КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 26 жовтня 2001 р. N 1446
Київ
Про затвердження Положення проДержавну інспекцію цивільного захисту
та техногенної безпеки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 831 ( 831-2002-п ) від 14.06.2002
N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003
N 1197 ( 1197-2005-п ) від 15.12.2005 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Державну інспекцію цивільного
захисту та техногенної безпеки, що додається.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 26 жовтня 2001 р. N 1446
ПОЛОЖЕННЯпро Державну інспекцію цивільного захисту
та техногенної безпеки
1. Державна інспекція цивільного захисту та техногенної
безпеки (далі - Інспекція) є урядовим органом державного
управління, що діє у складі МНС і йому підпорядковується.
2. У своїй діяльності Інспекція керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, наказами МНС та цим
Положенням.
3. Основними завданнями Інспекції є:
здійснення державного нагляду і контролю у сфері захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру, цивільної оборони;
державний нагляд за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
4. Відповідно до покладених завдань Інспекція:
у межах своєї компетенції бере участь у реалізації державної
політики щодо здійснення державного нагляду і контролю у сфері
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру, цивільної оборони і
діяльності аварійно-рятувальних служб;
здійснює контроль за організацією виконання заходів щодо
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру центральними і місцевими
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми
власності;
перевіряє стан готовності органів управління цивільної
оборони до дій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
організовує та проводить перевірки виконання заходів щодо
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру центральними і місцевими
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми
власності;
узагальнює практику застосування законодавства у сфері
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру, цивільної оборони та
діяльності аварійно-рятувальних служб, розробляє пропозиції щодо
його вдосконалення і вносить їх на розгляд МНС;
забезпечує контроль за нагромадженням, збереженням і цільовим
використанням матеріальних ресурсів, призначених для ліквідації
надзвичайних ситуацій та їх наслідків центральними і місцевими
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями;
здійснює державний нагляд за діяльністю аварійно-рятувальних
служб;
перевіряє планування та готовність до виконання заходів щодо
організованої евакуації населення на випадок виникнення
надзвичайних ситуацій;
здійснює контроль за додержанням вимог будівельних норм і
правил у частині інженерно-технічних заходів щодо цивільного
захисту та цивільної оборони;
перевіряє наявність і утримання у готовності на об'єктах
підвищеної небезпеки локальних систем виявлення загрози виникнення
надзвичайних ситуацій та локальних систем оповіщення працюючого
персоналу цих об'єктів і населення, яке проживає у зонах можливого
ураження;
перевіряє наявність і готовність до використання за
призначенням, у разі виникнення надзвичайної ситуації, засобів
колективного та індивідуального захисту населення, майна цивільної
оборони, їх утримання та ведення обліку;
здійснює контроль за додержанням стандартів і нормативів у
сферах, нагляд за якими покладається на неї;
проводить вибіркові перевірки підготовки населення до дій у
надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру на
підприємствах, в установах та організаціях;
бере участь у з'ясуванні причин виникнення надзвичайних
ситуацій техногенного походження, невиконання заходів щодо
запобігання аваріям, катастрофам та стихійному лиху, оцінці дій
органів управління, сил і засобів під час проведення рятувальних
та інших невідкладних робіт;
разом з органами, що здійснюють державний нагляд у
відповідній сфері, перевіряє умови зберігання, знешкодження,
утилізації і поховання небезпечних речовин та виробів, що містять
такі речовини;
узагальнює та аналізує інформацію про свою діяльність і подає
її до органів управління вищого рівня та інших заінтересованих
організацій;
розробляє та подає пропозиції щодо підвищення ефективності
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру, удосконалення системи
цивільного захисту та цивільної оборони на відповідних територіях,
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, на
підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми
власності;
надає в установленому порядку інформацію спеціально
уповноваженим органам щодо юридичних та фізичних осіб, винних у
порушенні законодавства з питань захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру,
об'єктів підвищеної небезпеки, аварійно-рятувальних служб, з
питань цивільного захисту, для притягнення їх до відповідальності
згідно із законодавством;
забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням;
бере участь у міжнародному співробітництві з питань, що
належать до її компетенції;
виконує інші функції відповідно до законодавства.
5. Інспекція має право:
залучати до перевірок представників центральних і місцевих
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
фахівців науково-дослідних, дослідно-конструкторських та проектних
установ, представників громадських організацій (за погодженням з
їх керівниками);
перевіряти стан готовності органів управління цивільної
оборони до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
одержувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї
завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до її компетенції.
Інспекція може видавати накази організаційно-розпорядчого
характеру.
6. Керівництво Інспекцією здійснює начальник, який
призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням Міністра з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи і є Головним державним інспектором
України з питань цивільного захисту та техногенної безпеки.
Начальник Інспекції є членом колегії МНС.
7. Начальник Інспекції має трьох заступників, у тому числі
одного першого, які призначаються на посаду і звільняються з
посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи, погодженим з начальником Інспекції.
Розподіл обов'язків між заступниками провадить начальник
Інспекції.
8. Начальник Інспекції:
здійснює керівництво діяльністю Інспекції, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України, Міністром з
питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи за виконання покладених на неї
завдань;
( Абзац третій пункту 8 виключено на підставі Постанови КМ
N 1197 ( 1197-2005-п ) від 15.12.2005 )
призначає на посаду та звільняє з посади керівників
структурних підрозділів та інших працівників Інспекції, крім своїх
заступників;
визначає ступінь відповідальності заступників начальника
Інспекції та керівників її структурних підрозділів;
притягає до дисциплінарної відповідальності керівників
структурних підрозділів та інших працівників Інспекції, крім своїх
заступників;
підписує накази Інспекції, видані у межах її компетенції,
організовує перевірку їх виконання;
погоджує штатний розпис та плани роботи територіальних
інспекцій;
забезпечує організаційне і методичне керівництво
територіальними інспекціями цивільного захисту і техногенної
безпеки;
організовує професійну підготовку та перепідготовку кадрів
Інспекції;
затверджує положення про структурні підрозділи Інспекції;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством і цим
Положенням.
9. Заступники начальника Інспекції є заступниками Головного
державного інспектора України з питань цивільного захисту та
техногенної безпеки.
Старшими державними інспекторами з питань цивільного захисту
та техногенної безпеки є начальники структурних підрозділів
Інспекції, їх заступники та начальники територіальних інспекцій
цивільного захисту і техногенної безпеки.
Державними інспекторами з питань цивільного захисту та
техногенної безпеки є головні і провідні спеціалісти Інспекції та
її підрозділів.
Начальники відділів (управлінь) з надзвичайних ситуацій у
районах і містах є інспекторами з питань цивільного захисту та
техногенної безпеки на відповідних територіях.
10. Інспекція для виконання покладених на неї завдань може за
погодженням з МНС утворювати територіальні інспекції цивільного
захисту і техногенної безпеки у межах чисельності працівників
Інспекції. Призначення на посаду та звільнення з посади керівників
територіальних інспекцій здійснюється Міністром з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи. Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1106
( 1106-2003-п ) від 17.07.2003, N 1197 ( 1197-2005-п ) від
15.12.2005 )
11. Інспекція виконує покладені на неї завдання безпосередньо
та через територіальні інспекції цивільного захисту і техногенної
безпеки у взаємодії з іншими органами виконавчої влади та
органами, що здійснюють державний нагляд. ( Пункт 11 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 831 ( 831-2002-п ) від
14.06.2002 )
12. В Інспекції може утворюватися колегія у складі
начальника, його заступників та керівників структурних підрозділів
Інспекції.
Персональний склад колегії затверджується Міністром з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Інспекції.
13. Граничну чисельність працівників Інспекції затверджує
Міністр з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у межах
граничної чисельності працівників центрального апарату цього
Міністерства, затвердженої Кабінетом Міністрів України. ( Пункт 13
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106
( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 )
14. Структуру Інспекції за поданням начальника Інспекції
затверджує Міністр з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. ( Пункт
14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106
( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 )
15. Штатний розпис, кошторис доходів і видатків Інспекції
затверджує її начальник за погодженням з МНС та Мінфіном. ( Пункт
15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106
( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 )
16. Інспекція утримується за рахунок державного бюджету в
межах коштів, передбачених МНС.
17. Посадові особи Інспекції мають посвідчення встановленого
зразка.
18. Умови оплати праці працівників Інспекції визначаються
Кабінетом Міністрів України.
19. Інспекція є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в Державному казначействі, печатку із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ