open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
11.12.2002 N 405

Про затвердження Рекомендацій

щодо організації і проведення роботи по підвищенню

рівня правової культури учасників вирішення

колективних трудових спорів (конфліктів)

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної

служби посередництва і примирення

N 411 ( v0411299-03 ) від 08.09.2003 )
Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ) та
Положення про Національну службу посередництва і примирення,
затвердженого Указом Президента України від 17.11.1998 р.
N 1258/98 ( 1258/98 ), із змінами, внесеними Указом Президента
України від 30.12.2000 р. N 1393/2000 ( 1393/2000 ), та з метою
надання допомоги учасникам вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) в реалізації актуальних завдань запобігання
виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння
своєчасному їх вирішенню, вдосконалення і підвищення професійної
майстерності та рівня підготовки працівників Національної служби
посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних
посередників, профспілкових працівників та представників об'єднань
роботодавців, активізація творчого потенціалу, формування
здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в
зв'язку з із вдосконаленням теорії та практики вирішення
розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин,
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Рекомендації щодо організації і проведення
роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів), що додаються.
2. Відділу правового забезпечення НСПП, відділенням НСПП в
Автономній Республіці Крим та областях забезпечити реалізацію
затверджених пунктом 1 цього наказу Рекомендацій в організації і
проведенні роботи структурних підрозділів Національної служби
посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних
посередників, позаштатних радників Національної служби
посередництва і примирення по підвищенню рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП N 411
( v0411299-03 ) від 08.09.2003 )
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
( Пункт 3 в редакції Наказу НСПП N 411 ( v0411299-03 ) від
08.09.2003 )

Голова Національної служби
посередництва і примирення В.Руденко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Національної служби

посередництва і примирення

11.12.2002 N 405

РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо організації і проведення роботи

по підвищенню рівня правової культури учасників

вирішення колективних трудових

спорів (конфліктів)

В умовах вдосконалення законодавчих та нормативно-правових
актів, якими регулюються питання запобігання виникненню
колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному
їх вирішенню винятково важливого значення набуває систематична
робота - працівників Національної служби посередництва і
примирення, трудових арбітрів, незалежних посередників,
профспілкових працівників та представників об'єднань роботодавців.
Головна її мета - допомога учасникам вирішення колективних
трудових спорів (конфліктів) в реалізації актуальних завдань
запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та
сприяння своєчасному їх вирішенню, вдосконалення і підвищення
професійної майстерності та рівня підготовки працівників
Національної служби посередництва і примирення, трудових арбітрів,
незалежних посередників, профспілкових працівників та
представників об'єднань роботодавців, активізація творчого
потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що
постійно змінюються в зв'язку із вдосконаленням теорії та практики
вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.
Реалізується вона різними шляхами, але основним є організація
і проведення на належному рівні роботи з підвищення рівня правової
культури учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів).
Робота з підвищення рівня правової культури учасників
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) - важлива
складова післядипломної освіти, що має цілісну систему дій і
заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної
майстерності кожного учасника вирішення колективних трудових
спорів (конфліктів), розвиток творчого потенціалу структурних
підрозділів Національної служби посередництва і примирення,
інституту трудових арбітрів, інституту незалежних посередників,
об'єднань профспілок і роботодавців, досягнення позитивних
результатів в запобіганні виникненню колективних трудових спорів
(конфліктів) та сприянні своєчасному їх вирішенню.
Особливо важливого значення набуває систематична робота по
навчанню учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів). Вона має грунтуватися на актуалізованих законодавчих
та нормативно-правових актах з урахуванням досвіду діяльності
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) і
конкретного аналізу результатів запобігання виникненню колективних
трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню.
Участь у роботі по підвищенню рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) має
бути професійним обов'язком кожного працівника Національної служби
посередництва і примирення.
I. Основні завдання і зміст роботи

по підвищенню рівня правової культури

учасників вирішення колективних

трудових спорів (конфліктів)
Основні завдання і зміст роботи по підвищенню рівня правової
культури учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) охоплюють такі напрями: 1) аналіз стану реалізації законодавчих та
нормативно-правових актів з питань запобігання виникненню
колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному
їх вирішенню, підготовка пропозицій щодо приведення напрацьованих
форм і методів у відповідність до чинних законодавчих та
нормативно-правових актів; 2) створення організаційних умов для безперервного
вдосконалення правової освіти і кваліфікації учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів), підвищення їхньої
компетентності; 3) організація вивчення якості забезпечення процесу
запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та
сприяння своєчасному їх вирішенню кадрами з відповідною юридичною
та економічною освітою; 4) проведення заходів, спрямованих на розвиток творчих
можливостей трудових арбітрів і незалежних посередників, вивчення,
узагальнення і поширення досвіду їх роботи; 5) залучення учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) до науково-дослідної роботи в сфері запобігання
виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння
своєчасному їх вирішенню; 6) апробація та введення нових технологій та систем
запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та
сприяння своєчасному їх вирішенню; 7) створення умов для збереження, систематичного поповнення
та ефективного використання фонду літератури, аудіо- та
відеоматеріалів з питань запобігання виникненню колективних
трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню.
II. Організація роботи по підвищенню

рівня правової культури учасників вирішення

колективних трудових спорів (конфліктів)
Робота з учасниками вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) реалізується в основному через традиційні колективні
(масові, групові) та індивідуальні форми її організації. До
колективних форм належать: постійно діючі семінари, школи
трудового арбітра і школи незалежного посередника,
науково-практичні конференції, виставки тощо.
Основною організаційною формою колективної (групової) роботи
в системі підвищення рівня правової культури учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів) є постійно діючі
семінари, головною функцією яких є ознайомлення учасниками
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) новими
законодавчими та нормативно-правовими актами, із сучасним станом і
перспективами цивілізованого правового вирішення розбіжностей між
сторонами соціально-трудових відносин, вітчизняним та зарубіжним
досвідом, оновлення і поглиблення знань учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів), постійне підвищення
їхнього загальноосвітнього рівня.
Залежно від актуальності питань, що розглядаються, умов, в
яких працюють постійно діючі семінари, їх засідання проводяться не
рідше одного разу в місяць.
Індивідуальні форми роботи в системі підвищення рівня
правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) охоплюють консультування, відвідування засідань
примирних комісій і трудових арбітражів, самоосвіту тощо.
Останнім часом поширення набули нетрадиційні форми
організації роботи в системі підвищення рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), в
тому числі круглі столи, аналоги популярних сучасних радіо- і
телепередач, які значною мірою урізноманітнюють співпрацю
працівників Національної служби посередництва і примирення та
трудових арбітрів, незалежних посередників, представників сторін
соціально-трудових відносин у справі підвищення їхньої
кваліфікації.
Треба зазначити, що за всієї різноманітності форм організації
роботи в системі підвищення рівня правової культури учасників
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) вирішити
багатопланові завдання підвищення рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) можна
лише через створення оптимальної системи заходів та надання їм
права вільного вибору тих форм, які максимально враховують їхні
потреби, запити та інтереси.
III. Проведення роботи по підвищенню

рівня правової культури учасників вирішення

колективних трудових спорів (конфліктів)
У процесі роботи по підвищенню рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
можуть використовуватися як традиційні, так і нетрадиційні форми
та методи: засідання, ділові ігри, лекції, лекції-консультації,
доповіді, практичні заняття, тренінги, диспути, огляд та
обговорення юридичної літератури тощо.
У процесі роботи по підвищенню рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
необхідно практикувати ділові ігри, які є активними формами
вільного професійного самовияву трудових арбітрів, незалежних
посередників, представників роботодавців і профспілок, що
реалізується шляхом розігрування ситуацій, наближених до реальних.
Ділові ігри, як свідчить практика, допомагають наблизити навчання
до практики вирішення колективних трудових спорів (конфліктів). Це
стимулює учасників гри до переосмислення аналогічних ситуацій, що
виникали свого часу в їхній практичній діяльності, та адекватно
оцінити їх.
Поширеною формою в системі роботи по підвищенню рівня
правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) є лекція - систематичний, послідовний виклад
науково-теоретичного та практичного матеріалу, що стосується
певної проблеми запобігання виникненню колективних трудових спорів
(конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню. Також можуть
проводитися лекції-консультації, які мають, як правило,
настановчий характер і готують учасників вирішення колективних
трудових спорів (конфліктів) до самоосвітньої роботи, формують у
них уміння самоаналізу власної діяльності. Одним із важливих
аспектів проведення лекції-консультації є введення до них завдань
на моделювання конкретних ситуацій, які можуть виникати в
практичній діяльності учасників вирішення колективних трудових
спорів (конфліктів).
У процесі роботи по підвищенню рівня правової культури
учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
належна увага має приділятися заслуховуванню й обговоренню
доповідей, які повинні не зводитися до спрощеного переказу відомих
фактів і явищ, а містити виклад матеріалу на високому теоретичному
рівні, що відповідає сучасному розвитку теорії та практики
запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та
сприяння своєчасному їх вирішенню, достовірну інформацію,
аргументовані висновки і положення.
Важливу роль у проведенні роботи по підвищенню рівня правової
культури учасників вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів) треба відводити практичним заняттям, під час яких
детально розглядаються окремі законодавчі та нормативно-правові
положення і формуються вміння та навички їх практичного
застосування.
Особливого значення для учасників вирішення колективних
трудових спорів (конфліктів) в сучасних умовах набувають огляди і
обговорення юридичної та економічної літератури, книг, періодичних
видань, а також теле- і радіопередач на тематику вирішення
розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин. Це дає
можливість своєчасно привернути увагу учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів) до проблем, які найбільше
хвилюють громадськість, залучити їх до дискусій щодо можливих
шляхів розв'язання.
Разом з тим, усі ці заходи не можуть повністю розв'язати всіх
проблем підвищення рівня правової культури учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів) без належно організованої
самоосвіти. Необхідно, щоб керівники структурних підрозділів
Національної служби посередництва і примирення активно сприяли
цьому процесу, надавали трудовим арбітрам і незалежним
посередникам постійну допомогу, створювали необхідні умови щодо
вдосконалення їхньої майстерності.
IV. Планування роботи по підвищенню

рівня правової культури учасників вирішення

колективних трудових спорів (конфліктів)
План роботи по підвищенню рівня правової культури учасників
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) складається на
календарний рік і спрямовується на поліпшення науково-теоретичної
та практичної підготовки учасників вирішення колективних трудових
спорів (конфліктів).
У ньому мають бути відображені результативність і підсумки
роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів) за попередній рік.
План має містити завдання структурного підрозділу
Національної служби посередництва і примирення на поточний рік,
основні напрями його роботи, що випливають із завдань підвищення
рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових
спорів (конфліктів), а також конкретні заходи структурного
підрозділу.
План складається за такою формою:
------------------------------------------------------------------ | NN | Назва заходів | Форма | Дата |Місце |Відпові-|Примітка| |п/п | | прове-|проведе-|прове-|дальний | | | | | дення | ння |дення | за | | | | | | | |проведе-| | | | | | | | ння | | |----+-----------------+-------+--------+------+--------+--------| |----+-----------------+-------+--------+------+--------+--------| |----+-----------------+-------+--------+------+--------+--------| ------------------------------------------------------------------

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: