Про затвердження Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 1337/5 від 26.04.2019
№ 1180/5 від 24.03.2020
№ 1625/5 від 12.05.2020
№ 3034/5 від 04.09.2020
№ 3184/5 від 15.09.2020}
Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2017 року № 608-р «Деякі питання обліку засуджених та осіб, узятих під варту» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, що додається.
2. Установити, що до набрання чинності Законом України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація реєстраторів та користувачів під час надання доступу до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, а також заявників під час отримання відомостей із зазначеного реєстру здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису, отриманого згідно з вимогами Закону України «Про електронний цифровий підпис».
3. Державному підприємству «Національні інформаційні системи» вжити заходів для реалізації цього наказу, у тому числі забезпечити функціонування:
інформаційно-аналітичної підсистеми обліку засуджених та осіб, узятих під варту, - до 01 квітня 2019 року;
підсистеми електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації - до 01 січня 2020 року;
підсистеми електронних сервісів медичного забезпечення засуджених та осіб, узятих під варту, - до 01 січня 2021 року.
4. Департаменту публічного права (Кравченко Л.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
5. Керівникам Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, Державної установи «Центр пробації» та Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України» забезпечити внесення до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, актуальних та архівних (починаючи з 2010 року) відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту.
{Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОРЯДОК
формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
1. Цей Порядок визначає процедуру формування, ведення і користування відомостями Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту (далі - Реєстр).
2. Реєстр - інформаційна система, що містить відомості про засуджених, осіб, узятих під варту, та складається з чотирьох модулів:
інформаційно-аналітичний модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту;
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації;
модуль електронних сервісів медичного забезпечення засуджених та осіб, узятих під варту;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи.
В Реєстрі функціонують такі підсистеми:
«Реєстр реєстраційних карток», призначена для обліку та обробки реєстраційних карток;
«Реєстр реєстраційних справ», призначена для обліку та обробки реєстраційних справ;
«Повідомлення», призначена для обліку та обробки повідомлень про реєстрацію осіб, узятих під варту, засуджених та суб’єктів пробації, та про їх нагляд;
«Досудова пробація», призначена для обліку та обробки ухвал суду, обліку клопотань, вимог, викликів, запитів та формування досудових доповідей;
«Наглядова пробація», призначена для обліку та обробки документів щодо нагляду за особою;
«Пенітенціарна пробація», призначена для обліку та обробки повідомлень, необхідних при підготовці осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
«Реєстр медичних карток», призначена для обліку та обробку медичних карток засуджених та осіб, узятих під варту;
«КАСАНДРА» (далі - підсистема «КАСАНДРА»), призначена для обліку даних щодо оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
«Ведення довідників», призначена для ведення довідників Реєстру;
«Ведення користувачів», призначена для ведення користувачів Реєстру;
«Авторизація користувачів», призначена для авторизації користувачів в Реєстрі з визначенням їх прав доступу до функцій в Реєстрі;
«Аудит», призначена для аналізу дій користувачів в Реєстрі;
«Контроль за виконанням судових рішень», призначена для контролю за реєстраційними справами, де спливає строк тримання під вартою / строк відбування покарання відповідно до рішення суду та контролю за строками настання права засудженого на застосування заохочувальних норм права;
«Статистичні звіти», призначена для формування, подання, обробки та аналізу статистичних звітів;
«Аналітичні звіти», призначена для формування та аналізу аналітичних звітів;
«Надання відомостей за запитами», призначена для обліку запитів на надання відомостей та їх обробки.
{Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020, в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
3. Ведення Реєстру передбачає:
формування, ведення, редагування, закриття реєстраційних карток про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
формування, ведення, закриття та передачу прав доступу до реєстраційних справ;
формування документів з можливістю редагування, збереження та друку;
отримання інформації про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
інформаційну взаємодію та обмін даними з іншими Єдиними та Державними реєстрами;
підготовку та формування статистичних даних/звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру;
оцінку ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів).
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
Ведення Реєстру також передбачає систему оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020 - набирає чинності з 01 січня 2022 року. Див. п.3 Наказу}
4. Терміни, наведені у цьому Порядку, вживаються в таких значеннях:
адміністратор Реєстру - державне підприємство «Національні інформаційні системи», яке відповідно до законодавства уповноважене на забезпечення здійснення заходів зі створення, впровадження і технологічного супроводження програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту даних, що містяться у Реєстрі, виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
держатель Реєстру - Міністерство юстиції України, що розробляє та удосконалює нормативно-правову базу для функціонування Реєстру;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - ЄРЗСН) - є складовою частиною Реєстру та містить відомості про осіб, які вчинили кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, у тому числі осіб, судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку;
{Пункт 4 розділу I доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
інформаційно-аналітичний модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту (далі - модуль ІАС), - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах;
{Абзац п'ятий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
користувач - особа, яка відповідно до законодавства має право отримувати інформацію з Реєстру про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
модуль електронних сервісів медичного забезпечення засуджених та осіб, узятих під варту (далі - модуль МЗ), - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку у відокремлених структурних підрозділах Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України»;
{Абзац сьомий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації (далі - модуль пробації) - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в уповноважених органах з питань пробації;
{Абзац восьмий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
реєстратор - особа, яка відповідно до законодавства має право вносити та редагувати відомості про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
реєстраційна картка - обліковий запис про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, що створюється та ведеться в Реєстрі;
реєстраційна справа - сукупність згрупованих за допомогою програмних засобів ведення Реєстру документів, у тому числі електронних документів чи електронних копій документів про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, які були видані, сформовані або отримані в межах одного кримінального провадження.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, наведених у Кримінальному кодексі України, Кримінальному процесуальному кодексі України, Кримінально-виконавчому кодексі України, Законах України «Про пробацію», «Про попереднє ув’язнення», «Про державний захист працівників суду правоохоронних органів».
5. Реєстраторами Реєстру (далі - Реєстратор) є:
уповноважені посадові особи установ виконання покарань та слідчих ізоляторів в частині внесення або редагування відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту, а також про порушення правил адміністративного нагляду особами, засудженими за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - реєстратор ІАС);
{Абзац другий пункту 5 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
уповноважені посадові особи відокремлених структурних підрозділів Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України» в частині внесення або редагування відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту, які перебувають на обліку у відокремлених структурних підрозділах Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України» (далі - реєстратор МЗ);
уповноважені посадові особи уповноважених органів з питань пробації в частині внесення або редагування відомостей про суб’єктів пробації, в тому числі про порушення правил адміністративного нагляду особами, засудженими за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, які звільнені від відбування покарання з випробуванням (далі - реєстратор пробації).
{Абзац четвертий пункту 5 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
6. Користувачами Реєстру (далі - Користувач) є:
уповноважені посадові особи апарату Міністерства юстиції України;
{Пункт 6 розділу I доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019}
уповноважені посадові особи Департаменту з питань виконання кримінальних покарань;
{Абзац третій пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
уповноважені посадові особи міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції в межах територіальної юрисдикції;
{Абзац четвертий пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
уповноважені посадові особи установ виконання покарань, слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби України в межах територіальної юрисдикції;
уповноважені посадові особи Державної установи «Центр пробації» та уповноважені органи з питань пробації;
уповноважені посадові особи Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України»;
уповноважені посадові особи правоохоронних органів.
Користувачами ЄРЗСН також є керівники прокуратур та органів досудового розслідування, прокурори, слідчі та інші уповноважені особи Національної поліції України та Державного бюро розслідувань.
{Пункт 6 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
7. Доступ до Реєстру Реєстраторів та Користувачів здійснюється безоплатно з використанням ідентифікаторів доступу, що надаються адміністратором Реєстру на підставі відповідних договорів, а також з використанням кваліфікованого електронного підпису, сумісного з програмним забезпеченням Реєстру. Отримання кваліфікованого електронного підпису у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг здійснюється Реєстраторами та Користувачами самостійно.
{Пункт 7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019}
8. Реєстр ведеться державною мовою.
9. Фінансування ведення та функціонування Реєстру здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету.
ІІ. Пошук відомостей у Реєстрі
1. Перед початком внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації Реєстратор здійснює обов’язкову перевірку наявності чи відсутності в Реєстрі раніше сформованої реєстраційної картки відповідної особи шляхом пошуку за такими ідентифікаторами:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
унікальний номер запису Єдиного державного демографічного реєстру;
тип, серія та/або номер документа, що посвідчує особу;
2. Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за одним або декількома ідентифікаторами пошуку за принципом повного або часткового збігу одного чи декількох ідентифікаторів пошуку.
3. За результатом здійснення пошуку програмними засобами ведення Реєстру формується Відомість про наявність чи відсутність у Реєстрі за заданими ідентифікаторами пошуку реєстраційної картки. За необхідності Відомість може бути роздрукована.
4. У разі відсутності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор створює нову реєстраційну картку.
5. У разі наявності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор приймає, редагує та вносить відомості до такої реєстраційної картки.
ІІІ. Порядок формування та внесення відомостей до Реєстру
1. Підставою для внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації є судові рішення, акти про помилування, акти органів та установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації, документи відокремлених структурних підрозділів Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України».
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про осіб, засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є обвинувальний вирок суду, який набрав законної сили та містить рішення про включення інформації про обвинуваченого у скоєнні кримінального правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи до ЄРЗСН відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 2 частини четвертої статті 374 Кримінального процесуального кодексу України.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (в тому числі судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку) до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження Єдиного реєстру осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи» є ухвала суду за місцем проживання такої особи або місцем відбування нею покарання, винесена за клопотанням прокурора.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про порушення правил адміністративного нагляду, встановленого щодо особи, засудженої до позбавлення волі за злочин проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є рішення суду, що набрало законної сили, яке надсилається органами Національної поліції реєстратору ІАС установи виконання покарань, де така особа відбувала покарання або реєстратору пробації за місцем проживання такої особи.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
2. Щодо однієї особи у Реєстрі створюється одна реєстраційна картка. Кожній реєстраційній картці присвоюється єдиний унікальний номер, який формується Реєстром.
3. Реєстратор в межах своєї територіальної юрисдикції та відповідних модулів Реєстру вносить такі відомості:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), за необхідності - додатково англійською мовою;
дата народження (число, місяць, рік);
громадянство (відомості про відсутність громадянства);
місце роботи (навчання), посада;
{Підпункт 1 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом одинадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про військовий обов’язок та проходження військової служби;
наявність виконавчих документів;
відмітка про сімейний стан, наявність неповнолітніх дітей чи непрацездатних осіб, які перебувають у особи на утриманні;
дані про близьких родичів та членів сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові та ступінь спорідненості);
місце проживання близьких родичів (за наявності);
відмітка про наявність хвороб, що становлять небезпеку для здоров’я інших осіб;
дата (число, місяць, рік) та причина смерті;
тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу;
податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків) або повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган);
унікальний номер запису з Єдиного державного демографічного реєстру (за наявності);
документи, що підтверджують спеціальний статус (за наявності);
документ, що підтверджує смерть особи;
3) дані про ідентифікацію особи:
дактилоскопіювання (оформлення дактилоскопічної карти);
особливі прикмети (за наявності);
дата затримання особи та найменування органу, який здійснив затримання;
дата застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та найменування органу, який застосував запобіжний захід;
{Абзац третій підпункту 4 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019}
вид і термін дії запобіжного заходу;
статті (частини статті) Кримінального кодексу України, за якими обвинувачується особа;
дата та номер ухвали суду про підготовку досудової доповіді (за наявності);
5) дані про судимості (в хронологічному порядку):
дата ухвалення судового рішення та найменування суду, який його постановив;
дата набрання судовим рішенням законної сили;
статті (частини статті) Кримінального кодексу України, за якими особа засуджена;
строк, вид, початок та закінчення строку основного та додаткових покарань;
наявність зарахування часу тримання під вартою;
дані про зміну вироку суду та скорочення строку покарання (за наявності);
ступінь тяжкості кримінального правопорушення, за який засуджено особу;
наявність пом’якшуючих чи обтяжуючих обставин (у тому числі скоєних групою осіб, неповнолітніми, за участю дорослих, з необережності тощо);
6) дані про відбування покарання та звільнення:
вид установи виконання покарань, визначений в установленому законодавством порядку, дата, номер протоколу та найменування комісії;
дата настання заохочувальних норм права;
{Абзац третій підпункту 6 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дата, вид, підстава застосування заохочення чи стягнення;
дата та підстава взяття на профілактичний облік;
дата та підстава звільнення засудженого від покарання та його відбування;
перелік обов’язків, покладених на особу при звільненні від відбування покарання з випробуванням;
дані про заміну невідбутої частини покарання більш м’яким покаранням або про застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання;
дані про переміщення засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
дані про переміщення по камерах, відділеннях соціально-психологічної служби та структурних дільницях установи виконання покарань;
дані про виконання індивідуальних планів та програм соціально-виховної та психологічної роботи;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом дванадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про підключення до Інтернету;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом тринадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом чотирнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про застосовану силу, зброю, спеціальні засоби;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом п'ятнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про напади на персонал чи інших засуджених;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом шістнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
дані про порушення правил адміністративного нагляду, встановленого щодо особи, засудженої до позбавлення волі за злочин проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи;
{Підпункт 6 пункту 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
сигнальні позначки (група крові, резус-фактор, переливання крові (коли, скільки), цукровий діабет, інфекційні захворювання, хірургічні втручання, алергологічний анамнез, непереносимість лікарських препаратів, вагітність тощо);
загальний огляд (наявність тілесних ушкоджень тощо);
вид, група та період дії інвалідності;
інформація про перебування на стаціонарному лікуванні (період, з приводу);
діагноз (встановлений вперше (основний, супутні), заключний/уточнений (основний, супутні));
8) дані про заходи пробації, що застосовуються до суб’єктів пробації відповідно до Закону України «Про пробацію».
4. Реєстратор після отримання документів, що є підставою для внесення відомостей до Реєстру або їх редагування, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання таких документів вносить відповідні відомості до Реєстру.
5. Перед внесенням відомостей до Реєстру Реєстратор здійснює пошук у порядку, передбаченому розділом ІІ цього Порядку, за результатами якого створює нову чи редагує раніше сформовану реєстраційну картку.
6. Реєстратор з документів, отриманих у паперовому вигляді, виготовляє шляхом сканування електронні копії, які долучає до реєстраційної справи, заведеної у Реєстрі.
7. До Реєстру в обов’язковому порядку вносяться також відомості про всі документи, отримані на запит Реєстратора, та їх скановані копії.
8. Закриття реєстраційної картки здійснюється у разі смерті особи на підставі підтвердних документів.
9. Підсистема «КАСАН ДРА» забезпечує формування оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків.
Введення даних, необхідних для оцінки ризиків, здійснюється реєстратором.
Визначення ступеня ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення (низький, середній, високий, дуже високий) здійснюється підсистемою «КАСАНДРА» автоматично на підставі алгоритму підрахунку балів та відповідності розміру балів встановленим ступеням ризиків.
{Розділ III доповнено новим пунктом 9 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
10. Підсистема «КАСАНДРА» забезпечує формування прогнозу вчинення особою повторного кримінального правопорушення, який ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.
Прогноз вчинення особою повторного кримінального правопорушення формується з метою наукових досліджень, порівняння результатів прогнозу із результатом оцінки ризиків та вдосконалення системи оцінки ризиків.
{Розділ III доповнено новим пунктом 10 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020 - набирає чинності з 01 січня 2022 року. Див. п.3 Наказу}
ІV. Порядок формування, ведення, закриття, передачі прав доступу до реєстраційних справ та доступу до відомостей, внесених до Реєстру
1. Реєстраційна справа формується в електронній формі у межах одного кримінального провадження або на підставі відповідного судового рішення після створення реєстраційної картки щодо засудженого, особи, узятої під варту, суб’єкта пробації та внесення до неї необхідної інформації.
{Пункт 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3184/5 від 15.09.2020}
2. Реєстраційна справа комплектується сканованими копіями документів, які:
відображають підстави тримання, переміщення та звільнення особи з установи виконання покарань чи слідчого ізолятора;
відображають перебування засудженого у відокремлених структурних підрозділах Державної установи «Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України»;
відображають перебування суб’єкта пробації на обліку в уповноважених органах з питань пробації;
3. Підстави для закриття реєстраційної справи Реєстру:
закінчення строку відбування покарання (звільнення засудженого з установи виконання покарання);
набрання виправдувальним вироком законної сили;
закриття кримінального провадження;
зняття з обліку в уповноважених органах з питань пробації.
Підстави для виключення інформації з ЄРЗСН:
набрання виправдувальним вироком законної сили;
закриття кримінального провадження.
{Пункт 3 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
4. У разі необхідності передачі прав доступу до реєстраційних справ від одного Реєстратора до іншого в межах одного й того самого модуля чи Реєстратору інших модулів Реєстру Реєстратор обирає у Реєстрі відповідного Реєстратора.
5. Право доступу до відомостей, внесених до Реєстру, мають:
Реєстратор - з правом доступу до відповідних модулів Реєстру для внесення або редагування відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації, а також правом перегляду відомостей Реєстру;
Користувач - з правом доступу для перегляду відомостей Реєстру без права внесення або редагування відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації.
V. Надання відомостей з Реєстру реєстратором ІАС та реєстратором пробації
1. Відомості з Реєстру надаються реєстратором ІАС / реєстратором пробації за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру у паперовій або електронній формі у вигляді витягу про запитувані та актуальні на дату й час їх надання відомості щодо засуджених, осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації або про відсутність у Реєстрі таких відомостей.
2. Відомості з Реєстру надаються за заявою фізичної особи щодо відомостей стосовно неї, яка подається реєстратору ІАС / реєстратору пробації в паперовій або електронній формі.
3. У разі якщо заявник за власним бажанням отримує відомості з Реєстру у паперовій формі, реєстратор ІАС / реєстратор пробації встановлює особу заявника шляхом порівняння наданих даних з наявною в Реєстрі інформацією про особу.
4. У разі якщо заявник за власним бажанням отримує відомості з Реєстру в електронній формі, ідентифікація його особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, у тому числі з використанням електронної системи ідентифікації «Bank ID».
5. Відомості з ЄРЗСН надаються в порядку, передбаченому цим Розділом, лише за письмовою заявою:
{Абзац перший пункту 5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1625/5 від 12.05.2020}
будь-якої фізичної особи щодо інформації про себе;
будь-якої фізичної особи щодо інформації про іншу особу у разі наявності завіреної відповідно до вимог Закону України «Про нотаріат» згоди особи, щодо якої така інформація запитується;
сільського, селищного та міського голови, керівників державних адміністрацій, інших органів державної влади та місцевого самоврядування - щодо відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посади керівника (заступника керівника) дошкільного закладу освіти, середнього закладу освіти, позашкільного закладу освіти, закладу охорони здоров’я або іншої установи, організації, зобов’язаної здійснювати нагляд за малолітніми особами або надавати послуги медичного, освітнього чи соціального характеру малолітнім особам, та належать до їх сфери управління;
керівників дошкільних закладів освіти, середніх закладів освіти, позашкільних закладів освіти, закладів охорони здоров’я або іншої установи, організації, зобов’язаної здійснювати нагляд за малолітніми особами або надавати послуги медичного, освітнього чи соціального характеру таким особам - у зв’язку з вирішенням питання щодо прийняття особи на роботу.
{Розділ V доповнено новим пунктом 5 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
6. Витяг надається протягом семи робочих днів з моменту отримання реєстратором ІАС / реєстратором пробації заяви. Витяг у паперовій формі надається на аркушах паперу формату А4 (210 х 297 мм) без використання спеціальних бланків.
7. Формування витягу з Реєстру в електронній формі здійснюється автоматично програмними засобами ведення цього Реєстру залежно від зазначених заявником ідентифікаторів пошуку, передбачених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, з можливістю перегляду, завантаження та друку такого витягу.
8. У витягу з Реєстру міститься така інформація:
1) номер витягу, дата та час формування;
2) відомості про заявника, який звернувся за наданням витягу;
3) відомості про ідентифікатори пошуку, які передбачені у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, за якими здійснювався пошук інформації у Реєстрі;
4) відомості про Реєстратора, який сформував витяг;
дата застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та найменування органу, який застосував запобіжний захід;
термін дії запобіжного заходу;
статті (частини статті) Кримінального кодексу України, за якими обвинувачується особа;
дата та номер ухвали суду про підготовку досудової доповіді (за наявності);
дата ухвалення судового рішення та найменування суду, який його постановив;
дата набрання судовим рішенням законної сили;
статті (частини статті) Кримінального кодексу України, за якими особа засуджена;
строк, вид, початок та закінчення строку основного та додаткових покарань;
вид установи виконання покарань, визначений в установленому законодавством порядку, дата, номер протоколу та найменування комісії;
дата та підстава звільнення засудженого від покарання та його відбування;
перелік обов’язків, покладених на особу при звільненні від відбування покарання з випробуванням;
дані про заміну невідбутої частини покарання більш м’яким покаранням або про застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання;
дані про виконані заходи, передбачені пробаційною програмою;
підстава поставлення на облік в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
дата поставлення на облік в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
підстава зняття з обліку в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації;
дата зняття з обліку в уповноваженому органі з питань пробації суб’єктів пробації.
{Розділ V доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019}
9. У разі відсутності відомостей у Реєстрі за обраними заявником критеріями до витягу вноситься запис «відомості відсутні».
{Розділ V доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1337/5 від 26.04.2019}
10. У витягу з ЄРЗСН міститься така інформація:
1) номер витягу, дата та час формування;
2) відомості про заявника, який звернувся за наданням витягу;
3) відомості про Реєстратора, який сформував витяг;
4) інформація про наявність (відсутність) відомостей щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи.
{Підпункт 4 пункту 10 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3034/5 від 04.09.2020}
{Розділ V доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1180/5 від 24.03.2020}
VI. Захист відомостей, внесених до Реєстру
1. Адміністратор здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у Реєстрі, від несанкціонованого доступу.
2. Адміністратор відповідно до законодавства є відповідальним за втрату інформації, допущену з його вини.
3. Реєстратори та Користувачі є відповідальними за порушення вимог цього Порядку, втрату, пошкодження електронних ключів доступу та незаконне втручання в роботу Реєстру згідно з чинним законодавством.
4. Реєстратори забезпечують своєчасне, повне та достовірне внесення інформації до Реєстру.