open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 10 серпня 2000 р. N 1250

Київ
Про затвердження Статуту відкритого акціонерного товариства

"Державний експортно-імпортний банк України"

На виконання розпорядження Президента України від 27 квітня
2000 р. N 189 ( 189/2000-рп ) "Про акціонування Державного
експортно-імпортного банку України" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Статут відкритого акціонерного товариства
"Державний експортно-імпортний банк України" (додається).

Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 34

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 10 серпня 2000 р. N 1250
СТАТУТ

відкритого акціонерного товариства

"Державний експортно-імпортний банк України"

I. Загальні положення
1. Відкрите акціонерне товариство "Державний
експортно-імпортний банк України" (далі - Банк) є банківською
установою, яка створена відповідно до розпорядження Президента
України від 27 квітня 2000 р. N 189 ( 189/2000-рп ), постанови
Кабінету Міністрів України від 27 червня 2000 р. N 1020
( 1020-2000-п ), законодавства України шляхом перетворення
Державного експортно-імпортного банку у відкрите акціонерне
товариство.
2. Банк є правонаступником усіх прав і обов'язків Державного
експортно-імпортного банку України.
3. Банк у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і Законами України "Про банки і банківську
діяльність" ( 872-12 ), "Про Національний банк України"
( 679-14 ), "Про підприємства в Україні" ( 887-12 ), "Про
господарські товариства" ( 1576-12 ), іншими законодавчими актами,
нормативними актами Національного банку та цим Статутом.
4. Повна назва Банку:
українською мовою - відкрите акціонерне товариство "Державний
експортно-імпортний банк України";
англійською мовою - Joint Stock Company "The State
Export-Import Bank of Ukraine".
Скорочена назва:
українською мовою - Укрексімбанк;
англійською мовою - Ukreximbank.
5. Засновником Банку є держава в особі Кабінету Міністрів
України.
6. Банк є юридичною особою, має відокремлене майно, може від
свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, у тому
числі укладати договори (угоди, контракти), бути позивачем та
відповідачем в суді, арбітражному або третейському судах.
Банк набуває статусу юридичної особи з дня його занесення
Національним банком до Реєстру банків, їх філій та представництв,
валютних бірж і фінансово-кредитних установ.
7. Банк і його філії мають гербові та інші печатки, штампи,
бланки із своїм найменуванням.
8. Місцезнаходження Банку (поштова адреса) - Україна, 03150,
м. Київ, вул. Горького, 127.
9. Засновник відповідає за зобов'язаннями Банку в межах
належних йому акцій.
Банк не відповідає за зобов'язаннями держави.
У разі виникнення зобов'язань Банку чи/та держави, пов'язаних
з виконанням Банком агентських (посередницьких) функцій,
взаємовідносини Банку з державою регулюються агентськими угодами,
укладеними між Кабінетом Міністрів України або іншим уповноваженим
згідно із законодавством органом та Банком.
Перелік послуг, які надаються Банком в рамках виконання
агентських (посередницьких) функцій, права, обов'язки та
відповідальність Банку і Кабінету Міністрів України або іншого
уповноваженого згідно із законодавством органу за угодами,
підписаними Банком, від його імені та за його дорученням,
визначаються агентською угодою, укладеною між Банком і Кабінетом
Міністрів України.
Банк під час виконання функцій, визначених агентською угодою,
діє як звичайний повірений і не несе відповідальності перед
Кабінетом Міністрів України за невиконання угод, укладених за його
дорученнями з третіми особами.
10. Банк є економічно самостійним і повністю незалежним від
органів державної влади в рішеннях, пов'язаних з його оперативною
діяльністю.
Банк провадить свою діяльність на комерційній основі.
Банк володіє, користується та розпоряджається майном, у тому
числі будівлями, спорудами, устаткуванням, інвентарем, фондами та
коштами на правах власності відповідно до законодавства. Банк має
право придбавати майно у власність та вчиняти щодо власного майна
будь-які дії, що не суперечать законодавству України.
11. Банк входить до складу банківської системи України.
Банк має самостійний баланс, кореспондентські рахунки у
Національному банку та в установах банків.
12. Банк несе повну відповідальність за збереження власних і
довірених йому клієнтами коштів, цінностей і майна.
II. Мета і предмет діяльності Банку
13. Метою діяльності Банку є сприяння економічному розвитку
України, надання кредитно-фінансової підтримки розвитку
зовнішньоекономічних відносин, структурній перебудові та розвитку
експортоорієнтованих та імпортозамінних галузей економіки, а також
одержання прибутку в інтересах Банку та його акціонерів від
надання банківських послуг, в тому числі шляхом:
залучення зовнішніх і внутрішніх кредитних ресурсів в
економіку України, насамперед в її пріоритетні галузі;
надання та отримання кредитів від імені та за дорученням
Кабінету Міністрів України;
фінансування та гарантування експортно-імпортних операцій
підприємств;
обслуговування державного зовнішнього боргу України - надання
кредитно-фінансової підтримки суб'єктам зовнішньоекономічної
діяльності з метою просування товарів вітчизняного виробництва на
зарубіжні ринки;
здійснення комплексу заходів щодо фінансування інвестиційних
проектів, у тому числі за рахунок бюджетних і позичкових коштів,
коштів суб'єктів підприємницької діяльності, іноземних інвестицій
та кредитів, супроводження інвестиційних проектів та контролю за
раціональним використанням залучених ресурсів;
надання банківських послуг, у тому числі у сфері
зовнішньоекономічної діяльності;
співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями,
урядовими та неурядовими організаціями іноземних держав з питань
залучення фінансових ресурсів в економіку України;
провадження інших видів діяльності та здійснення інших
операцій відповідно до законодавства та вимог цього Статуту.
14. Предметом діяльності Банку є виконання банківських
операцій згідно з наданими Національним банком ліцензіями та
провадження іншої діяльності в порядку, передбаченому
законодавством.
III. Статутний та інші фонди Банку
15. З метою забезпечення статутної діяльності Банк формує
статутний та створює резервний фонди. Банк може створювати
відповідно до законодавства і нормативних актів Національного
банку інші фонди, положення про які затверджуються правлінням
Банку.
16. Статутний фонд Банку становить 108 000 000 (сто вісім
мільйонів) гривень.
17. Банк може змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір
статутного фонду в порядку, визначеному законодавством.
Збільшення статутного фонду здійснюється шляхом випуску нових
акцій, обміну облігацій на акції або збільшення номінальної
вартості акцій.
Зменшення статутного фонду здійснюється шляхом зменшення
номінальної вартості акцій або зменшення кількості акцій шляхом
викупу частини акцій у їх власників з метою анулювання цих акцій.
Зменшення статутного фонду за наявності заперечень кредиторів
Банку та без дозволу Національного банку не допускається.
Рішення про зміни розміру статутного фонду набирає чинності з
дня внесення цих змін до Реєстру банків, їх філій та
представництв, валютних бірж і фінансово-кредитних установ.
18. Рішення про збільшення статутного фонду приймається
спостережною радою Банку за поданням правління Банку. Рішення про
зменшення розміру статутного фонду приймається Кабінетом Міністрів
України.
19. Резервний фонд Банку створюється у розмірі не менш як 25
відсотків статутного фонду. Розмір щорічних відрахувань до
резервного фонду становить не менш як 5 відсотків суми чистого
прибутку. Конкретний розмір резервного фонду та відрахувань до
нього встановлюється спостережною радою Банку.
IV. Акції Банку
20. Банк випускає 108 000 (сто вісім тисяч) простих іменних
акцій номінальною вартістю 1000 (одна тисяча) гривень кожна на всю
суму статутного фонду та проводить їх реєстрацію в порядку,
передбаченому законодавством.
21. Кожна акція є неподільною.
V. Прибуток Банку та порядок покриття збитків
22. Прибуток Банку формується за рахунок доходів від його
діяльності, зменшених на суму операційних та інших витрат, що
включаються до собівартості банківської діяльності відповідно до
законодавства.
Прибуток після сплати податків та інших обов'язкових платежів
залишається в повному розпорядженні Банку. Порядок розподілу
прибутку, визначення джерел та порядок покриття збитків
встановлюється спостережною радою Банку.
Збитки покриваються за рахунок резервного фонду, а в разі
недостатності його коштів за рахунок інших фондів Банку. В разі
коли фондів Банку недостатньо для покриття збитків, вони
покриваються за рахунок майна Банку в установленому законодавством
порядку. Банк не має право випускати акції для покриття збитків,
пов'язаних з його господарською діяльністю.
23. Порядок формування фондів Банку (крім статутного та
резервного) визначається та затверджується спостережною радою
Банку відповідно до вимог законодавства та нормативних актів
Національного банку.
VI. Види діяльності
24. Банк відповідно до мети своєї діяльності провадить:
операційну діяльність, зокрема щодо збереження коштів
клієнтів, розрахункове та касове обслуговування клієнтів тощо;
інвестиційну діяльність, зокрема щодо залучення та розміщення
коштів на внутрішньому та зовнішньому ринку, лізингу тощо;
фінансову діяльність, в тому числі щодо управління власним та
запозиченим капіталом;
діяльність, пов'язану із зберіганням та обслуговуванням обігу
цінних паперів на рахунках у цінних паперах та операціями емітента
з випущеними ним цінними паперами;
розроблення, виробництво, використання, експлуатація,
ввезення, вивезення криптосистем і засобів криптографічного
захисту інформації, надання послуг в галузі криптографічного
захисту інформації;
інші види діяльності, не заборонені законодавством.
Види діяльності, що підлягають ліцензуванню, провадяться
Банком після одержання відповідної ліцензії.
VII. Операції Банку
25. Банк відповідно до наданих йому Національним банком
ліцензій з додержанням вимог законодавства і нормативних актів
Національного банку може здійснювати такі операції:
залучення і розміщення грошових вкладів та кредитів;
здійснення розрахунків за дорученням клієнтів,
банків-кореспондентів та їх касове обслуговування;
ведення рахунків клієнтів і банків-кореспондентів;
фінансування капітальних вкладень за дорученням власників або
розпорядників інвестованих коштів;
випуск платіжних документів і цінних паперів (чеків,
акредитивів, акцій, облігацій, векселів тощо);
купівля, продаж і зберігання платіжних документів, цінних
паперів, а також операції з ними;
видача поручительств, гарантій та інших зобов'язань за третіх
осіб, що передбачають їх виконання у грошовій формі;
придбання права вимоги з поставки товарів і надання послуг,
прийняття ризику виконання таких вимог та інкасація цих вимог
(факторинг);
придбання за власні кошти засобів виробництва для передачі їх
в оренду (лізинг);
купівля у підприємств, установ, організацій та громадян і
продаж їм іноземної валюти готівкою і валюти, що перебуває на
рахунках і вкладах;
купівля і продаж в Україні та за кордоном банківських
металів;
залучення і розміщення дорогоцінних металів (у тому числі
банківських металів) на рахунках і вкладах та інші операції з цими
цінностями відповідно до міжнародної банківської практики;
довірчі операції (залучення та розміщення коштів, управління
цінними паперами тощо) за дорученням клієнтів;
надання консультаційних послуг;
проведення операцій з касового виконання державного бюджету
за дорученням Національного банку;
здійснення інших операцій з дозволу Національного банку.
VIII. Права Банку
26. З метою провадження своєї діяльності Банк має право
відповідно до законодавства:
відкривати за погодженням з Національним банком на території
України та за її межами філії і представництва, створювати дочірні
підприємства;
відповідно до законодавства приймати рішення щодо створення
підприємств будь-яких організаційних форм і видів, а також
придбавати акції інших акціонерних товариств;
входити до складу спілок, асоціацій, інших договірних та
статутних об'єднань, створюваних банками, для координації
діяльності та захисту своїх інтересів на території України та за
її межами;
провадити професійну діяльність як зберігач цінних паперів
(депозитарну діяльність);
залучати грошові кошти юридичних та фізичних осіб на
депозитні вклади на договірних засадах;
залучати грошові кошти нерезидентів;
запроваджувати нові види банківських послуг для своїх
клієнтів;
залучати та надавати від імені та за дорученням Кабінету
Міністрів України українським юридичним особам кредити в іноземній
валюті, повернення яких іноземним кредиторам гарантовано Кабінетом
Міністрів України, з метою сприяння розвитку пріоритетних галузей
економіки, здійснення структурної перебудови та модернізації
промисловості, розвитку експортного потенціалу вітчизняних
підприємств відповідно до державних програм (виконання агентських
(посередницьких) функцій);
самостійно встановлювати відсоткові ставки за активними та
пасивними операціями, а також розміри комісійних та інших
винагород за послуги;
одержувати від підприємств бухгалтерські звіти та баланси,
фінансові плани та інші відомості, необхідні для кредитування,
розрахунків та підтвердження платоспроможності клієнтів, а також
приймати для забезпечення кредитів у заставу майно, на яке може
бути звернено стягнення, отримувати заставлене майно у власність,
забезпечувати виконання зобов'язань іншими засобами, що
використовуються у банківській практиці;
перевіряти використання за цільовим призначенням виданих
Банком кредитів, а також наявність та умови збереження майна, яким
забезпечується виконання зобов'язань за виданими кредитами
(гарантіями);
обстежувати потенційні об'єкти інвестиційної діяльності,
створювати відповідний банк даних, здійснювати інформаційне
забезпечення учасників інвестиційного процесу;
самостійно визначати форми, системи та порядок оплати,
стимулювання праці співробітників;
мати у власності нерухоме майно, засоби зв'язку, обладнання,
транспортні засоби тощо;
здійснювати в межах, визначених законодавством, перевірку
грошових і розрахункових документів, бухгалтерських, звітних і
статистичних матеріалів підприємств, установ, організацій усіх
форм власності, які мають рахунки в установах Банку;
вести реєстри власників іменних цінних паперів, займатися
відповідальним збереженням цінних паперів (сертифікатів цінних
паперів) та/або обліком прав власності на ці папери;
придбавати в порядку, передбаченому законодавством, бойову
вогнепальну зброю для забезпечення відомчої охорони та служби
інкасації Банку;
провадити інші види діяльності, що не суперечать
законодавству.
27. Філії Банку мають право від його імені вживати заходи для
доарбітражного врегулювання спору, подавати в суди, арбітражні,
третейські суди позови, підписувати відзиви на позовні заяви,
звертатися із заявою про перевірку рішення, ухвали, постанови суду
у порядку нагляду, здійснювати інші процесуальні дії, передбачені
законодавством.
28. Банк формує відносини з клієнтами та
банками-кореспондентами на підставі договорів про надання
банківських та інших послуг, якими визначаються взаємні
зобов'язання та відповідальність сторін, відсоткові ставки,
комісійні винагороди, види забезпечення повернення кредитів,
отримання від клієнтів відповідної інформації та інші умови.
IX. Ресурси Банку
29. Ресурси Банку складаються з власних та залучених коштів у
національній та іноземних валютах.
30. Банк на договірних засадах може одержувати позички у
Національному банку.
31. Банк здійснює активні операції у межах наявних власних та
залучених ресурсів.
X. Захист інтересів клієнтів та банківська таємниця
32. З метою забезпечення захисту співробітників, клієнтів,
відвідувачів, цінностей та майна від протиправних посягань у межах
установ Банку охорона залежно від її категорії, встановленої
Національним банком, здійснюється службами охорони за рішенням
керівництва Банку, за винятком касових вузлів, які охороняються
підрозділами Державної служби охорони при МВС.
Умови та порядок організації охорони установ Банку
визначаються керівництвом банку відповідно до нормативних актів
Національного банку та МВС.
33. Банк гарантує таємницю здійснюваних операцій, рахунків і
вкладів своїх клієнтів і банків-кореспондентів. Усі службовці
Банку повинні забезпечувати таємницю здійснюваних операцій,
рахунків і вкладів банку, його клієнтів і банків-кореспондентів.
34. Відомості про операції, рахунки і вклади юридичних осіб
видаються цим юридичним особам, а також правоохоронним органам,
органам Державної податкової адміністрації та іншим державним
органам відповідно до законодавства.
35. Відомості про рахунки і вклади громадян видаються
клієнтам та їх представникам, а також судам, органам прокуратури,
служби безпеки, внутрішніх справ, податкової міліції у справах, що
перебувають у їх провадженні, відповідно до законодавства.
36. Відомості про рахунки і вклади у разі смерті їх власника
видаються особам, зазначеним власником рахунка і вкладу в
заповідальному розпорядженні Банку, державним нотаріальним
конторам у справах спадщини, що перебувають на розгляді, а також
іноземним консульським установам відповідно до законодавства.
37. На грошові кошти та інші цінності юридичних осіб і
громадян, що перебувають у Банку, арешт може бути накладено
відповідно до законодавства.
XI. Управління Банком
38. Органами управління Банку є спостережна рада та
правління.
39. Вищим органом управління Банку є спостережна рада.
Персональний склад спостережної ради затверджується Кабінетом
Міністрів України.
У своїй діяльності спостережна рада керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, Положенням про неї, що затверджується
Кабінетом Міністрів України.
Спостережна рада:
аналізує і визначає основні напрями діяльності та розвитку
Банку у сфері депозитної, кредитної та інвестиційної політики як
на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку;
установлює кількісний склад членів правління Банку;
за поданням голови правління Банку затверджує рішення про
призначення на посаду та звільнення з посади першого заступника і
заступників голови та інших членів правління Банку;
затверджує річні результати діяльності Банку, встановлює
порядок розподілу прибутку та затверджує терміни і порядок виплати
дивідендів;
визначає джерела та порядок покриття збитків;
за поданням правління Банку приймає рішення про створення,
реорганізацію та ліквідацію в установленому порядку філій,
представництв, дочірніх підприємств Банку, затверджує положення
про них та їх статути;
заслуховує звіти правління з основних питань діяльності Банку
та затверджує його зведений баланс;
призначає у разі потреби позачергові аудиторські перевірки
результатів фінансової діяльності Банку;
розробляє, затверджує положення про ревізійну комісію Банку
та її склад, заслуховує звіти ревізійної комісії.
Спостережна рада не втручається в оперативну діяльність
Банку.
Спостережну раду очолює голова, який має заступника, що
призначається головою спостережної ради.
Засідання спостережної ради проводиться не рідше ніж два рази
на рік.
Позачергові засідання скликаються на вимогу голови
спостережної ради або за пропозицією не менш як трьох членів
спостережної ради, а також на вимогу правління Банку.
Про проведення засідання члени спостережної ради
повідомляються персонально не пізніше ніж за 10 днів до визначеної
дати засідання.
Засідання спостережної ради є правомочним, якщо на ньому
присутні не менш як п'ять її членів.
Рішення спостережної ради приймаються простою більшістю
голосів. За однакової кількості голосів голос голови спостережної
ради є вирішальним.
Спостережна рада формується в кількості не менш як сім осіб.
Члени спостережної ради несуть згідно із законодавством
відповідальність за захист інтересів держави і Банку, збереження
банківської таємниці та іншої конфіденційної інформації, що стала
їм відома у зв'язку із здійсненням своїх повноважень.
У разі встановлення фактів порушення цих вимог правління
Банку може звернутися до спостережної ради з клопотанням про
звільнення від виконання обов'язків члена спостережної ради. Після
розгляду такого клопотання спостережна рада подає пропозиції
Кабінетові Міністрів України.
Спостережна рада має право делегувати окремі повноваження
правлінню Банку.
40. Постійно діючим виконавчим органом Банку є правління у
кількості не менш як одинадцять осіб, яке здійснює керівництво
оперативною (поточною) діяльністю Банку і несе відповідальність за
ефективність його роботи.
Членами правління Банку можуть бути тільки працівники Банку.
До складу правління входять голова правління, заступники
голови за посадою та інші члени правління. Голова правління
призначається на посаду та звільняється з посади державними
органами відповідно до законодавства. Заступники голови правління
Банку призначаються на посаду та звільняються з посади
спостережною радою за поданням голови правління. Рішення про
введення інших осіб до складу правління Банку приймаються
спостережною радою за поданням голови правління.
Кількісний склад правління Банку встановлюється спостережною
радою.
Правління діє від імені Банку в межах, передбачених
законодавством та цим Статутом.
До компетенції правління належать:
організація виконання рішень спостережної ради;
розгляд питань, які відповідно до законодавства та цього
Статуту підлягають розглядові та вирішенню спостережною радою,
підготовка відповідних матеріалів та пропозицій з цих питань;
затвердження стратегічних та поточних планів діяльності
Банку, бізнес-планів, фінансового плану, кошторисів витрат на
власні потреби;
розгляд фінансового та річного звіту і балансу Банку та
внесення їх на затвердження спостережній раді;
організація діяльності Банку, обліку та звітності,
внутрішньобанківського контролю, автоматизації банківських
операцій;
розгляд питань оперативної діяльності Банку, діяльності його
структурних підрозділів, філій, представництв та дочірніх
підприємств;
контроль за додержанням вимог законодавства працівниками
Банку;
затвердження правил процедури та інших внутрішніх нормативних
і методичних документів;
визначення основних засад ведення активних та пасивних
операцій;
затвердження порядку встановлення відсоткових ставок за
активними і пасивними операціями, а також розмірів комісійних та
інших винагород за послуги;
визначення систем, умов і розмірів оплати та стимулювання
праці працівників Банку;
прийняття рішень з питань соціального забезпечення і захисту
працівників Банку;
прийняття рішень з питань надання благодійної допомоги і
спонсорської підтримки;
розгляд матеріалів ревізій та перевірок, звітів керівників
установ Банку і прийняття за ними рішень;
визначення організаційної структури Банку;
підготовка пропозицій щодо створення в установленому порядку
філій, представництв, дочірніх підприємств Банку, а також їх
реорганізації і ліквідації, розгляд проектів їх статутів, положень
про них з подальшим поданням спостережній раді для прийняття
рішення;
надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посади
керівних працівників філій, представництв Банку, керівних
працівників структурних підрозділів Головного банку згідно із
затвердженою правлінням номенклатурою і керівників дочірніх
підприємств;
прийняття рішень з питань керівництва роботою філій,
представництв і дочірніх підприємств та здійснення контролю за
виконанням покладених на них завдань;
підготовка пропозицій щодо зміни розміру статутного фонду;
розгляд проектів змін та доповнень до цього Статуту та
внесення їх на затвердження в порядку, визначеному Кабінетом
Міністрів України та цим Статутом;
прийняття рішення про списання безнадійних активів Банку,
нестач та втрат його товарно-матеріальних цінностей, морально
застарілого та непридатного для подальшого використання обладнання
і транспортних засобів, а також витрат за припиненими капітальними
вкладеннями згідно з порядком покриття збитків, встановленим
спостережною радою;
створення постійно діючих робочих органів (комітетів,
комісій), яким у разі потреби можуть бути делеговані окремі
повноваження правління Банку;
затвердження символіки Банку;
вирішення інших питань діяльності Банку, внесених на розгляд
правління за рішенням голови правління, крім тих, що належать до
компетенції спостережної ради.
Правління діє в межах своєї компетенції та підзвітне
спостережній раді.
Засідання правління проводяться в міру потреби, але не рідше
одного разу на місяць.
Правління має право приймати рішення, якщо на його засіданні
присутні не менш як 2/3 його членів.
Рішення правління приймаються простою більшістю голосів його
членів, які беруть участь у засіданні. У разі рівної кількості
голосів голос головуючого на засіданні правління є вирішальним.
У разі незгоди з рішенням правління його члени можуть
повідомити про свою позицію спостережну раду.
Рішення правління оформляються протоколами засідань
правління.
Рішення правління проводяться в життя, як правило, наказами
та розпорядженнями Банку.
Робота правління організовується та проводиться на підставі
регламенту, що затверджується правлінням Банку.
41. Голова правління Банку:
здійснює керівництво діяльністю правління Банку і несе
персональну відповідальність за виконання покладених на правління
завдань;
без довіреності діє від імені Банку, представляє інтереси
Банку в усіх організаціях як в Україні, так і за її межами;
розпоряджається майном і коштами Банку відповідно до
законодавства;
вносить пропозиції спостережній раді щодо персонального
складу правління;
розподіляє обов'язки між заступниками голови правління та
іншими членами правління;
видає довіреності від імені Банку, підписує договори (угоди),
в тому числі зовнішньоекономічні договори (контракти), має право
встановлювати інший порядок підписання договорів (контрактів,
угод) та інших зобов'язань і документів від імені Банку;
підписує позовні заяви від імені Банку, має право
встановлювати інший порядок підписання таких заяв;
видає накази та розпорядження з питань діяльності Банку,
затверджує положення про його структурні підрозділи;
затверджує штатний розпис Банку;
приймає рішення про надання матеріальної допомоги працівникам
Банку;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників банку,
встановлює посадові оклади, надбавки, застосовує заходи
матеріального заохочення працівників, притягує до дисциплінарної
та матеріальної відповідальності;
здійснює інші повноваження від імені Банку.
Голова правління здійснює також інші функції за дорученням
спостережної ради та правління Банку.
XII. Організаційна структура Банку
42. Банк з усіма своїми філіями і представництвами є єдиною
системою.
43. Структура і мережа Банку будуються за принципом
централізації з вертикальним підпорядкуванням.
До структури Банку входять:
Головний банк;
філії Банку;
представництва Банку;
територіально відокремлені безбалансові відділення Головного
банку та філії.
Філії та представництва Банку не є юридичними особами і діють
від імені Банку на підставі положення про них.
44. Філії та представництва Банку очолюють керівники, які
призначаються на посаду та звільняються з посади головою правління
за погодженням з правлінням Банку.
45. Компетенція, функції та інші питання діяльності філій,
територіально відокремлених безбалансових відділень, представництв
Банку визначаються положенням про відповідний структурний
підрозділ, яке затверджується спостережною радою та реєструється
територіальними управліннями Національного банку.
46. Філії здійснюють банківські операції від імені Банку на
підставі наданого ним дозволу, погодженого з територіальним
управлінням Національного банку.
XIII. Ревізія та аудит діяльності Банку
47. Перевірка фінансово-господарської діяльності Банку
здійснюється ревізійною комісією Банку, персональний склад якої
від імені акціонерів затверджується спостережною радою за поданням
правління Банку терміном на три роки.
48. Положення про ревізійну комісію Банку затверджується
спостережною радою.
49. Ревізійна комісія подає спостережній раді звіт про
результати проведених нею перевірок.
50. Банківське регулювання та банківський нагляд за
діяльністю Банку здійснюється Національним банком в порядку,
встановленому законодавством України.
51. Контроль за фінансово-господарською діяльністю Банку
здійснює аудиторська служба Банку в порядку, встановленому
Національним банком та правлінням Банку.
52. Перевірки фінансової діяльності Банку можуть
здійснюватися аудиторськими фірмами, державними податковими
інспекціями, іншими державними органами у межах їх повноважень
згідно із законодавством.
XIV. Облік і звітність
53. Фінансовим роком Банку вважається календарний рік. Облік,
документообіг і звітність у Банку організовуються згідно з
вимогами, встановленими Національним банком.
54. Підсумки діяльності Банку відображаються в щомісячних і
річних балансах, звітах про прибутки і збитки, а також у річному
фінансовому звіті. Обсяги, форми звітності, інформація про
виконання Банком своїх зобов'язань та терміни їх подання
встановлюються відповідно до законодавства.
55. Банк публікує річний баланс, фінансовий звіт за формою і
в терміни, встановлені Національним банком, у спеціальному виданні
після підтвердження достовірності поданих у них відомостей
незалежним аудитором (аудиторською фірмою).
XV. Внесення змін та доповнень до Статуту
56. Рішення про внесення змін та доповнень до Статуту (за
винятком змін, що стосуються зменшення розміру статутного фонду)
приймаються спостережною радою за поданням правління Банку.
57. Зміни і доповнення до цього Статуту подаються для
реєстрації Національному банку і набирають чинності після внесення
їх до Реєстру банків, їх філій та представництв, валютних бірж і
фінансово-кредитних установ.
XVI. Припинення діяльності Банку
58. Припинення діяльності Банку провадиться шляхом його
реорганізації або ліквідації.
Реорганізація відбувається за рішенням Кабінету Міністрів
України або Національного банку.
При реорганізації Банку вносяться необхідні зміни до Статуту
та до Реєстру банків, їх філій та представництв, валютних бірж і
фінансово-кредитних установ.
У разі реорганізації вся сукупність прав та обов'язків Банку
переходить до його правонаступників.
Банк ліквідується за рішенням Кабінету Міністрів України,
суду, Національного банку у випадках, передбачених законодавством.
У разі ліквідації Банку за рішенням Кабінету Міністрів
України ліквідаційна процедура провадиться ліквідаційною комісією,
яка утворюється Кабінетом Міністрів України. Ліквідація у цьому
випадку здійснюється відповідно до Закону України "Про
господарські товариства" ( 1576-12 ) та нормативно-правових актів
Національного банку.
У разі ліквідації Банку Національним банком, ним утворюється
ліквідаційна комісія, яка діє відповідно до нормативно-правових
актів Національного банку.
Якщо Банк визнається банкрутом, порядок утворення і роботи
ліквідаційної комісії, а також умови ліквідації Банку визначаються
відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ).
59. Ліквідація вважається завершеною, а Банк таким, що
припинив свою діяльність, з моменту внесення запису про це до
Реєстру банків, їх філій та представництв, валютних бірж і
фінансово-кредитних установ.
60. У разі ліквідації Банку документи, пов'язані з його
діяльністю, передаються на зберігання до архіву Національного
банку.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: