Про затвердження Положення про порядок попередньої кваліфікації осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку, та погодження набуття ними участі в банках
Відповідно до статей 7, 15, 56 Закону України "Про Національний банк України", Закону України "Про банки і банківську діяльність", пункту 5 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 16 липня 2015 року № 629-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку" з метою визначення порядку попередньої кваліфікації осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку, та погодження набуття ними участі в банках Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про порядок попередньої кваліфікації осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку, та погодження набуття ними участі в банках, що додається.
2. Главу 8 розділу VII Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків, відкриття відокремлених підрозділів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08 вересня 2011 року № 306, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2011 року за № 1203/19941 (зі змінами), виключити.
3. Департаменту методології (Іваненко Н.В.) довести зміст цієї постанови до відома банків України та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб для використання в роботі.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Писарука О.В.
5. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок попередньої кваліфікації осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку, та погодження набуття ними участі в банках
Глава 1. Визначення термінів і загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон), "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі - Закон про систему гарантування) і визначає порядок попередньої кваліфікації Національним банком України (далі - Національний банк) осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку (далі - попередньо кваліфіковані особи), погодження набуття такими особами істотної участі в банках і ведення Національним банком переліку таких осіб.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
відповідна дата - це дата подання документів на розгляд Національного банку;
перелік попередньо кваліфікованих осіб (далі - Перелік) - система збирання, накопичення та обліку даних щодо попередньо кваліфікованих осіб та обліку змін інформації про цих осіб.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються відповідно до значень, що наведені в законодавстві України.
3. Особа, яка має намір брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку (фізична особа, юридична особа, учасник об'єднання таких осіб, приймаючий банк) повинна відповідати вимогам, установленим Законом та іншими законодавчими і нормативно-правовими актами для власників істотної участі в банку або для приймаючих банків. Остаточний ключовий учасник у структурі власності банку або кінцевий власник істотної участі в банку, який набуватиме цього статусу через вищезазначену особу, повинен відповідати вимогам нормативно-правового акта Національного банку з питань реєстрації та ліцензування.
Особа має подати до Національного банку визначені цим Положенням документи та бути включеною до Переліку для того, щоб узяти участь у відкритому конкурсі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд). Порядок проведення Фондом відкритого конкурсу з метою виведення неплатоспроможного банку з ринку встановлюється актами Фонду. Переможець конкурсу (окрім приймаючого банку) має погодити з Національним банком набуття істотної участі в банку в порядку, визначеному цим Положенням.
4. Документи, що подаються до Національного банку відповідно до цього Положення, мають бути викладені українською мовою та не містити виправлень, неточностей.
Документи, які складені іноземною мовою, для подання до Національного банку мають бути перекладені на українську мову (справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально). Не перекладаються на українську мову документи, що складені іноземною мовою з одночасним наведенням їх тексту українською мовою.
Документи, що подаються до Національного банку юридичною особою, підписуються керівником і засвідчуються відбитком печатки цієї юридичної особи (за наявності) або підписуються уповноваженою особою юридичної особи.
Документи, що подаються до Національного банку фізичною особою, підписуються самою фізичною особою або її представником. Довіреність на право підпису представником документів подається в оригіналі або в копії, що засвідчена нотаріально.
5. Документи, зазначені в цьому Положенні, стосовно іноземних юридичних осіб і фізичних осіб-іноземців мають бути нотаріально засвідчені за місцем видачі та легалізовані в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Документи, що стосуються іноземної юридичної особи, легалізація яких не передбачена міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, подаються до Національного банку за підписом уповноваженої особи, засвідченим нотаріально за місцем їх видачі.
Документи, що стосуються іноземної фізичної особи, легалізація яких не передбачена міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, подаються до Національного банку за підписом фізичної особи або її представника, засвідченим нотаріально.
Аудиторський висновок аудитора/аудиторської фірми (далі - аудитор) іноземної держави, підлягає підтвердженню аудитором України відповідно до Закону України "Про аудиторську діяльність".
6. Національний банк розміщує інформацію з Переліку на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку.
Розділ II. Порядок попередньої кваліфікації осіб
Глава 2. Подання документів для проходження попередньої кваліфікації
7. Для проходження попередньої кваліфікації особа, яка має намір брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку (крім приймаючих банків), або учасник об'єднання таких осіб подають до Національного банку:
1) заяву (для учасників об'єднання - спільну заяву) про намір проходження попередньої кваліфікації, у якій зазначаються обрані особою відповідно до частини другої статті 39 Закону про систему гарантування способи виведення неплатоспроможного банку з ринку;
2) документи, визначені в пунктах 8 - 10 глави 2 розділу II цього Положення щодо самої особи та всіх осіб, які є власниками істотної участі в ній (для юридичних осіб);
3) копію платіжного документа, який підтверджує оплату послуги Національного банку щодо розгляду пакета документів для проходження попередньої кваліфікації, - у разі встановлення такої оплати Національним банком.
8. Юридична особа подає такі документи:
1) копії документів, засвідчених належним чином, необхідних для ідентифікації особи у вигляді:
витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
витягу з реєстру власників іменних цінних паперів щодо акціонерів акціонерного товариства (подається щодо акціонерних товариств);
витягу з торговельного, банківського, судового реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, у якій зареєстровано її головний офіс, та містить інформацію про адресу юридичної особи, склад її учасників (акціонерів), керівника;
копій установчих документів, засвідчених нотаріально;
відомості про свою структуру власності відповідно до вимог нормативно-правового акта Національного банку про порядок подання відомостей про структуру власності банку, зокрема відомості про власників істотної участі в особі та схематичне зображення структури власності особи в паперовому та електронному вигляді;
2) документи, що дають можливість зробити висновок про фінансовий стан юридичної особи:
фінансову звітність у вигляді:
річної бухгалтерської (фінансової) звітності за останні три роки;
проміжної бухгалтерської (фінансової) звітності за останній завершений звітний період між останньою річною звітною датою та відповідною датою.
Фінансова звітність юридичних осіб, які мають інвестиційний рівень кредитного рейтингу і публічних компаній, подається в складі річної бухгалтерської (фінансової) звітності за останній завершений рік.
Фінансова звітність юридичних осіб-резидентів має бути засвідчена підписами керівника та головного бухгалтера (за наявності такої посади) та відбитком печатки (за наявності).
Фінансова звітність юридичних осіб-нерезидентів подається за підписом уповноваженої особи нерезидента.
Фінансова звітність юридичних осіб подається на індивідуальній та/або консолідованій основі. Фінансова звітність банків, фінансових установ, юридичних осіб, які мають інвестиційний рівень кредитного рейтингу, публічних компаній може подаватися на консолідованій основі;
довідки банків, що обслуговують рахунки особи, які містять:
виписки з рахунків про рух коштів на них із дати відкриття рахунків, але не більше ніж за три останніх місяці, у яких зазначаються: номер рахунку, дата здійснення операції, номер документа, номер рахунку-кореспондента, код банку-кореспондента, код валюти, сума операції, інформація про операцію (призначення платежу), суми оборотів за дебетом і кредитом. Допускаються й інші додаткові реквізити операцій залежно від можливостей програмного продукту;
інформацію про залишки на рахунках станом на дату, що передує відповідній даті;
запевнення банку про те, що банк здійснив перевірку джерел походження коштів на рахунках в обсязі, передбаченому законодавством, яке застосовується до діяльності цього банку;
висновок аудитора, складений за підсумками проведеної перевірки достовірності та повноти фінансової звітності, її відповідності вимогам положень (стандартів) бухгалтерського обліку держави місцезнаходження юридичної особи та/або міжнародним стандартам фінансової звітності;
інформацію аудитора, що додається до аудиторського висновку, щодо:
наявності власних коштів станом на останню звітну дату, яка передує відповідній даті, на підставі розрахунку розміру власних коштів юридичних осіб, крім банків і фінансових установ (розраховується за методикою, визначеною нормативно-правовим актом Національного банку з питань реєстрації та ліцензування);
джерел походження власних коштів;
відповідності розрахунку економічних нормативів банків та інших фінансових установ вимогам, установленим законодавством країни місцезнаходження банку, фінансової установи, на кожну звітну дату періоду, за який подається звітність;
оцінки фінансового стану та платоспроможності юридичної особи (крім банків, інших фінансових установ, юридичних осіб, які мають інвестиційний рівень кредитного рейтингу, публічних компаній) на підставі розрахунку рекомендованих показників платоспроможності та фінансової стійкості згідно з нормативно-правовим актом Національного банку з питань реєстрації та ліцензування на кожну звітну дату періоду, за який подається звітність;
звіт відповідного агентства про присвоєння кредитного рейтингу - для юридичної особи, що має інвестиційний рівень кредитного рейтингу, або лист такої юридичної особи, засвідчений підписом її уповноваженої особи, з інформацією про присвоєний кредитний рейтинг і посиланням на веб-сторінку відповідного агентства, на якій у вільному доступі можливий перегляд цієї інформації;
копію сертифіката аудитора України, який здійснив підтвердження висновку аудитора іноземної держави;
3) документи, що дають можливість зробити висновок про ділову репутацію юридичної особи, а саме:
анкету юридичної особи (додаток 1);
анкету членів виконавчого органу та наглядової ради юридичної особи (додаток 2).
9. Фізична особа подає такі документи:
1) документи, що ідентифікують фізичну особу:
ксерокопії сторінок паспорта, які містять фотографію, прізвище, ім'я, по батькові (у разі наявності), дату народження, серію і номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, реєстрацію місця проживання (для фізичних осіб-іноземців - у разі наявності), інформацію про громадянство, засвідчені підписом власника паспорта чи уповноваженої особи або нотаріально. Фізична особа-іноземець, яка не має в паспорті інформації про її місце проживання, подає документ, що може підтвердити адресу постійного місця проживання цієї особи;
копії документа з реєстраційним номером облікової картки платника податків або серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті), засвідченої підписом власника чи уповноваженої особи або нотаріально;
2) документи, що дають можливість зробити висновок про фінансовий і майновий стан фізичної особи:
довідки банків, які обслуговують рахунки особи, що містять:
виписки з рахунків про рух коштів на них із дати відкриття рахунків, але не більше ніж за три останніх місяці, у яких зазначаються: номер рахунку, дата здійснення операції, номер документа, номер рахунку кореспондента, код банку-кореспондента, код валюти, сума операції, інформація про операцію (призначення платежу), сума оборотів за дебетом і кредитом. Допускаються й інші додаткові реквізити операцій залежно від можливостей програмного продукту;
інформацію про залишки на рахунках станом на дату, що передує відповідній даті;
запевнення банку про те, що банк здійснив перевірку джерел походження коштів на рахунках в обсязі, передбаченому законодавством, яке застосовується до діяльності цього банку;
копію декларації про майновий стан і доходи (далі - податкова декларація) з відміткою контролюючого органу України про її отримання (для податкових резидентів України);
інформацію контролюючого органу України, надану щодо податкових резидентів України, про:
суми доходів і сплачених податків за період, за який подано податкову декларацію або податкові декларації;
наявність або відсутність в особи заборгованості зі сплати податків, зборів та інших платежів станом на відповідну дату;
копію податкової декларації (декларації про доходи) з відміткою контролюючого органу іноземної країни про отримання (для нерезидентів України);
інформацію уповноваженого органу іноземної країни, надану щодо нерезидентів, про:
суми доходів і сплачених податків за період, за який подано податкову декларацію або податкові декларації;
належне виконання обов'язків як платника податків станом на відповідну дату.
Якщо законодавством країни, податковим резидентом якої є фізична особа-нерезидент, не передбачена можливість особи отримати від уповноваженого органу іноземної країни інформацію про суми отриманих доходів або суми сплачених податків, або стан виконання обов'язків як платника податків, то подається письмове запевнення особи про неможливість подання такої інформації;
інформацію за підписом особи, що засвідчується нотаріально, про джерела походження власних коштів особи;
інші документи, що підтверджують джерела походження власних коштів (доходів, майна) фізичної особи.
Фізична особа подає податкові декларації за ту кількість років, яка є необхідною для підтвердження достатності власних коштів. Якщо фізична особа відповідно до податкового законодавства не подавала податкової декларації за будь-який з років, що передують останньому звітному року перед відповідною датою, то для підтвердження достатності власних коштів подається інформація контролюючого органу про доходи, отримані у відповідному році, і сплачені з цих доходів податки. Зазначена інформація може міститися у витязі (відомостях) з інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб про суми виплачених доходів та утриманих податків або у довідці контролюючого органу за формою, установленою контролюючим органом;
3) анкету фізичної особи (додаток 3), що дає можливість зробити висновок про ділову репутацію фізичної особи.
10. Іноземна юридична особа та фізична особа-іноземець додатково подають письмовий дозвіл на придбання участі в банку України, виданий державним або іншим уповноваженим контролюючим органом держави реєстрації або проживання цієї особи, або письмове запевнення особи про відсутність у законодавстві відповідної держави вимог щодо отримання такого дозволу.
11. Міжнародна фінансова установа, з якою Уряд України уклав договір про співробітництво та для якої законами України встановлено привілеї та імунітети (далі - міжнародна фінансова установа), або відповідний державний орган влади від імені держави, або орган місцевого самоврядування від імені територіальної громади, що має намір пройти попередню кваліфікацію, подає:
1) заяву про намір проходження попередньої кваліфікації, у якій зазначаються обрані міжнародною фінансовою установою, відповідним державним органом влади або органом місцевого самоврядування відповідно до частини другої статті 39 Закону про систему гарантування способи виведення неплатоспроможного банку з ринку;
2) оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу про намір проходження попередньої кваліфікації;
3) копію платіжного документа, який підтверджує оплату послуги Національного банку щодо розгляду пакета документів для проходження попередньої кваліфікації, у разі встановлення такої оплати Національним банком.
12. Якщо міжнародна фінансова установа, держава або територіальна громада мають намір брати участь у виведенні з ринку неплатоспроможного банку опосередковано через інших осіб, щодо таких осіб подаються документи, визначені в пунктах 8, 10 глави 2 розділу ІІ цього Положення.
13. Розмір власних коштів особи (або об'єднання таких осіб), яка має намір пройти попередню кваліфікацію, повинен бути не меншим, ніж величина мінімального розміру статутного капіталу банку, що отримав банківську ліцензію до 11 липня 2014 року, визначений нормативно-правовим актом Національного банку про приведення статутного капіталу банків у відповідність до мінімально встановленого розміру (станом на відповідну дату).
Глава 3. Особливості попередньої кваліфікації приймаючих банків
14. Банк України, що має намір пройти попередню кваліфікацію, подає до Національного банку:
1) заяву про намір проходження попередньої кваліфікації, у якій зазначаються обрані банком відповідно до частини другої статті 39 Закону про систему гарантування способи виведення неплатоспроможного банку з ринку;
2) оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу про намір проходження попередньої кваліфікації;
3) копію платіжного документа, який підтверджує оплату послуги Національного банку щодо розгляду пакета документів для проходження попередньої кваліфікації, у разі встановлення такої оплати Національним банком.
15. Національний банк під час розгляду звернення банку України про проходження попередньої кваліфікації використовує фінансову та іншу звітність, відомості про структуру власності, що надавалися банком відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку та, у разі потреби, має право вимагати подання документів, визначених пунктами 7, 8 та 10 глави 2 розділу II цього Положення.
16. Національний банк може прийняти рішення про включення банку України до Переліку, якщо банк дотримується таких основних вимог:
1) структура власності банку відповідає встановленим Національним банком вимогам щодо її прозорості;
2) банк не віднесено до категорій проблемних або неплатоспроможних;
3) регулятивний капітал банку відповідає вимогам законодавства, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку;
4) банк здійснює діяльність не менше п'яти років і протягом останніх шести місяців дотримується встановлених нормативно-правовими актами Національного банку економічних нормативів і норм обов'язкового резервування коштів;
5) банк не є об'єктом застосування Національним банком заходів впливу у вигляді обмеження, зупинення чи припинення здійснення окремих видів здійснюваних банком операцій, у тому числі операцій із пов'язаними з банком особами, за здійснення ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку;
6) банк не має простроченої заборгованості (основна сума кредиту, проценти за користування ним) та несплаченої пені за всіма кредитами, наданими Національним банком;
7) ділова репутація банку та його фінансовий стан відповідають вимогам, установленим нормативно-правовими актами Національного банку;
8) керівники банку відповідають вимогам статті 42 Закону;
9) банк виконує вимоги Закону про систему гарантування в частині виконання фінансових та інших зобов'язань перед Фондом, що має бути підтверджено повідомленням Фонду.
Глава 4. Прийняття рішення про попередню кваліфікацію особи
17. Національний банк розглядає пакет документів особи для проходження попередньої кваліфікації (далі - пакет документів) протягом 30 календарних днів із дня отримання повного пакета документів та приймає рішення про попередню кваліфікацію або відмову в попередній кваліфікації особи.
18. Структурний підрозділ Національного банку з реєстраційних питань та ліцензування після отримання пакета документів особи надає електронною поштою Національного банку запит Фонду про наявність або відсутність у Фонду щодо цієї особи негативної інформації про ділову репутацію, фінансовий стан особи, конфлікти особи з Фондом тощо.
19. Фонд повідомляє Національний банк протягом 10 календарних днів з дня отримання запиту про наявність або відсутність у Фонду щодо цієї особи негативної інформації. У разі наявності такої інформації Фонд зазначає її в своєму повідомленні.
20. Національний банк приймає рішення про попередню кваліфікацію іноземної особи за таких умов:
1) держава, у якій зареєстрована (має постійне місце проживання) іноземна особа, на належному рівні забезпечує виконання міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму й до неї не застосовано міжнародних санкцій;
2) банківський нагляд у державі, у якій зареєстрована (має постійне місце проживання) іноземна особа, за оцінкою відповідних міжнародних органів, у цілому відповідає Основним принципам ефективного банківського нагляду Базельського комітету з питань банківського нагляду.
21. Національний банк приймає рішення про відмову в попередній кваліфікації особи, зокрема в таких випадках:
1) подано неповний пакет документів, документи містять недостовірну інформацію або не відповідають вимогам законів України чи нормативно-правових актів Національного банку;
2) ділова репутація особи та всіх осіб, які є власниками істотної участі в ній (для юридичних осіб), не відповідає вимогам щодо її бездоганності, установленим нормативно-правовим актом Національного банку з питань реєстрації та ліцензування;
3) фінансовий стан особи та всіх осіб, які є власниками істотної участі в ній (для юридичних осіб), не відповідає вимогам, установленим нормативно-правовим актом Національного банку з питань реєстрації та ліцензування;
4) структура власності юридичної особи не відповідає вимогам щодо її прозорості, установленим нормативно-правовим актом Національного банку з питань подання відомостей про структуру власності;
5) особа не відповідає вимогам цього положення;
6) отримання від Фонду негативної інформації про особу.
22. Рішення про включення особи до Переліку або відмову у включенні особи до Переліку приймає Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем.
23. Національний банк надсилає або надає під розпис особі або її уповноваженій особі копію рішення про включення особи до Переліку або відмову у включенні особи до Переліку та повідомляє про своє рішення Фонд.
Розділ III. Порядок ведення Переліку
24. Перелік створюється та ведеться Національним банком, який здійснює:
розроблення технічних умов і власних програмно-технічних засобів ведення Переліку;
ведення бази даних переліку та функції адміністратора бази даних;
аналізування даних, що надходять від осіб, які мають намір пройти попередню кваліфікацію, їх зберігання, визначення порядку та розподіл прав доступу до даних тощо.
25. Ведення Переліку передбачає:
збирання та облік інформації про попередньо кваліфікованих осіб, осіб, які мають намір пройти кваліфікацію, та осіб, які не пройшли кваліфікацію;
уключення відомостей до Переліку та їх виключення;
надання інформації з Переліку на вимогу включених до нього осіб або Фонду та оприлюднення інформації відповідно до цього Положення.
26. Перелік формується шляхом унесення до нього даних про попередньо кваліфікованих осіб (об'єднання осіб) і присвоєння таким записам унікальних номерів (далі - номери запису в Переліку).
для юридичних осіб (крім банків України):
повне найменування юридичної особи (щодо іноземних юридичних осіб -повне найменування англійською мовою та його транслітерація українською мовою);
ідентифікаційний код юридичної особи (щодо іноземних юридичних осіб -ідентифікаційний код із витягу з торговельного, банківського, судового реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, у якій зареєстровано її головний офіс);
місцезнаходження згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (щодо іноземних юридичних осіб - місцезнаходження (повна адреса) її головного офісу українською та англійською мовами);
адреси для отримання поштових та електронних повідомлень;
номери телефонів контактних осіб і факсу із зазначенням коду міжміського (міжнародного) зв'язку;
відомості про структуру власності, зокрема відомості про власників істотної участі в особі та схематичне зображення структури власності особи;
прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) керівника юридичної особи;
щодо фізичних осіб - громадян України - прізвище, ім'я та по батькові особи згідно з паспортом (щодо фізичних осіб - іноземців та осіб без громадянства - повне ім'я англійською мовою та його транслітерація українською мовою);
громадянство, країна, місце проживання (повна адреса), серія та номер паспорта, найменування органу, що його видав і дата видачі паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб-іноземців - ідентифікаційний номер, який вони мають у країні постійного місця проживання, якщо це передбачено законодавством цієї країни; якщо немає ідентифікаційного номера - латинські літери "СС" і номер картки соціального страхування (без пробілів) або серія та номер паспорта або документа, що його замінює);
3) інформація про об'єднання інвесторів, зокрема відомості про всіх осіб, які входять до такого об'єднання, та про підстави, у зв'язку з якими такі особи належать до одного об'єднання;
4) дата запису про включення особи до Переліку, про внесення змін до відомостей про особу та про виключення особи з Переліку;
5) розмір власних коштів особи (сума, на яку попередньо кваліфіковано банк України);
6) перелік обраних особою способів виведення неплатоспроможного банку з ринку.
28. Національний банк на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку розміщує таку інформацію з Переліку:
ідентифікаційний код або його аналог (для нерезидентів);
дату включення особи до Переліку, унесення змін до опублікованих відомостей про особу та виключення особи з Переліку;
перелік способів виведення неплатоспроможного банку з ринку, на які попередньо кваліфіковано особу;
прізвище, ім'я та по батькові (за наявності);
дату включення особи до Переліку, унесення змін до опублікованих відомостей про особу та виключення особи з Переліку;
перелік способів виведення неплатоспроможного банку з ринку, на які попередньо кваліфіковано особу;
перелік усіх осіб, що входять до об'єднання;
інформацію щодо учасників об'єднання згідно з підпунктами 1 або 2 цього пункту.
29. Особа, уключена до Переліку, має повідомляти Національний банк про зміни в структурі її власності, осіб, які набули в ній істотної участі, та подавати визначені пунктами 7, 8, 10 глави 2 розділу ІІ цього Положення документи в місячний строк із моменту настання відповідних змін.
30. Особа, уключена до Переліку, має щорічно, за місяць до закінчення року з дати включення до Переліку, подавати до Національного банку заяву про продовження перебування в Переліку, оновлені документи щодо свого фінансового стану та в разі змін у документах, що подавалися до Національного банку, - документи, які зазнали змін.
31. Національний банк може виключити особу з Переліку на підставі:
1) виявлення фактів надання особою недостовірної інформації (у тому числі звітної), яка мала вплив на прийняття рішення Національного банку про включення особи до Переліку;
2) виявлення факту неподання особою інформації та документів про зміну структури її власності;
3) виявлення факту неподання особою інформації та документів про осіб, які набули в ній істотної участі;
4) невідповідності фінансового стану особи та/або її ділової репутації вимогам, установленим нормативно-правовим актом Національного банку з питань реєстрації та ліцензування;
5) невідповідності особи вимогам цього Положення;
6) звернення особи про її виключення з Переліку;
7) неподання особою заяви та документів для продовження терміну її перебування в Переліку;
8) повідомлення Фонду про невиконання банком вимог Закону про систему гарантування в частині виконання фінансових та інших зобов'язань.
32. Національний банк повідомляє Фонд електронною поштою, а заявника - у письмовій формі про прийняте рішення щодо виключення заявника з Переліку протягом двох робочих днів після його прийняття із зазначенням підстав такого рішення.
Розділ IV. Погодження набуття істотної участі в неплатоспроможному або перехідному банку та надання висновку про фінансовий стан приймаючого банку
33. Кваліфікований інвестор у день перерахування на рахунок Фонду гарантійного внеску для участі в конкурсі, що проводиться Фондом, подає до Національного банку для підтвердження наявності власних коштів, бездоганності ділової репутації та відсутності пов'язаності з неплатоспроможним або перехідним банком такі документи:
1) копію заповненої потенційним інвестором картки потенційного інвестора за формою, визначеною нормативно-правовим актом Фонду, поданої до Фонду;
2) довідки банків, що обслуговують рахунки особи, що містять:
виписки з рахунків про рух коштів на них із дати відкриття рахунків, але не більше ніж за три останніх місяці, у яких зазначаються: номер рахунку, дата здійснення операції, номер документа, номер рахунку кореспондента, код банку-кореспондента, код валюти, сума операції, інформація про операцію (призначення платежу), суми оборотів за дебетом і кредитом. Дозволяються й інші додаткові реквізити операцій залежно від можливостей програмного продукту;
інформацію про залишки на рахунках станом на дату, що передує відповідній даті;
запевнення банку про те, що банк здійснив перевірку джерел походження коштів на рахунках в обсязі, передбаченому законодавством, яке застосовується до діяльності цього банку;
3) інші документи, що подавались відповідно до вимог пунктів 7 - 11 глави 2 розділу ІІ цього Положення та зазнали змін, і документи, які підтверджують наявність власних коштів відповідно до вимог пунктів 8 - 9 глави 2 розділу ІІ цього Положення, якщо розмір цінової пропозиції інвестора перевищує суму, що підтверджувалася ним під час включення до Переліку;
4) заяву про наявність або відсутність пов'язаності з неплатоспроможним або перехідним банком.
34. Фонд не пізніше трьох робочих днів після отримання конкурсних пропозицій учасників конкурсу повідомляє Національний банк електронною поштою про учасників конкурсу, умови конкурсу, очікувані витрати інвесторів відповідно до наданих ними конкурсних пропозицій (у тому числі запропоновану ціну придбання банку та розрахунковий рівень витрат на приведення показників діяльності банку у відповідність до вимог банківського законодавства).
35. Національний банк розглядає інформацію від Фонду та пакети документів осіб, які беруть участь у конкурсі, та повідомляє цих осіб і Фонд про підтвердження наявності в осіб власних коштів у сумі, що перевищує очікувані витрати інвестора, бездоганності ділової репутації та відсутності пов'язаності з неплатоспроможним банком (для інвесторів, які подали конкурсну пропозицію, що передбачає набуття ними істотної участі в неплатоспроможному або перехідному банку) та надає Фонду висновок щодо фінансового стану приймаючого банку та його спроможності виконати зобов'язання перед вкладниками і кредиторами (для банків, які подали конкурсну пропозицію, що передбачає відчуження на їх користь частини активів та/або зобов'язань неплатоспроможного банку).
36. Фонд у день прийняття рішення про оголошення переможця конкурсу повідомляє Національний банк електронною поштою про визначеного переможця конкурсу та остаточну ціну придбання банку.
37. Розмір власних коштів кваліфікованого інвестора, який планує набути істотну участь у неплатоспроможному або перехідному банку, повинен бути не меншим, ніж:
мінімальний розмір статутного капіталу банку на момент державної реєстрації юридичної особи, яка має намір здійснювати банківську діяльність, визначений частиною першою статті 31 Закону, збільшений на очікуваний розмір витрат інвестора відповідно до поданої ним конкурсної пропозиції (для кваліфікованого інвестора, який подав конкурсну пропозицію, що передбачає набуття ним участі в перехідному банку);
мінімальний розмір статутного капіталу банку, установлений нормативно-правовим актом Національного банку про приведення статутного капіталу банків у відповідність до мінімально встановленого розміру (станом на відповідну дату), збільшений на очікуваний розмір витрат інвестора відповідно до поданої конкурсної пропозиції кваліфікованого інвестора, що передбачає набуття ним участі у неплатоспроможному банку.
38. Переможець конкурсу та кінцевий власник істотної участі в особі -переможці конкурсу, який набуватиме істотну участь у неплатоспроможному або перехідному банку, подає до Національного банку повідомлення про намір набуття істотної участі в неплатоспроможному або перехідному банку (додаток 4).
39. Національний банк на підставі розгляду пакета документів переможця конкурсу протягом двох робочих днів після отримання повідомлення від переможця конкурсу та кінцевого власника приймає рішення про погодження набуття істотної участі в банку та виключення особи (об'єднання осіб) з Переліку або про заборону набуття істотної участі в разі невідповідності особи (об'єднання осіб) вимогам нормативно-правового акта Національного банку з питань реєстрації та ліцензування або наявності підстав уважати особу (об'єднання осіб) пов'язаними з банком.
40. Національний банк повідомляє Фонд про прийняте рішення електронною поштою, а заявника - в письмовій формі.
Додаток 1 |
АНКЕТА
юридичної особи
Додаток 2 |
АНКЕТА
членів виконавчого органу та наглядової ради юридичної особи
Додаток 3 |
АНКЕТА
фізичної особи
Додаток 4 |
ПОВІДОМЛЕННЯ
про намір набуття істотної участі в банку