У К А ЗПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Головне управліннядержавної служби України
( Із змінами, внесеними згідно з Указами ПрезидентаN 208/2000 від 11.02.2000
N 473/2000 від 21.03.2000
N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
1. Затвердити Положення про Головне управління державної
служби України (додається).
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк привести свої
рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 2 жовтня 1999 рокуУказом Президента України
від 2 жовтня 1999 року N 1272/99
ПОЛОЖЕННЯпро Головне управління державної служби України
1. Головне управління державної служби України
(Головдержслужба України) є центральним органом виконавчої влади
із спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові
України. ( Абзац перший пункту 1 в редакції Указу Президента
N 208/2000 від 11.02.2000 )
Головдержслужба України забезпечує проведення єдиної
державної політики у сфері державної служби та функціональне
управління державною службою.
2. Головдержслужба України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про державну
службу" ( 3723-12 ), іншими законами України, актами Президента
України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень Головдержслужба України організовує
виконання актів законодавства України та здійснює систематичний
контроль за їх реалізацією.
Головдержслужба України узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє
пропозиції щодо його вдосконалення та в установленому порядку
вносить їх на розгляд Президентові України і Кабінету Міністрів
України.
3. Основними завданнями Головдержслужби України є:
участь у формуванні та проведення разом з іншими державними
органами єдиної державної політики у сфері державної служби;
забезпечення функціонального управління державною службою;
прогнозування і планування потреби державних органів та їх
апарату в кадрах;
розроблення заходів щодо підвищення ефективності державної
служби, координація і контроль за їх виконанням;
здійснення методичного керівництва проведенням конкурсного
відбору, атестації державних службовців та заходів, спрямованих на
запобігання проявам корупції серед державних службовців;
організація підготовки, перепідготовки і підвищення
кваліфікації державних службовців;
координація роботи центральних і місцевих органів виконавчої
влади з керівниками державних підприємств, установ, організацій,
пов'язаної з укладенням з ними контрактів, їх підготовкою,
перепідготовкою та підвищенням кваліфікації;
організація та координація заходів щодо проведення наукових
досліджень з питань державної служби.
4. Головдержслужба України відповідно до покладених на неї
завдань:
1) розробляє і вносить на розгляд Кабінету Міністрів України
проекти нормативних актів з питань, що належать до її компетенції;
2) проводить аналіз фактичного складу державних службовців і
готує пропозиції державним органам про підвищення ефективності їх
роботи;
3) веде комп'ютерний облік даних про державних службовців
першої-третьої категорій;
4) здійснює заходи з удосконалення конкурсного відбору на
державну службу, проведення атестації державних службовців із
забезпеченням об'єктивної оцінки їх діяльності;
5) готує та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України
пропозиції про віднесення існуючих посад державних службовців, які
не перелічені у статті 25 Закону України "Про державну службу", а
також нових посад державних службовців до відповідних категорій;
6) готує проекти актів Президента України і Кабінету
Міністрів України про присвоєння рангів державним службовцям, які
займають посади, віднесені до першої та другої категорій;
7) надає висновки щодо призначення на посади та звільнення з
посад перших заступників і заступників керівників центральних
органів виконавчої влади, які відповідають за роботу кадрових
служб, попередньо розглядає питання про призначення на посади та
звільнення з посад керівників кадрових служб цих органів, а також
керівників апарату та керівників кадрових служб обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій,
директорів регіональних центрів підвищення кваліфікації державних
службовців і керівників державних підприємств, установ і
організацій;
8) здійснює методичне керівництво роботою з кадровим
резервом, аналізує пропозиції центральних і місцевих органів
виконавчої влади стосовно формування кадрового резерву на посади
державних службовців, призначення на які здійснюється Президентом
України за поданням Кабінету Міністрів України, а також Кабінетом
Міністрів України, і узагальнені матеріали щороку подає на розгляд
Кабінету Міністрів України;
9) здійснює заходи, спрямовані на запобігання проявам
корупції серед державних службовців, узагальнює звітність
центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань
додержання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією"
( 356/95-ВР ) та подає її Кабінету Міністрів України;
10) перевіряє в державних органах та органах місцевого
самоврядування додержання вимог Законів України "Про державну
службу", "Про боротьбу з корупцією" та інших актів законодавства з
питань державної служби;
11) у встановленому порядку проводить службові розслідування
з питань додержання державними службовцями законодавства про
державну службу, про боротьбу з корупцією, а також фактів
порушення етики поведінки державних службовців;
12) вносить в установленому порядку пропозиції про скасування
рішень з питань державної служби, прийнятих всупереч
законодавству, а також пропозиції про усунення виявлених недоліків
та притягнення до відповідальності винних посадових осіб;
13) веде Генеральний реєстр контрактів з керівниками
державних підприємств, установ і організацій, головами правлінь
акціонерних товариств, контрольний пакет акцій яких належить
державі, та забезпечує супроводження його комп'ютерного варіанта;
14) узагальнює інформацію центральних органів виконавчої
влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій про
стан роботи з керівниками підприємств, установ і організацій та
пропозиції щодо поліпшення цієї роботи і щороку інформує із
зазначених питань Кабінет Міністрів України;
15) аналізує потреби державних органів та органів місцевого
самоврядування у підготовці, перепідготовці та підвищенні
кваліфікації державних службовців і керівників державних
підприємств, установ і організацій, вносить відповідні пропозиції
щодо проведення цієї роботи;
16) організовує та координує розроблення науково-методичного
забезпечення навчального процесу, здійснює контроль за якістю
навчання;
17) формує державне замовлення на підготовку магістрів у
галузі освіти "Державне управління", укладає державні контракти з
відповідними вищими навчальними закладами і контролює їх
виконання;
18) контролює формування та виконання державними органами
державних замовлень на підвищення кваліфікації державних
службовців;
19) визначає разом з іншими державними органами вимоги до
закладів освіти для навчання державних службовців і керівників
державних підприємств, установ, організацій, здійснює конкурсний
відбір цих закладів, бере участь у їх ліцензуванні та акредитації,
а також у сертифікації та погодженні освітньо-професійних програм
підготовки і професійних програм підвищення кваліфікації в межах
своєї компетенції;
20) здійснює в межах своєї компетенції разом з іншими
органами виконавчої влади загальний контроль та
організаційно-методичне керівництво, а також надає
науково-методичну і консультаційно-інформаційну допомогу центрам
підвищення кваліфікації державних службовців, керівників державних
підприємств, установ і організацій та галузевим інститутам
післядипломної освіти;
21) визначає разом з державними органами пріоритетні напрями
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних
службовців і керівників державних підприємств, установ і
організацій, погоджує направлення за кордон державних службовців з
метою навчання, аналізує та веде облік даних з цих питань;
22) дає роз'яснення з питань, що належать до її компетенції;
23) організовує конференції, семінари і наради з питань
державної служби;
24) видає журнал "Вісник державної служби України", збірники
з довідковими, науковими та науково-методичними матеріалами і
працями з питань державної служби;
25) вносить у встановленому порядку пропозиції про
вдосконалення форм державної статистичної звітності з питань
державної служби;
26) провадить діяльність, пов'язану з вивченням досвіду
роботи державної служби в інших країнах, укладає в установленому
порядку угоди (договори) про співробітництво з іноземними
партнерами;
27) виконує функції робочого органу Координаційної ради з
питань державної служби при Президентові України, забезпечує
роботу консультативно-дорадчих органів, утворених при
Головдержслужбі України; ( Підпункт двадцять сьомий пункту 4 із
змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 473/2000 від
21.03.2000 )
28) установлює відомчі заохочувальні відзнаки та вирішує
питання про нагородження ними державних службовців;
29) здійснює інші функції, що випливають з покладених на неї
завдань.
5. Головдержслужба України має право:
1) залучати вчених, спеціалістів центральних і місцевих
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
2) утворювати у разі потреби комісії та експертні групи із
залученням учених, працівників центральних і місцевих органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за погодженням
з їх керівниками) для підготовки проектів актів законодавства,
здійснення їх експертизи та надання роз'яснень;
3) одержувати в установленому законодавством порядку від
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування,
державних підприємств, установ і організацій статистичні дані,
інші документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на
неї завдань;
4) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до її компетенції;
5) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням
у міжнародних організаціях та під час укладення відповідних
міжнародних договорів України.
6. Головдержслужба України у процесі виконання покладених на
неї завдань взаємодіє з державними органами та органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав.
7. Головдержслужба України у межах своїх повноважень на
основі та на виконання актів законодавства видає накази,
організовує і контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рішення
Головдержслужби України є обов'язковими для виконання центральними
та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх
форм власності та громадянами.
Нормативно-правові акти Головдержслужби України підлягають
державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
Головдержслужба України у разі потреби видає разом з іншими
центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування спільні акти.
8. Головдержслужбу України очолює Начальник, якого призначає
на посаду та звільняє з посади Президент України в установленому
порядку.
Начальник Головдержслужби України має перших заступників, у
тому числі першого заступника у зв'язках з Верховною Радою
України, та заступників, які призначаються на посаду та
звільняються з посади відповідно до законодавства. Розподіл
обов'язків між заступниками здійснює Начальник. ( Абзац другий
пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
Начальник Головдержслужби України здійснює керівництво
дорученими йому сферами діяльності і несе персональну
відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів
України за стан справ у цих сферах, визначає ступінь
відповідальності заступників Начальника і керівників структурних
підрозділів, погоджує продовження строку перебування на державній
службі осіб, які досягли встановленого законодавством граничного
віку перебування на державній службі.
Начальник призначає на посади та звільняє з посад працівників
центрального апарату Головдержслужби України, в тому числі за
погодженням з Кабінетом Міністрів України - керівників структурних
підрозділів центрального апарату Головдержслужби України. ( Пункт
8 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 280/2004
( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
повноважень Головдержслужби України, обговорення найважливіших
напрямів її поточної та перспективної діяльності в Головному
управлінні утворюється колегія у складі Начальника (голова
колегії), заступників Начальника за посадою, керівних працівників
Головдержслужби України, а також працівників інших центральних
органів виконавчої влади.
У разі потреби до складу колегії Головдержслужби України
можуть входити в установленому порядку інші особи. ( Пункт 9
доповнено абзацом другим згідно з Указом Президента N 280/2004
( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
Членів колегії затверджує та увільняє від виконання
обов'язків Кабінет Міністрів України за поданням Начальника
Головдержслужби України.
Рішення колегії проводяться у життя наказами Головдержслужби
України. ( Абзац четвертий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з
Указом Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
10. Гранична чисельність працівників Головдержслужби України
затверджується Кабінетом Міністрів України.
Структуру центрального апарату Головдержслужби України
затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з
Кабінетом Міністрів України.
Штатний розпис, кошторис видатків Головдержслужби України
затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з
Міністерством фінансів України.
Положення про структурні підрозділи центрального апарату
Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби
України. Пункт 10 в редакції Указу Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від
05.03.2004 )
11. Головдержслужба України є юридичною особою, має
самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства
України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням. ( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Указом
Президента N 280/2004 ( 280/2004 ) від 05.03.2004 )
Глава Адміністрації
Президента України М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ
Джерело:Офіційний портал ВРУ