У К А ЗПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Головне управліннядержавної служби України
( Із змінами, внесеними згідно з Указом ПрезидентаN 208/2000 від 11.02.2000 )
1. Затвердити Положення про Головне управління державної
служби України (додається).
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк привести свої
рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 2 жовтня 1999 рокуУказом Президента України
від 2 жовтня 1999 року N 1272/99
ПОЛОЖЕННЯпро Головне управління державної служби України
1. Головне управління державної служби України
(Головдержслужба України) є центральним органом виконавчої влади
із спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові
України. ( Абзац перший пункту 1 в редакції Указу Президента
N 208/2000 від 11.02.2000 )
Головдержслужба України забезпечує проведення єдиної
державної політики у сфері державної служби та функціональне
управління державною службою.
2. Головдержслужба України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про державну
службу" ( 3723-12 ), іншими законами України, актами Президента
України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень Головдержслужба України організовує
виконання актів законодавства України та здійснює систематичний
контроль за їх реалізацією.
Головдержслужба України узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє
пропозиції щодо його вдосконалення та в установленому порядку
вносить їх на розгляд Президентові України і Кабінету Міністрів
України.
3. Основними завданнями Головдержслужби України є:
участь у формуванні та проведення разом з іншими державними
органами єдиної державної політики у сфері державної служби;
забезпечення функціонального управління державною службою;
прогнозування і планування потреби державних органів та їх
апарату в кадрах;
розроблення заходів щодо підвищення ефективності державної
служби, координація і контроль за їх виконанням;
здійснення методичного керівництва проведенням конкурсного
відбору, атестації державних службовців та заходів, спрямованих на
запобігання проявам корупції серед державних службовців;
організація підготовки, перепідготовки і підвищення
кваліфікації державних службовців;
координація роботи центральних і місцевих органів виконавчої
влади з керівниками державних підприємств, установ, організацій,
пов'язаної з укладенням з ними контрактів, їх підготовкою,
перепідготовкою та підвищенням кваліфікації;
організація та координація заходів щодо проведення наукових
досліджень з питань державної служби.
4. Головдержслужба України відповідно до покладених на неї
завдань:
1) розробляє і вносить на розгляд Кабінету Міністрів України
проекти нормативних актів з питань, що належать до її компетенції;
2) проводить аналіз фактичного складу державних службовців і
готує пропозиції державним органам про підвищення ефективності їх
роботи;
3) веде комп'ютерний облік даних про державних службовців
першої-третьої категорій;
4) здійснює заходи з удосконалення конкурсного відбору на
державну службу, проведення атестації державних службовців із
забезпеченням об'єктивної оцінки їх діяльності;
5) готує та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України
пропозиції про віднесення існуючих посад державних службовців, які
не перелічені у статті 25 Закону України "Про державну службу", а
також нових посад державних службовців до відповідних категорій;
6) готує проекти актів Президента України і Кабінету
Міністрів України про присвоєння рангів державним службовцям, які
займають посади, віднесені до першої та другої категорій;
7) надає висновки щодо призначення на посади та звільнення з
посад перших заступників і заступників керівників центральних
органів виконавчої влади, які відповідають за роботу кадрових
служб, попередньо розглядає питання про призначення на посади та
звільнення з посад керівників кадрових служб цих органів, а також
керівників апарату та керівників кадрових служб обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій,
директорів регіональних центрів підвищення кваліфікації державних
службовців і керівників державних підприємств, установ і
організацій;
8) здійснює методичне керівництво роботою з кадровим
резервом, аналізує пропозиції центральних і місцевих органів
виконавчої влади стосовно формування кадрового резерву на посади
державних службовців, призначення на які здійснюється Президентом
України за поданням Кабінету Міністрів України, а також Кабінетом
Міністрів України, і узагальнені матеріали щороку подає на розгляд
Кабінету Міністрів України;
9) здійснює заходи, спрямовані на запобігання проявам
корупції серед державних службовців, узагальнює звітність
центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань
додержання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією"
( 356/95-ВР ) та подає її Кабінету Міністрів України;
10) перевіряє в державних органах та органах місцевого
самоврядування додержання вимог Законів України "Про державну
службу", "Про боротьбу з корупцією" та інших актів законодавства з
питань державної служби;
11) у встановленому порядку проводить службові розслідування
з питань додержання державними службовцями законодавства про
державну службу, про боротьбу з корупцією, а також фактів
порушення етики поведінки державних службовців;
12) вносить в установленому порядку пропозиції про скасування
рішень з питань державної служби, прийнятих всупереч
законодавству, а також пропозиції про усунення виявлених недоліків
та притягнення до відповідальності винних посадових осіб;
13) веде Генеральний реєстр контрактів з керівниками
державних підприємств, установ і організацій, головами правлінь
акціонерних товариств, контрольний пакет акцій яких належить
державі, та забезпечує супроводження його комп'ютерного варіанта;
14) узагальнює інформацію центральних органів виконавчої
влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій про
стан роботи з керівниками підприємств, установ і організацій та
пропозиції щодо поліпшення цієї роботи і щороку інформує із
зазначених питань Кабінет Міністрів України;
15) аналізує потреби державних органів та органів місцевого
самоврядування у підготовці, перепідготовці та підвищенні
кваліфікації державних службовців і керівників державних
підприємств, установ і організацій, вносить відповідні пропозиції
щодо проведення цієї роботи;
16) організовує та координує розроблення науково-методичного
забезпечення навчального процесу, здійснює контроль за якістю
навчання;
17) формує державне замовлення на підготовку магістрів у
галузі освіти "Державне управління", укладає державні контракти з
відповідними вищими навчальними закладами і контролює їх
виконання;
18) контролює формування та виконання державними органами
державних замовлень на підвищення кваліфікації державних
службовців;
19) визначає разом з іншими державними органами вимоги до
закладів освіти для навчання державних службовців і керівників
державних підприємств, установ, організацій, здійснює конкурсний
відбір цих закладів, бере участь у їх ліцензуванні та акредитації,
а також у сертифікації та погодженні освітньо-професійних програм
підготовки і професійних програм підвищення кваліфікації в межах
своєї компетенції;
20) здійснює в межах своєї компетенції разом з іншими
органами виконавчої влади загальний контроль та
організаційно-методичне керівництво, а також надає
науково-методичну і консультаційно-інформаційну допомогу центрам
підвищення кваліфікації державних службовців, керівників державних
підприємств, установ і організацій та галузевим інститутам
післядипломної освіти;
21) визначає разом з державними органами пріоритетні напрями
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних
службовців і керівників державних підприємств, установ і
організацій, погоджує направлення за кордон державних службовців з
метою навчання, аналізує та веде облік даних з цих питань;
22) дає роз'яснення з питань, що належать до її компетенції;
23) організовує конференції, семінари і наради з питань
державної служби;
24) видає журнал "Вісник державної служби України", збірники
з довідковими, науковими та науково-методичними матеріалами і
працями з питань державної служби;
25) вносить у встановленому порядку пропозиції про
вдосконалення форм державної статистичної звітності з питань
державної служби;
26) провадить діяльність, пов'язану з вивченням досвіду
роботи державної служби в інших країнах, укладає в установленому
порядку угоди (договори) про співробітництво з іноземними
партнерами;
27) виконує функції робочого органу Ради по роботі з кадрами
при Президентові України, забезпечує роботу
консультативно-дорадчих органів, утворених при Головдержслужбі
України;
28) установлює відомчі заохочувальні відзнаки та вирішує
питання про нагородження ними державних службовців;
29) здійснює інші функції, що випливають з покладених на неї
завдань.
5. Головдержслужба України має право:
1) залучати вчених, спеціалістів центральних і місцевих
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
2) утворювати у разі потреби комісії та експертні групи із
залученням учених, працівників центральних і місцевих органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за погодженням
з їх керівниками) для підготовки проектів актів законодавства,
здійснення їх експертизи та надання роз'яснень;
3) одержувати в установленому законодавством порядку від
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування,
державних підприємств, установ і організацій статистичні дані,
інші документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на
неї завдань;
4) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до її компетенції;
5) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням
у міжнародних організаціях та під час укладення відповідних
міжнародних договорів України.
6. Головдержслужба України у процесі виконання покладених на
неї завдань взаємодіє з державними органами та органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав.
7. Головдержслужба України у межах своїх повноважень на
основі та на виконання актів законодавства видає накази,
організовує і контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рішення
Головдержслужби України є обов'язковими для виконання центральними
та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх
форм власності та громадянами.
Нормативно-правові акти Головдержслужби України підлягають
державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
Головдержслужба України у разі потреби видає разом з іншими
центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування спільні акти.
8. Головдержслужбу України очолює Начальник, якого призначає
на посаду та звільняє з посади Президент України в установленому
порядку.
Начальник Головдержслужби України має заступників, які
призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до
законодавства. Розподіл обов'язків між заступниками здійснює
Начальник.
Начальник Головдержслужби України здійснює керівництво
дорученими йому сферами діяльності і несе персональну
відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів
України за стан справ у цих сферах, визначає ступінь
відповідальності заступників Начальника і керівників структурних
підрозділів, погоджує продовження строку перебування на державній
службі осіб, які досягли встановленого законодавством граничного
віку перебування на державній службі.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
повноважень Головдержслужби України, обговорення найважливіших
напрямів її поточної та перспективної діяльності в Головному
управлінні утворюється колегія у складі Начальника (голова
колегії), заступників Начальника за посадою, керівних працівників
Головдержслужби України, а також працівників інших центральних
органів виконавчої влади.
Членів колегії затверджує та увільняє від виконання
обов'язків Кабінет Міністрів України за поданням Начальника
Головдержслужби України.
Рішення колегії проводяться у життя наказами Начальника
Головдержслужби України.
10. Граничну чисельність працівників апарату Головдержслужби
України затверджує Кабінет Міністрів України.
Структура апарату Головного управління, штатний розпис і фонд
оплати праці працівників Головдержслужби України затверджуються в
установленому порядку.
Положення про структурні підрозділи Головного управління
затверджує Начальник Головдержслужби України.
11. Головдержслужба України є юридичною особою, має
самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Глава Адміністрації
Президента України М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ
Джерело:Офіційний портал ВРУ