open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 33/5 від 01.06.98 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

01 червня 1998 р.
vd980601 vn33/5 за N 360/2800
Затверджено

Наказ Міністерства юстиції

України 01.06.1998 р.

N 33/5 ( z0359-98 )

( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мін'юсту

N 9/5 ( z0070-99 ) від 05.02.99 )
Положення

про районні, районні у містах,

міські (міст обласного значення)

управління юстиції

1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного
значення) управління юстиції (далі - управління юстиції) є
територіальними органами Міністерства юстиції України (далі -
Мін'юст). Управління юстиції утворюється Мін'юстом і підпорядковується
йому, а також Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції
України в Автономній Республіці Крим, обласному, Київському та
Севастопольському міським управлінням юстиції. 2. Управління юстиції у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністра
юстиції України, актами місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування, актами Головного управління
юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
обласного, Київського та Севастопольського міських управлінь
юстиції та цим Положенням. 3. Основними завданнями управління юстиції є: участь в організації здійснення державної правової політики; забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина; забезпечення виконання рішень судів та інших органів,
контроль за своєчасністю, правильністю та повнотою виконання
рішень; забезпечення роботи установ нотаріату; забезпечення повної та своєчасної реєстрації актів
громадянського стану відповідно до вимог чинного законодавства; здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів
районних, районних у містах Києві та Севастополі державних
адміністрацій; *
---------------- * крім міських управлінь
---------------- * крім міських управлінь
здійснення легалізації місцевих об'єднань громадян та
реєстрації інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним
законодавством; здійснення у випадках, передбачених законодавством,
реєстрації прав на нерухоме майно, ведення реєстру застави майна; здійснення методичного керівництва правовою роботою в
місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в
установах і організаціях, надання зазначеним органам, а також
органам місцевого самоврядування методичної допомоги у приведенні
їхніх нормативних актів у відповідність до чинного законодавства; розвиток правової інформатизації, формування у громадян
правового світогляду; організація роботи з кадрами в апараті управління юстиції,
установах юстиції, підвищення їхньої кваліфікації. 4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього
завдань: 1) бере участь в організації здійснення державної правової
політики; 2) узагальнює практику застосування законодавства з питань,
що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства та подає їх до Головного управління
юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь
юстиції; 3) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів
районних, районних у містах Києві та Севастополі державних
адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших підрозділів, які
зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають
міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;*
---------------- * крім міських управлінь
---------------- * крім міських управлінь
4) забезпечує суди та установи юстиції інформацією з Єдиного
державного реєстру нормативних актів; 5) забезпечує функціонування та розвиток системи правової
інформатизації; 6) веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані
актів законодавства, нотаріальної та судової практики, надає
практичну допомогу районним (міським) судам та установам юстиції з
питань підтримання актів законодавства в контрольному стані; 7) забезпечує виконання рішень, ухвал, постанов судів у
цивільних справах, постанов у справах про адміністративні
правопорушення, вироків, ухвал та постанов судів у кримінальних
справах щодо майнових стягнень, а також постанов і рішень органів,
виконання яких покладено на державних виконавців; 8) організовує, забезпечує та контролює виконання міжнародних
договорів України з питань правової допомоги в цивільних,
сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань,
пов'язаних з діяльністю судів та установ юстиції; 9) узагальнює роботу з питань виконання судових рішень; 10) організовує навчання державних виконавців і поширює
позитивний досвід з питань виконання рішень; 11) здійснює - у випадках, передбачених законодавством -
легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків
зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та
місцевих громадських організацій, реєстрацію місцевих благодійних
організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та
міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих)
творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих
спілок, кредитних спілок, асоціацій та інших добровільних
об'єднань органів місцевого самоврядування, статутів
територіальних громад, веде відповідні реєстри та книги обліку; 12) здійснює контроль за додержанням місцевими громадськими
організаціями, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських,
міжнародних об'єднань громадян та місцевими громадськими
організаціями, місцевими благодійними організаціями, відділеннями
(філіями, представництвами) всеукраїнських та міжнародних
благодійних організацій, регіональними (місцевими) творчими
спілками, територіальними осередками всеукраїнських творчих
спілок, кредитними спілками, асоціаціями та іншими добровільними
об'єднаннями органів місцевого самоврядування, територіальними
громадами положень своїх статутів; 13) здійснює контроль за роботою суб'єктів підприємницької
діяльності та громадян, які займаються юридичною практикою та
судово-експертною діяльністю на підставі ліцензії Мін'юсту; 14) організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їхню
діяльність, вживає заходів щодо її поліпшення; 15) здійснює контроль за законністю вчинення нотаріальних дій
державними і приватними нотаріусами, обігом спеціальних бланків
нотаріальних документів та за організацією і змістом стажування
осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю; 16) готує матеріали на розгляд Головного управління юстиції
Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь
юстиції для підготовки подання щодо анулювання свідоцтва про право
на заняття нотаріальною діяльністю; 17) забезпечує належну діяльність органів реєстрації актів
громадянського стану, вживає заходів щодо подальшого її поліпшення
та здійснює контроль за їх роботою; 18) забезпечує правильну та своєчасну реєстрацію актів
громадянського стану, розгляд матеріалів про переміну прізвищ,
імен, по батькові, та про внесення виправлень, змін, доповнень до
записів актів громадянського стану, а також про поновлення
втрачених записів; 19) забезпечує належний облік, зберігання, витрачання бланків
свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану, метричних книг
та іншої документації, пов'язаної з реєстрацією актів
громадянського стану; 20) забезпечує підвідомчі органи реєстрації актів
громадянського стану бланками свідоцтв про реєстрацію актів
громадянського стану, записів актів громадянського стану, а також
іншою документацією; 21) вивчає та узагальнює практику застосування чинного
законодавства при реєстрації актів громадянського стану; 22) забезпечує складання та подання в установленому
законодавством порядку звітів про реєстрацію актів громадянського
стану та використання бланків свідоцтв про реєстрацію актів
громадянського стану; 23) організовує надання працівниками відділу реєстрації актів
громадянського стану громадянам додаткових платних послуг
правового і технічного характеру; 24) веде облік законодавства та практики роботи органів
реєстрації актів громадянського стану та забезпечує належне
ведення цієї роботи у відділі реєстрації актів громадянського
стану; 25) сприяє роботі кваліфікаційної комісії, створеної для
визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір
працювати у відділах реєстрації актів громадянського стану на
посадах керівника чи спеціаліста; 26) здійснює методичне керівництво правовою роботою в
місцевих органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах
та організаціях, перевіряє стан цієї роботи і дає рекомендації
щодо її поліпшення та приведення їх нормативних актів у
відповідність із законодавством, вживає заходів з метою підвищення
кваліфікації працівників юридичних служб, поширює кращі форми і
методи роботи з правового забезпечення господарської діяльності; 27) координує діяльність місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ,
організацій щодо правової освіти населення, формування у громадян
правового світогляду; 28) вивчає стан правової освіти та правового інформування в
навчальних закладах, на державних підприємствах, в установах,
організаціях, надає необхідну допомогу, бере участь в семінарах,
конференціях, олімпіадах правових знань, конкурсах з цих питань; 29) здійснює добір кадрів управління та установ юстиції,
формує резерв кадрів на відповідні посади, організовує роботу з
підготовки, перепідготовки та підвищення професійного рівня кадрів
управління та установ юстиції; 30) за дорученням Головного управління юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласного,
Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції укладає
договори, вивчає потреби матеріально-технічного забезпечення
районних, районних у містах, міських (міст обласного значення)
управлінь юстиції, інших установ юстиції; забезпечує збереження
матеріальних цінностей; 31) організовує розгляд звернень громадян з питань, що
належать до його компетенції і пов'язані з роботою підвідомчих
установ, виявляє та усуває причини, що породжують скарги громадян; 32) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в
управлінні юстиції; 33) забезпечує, у межах своєї компетенції, виконання завдань
мобілізаційної готовності держави; 34) здійснює на основі та на виконання Конституції України,
законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів
України, наказів Міністра юстиції України інші функції. 5. Управління юстиції має право: залучати в установленому порядку до перевірок роботи установ
нотаріату та приватних нотаріусів кваліфікованих державних та
приватних нотаріусів з інших нотаріальних округів, а також
представників відділень Української нотаріальної палати за їхньою
згодою; залучати науковців, спеціалістів місцевих органів виконавчої
влади, підприємств, установ і організацій (за узгодженням з їхніми
керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції; одержувати безоплатно для здійснення функцій, покладених на
управління юстиції, інформацію від статистичних та контролюючих
органів з питань застосування законодавства в господарській
діяльності підприємств, установ, організацій, місцевих органів
виконавчої влади; скликати наради з питань, що належать до його компетенції; перевіряти в районних, районних у містах Києві та Севастополі
державних адміністраціях, їх відділах, управліннях, інших
підрозділах додержання законодавства про державну реєстрацію
нормативно-правових актів, вносити пропозиції про усунення
виявлених недоліків і порушень та притягнення до відповідальності
винних посадових осіб*; скасовувати рішення про державну реєстрацію зареєстрованих
ними нормативно-правових актів, за нововиявленими обставинами*; одержувати від управлінь, відділів, інших служб районних,
районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій,
наукових установ і навчальних закладів висновки щодо
нормативно-правових актів, які підлягають державній реєстрації*;
---------------- * крім міських управлінь
---------------- * крім міських управлінь
перевіряти стан розгляду звернень громадян у підвідомчих
установах, вживати заходів до винних у причинах надходження
обгрунтованих скарг на роботу установ юстиції. 6. Управління юстиції при виконанні покладених на нього
завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування, а також підприємствами,
установами, організаціями на відповідній території. 7. Управління юстиції у межах своєї компетенції видає накази,
організовує і контролює їх виконання. У випадках, передбачених законодавством, нормативно-правові
акти управління юстиції є обов'язковими для виконання місцевими
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм
власності, та громадянами. Нормативно-правові акти управління юстиції підлягають
державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством. Управління у разі потреби разом з іншими місцевими органами
виконавчої влади видає спільні акти. 8. Начальник управління юстиції призначається на посаду та
звільняється з посади Міністром юстиції України за поданням
начальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції
України в Автономній Республіці Крим, обласного, Київського та
Севастопольського міських управлінь юстиції за погодженням з
головами відповідних місцевих державних адміністрацій. Начальник управління юстиції має заступників, один з яких є
одночасно начальником відділу реєстрації актів громадянського
стану, а інший - начальником відділу державної виконавчої служби. Заступники начальника управління юстиції призначаються на
посаду та звільняються з посад начальником Головного управління
юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республиці Крим,
обласного, Київського та Севастопольського міських управлінь
юстиції за поданням начальників районних, районних у містах,
міських (міст обласного значення) управлінь юстиції. 9. Начальник управління юстиції: здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на управління юстиції
завдань, визначає ступінь відповідальності заступників начальника
та працівників управління; затверджує функціональні обов'язки працівників управління
юстиції; заохочує працівників управління юстиції та керівників
підвідомчих установ; притягає до дисциплінарної відповідальності працівників
управління юстиції та керівників підвідомчих установ. 10. Управління юстиції утримується за рахунок Державного
бюджету України. Загальну чисельність, фонд оплати праці
працівників, структуру та штатний розпис управління юстиції
затверджує Головне управління юстиції Міністерства юстиції України
в Автономній Республіці Крим, обласне, Київське та Севастопольське
міські управління юстиції. 11. Управління юстиції є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням
Державного Герба України і своїм найменуванням.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: