Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 19 січня 2012 року № 93/5
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 року № 619 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 і від 2 липня 2014 р. № 228», підпункту 10 пункту 4, пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, НАКАЗУЮ:
1. Внести до наказу Міністерства юстиції України від 19 січня 2012 року № 93/5 «Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2012 року за № 67/20380, такі зміни:
1) у заголовку та пункті 1 слова «проведення органами юстиції перевірок стану додержання» замінити словами «здійснення контролю за додержанням»;
2) після пункту 1 доповнити пунктом 2 такого змісту:
«2. Рекомендувати міністерствам, іншим органам виконавчої влади, які є суб’єктами нормотворення, а також іншим органам, нормативно-правові акти яких відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації, надсилати щомісяця (до 5 числа місяця, наступного за звітним) листом за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки, до Міністерства юстиції України та його міжрегіональних управлінь для здійснення контролю за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів переліки актів, прийнятих протягом місяця (крім актів персонального характеру та актів, що містять інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом), складені з дотриманням хронологічного порядку, із зазначенням назви виду розпорядчого документа, його дати, реєстраційного індексу, заголовка та короткого змісту.».
У зв’язку з цим пункти 2-7 вважати відповідно пунктами 3-8.
3. Внести зміни до Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 19 січня 2012 року № 93/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2012 року за № 67/20380, виклавши його в новій редакції, що додається.
4. Начальникам міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України забезпечити неухильне виконання цього наказу.
5. Департаменту реєстрації та систематизації правових актів (Железняк Н.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Банчука О.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
здійснення контролю за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів
1. Цим Порядком встановлено механізм здійснення Міністерством юстиції України та його міжрегіональними управліннями (далі - органи юстиції) контролю за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
об’єкт перевірки - розпорядчі документи будь-якого виду (накази, розпорядження, постанови, рішення, крім актів персонального характеру), а також інші документи суб’єкта перевірки;
скасування нормативно-правового акта - визнання в установленому законодавством порядку недійсним з дати прийняття незареєстрованого у відповідному органі юстиції нормативно-правового акта, що підлягав державній реєстрації;
суб’єкт перевірки - міністерства, інші органи виконавчої влади, які є суб’єктами нормотворення, а також інші органи, нормативно-правові акти яких відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації в органах юстиції.
3. Контроль за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів здійснюється:
Міністерством юстиції України - щодо актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, які є суб’єктами нормотворення, а також інших органів, нормативно-правові акти яких відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації, адміністрації морських портів України (державного підприємства «Адміністрація морських портів України»);
міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України - щодо актів органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх структурних підрозділів.
4. Основним завданням зазначеного контролю є виявлення порушень законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів - це неподання, несвоєчасне подання для державної реєстрації нормативно-правових актів, які відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації, направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державної реєстрації та не опубліковані в установленому законом порядку, а також надіслання для виконання вказівок, роз’яснень у будь-якій формі.
5. Контроль за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів здійснюється органами юстиції за зверненнями органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних та фізичних осіб, а також за ініціативи органів юстиції.
6. Орган юстиції у випадку здійснення зазначеного контролю з власної ініціативи або протягом трьох робочих днів з дня надходження звернення від органів та/або осіб, зазначених у пункті 5 цього Порядку, письмово звертається до суб’єкта перевірки щодо надання належним чином завіреної в установленому законодавством порядку копії документа, який є об’єктом перевірки, для здійснення контролю за додержанням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів. Суб’єкт перевірки зобов’язаний надати в строк, установлений у зверненні органу юстиції, завірену копію цього документа.
7. Орган юстиції протягом 5 робочих днів з дня надходження завіреної в установленому законодавством порядку копії такого документа перевіряє його на відповідність вимогам, які встановлено у пунктах 2, 3 та 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, та про результати перевірки в цей же строк повідомляє суб’єкта перевірки та ініціатора звернення (за наявності).
8. У разі виявлення за результатами зазначеної перевірки факту вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено статтею 18841 Кодексу України про адміністративні правопорушення, орган юстиції в межах строку, зазначеного в пункті 7 цього Порядку, повідомляє про це керівника суб’єкта перевірки листом за підписом керівника органу юстиції (особи, яка виконує його обов’язки), в якому з відповідним обґрунтуванням наводиться виявлене порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, та вимагає скасування такого документа, який прийнято суб’єктом перевірки з порушенням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.
Такий лист вручається за місцезнаходженням суб’єкта перевірки особисто керівнику цього суб’єкта перевірки (особі, що виконує його обов’язки), в присутності якого уповноваженою посадовою особою органу юстиції складається протокол про адміністративне правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 19 грудня 2011 року № 3539/5 «Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2011 року за № 1465/20203.
9. Суб’єкт перевірки протягом 5 робочих днів з дня отримання такого листа зобов’язаний скасувати зазначений в ньому документ, як такий, що прийнято суб’єктом перевірки з порушенням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.
10. У разі невиконання суб’єктом перевірки вимог, зазначених в такому листі, орган юстиції протягом 10 робочих днів з дня його вручення керівнику суб’єкта перевірки (особі, що виконує його обов’язки):
розміщує на своєму вебсайті інформацію про те, що такий документ не набрав чинності в установленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів порядку, оскільки був прийнятий суб’єктом перевірки з порушенням цього законодавства;
готує проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України про скасування нормативно-правового акта, як такого, що прийнято суб’єктом перевірки з порушенням законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.