open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про зупинення дії постанови

Кабінету Міністрів України

від 17 квітня 2008 року N 363
{ Додатково див. Конституційне подання Президента

( n0018100-08 ) від 02.06.2008 }

Кабінетом Міністрів України 17 квітня 2008 року видано
постанову N 363 ( 363-2008-п ) "Про закупівлю послуг, пов'язаних з
формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного
реєстру виборців".
Зазначеною постановою ( 363-2008-п ) Кабінет Міністрів
України встановив, що закупівля Центральною виборчою комісією
послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення
та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного
реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного
учасника без погодження з Міністерством економіки України.
За Конституцією України ( 254к/96-ВР ) народне волевиявлення
здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої
демократії шляхом участі в них громадян України (статті 69, 70).
При цьому Основним Законом ( 254к/96-ВР ) держави гарантовано, що
вибори до органів державної влади та органів місцевого
самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального,
рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування;
виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71).
Реалізація зазначеного конституційного права громадян
потребує створення належних умов для участі в виборах, у тому
числі забезпечення державного обліку виборців.
Для забезпечення державного обліку громадян України, які
мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України
( 254к/96-ВР ), створюється Державний реєстр виборців.
За Законом України "Про Державний реєстр виборців" ( 698-16 )
ведення Державного реєстру виборців здійснюється на засадах,
зокрема, публічності, достовірності, повноти і цілісності
відомостей, законності і пріоритету прав людини (стаття 3). При
цьому Закон ( 698-16 ) визначає перелік службових персональних
даних Реєстру, які, в свою чергу, є даними, що засвідчують факти,
пов'язані з участю громадян у виборчому процесі (стаття 9).
Відповідно до статті 35 зазначеного Закону ( 698-16 ) Кабінет
Міністрів України встановлює порядок і строки забезпечення
закупівлі, розробки та налагодження програмних і технічних засобів
для створення інформаційно-телекомунікаційної системи та ведення
такого Реєстру. Згідно зі статтею 36 названого Закону ( 698-16 )
первинне формування бази даних Реєстру здійснюється розпорядником
Реєстру на етапі введення автоматизованої
інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру в експлуатацію
шляхом перенесення до бази даних Реєстру персональних даних
виборців із загальних списків виборців.
Отже, від якісного, точного, максимально кваліфікованого
забезпечення створення автоматизованої
інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру
виборців значною мірою залежать достовірність, повнота та
правильність ведення такого Реєстру. У зв'язку з цим особливого
значення набуває вибір найбільш кваліфікованого суб'єкта
господарювання, який зможе найкраще розробити, налагодити
програмні і технічні засоби, необхідні для створення та ведення
інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру
виборців, гарантувати захист та безпеку персональних даних
виборців, що значною мірою сприятиме забезпеченню реалізації
конституційного права громадян на вибори.
У такій ситуації суб'єкт господарювання, який здійснюватиме
вищеназвані заходи, має бути визначений виключно на конкурсних
засадах.
Визначаючи ж, що закупівля Центральною виборчою комісією
послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення
та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного
реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного
учасника, Кабінет Міністрів України діяв не лише всупереч
вищеназваним положенням Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів
України, а й вимогам частини третьої статті 42 Конституції України
( 254к/96-ВР ), за якою держава забезпечує захист конкуренції у
підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним
становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції.
Наслідком запровадження Кабінетом Міністрів України порядку
здійснення закупівлі в одного учасника послуг з розроблення та
налагодження програмних засобів створення та ведення
інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру
виборців, установленого постановою від 17 квітня 2008 року N 363
( 363-2008-п ), може стати незабезпечення належних умов для
створення достовірного, цілісного, публічного, законного
Державного реєстру виборців, а отже й порушення конституційних
прав громадян щодо участі у виборах, спотворення результатів
народного волевиявлення.
Тож, Кабінет Міністрів України, видавши постанову від 17
квітня 2008 року N 363 ( 363-2008-п ), порушив і вимоги частини
другої статті 8 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави, за якими
нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України
( 254к/96-ВР ) і повинні відповідати їй, норми частини другої
статті 19 та частини третьої статті 113 Основного Закону
( 254к/96-ВР ) держави, які зобов'язують Кабінет Міністрів України
керуватися у своїй діяльності Конституцією ( 254к/96-ВР ) та
законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними
передбачені.
Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини
першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР )
п о с т а н о в л я ю:
1. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від
17 квітня 2008 року N 363 ( 363-2008-п ) "Про закупівлю послуг,
пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи
Державного реєстру виборців".
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 2 червня 2008 року

N 499/2008

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: