Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України
Відповідно до статті 61 Кримінально-виконавчого кодексу України, Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України (далі - Зміни), що додаються.
2. Департаменту публічного права (Кравченко Л.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім абзацу двадцять сьомого підпункту 1, абзаців дев’ятнадцятого та двадцятого підпункту 2 пункту 7 Змін, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2022 року.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Висоцьку О.
ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України
1. В Інструкції про роботу відділів (груп, секторів, старших інспекторів) контролю за виконанням судових рішень установ виконання покарань та слідчих ізоляторів, затвердженій наказом Міністерства юстиції України від 08 червня 2012 року № 847/5, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 14 червня 2012 року за № 957/21269:
1) у підпункті 1.2.5 пункту 1.2 розділу I після слів «Кримінально-виконавчого кодексу України» доповнити словами «, на підставі оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, визначеної з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту.»;
2) в абзаці першому пункту 6.8 розділу VI після слів «характеристика на засудженого» доповнити словами «, у тому числі оцінка ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, визначена з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту,».
2. Пункт 13 розділу III Положення про відділення соціально-психологічної служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 04 листопада 2013 року № 2300/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 листопада 2013 року за № 1863/24395, викласти в такій редакції:
«13. Складати характеристики на засуджених, у тому числі на підставі оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, визначеної з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, для розгляду питань щодо зміни умов тримання, заміни невідбутої частини покарання більш м’яким, умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, переведення засуджених із виховної колонії до виправної колонії, залишення у виховних колоніях засуджених, які досягли 18-річного віку, застосування амністії або помилування, та в інших необхідних випадках.».
3. У пункті 19 розділу V Типових посадових обов’язках психолога установи виконання покарань та слідчого ізолятора, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 04 листопада 2013 року № 2300/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04 листопада 2013 року за № 1866/24398, після слів «подальшої поведінки» доповнити словами «, у тому числі на підставі оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, визначеної з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту.».
4. У Порядку складення досудової доповіді, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 27 січня 2017 року № 200/5, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 січня 2017 року за № 121/29989:
1) у розділі III:
у пункті 1:
доповнити пункт новим абзацом п’ятим такого змісту:
«з Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, та інших реєстрів;».
У зв’язку з цим абзаци п’ятий - дев’ятий вважати відповідно абзацами шостим - десятим;
доповнити пункт новим абзацом десятим такого змісту:
«перелік реєстрів, відомості з яких використовувалися для підготовки досудової доповіді;».
У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;
підпункт 2 пункту 3 викласти в такій редакції:
«2) оцінку ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, визначену з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту;»;
2) абзац третій пункту 4 розділу IV після слів «кримінального правопорушення» доповнити словами «, визначену з використанням підсистеми «КАСАНДРА» Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту».
5. В абзаці третьому розділу III Типового положення про уповноважений орган з питань пробації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 серпня 2017 року № 2649/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 серпня 2017 року за № 1030/30898, після слів «про обвинуваченого» доповнити словами «з Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, та інших реєстрів,».
6. Абзац третій розділу III Типового положення про сектор ювенальної пробації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 серпня 2017 року № 2649/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 серпня 2017 року за № 1031/30899, викласти в такій редакції:
«для підготовки досудової доповіді отримувати інформацію про неповнолітнього обвинуваченого з Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, та інших реєстрів, від підприємств, установ, організацій або уповноважених ними органів та громадян;».
7. У Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 26 червня 2018 року № 2023/5, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 02 липня 2018 року за № 762/32214:
1) у розділі I:
пункт 2 викласти в такій редакції:
«2. Реєстр - інформаційна система, що містить відомості про засуджених, осіб, узятих під варту, та складається з чотирьох модулів:
інформаційно-аналітичний модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту;
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації;
модуль електронних сервісів медичного забезпечення засуджених та осіб, узятих під варту;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи.
В Реєстрі функціонують такі підсистеми:
«Реєстр реєстраційних карток», призначена для обліку та обробки реєстраційних карток;
«Реєстр реєстраційних справ», призначена для обліку та обробки реєстраційних справ;
«Повідомлення», призначена для обліку та обробки повідомлень про реєстрацію осіб, узятих під варту, засуджених та суб’єктів пробації, та про їх нагляд;
«Досудова пробація», призначена для обліку та обробки ухвал суду, обліку клопотань, вимог, викликів, запитів та формування досудових доповідей;
«Наглядова пробація», призначена для обліку та обробки документів щодо нагляду за особою;
«Пенітенціарна пробація», призначена для обліку та обробки повідомлень, необхідних при підготовці осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
«Реєстр медичних карток», призначена для обліку та обробку медичних карток засуджених та осіб, узятих під варту;
«КАСАНДРА» (далі - підсистема «КАСАНДРА»), призначена для обліку даних щодо оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
«Ведення довідників», призначена для ведення довідників Реєстру;
«Ведення користувачів», призначена для ведення користувачів Реєстру;
«Авторизація користувачів», призначена для авторизації користувачів в Реєстрі з визначенням їх прав доступу до функцій в Реєстрі;
«Аудит», призначена для аналізу дій користувачів в Реєстрі;
«Контроль за виконанням судових рішень», призначена для контролю за реєстраційними справами, де спливає строк тримання під вартою / строк відбування покарання відповідно до рішення суду та контролю за строками настання права засудженого на застосування заохочувальних норм права;
«Статистичні звіти», призначена для формування, подання, обробки та аналізу статистичних звітів;
«Аналітичні звіти», призначена для формування та аналізу аналітичних звітів;
«Надання відомостей за запитами», призначена для обліку запитів на надання відомостей та їх обробки.»;
пункт 3 доповнити новими абзацами восьмим, дев’ятим такого змісту:
«оцінку ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів).
Ведення Реєстру також передбачає систему оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.»;
у пункті 4:
в абзаці п’ятому слова «інформаційно-аналітична підсистема» замінити словами «інформаційно-аналітичний модуль», а слово «(підсистема)» виключити;
в абзацах сьомому, восьмому слово «підсистема» замінити словом «модуль», а слово «(підсистема)» виключити;
2) у розділі III:
у пункті 3:
підпункт 1 доповнити новим абзацом одинадцятим такого змісту:
У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - вісімнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим - дев’ятнадцятим;
у підпункті 6:
в абзаці третьому слово «законодавства» замінити словом «права»;
доповнити підпункт новими абзацами дванадцятим - шістнадцятим такого змісту:
«дані про виконання індивідуальних планів та програм соціально-виховної та психологічної роботи;
дані про підключення до Інтернету;
дані про застосовану силу, зброю, спеціальні засоби;
дані про напади на персонал чи інших засуджених;».
У зв’язку з цим абзаци дванадцятий, тринадцятий вважати відповідно абзацами сімнадцятим, вісімнадцятим;
доповнити новими пунктами 9, 10 такого змісту:
«9. Підсистема «КАСАН ДРА» забезпечує формування оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків.
Введення даних, необхідних для оцінки ризиків, здійснюється реєстратором.
Визначення ступеня ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення (низький, середній, високий, дуже високий) здійснюється підсистемою «КАСАНДРА» автоматично на підставі алгоритму підрахунку балів та відповідності розміру балів встановленим ступеням ризиків.
10. Підсистема «КАСАНДРА» забезпечує формування прогнозу вчинення особою повторного кримінального правопорушення, який ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.
Прогноз вчинення особою повторного кримінального правопорушення формується з метою наукових досліджень, порівняння результатів прогнозу із результатом оцінки ризиків та вдосконалення системи оцінки ризиків.»;
3) у пункті 1 розділу IV після слів «кримінального провадження» доповнити словами «або на підставі відповідного судового рішення».