open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня

ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ

28.07.2014  № 522

Про затвердження Контрольних питань при проведенні сертифікаційних процедур та інспектуванні в міжсертифікаційний період

З метою підвищення результативності і ефективності діяльності відділу сертифікації аеродромів управління аеродромів та аеропортів департаменту авіаперевезень та аеропортів в рамках системи управління якістю з урахуванням вимог Правил сертифікації цивільних аеродромів України, затверджених наказом Державіаслужби від 25.10.2005 р. № 796 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 10.11.2005 р. за № 1357/11637, та Правил допуску до експлуатації злітно-посадкових майданчиків для польотів легких повітряних суден, затверджених наказом Державіаслужби від 01.12.2004 р. № 205 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 24.12.2004 р. № 1644/10243, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Контрольні питання при проведення сертифікаційних процедур та інспектуванні в міжсертифікаційний період (додаток 1 та додаток 2) та Контрольні питання при інспектуванні злітно-посадкових майданчиків (додаток 3).

2. Директору департаменту авіаційних перевезень Коршуку С.М. у термін до 2-х робочих днів з моменту введення в дію цього наказу довести зазначений наказ до структурних підрозділів Державіаслужби.

3. Керівникам структурних підрозділів організувати у термін до 3-х робочих днів з моменту введення в дію цього наказу вивчення зазначеного наказу своїм особовим складом, який задіяний у процесі, та забезпечити його безумовне виконання.

4. Цей наказ вступає в силу з моменту його підписання.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова
Державіаслужби України



Д.Ю. Антонюк




Додаток 1
до наказу Державіаслужби
28.07.2014 № 522

КОНТРОЛЬНИЙ ПЕРЕЛІК
питань по перевірці стану аеродрому
_____________________________ "___" ____________ 20__ р.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про наявність

Підтверджуючі
документи
(дата, номер)

Примітка

так

ні

1

Спільне використання аеродрому (копія наказу або договору, про спільне використання аеродрому)

Наказ Державіаслужби від 25.10.2005 № 795 "Про затвердження Правил реєстрації цивільних аеродромів України"

 

 

 

 

2

Наявність договору з провайдерами, що надають послуги експлуатанту аеродрому

Ст. 65 Повітряного кодексу України

 

 

 

 

3

Наявність сертифікатів відповідності суб'єктів авіаційної діяльності, що надають послуги з наземного обслуговування

Ст. 77 Повітряного кодексу України

 

 

 

 

4

Наявність свідоцтва про реєстрацію аеродрому та відповідність даних

Наказ Державіаслужби від 25.10.2005 № 795 "Про затвердження Правил реєстрації цивільних аеродромів України"

 

 

 

 

5

Наявність сертифіката аеродрому, термін дії та відповідність даних

Наказ Державіаслужби від 25.10.2005 № 796 "Правила сертифікації цивільних аеродромів України"

 

 

 

 

6

Перевірка наявності нормативно-правових документів та інструкцій, що регламентують діяльність аеродромної служби та проведення:
- щоденного огляду стану аеродрому;
- підготовку аеродрому до ОЗП та ВЛП;
- узгодження будівництва на приаеродромній території (в тому числі наявність наказу на призначення комісії для узгодження на авіапідприємстві);
- попередження місцевих органів влади про розміри приаеродромної території і умови проведення будівництва на ній

 

 

 

 

 

7

Наявність журналу огляду стану льотного поля (де зберігається)

 

 

 

 

 

ФІЗИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ АЕРОДРОМУ
(СВЦАУ)

№ п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про відповідність фактичних даних інформації в ІВП та АІР
(відповідає / не відповідає)

Результати перевірки

Підтверджуючий документ / еквівалент

Примітка

6. Робоча площа аеродрому
6.1. Льотні смуги

 
 

Льотна смуга повинна простиратися за кожним кінцем ЗПС або кінцем смуги гальмування, якщо вона передбачена, на відстань не менш ніж 150 м для ЗПС класів А, Б, В, Г, Д і 120 м для ЗПС класу Е

6.1.1
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 

Льотна смуга, що включає обладнану ЗПС, повинна простиратися в поперечному напрямку по обидва боки від осі ЗПС (на всьому протязі ЛС) на відстань не менш ніж:
150 м - для ЗПС класів А, Б, В, Г
75 м - для ЗПС класів Д і Е

6.1.2

 

 

 

 

 

Льотна смуга, що включає необладнану ЗПС, повинна простиратися в поперечному напрямку по обидва боки від осі ЗПС (на всьому протязі ЛС) на відстань не менш ніж:
80 м - для ЗПС класів А і Б,
70 м - для ЗПС класу В,
65 м - для ЗПС класу Г,
54 м - для ЗПС класу Д,
40 м - для ЗПС класу Е

6.1.3

 

 

 

 

 

Спланована частина ЛС повинна простиратися від осі ЗПС на відстань не менш ніж:
80 м - для ЗПС класів А і Б,
70 м - для ЗПС класу В,
65 м - для ЗПС класу Г,
54 м - для ЗПС класу Д,
40 м - для ЗПС класу Е

6.1.4

 

 

 

 

 

Ґрунтова поверхня спланованої частини ЛС у місцях сполучення зі штучними покриттями (ЗПС, узбіччями, руліжними доріжками, КСГ та ін.) повинна розташовуватися на одному рівні з ними

6.1.5

 

 

 

 

 

Частина ЛС, яка розташована перед порогом ЗПС, повинна бути відповідним чином укріплена на відстань не менш ніж:
75 м - для ЗПС класу А,
50 м - для ЗПС класів Б і В,
30 м - для ЗПС класів Г і Д

6.1.6

 

 

 

 

 

Ширина укріплення для ЗПС повинна бути постійною по всій довжині й дорівнювати ширині ЗПС
або дорівнювати ширині ЗПС у місці примикання і може зменшуватися до 2/3 останньої з протилежного кінця укріпленої ділянки

6.1.6

 

 

 

 

 

У межах спланованої частини ЛС не повинно бути об'єктів, за винятком тих, що по своєму функціональному призначенню повинні там знаходитися і мати легку та ламку конструкцію (наприклад, контрольна антена курсового радіомаяка, кутові відбивачі ПРЛ і ін.)

6.1.7

 

 

 

 

 

На льотних смугах, що містять ЗПС точного заходу на посадку I, II, і III категорій, у межах 60 м у кожну сторону від осьової лінії ЗПС не повинні знаходитися об'єкти, крім візуальних засобів і кутових відбивачів ПРЛ, що мають легку і ламку конструкцію

6.1.8

 

 

 

 

 

В межах від границі спланованої частини до границі ЛС не повинні розміщуватися нові або збільшуватись у розмірах існуючі об'єкти, за винятком тих випадків, коли розміщення нового або збільшення в розмірах існуючого об'єкта:
а) необхідно для забезпечення зльотів і посадок повітряних суден;
або
б) не буде несприятливо впливати на безпеку або ефективність польотів повітряних суден

6.1.9

 

 

 

 

6.2. Злітно-посадкові смуги

 

Ширина ЗПС, що використовується (підготовлена для польотів), повинна бути однакова на протязі всієї її довжини та мати ширину для класу ЗПС не менше:

6.2.1

 

 

 

 

Клас ЗПС

Ширина ЗПС

А

60 м

Б

45 м

В

42 м

Г

35 м

Д

28 м

Е

21 м

 

При відсутності РД, що примикають до кінцевих ділянок ЗПС, для розвороту ПС повинно бути передбачене поширення ЗПС. Ширина ЗПС в місці поширення повинна бути не менше для ЗПС класу А, Б, В - 75 м, класу Г, Д - 45 м

6.2.2

 

 

 

 

 

На ЗПС зі штучним покриттям необхідно:
а) вимірювати, реєструвати й повідомляти диспетчеру АДВ характеристики зчеплення на ЗПС, з використанням засобів та методик вимірювання згідно з експлуатаційними вимогами відповідно до розроблених технологій в аеропорту (на аеродромі);
б) при наявності опадів проводити оцінку шару опадів на ЗПС, реєструвати й повідомляти службу ОПР

6.2.3

 

 

 

 

 

На ґрунтовій ЗПС повинен бути забезпечений контроль міцності ґрунтової поверхні ЗПС, з використанням засобів та методик вимірювання згідно з експлуатаційними вимогами

6.2.4

 

 

 

 

6.3. Вільні зони

 

Довжина вільної зони

6.3.2

 

 

 

 

 

Об'єкти, розташовані у вільній зоні, які можуть являти загрозу для безпеки повітряних суден у повітрі, повинні бути усунуті

6.3.6

 

 

 

 

 

Вільна зона повинна простиратися на відстань не менше 75 м у кожну сторону від продовження осьової лінії ЗПС

6.3.3

 

 

 

 

6.4. Кінцеві смуги гальмування

 

КСГ повинна мати ту ж ширину, що й ЗПС, до якої вона примикає

6.4.1

 

 

 

 

 

КСГ повинна бути підготовлена, таким чином, щоб вона могла у випадку перерваного зльоту витримати навантаження від літака і забезпечити неушкодження його конструкції (при наявності)

6.4.2

 

 

 

 

6.5. Наявні дистанції для зльоту і посадки

 

На аеродромі для кожного напрямку зльоту й посадки повинні бути встановлені наступні злітні і посадкові дистанції:
- наявна дистанція розбігу;
- наявна дистанція зльоту;
- наявна дистанція перерваного зльоту;
- наявна посадкова дистанція

СВЦАУ
п. 6.5.1

 

МК _____
РДР-_____ м,
РДВ-_____ м
РДПВ-_____ м,
РПД-_____ м
МК _____
РДР-_____ м,
РДВ-_____ м
РДПВ-_____ м,
РПД-_____ м

 

 

6.6. Руліжні доріжки

 

Для оцінки параметрів РД при визначенні можливості прийому літака заданого типу на даному аеродромі необхідно встановити мінімальні значення:
- ширини РД;
- загальної ширини РД і двох укріплених узбіч;
- відстані від осі РД до нерухомої перешкоди;
- радіуса заокруглення РД;
- відстані між осями паралельних РД

6.6.1

 

 

 

 

 

Значення ширини РД для заявленого індексу (коду ПС)

6.6.2
табл. 6.5

 

 

 

 

Індекс ПС

Ширина РД

1

7,0

2

10,0

3

13,0

4

17,0

5

19,0

6

22,5

7

25,0

Примітка. Для літаків індексу 4 при колії шасі по зовнішніх авіашинах до 7,5 м допускається ширина РД рівна 14 м. Для літаків індексу 6 при колії шасі по зовнішніх авіашинах до 9,5 м допускається ширина РД рівна 18 м, а при колії шасі по зовнішніх авіашинах до 12,5 м допускається ширина РД рівна 21 м

 

Значення загальної ширини РД та двох укріплених узбіч для заявленого індексу (коду ПС)

6.6.2
табл. 6.6

 

 

 

 

Індекс ПС

Загальна ширина РД та двох укріплених узбіч

4

27,0

5

29,0

6

40,5

7

60,0

Примітки: 1. Для літаків з індексом 6 при відстані між осями зовнішніх двигунів до 27 м допускається загальна ширина РД і двох укріплених узбіч, рівна 31 м.
2. Для літаків з індексом 6 при колії шасі по зовнішніх авіашинах до 12,5 допускається загальна ширина РД і двох укріплених узбіч, рівна 39 м

 

Значення радіусу заокруглення

6.6.2
табл. 6.7

 

 

 

 

Індекс ПС

Радіус заокруглення РД

1

10,0

2

20,0

3

30,0

4, 5, 6

50,0

7

60,0

Примітка. У випадку, якщо поворот літака з РД виконується тільки в одну сторону, то заокруглення з іншої сторони РД може не передбачатися

 

Відстань від осі РД до нерухомої перешкоди

6.6.2
табл. 6.8

 

 

 

 

Індекс ПС

Відстань між осьовою лінією РД і нерухомо перешкодою

1

25,0

2, 3

29,5

4, 5

38,0

6

47,5*

7

57,5

__________
* 55 м для літаків із розмахом крила від 65 до 75 м і колією шасі по зовнішніх авіашинах до 10,5 м.

 

Відстань між паралельними РД

6.6.2
табл. 6.9

 

 

 

 

Індекс ПС

Відстань між осьовою лінією РД і нерухомо перешкодою

1

38,0

2, 3

47,0

4, 5

61,0

6

80,0*

7

97,5

__________
* 95 м для літаків із розмахом крила від 65 до 75 м і колією шасі по зовнішніх авіашинах до 10,5 м.

6.7. Перони та МС

 

Відповідність розмірів МС індексу (коду) ПС, що на них розміщені

6.7.1
Табл. 6.10

 

 

 

 

 

Відстань від ПС, що маневрує, до перешкод або нерухомого ПС

6.7.1
Табл. 6.10

 

 

 

 

6.8. Несуча спроможність штучних покриттів

 

Для кожного елементу аеродрому повинна бути визначена та заявлена в ІВП та документах аеронавігаційної інформації несуча спроможність штучних покриттів

6.8.2

 

 

 

 

 

При впроваджувані на аеродромі обмежень по масі та/або інтенсивності руху ПС необхідно занести ці обмеження до ІВП та збірника аеронавігаційної інформації (місцеві правила руху в ІВП та АІР)

6.8.6

 

 

 

 

 

Розрахунок міцності штучних покриттів елементів аеродрому проводиться при вводі в експлуатацію нових аеродромів та/або окремих його елементів або після реконструкції (посилення) аеродромних покриттів, але не рідше одного разу у шість років

6.8.7

 

 

 

 

6.9. Стан покриттів аеродрому

 

Відсутність на покритті ШЗПС:
- перевищення між сусідніми плитами й кромками тріщин висотою більш 25 мм;
- оголені стрижні арматури;
- сторонні предмети або продукти руйнування покриття;
- вибоїни та раковини глибиною більше 25 мм з найменшим розміром в плані більш ніж 50 мм, не залиті мастикою;
- напливи мастики заввишки більше ніж 15 мм;
- сколи кромок плит завширшки більш ніж 30 мм та глибиною більш ніж 25 мм, не залиті мастикою;
- хвилеутворення, що утворюють просвіт під триметровою рейкою більше 25 мм (крім вершин двосхилого профілю та водоприймальних лотків);

6.9.1

 

 

 

 

 

Відсутність на ґрунтовій ЗПС:
- колії від повітряних суден, ділянки з розпушеним, не ущільненим ґрунтом;
- не сплановані ділянки, на яких збирається вода після опадів або танення снігу;
- вибоїни і западини ґрунту, що можуть уплинути на керованість повітряного судна або привести до поломки шасі;
- сторонні предмети, що можуть привести до поломки шасі, ушкодити фюзеляж або гвинт або потрапити в двигуни повітряних суден;
- нерівності поверхні просвітом більш 100 мм під триметровою рейкою.

6.9.1

 

 

 

 

 

На РД, пероні та МС зі штучним покриттям повинні бути відсутні:
- перевищення між сусідніми плитами або кромками тріщин більше 30 мм;
- оголені стрижні арматури;
- сторонні предмети, продукти руйнування покриття;
- вибоїни та раковини глибиною більше 30 мм, не залиті мастикою;
- напливи мастики заввишки більш ніж 15 мм;
- сколи кромок плит завширшки більш ніж 30 мм та глибиною більш ніж 25 мм, не залитих мастикою;

6.9.2

 

 

 

 

 

без штучного покриття повинні бути відсутні:
- колії від повітряних суден, ділянки з розпушеним, не ущільненим ґрунтом;
- не сплановані ділянки, на яких збирається вода після опадів або танення снігу;
- сторонні предмети, що можуть привести до поломки шасі, ушкодити фюзеляж, або гвинт в двигуні повітряних суден.

6.9.2

 

 

 

 

 

Наявність спланованого узбіччя ШЗПС та РД, що підготовлено та утримується, таким чином, щоб вони:
- запобігали потраплянню сторонніх предметів у двигуни повітряних суден;
- зводили до мінімуму ризик ушкодження повітряного судна при викочуванні його за межі ЗПС.

6.9.3

 

 

 

 

 

На узбіччі ЗПС та РД із штучним покриттям повинні бути відсутні:
- сторонні предмети й продукти руйнування покриття;
- оголені стрижні арматури;
- уступи поверхні висотою більше 50 мм.

6.9.3

 

 

 

 

 

Обстеження фактичного стану поверхні штучних покриттів аеродрому проводиться два рази на рік з оформленням відповідного Акта обстеження аеродрому та його елементів

6.9.4

 

 

 

 

6.10. Орнітологічне забезпечення польотів на аеродромі

 

На аеродромі повинен проводитися комплекс заходів відносно орнітологічного забезпечення безпеки польотів, що включає, принаймні:
а) візуальний і радіолокаційний контроль за орнітологічною обстановкою;
б) оперативне оповіщення екіпажів ПС при виникненні небезпеки зіткнення з птахами;
в) відлякування скупчень птахів;
г) облік і розслідування випадків зіткнення з птахами;
д) запобігання створенню умов, що сприяють концентрації птахів;
е) прийняття інструкції, що визначає порядок орнітологічного забезпечення.

6.10.1

 

 

 

 

 

Затвердження плану управління небезпеками, що створюються представниками дикої природи

Авіаційні правила України
Аеродроми
Система управління небезпеками, що створюються представниками дикої природи
Наказ ДАСУ від 22.07.2011 № 118

 

 

 

 

 

Наказ про призначення відповідального та створення робочої групи на підприємстві

Авіаційні правила України
Аеродроми
Система управління небезпеками, що створюються представниками дикої природи
Наказ ДАСУ від 22.07.2011 № 118

 

 

 

 

 

Наявність техніки та устаткування для розлякування птахів

 

 

 

 

 

6.11. Забезпечення безпеки руху у межах робочої площі аеродрому

 

Всі засоби спецавтотранспорту, що рухаються в робочій площі аеродрому, повинні бути:
а) обладнані засобами внутрішньоаеропортового радіозв'язку з керівником польотів і диспетчерами ОПР;
б) пофарбовані з використанням одного переважного кольору:
- червоного - для аварійних транспортних засобів;
- жовтого - для обслуговуючих транспортних засобів;
в) обладнані проблисковими вогнями жовтого кольору з ефективною силою світла не менше 40 і не більше 400 кд із частотою спалахів від 60 до 90 на хвилину;
г) обладнані передніми і задніми габаритними вогнями, якщо вони використовуються в умовах обмеженої видимості та у нічний час;
д) оснащені буксирувальними пристроями.

6.11.2

 

 

 

 

 

Експлуатантом аеродрому повинна бути розроблена і затверджена технологія взаємодії служб для забезпечення польотів при проведенні робіт на робочій площі аеродрому

6.11.5

 

 

 

 

 

У випадку експлуатації аеродрому в умовах обмеженої видимості (менше 400 м) повинні бути розроблені і внесені до ІВП додаткові заходи по забезпеченню безпеки руху ПС у межах його робочої площі, а також використання додаткових технічних засобів.

6.11.6

 

 

 

 

Виявлення та контролювання перешкод

№ п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про відповідність фактичних даних інформації в ІВП та АІР
(відповідає / не відповідає)

Результати перевірки

Підтверджуючий документ / еквівалент

Примітка

7.1. Виявлення перешкод

 

На аеродромі повинні бути отримані дані про розташування і висоту перешкод, що можуть становити небезпеку для виконання польотів для класів А, Б, В, Г в радіусі 50 км від КТА для класів Д, Е та некласифікованих в радіусі 25 км від КТА

7.1.1

 

 

 

 

 

Наявність Акта огляду приаеродромної території

НАСГА-86
п. 1.5.20

 

 

 

 

 

Наявність перешкод на ЛС та інформація про них в ІВП

СВЦАУ
п. 6.1.8

 

 

 

 

 

Наявність розрахунків щодо визначення ОСН/ОСА критичних перешкод та інформація про них в ІВП

СВЦАУ
п. 7.3

 

 

 

 

 

Наявність карти типу "А" в АІР та доказовій справі

СВЦАУ
п. 7.3

 

 

 

 

 

Ведення контролю та узгодження будівництва на приаеродромній території

Ст. 66 ПКУ

 

 

 

 

 

Наявність попередження експлуатантом аеродрому місцевих органів влади стосовно розмірів приаеродромної території

Ст. 69 ПКУ

 

 

 

 

 

Маркування та світлове огородження об'єктів в межах аеродрому та на приаеродромній території

СВЦАУ
п. 8.2.11, п. 8.3.6

 

 

 

 

8.3. Маркування аеродромів

№ п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про відповідність фактичних даних інформації в ІВП та АІР
(відповідає / не відповідає)

Результати перевірки

Підтверджуючий документ / еквівалент

Примітка

8.3.1. ЗПС із штучним покриттям

 

На покритті ШЗПС повинні бути нанесені наступні маркувальні знаки:
- порогів;
- осьової лінії;
- посадкових магнітних шляхових кутів (ПМШК);
- зон приземлення (крім ЗПС класу Е);
- зон фіксованої відстані (крім ЗПС класів Г, Д, Е);
- країв ЗПС (крім ЗПС неточного заходу на посадку і необладнаних ЗПС, що мають достатній контраст між її межами та пов'язаною з нею поверхнею узбіччями);
- розташування ЗПС із боку заходу на посадку (для рівнобіжних ЗПС): "L" - ліва, "R" - права

8.3.1.1
мал. 8.7, 8.8)

 

 

 

 

 

Маркування зміщеного (постійно або тимчасово) порогу ЗПС повинно бути виконано відповідно до мал. 8.8.Б. При цьому всі маркувальні знаки до зміщеного порогу повинні бути усунуті, за винятком знаків маркування осьової лінії ЗПС, що перетворяться в стрілки-покажчики

8.3.1.5

 

 

 

 

 

На ЗПС точного заходу на посадку II і III категорії осьова лінія повинна мати ширину 0,9 м

8.3.1.6

 

 

 

 

 

Маркувальні знаки ЗПС повинні бути білого кольору

8.3.1.7

 

 

 

 

8.3.2. Руліжні доріжки зі штучним покриттям

 

На покритті РД повинні бути нанесені наступні маркувальні знаки:
- осьової лінії;
- місць очікування ПС біля ЗПС;
- місць очікування ПС біля РД;
- краю РД.
Допускається відсутність маркування краю РД, якщо між покриттям РД і її узбіччями є достатній контраст.
При необхідності на РД може наноситися декілька маркувальних знаків місць очікування біля ЗПС (тільки для ЗПС обладнаних РМС), а також маркування проміжних місць очікування

8.3.2.1
мал. 8.7

 

 

 

 

 

Маркування осьової лінії РД на криволінійних і прямолінійних ділянках, а також перетинаннях РД, повинна бути суцільною лінією шириною принаймні 0,15 м.
Маркування осьової лінії на прямолінійних ділянках РД повинно наноситися по повздовжній осі. Припускається нанесення маркування осьової лінії РД уздовж її осі з відхиленням від неї, при цьому відстань від маркування до будь-якого краю РД повинна бути на менше половини ширини РД, наведеної у табл. 6.5.
На криволінійних ділянках РД (у місцях перетинання рульових доріжок і на примиканнях) маркування осьової лінії повинно наноситися по радіусу не меншому ніж мінімальний радіус повороту розрахункового типу ПС для цієї РД.
Відстань маркірувальної лінії осі від внутрішнього краю РД на заокругленнях і примиканнях повинна забезпечувати необхідні відстані коліс ПС від краю РД при рулінні по криволінійній ділянці

8.3.2.2

 

 

 

 

 

Маркування осьової лінії РД на ділянці сполучення із ЗПС повинно бути продовжено паралельно маркуванню осьової лінії ЗПС на віддалення не менше 60 м

8.3.2.3

 

 

 

 

 

Маркування кожного краю РД, що відокремлює покриття узбіччя від несучої частини покриття РД, повинно складатися з двох суцільних ліній шириною по 0,15 м з інтервалом 0,15 м між ними. Зовнішня лінія повинна бути нанесена по краю покриття РД

8.3.2.4

 

 

 

 

 

Маркувальні знаки РД повинні бути жовтого (жовтогарячого) кольору

8.3.2.10

 

 

 

 

8.3.3. Перони і місця стоянки зі штучним покриттям

 

На покритті перонів і місць стоянок повинні бути нанесені наступні маркувальні знаки:
- осей руління ПС (ліній зарулювання, розвороту, вирулювання);
- Т-подібний знак зупинення ПС;
- номерів стоянок;
- контурів зон обслуговування ПС або ліній безпечної відстані від кінців крила;
- шляхів руху і місць зупинок спецавтотранспорту

8.3.4.1
мал. 8.9

 

 

 

 

 

Маркувальні знаки перону повинні бути наступних кольорів:
- жовтого (жовтогарячого) - для осей руління ПС, Т-подібного знаку місця зупинки ПС і номерів стоянок;
- червоного - для ліній контурів зон обслуговування ПС;
- білого - для шляхів руху і знаків зупинення спецавтотранспорту.
Примітка. Для показу маршруту руління ПС до місця стоянки і управління стиковкою з телескопічним трапом допускається наносити маркування згідно з стандартами ІСАО.

8.3.4.2

 

 

 

 

8.3.4. Ґрунтові ЗПС, КГС, РД і МС

 

ЗПС і КГС, що не мають штучного покриття, повинні мати маркувальні знаки (маркери).
Примітка. Склад, розміщення і конструкція зазначених маркувальних знаків (маркерів) повинні відповідати вимогам, вказаним у нормативній документації щодо у експлуатації аеродромів ЦА.
Розділ 3.3 НАСГА-86

8.3.4.1

 

 

 

 

 

РД і МС повинні бути обладнані маркерами краю РД і МС і маркерами, що позначають їх номер.
Примітка. Склад, розміщення і конструкція зазначених знаків (маркерів) повинні відповідати вимогам, вказаним у нормативній документації щодо у експлуатації аеродромів ЦА.
Розділ 3.3 НАСГА-86

8.3.4.2

 

 

 

 

8.3.5. Маркування для позначення зон обмеженого використання

 

На ЗПС, РД або їх окремих ділянках, що постійно або тимчасово закриті для руху усіх ПС, повинно бути передбачено маркування, що вказує на їх закриття

8.3.5.1

 

 

 

 

 

Маркування закритих для руху ЗПС або окремих ділянок ЗПС повинно бути нанесено на їх кінцях, а якщо їхня протяжність більш 300 м - додатково з інтервалами, що не перевищують 300 м

8.3.5.2

 

 

 

 

 

Маркування закритих РД повинно бути нанесене на кожному кінці РД або її окремої закритої ділянки

8.3.5.3

 

 

 

 

 

Маркування, що вказує на закриття ЗПС або РД, має форму хреста, мінімальні розміри якого наведені на мал. 8.10. Маркування повинно бути білого кольору для ЗПС і жовтого - для РД.
Зони на ЗПС і РД, тимчасово закриті для руху, допускається позначати не тільки шляхом маркування покриття фарбою, але й за допомогою інших матеріалів

8.3.5.4

 

 

 

 

 

Якщо ЗПС, РД або їх окремі ділянки постійно закриті для руху ПС, то все маркування, яке було на них раніше, видаляється

8.3.5.5

 

 

 

 

АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНЕ ТА ПРОТИПОЖЕЖНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

№ п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про відповідність фактичних даних інформації в ІВП та АІР
(відповідає / не відповідає)

Результати перевірки

Підтверджуючий документ / еквівалент

Примітка

 

Документи з організації АРПЗП:
- наказ про організацію аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення польотів в підприємстві;
- положення про службу АРПЗП;
- наказ про призначення начальника служби. заступника та їх погодження в Державіаслужбі;
- посадова інструкція начальника служби та заступника;
- наказ про призначення АРК на рік;
- інструкції та правила дій персоналу підприємства при виникненні аварійних обставин в аеропорту;
- План заходів на випадок аварійних обставин з повітряним судном на аеродромі;
- Інструкція щодо медичного забезпечення пошукових і аварійно-рятувальних робіт;
- програма та тематичний план підготовки особового складу аварійно-рятувальної команди авіапідприємства та облік її виконання;
- звітна та облікова документація з проведених навчань, тренувань, вивчення керівних документів.

п. 13.1

 

 

 

 

 

Перевірка практичних дій АРК за сигналом
"Готовність" або "Тривога":

- проходження сигналу сповіщення згідно відпрацьованої схеми;
- відповідність дій персоналу та передачі сигналів нормативним вимогам;
- час прибуття підрозділів АРК до встановленого місця збору (умовного місця АП);
- відповідність чисельності та укомплектованості підрозділів АРК особовим складом згідно нормативних вимог;

пожежно-рятувальний підрозділ
Медичний підрозділ
Інженерно-технічний підрозділ
Інші
Всього

- відповідність укомплектованості підрозділів АРК спецтехнікою, устаткуванням згідно нормативних вимог:

Аварійно-рятувальне спорядження
Спорядження НПРГ

 

 

 

 

 

 

Необхідні споруди, приміщення та обладнання для організації діяльності за напрямом ПАРЗП
- стаціонарний аварійний оперативний центр;
- спостережний пункт;
- аварійно-рятувальна станція;
- службове приміщення начальника служби, керівника АРР

п. 13.2

 

 

 

 

 

Відповідність нормам укомплектованості, технічним вимогам (сертифікаційним вимогам), вимогам обслуговування спецмашин та аварійно-рятувальних засобів
- наявності спецмашин

пересувний КП,
аварійно-рятувальний автомобіль,
санітарний автомобіль,
санітарний фургон-причіп,
транспортні засоби для евакуації потерпілих,

обладнання для виконання АРР

п. 13.4, додаток 19

 

 

 

 

Протипожежне забезпечення

 

Відповідність рівня РНПЗ типу повітряних суден

п. 13.3.1

 

 

 

 

 

Кількість пожежних автомобілів.
Кількість вогнегасної речовини
Комплектація пожежних автомобілів:
- Пожежно-технічним обладнанням (рукави, стволи, генератори піни);
- Засоби евакуації людей (драбина, засоби різки фюзеляжу, ножі для різки прив'язних ремнів)
- Засоби індивідуального захисту (апарати, каски, костюми)
Шанцевий інструмент (лом. лопата)

п. 13.3.3

 

 

 

 

 

Час розгортання першого ПА, кількість піни (не більше 3-х хв.)
Час розгортання інших ПА (не більше 4-х хв.

п. 13.3.4

 

 

 

 

 

Наявність пристрою для нанесення пінної смуги

п. 13.3.5

 

 

 

 

 

Наявність на пункті нагляду:
- Тлф з містом
- Тлф з МНС
- Радіозв'язок з керівником АРК та ПА

п. 13.3.6

 

 

 

 

 

Наявність на аварійно-рятувальній станції:
- Тлф з містом
- Тлф з МНС
- Радіозв'язок з керівником АРК та ПА
- Звукова сигналізація тривоги

п. 13.3.7

 

 

 

 

 

Наявність на кожну зміну змінного плану чергування пошукових та аварійно-рятувальних сил та засобів

 

 

 

 

 

 

Наявність на аеродромі (в аеропорту) учбово-тренувального полігон у належному стані

 

 

 

 

 

 

Сертифікація та Атестація служби
Атестація рятувальників АРК

 

 

 

 

 

ФІЗИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВЕРТОДРОМУ

Приложение 14, том II, Вертодромы
(издание четвертое, июль 2013)

№ п/п

Процедури, які підлягають перевірці

Нормативний документ

Відмітка про відповідність фактичних даних інформації в ІВП та АІР
(відповідає / не відповідає)

Результати перевірки

Підтверджуючий документ / еквівалент

Примітка

 

Розміри та пов'язана з цим інформація

2.4, том II

 

 

 

 

 

a) тип вертодрому: (підкреслити необхідне) розташований на рівні поверхні
підведений над поверхнею вертопалуба

3.1
3.2
3.3

 

 

 

 

 

b) зона приземлення і відриву: розміри, ухил, тип поверхні, несуча здатність в тоннах (1000 кг);

 

 

 

 

 

 

c) тип зони кінцевого етапу заходу на посадку і зльоту: тип FATO, істинний пеленг з точністю до однієї сотої градуса, номер (якщо передбачається), довжина, ширина з точністю до найближчого метра або фута, ухил, тип поверхні;

 

 

 

 

 

 

d) зона безпеки: довжина, ширина і тип поверхні;

 

 

 

 

 

 

e) наземна РД для вертольотів, РД для рулювання по повітрю і маршрут для пересування по повітрю: позначення, ширина, тип поверхні;

 

 

 

 

 

 

f) перон: тип поверхні, стоянки вертольотів;

 

 

 

 

 

 

g) смуга вільна від перешкод: довжина;

 

 

 

 

 

 

h) візуальні засоби для схем заходу на посадку, маркіровка і вогні FATO, TLOF, РД і перонів;

 

 

 

 

 

 

Наявні дистанції

2.5, том II

 

 

 

 

 

НДЗ (TODAN) - наявна дистанція зльоту
Довжина FATO плюс довжина вертолітної смуги, вільної від перешкод (якщо вона передбачається), яка оголошується наявною та придатною для завершення зльоту вертольотами.

 

 

 

 

 

 

НДПЗ (RTODAN) - наявна дистанція перерваного зльоту Довжина FATO, яка оголошується наявною та придатною для завершення перерваного зльоту вертольотами, що виконують польоти відповідно до льотно-технічних характеристик класу 1.

 

 

 

 

 

 

НПД (LDAN) - наявна посадкова дистанція Довжина FATO плюс будь-яка додаткова зона, яка оголошується наявною та придатною для завершення вертольотами маневру посадки зі встановленої висоти.

 

 

 

 

 

 

Перешкоди (розділ 4)

 

 

 

 

 

 

Дані про перешкоди у радіусі 12 км від КТВ та інформація про них в ІВП

 

 

 

 

 

 

Візуальні засоби для визначення перешкод

Розділ 6, том I, п. 5.3.12

 

 

 

 

 

Прожекторне освітлення перешкод

п. 5.3.13

 

 

 

 




Додаток 2
до наказу Державіаслужби
28.07.2014 № 522

Категорія аеродрому _________________________

РОЗДІЛ 5.
Візуальні засоби забезпечення польотів

Вимоги

Аналіз результату

Підстава

Заходи

Оцінка відповідності

Не виконується

Зауваження

Так (+)

Ні (-)

[1] дод. 2 п. 5.1

Наявність акта наземної перевірки світлосигнальної системи

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 5.2

Наявність актів льотних перевірок світлосигнальної систем и з фотографіями (на кожний напрямок посадки)

 

 

 

 

[5] дод. 3

Наявність плану-графіка льотних перевірок світлосигнальної системи

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 5.3

Наявність акта перевірки прожекторного освітлення перону та МС

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 5.4

Наявність акта перевірки світлоогородження

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 5.5

Наявність посвідчення придатності до експлуатації світлосигнальної системи

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 5.6

Наявність схеми розміщення світлосигнального обладнання аеродрому та схеми прожекторного освітлення перону та МС

 

 

 

 

Система вогнів наближення і світлових горизонтів

[2] 8.2.1

Відповідність вогнів наближення центрального ряду

 

 

 

 

[2] 8.2.1

Відповідність вогнів світлових горизонтів

 

 

 

 

[2] 8.2.1

Відповідність бічних вогнів наближення

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система бічних вогнів ЗПС

[2] 8.2.2.1 - 8.2.2.6

Відповідність бічних вогнів ЗПС

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів знаку приземлення

[2] 8.2.2.7

Відповідність вогнів знаку приземлення

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вхідних вогнів ЗПС і вогнів флангових горизонтів

[2] 8.2.2.8 - 8.2.2.14

Відповідність вхідних вогнів ЗПС

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система обмежувальних вогнів ЗПС

[2] 8.2.2.15 - 8.2.2.18.

Відповідність обмежувальних вогнів ЗПС

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система осьових вогнів ЗПС

[2] 8.2.2.19 - 8.2.2.21

Відповідність осьових вогнів ЗПС

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів зони приземлення

[2] 8.2.2.22 - 8.2.2.25

Відповідність вогнів зони приземлення

 

 

 

 

[2] дод. 9

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система бічних руліжних вогнів

[2] 8.2.3.1 - 8.2.3.3

Відповідність бічних руліжних вогнів

 

 

 

 

[2] мал. 8.1

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система осьових вогнів руліжних доріжок

[2] 8.2.3.4 - 8.2.3.10

Відповідність осьових вогнів руліжних доріжок

 

 

 

 

[2] мал. 8.1

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів захисту ЗПС

[2] 8.2.3.9 - 8.2.3.10

Відповідність вогнів захисту ЗПС

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів лінії "стоп"

[2] 8.2.3.11 - 8.2.3.16

Відповідність вогнів лінії "стоп"

 

 

 

 

[2] мал. 8.1

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів проміжних місць очікувань

[2] 8.2.3.17 - 8.2.3.20

Відповідність вогнів проміжних місць очікувань

 

 

 

 

[2] мал. 8.1

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Система вогнів розширення ЗПС

[2] 8.2.3.21 - 8.2.3.22

Відповідність вогнів розширення ЗПС

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Аеродромні знаки

[2] 8.2.3.23 - 8.2.3.25

Відповідність знаків магнітних курсів

 

 

 

 

[2] 8.2.3.23 - 8.2.3.25

Відповідність знаків місць очікувань на ЗПС

 

 

 

 

[2] 8.2.3.23 - 8.2.3.25

Відповідність знаків місць очікувань на маршруті руху

 

 

 

 

[2] 8.2.3.23 - 8.2.3.25

Відповідність знаків "Стоп" і "В'їзд заборонений"

 

 

 

 

[2] 8.2.3.23 - 8.2.3.25

Відповідність знаків позначення РД

 

 

 

 

[2] мал. 8.2

Відповідність схеми розташування знаків

 

 

 

 

Система візуальної індикації глісади

[2] 8.2.4

Відповідність глісадних вогнів

 

 

 

 

[2] мал. 8.1

Відповідність схеми розташування вогнів

 

 

 

 

[4] прил. 2

Наявність непрацездатних вогнів

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність електроживлення системи

 

 

 

 

[2] 8.2.9.2

Відповідність опору ізоляції

 

 

 

 

Регулювання сили світла вогнів

[2] 8.2.6; дод. 11

Відповідність регулювання сили світла вогнів

 

 

 

 

[2] дод. 11

Наявність окремого регулювання сили світла вогнів для різних систем

 

 

 

 

[2] 8.2.7

Відповідність характеристик регуляторів яскравості

 

 

 

 

Дистанційне керування світлосигнальним обладнанням

[2] 8.2.8

Відповідність дистанційного керування світлосигнальним обладнанням

 

 

 

 

[2] 8.2.8

Наявність окремого дистанційного керування різних систем світлосигнального обладнання

 

 

 

 

Технічне обслуговування світлосигнального обладнання аеродрому

[2] 8.2.9; дод. 12

Наявність експлуатаційно-технічної документації

 

 

 

 

[2] дод. 12

Наявність вимірювального обладнання

 

 

 

 

[2] дод. 12

Наявність плану-графіка з технічного обслуговування світлосигнальної системи

 

 

 

 

[7] дод. 1 № 34

Наявність інструкції по використанню ССО при відмовах окремих її елементів у складних та простих МУ

 

 

 

 

Прожекторне освітлення перонів та МС

[2] 8.2.10

Відповідність прожекторного освітлення перонів

 

 

 

 

[2] дод. 13

Відповідність середнього рівня освітленості на місцях стоянки ПС нормованим значенням

 

 

 

 

[2] дод. 13

Відповідність середнього рівня освітленості на інших ділянках перону нормованим значенням

 

 

 

 

Світлове огородження об'єктів

[2] 8.2.11

Відповідність світлового огородження об'єктів

 

 

 

 

[2] 8.2.11; мал. 8.6

Відповідність кількості і розташування загороджувальних вогнів

 

 

 

 

AIP

[6] 2.5

Відповідність стану світлосигнальної системи інформації, заявленої в АІР

 

 

 

 

РОЗДІЛ 7. Електрозабезпечення та електротехнічне обладнання аеродрому

[1] дод. 2 п. 7.1

Наявність акта перевірки електропостачання та електротехнічного обладнання аеродрому

 

 

 

 

[1] дод. 2 п. 7.2

Наявність схем електрозабезпечення аеродрому, об'єктів засобів ОПР, посадки, радіонавігації, зв'язку, метеообладнання, аварійно-рятувальних станцій

 

 

 

 

[2] 11.1

Відповідність електропостачання аеродрому в залежності від його категорії

 

 

 

 

Світлосигнальне обладнання (ССО)

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ССО для забезпечення посадки і зльоту в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ССО для забезпечення руління по аеродрому в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ССО

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ССО

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ССО

 

 

 

 

Обладнання систем и посадки (ОСП)

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання БПРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання БПРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення БПРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення БПРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення БПРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ДПРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ДПРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ДПРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ДПРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ДПРМ

 

 

 

 

Радіомаячна система (РМС)

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання КРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання КРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення КРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення КРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення КРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ГРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ГРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ГРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ГРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ГРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання БМРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання БМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3.

Наявність автономного джерела живлення БМРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення БМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення БМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ДМРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ДМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ДМРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ДМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ДМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ВМРМ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ВМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ВМРМ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ВМРМ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ВМРМ

 

 

 

 

Органи обслуговування повітряного руху (ОПР)

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання засобів авіаційного повітряного зв'язку в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання засобів авіаційного повітряного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення засобів авіаційного повітряного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення засобів авіаційного повітряного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення засобів авіаційного повітряного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання диспетчерських пультів і засобів наземного авіаційного зв'язку в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання диспетчерських пультів і засобів наземного авіаційного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення диспетчерських пультів і засобів наземного авіаційного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення диспетчерських пультів і засобів наземного авіаційного зв'язку

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення диспетчерських пультів і засобів наземного авіаційного зв'язку

 

 

 

 

Метеообладнання

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання метеообладнання в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення метеообладнання

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення метеообладнання

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення метеообладнання

 

 

 

 

Об'єкти радіолокаційного контролю і радіонавігації

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ОРЛ-А в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ОРЛ-А

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ОРЛ-А

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ОРЛ-А

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ОРЛ-А

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ПРЛ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ПРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ПРЛ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ПРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2.

Наявність хімічного джерела живлення ПРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання РЛС ОЛП в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання РЛС ОЛП

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення РЛС ОЛП

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення РЛС ОЛП

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення РЛС ОЛП

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання АРП в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання АРП

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3.

Наявність автономного джерела живлення АРП

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення АРП

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення АРП

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання МРЛ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання МРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення МРЛ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення МРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення МРЛ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ОПРС в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ОПРС

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ОПРС

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ОПРС

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ОПРС

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання VOR в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання VOR

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення VOR

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення VOR

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення VOR

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання DME в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання DME

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення DME

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення DME

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення DME

 

 

 

 

Обчислювальний центр аеродромної автоматизованої системи керування повітряним рухом (АС КПР)

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання АС КПР в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання АС КПР

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення АС КПР

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення АС КПР

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення АС КПР

 

 

 

 

Радіоцентри

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ПРЦ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ПРЦ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ПРЦ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ПРЦ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ПРЦ

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання ПмРЦ в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання ПмРЦ

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність автономного джерела живлення ПмРЦ

 

 

 

 

[2] 11.3; табл. 11.1

Відповідність часу перемикання автономного джерела живлення ПмРЦ

 

 

 

 

[2] 11.2

Наявність хімічного джерела живлення ПмРЦ

 

 

 

 

Загороджувальні вогні аеродромних перешкод

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання загороджувальних вогнів в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність резервного джерела живлення загороджувальних вогнів

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання загороджувальних вогнів

 

 

 

 

Охоронне освітлення, освітлення зон перонів, на яких здійснюється обслуговування пасажирів

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання охоронного освітлення в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність резервного джерела живлення охоронного освітлення

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання охоронного освітлення

 

 

 

 

[2] 11.2; табл. 11.1

Відповідність електропостачання освітлення зон перонів в залежності від категорії аеродрому

 

 

 

 

[2] 11.2; 11.3

Наявність резервного джерела живлення освітлення зон перонів

 

 

 

 

[2] 11.2; дод. 16

Наявність АВР електропостачання освітлення зон перонів

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

 

 

 

[1]

Правила сертифікації цивільних аеродромів України відповідно наказу Державіаслужби України від 25.10.2005 № 796

 

 

 

 

[2]

СВЦАУ

 

 

 

 

[3]

Приложение 14 к Конвенции о международной гражданской авиации, том 1.

 

 

 

 

[4]

НАЭСТОП ГА-86

 

 

 

 

[5]

Правила організації наземних та льотних перевірок відповідно наказу Державіаслужби України від 23.03.2005 № 210

 

 

 

 

[6]

Методичні рекомендації щодо розроблення Інструкцій з виконання польотів (використання повітряного простору) в районі аеродромів, злітно-посадкових майданчиків відповідно наказу Державіаслужби України від 22.10.2013 № 797

 

 

 

 

[7]

Наказ Державіаслужби України від 17.03.2006 № 200 "Про стан безпеки польотів у 2005 році та заходи щодо підвищення рівня безпеки польотів у 2006 році"

 

 

 

 




Додаток 3
до наказу Державіаслужби
28.07.2014 № 522

КОНТРОЛЬНИЙ ПЕРЕЛІК
питань для перевірки стану постійного ЗПМ

I. Загальні положення

 

Нормативний документ

так

ні

1. Власник ЗПМ (П. І. Б.):

п. 2.2.3 "Правил ЗПМ"

 

 

2. Документ про реєстрацію власника ЗПМ як юридичної особи

п. 2.2.3 "Правил ЗПМ"

 

 

3. Документ на право землекористування

п. 2.2.3 "Правил ЗПМ"

 

 

4. Старший авіаційний начальник (П. І. Б.)

п. 2.9.6 Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2013

 

 

5. Експлуатант ЗПМ (Власник посвідчення)

п. 2.9.6 Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2013

 

 

6. Посвідчення ЗПМ, термін дії

 

 

 

7. Юридична адреса, фактична адреса та AFTN

п. 2.10 Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2013

 

 

8. Публікація ІВП в збірнику VFR

Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2013

 

 

9. Погодження розміщення ЗПМ з органами місцевої влади

Наказ ДАСУ № 142 від 29.07.2011

 

 

II. Робоча площа ЗПМ

Заявлені величини

Фактичний стан

Посадочний майданчик для вертольотів

Дані про наявні дистанції

 

 

 

НДЗ (TODAN) - наявна дистанція зльоту
Довжина FATO плюс довжина вертолітної смуги, вільної від перешкод (якщо вона передбачається), яка оголошується наявною та придатною для завершення зльоту вертольотами.

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

НДПЗ (RTODAN) - наявна дистанція перерваного зльоту
Довжина FATO, яка оголошується наявною та придатною для завершення перерваного зльоту вертольотами, що виконують польоти відповідно до льотно-технічних характеристик класу 1.

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

НПД (LDAN) - наявна посадкова дистанція
Довжина FATO плюс будь-яка додаткова зона, яка оголошується наявною та придатною для завершення вертольотами маневру посадки зі встановленої висоти.

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

Розміри та пов'язана з цим інформація

 

 

 

a) тип вертодрому: (підкреслити необхідне)
розташований на рівні поверхні
підведений над поверхнею
вертопалуба

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

b) зона приземлення і відриву TLOF: розміри з точністю до найближчого метра або фута, ухил, тип поверхні, несуча спроможність в тоннах (1000 кг);

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

c) тип зони кінцевого етапу заходу на посадку і зльоту: тип FATO, істинний пеленг з точністю до однієї сотої градуса, номер (якщо передбачено), довжина, ширина з точністю до найближчого метра або фута, ухил, тип поверхні;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

d) зона безпеки: довжина, ширина і тип поверхні;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

e) наземна РД для вертольотів, РД для рулювання по повітрю і маршрут для пересування по повітрю: позначення, ширина, тип поверхні;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

f) перон: тип поверхні, стоянки вертольотів;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

g) смуга вільна від перешкод: довжина, профіль земної поверхні;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

h) візуальні засоби для схем заходу на посадку, маркіровка і вогні FATO, TLOF, РД і перонів;

Приложение 14 Том II Вертодромы

 

 

Фізичні характеристики злітно-посадкової смуги (ЗПС):

ЗПС розміри: п 8.5.2 "Правил ЗПМ".

п. 8.5.2 "Правил ЗПМ

 

 

Кількість ЗПС та відстань між ними

п. 8.5.5 "Правил ЗПМ"

 

 

НДР - наявна довжина розбігу

 

 

 

НДЗ - наявна дистанція зльоту

 

 

 

НДПЗ - наявна дистанція перерваного зльоту

 

 

 

НПД - наявна посадкова дистанція

 

 

 

Наявність сторонніх предметів на ГЗПС
не повинно бути

п. 8.5.7 "Правил ЗПМ"

 

 

Висота трави на ГЗПС
не більше 15 см

п. 8.5.6 "Правил ЗПМ"

 

 

Міцність поверхні ГЗПС.
Наявність колій від ПС
глибина не більше 3 см

п. 8.5.7 "Правил ЗПМ"

 

 

Водна поверхня ЗПС повинна бути чистою, без плавучих предметів та підводних перешкод на глибині не менше 1 м (п. 8.5.9)

п. 8.5.9 "Правил ЗПМ"

 

 

Маркування елементів ЗПМ

ст. 67 ПК України

 

 

Ґрунтова ЗПС маркується такими знаками:

• граничні знаки;

п. 8.10.1 "Правил ЗПМ"

 

 

• посадковий знак "Т";

п. 8.10.1 "Правил ЗПМ"

 

 

• вхідні знаки

п. 8.10.1 "Правил ЗПМ"

 

 

ЗПС із штучним покриттям виконується згідно експлуатаційних вимог (п. 8.11.3, НАСГА п. 3.2.13, мал. 3.5)

(п. 8.11.3, НАСГА п. 3.2.13, мал. 3.5)

 

 

Обов'язковому маркуванню червоними прапорцями підлягають місця пошкодження поверхні ЗПС, ВЗ, ЛС, РД, МС

(п. 8.11.3, НАСГА п. 3.2.13, мал. 3.5)

 

 

Вільні зони та сплановані частини льотних смуг

Довжина ВЗ повинна бути не менше 50 м за кожним кінцем ЗПС (за наявності)

п. 8.6.1 "Правил ЗПМ"

 

 

Ширина ЛС
не менше 20 м з кожного боку ЗПС

п. 8.6.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Об'єкти в межах ЛС:

НАСГА 86

 

 

Наявність "ярів", значних нахилів за ЛС:

НАСГА 86

 

 

Наявність перешкод на ЛС та інформація про них в ІВП.

Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2013

 

 

Журнал стану льотного поля дата, час, опис стану льотного поля, підпис.

НАСГА 86

 

 

Ґрунтові ділянки ЛС:

Висота трави
не більше 15 см

п. 8.5.6 "Правил ЗПМ"

 

 

Наявність колій;
глибина не більше 3 см

п. 8.5.7 "Правил ЗПМ"

 

 

Нерівності, які сприяють накопиченню води;

п. 8.5.8 "Правил ЗПМ"

 

 

Наявність огорожі відстань до ЗПС;

 

 

 

Наявність місць приваблювання птахів та тварин;

Наказ ДАСУ № 118 від 22.07.2011

 

 

Рульожні доріжки (РД): п. 8.7 "Правил ЗПМ".

Ширина РД:

п. 8.7.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Кількість:

п. 8.7.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Нумерація:

п. 8.7.1 "Правил ЗПМ"

 

 

Відстань між рівнобіжними РД

п. 8.7.3 "Правил ЗПМ"

 

 

Маркування РД:

п. 8.7.1 "Правил ЗПМ"

 

 

Відстань РД від ЗПС не менше 20 м

п. 8.7.3 "Правил ЗПМ"

 

 

Відстань від РД до перешкод;

п. 8.7.3 "Правил ЗПМ"

 

 

Висота трави
не більше 15 см

п. 8.5.6 "Правил ЗПМ"

 

 

Наявність колій та нерівностей на ґрунтових ділянках РД
глибина колії не більше 3 см

п. 8.5.7 "Правил ЗПМ"

 

 

Наявність сторонніх предметів;

 

 

 

Наявність пошкоджень на поверхні РД;

 

 

 

Перон та місця стоянок (МС):

Схема розташування ПС на пероні та шляхи руління;

НАСГА 86

 

 

Відстані між поруч встановленими ПС;

НАСГА 86

 

 

Відстань до перешкод та ПС, які рулять по РД;

НАСГА 86

 

 

Наявність заземлюючих пристроїв;

НАСГА 86

 

 

Наявність шварту вальних пристроїв;

НАСГА 86

 

 

Схема руху ПС та автотранспорту

НАСГА 86

 

 

Маркування заземлюючих пристроїв, шляхів руління ПС та спецавтотранспорту, місць зупинки, номера МС, Т-обр. знаків;

НАСГА 86

 

 

Наявність сторонніх предметів на МС;

НАСГА 86

 

 

III. Обмеження та врахування перешкод (дані про висоту і розміщення перешкод у межах кола 2,5 км рад. від КТМ)

Наявність перешкод та інформація про них в ІВП

Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2014

 

 

Акт останньої перевірки перешкод та "Журнал реєстрації перевірок"

Наказ ДАСУ № 797 від 22.10.2014

 

 

Маркування перешкод
в межах ЗПМ та на приаеродромній території.

ст. 68 ПК України

 

 

Радіотехнічне забезпечення

Стаціонарні радіостанції
при їх наявності повинні бути отримані дозволи та посвідчення

п. 8.11.1 "Правил ЗПМ"

 

 

Електропостачання
при наявності засобів зв'язку

п. 8.11.4 "Правил ЗПМ"

 

 

Метеорологічне оснащення

Вимірювач напрямку та сили вітру
автоматизований та (або) у вигляді смугастого конусу з тканини, який має чутливість до вітру силою від 1 м/сек. на висоті встановлення не менше 2 м від поверхні землі та який добре видно із зони підготовки до зльоту та із смуги повітряного підходу при посадці);

п. 8.11.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Засоби зв'язку
для отримання фактичної метеорологічної інформації та прогнозу погоди в межах зон та маршрутів польотів, які плануються;

п. 8.11.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Барометр прилад визначення атмосферного тиску;

п. 8.11.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Термометр прилад для вимірювання температури повітря;

п. 8.11.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Схема орієнтирів (природних чи штучних)
для визначення метеорологічної дальності видимості

п. 8.11.2 "Правил ЗПМ"

 

 

Журнал спостережень погоди

Правила метеозабезпечення авіації

 

 

Договір на отримання послуг з метеорологічного обслуговування

ст. 72 п. 5 ПК України

 

 

Перелік необхідного аварійно-рятувального обладнання

1. Розвідний ключ

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

2. Рятувальна сокира бортового типу

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

3. Зубило, 60 см

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

4. Лапчастий лом, 105 см

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

5. Ножівка міцна з 6 запасними полотнами

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

6. Крюк пожежний

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

7. Канат діаметром 50 мм і довжиною 15 м

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

8. Кусачки для різання під кутом

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

9. Набір викруток

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

10. Ніж у піхвах

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

11. Рукавиці вогнестійкі 2 пари

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

Транспортний засіб, пристосований для евакуації потерпілих з місця авіаційної події, оснащений ношами або місцем розташування потерпілого в лежачому положенні, медичною аптечкою, вогнегасником, схемою розташування та зв'язку найближчих медичних закладів

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

Наявність польотів безмоторних ПС

п. 8.11.5 "Правил ЗПМ"

 

 

Протипожежне забезпечення

• Пожежна безпека ПС, будинків і споруд, розміщених на території ЗПМ

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 

• Знання правил пожежної безпеки кожним працівником ЗПМ (як, процедура)

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 

• Чистота території (суха трава, горючі речовини та матеріали)

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 

• На місцях заправлення ПС пальним та навантаження їх хімічними речовинами, які можуть електризуватися (масляні хімікати та ін.), повинні бути заземлювальні пристрої згідно з діючими експлуатаційними вимогами до ПС

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 

• Одне чи два МС дуже легких та надлегких ПС обладнуються одним вуглекислотним вогнегасником або іншими первинними засобами пожежогасіння

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 

• МС легкого ПС обладнується вуглекислотним вогнегасником, ящиком з піском (не менше 0,5 м3), повстю чи азбестовим полотном 2,0 х 1,5 м або вогнегасником з запасом вогненосної речовини не менше 40 кг з розрахунку один вогнегасник на два МС

п. 8.11.6 "Правил ЗПМ"

 

 


  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: