Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1344 від 02.12.2022
№ 465 від 09.05.2023
№ 736 від 18.07.2023
№ 1415 від 29.12.2023
№ 122 від 01.02.2024
№ 224 від 01.03.2024
№ 587 від 21.05.2024}
Відповідно до статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”, абзацу сьомого підпункту 1 пункту 3 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 24 лютого 2023 р. № 2958-IX “Про внесення змін до Закону України “Про оборонні закупівлі” щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
1. Затвердити такі, що додаються:
особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану;
Порядок визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
2. На період дії правового режиму воєнного стану в Україні зупинити дію пунктів 64-67 Порядку планування, формування, особливостей розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 “Питання оборонних закупівель” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916).
1) на період дії правового режиму воєнного стану:
положення щодо визначення ціни державного контракту (договору) на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів, встановлені Порядком формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 309 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1737), Порядком планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 “Питання оборонних закупівель” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916), не застосовуються;
положення абзацу першого пункту 49 Порядку планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363, не застосовується;
2) період дії правового режиму воєнного стану не зараховується до строку, на який державними замовниками у сфері оборони була здійснена попередня оплата за державними контрактами (договорами) на виконання дослідно-конструкторських (науково-дослідних), технологічних робіт оборонного призначення та заходів з підготовки виробництва товарів оборонного призначення, укладеними з вітчизняними суб’єктами господарювання, зокрема до 24 лютого 2022 р.;
3) державні замовники у сфері оборони під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення компенсаційні (офсетні) договори не укладають;
4) оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою;
5) звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1254, № 64, ст. 3853) - в редакції станом на 10 серпня 2022 р., звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених цією постановою, та повідомлення про внесення змін до істотних умов таких договорів, що не були оприлюднені до 24 березня 2023 р., оприлюднюються державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) (далі - державний замовник) в порядку та строк, що передбачені пунктом 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про оборонні закупівлі” щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні”. При цьому додатки до звітів про договори про закупівлю послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування особового складу військових частин оприлюднюються у форматі еxcel.
Державні замовники протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану прикріплюють до таких звітів про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, файли з відповідними договорами про закупівлю/державними контрактами (договорами), всіма додатками та змінами до них;
6) дія пункту 4 та абзацу другого пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64) не поширюється на виконання державних контрактів (договорів), що укладені до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2023 р. № 736 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України”, а також укладаються після набрання чинності зазначеною постановою державними замовниками у сфері оборони з:
вітчизняними та іноземними виробниками товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання для виконання державних цільових оборонних програм та державних цільових програм, пов’язаних із розвитком оборонно-промислового комплексу;
вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання, які здійснюють постачання, зокрема в режимі імпорту, товарів, робіт і послуг оборонного призначення згідно з переліками та обсягами закупівель товарів, робіт і послуг у разі, коли такі товари, роботи і послуги визначені пріоритетними державним замовником у сфері оборони;
7) особливості здійснення оборонних закупівель, передбачені абзацом п’ятим пункту 8 та пунктами 50-95 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених цією постановою, застосовуються лише для державного підприємства Міністерства оборони України “Агенція оборонних закупівель”, державного підприємства Міністерства оборони України “Державний оператор тилу” та для Департаменту забезпечення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації як служб державного замовника;
{Пункт 3 доповнено підпунктом 7 згідно з Постановою КМ № 122 від 01.02.2024; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 224 від 01.03.2024, № 587 від 21.05.2024}
8) державним замовникам забороняється:
здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
здійснювати закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до 19 жовтня 2022 року.
{Пункт 3 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 122 від 01.02.2024}
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
4. Дозволити до 31 грудня 2022 р. державним замовникам здійснювати закупівлі товарів, визначених у додатку 1 до особливостей, затверджених цією постановою, без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”, а також без застосування положень, визначених абзацом першим пункту 9 зазначених особливостей.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
5. Внести до постанов Кабінету Міністр України від 23 серпня 2016 р. № 544 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 69, ст. 2329; 2022 р., № 39, ст. 2084) і від 3 березня 2021 р. № 363 “Питання оборонних закупівель” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916) зміни, що додаються.
6. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
ПОРЯДОК
визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил
1. Цей Порядок встановлює правила визначення державним замовником предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про оборонні закупівлі”, “Про публічні закупівлі” та інших нормативно-правових актах.
3. Під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил визначення предмета закупівлі здійснюється відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
4. У разі коли вартість продуктів харчування, що закуповуються для особового складу Збройних Сил, перевищує вартість супутніх послуг (зокрема послуг з організації харчування, освіження), державний замовник визначає вид предмета закупівлі як товару.
5. Для забезпечення харчування в закладах освіти та в окремих військових частинах, у яких не передбачено наявність кухарів або їх залучення неможливе з об’єктивних причин, про що наявне документальне підтвердження, державний замовник може визначити вид предмета закупівлі як послуги.
{Постанову доповнено Порядком згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
ОСОБЛИВОСТІ
здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
{У тексті особливостей слово “додатку” замінено словом і цифрою “додатку 1” згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
{Текст особливостей, крім абзацу першого пункту 10, після слів “модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин” доповнено словами “, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд” згідно з Постановою КМ № 1415 від 29.12.2023}
1. Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
2. У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про оборонні закупівлі”, “Про публічні закупівлі” та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.
{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 465 від 09.05.2023}
4. Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
{Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
5. Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.
Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України “Про оборонні закупівлі”, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.
6. Для планування оборонних закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.
{Пункт 6 в редакції Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
7. Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.
8. Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції.
Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Істотні умови державного контракту (договору), укладеного відповідно до абзацу першого цього пункту, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання пункту 2 частини третьої статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”.
Під час здійснення оборонних закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням цих особливостей.
{Пункт 8 в редакції Постанов КМ № 465 від 09.05.2023, № 736 від 18.07.2023, № 122 від 01.02.2024}
9. Придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору), що укладається, не повинна перевищувати очікувану вартість, визначену замовником в оголошенні про спрощену закупівлю.
Істотні умови державного контракту (договору), укладеного відповідно до абзацу першого цього пункту, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання пункту 2 частини третьої статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”.
{Пункт 9 в редакції Постанов КМ № 736 від 18.07.2023, № 122 від 01.02.2024}
10. Закупівлі, визначені пунктами 8 і 9 цих особливостей, не включаються до річного плану закупівель.
За результатами здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель відповідно до абзацу першого пункту 9 цих особливостей (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державні замовники розміщують звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до частин четвертої та п’ятої статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі”. Додатки до звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо закупівлі послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин оприлюднюються у форматі Excel.
Державні замовники протягом 90 днів з дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану прикріплюють до зазначених звітів про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, файли з відповідними договорами, всіма додатками та змінами до них.
{Пункт 10 в редакції Постанов КМ № 465 від 09.05.2023, № 122 від 01.02.2024}
11. Забороняється укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), що передбачають оплату державним замовником, до/без проведення відкритих торгів/спрощених закупівель/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених пунктом 9 цих особливостей.
{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Назву розділу виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 12 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 13 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 14 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 15 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 16 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 17 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 18 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 19 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 20 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 21 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 22 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 23 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 24 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 25 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 26 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 27 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 28 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 29 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 30 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 31 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 32 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 33 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 34 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 35 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 36 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 37 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 38 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 39 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 40 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 41 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
{Пункт 42 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
Проведення закупівель озброєння, військової та спеціальної техніки, ракет і боєприпасів та їх складових частин, а також послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, а також товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд
{Назва розділу в редакції Постанови КМ № 1415 від 29.12.2023}
43. Державні замовники здійснюють закупівлі озброєння, військової та спеціальної техніки, ракет і боєприпасів та їх складових частин, а також послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”. Порядок проведення таких закупівель, у тому числі порядок укладення державних контрактів (договорів), визначається державним замовником.
44. На період дії воєнного стану державне регулювання очікуваної вартості (ціни) товарів, робіт і послуг оборонного призначення за оборонними закупівлями під час застосування неконкурентної процедури закупівлі не здійснюється, крім випадку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50, ст. 2800), а також застосування заходів антимонопольного регулювання.
45. Укладення державним замовником державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану здійснюється відповідно до цих особливостей без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України “Про публічні закупівлі” та “Про оборонні закупівлі”, порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України та на підставі наданої вітчизняним або іноземним суб’єктами господарювання комерційної пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення.
При цьому в такій комерційній пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення вітчизняними або іноземними суб’єктами господарювання зазначаються такі дані щодо предмета закупівлі, зокрема, але не виключно:
повне найменування, код згідно з УКТЗЕД, номенклатурний номер НАТО (за наявності);
тактико-тактичні або інші характеристики (за наявності);
повне найменування виробника, країна походження та знаходження, логістичний маршрут постачання (за наявності);
умови постачання (строк, графік тощо);
загальна вартість (ціна) та умови оплати.
46. У разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за імпортом через вітчизняних суб’єктів господарювання, яким в установленому порядку надані повноваження щодо здійснення імпорту відповідних видів товарів, робіт і послуг оборонного призначення, в комерційній пропозиції в обов’язковому порядку зазначаються всі витрати виконавця, пов’язані з виготовленням/придбанням товарів, виконанням робіт та наданням послуг, всі податки та збори та постачальницька винагорода, яка становить 3 відсотки вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення за зовнішньоекономічним договором (контрактом) і підлягає сплаті за умови виконання вітчизняним суб’єктом господарювання всіх умов державного контракту (договору).
47. Вітчизняний або іноземний суб’єкт господарювання несе відповідальність за формування комерційної пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення, повноту та достовірність зазначених даних, у тому числі в частині розрахунку вартості (ціни).
Державний замовник (його посадові (службові) особи) не має (не мають) права вимагати інші документи щодо визначення вартості (ціни), крім тих, що передбачені цими особливостями, і не несе відповідальності за формування комерційної пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення, повноту та достовірність зазначених у ній даних.
48. Істотні умови державного контракту (договору) не можуть змінюватися після його укладення до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
коригування обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків державного замовника;
поліпшення якісного стану предмета закупівлі за умови, що таке поліпшення не призведе до збільшення суми вартості (ціни), визначеної в державному контракті (договорі);
продовження строку дії державного контракту (договору) та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, істотної зміни обставин, затримки фінансування замовником, - за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми вартості (ціни), визначеної в державному контракті (договорі);
погодження зміни вартості (ціни) в державному контракті (договорі) в бік зменшення - у разі встановлення в державному контракті (договорі) порядку зміни вартості (ціни);
зміни вартості (ціни) в державному контракті (договорі) у зв’язку із зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов надання пільг з оподаткування - пропорційно зміні таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно зміні податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни розміру мінімальної заробітної плати та/або прожиткового мінімуму, зміни курсу іноземної валюти, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”;
зміни ціни в державному контракті (договорі), під час виконання якого було змінено технічні, технологічні, інженерні рішення, що дають можливість отримати поліпшені результати, та параметри предмета державного контракту (договору) під час його виконання, що підтверджуються відповідними обґрунтуваннями.
49. Вартість (ціна) державного контракту (договору) не може бути збільшена щодо зобов’язань у частині прострочення строків постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) з вини виконавця.
{Пункт 49 в редакції Постанови КМ № 122 від 01.02.2024}
{Особливості доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 736 від 18.07.2023}
Проведення закупівель із використанням рамкової угоди
50. Закупівля товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), із застосуванням рамкової угоди може здійснюватись державними замовниками, визначеними підпунктом 7 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50, ст. 2800), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2024 р. № 122, в порядку, передбаченому цими особливостями.
51. Рамкова угода - це конкурентний спосіб здійснення закупівель товарів, робіт, послуг, який передбачає укладення державного контракту (договору) за результатами закупівель відповідно до пункту 75 цих особливостей, проведених державним замовником серед кандидатів, включених до такої рамкової угоди після кваліфікаційного відбору.
52. У значенні цих особливостей кандидатом є фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, що подала заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.
53. Предмет закупівлі рамкової угоди визначається державним замовником за показниками від третього до восьмого знака Єдиного закупівельного словника, затвердженого в установленому законодавством порядку.
У разі оголошення рамкової угоди державний замовник може визначити конкретний перелік товарів, робіт, послуг, що будуть закуповуватись із застосуванням рамкової угоди, або визначити загальну категорію товару (товарів), робіт, послуги (послуг) в межах предмета закупівлі.
54. Рамкова угода створюється державним замовником шляхом проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди та подальшого здійснення державним замовником закупівлі відповідно до пункту 75 цих особливостей лише серед кандидатів, включених до рамкової угоди.
55. Строк дії рамкової угоди не може бути менш як один рік та не може перевищувати двох років.
56. Кваліфікаційний відбір кандидатів до рамкової угоди може бути відмінений державним замовником у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі з використанням рамкової угоди;
2) якщо здійснення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Якщо на момент закінчення строку подання заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, що зазначений в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, подали заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди менш як три кандидати, кваліфікаційний відбір кандидатів до рамкової угоди автоматично відміняється електронною системою закупівель.
57. Рамкова угода припиняється державним замовником у разі відміни ним кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди або у разі припинення чи скасування воєнного стану, або електронною системою закупівель автоматично у разі закінчення строку дії рамкової угоди.
У разі припинення рамкової угоди державний замовник не може проводити закупівлі з використанням рамкової угоди.
58. Для створення рамкової угоди державний замовник в електронній системі закупівель проводить кваліфікаційний відбір кандидатів до рамкової угоди серед кандидатів, що подали заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.
59. Державний замовник забезпечує вільний доступ усіх кандидатів до інформації про закупівлю шляхом розміщення оголошення в електронній системі закупівель про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди.
60. Оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди повинно містити таку інформацію:
1) найменування, у тому числі скорочене (за наявності), місцезнаходження та ідентифікаційний код державного замовника згідно з ЄДРПОУ, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником та найменування товару (послуги, робіт)/конкретний перелік товарів, робіт та/або послуг, що будуть закуповуватись із застосуванням рамкової угоди, або назва категорії предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником, назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності);
4) строк подання заявок на включення до рамкової угоди, що не може становити менше 15 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди. У разі неподання кандидатом заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди в установлений в оголошенні строк така заявка може подаватися протягом строку дії рамкової угоди з урахуванням вимог пункту 63 цих особливостей.
61. Разом з оголошенням про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник оприлюднює тендерну документацію, в якій повинна міститись така інформація:
1) інструкція з підготовки заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди;
2) орієнтовні кількість/обсяг та місце (адміністративно-територіальна одиниця) поставки товару (товарів), надання послуги (послуг), виконання робіт (у разі потреби). Кількість товару (товарів), обсяг виконання робіт або надання послуги (послуг) розраховуються державним замовником приблизно та не потребують обґрунтування;
3) очікувана вартість предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі розраховується державним замовником приблизно та є орієнтовною;
4) один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, підстави для відмови в участі у закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та інформація про спосіб підтвердження відповідності кандидатів установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Державний замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель через методи електронної інтеграції електронних сервісів з електронною системою закупівель.
Якщо кандидат має намір залучити спроможності інших фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості державного контракту (договору) у разі закупівлі робіт або послуги (послуг), для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” (у разі застосування таких критеріїв до кандидата) кандидат надає підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, на кожного залученого субпідрядника/співвиконавця;
5) прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посада та адреса електронної пошти однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з кандидатами;
6) інформація про перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 710. Формальними вважаються помилки, що пов’язані з оформленням заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди та не впливають на зміст такої заявки. Допущення кандидатами формальних помилок не є підставою для відхилення їх заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди;
7) орієнтовні строки та/або графіки поставки товару (товарів), надання послуги (послуги), виконання робіт (за наявності);
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися документи.
Тендерна документація може містити інші вимоги, передбачені частинами третьою і четвертою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Тендерна документація не може містити обмеження щодо кількості кандидатів, які допускаються до кваліфікаційного відбору до рамкової угоди.
Тендерна документація може містити вимоги щодо застосування забезпечення виконання державного контракту (договору), що укладається за результатами закупівель, передбачених пунктом 75 цих особливостей. Умови застосування забезпечення виконання державного контракту (договору) визначаються відповідно до статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі”.
62. У разі коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник визначає конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися з використанням такої рамкової угоди, державний замовник додатково в тендерній документації визначає технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), та порядок їх підтвердження кандидатом під час подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, а також проект державного контракту (договору), що буде укладатися з переможцем запиту пропозиції за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової угоди. Всі істотні умови державного контракту (договору), крім тих, що не можна визначити на момент оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, повинні бути визначені у проекті договору про закупівлю, що є частиною тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених статтею 23 та частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
63. Подання кандидатами заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди проводиться протягом всього періоду дії рамкової угоди, але не пізніше ніж за 30 днів до завершення строку її дії, визначеного в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди.
64. Під час проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди кандидати подають через електронну систему закупівель заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, що містять інформацію та документи, що підтверджують відповідність кандидата кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” та відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі, встановлених підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та відповідність іншим вимогам державного замовника до кандидата, визначеним у тендерній документації.
Кандидат підтверджує відсутність підстав, зазначених у пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які підтверджуються державним замовником самостійно в електронній системі закупівель за результатами розгляду заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.
У разі коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору до рамкової угоди державний замовник визначив конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися в рамках рамкової угоди відповідно до пункту 62 цих особливостей, кандидат додатково надає інформацію та документи, визначені тендерною документацією, на підтвердження відповідності встановленим технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, в тому числі технічної специфікації.
65. Заявки для участі у кваліфікаційному відборі до рамкової угоди, що подаються кандидатами в межах строку подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі до рамкової угоди, визначеного в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, а також заявки, що подаються після завершення строку подання заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, визначеного в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, автоматично розкриваються для державного замовника у день і час їх подання.
Інформація про заявки для участі в кваліфікаційному відборі, подані кандидатами/пропозиції/тендерні пропозиції, подані учасниками на закупівлі, що оголошені відповідно до пункту 75 цих особливостей, в тому числі ідентифікуючі дані про кандидатів/учасників (крім найменування та коду згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та коду згідно з РНОКПП (для фізичної особи або фізичної особи - підприємця) кандидата, що подав заявку для участі в кваліфікаційному відборі або був включений до рамкової угоди), документи, що надаються кандидатами/учасниками у складі заявок для участі в кваліфікаційному відборі/пропозиції/тендерні пропозиції не оприлюднюються в електронній системі закупівель для загального доступу. Інформація про подані заявки для участі в кваліфікаційному відборі, перелік документів та інформація про кандидатів/учасників доступна в електронній системі закупівель державному замовнику, що проводить кваліфікаційний відбір, Антимонопольному комітету, Держаудитслужбі та її міжрегіональним територіальним органам.
На запит правоохоронних органів відповідна інформація, визначена абзацом другим цього пункту, може бути надана адміністратором електронної системи закупівель в порядку, встановленому законодавством.
66. Державний замовник розглядає заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди на відповідність кандидата вимогам кваліфікаційних критеріїв, на відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі, встановлених підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та на відповідність іншим вимогам, визначеним у тендерній документації.
67. Строк розгляду заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди не повинен перевищувати 10 робочих днів з дня розкриття такої заявки в електронній системі закупівель. Такий строк може бути аргументовано продовжено державним замовником до 15 робочих днів.
68. Державний замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої кандидатом, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність кандидата вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам для відмови в участі у закупівлі, встановленим підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або факту зазначення у заявці для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою для включення кандидата до рамкової угоди, державний замовник відхиляє заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди такого кандидата.
69. Державний замовник відхиляє заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (критерію), установленим (установленому) тендерною документацією, та/або наявні підстави для відмови в участі у закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
зазначив у заявці для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди недостовірну інформацію, що є суттєвою для включення кандидата до рамкової угоди, яку державним замовником виявлено під час розгляду;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім випадку, якщо він проживає на території України на законних підставах), юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має активи, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА, або пропонує в заявці для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь;
2) заявка для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди кандидата:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації (у разі встановлення);
не відповідає встановленим тендерною документацією вимогам до кандидата, встановленим відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”;
викладена іншою мовою, ніж мова, що вимагається тендерною документацією.
70. За результатами розгляду кожної заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди державний замовник розміщує протокол кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження.
Протокол кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, що розміщується в електронній системі закупівель, не оприлюднюється в електронній системі закупівель для загального доступу, крім випадків, передбачених абзацом другим пункту 65 цих особливостей.
71. Протокол кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди повинен містити таку інформацію:
1) найменування, у тому числі скорочене (за наявності), місцезнаходження та ідентифікаційний код служби державного замовника згідно з ЄДРПОУ, його категорія;
2) унікальний номер оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, присвоєний електронною системою закупівель;
3) найменування, у тому числі скорочене (за наявності) (для юридичної особи), або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) кандидата;
4) результат розгляду заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди (відхилення такої заявки/включення кандидата, що подав таку заявку, до рамкової угоди);
5) підстави відхилення заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди (у разі відхилення) з описом відповідних недоліків такої заявки або кандидата, що подав таку заявку, відповідно до пункту 69 цих особливостей.
72. Відхилення заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди кандидата не позбавляє кандидата права повторного подання такої заявки.
73. Державний замовник, що опублікував оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, може виключити з рамкової угоди кандидата, включеного до неї, у разі виявлення протягом строку дії рамкової угоди інформації про те, що наявні підстави для відмови в участі у закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
74. Закупівлі з використанням рамкової угоди здійснюються державним замовником, що провів кваліфікаційний відбір до рамкової угоди, якщо виконуються такі умови:
1) кількість кандидатів, включених до рамкової угоди, становить не менш як три;
2) розглянуті всі заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, подані до завершення строку подання заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, визначеного державним замовником в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди.
75. Закупівля з використанням рамкової угоди здійснюється шляхом проведення відкритих торгів у порядку, визначеному особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням цих особливостей (далі - тендер) або шляхом оголошення запиту пропозицій за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової угоди (далі - запит пропозицій), у разі, коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник визначає конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися в рамках рамкової угоди.
Кандидат, включений до рамкової угоди, має право одночасно подавати пропозиції щодо кількох тендерів/запитів пропозицій, що оголошені державним замовником в межах єдиної рамкової угоди, в тому числі у разі поділу на лоти, але не більш як одну пропозицію на кожен тендер/запит пропозиції або лот, у разі поділу предмета закупівлі на лоти.
У разі проведення тендеру державний замовник розміщує інформацію відповідно до вимог статті 21 Закону України “Про публічні закупівлі”, при цьому в електронній системі закупівель не оприлюднюється для загального доступу інформація про місце поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт та строк поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт.
76. Державний замовник у разі оголошення тендеру або запиту пропозицій застосовує Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням цих особливостей.
77. У разі проведення в рамках рамкової угоди тендеру або запиту пропозицій серед кандидатів, включених до рамкової угоди, державний замовник не встановлює до кандидатів, включених до рамкової угоди, кваліфікаційні вимоги, визначені статтею 16 Закону України “Про публічні закупівлі”.
78. Мінімальний строк подання тендерних пропозицій у разі оголошення тендеру серед кандидатів, включених до рамкової угоди, не повинен бути менш як сім календарних днів.
79. Запит пропозицій здійснюється з використанням електронного аукціону через електронну систему закупівель.
80. У разі коли під час проведення запиту пропозицій свою пропозицію відповідно до вимог, установлених у запиті, подав лише один учасник, електронний аукціон не застосовується, державний замовник визначає такого учасника переможцем запиту пропозицій, після чого електронна система закупівель оприлюднює повідомлення про намір укласти державний контракт (договір).
81. Для проведення запиту пропозицій кандидатам, які включені до рамкової угоди, надсилається запит пропозицій. Такий запит пропозицій подається у формі повідомлення через електронну систему закупівель та повинен містити:
1) найменування та місцезнаходження державного замовника, що здійснює запит пропозиції;
3) кількість товарів чи кількість (обсяг) наданих послуг/виконаних робіт;
4) місце поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт;
5) строк поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт;
6) одиницю виміру товарів або послуг, робіт (аналогічна одиниці виміру, зазначеній у рамковій угоді);
7) очікувану вартість предмета закупівлі запиту пропозиції;
8) кінцевий строк подання пропозицій та строк їх дії;
9) дані про забезпечення виконання державного контракту (договору) (якщо це передбачено умовами рамкової угоди);
10) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону;
11) інформацію про перелік документів переможця, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пункту 87 цих особливостей.
Запит пропозицій оприлюднюється в електронній системі закупівель для загального доступу, крім інформації, визначеної підпунктами 4 і 5 цього пункту.
У разі коли розміщення/оприлюднення в електронній системі закупівель під час кваліфікаційного відбору та/або тендеру, та/або запиту пропозиції інформації про місцезнаходження державного замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено законодавством та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці державного замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), така інформація може зазначатися як найменування населеного пункту місцезнаходження державного замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або найменування населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
82. Під час проведення запиту пропозицій учасники подають свої пропозиції відповідно до вимог, установлених у запиті пропозицій.
83. До участі в електронному аукціоні допускаються пропозиції всіх учасників (кандидатів), які кваліфіковані до рамкової угоди та подали пропозиції на запит пропозицій.
84. Кінцевий строк подання пропозицій на запит пропозиції не може бути менш як три дні з дня розміщення запиту пропозицій в електронній системі закупівель.
85. Електронною системою закупівель автоматично призначається час проведення електронного аукціону.
86. Після проведення електронного аукціону державний замовник визначає переможцем того учасника, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, та розміщує повідомлення про намір укласти державний контракт (договір). Строк визначення переможця не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня закінчення аукціону.
87. Переможець запиту пропозиції у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти державний контракт (договір), повинен надати державному замовнику шляхом розміщення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Державний замовник не вимагає, а переможець запиту пропозиції не зобов’язаний надавати документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення запиту пропозицій.
88. Державний замовник відхиляє пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій:
1) відмовився від підписання державного контракту (договору) відповідно до вимог запиту пропозиції або пропозиції та/або у разі неукладення державного контракту (договору) у строк, встановлений пунктом 90 цих особливостей;
2) не надав у спосіб, зазначений в запиті пропозицій, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, крім випадку, зазначеного в абзаці другому пункту 87 цих особливостей;
3) подав більш як одну пропозицію на запит пропозиції, у тому числі до визначеної в запиті пропозицій частини предмета закупівлі (лота).
Державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору).
89. Персоніфіковані дані про учасників, інформація про їх пропозиції та документи, визначені пунктом 87 цих особливостей, не оприлюднюється в електронній системі закупівель для загального доступу.
90. Рішення про намір укласти державний контракт (договір) за результатами запиту пропозиції приймає державний замовник в день визначення переможця та протягом одного дня після прийняття такого рішення розміщує в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір.
Інформація про намір укласти договір не оприлюднюється в електронній системі закупівель для загального доступу.
Державний контракт (договір) за результатами запиту пропозицій може укладатися з моменту визначення переможця запиту пропозицій, але в будь-якому разі не пізніше ніж протягом 10 календарних днів з дати визначення такого переможця.
91. Переможцю запиту пропозицій та іншим учасникам, що подали пропозиції електронною системою закупівель, автоматично надсилається інформація про переможця запиту пропозицій із зазначенням його найменування та місцезнаходження.
92. За результатами проведення тендеру та/або запиту пропозицій державним замовником та переможцем тендеру/запиту пропозицій укладається державний контракт (договір).
93. За результатами проведення тендеру/запиту пропозицій державний замовник розміщує в електронній системі закупівель укладений державний контракт (договір) та додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його підписання та інформацію про найменування товару (послуги, робіт)/конкретний перелік товарів, робіт та/або послуг, що закуповувались, та інформацію про ціну за одиницю (кожної одиниці товару, роботи чи послуги).
За результатами проведення тендеру/запиту пропозицій електронна система закупівель автоматично формує звіт про результати проведення закупівлі відповідно до вимог статті 19 Закону України “Про публічні закупівлі”.
В електронній системі закупівель оприлюднюється для загального доступу інформація, передбачена підпунктами 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 12, 13 частини першої статті 19 Закону України “Про публічні закупівлі”, а також інформація про найменування товару (послуг, робіт)/конкретний перелік товарів, робіт та/або послуг, що закуповувались, та інформація про ціну за одиницю (кожної одиниці товару, роботи чи послуги).
Інші відомості, зазначені у звіті про результати проведення закупівлі, а також державний контракт (договір) та додатки до нього оприлюднюються електронною системою закупівель протягом 30 днів з дати закінчення або скасування воєнного стану.
94. Істотні умови державного контракту (договору), укладеного відповідно до умов цього розділу, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Повідомлення про внесення змін до державного контракту (договору) та зміни до істотних умов державного контракту (договору) розміщуються в електронній системі закупівель державним замовником протягом трьох робочих днів з дня їх внесення.
Повідомлення про внесення змін до державного контракту (договору) повинно містити інформацію відповідно до вимог частини восьмої статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Повідомлення про внесення змін до державного контракту (договору) та зміни до істотних умов державного контракту (договору) не оприлюднюються для загального доступу в електронній системі закупівель.
В електронній системі закупівель оприлюднюється для загального доступу інформація про ціну за одиницю (кожної одиниці товару, роботи чи послуги), яка була змінена у зв’язку із зміною умов державного контракту (договору) (у разі її зміни).
Зміни до державного контракту (договору) та інші відомості, зазначені в повідомленні про внесення змін до державного контракту (договору), оприлюднюються для загального доступу електронною системою закупівель протягом 30 днів з дати закінчення або скасування воєнного стану.
95. Будь-які рішення, дії чи бездіяльність державного замовника, які порушують права та законні інтереси кандидата (кандидатів) за результатами проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди чи запиту пропозицій, вирішуються в судовому порядку.
Оскарження тендерної документації, дій чи бездіяльності державного замовника під час проведення тендеру здійснюється відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
{Особливості доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 122 від 01.02.2024}
{Додаток 1 виключено на підставі Постанови КМ № 736 від 18.07.2023}
Додаток 2 |
ІНФОРМАЦІЯ,
яка включається до оголошення про закупівлю
1. Найменування та код згідно з ЄДРПОУ державного замовника, його категорія.
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
3. Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
4. Орієнтовні кількість та місце поставки товарів або обсяг та місце виконання робіт чи надання послуг (місце поставки товарів, надання послуг чи виконання робіт може зазначатись як населений пункт або район чи область).
5. Умови поставки товарів, надання послуг чи виконання робіт (зокрема строк, протягом якого необхідно отримати товари, виконати роботи чи отримати послуги).
7. Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв’язок щодо оприлюдненого оголошення.
8. Інша інформація, яку державний замовник вважає за необхідне включити.
{Особливості доповнено Додатком 2 згідно з Постановою КМ № 465 від 09.05.2023}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 544 і від 3 березня 2021 р. № 363
1. Абзац другий пункту 1 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 544, викласти в такій редакції:
“В умовах воєнного стану реалізація заходів за цією бюджетною програмою здійснюється відповідно до особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275.”.
2. В абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 слова “Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства” замінити словами “Міністерство економіки”.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1254).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 2 березня 2022 р. № 176 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1263).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 4 березня 2022 р. № 195 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1280).
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2022 р. № 201 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1285).
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2022 р. № 290 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1358).
6. Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 “Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419).
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2022 р. № 437 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 33, ст. 1792).
8. Пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 28 лютого 2022 р. № 169, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 р. № 723 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 53, ст. 3087).
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 липня 2022 р. № 777 “Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 56, ст. 3326).
10. Постанова Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 874 “Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 64, ст. 3853).
11. Пункт 2 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.