open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАїНИ
П О С Т А Н О В А
N 266 від 04.06.99 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

21 червня 1999 року
vd990604 vn266 за N 402/3695
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Нацбанку

N 69 ( z0216-01 ) від 19.02.2001 )
Про затвердження Змін і доповнень до Інструкції N 4

про організацію роботи з готівкового обігу

установами банків України

У зв'язку з потребою приведення положень Інструкції N 4 про
організацію роботи з готівкового обігу установами банків України у
відповідність з положеннями Указу Президента України від 11.05.99
N 491 ( 491/99 ) "Про внесення змін до Указу Президента України
від 12 червня 1995 року N 436" у частині здійснення готівкових
операцій Правління П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Зміни і доповнення до Інструкції N 4
( v0004500-95 ) про організацію роботи з готівкового обігу
установами банків України, затвердженої постановою Правління
Національного банку України від 20.06.95 N 149 ( v0149500-95 ), в
редакції постанови Правління від 13.10.97 N 335 ( z0529-97 ),
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.11.97 за
N 529/2333 (додаються). 2. Департаменту готівково-грошового обігу (Н.В.Дорофєєва)
довести цю постанову до відома регіональних управлінь
Національного банку України та комерційних банків для використання
в роботі. 3. Постанова набуває чинності через 10 днів після
опублікування в "Офіційному віснику України".
Голова В.А.Ющенко
Затверджено

Постанова Правління Національного

банку України

04.06.99 N 266
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

від 21 червня 1999 року

за N 402/3695
Зміни і доповнення до Інструкції N 4

про організацію роботи з готівкового обігу

установами банків України
1. У другому абзаці пункту 2 розділу 1 слова "і
прогнозування" вилучити. 2. Додатки NN 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 21 вилучити і
відповідно додатки NN 1, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22
вважати додатками 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12. 3. Розділи II і III викласти в такій редакції :
"Розділ II
Прогнозування готівкового обігу
4. Прогноз готівкового обігу встановлює розмір і джерела
надходжень готівки до кас банків, розмір і цільове спрямування
готівки, виданої з кас банків, розмір випуску грошей або вилучення
їх з обігу в цілому по країні, Автономній Республіці Крим і
областях та здійснюється на підставі аналізу динаміки звітних
показників касових оборотів та прогнозних і звітних показників
балансу грошових доходів та витрат населення. 5. Порядок і форми складання розрахунків балансу грошових
доходів і витрат населення визначаються: звітного - Державним
комітетом статистики України; прогнозного - Міністерством
економіки України. Під час складання звітного балансу грошових доходів і витрат
населення Кримське республіканське, обласні та по м. Києву і
Київській області управління Національного банку України (далі -
регіональні управління НБУ) подають регіональним державним
статистичним органам звітну інформацію про касові обороти. 6. Прогнози касових оборотів складаються на підставі
показників економічного і соціального розвитку на регіональному
рівні з урахуванням основних напрямів державної грошово-кредитної
політики. Для обгрунтування прогнозних розрахунків регіональні
управління НБУ щоквартально аналізують стан готівкового обігу в
області. У процесі аналізу визначаються: - тенденції, що складаються в готівковому обігу, структура
обігу; - джерела надходжень готівки в каси банків та напрями видачі
її з кас банків; - швидкість повернення готівки в каси банків; - зміни в тенденціях економічного розвитку в регіоні; - динаміка індексу споживчих цін; - рівень інкасації готівкової виручки у сфері споживчого
ринку; - зміни в напрямах використання грошових доходів населення та
джерел їх формування. 7. Прогноз касових оборотів складається за такими джерелами
надходжень і напрямами видачі готівки:
ПРИХОД NN

символів
Надходження торговельної виручки 02 Надходження виручки від усіх видів транспорту 05 Надходження квартирної плати і комунальних платежів 08 Надходження виручки видовищних підприємств 09 Надходження виручки підприємств побутового обслуговування 11 Надходження на рахунки колективних сільсько- господарських підприємств 13 Надходження на рахунки за вкладами громадян 16 Надходження від підприємств зв'язку 17 Надходження від продажу іноземної валюти 30 Інші надходження (включаючи повернення заробітної плати) 32 Підкріплення оборотної каси з резервних фондів 38
ВИДАТКИ
Видача на оплату праці, грошові виплати і заохочення, інші виплати, що не входять до складу фонду оплати праці 40 Видача на закупівлю сільськогосподарських продуктів 46 Видача з рахунків колективних сільсько- господарських підприємств 47 Видача на виплату пенсій, допомоги і страхових відшкодувань 50 Видача на купівлю товарів, оплату послуг і за виконані роботи 53 Видача з рахунків за вкладами громадян 55 Видача грошей за придбану іноземну валюту 56 Видача підкріплень підприємствам зв'язку 59 Видача на інші цілі 61 Перерахування з оборотної каси до резервних фондів 73
Зміст статей касових оборотів викладено в додатку 12 до цієї
інструкції.
8. Регіональні управління НБУ для складання прогнозів касових
оборотів одержують від республіканських, обласних органів
виконавчої влади (у тому числі від органів статистики) такі звітні
та прогнозні матеріали: - розрахунки роздрібного товарообороту державної і
кооперативної торгівлі і дані про обсяги продажу товарів за
безготівковим розрахунком; - розрахунки доходів за окремими видами платних послуг, що
надаються населенню; - розрахунки про надходження страхових платежів і виплати
страхових відшкодувань; - фонд оплати праці; - дані про обсяги реалізації послуг зв'язку населенню,
прогнозні розрахунки реалізації друкованих видань за раніше
сплаченою передплатою, а також дані про очікувані в цьому кварталі
надходження передплати готівкою; - дані про витрати на виплату пенсій і допомог. 9. Регіональні управління НБУ складають прогнози готівкового
обороту за формами додатків 2, 3, 4, 5 відповідно до положень
розділу III цієї інструкції "Складання прогнозних розрахунків за
окремими статтями". Комерційні банки для визначення потреби в готівці можуть
використовувати методику прогнозних розрахунків касових оборотів
за окремими статтями, що пропонується для регіональних управлінь
НБУ. 10. Розподіл квартальних прогнозів касових оборотів за
місяцями установи НБУ здійснюють з урахуванням: а) кількості днів кожного місяця та інших особливостей; б) можливих змін за місяцями обсягу роздрібного
товарообороту, фонду оплати праці, обсягу закупівлі продукції і
продуктів її переробки (залежно від сезонності роботи окремих
галузей промисловості, сільського господарства, будівництва,
впливу свят і т.ін.); в) строків сплати населенням податків, зборів і інших
платежів; часу масових відпусток робітників і службовців. 11. Регіональні управління НБУ прогнози касових оборотів
надсилають Національному банку України електронною поштою за 10
робочих днів до початку кварталу. 12. Департамент готівково-грошового обігу Національного банку
України складає квартальні прогнози касових оборотів у цілому по
країні, Автономній Республіці Крим, областях і місту Києву із
щомісячним розподілом. Регіональні управління НБУ для обгрунтування прогнозних
розрахунків касових оборотів складають прогнози за статтями,
наведеними в розділі III.

Розділ III
Складання прогнозних розрахунків касових оборотів за окремими
статтями
Надходження торговельної виручки
13. Розрахунок надходжень торговельної виручки складається за
формою додатка 2. За основу розрахунку береться прогноз
роздрібного товарообороту торговельних підприємств, включаючи
товарооборот громадського харчування. 14. Визначення фактичних обсягів роздрібного товарообороту
здійснюється згідно з Інструкцією про облік роздрібного
товарообороту і товарних запасів, затвердженою наказом
Міністерства статистики України від 28.12.96 N 389 ( z0013-97 ) і
зареєстрованою Міністерством юстиції України 28.01.97 за
N 13/1817. Крім того, враховується товарооборот підприємств, які не
звітуються перед органами державної статистики щодо товарообороту,
виручка яких відображається за символом 03 згідно з Методичними
вказівками про порядок складання статистичної звітності про касові
обороти банків України (додаток 12), а також передплата, що
надходить у цьому кварталі готівкою за періодичні видання
майбутнього періоду. 15. З одержаної суми відраховуються суми виручки, що не
інкасуються (додаток 2, рядок 5). Елементи виручки, що не інкасуються, розраховуються на
підставі річного звіту про оборот каси з урахуванням їхньої
питомої ваги в роздрібному товарообороті. 16. Сума виручки, що не інкасується, прогнозується з
урахуванням фактичного відсотка інкасації, аналізу його динаміки
за минулий час та прогнозу роздрібного товарообороту по регіону. Розрахований на період, що прогнозується, процент інкасації
торговельної виручки порівнюється з фактичним процентом інкасації
за минулий час; аналізуються причини змін процента інкасації, їх
обгрунтованість, можливості збільшення розміру інкасації. 17. Решта торговельної виручки підлягає інкасації, тобто має
бути здана торговельними підприємствами безпосередньо в банк
готівкою та розрахунковими чеками, переказана торговельними
підприємствами на їхні рахунки в банку через пошту, а також
надійти на рахунки торговельних підприємств безготівковими
перерахуваннями від населення в оплату за товари. 18. До загальної суми надходжень торговельної виручки
вносяться поправки на різницю в перехідній виручці на початок і
кінець кварталу (місяця): - поправка на перехідну виручку на початок і кінець періоду
робиться в тому разі, якщо в періоді, що прогнозується, кількість
днів торгівлі не збігається з кількістю днів, за які установа
банку обліковує за своїм балансом надходження виручки, а також,
якщо кількість днів збігається, але є різниця в розмірах
перехідної виручки на початок і кінець періоду, що прогнозується. При цьому сума виручки, що підлягає здаванню торговельними
підприємствами на їхні рахунки в банку, в періоді, що
прогнозується, збільшується на суму виручки від торгівлі за
останні дні періоду, що передує прогнозованому, і буде проведена
за балансом установи банку у кварталі (місяці), що прогнозується,
і зменшується на суму виручки від торгівлі за останні дні періоду,
що прогнозується, яка буде прийнята на баланс установи банку в
наступному кварталі (місяці). Після цього визначається сума торговельної виручки, що
здається підприємствам поштового зв'язку для переказу в банк; у
каси банків готівкою; що надходить у банк розрахунковими чеками і
перерахуваннями від населення в оплату за товари. 19. У разі визначення суми торговельної виручки, що надходить
через підприємства поштового зв'язку, слід виходити з обороту
торговельних підприємств, які здають виручку на підприємства
поштового зв'язку, а також брати до уваги фактичний розмір цих
надходжень за минулий час. Суми торговельної виручки, що надходять розрахунковими чеками
і безготівковими перерахуваннями в оплату за товари, визначаються
з урахуванням даних за попередні періоди і здійснюваних заходів
щодо розвитку цих форм розрахунків. Суми торговельної виручки, яка здається на підприємства
поштового зв'язку, враховуються в прогнозних розрахунках касових
оборотів за операціями підприємств поштового зв'язку.
Видача на оплату праці, грошові виплати і заохочення, інші
виплати, що не входять до складу фонду оплати праці
20. Розмір видачі готівки на оплату праці, що прогнозується,
визначається регіональними управліннями НБУ з урахуванням
фактичних даних про склад фонду оплати праці в цілому по
республіці, області та його динаміки за минулий час. 21. Для визначення прогнозного розміру видачі готівки з кас
банків на заробітну плату та інші види оплати праці регіону
регіональні управління НБУ: - виключають із загальної суми фонду оплати праці області,
республіки суми безготівкових перерахувань і утримань (додаток 3,
рядок 2, 3); - додають суму податків, що утримуються при видачі допомоги
за тимчасовою непрацездатністю, і суму депонованої заробітної
плати з урахуванням динаміки та аналізу фактичних даних за минулий
час. До одержаної суми видачі готівки на виплату заробітної плати,
включаючи премії, додають суми видачі на інші види оплати праці,
що не входять у фонд оплати праці. 22. При складанні прогнозних розрахунків на оплату праці не
враховуються суми прибуткового податку з громадян, перерахувань в
Пенсійний фонд України, Державний фонд сприяння зайнятості
населення та членських внесків громадських організацій, які
утримуються із заробітної плати. 23. Сума заробітної плати, що перераховується на рахунки
банків для зарахування на вклади, приймається на підставі аналізу
динаміки за минулий час (звітність про касові обороти за формою
748) з урахуванням можливих змін цієї форми розрахунків у
прогнозному періоді. 24. Суми депонованої, тобто не виплаченої у встановлений
строк окремим робітникам і службовцям заробітної плати,
визначаються, виходячи з відносного рівня, що склався в аналогічні
тому, що прогнозується, періоди минулих років, а також за останні
місяці - на підставі звітності про касові обороти за статтею
"Повернення заробітної плати". Обсяг депонованих сум, що
запроектований до здавання в банк при розрахунку статті "Видача на
заробітну плату", має бути врахований при визначенні розміру
приходу готівки за статтею прогнозного розрахунку "Інші
надходження". 25. Видача готівки на оплату праці збільшується на суми
виплат, що здійснюються за строками, які припадають на перші числа
наступного кварталу у зв'язку з вихідними днями, і зменшуються на
суми, що виплачені у кварталі, що передує прогнозованому. 26. При розподілі видачі готівки на заробітну плату за
місяцями враховується, що в четвер і п'ятницю здійснюють видачу
готівки на виплату заробітної плати за строками, що припадають на
суботу й неділю (у четвер може також проводитися видача грошей за
строками, що припадають на п'ятницю); тим підприємствам, вихідні
дні яких не збігаються із суботою і неділею, видача готівки на
виплату заробітної плати за строками, що припадають на вихідні дні
підприємств, проводиться напередодні цих днів. Якщо місяць
закінчується середою, то платежі за строками, які припадають на
наступний місяць, не прогнозуються. Має бути врахована також
видача грошей на виплату заробітної плати за строками, що
припадають на святкові дні.
Видача на виплату пенсій, допомоги і страхових відшкодувань
27. Загальний обсяг пенсій, допомоги і страхових відшкодувань
визначається на підставі прогнозних і звітних матеріалів органів
Пенсійного фонду України (про виплати трудових пенсій за віком, за
інвалідністю, у разі втрати годувальника, за вислугу років та
соціальних пенсій, виплати допомоги сім'ям на дітей, доплати,
передбачені Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії
їх соціального захисту" ( 3551-12 ), виплати пенсій та допомоги,
які фінансуються за рахунок Державного бюджету України, додаткові
грошові виплати, виплати пенсій та допомоги, передбачених Законом
України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), виплати,
передбачені Законом України "Про зайнятість населення" ( 803-12 ),
Фонду соціального страхування України (про витрати за тимчасовою
непрацездатністю, витрати за вагітністю і пологах, витрати при
народженні дитини, витрати на поховання), органів Державного
казначейства України (про виплати пенсій військовослужбовцям
офіцерського складу). 28. Із загальної суми усіх видів допомог і страхових
відшкодувань виключають податки, що утримують при виплаті допомоги
за тимчасовою непрацездатністю, а також бюджетних асигнувань на
оплату поштових послуг при виплаті пенсій через підприємства
поштового зв'язку. 29. При розподілі виплат пенсій і допомоги за окремими
каналами (пошта, каси банків) регіональні управління враховують
таке: - допомога за тимчасовою непрацездатністю, за вагітністю та
пологами, допомога на дітей малозабезпеченим родинам та інші види
допомоги за рахунок бюджету соціального страхування виплачуються
за місцем роботи одержувачів підприємствами, які отримують на ці
цілі готівку в установах банків; - пенсії, допомога інвалідам з дитинства, допомога
багатодітним і одиноким матерям виплачується через підприємства
поштового зв'язку або за їхнім бажанням можуть перераховуватися на
поточні (вкладні) рахунки в установах банків; - страхові суми за дорученням органів страхування
виплачуються установами банків або перераховуються на поточні
(вкладні) рахунки; - пенсії, що належать пенсіонерам-військовослужбовцям та
їхнім родинам, виплачуються установами банків або можуть за їхнім
бажанням виплачуватись через підприємства поштового зв'язку чи
перераховуватися на поточні (вкладні) рахунки. 30. Фактичний розмір виплат через підприємства поштового
зв'язку визначається як різниця між загальною сумою усіх видів
пенсій, допомоги, з одного боку, і сумами, що видаються через
установи банків, з другого. 31. Прогнозний загальний обсяг пенсій, допомоги і страхових
відшкодувань розподіляється по каналах виплат на підставі
відсотків фактичних виплат по кожному каналу. 32. Враховані у прогнозних розрахунках касових оборотів за
пенсіями і допомогами суми виплат через підприємства поштового
зв'язку мають збігатися з відповідними показниками прогнозних
розрахунків касових оборотів за операціями зв'язку.
Надходження від підприємств поштового зв'язку і видача
підкріплень цим підприємствам
33. Підприємства поштового зв'язку здійснюють операції з
приймання і видачі готівки. У результаті цих операцій у
підприємств поштового зв'язку або створюється надлишок грошей,
який повинен бути зданий до банку, або виникає потреба в грошових
підкріпленнях, що надходять з кас банків. В обліку про касові обороти установ банків відображаються
повністю всі надходження грошей до банку від підприємств поштового
зв'язку і вся видача їм грошових підкріплень, а в прогнозних
розрахунках касових оборотів передбачається лише сальдо цих
операцій тільки в приході або тільки у видатках. 34. Регіональні управління Національного банку України
одержують від підприємств поштового зв'язку дані про обсяг
реалізації послуг зв'язку населенню (звітні й прогнозні). За
рештою операцій, що здійснюються через пошту, розрахунки
складаються на підставі звітних даних банків. 35. При визначенні окремих показників прогнозних розрахунків
з операцій підприємств поштового зв'язку регіональні управління
НБУ керуються таким: - обсяг реалізації послуг зв'язку населенню приймається на
підставі даних підприємств поштового зв'язку; - надходження торговельної виручки передбачаються в
прогнозних розрахунках з операцій підприємств поштового зв'язку в
сумах, що визначені у відповідному прогнозному розрахунку касових
оборотів; - виплати пенсій і допомоги прогнозуються відповідно до
розрахунків з пенсій і допомоги. 36. Сальдо інших операцій підприємств поштового зв'язку (за
приходом або за видатками) приймається в прогнозних розрахунках,
виходячи з фактичного його рівня за аналогічні прогнозованому
періоди минулих років. За минулий час це сальдо виводиться як
різниця між усіма показниками приходу і видатків, що наведені в
розрахунку, включаючи підкріплення, що одержані цими
підприємствами з банку, і здавання ними надлишків до банку. 37. Регіональні управління НБУ при визначенні окремих
показників прогнозних розрахунків касових оборотів з операцій
підприємств поштового зв'язку в цілому по регіону забезпечують
взаємопов'язання прогнозних розрахунків за відповідними статтями
касових оборотів (надходження торговельної виручки, на виплату
пенсій, допомоги і страхових відшкодувань тощо).
Інші статті надходжень та видатків
38. Прогнозні розрахунки за статтями "Надходження виручки від
усіх видів транспорту", "Надходження квартирної плати і
комунальних платежів", "Надходження виручки видовищних
підприємств", "Надходження виручки підприємств побутового
обслуговування", "Надходження на рахунки колективних
сільськогосподарських підприємств", "Надходження на рахунки за
вкладами громадян", "Надходження від продажу іноземної валюти",
"Видача на закупівлю сільськогосподарських продуктів", "Видача з
рахунків колективних сільськогосподарських підприємств", "Видача
на купівлю товарів, оплату послуг і за виконані роботи", "Видача з
рахунків за вкладами громадян", "Видача грошей за придбану
іноземну валюту" здійснюються на підставі аналізу динаміки
фактичних надходжень та видатків за відповідними статтями в
минулому періоді з урахуванням змін факторів, що можуть вплинути
на їх обсяги в періоді, який прогнозується. 39. Стаття "Інші надходження" при складанні прогнозних
розрахунків включає сукупність сум, які враховуються у звітності
про касові обороти окремими показниками: "Надходження податків і
зборів", "Надходження на рахунки фізичних осіб - суб'єктів
підприємницької діяльності", "Надходження на рахунки орендарів та
фермерських господарств", "Повернення заробітної плати",
"Надходження від продажу акцій та інших цінних паперів", "Інші
надходження". 40. Стаття "Видача на інші цілі" при складанні прогнозних
розрахунків включає сукупність сум, що обліковуються у звітності
про касові обороти банку за статтями: "Видача на стипендії",
"Видача на витрати за відрядженнями", "Видача з рахунків фізичних
осіб - суб'єктів підприємницької діяльності", "Видача позик
індивідуальним позичальникам і готівки на операції ломбардів",
"Видача з рахунків орендарів та фермерських господарств", "Видача
на викуп акцій та інших цінних паперів", "Видача на інші цілі". При складанні прогнозу касових операцій враховується зміст
статей касових оборотів, викладених у додатку 12 "Методичні
вказівки щодо порядку складання статистичної звітності про касові
обороти банків України" (форми 747 і 748). 41. Касові обороти банків за статтями "Інші надходження" і
"Видача на інші цілі" на період, що прогнозується, визначається на
підставі аналізу фактичних даних за минулий час з тим, щоб
забезпечити максимальне залучення в каси банків готівки й економію
у витрачанні готівкових коштів підприємств".
4. В абзаці 2 пункту 43 слова "причини відхилень фактичних
надходжень і видачі готівки від прогнозів касових оборотів за
окремими статтями" вилучити. 5. Пункт 44 викласти в такій редакції: "Фактичні касові обороти за надходженнями і видатками повинні
сальдуватись за рахунок операцій за вкладами громадян, підприємств
зв'язку, які в обліку показуються розгорнуто за приходом і
видатками. Отже, при сальдуванні касові обороти за приходом і
видатками зменшуються на ту величину, яка при порівнянні виявилася
меншою". 6. Абзац 1 пункту 45 вилучити. 7. Пункт 46 доповнити абзацом 2 такого змісту: "Установи банків забезпечують своєчасне одержання від
підприємств, незалежно від форм власності та виду діяльності,
заявки-розрахунку на встановлення ліміту залишку готівки в касі
відповідно до форми додатка 6". 8. Абзац 19 пункту 47 викласти в такій редакції: "Порядок відкриття, здійснення операцій та закриття поточних
рахунків визначено Інструкцією про відкриття банками рахунків у
національній та іноземній валюті, затвердженою постановою
Правління Національного банку України від 18.12.98 N 527
( z0819-98 ) і зареєстрованою в Міністерстві юстиції України
24.12.98 за N 819/3259". 9. В абзаці 1 пункту 51 слова "в необхідних розмірах"
вилучити. 10. До пункту 58: абзаци 2 і 3 викласти в такій редакції: "Усі готівкові розрахунки підприємств і індивідуальних
підприємців між собою, а також з громадянами здійснюються як за
рахунок коштів, одержаних у касі банку, так і за рахунок виручки
(крім випадків, передбачених п.52). Сума платежу готівкою одного
підприємства (індивідуального підприємця) іншому підприємству
(індивідуальному підприємцю) не повинна перевищувати 3 тис.грн.
протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами.
При цьому кількість підприємств (індивідуальних підприємців), з
якими проводяться розрахунки, протягом дня не обмежується. Платежі
підприємства (індивідуального підприємця) іншому підприємству
(індивідуальному підприємцю) понад установлену граничну суму (3
тис.грн.) проводяться виключно в безготівковому порядку. Підприємства та індивідуальні підприємці одержують готівку з
власних поточних рахунків (як з основного, так і додаткових) в
установах банків у межах наявних на них коштів і мають витрачати
її виключно на визначені в чеку цілі, що не суперечать чинному
законодавству (у т.ч. нормативним актам НБУ). Підприємства та
індивідуальні підприємці повинні надавати обслуговуючій установі
банку (на її вимогу) звітні платіжні і розрахункові документи
(касові і товарні чеки, квитанції до прибуткових касових ордерів,
податкові накладні, договори купівлі-продажу, акти закупівлі,
рахунки-фактури тощо), які підтверджували б здійснені цільові
витрати готівки";
абзац 6 викласти в такій редакції: "Підприємства та індивідуальні підприємці, які здійснюють
розрахунки зі споживачами у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг за готівку через належним чином зареєстровані
електронні контрольно-касові апарати (ЕККА), повинні обов'язково
видавати споживачеві касовий чек, а під час виходу з ладу ЕККА або
на період тимчасового відключення електроенергії - товарний чек.
Умови застосування ЕККА, порядок видачі споживачам касових і
товарних чеків, відомості, які вони мають містити, контроль за
проведенням вищевказаних розрахунків із споживачами
регламентуються Положенням про порядок реєстрації і застосування
електронних контрольно-касових апаратів при розрахунках готівкою у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, затвердженим
наказом Державної податкової адміністрації України від 31.12.98
N 660 ( z0131-99 ) і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України
02.03.99 за N 131/3424" ;
абзац 9 викласти в такій редакції: "На бажання громадян кошти за придбані в них підприємствами
товари (виконані роботи, надані послуги) можуть бути перераховані
на їхні поточні, вкладні рахунки в установах банків, порядок
відкриття і здійснення операцій на яких установлено Інструкцією
про відкриття банками рахунків у національній та іноземній валюті,
затвердженою постановою Правління Національного банку України від
18.12.98 N 527 ( z0819-98 ) і зареєстрованою в Міністерстві
юстиції України 24.12.98 за N 819/3259".
11. В абзаці 1 пункту 59 слова "в касових заявках" вилучити. 12. Пункт 60 після слів "банків задовольняють" доповнити
словом "обгрунтовані", далі - за текстом. 13. У пункті 71 слова "і напрями витрачання грошей" замінити
на слова "і цільовим призначенням витрачання грошей". 14. До пункту 73: в абзаці 3 підпункту "а" речення: "Готівка, що видана під
звіт (у тому числі і на відрядження), але не витрачена і не
повернена до каси підприємства (в повній сумі, що була видана під
звіт, або в сумі, яка не підтверджена авансовими звітами), на
наступний день після закінчення зазначених вище строків
включається розрахунково до суми фактичного залишку готівки в касі
на кінець дня. Одержана в результаті розрахункова сума
порівнюється зі встановленим лімітом залишку готівки в касі"
вилучити;
абзац 4 підпункту "а" вилучити;
підпункт "а" доповнити новими абзацами 4 і 5 такого змісту: "За перевищення встановлених строків використання виданої під
звіт готівки та за видачу готівкових коштів під звіт без повного
звітування щодо раніше виданих коштів, за витрачання готівки з
виручки на виплати, пов'язані з оплатою праці за наявності
податкової заборгованості, а також у разі витрачання
підприємствами та індивідуальними підприємцями одержаних в
установі банку готівкових коштів не за цільовим призначенням та
неотримання ними при здійсненні готівкового платежу від їх
отримувача платіжного документа до них застосовуються фінансові
санкції згідно з чинним законодавством. У разі здійснення підприємствами (індивідуальними
підприємцями) готівкових розрахунків з іншими підприємствами
(індивідуальними підприємцями) понад установлену граничну суму
(3 тис.грн.) кошти в розмірі перевищення зазначеної суми
розрахунково додаються до фактичних залишків готівки в касі
платника готівки одноразово (того дня, коли було здійснено таку
операцію), з подальшим порівнянням одержаної суми із затвердженим
лімітом каси"; підпункт "г" викласти в такій редакції: "г) правильність витрачання готівки з виручки; правильність
витрачання готівки, що одержана в банку, враховуючи, що
підприємства та індивідуальні підприємці не мають права її
використовувати на інші цілі, крім показаних у чеку при отриманні
грошей. Особлива увага повинна приділятися цільовому витрачанню
готівки підприємствами та індивідуальними підприємцями при знятті
ними значних (понад 50 тис.грн.) сум з будь-якого зі своїх
банківських рахунків. Виявляються факти витрачання готівки з
виручки на виплати, пов'язані з оплатою праці, тими
підприємствами, що мають податкову заборгованість".
15. У додатку 1 розділи 1, 2, 3 вилучити. 16. У додатку 12 назву символу 19 викласти в такій редакції: "Надходження на рахунки орендарів та фермерських
господарств".

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: