визначених у додатку 1 до цих особливостей, за результатами відбору виключно з тими постачальниками, які на момент прийняття рішення про проведення відбору є стороною рамкової угоди.
38. Державний контракт (договір) за результатами відбору укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням цих особливостей.
Істотні умови державного контракту (договору), укладеного за результатами проведеного відбору, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
зміни ціни у зв’язку із зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти;
39. Постачальник протягом п’яти днів з дня отримання від державного замовника повідомлення про намір укласти державний контракт (договір) разом з проектом державного контракту (договору) підписує державний контракт (договір) та повертає підписаний державний контракт (договір) державному замовнику у спосіб, визначений в оголошенні.
40. Державний замовник підписує державний контракт (договір) у строк, що становить не більш як 15 днів з дня отримання підписаного державного контракту (договору) від постачальника, та надсилає екземпляр (екземпляри) укладеного державного контракту (договору) постачальнику.
41. Строк дії державного контракту (договору) не обмежується строком дії рамкової угоди, за результатом відбору якої його було укладено, та строком дії правового режиму воєнного стану.
42. Якщо протягом 30 днів з моменту оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення не було подано жодної пропозиції або під час проведення відбору не було подано комерційної (комерційних) пропозиції (пропозицій), державний замовник може укласти державний контракт (договір) відповідно до пункту 8 цих особливостей.
Умови такого державного контракту (договору) не можуть відрізнятися від умов, визначених державним замовником у рамковій угоді та/або у повідомленні (за наявності такого повідомлення).
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
товарів, які закуповуються шляхом укладення рамкових угод для потреб оборони
Найменування товару | Код та назва згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 |
Сумки, рюкзаки, сумка-підсумок | 18930000-7 Мішки та пакети |
Кросівки | 18820000-3 Спортивне взуття |
Постільна білизна та рушники | 39510000-0 Вироби домашнього текстилю |
Спальні мішки | 39520000-3 Готові текстильні вироби |
Куртка вітровологозахисна зимова | 35810000-5 Індивідуальне обмундирування |
Штани вітровологозахисні зимові | 35810000-5 Індивідуальне обмундирування |
Костюм літній | 35810000-5 Індивідуальне обмундирування |
Штани костюму літнього | 35810000-5 Індивідуальне обмундирування |
Сорочка бойова | 35810000-5 Індивідуальне обмундирування |
Фуфайка (з короткими рукавами) з трикотажного бавовняного кулірного полотна | 18330000-1 Футболки та сорочки |
Труси чоловічі | 18310000-5 Спідня білизна |
Сорочка та кальсони демісезонні | 18310000-5 Спідня білизна |
Сорочка та кальсони зимові | 18310000-5 Спідня білизна |
Шкарпетки літні (трекінгові) | 18310000-5 Спідня білизна |
Шкарпетки зимові (трекінгові) | 18310000-5 Спідня білизна |
Черевики літні | 18810000-0 Взуття різне, крім спортивного та захисного |
Черевики зимові | 18810000-0 Взуття різне, крім спортивного та захисного |
{Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
Додаток 2 |
ІНФОРМАЦІЯ,
яка включається до оголошення про закупівлю
1. Найменування та код згідно з ЄДРПОУ державного замовника, його категорія.
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
3. Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
4. Орієнтовні кількість та місце поставки товарів або обсяг та місце виконання робіт чи надання послуг (місце поставки товарів, надання послуг чи виконання робіт може зазначатись як населений пункт або район чи область).
5. Умови поставки товарів, надання послуг чи виконання робіт (зокрема строк, протягом якого необхідно отримати товари, виконати роботи чи отримати послуги).
7. Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв’язок щодо оприлюдненого оголошення.
8. Інша інформація, яку державний замовник вважає за необхідне включити.
{Особливості доповнено Додатком 2 згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 544 і від 3 березня 2021 р. № 363
1. Абзац другий пункту 1 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 544, викласти в такій редакції:
“В умовах воєнного стану реалізація заходів за цією бюджетною програмою здійснюється відповідно до особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275.”.
2. В абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 слова “Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства” замінити словами “Міністерство економіки”.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1254).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 2 березня 2022 р. № 176 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1263).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 4 березня 2022 р. № 195 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1280).
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2022 р. № 201 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1285).
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2022 р. № 290 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1358).
6. Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 “Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419).
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2022 р. № 437 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 33, ст. 1792).
8. Пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 28 лютого 2022 р. № 169, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 р. № 723 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 53, ст. 3087).
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 липня 2022 р. № 777 “Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 56, ст. 3326).
10. Постанова Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 874 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 64, ст. 3853).
11. Пункт 2 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.