Про затвердження Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 1337/5 від 26.04.2019
№ 1180/5 від 24.03.2020
№ 1625/5 від 12.05.2020
№ 3034/5 від 04.09.2020
№ 3184/5 від 15.09.2020
№ 4495/5 від 24.12.2020
№ 2208/5 від 17.06.2021
№ 3136/5 від 06.09.2021
№ 4393/5 від 08.12.2021
№ 1856/5 від 09.05.2022
№ 1159/5 від 29.03.2023
№ 1740/5 від 09.05.2023
№ 3382/5 від 21.09.2023
№ 4348/5 від 20.12.2023
№ 720/5 від 18.03.2024}
Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2017 року № 608-р «Деякі питання обліку засуджених та осіб, узятих під варту» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, що додається.
2. Установити, що до набрання чинності Законом України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація реєстраторів та користувачів під час надання доступу до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, а також заявників під час отримання відомостей із зазначеного реєстру здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису, отриманого згідно з вимогами Закону України «Про електронний цифровий підпис».
3. Державному підприємству «Національні інформаційні системи» вжити заходів для реалізації цього наказу, у тому числі забезпечити функціонування:
інформаційно-аналітичної підсистеми обліку засуджених та осіб, узятих під варту, - до 01 квітня 2019 року;
підсистеми електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації - до 01 січня 2020 року.
{Абзац четвертий пункту 3 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
4. Установити, що отримання витягів в електронній формі у порядку, передбаченому розділом V Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, здійснюється після запровадження технічної можливості, але не пізніше ніж з 01 січня 2024 року.
{Наказ доповнено пунктом 4 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
5. Департаменту публічного права (Кравченко Л.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
6. Керівникам Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, Державної установи «Центр пробації» забезпечити внесення до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, актуальних та архівних (починаючи з 2015 року) відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту.
{Пункт із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020, № 2208/5 від 17.06.2021, № 1740/5 від 09.05.2023}
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОРЯДОК
формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
1. Цей Порядок визначає процедуру формування, ведення і користування відомостями Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту (далі - Реєстр).
2. Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік та оброблення відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту.
модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту;
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи.
В модулях функціонують такі підсистеми:
«Реєстр реєстраційних карток», призначена для обліку та обробки реєстраційних карток;
«Реєстр реєстраційних справ», призначена для обліку та обробки реєстраційних справ;
2) інформаційно-аналітичного блоку підтримки процесів виконання кримінальних покарань (далі - блок), який складається з таких підсистем:
«Режим», призначена для обліку та обробки інформації щодо відбування покарання засудженими та тримання осіб під вартою;
«Повідомлення», призначена для обліку та обробки повідомлень про реєстрацію осіб, узятих під варту, засуджених та суб’єктів пробації, та про їх нагляд;
«Досудова пробація», призначена для обліку та обробки ухвал суду, обліку клопотань, вимог, викликів, запитів та формування досудових доповідей;
«Наглядова пробація», призначена для обліку та обробки документів щодо нагляду за особою;
«Пенітенціарна пробація», призначена для обліку та обробки повідомлень, необхідних при підготовці осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
«КАСАНДРА» (далі - підсистема «КАСАНДРА»), призначена для обліку даних щодо оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
«Ведення довідників», призначена для ведення довідників Реєстру;
«Ведення користувачів», призначена для ведення користувачів Реєстру;
«Авторизація користувачів», призначена для авторизації користувачів в Реєстрі з визначенням їх прав доступу до функцій в Реєстрі;
«Аудит», призначена для аналізу дій користувачів в Реєстрі;
«Контроль за виконанням судових рішень», призначена для контролю за реєстраційними справами, де спливає строк тримання під вартою / строк відбування покарання відповідно до рішення суду та контролю за строками настання права засудженого на застосування заохочувальних норм права;
«Статистичні звіти», призначена для формування, подання, обробки та аналізу статистичних звітів;
«Аналітичні звіти», призначена для формування та аналізу аналітичних звітів;
«Надання відомостей за запитами», призначена для обліку запитів на надання відомостей та їх обробки;
«Е-пробація» призначена для взаємодії із суб’єктами пробації з використанням мобільного застосунку «Е-пробація», на підставі даних якого здійснюється внесення та/або редагування відомостей Реєстру;
«Щоденник», призначена для контролю результатів реалізації індивідуальних програм роботи із засудженими, фіксації соціально-виховних та психологічних заходів, що проводяться з ними.
{Пункт 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
3. Ведення Реєстру передбачає:
формування, ведення, редагування, закриття реєстраційних карток про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
формування, ведення, закриття та передачу прав доступу до реєстраційних справ;
формування документів з можливістю редагування, збереження та друку;
отримання інформації про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
електронну інформаційну взаємодію з інформаційно-комунікаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами;
{Абзац шостий пункту 3 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
підготовку та формування статистичних даних/звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру;
оцінку ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів).
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
Ведення Реєстру також передбачає систему оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних;
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020 - набирає чинності з 01 січня 2022 року. Див. п.3 Наказу}
ведення індивідуального плану роботи із засудженими, що формується з урахуванням оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом десятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
формування характеристики на засудженого до обмеження або позбавлення волі, з можливістю її редагування, збереження та друку;
{Пункт 3 розділу I доповнено абзацом одинадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
внесення та/або редагування відомостей Реєстру про ідентифікованих в мобільному застосунку «Е-пробація» суб’єктів пробації на підставі даних з мобільного застосунку «Е-пробація»;
{Пункт 3 розділу I доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1159/5 від 29.03.2023}
внесення та/або редагування інформації щодо здійснення електронного моніторингу з використанням електронних засобів контролю і нагляду.
{Пункт 3 розділу I доповнено абзацом тринадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 720/5 від 18.03.2024}
ведення щоденника індивідуальної роботи із засудженим та щоденника соціально-виховної роботи із засудженим неповнолітнім.
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
4. Терміни, наведені у цьому Порядку, вживаються в таких значеннях:
адміністратор Реєстру - державне підприємство «Національні інформаційні системи», яке відповідно до законодавства уповноважене на забезпечення здійснення заходів зі створення, впровадження і технологічного супроводження програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту даних, що містяться у Реєстрі, виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
витяг - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмними засобами ведення Реєстру за зазначеними критеріями пошуку та містить відомості з Реєстру, які є актуальними на дату та час формування витягу, або інформацію про відсутність у Реєстрі таких відомостей;
{Пункт 4 розділу I доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
держатель Реєстру - Міністерство юстиції України, яке вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням ведення та функціонування Реєстру, зокрема:
1) надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань ведення Реєстру;
2) здійснює нормативно-правове регулювання забезпечення функціонування Реєстру;
3) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру з іншими державними електронними інформаційними ресурсами;
4) інформує адміністратора про виявлені недоліки у роботі, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи Реєстру;
5) приймає рішення про перетворення чи модифікацію Реєстру;
6) здійснює фінансування заходів адміністратора, пов’язаних із забезпеченням функціонування Реєстру;
7) здійснює контроль за дотриманням порядку ведення Реєстру;
8) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством;
{Абзац четвертий пункту 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
електронний моніторинг - система заходів з використанням електронних засобів контролю і нагляду для визначення місцезнаходження засудженої особи;
{Пункт 4 розділу I доповнено абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 720/5 від 18.03.2024}
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - ЄРЗСН) - є складовою частиною Реєстру та містить відомості про осіб, які вчинили кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, у тому числі осіб, судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку;
{Пункт 4 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту (далі - модуль ДКВС), - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах;
{Абзац пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020, № 3382/5 від 21.09.2023}
користувач - особа, яка відповідно до законодавства має право отримувати інформацію з Реєстру про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
контролер - уповноважена особа, яка відповідно до законодавства має право перегляду та отримання інформації з Реєстру щодо засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації, здійснювати контроль за повнотою та достовірністю внесених даних, вчиняти інші дії, які пов’язані із роботою в Реєстрі та передбачені цим Порядком;
{Пункт 4 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
{Абзац пункту 4 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
контролер моніторингового центру - уповноважена особа, яка відповідно до законодавства має право вносити та редагувати відомості про суб’єктів пробації щодо яких здійснюється електронний моніторинг;
{Пункт 4 розділу I доповнено абзацом десятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 720/5 від 18.03.2024}
мобільний застосунок «Е-пробація» - програмний продукт, що передбачає додаткові можливості для роботи із суб’єктами пробації, а також з відомостями про таких суб’єктів;
{Пункт 4 розділу I доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1159/5 від 29.03.2023}
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації (далі - модуль пробації) - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в уповноважених органах з питань пробації;
{Абзац пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
реєстратор - особа, яка відповідно до законодавства має право вносити та редагувати відомості про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації, формувати витяги з Реєстру;
{Абзац пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
реєстраційна картка - обліковий запис про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, що створюється та ведеться в Реєстрі;
реєстраційна справа - сукупність згрупованих за допомогою програмних засобів ведення Реєстру документів, у тому числі електронних документів чи електронних копій документів про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, які були видані, сформовані або отримані в межах одного або декількох кримінальних проваджень або на підставі відповідного судового рішення.
{Абзац пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020, № 2208/5 від 17.06.2021}
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, наведених у Кримінальному кодексі України, Кримінальному процесуальному кодексі України, Кримінально-виконавчому кодексі України, Законах України «Про пробацію», «Про попереднє ув’язнення», «Про державний захист працівників суду правоохоронних органів», «Про публічні електронні реєстри».
{Абзац пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
5. Реєстраторами Реєстру (далі - Реєстратор) є:
уповноважені посадові особи Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, установ виконання покарань та слідчих ізоляторів в частині внесення або редагування відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту, осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, а також про порушення правил адміністративного нагляду особами, засудженими за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - реєстратор ДКВС);
{Абзац другий пункту 5 розділу I в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020, № 1856/5 від 09.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
{Абзац третій пункту 5 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
уповноважені посадові особи уповноважених органів з питань пробації в частині внесення або редагування відомостей про суб’єктів пробації, осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, які відбули покарання з випробуванням (далі - реєстратор пробації);
{Абзац пункту 5 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1856/5 від 09.05.2022}
уповноважені посадові особи установ виконання покарань, слідчих ізоляторів та уповноважених органів з питань пробації в частині внесення або редагування відомостей, що стосуються соціально-виховної та психологічної роботи із засудженими та суб’єктами пробації;
{Пункт 5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
уповноважені посадові особи установ виконання покарань, слідчих ізоляторів у частині внесення або редагування відомостей, що стосуються режиму відбування покарання засудженими та тримання осіб під вартою.
{Пункт 5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4348/5 від 20.12.2023}
51. Контролерами Реєстру (далі - Контролер) є:
уповноважені посадові особи Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), передачі прав доступу до реєстраційних справ, відновлення статусу реєстраційних справ підпорядкованих установ, встановлення реєстраційним справам статусу «невизначений» (якщо справи заведені щодо осіб, які перебувають / перебували в установах виконання покарань / слідчих ізоляторах, що знаходяться / знаходились на тимчасово окупованій території або на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), місце знаходження яких невідоме);
{Абзац другий пункту 51 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
уповноважені посадові особи установ виконання покарань та слідчих ізоляторів в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності);
{Абзац третій пункту 51 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
уповноважені посадові особи Державної установи «Центр пробації» центрального рівня в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), відновлення статусу реєстраційних справ підпорядкованих уповноважених органів з питань пробації; обласного рівня - в частині перегляду та отримання відомостей (формування звітності), передачі прав доступу до реєстраційних справ підпорядкованих уповноважених органів з питань пробації;
{Абзац четвертий пункту 51 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
уповноважені посадові особи уповноважених органів з питань пробації в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності);
{Абзац п'ятий пункту 51 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
уповноважена посадова особа структурного підрозділу Міністерства юстиції України, до завдань якого належать розроблення та реалізація політик збору, зберігання та обробки даних, в частині доступу до модуля ДКВС та модуля пробації для перегляду та отримання відомостей (формування звітності).
{Абзац шостий пункту 51 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
{Розділ I доповнено новим пунктом 51 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1856/5 від 09.05.2022}
52. Контролерами моніторингового центру є уповноважені посадові особи Державної установи «Центр пробації» центрального рівня в частині доступу до відповідних підсистем Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), внесення та редагування інформації щодо здійснення електронного моніторингу.
{Розділ I доповнено новим пунктом 52 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 720/5 від 18.03.2024}
6. У межах компетенції, визначеної законом, Користувачами Реєстру (далі - Користувач) є:
судді, керівники органів досудового розслідування, керівники прокуратур, прокурори, дізнавачі, слідчі, та інші уповноважені особи Національної поліції України та Державного бюро розслідувань - з правом доступу до модуля ДКВС, модуля пробації, ЄРЗСН;
детективи Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України, члени Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя, уповноважена особа секретаріату Вищої ради правосуддя, члени та уповноважені працівники секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, уповноважені особи Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України - з правом доступу до модуля ДКВС та модуля пробації.
{Пункт 6 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
7. Доступ до Реєстру Реєстраторів, Користувачів та Контролерів здійснюється безоплатно з використанням ідентифікаторів доступу, що надаються адміністратором Реєстру на підставі відповідних договорів, а також з використанням кваліфікованого електронного підпису, сумісного з програмним забезпеченням Реєстру. Отримання кваліфікованого електронного підпису у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг здійснюється Реєстраторами, Користувачами та Контролерами самостійно.
{Пункт 7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
8. Реєстр ведеться державною мовою.
9. Фінансування ведення та функціонування Реєстру здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
{Пункт 9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
10. Програмне забезпечення Реєстру є об’єктом права державної власності. Майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі Міністерства юстиції України.
{Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
11. Обробка та захист персональних даних в Реєстрі здійснюється відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
{Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
12. Реєстрова інформація оприлюдненню не підлягає, крім випадків, передбачених законодавством.
{Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
ІІ. Пошук відомостей у Реєстрі
1. Перед початком внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації Реєстратор здійснює обов’язкову перевірку наявності чи відсутності в Реєстрі раніше сформованої реєстраційної картки відповідної особи шляхом пошуку за такими ідентифікаторами:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
{Абзац четвертий пункту 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
унікальний номер запису Єдиного державного демографічного реєстру;
тип, серія та/або номер документа, що посвідчує особу;
2. Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за одним або декількома ідентифікаторами пошуку за принципом повного або часткового збігу одного чи декількох ідентифікаторів пошуку.
{Пункт 3 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
3. У разі відсутності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор створює нову реєстраційну картку.
4. У разі наявності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор приймає, редагує та вносить відомості до такої реєстраційної картки.
ІІІ. Порядок формування та внесення відомостей до Реєстру
1. Підставою для внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації є судові рішення, акти про помилування, акти органів та установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації.
{Абзац перший пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про осіб, засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є обвинувальний вирок суду, який набрав законної сили та містить рішення про включення інформації про обвинуваченого у скоєнні кримінального правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи до ЄРЗСН відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 2 частини четвертої статті 374 Кримінального процесуального кодексу України.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (в тому числі судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку) до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження Єдиного реєстру осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи» є ухвала суду за місцем проживання такої особи або місцем відбування нею покарання, винесена за клопотанням прокурора.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про порушення правил адміністративного нагляду, встановленого щодо особи, засудженої до позбавлення волі за злочин проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є рішення суду, що набрало законної сили, яке надсилається органами Національної поліції реєстратору ДКВС установи виконання покарань, де така особа відбувала покарання.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
2. Щодо однієї особи у Реєстрі створюється одна реєстраційна картка. Кожній реєстраційній картці присвоюється єдиний унікальний номер, який формується Реєстром.
3. Реєстратор в межах своєї територіальної юрисдикції та відповідних модулів Реєстру вносить такі відомості:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), за необхідності - додатково англійською мовою;
дата народження (число, місяць, рік);
громадянство (відомості про відсутність громадянства);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
{Підпункт 1 пункту 3 розділу III доповнено абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
місце роботи (навчання), посада;
{Підпункт 1 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про військовий обов’язок та проходження військової служби;
наявність виконавчих документів;
відмітка про сімейний стан, наявність неповнолітніх дітей чи непрацездатних осіб, які перебувають у особи на утриманні;
дані про близьких родичів та членів сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові та ступінь спорідненості);
місце проживання близьких родичів (за наявності);
відмітка про наявність хвороб, що становлять небезпеку для здоров’я інших осіб;
дата (число, місяць, рік) смерті;
{Абзац двадцятий підпункту 1 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
2) дані про документи, отримані в результаті електронної інформаційної взаємодії, та/або скановані копії документів, що стали підставою для внесення таких даних:
{Абзац перший підпункту 2 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
{Абзац четвертий підпункту 2 пункту 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
унікальний номер запису з Єдиного державного демографічного реєстру (за наявності);
документи, що підтверджують спеціальний статус (за наявності);
документ, що підтверджує смерть особи;
3) дані про ідентифікацію особи:
дактилоскопіювання (оформлення дактилоскопічної карти);
особливі прикмети (за наявності);
дата затримання особи та найменування органу, який здійснив затримання;
дата застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та найменування органу, який застосував запобіжний захід (за наявності);
{Абзац третій підпункту 4 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019, № 3382/5 від 21.09.2023}
вид і термін дії запобіжного заходу (за наявності);
{Абзац четвертий підпункту 4 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
статті (частини / пункти статті) Кримінального кодексу України (та/або закону про кримінальну відповідальність іноземної держави), за якими обвинувачується особа;
{Абзац п'ятий підпункту 4 пункту 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
дата та номер ухвали суду про підготовку досудової доповіді (за наявності);
5) дані про судимості (в хронологічному порядку):
дата ухвалення судового рішення та найменування суду, який його постановив;
дата набрання судовим рішенням законної сили;
статті (частини / пункти статті) Кримінального кодексу України (та/або закону про кримінальну відповідальність іноземної держави), за якими особа засуджена;
{Абзац четвертий підпункту 5 пункту 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
строк, вид, початок та закінчення іспитового строку, строку основного та додаткових покарань;
{Абзац п'ятий підпункту 5 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020}
наявність зарахування часу тримання під вартою;
дані про зміну вироку суду та скорочення строку покарання (за наявності);
ступінь тяжкості кримінального правопорушення, за який засуджено особу;
наявність пом’якшуючих чи обтяжуючих обставин (у тому числі скоєних групою осіб, неповнолітніми, за участю дорослих, з необережності тощо);
6) дані про відбування покарання та звільнення:
вид установи виконання покарань, визначений в установленому законодавством порядку, дата, номер протоколу та найменування комісії;
дата настання заохочувальних норм права;
{Абзац третій підпункту 6 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дата, вид, підстава застосування заохочення чи стягнення;
дата та підстава взяття на профілактичний облік;
дата та підстава звільнення засудженого від покарання та його відбування;
місце проживання, обране особою після звільнення;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено абзацом сьомим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
перелік обов’язків, покладених на особу при звільненні від відбування покарання з випробуванням;
дані про заміну невідбутої частини покарання більш м’яким покаранням або про застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання;
дані про переміщення засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
дані про переміщення по камерах, відділеннях соціально-психологічної служби та структурних дільницях установи виконання покарань;
дані про виконання індивідуальних планів та програм соціально-виховної та психологічної роботи;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про підключення до Інтернету;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про застосовану силу, зброю, спеціальні засоби;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про напади на персонал чи інших засуджених;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про порушення правил адміністративного нагляду, встановленого щодо особи, засудженої до позбавлення волі за злочин проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
дані щоденника індивідуальної роботи із засудженим та щоденника соціально-виховної роботи із засудженим неповнолітнім, визначених Положенням про відділення соціально-психологічної служби, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 04 листопада 2013 року № 2300/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 листопада 2013 року за № 1863/24395;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
{Підпункт 7 пункту 3 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
8) дані про заходи пробації, що застосовуються до суб’єктів пробації відповідно до Закону України «Про пробацію».
4. Реєстратор після отримання документів, що є підставою для внесення відомостей до Реєстру або їх редагування, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання таких документів вносить відповідні відомості до Реєстру.
5. Перед внесенням відомостей до Реєстру Реєстратор здійснює пошук у порядку, передбаченому розділом ІІ цього Порядку, за результатами якого створює нову чи редагує раніше сформовану реєстраційну картку.
6. Реєстратор з документів, отриманих у паперовому вигляді, виготовляє шляхом сканування електронні копії, які долучає до реєстраційної справи, заведеної у Реєстрі.
7. До Реєстру в обов’язковому порядку вносяться також відомості про всі документи, отримані на запит Реєстратора, та їх скановані копії.
8. Закриття реєстраційної картки у разі смерті особи здійснюється автоматично після внесення реєстратором відповідних документів, що підтверджують даний юридичний факт.
{Пункт 8 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
9. Підсистема «КАСАН ДРА» забезпечує формування оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення (у тому числі витягу з неї), яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків.
{Абзац перший пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3136/5 від 06.09.2021}
Введення даних, необхідних для оцінки ризиків, здійснюється реєстратором.
Визначення ступеня ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення (низький, середній, високий, дуже високий) здійснюється підсистемою «КАСАНДРА» автоматично на підставі алгоритму підрахунку балів та відповідності розміру балів встановленим ступеням ризиків.
Витяг з оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення є складовою досудової доповіді, досудової доповіді про неповнолітнього обвинуваченого, форма яких визначена у додатках 9, 10 до Порядку складення досудової доповіді, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 27 січня 2017 року № 200/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 січня 2017 року за № 121/29989.
{Пункт 9 розділу III доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3136/5 від 06.09.2021}
Витяг з оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення формується автоматично відповідно до обраних індикаторів, визначеного рівня впливу історії правопорушень на протиправну поведінку, рівня ризику шкоди життю та здоров’ю, рівня впливу динамічних факторів на протиправну поведінку та підсумків.
{Пункт 9 розділу III доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3136/5 від 06.09.2021}
{Розділ III доповнено новим пунктом 9 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
10. Підсистема «КАСАНДРА» забезпечує формування прогнозу вчинення особою повторного кримінального правопорушення, який ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.
Прогноз вчинення особою повторного кримінального правопорушення формується з метою наукових досліджень, порівняння результатів прогнозу із результатом оцінки ризиків та вдосконалення системи оцінки ризиків.
{Розділ III доповнено новим пунктом 10 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020 - набирає чинності з 01 січня 2022 року. Див. п.3 Наказу}
ІV. Порядок формування, ведення, закриття, передачі прав доступу до реєстраційних справ та доступу до відомостей, внесених до Реєстру
1. Реєстраційна справа формується в електронній формі у межах одного або декількох кримінальних проваджень або на підставі відповідного судового рішення після створення реєстраційної картки щодо засудженого, особи, узятої під варту, суб’єкта пробації та внесення до неї необхідної інформації.
{Пункт 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020, № 2208/5 від 17.06.2021}
2. Реєстраційна справа комплектується сканованими копіями документів, які:
{Абзац другий пункту 2 розділу IV виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020}
відображають підстави тримання, переміщення та звільнення особи з установи виконання покарань чи слідчого ізолятора;
{Абзац третій пункту 2 розділу IV виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
відображають перебування суб’єкта пробації на обліку в уповноважених органах з питань пробації;
3. Підстави для закриття реєстраційної справи Реєстру:
закінчення строку відбування покарання (звільнення засудженого з установи виконання покарання);
набрання виправдувальним вироком законної сили;
закриття кримінального провадження;
зняття в установленому порядку з обліку в установах виконання покарань / слідчих ізоляторах, уповноважених органах з питань пробації;
{Абзац п'ятий пункту 3 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
Підстави для виключення інформації з ЄРЗСН:
набрання виправдувальним вироком законної сили;
закриття кримінального провадження.
{Пункт 3 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
4. У разі необхідності передачі прав доступу до реєстраційних справ від однієї установи до іншої, в тому числі у разі ліквідації або реорганізації установи Реєстратор або Контролер обирає у Реєстрі відповідну установу, що має забезпечувати облік таких реєстраційних справ.
{Пункт 4 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
5. Право доступу до відомостей, внесених до Реєстру, мають:
Реєстратор - з правом доступу до відповідних модулів Реєстру для внесення або редагування відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації, а також правом перегляду відомостей Реєстру;
Користувач - з правом безпосереднього доступу для перегляду відомостей модулів Реєстру, визначених пунктом 6 розділу І цього Порядку, отримання відомостей з нього у порядку, встановленому розділом V цього Порядку, без права внесення або редагування відомостей та перегляду долучених файлів стосовно засуджених, осіб, узятих під варту та суб’єктів пробації;
{Абзац четвертий пункту 5 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
Контролер - з правом доступу до відповідних модулів Реєстру для перегляду відомостей, відновлення статусу реєстраційної справи, передачі прав доступу до реєстраційних справ.
{Пункт 5 розділу IV доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
V. Надання відомостей з Реєстру
1. Відомості з Реєстру, актуальні на дату й час їх надання, надаються безоплатно у формі витягу:
в паперовій формі шляхом звернення до установи виконання покарань / слідчого ізолятора, уповноваженого органу з питань пробації;
в електронній формі шляхом безпосереднього доступу Користувача до відповідних модулів Реєстру за умови його ідентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису.
2. Витяг з модулю ДКВС / модулю пробації надається щодо отримання відомостей про себе в паперовій формі в порядку, передбаченому цим розділом, за письмовою заявою особи (уповноваженої нею особи / законного представника).
3. Витяг з ЄРЗСН надається в паперовій формі в порядку, передбаченому цим розділом, за письмовою заявою:
будь-якої фізичної особи щодо інформації про себе;
будь-якої фізичної особи щодо інформації про іншу особу в разі наявності завіреної відповідно до вимог Закону України «Про нотаріат» згоди особи, щодо якої така інформація запитується;
сільського, селищного та міського голови, керівників державних адміністрацій, інших органів державної влади та місцевого самоврядування - щодо відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посади керівника (заступника керівника) дошкільного закладу освіти, середнього закладу освіти, позашкільного закладу освіти, закладу охорони здоров’я або іншої установи, організації, зобов’язаної здійснювати нагляд за малолітніми особами або надавати послуги медичного, освітнього чи соціального характеру малолітнім особам, та належать до їх сфери управління;
керівників дошкільних закладів освіти, середніх закладів освіти, позашкільних закладів освіти, закладів охорони здоров’я або іншої установи, організації, зобов’язаної здійснювати нагляд за малолітніми особами або надавати послуги медичного, освітнього чи соціального характеру таким особам - у зв’язку з вирішенням питання щодо прийняття особи на роботу.
4. До заяви про надання витягу долучаються копії документів, що посвідчують особу, щодо якої запитується інформація, та документів, що посвідчують особу уповноваженої особи / законного представника разом з копіями документів, що підтверджують повноваження щодо представництва інтересів особи, завірені в установленому порядку.
До заяви про надання витягу з ЄРЗСН особам, визначеним абзацами четвертим, п’ятим пункту 3 цього розділу, також додатково до документів, зазначених у абзаці першому цього пункту, додається довідка з місця роботи про займану посаду.
5. Витяг у паперовій формі надається протягом семи робочих днів з моменту отримання реєстратором ДКВС / реєстратором пробації заяви. Витяг у паперовій формі надається на аркушах паперу формату А4 (210 × 297 мм) без використання спеціальних бланків, з проставленням підпису та печатки.
6. Користувачі, зазначені у пункті 6 розділу I цього Порядку, отримують відомості з Реєстру шляхом безпосереднього доступу до відповідних модулів Реєстру у вигляді витягу, що містить відомості, зазначені у пунктах 8 та/або 9 цього розділу, або шляхом електронної інформаційної взаємодії.
Електронна інформаційна взаємодія між Реєстром та електронними інформаційними ресурсами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Для перегляду відомостей та/або отримання витягу Користувачі обов’язково вносять до Реєстру інформацію про підставу перегляду відомостей та/або отримання витягу (відповідні норми закону та/або реквізити справи (провадження).
7. Формування витягу здійснюється автоматично програмними засобами ведення цього Реєстру залежно від ідентифікаторів пошуку, передбачених у пункті 1 розділу II цього Порядку, з можливістю перегляду, завантаження та друку такого витягу.
8. У витягу з модуля ДКВС / модуля пробації міститься така інформація:
1) номер витягу, дата та час формування;
2) підстава формування витягу;
3) відомості про заявника, який звернувся за наданням витягу прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), тип, серія та/або номер документа, що посвідчує особу);
4) відомості про ідентифікатори пошуку, які передбачені у пункті 1 розділу II цього Порядку, за якими здійснювався пошук інформації у Реєстрі;
5) відомості про Реєстратора / Користувача, який сформував витяг;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи;
номер кримінального провадження;
дата застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та найменування органу, який застосував запобіжний захід (за наявності);
термін дії запобіжного заходу (за наявності);
статті (частини / пункти статті) Кримінального кодексу України (та/або закону про кримінальну відповідальність іноземної держави), за якими обвинувачується особа;
дата та номер ухвали суду про підготовку досудової доповіді (за наявності);
дата ухвалення судового рішення та найменування суду, який його постановив;
дата набрання судовим рішенням законної сили;
статті (частини / пункти статті) Кримінального кодексу України (та/або закону про кримінальну відповідальність іноземної держави), за якими особа засуджена;
строк, вид, початок та закінчення іспитового строку, основного та додаткових покарань;
вид установи виконання покарань;
назва установи, в якій особа перебуває на обліку або в якій перебувала на момент звільнення / зняття з обліку;
рівень безпеки установи виконання покарань, визначений засудженому;
{Абзац п'ятнадцятий підпункту 6 пункту 8 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4348/5 від 20.12.2023}
дата та підстава звільнення засудженого від покарання та його відбування;
перелік обов’язків, покладених на особу при звільненні від відбування покарання з випробуванням;
дані про заміну покарання у виді довічного позбавлення волі на покарання у виді позбавлення волі на певний строк, заміну невідбутої частини покарання більш м’яким покаранням або про застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання;
дані про виконані заходи, передбачені пробаційною програмою;
підстава поставлення на облік в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
дата поставлення на облік в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
підстава зняття з обліку в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
дата зняття з обліку в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
7) примітка з інформацією про внесення до Реєстру актуальних та архівних відомостей, починаючи з 2015 року, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2017 року № 608-р «Деякі питання обліку засуджених та осіб, узятих під варту».
9. У витягу з ЄРЗСН міститься така інформація:
1) номер витягу, дата та час формування;
2) підстава формування витягу;
3) відомості про заявника, який звернувся за наданням витягу (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), тип, серія та/або номер документа, що посвідчує особу);
4) відомості про ідентифікатори пошуку, які передбачені у пункті 1 розділу II цього Порядку, за якими здійснювався пошук інформації;
5) відомості про Реєстратора / Користувача, який сформував витяг;
6) інформація про наявність або відсутність відомостей про особу;
7) примітка з інформацією щодо дати набрання чинності Законом України від 19 грудня 2019 року № 409-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження Єдиного реєстру осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи».
10. У разі відсутності відомостей у модулі ДКВС / модулі пробації та/або ЄРЗСН до витягу вноситься запис «Відомості про особу за вказаними ідентифікаторами пошуку відсутні» та примітки, визначені відповідно підпунктом 7 пункту 8 або підпунктом 7 пункту 9 цього розділу.
У витягу щодо осіб, які перебувають / перебували в установах виконання покарань / слідчих ізоляторах, що знаходяться / знаходились на тимчасово окупованій території або на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), та місце знаходження яких невідоме, додатково до даних, наведених у пунктах 8 та/або 9 цього Порядку, формується повідомлення: «Інформація про особу відображена станом на 24 лютого 2022 року та може бути неповною.».
{Абзац другий пункту 10 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4348/5 від 20.12.2023}
У витягу щодо суб’єктів пробації, які перебувають / перебували на обліку в уповноважених органах з питань пробації, додатково до даних, наведених у пунктах 8 та/або 9 цього Порядку, формується повідомлення: «У разі якщо уповноважений орган з питань пробації знаходиться (знаходився) на тимчасово окупованій території України / території, на якій ведуться (велися) бойові дії, інформація про суб’єкта пробації може бути неповною.»
{Пункт 10 розділу V доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4348/5 від 20.12.2023}
{Розділ V в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
VI. Захист відомостей, внесених до Реєстру
1. Адміністратор Реєстру здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у Реєстрі, від несанкціонованого доступу.
{Пункт 1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020}
2. Адміністратор Реєстру відповідно до законодавства є відповідальним за втрату інформації, допущену з його вини.
{Пункт 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020}
3. Реєстратори, Контролери та Користувачі є відповідальними за порушення вимог цього Порядку, втрату, пошкодження електронних ключів доступу та незаконне втручання в роботу Реєстру згідно з чинним законодавством.
{Пункт 3 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
4. Реєстратори забезпечують своєчасне, повне та достовірне внесення інформації до Реєстру.
5. Реєстратори, Контролери та Користувачі зобов’язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків, крім випадків, передбачених законом.
{Розділ VI доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3382/5 від 21.09.2023}
VII. Ведення довідників Реєстру
1. Ведення та актуалізація довідників здійснюється адміністратором Реєстру.
Довідники - перелік типів документів, даних, значень, показників тощо, які використовуються для функціонування Реєстру.
2. Внесення відомостей до довідників або редагування відомостей у довідниках здійснюється адміністратором Реєстру на підставі інформації, наданої Департаментом з питань виконання кримінальних покарань, Державною установою «Центр пробації» на наступний робочий день з дати отримання адміністратором Реєстру відповідного листа.
{Абзац перший пункту 2 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
У разі великого обсягу поданих даних, внесення інформації може здійснюватися протягом десяти робочих днів.
3. Контроль за повноту інформації, що подається для внесення до довідників Реєстру, здійснюється Департаментом з питань виконання кримінальних покарань, Державною установою «Центр пробації».
{Пункт 3 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
4. Адміністратор Реєстру може відмовити у внесенні відомостей до довідників або редагуванні відомостей у довідниках, якщо надана інформація є неповною та/або потребує додаткового уточнення, про що повідомляється орган або установи, які зазначені в пункті 2 цього розділу.
{Порядок доповнено новим розділом VII згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4495/5 від 24.12.2020}
VIII. Порядок внесення архівних відомостей до Реєстру
1. Підставою для внесення до Реєстру архівних відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації є судові рішення, акти про помилування, акти органів та установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації.
{Пункт 1 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1740/5 від 09.05.2023}
2. Внесення архівних відомостей здійснюється Реєстраторами реєстру в межах своєї територіальної юрисдикції до відповідних модулів Реєстру:
реєстратори пробації вносять наявні архівні відомості (матеріали) відповідно до пункту 3 розділу III цього Порядку;
реєстратори ІАС вносять наявні архівні відомості (архівні особові справи установ виконання покарань та слідчих ізоляторів) відповідно до пункту 3 розділу III цього Порядку.
3. Перед внесенням архівних відомостей до Реєстру Реєстратор здійснює пошук у порядку, передбаченому розділом II цього Порядку, та створює реєстраційну картку у разі її відсутності.
4. Після внесення архівних відомостей, реєстраційна справа реєстратором ІАС переводиться у статус «Архівна», реєстратором пробації у статус «Закрита».
5. Реєстраторами пробації реєстраційна справа комплектується сканованими копіями документів (за наявності), на підставі яких особу:
знято з обліку (у т. ч. подання (клопотання), надіслані до органів прокуратури або територіальних органів внутрішніх справ з приводу виконання судового рішення та прийняте рішення).
{Порядок доповнено новим розділом VIII згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}
IX. Редагування (зміна) відомостей, внесених до підсистем Реєстру
1. Редагування (зміна) відомостей, внесених до підсистем Реєстру, здійснюється шляхом внесення Реєстратором оновлених даних.
2. Редагування (зміна) відомостей, внесених до модулю ЄРЗСН, здійснюється Реєстратором шляхом оновлення відомостей про осіб, які вчинили кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, у тому числі осіб, судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку, на підставі підтвердного документа з долученням його сканованої копії. Редагування (зміна) відомостей здійснюється до моменту закриття реєстраційної справи.
3. Відновлення статусу закритої реєстраційної справи або архівної реєстраційної справи до попереднього статусу зареєстрованої реєстраційної справи здійснюється Контролером з долученням сканованої копії повідомлення Реєстратора, що є підставою для відновлення статусу реєстраційної справи.
{Порядок доповнено новим розділом IX згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2208/5 від 17.06.2021}