КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 26 липня 2006 р. N 1010
Київ
Про затвердження Порядку формування тарифівна послуги з вивезення побутових відходів
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 297 ( 297-2007-п ) від 27.02.2007
N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009
N 869 ( 869-2011-п ) від 01.06.2011
N 81 ( 81-2013-п ) від 06.02.2013
N 602 ( 602-2013-п ) від 21.08.2013
N 269 ( 269-2014-п ) від 17.07.2014
N 870 ( 870-2017-п ) від 15.11.2017 }
Відповідно до статті 31 Закону України "Про
житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ) Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок формування тарифів на послуги з вивезення
побутових відходів, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 26 липня 2006 р. N 1010
ПОРЯДОКформування тарифів на послуги
з вивезення побутових відходів
I. Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм формування тарифів на
послуги з вивезення побутових відходів (далі - послуги).
До послуг належать операції поводження з побутовими відходами
(збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація,
знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті
згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого
самоврядування.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
витрати із здійснення капітальних вкладень - витрати,
пов'язані з будівництвом, реконструкцією, модернізацією основних
фондів, а також з придбанням нематеріальних активів, що підлягають
амортизації згідно із законодавством;
витрати на відшкодування втрат - витрати, що виникають у
підприємств протягом періоду розгляду розрахунків тарифів,
встановлення та їх оприлюднення органом, уповноваженим
встановлювати тарифи (далі - уповноважений орган); { Пункт 2
доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 870
( 870-2017-п ) від 15.11.2017 }
економічно обґрунтовані плановані витрати - витрати,
планування яких здійснюється з дотриманням вимог стандартів,
нормативів, норм технологічних регламентів, а також вимог щодо
надання послуг визначеної кількості та якості з урахуванням
економічних і природно-кліматичних особливостей регіону;
операційна діяльність - основна діяльність підприємства, крім
інвестиційної та фінансової;
повна планована собівартість послуг - економічно обґрунтовані
плановані витрати підприємства, що бере участь у здійсненні
операцій поводження з побутовими відходами (далі - підприємство),
включаючи витрати з операційної діяльності, фінансові витрати,
пов'язані з основною діяльністю; { Абзац пункту 2 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
планована виробнича собівартість послуг з вивезення
побутових відходів - прямі матеріальні витрати, прямі витрати з
оплати праці, інші прямі витрати, змінні загальновиробничі та
постійні розподілені загальновиробничі витрати; { Пункт 2
доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
планований період - період тривалістю 12 місяців, на який
здійснюється формування тарифів на послуги; { Пункт 2 доповнено
новим абзацом згідно з Постановою КМ N 870 ( 870-2017-п ) від
15.11.2017 }
структура тарифів - складові економічно обґрунтованих витрат,
пов’язаних із здійсненням операцій поводження з побутовими
відходами, які групуються за статтями відповідно до положень
(стандартів) бухгалтерського обліку, що затверджені Мінфіном, та
витрати на відшкодування втрат; { Пункт 2 доповнено новим абзацом
згідно з Постановою КМ N 870 ( 870-2017-п ) від 15.11.2017 }
тарифи на послуги - грошовий вираз витрат із збирання,
зберігання, перевезення, перероблення, утилізації, знешкодження та
захоронення 1 куб. метра або 1 тонни (за наявності вагового
обладнання) побутових відходів, розрахований на основі економічно
обґрунтованих планованих витрат, витрат на відшкодування втрат,
планованого прибутку та податку на додану вартість. { Абзац пункту
2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009, N 870 ( 870-2017-п ) від
15.11.2017 }
2-1. Витрати, які не включаються до валових витрат або
перевищують визначені Законом України "Про оподаткування прибутку
підприємств" розміри, не включаються до розрахунку тарифів. Порядок доповнено пунктом 2-1 згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
2-2. Нормування витрат і втрат ресурсів здійснюється
відповідно до галузевих нормативів. Порядок доповнено пунктом 2-2 згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
II. Формування тарифів на послуги
3. Формування тарифів на послуги підприємством здійснюється
відповідно до річних планів надання послуг і економічно
обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних
і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів, техніко-економічних
розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів (обов'язкових
платежів) та цін у планованому періоді, встановлених на підставі
прогнозних індексів цін підприємства.
4. Річний план надання послуг розробляється окремо за кожною
операцією поводження з побутовими відходами на підставі фактичного
та прогнозованого обсягів надання послуг з урахуванням
техніко-економічних факторів, зокрема таких, як:
зміна обсягів надання послуг в результаті економічного
розвитку населеного пункту, підвищення вимог щодо якості послуг;
підвищення рівня технологічного процесу поводження з
побутовими відходами, заміна амортизованого обладнання, здійснення
заходів щодо автоматизації та механізації виробництва,
застосування прогресивних енергозберігаючих технологій;
підвищення рівня організації виробництва та умов організації
праці шляхом удосконалення операційно-виробничого планування,
систем управління, матеріально-технічного забезпечення
господарської діяльності.
5. Планування витрат для включення їх до повної планованої
собівартості послуг за кожною операцією поводження з побутовими
відходами здійснюється з урахуванням витрат з операційної
діяльності, фінансових витрат, пов'язаних з основною діяльністю.
{ Абзац перший пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
До планованих витрат з операційної діяльності включаються:
планована собівартість реалізованих послуг; { Абзац третій
пункту 5 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
адміністративні витрати, витрати із збуту послуг та інші
операційні витрати.
6. Планування витрат здійснюється із застосуванням
нормативного методу на підставі державних і галузевих нормативів
використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів, норм і
розцінок з оплати праці, нормативів витрат з управління та
обслуговування виробництва.
Витрати, об'єктивне нормування яких неможливе, плануються з
урахуванням економічно обґрунтованих планованих витрат за
попередній рік, прогнозу індексів цін підприємства та на підставі
планованих кошторисів.
Планування витрат з оплати праці працівників підприємства
здійснюється за переліком витрат з оплати праці, наведеним у
додатку, з урахуванням колективного договору та з дотриманням норм
і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими
(регіональними) угодами. { Абзац третій пункту 6 в редакції
Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
7. Калькулювання собівартості послуг здійснюється у
розрахунку на рік.
8. Тарифи на послуги визначаються окремо за кожною операцією
поводження з побутовими відходами та за видами побутових відходів
(тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, небезпечні). Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009, N 869 ( 869-2011-п ) від
01.06.2011 }
III. Повна планована собівартість послуг
9. До планованої собівартості послуг включаються прямі
матеріальні витрати, прямі витрати з оплати праці, інші прямі
витрати, змінні загальновиробничі та постійні розподілені
загальновиробничі витрати і нерозподілені постійні
загальновиробничі витрати. Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
10. До складу прямих матеріальних витрат включаються витрати,
пов'язані з використанням:
палива та електроенергії. Такі витрати визначаються на основі
діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси, але не вище
цін, що склалися на відповідному ринку. У розрахунку витрат,
пов'язаних з використанням електроенергії для технологічних
потреб, також враховуються витрати на зумовлену електромагнітною
незбалансованістю електроустановок технологічно шкідливу
циркуляцію електроенергії між джерелами електропостачання та
приймачами змінного електричного струму (у разі відсутності
приладів обліку величина її потужності визначається відповідно до
нормативів);
матеріалів, запасних частин, купованих комплектувальних
виробів, напівфабрикатів та інших матеріальних ресурсів для
забезпечення технологічного процесу (витрати визначаються на
основі норм використання таких ресурсів та діючих цін (тарифів) на
них з виключенням вартості зворотних відходів).
11. До складу прямих витрат з оплати праці включаються:
витрати з основної заробітної плати виробничого персоналу,
діяльність якого безпосередньо пов'язана з технологічним процесом
надання послуг, що визначаються виходячи з чисельності персоналу
за штатним розписом, установлених на підприємстві тарифних ставок
(окладів), відрядних розцінок для робітників та посадових окладів
для керівників, фахівців, технічних службовців;
{ Абзац третій пункту 11 виключено на підставі Постанови КМ
N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
{ Абзац четвертий пункту 11 виключено на підставі Постанови
КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
{ Абзац п'ятий пункту 11 виключено на підставі Постанови КМ
N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
12. До складу інших прямих витрат включаються:
внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
для виробничого персоналу;
амортизація основних виробничих засобів, інших необоротних
матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення;
інші виробничі витрати, безпосередньо пов'язані з конкретним
об'єктом витрат.
Сума амортизаційних відрахувань для розрахунку тарифів на
послуги визначається з урахуванням руху основних засобів, інших
необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого
призначення у планованому періоді.
Для розрахунку амортизації основних засобів, інших
необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого
призначення застосовуються норми, встановлені Законом України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ).
13. До складу загальновиробничих витрат включаються:
1) витрати, пов'язані з:
управлінням виробництвом, що визначаються виходячи з
чисельності персоналу за штатним розписом,
тарифно-кваліфікаційного складу апарату управління цехів та
дільниць і встановлених на підприємстві тарифних ставок (окладів)
(основна і додаткова заробітна плата, гарантійні та компенсаційні
виплати, внески на загальнообов'язкове державне соціальне
страхування, оплата службових відряджень, витрати з підготовки та
перепідготовки кадрів);
утриманням, експлуатацією, ремонтом, страхуванням, орендою
основних засобів та інших необоротних активів загальновиробничого
призначення, пожежною і сторожовою охороною об'єктів виробничого
призначення, утриманням санітарних зон, оплатою послуг інших
спеціалізованих підприємств, освоєнням нових потужностей та
проведенням планових перевірок стану обладнання, виконанням
регламентних робіт, передбачених проектно-технічною документацією;
опаленням, освітленням, дезінфекцією, дератизацією виробничих
приміщень, вивезенням сміття, та інші витрати, пов'язані з
експлуатацією виробничих приміщень, які розраховуються виходячи з
обсягів зазначених робіт, послуг та цін на них;
обслуговуванням виробничого процесу та інших допоміжних
виробництв (використання малоцінних і швидкозношуваних предметів,
забезпечення охорони праці, дотримання вимог техніки безпеки,
обов'язкове страхування водіїв автотранспортних засобів, послуги
інших підприємств, службові відрядження працівників ремонтних
цехів та інших допоміжних виробництв, послуги зв'язку);
охороною навколишнього середовища;
удосконаленням технології та виробництва;
2) розрахована відповідно до законодавства амортизація
основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних
активів загальновиробничого призначення;
3) податки, збори (обов'язкові платежі).
14. Нерозподілені постійні загальновиробничі витрати
включаються у разі їх виникнення до складу планованої собівартості
реалізованих послуг. Загальна сума розподілених та нерозподілених
постійних загальновиробничих витрат не може перевищувати їх
фактичної величини. Пункт 14 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
Адміністративні витрати
15. До складу адміністративних витрат включаються витрати,
пов'язані з обслуговуванням та управлінням підприємством, зокрема
з:
утриманням апарату управління та персоналу, зайнятого
обслуговуванням адміністративної інфраструктури. Такі витрати
визначаються виходячи з чисельності за штатним розписом і
встановлених на підприємстві ставок (окладів) (основна і додаткова
заробітна плата, гарантійні та компенсаційні виплати, внески на
загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата
службових відряджень); { Абзац другий пункту 15 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
амортизацією основних засобів, інших необоротних матеріальних
і нематеріальних активів адміністративного призначення;
утриманням основних засобів, інших необоротних матеріальних і
нематеріальних активів адміністративного призначення; { Абзац
четвертий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 869 ( 869-2011-п ) від 01.06.2011 }
оплатою професійних послуг (юридичні, аудиторські), послуг
зв'язку, розрахунково-касового обслуговування та інших послуг
банків, наданих відповідно до укладених договорів;
сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), крім тих,
що включаються до планованої виробничої собівартості послуг.
{ Абзац шостий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
До складу адміністративних витрат включаються також інші
витрати (використання малоцінних і швидкозношуваних предметів,
канцелярські витрати, розв'язання спорів у судах, передплата
періодичних професійних видань тощо).
Адміністративні витрати включаються до тарифів у розмірі, що
не перевищує 15 відсотків планованої виробничої собівартості.
Темпи зростання адміністративних витрат не повинні перевищувати
визначеного рівня інфляції. { Пункт 15 доповнено абзацом згідно з
Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
Витрати із збуту послуг
16. До складу витрат із збуту послуг включаються:
1) витрати з операційної діяльності, безпосередньо пов'язані
з наданням послуг, зокрема з:
оплатою праці та сплатою внесків на загальнообов'язкове
державне соціальне страхування, оплати службових відряджень
персоналу;
оплатою інформаційних послуг;
виготовленням розрахункових документів;
2) амортизація та утримання основних засобів, інших
необоротних матеріальних і нематеріальних активів, пов'язаних із
збутом послуг.
17. Витрати із збуту послуг включаються до тарифів у
розмірі, що не перевищує 5 відсотків планованої виробничої
собівартості послуг. Пункт 17 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
Інші витрати з операційної діяльності
18. Планування інших витрат з операційної діяльності
здійснюється на основі їх економічного обґрунтування.
19. До складу інших витрат з операційної діяльності не можуть
включатися:
суми безнадійної дебіторської заборгованості;
витрати з утримання об'єктів соціальної інфраструктури;
суми, що відраховуються профспілковим організаціям для
проведення культурно-масової роботи і фізкультурно-оздоровчої
діяльності;
суми неустойки (штраф, пеня);
суми нестачі та втрати від пошкодження цінностей;
витрати, пов'язані з купівлею-продажем іноземної валюти, та
втрати від операційної курсової різниці;
суми спонсорської та благодійної допомоги;
собівартість реалізованих виробничих запасів.
Фінансові витрати
20. До фінансових витрат належать витрати із сплати
відсотків за користування отриманими кредитами, витрати за
договором фінансового лізингу (оренди) та витрати, пов'язані із
запозиченнями для цілей інвестиційної (пов'язаної з основною)
діяльності. Пункт 20 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
{ Назву підрозділу "Витрати, пов'язані із сплатою податку на
прибуток підприємства" розділу III виключено на підставі Постанови
КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
21. Рівень рентабельності формується з урахуванням
необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування
частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств
і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків, а
для категорій споживачів - бюджетних установ та інших споживачів -
не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно. Пункт 21 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
22. До тарифів на послуги включаються витрати із створення
резервного капіталу, що спрямовується на капітальні інвестиції,
гранична величина яких визначається з урахуванням обсягу коштів,
необхідних для забезпечення відтворення і розвитку основних
засобів та нематеріальних активів, які підлягають амортизації.
23. Витрати із здійснення капітальних вкладень, створення
спеціальних інвестиційних фондів, забезпечення прибутковості
інвестованого капіталу включаються до тарифів на строк не менш як
п'ять років (у сумі, що не перевищує 20 відсотків загального
обсягу витрат) згідно з погодженою в установленому порядку
органами місцевого самоврядування інвестиційною програмою
підприємства у сфері поводження з побутовими відходами у
відповідному населеному пункті. У процесі формування тарифів
підприємство визначає джерела фінансування капітальних інвестицій
за рахунок амортизації та планованого прибутку. Пункт 23 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
24. Інвестиційна програма підприємства у сфері поводження з
побутовими відходами передбачає здійснення заходів, пов'язаних з
удосконаленням технологій, реконструкцією об'єктів, автоматизацією
і диспетчеризацією, ресурсозбереженням, підвищенням екологічної
безпеки і надійності роботи систем, та необхідні кошти (з
виділенням тієї частини, що фінансується з прибутку). { Абзац
перший пункту 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 869 ( 869-2011-п ) від 01.06.2011 }
До зазначеної програми додаються техніко-економічні
розрахунки або бізнес-план, якими підтверджується ефективність
передбачуваних вкладень та визначаються джерела інвестиційних
ресурсів і строк реалізації проектів.
25. З метою стимулювання скорочення питомих витрат
матеріальних, паливно-енергетичних та трудових ресурсів кошти, що
надійшли в результаті здійснення заходів з енергозбереження
протягом строку дії тарифів, які передбачають витрати із
здійснення капітальних вкладень, використовуються підприємством
для відновлення активів та матеріального заохочення працівників.
Розрахунок тарифів на послуги
26. До тарифів на послуги включаються витрати з ремонту,
реконструкції та іншого відновлення основних фондів у межах,
визначених законодавством.
27. Розрахунок тарифу включає визначення розміру економічно
обґрунтованих планованих витрат підприємства на одиницю
калькулювання собівартості послуги з урахуванням потреби в кожному
ресурсі у натуральному виразі.
Одиниця калькулювання собівартості послуги - 1 куб. метр або
1 тонна (за наявності вагового обладнання) побутових відходів.
{ Абзац другий пункту 27 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
28. Розмір індивідуальної складової статті витрат (B(J) у
грошовому виразі (вартість окремого ресурсу) визначається за
формулою
B = P х Ц ,J J J
де P(J) - потреба у відповідному ресурсі в натуральному виразі;
Ц(J) - ціна одиниці відповідного ресурсу.
29. Розраховані відповідно до пункту 28 цього Порядку
індивідуальні складові групуються в окремі статті витрат за
формулою
mBi = (сума) Bj,
j=1
де Bi - розмір окремої статті витрат у грошовому виразі;
m - кількість індивідуальних складових статті витрат.
30. Розмір витрат за окремою статтею у грошовому виразі в
розрахунку на одиницю калькулювання собівартості послуг (Ai)
визначається за формулою
BiAi = ----, Qn
де Qп - запланований обсяг надання послуги, куб. метрів або тонн
(за наявності вагового обладнання). { Абзац третій пункту 30 із
змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
31. Розмір групи витрат у розрахунку на одиницю калькулювання
собівартості послуг (ГВк) визначається за формулою
nГВк = (сума) Ai,
i=1
де n - кількість статей витрат у кожній групі.
32. Повна планована собівартість одиниці послуги (ПС)
визначається за формулою
1ПС = (сума) ГВк,
к=1
1 е (сума) ГВк - сума витрат за всіма групами витрат, гривень зак=1
1 куб. метр або 1 тонну (за наявності вагового обладнання);
1 - кількість груп витрат. Пункт 32 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
33. Економічно обґрунтований тариф (Т) на послугу
визначається за формулою
Т = ПС + П,
де П - витрати із здійснення капітальних вкладень з відрахуванням
податку на прибуток, гривень за 1 куб. метр або 1 тонну (за
наявності вагового обладнання).
Тарифи збільшуються на суму податку на додану вартість. Пункт 33 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
34. Тарифи формуються для трьох груп споживачів - населення,
бюджетних установ, інших споживачів. Групи споживачів визначаються
на основі оцінки економічної обґрунтованості розподілу витрат між
групами споживачів.
35. Тарифи, які встановлюються на рівні повної собівартості
послуг, фіксуються на один рік.
36. Тарифи, які включають витрати на здійснення капітальних
вкладень, фіксуються на строк, передбачений для виконання програми
розвитку підприємства.
Коригування тарифів на послуги
37. Коригування тарифів протягом установленого строку їх дії
здійснюється шляхом коригування індивідуальних складових витрат,
за якими відбулися цінові зміни у бік збільшення або зменшення, що
сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості
запровадження зазначеного механізму. Пункт 37 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
38. Індекс зміни цін індивідуальної складової витрат (за
якими відбулися зміни) розраховується за формулою
Цjновkj = --------, Цj
де kj - індекс зміни цін індивідуальної складової витрат;
Цjнов - нова підтверджена ціна одиниці j-го ресурсу;
Цj - ціна одиниці j-го ресурсу, врахована під час формування
тарифів, які потребують коригування.
39. Груповий індекс зміни кожного елемента собівартості
визначається за формулою
m(сума) (Bj х kj)
j=1
Ii = ----------------, (сума) Bj
де Ii - груповий індекс зміни i-го елемента одиниці калькулювання
собівартості послуги (Ai).
Для статей витрат, за якими неможливо виділити індивідуальні
складові витрат, груповий індекс (Ii) розраховується шляхом
ділення нового рівня цієї статті витрат на тариф, який потребує
коригування.
40. Коригування статей витрат, що включаються до повної
планованої собівартості послуг, здійснюється за формулою
f (n-f)ПВ = (сума) A + (сума) A · I ,
інд i=1 f баз i=1 (n-f) баз jk
де ПВ - проіндексовані планові витрати;інд
A - статті витрат, що включаються до повної планованої fбаз обівартості послуг, які не підлягають індексації;
A - статті витрат, що включаються до повної (n-f)баз ланованої собівартості послуг, які підлягають індексації;
n - кількість статей витрат, що включаються до повної
планованої собівартості послуг;
f - кількість статей витрат, що включаються до повної
планованої собівартості послуг, які не підлягають індексації;
I - індекси фактичних змін цін виробників щодо i-ої статті jk итрат.
{ Пункт 40 в редакції Постанови КМ N 692 ( 692-2009-п ) від
08.07.2009 }
{ Розділ IV виключено на підставі Постанови КМ N 269
( 269-2014-п ) від 17.07.2014 }
V. Відшкодування втрат підприємств, які виникають протягом періоду розгляду розрахунків тарифів, встановлення та їхоприлюднення уповноваженим органом
42. Для встановлення тарифів на послуги підприємство подає
уповноваженому органу заяву про встановлення тарифів і розрахунки
тарифів на планований період за встановленими таким органом
формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і
документами, що використовувалися під час їх проведення.
43. Розгляд розрахунків тарифів на послуги, поданих
підприємством, здійснюється уповноваженим органом протягом одного
календарного місяця, а у разі коригування тарифів - протягом
десяти календарних днів з дня отримання відповідної заяви у
порядку, встановленому Мінрегіоном.
44. Рішення про встановлення тарифів оприлюднюється
уповноваженим органом у засобах масової інформації та/або на
офіційному веб-сайті уповноваженого органу невідкладно, але не
пізніше п’яти робочих днів з дати його прийняття.
45. Розрахунок втрат підприємств, які виникли протягом
періоду розгляду розрахунків тарифів, встановлення та їх
оприлюднення уповноваженим органом (далі - втрати підприємств),
здійснюється підприємством.
Розмір втрат підприємств визначається виходячи з витрат,
понесених підприємством на надання відповідного обсягу послуг
протягом періоду, який починається з дня подання підприємством до
уповноваженого органу заяви про встановлення тарифів до дня
введення в дію тарифів, включаючи період розгляду розрахунків
тарифів (але не більше періоду, визначеного у пункті 43 цього
Порядку), встановлення та їх оприлюднення.
Витрати, на основі яких визначаються втрати підприємств,
розраховуються згідно з вимогами цього Порядку за окремими
складовими тарифів на послуги, вартість яких змінюється на
загальнодержавному рівні.
46. Розрахунок розміру втрат підприємств подається на
погодження уповноваженому органу протягом десяти календарних днів
з дня введення в дію тарифів.
Уповноважений орган погоджує зазначений розрахунок протягом
одного календарного місяця.
Уповноважений орган може відмовити у погодженні розміру втрат
підприємству у випадку, коли вони є необґрунтованими, розрахунок
здійснено на основі недостовірних даних або такий розрахунок втрат
поданий на погодження з порушенням строку, зазначеного в абзаці
першому цього пункту.
47. Втрати підприємств включаються до складу тарифів під час
наступного (чергового) перегляду уповноваженим органом тарифів на
послуги, крім випадку, коли відшкодування таких втрат здійснюється
за рахунок відповідного місцевого бюджету.
У разі коли відшкодування втрат підприємств здійснюється за
рахунок місцевого бюджету, підприємство під час наступного
(чергового) звернення до уповноваженого органу за встановленням
тарифів подає разом з розрахунками, підтвердними матеріалами і
документами копію рішення уповноваженого органу, яким передбачено
відповідні видатки у місцевому бюджеті, та зазначає про це у заяві
про встановлення тарифів.
48. У разі включення втрат підприємств до складу тарифів на
послуги уповноважений орган встановлює тариф з урахуванням втрат
підприємств, визначаючи при цьому період його дії, а також тариф,
який повинен застосовуватися після закінчення періоду
відшкодування втрат підприємств.
49. Інформація про розмір втрат підприємств у разі включення
їх до складу тарифу відображається у структурі тарифу на послуги.
50. Під час перегляду (у тому числі коригування) тарифів на
послуги в період, протягом якого проводиться відшкодування втрат
підприємств, уповноважений орган здійснює їх перерахування на
основі наданих підприємством розрахунків, враховуючи частину
втрат, яка відшкодована, та частину втрат, яка підлягає
відшкодуванню в подальшому.
51. Під час перегляду (у тому числі коригування) тарифів
уповноважений орган аналізує структуру тарифу на послуги в частині
відповідності/невідповідності фактичних витрат, понесених на
надання відповідного обсягу послуг протягом планованого періоду,
та витрат, які було враховано у встановлених тарифах, і за
результатами такого аналізу здійснює перерахування тарифу (у разі
відхилення відповідних показників).
{ Порядок доповнено розділом V згідно з Постановою КМ N 870
( 870-2017-п ) від 15.11.2017 }
Додатокз оплати праці
------------------------------------------------------------------ Стаття витрат | Зміст і характеристика витрат | --------------------------------+-------------------------------| Фонд основної заробітної плати |винагорода за виконану роботу | |відповідно до встановлених | |норм праці (норми часу, | |виробітку, обслуговування, | |посадові обов'язки) за | |тарифними ставками (окладами) і| |відрядними розцінками для | |робітників та посадовими | |окладами для службовців | --------------------------------+-------------------------------| Фонд додаткової заробітної плати|надбавки і доплати до тарифних | |ставок (окладів) та посадових | |окладів у розмірах, | |передбачених законодавством: | | | | кваліфікованим робітникам, | |зайнятим на особливо | |відповідальних роботах, за | |високу професійну майстерність | | | | водіям (машиністам) | |транспортних засобів за | |класність | | | | бригадирам з числа | |робітників, не звільнених від | |основної роботи, за керівництво| |бригадами | | | | робітникам, керівникам, | |фахівцям, технічним службовцям | |за високі досягнення в роботі | |або за виконання особливо | |важливих завдань на строк їх | |виконання | | | | за суміщення професій | |(посад), розширення зон | |обслуговування або | |збільшення обсягу робіт | | | | доплати до середнього | |заробітку у випадках, | |передбачених законодавством | | | | за роботу у важких, шкідливих| |умовах; за роботу в | |безперервному режимі | |виробництва (включаючи доплату | |за роботу у вихідні дні, що є | |робочими днями за графіком), у | |нічний час | | | | підвищені (диференційні) | |виплати персоналу, який працює | |на території радіоактивного | |забруднення, оплата додаткової | |відпустки, виплата різниці між | |заробітною платою у разі | |переведення на нижчеоплачувану | |роботу | |-------------------------------| |інші надбавки і доплати, | |передбачені законодавством | |-------------------------------| |премії робітникам, керівникам, | |фахівцям, технічним службовцям | |за виробничі результати, | |включаючи премії за економію | |конкретних видів матеріальних | |ресурсів, у тому числі за: | | | | перевиконання виробничих | |завдань | | | | підвищення продуктивності | |праці, виробітку | | | | економію сировини, матеріалів| |та інших матеріальних цінностей| |-------------------------------| |винагороди (відсоткові | |надбавки) за вислугу років, | |стаж роботи, які передбачені | |законодавством і мають | |систематичний характер | |-------------------------------| |оплата праці у вихідні та | |святкові (неробочі) дні, в | |понадурочний час за розцінками,| |які встановлені законодавством | |і мають систематичний характер | |-------------------------------| |суми виплат різниці в окладі | |працівнику у разі тимчасового | |виконання обов'язків керівника | |-------------------------------| |оплата днів відпочинку, що | |надаються працівникам у зв'язку| |з роботою понад встановлену | |тривалість робочого часу, в | |разі застосування підсумованого| |обліку робочого часу та в інших| |передбачених законодавством | |випадках | |-------------------------------| |суми виплат, пов'язаних з | |індексацією заробітної плати | |працівників, у межах, | |передбачених законодавством | |-------------------------------| |суми виплат за час вимушеного | |прогулу у | |випадках, передбачених | |законодавством | |-------------------------------| |оплата щорічної і додаткової | |відпустки відповідно до | |законодавства, суми грошової | |компенсації за невикористану | |відпустку | |-------------------------------| |оплата спеціальної перерви в | |роботі у випадках, передбачених| |законодавством | |-------------------------------| |суми виплат працівникам молодше| |вісімнадцяти років, що працюють| |за скороченої тривалості | |робочого дня, у розмірі оплати | |працівникам відповідних | |категорій за повної тривалості | |робочого дня | |-------------------------------| |оплата робочого часу | |працівників, що залучаються для| |виконання державних або | |громадських обов'язків, якщо | |такі обов'язки виконуються в | |робочий час відповідно до | |законодавства | |-------------------------------| |заробітна плата, яка | |зберігається відповідно до | |законодавства за місцем | |основної роботи за | |працівниками, залученими до | |сільськогосподарських та інших | |робіт | |-------------------------------| |суми заробітної плати за | |основним місцем роботи | |робітників, керівників, | |фахівців, технічних службовців | |підприємств за час їх навчання | |з відривом від виробництва в | |системі підвищення кваліфікації| |і перепідготовки кадрів | |-------------------------------| |оплата відпусток, наданих | |працівникам, що навчаються у | |вищих і професійно-технічних | |навчальних закладах за | |вечірньою та заочною формою, | |аспірантурі, а також без | |відриву від виробництва у | |вечірніх (змінних) школах | |-------------------------------| |суми виплат працівникам-донорам| |за дні обстеження, здавання | |крові та відпочинку, що | |надаються після кожного | |здавання крові | |-------------------------------| |оплата простоїв не з вини | |працівника | --------------------------------+-------------------------------| Інші заохочувальні та |суми, що виплачуються | компенсаційні виплати |працівникам, які перебувають у | |відпустці з ініціативи | |адміністрації, з частковим | |збереженням заробітної плати | |-------------------------------| |винагорода за підсумками роботи| |за рік | |-------------------------------| |премія за сприяння | |винахідництву і | |раціоналізаторству, створення, | |освоєння та впровадження | |нової техніки | |-------------------------------| |премія, що виплачується в | |установленому порядку за | |спеціальними системами | |преміювання, у тому числі: | | | | за збирання та здавання | |окремих видів відходів | |виробництва для вторинного їх | |використання, що виплачуються | |відповідно до законодавства | | | | за виконання важливих та | |особливо важливих завдань | |-------------------------------| |одноразові заохочення (за | |виконання особливо важливих | |виробничих завдань, до | |ювілейних та пам'ятних дат) | |-------------------------------| |матеріальна допомога, що має | |систематичний характер, надана | |всім або більшості працівників | |(крім матеріальної допомоги | |разового характеру, що | |надається окремим працівникам у| |зв'язку із сімейними | |обставинами, похованням тощо) | ----------------------------------------------------------------- Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 692
( 692-2009-п ) від 08.07.2009 }
Джерело:Офіційний портал ВРУ