- Редакція від 16/07/2016
- Редакція від 03/03/2015
- Редакція від 03/04/2014
- Редакція від 12/10/2013
- Редакція від 13/10/2012
- Редакція від 12/04/2012
- Редакція від 18/08/2011
- Редакція від 12/07/2010
- Редакція від 18/06/2010
- Редакція від 01/03/2010
- Редакція від 27/11/2009
- Редакція від 25/09/2009
- Редакція від 04/02/2009
- Редакція від 01/12/2008
- Редакція від 01/04/2008
- Редакція від 06/02/2008
- Редакція від 24/12/2007
- Редакція від 17/10/2007
- Редакція від 27/06/2007
- Редакція від 16/01/2007
- Редакція від 21/12/2006
- Редакція від 09/06/2006
- Редакція від 01/01/2006
- Редакція від 22/01/2004
- Редакція від 26/12/2003
- Редакція від 29/10/2003
- Редакція від 21/08/2003
- Редакція від 07/04/2003
- Редакція від 21/01/2003
- Редакція від 27/12/2001
- Редакція від 16/07/2016
- Редакція від 03/03/2015
- Редакція від 03/04/2014
- Редакція від 12/10/2013
- Редакція від 13/10/2012
- Редакція від 12/04/2012
- Редакція від 18/08/2011
- Редакція від 12/07/2010
- Редакція від 18/06/2010
- Редакція від 01/03/2010
- Редакція від 27/11/2009
- Редакція від 25/09/2009
- Редакція від 04/02/2009
- Редакція від 01/12/2008
- Редакція від 01/04/2008
- Редакція від 06/02/2008
- Редакція від 24/12/2007
- Редакція від 17/10/2007
- Редакція від 27/06/2007
- Редакція від 16/01/2007
- Редакція від 21/12/2006
- Редакція від 09/06/2006
- Редакція від 01/01/2006
- Редакція від 22/01/2004
- Редакція від 26/12/2003
- Редакція від 29/10/2003
- Редакція від 21/08/2003
- Редакція від 07/04/2003
- Редакція від 21/01/2003
- Редакція від 27/12/2001
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 27 грудня 2001 р. N 1729
Київ
Про порядок забезпечення галузей національноїекономіки та населення природним газом
З метою надійного забезпечення галузей національної економіки
та населення природним газом, підвищення відповідальності за
своєчасне проведення розрахунків Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Порядок забезпечення галузей національної
економіки та населення природним газом (додається).
Ввести зазначений Порядок в дію з 1 січня 2002 року.
2. Установити, що потреба в природному газі населення,
установ та організацій, що фінансуються з державного та місцевих
бюджетів, а також підприємств комунальної теплоенергетики та
котелень промислових підприємств (в обсягах, що використовуються
на виробництво теплової енергії для населення, бюджетних установ
та організацій, за умови ведення цими підприємствами окремого
приладного обліку тепла та гарячої води для зазначених споживачів)
задовольняється з ресурсів Національної акціонерної компанії
"Нафтогаз України", які складаються з газу власного видобутку,
газу, отриманого як плата за послуги з транзиту російського газу
територією України, а також газу, закупленого у Національної
акціонерної компанії "Надра України".
Усі інші суб'єкти господарської діяльності придбавають
природний газ за договорами з дочірньою компанією "Газ України"
Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" та з іншими
постачальниками.
Відкриті акціонерні товариства з газопостачання та
газифікації і державне комунальне підприємство "Київгаз"
здійснюють продаж природного газу споживачам і задовольняють
власні виробничо-технологічні потреби з ресурсів Національної
акціонерної компанії "Нафтогаз України".
Споживачі, які не здійснюють розрахунків за використаний
природний газ та надані послуги з його транспортування,
відключаються від газопостачання згідно з установленим порядком.
3. Національній комісії регулювання електроенергетики за
поданням Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"
відповідно до наданих повноважень затвердити економічно
обгрунтовані ціни на природний газ для населення, бюджетних
установ та організацій.
4. Керівникам центральних органів виконавчої влади, Голові
Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
забезпечити своєчасне проведення в повному обсязі розрахунків за
спожитий природний газ установами та організаціями, що
фінансуються з державного та місцевих бюджетів.
5. Заборонити посадовим особам органів виконавчої влади
давати споживачам рекомендації щодо вибору постачальників
природного газу і втручатися в дії працівників газодобувних та
газотранспортних підприємств, суб'єктів господарської діяльності,
що мають ліцензію на транспортування природного і нафтового газу
розподільними трубопроводами, і Державної інспекції з
енергозбереження Державного комітету з енергозбереження в
питаннях, пов'язані з відключенням або обмеженням в установленому
порядку постачання природного газу споживачам, а Міністерству
внутрішніх справ забезпечити створення належних умов для роботи
цих працівників.
6. Міністерству палива та енергетики за погодженням з
Національною комісією регулювання електроенергетики затвердити до
1 лютого 2002 р. порядок створення страхового запасу природного
газу в натуральній та грошовій формах.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2001 р. N 1729
ПОРЯДОКзабезпечення галузей національної економіки
та населення природним газом
1. НАК "Нафтогаз України" разом з Міністерством економіки та
з питань європейської інтеграції та Мінпаливенерго розробляє
прогнозний річний баланс споживання природного газу з урахуванням
потреб національної економіки, бюджетних установ та організацій,
населення, а також потенційних ресурсів газу, можливостей
газотранспортної системи.
2. НАК "Нафтогаз України" виходячи з прогнозного річного
балансу споживання природного газу формує річний баланс його
закупівлі та розподілу.
3. Контроль за дотриманням річного балансу закупівлі та
розподілу природного газу здійснюють Міністерство економіки та з
питань європейської інтеграції, Мінпаливенерго.
4. НАК "Нафтогаз України" на основі річних балансів закупівлі
та розподілу природного газу розробляє на кожний наступний місяць
планові баланси поставок природного газу, які не пізніше ніж за 3
дні до початку місяця доводяться Раді міністрів Автономної
Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським
держадміністраціям.
5. Постачання природного газу з ресурсів НАК "Нафтогаз
України" здійснюється дочірньою компанією "Газ України" через ВАТ
з газопостачання та газифікації, ДКП "Київгаз" та суб'єктів
господарської діяльності, що мають ліцензію на постачання
природного газу за регульованим тарифом.
6. Суб'єкти господарської діяльності, що мають ліцензію на
постачання природного газу за регульованим тарифом, відкривають в
установах уповноваженого банку розподільчі рахунки для зарахування
коштів за відпущений природний газ і надані послуги з його
транспортування. Алгоритм розподілу коштів розробляється НАК
"Нафтогаз України" та затверджується НКРЕ.
7. Вартість природного газу, який НАК "Нафтогаз України"
закуповує у НАК "Надра України", визначається згідно з балансом
газу та діючими цінами його реалізації для відповідних категорій
споживачів.
8. Постачання природного газу споживачам, розташованим у
місцях його видобутку, здійснюється безпосередньо газодобувними
підприємствами, які транспортують цей газ власними газопроводами.
9. Постачальниками природного газу можуть бути суб'єкти
господарської діяльності, які в установленому порядку отримали
ліцензію на постачання природного газу.
10. Постачальники природного газу:
подають Мінпаливенерго, НКРЕ, НАК "Нафтогаз України" не
пізніше ніж до 20 грудня року, що передує наступному, інформацію
щодо прогнозних обсягів поставок газу на наступний рік згідно з
укладеними договорами;
укладають з газотранспортними підприємствами НАК "Нафтогаз
України" га суб'єктами господарської діяльності, що мають ліцензію
на транспортування природного і нафтового газу розподільними
трубопроводами, договори про користування газотранспортною
системою;
забезпечують страховий запас газу в розмірі 10 відсотків
договірних квартальних обсягів його поставки споживачам у
натуральній або грошовій формі, крім обсягів його використання на
власні потреби. Витрати на зберігання страхового запасу газу несе
його власник. Сума коштів для закупівлі страхового запасу газу,
яка перераховується на спеціальний рахунок НАК "Нафтогаз України",
визначається відповідно до встановленого порядку. Страховий запас
газу для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються
з державного та місцевих бюджетів, створює НАК "Нафтогаз України";
подають Мінпаливенерго, НАК "Нафтогаз України" та НКРЕ не
пізніше ніж за 10 днів до початку місяця реалізації газу
інформацію про укладені договори на його поставку, довідку про
наявні ресурси газу та їх плановий розподіл за регіонами та
споживачами;
забезпечують разом з газотранспортними підприємствами НАК
"Нафтогаз України" та суб'єктами господарської діяльності, що
мають ліцензію на транспортування природного і нафтового газу
розподільними трубопроводами, облік реалізованого газу;
укладають з Держкоменергозбереження або з газотранспортними
підприємствами НАК "Нафтогаз України" та суб'єктами господарської
діяльності, що мають ліцензію на транспортування природного і
нафтового газу розподільними трубопроводами, договори на виконання
робіт, пов'язаних з обмеженням та відключенням від газопостачання
споживачів-боржників. При цьому відповідні доручення надаються
постачальниками не пізніше ніж за 5 днів до початку відключення;
подають за підсумками роботи за відповідний місяць до
Мінпаливенерго та НКРЕ не пізніше ніж через 20 днів після
закінчення звітного періоду погоджений з газотранспортними
підприємствами НАК "Нафтогаз України" та суб'єктами господарської
діяльності, що мають ліцензію на транспортування природного і
нафтового газу розподільними трубопроводами, звіт про надходження
газу та його реалізацію за регіонами, стан створення та
використання страхового запасу газу, розрахунки з експортерами або
газодобувними підприємствами за поставлений споживачам газ, а
також розрахунки споживачів з постачальниками за фактично
використаний газ.
11. Договори на поставку природного газу з промисловими
споживачами укладають постачальники газу, які отримують його за
зовнішньоекономічними договорами (контрактами), закуповують газ у
газодобувних підприємств НАК "Нафтагаз України", ДК "Газ України"
або є власниками газу, закачаного до підземних сховищ газу
України.
12. Газотранспортні та газодобувні підприємства НАК "Нафтогаз
України", а також суб'єкти господарської діяльності, що мають
ліцензію на транспортування природного і нафтового газу
розподільними трубопроводами:
забезпечують рівні умови доступу до газотранспортної системи
для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми
власності;
забезпечують транспортування природного газу згідно з
порядком використання газотранспортної системи на договірній
основі із споживачами;
виконують диспетчерські функції з контролю та регулювання
надходження і реалізації природного газу;
ведуть облік газу, протранспортованого та реалізованого
споживачам;
обмежують або припиняють подачу газу споживачам в
установленому порядку у разі неповного проведення розрахунків за
спожитий природний газ та надані послуги з його транспортування.
При цьому відповідальність за наслідки дій з припинення подачі
газу несе сторона, яка не виконала умов укладених договорів;
відповідно до порядку оформлення актів приймання-передачі
газу підписують до 5 числа місяця, що настає за звітним, акти
приймання-передачі газу, що пройшов через газорозподільні станції;
складають разом із споживачами та постачальником газу акти
про обсяги газу, використаного за місяць, і на підставі цих актів
складають до 10 числа місяця, що настає за звітним, реєстри
обсягів реалізації газу.
13. Постачання природного газу всім категоріям споживачів
здійснюється тільки за умови забезпечення його 100-відсоткової
оплати грошима.
14. У разі невиконання доручень постачальників природного
газу щодо обмеження або відключення від газопостачання
споживачів-боржників газотранспортні підприємства НАК "Нафтогаз
України", суб'єкти господарської діяльності, що мають ліцензію на
транспортування природного і нафтового газу розподільними
трубопроводами, та Держкоменергозбереження несуть відповідальність
згідно з договорами.
15. Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голови
місцевих держадміністрацій несуть персональну відповідальність за
часткове або повне припинення газопостачання, що сталося внаслідок
несвоєчасного проведення розрахунків за спожитий природний газ,
зумовленого недостатнім виділенням коштів для забезпечення
природним газом споживачів, що фінансуються з відповідних
бюджетів, а також внаслідок непередбачення коштів для надання
пільг і субсидій окремим категоріям громадян.