open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

Державна цінова інспекція Мінекономіки України
П О Р Я Д О К
від 14.05.97

м.Київ
vd970514

Порядок проходження матеріалів перевірок

в Держцінінспекції Мінекономіки України

1. Цей порядок визначає основні вимоги щодо забезпечення
виконання Закону України "Про ціни і ціноутворення" ( 507-12 ),
Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80732-10,
80732-10 ), Положення "Про Державну інспекцію України по контролю
за цінами", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 09.12.91 р. N 353 ( 353-91-п ) "Питання Державної інспекції
України по контролю за цінами", Інструкції Держцінінспекції,
Мінекономіки, Мінфіну від 06.04.92 р. N 3, N 30-12/109, N
03-606/26 "інструкція щодо примініння економічних санкцій за
порушення порядку встановлення та примінення цін" ( v6_26699-92 )
(надалі, відповідно, "Закон", "КУпАП", "Положення", "Інструкція"). 2. Працівник держцінінспекції має право проводити перевірки
на суб'єктах підприємництва на підставі посвідчення, підписаного
начальником держцінінспекції або його заступникам і засвідченого
печаткою. В посвідченні вказується посада, прізвище, ім'я та по
батькові перевіряючого, об'єкт або тема перевірки, терміни її
проведення. Посвідченню присвоюється відповідний порядковий номер при
реєстрації у спеціальному журналі відповідальним працівником
Відділу організаційно-методичної роботи, після чого під розписку
видається працівнику, який повинен здійснювати перевірку. Об'єкт або тема перевірки, термін її проведення визначається
керівником Відділу. В разі необхідності, термін перевірки може
бути подовжений керівництвом держцінінспекції за аргументованим
поданням керівника Відділу. 3. Перед початком перевірки працівник, крім посвідчення,
отримує від керівництва держцінінспекції або керівника Відділу
програму чи перелік питань для перевірки (усно або письмово), а
також бланки протоколів про адміністративні правопорушення, які як
документи суворої звітності реєструються відповідальним
працівником Відділу організаційно-методичної роботи у книзі обліку
і видаються під розписку. При проведенні перевірки працівник повинен періодично
інформувати керівництво Відділу про результати проведеної роботи. 4. Акт, складений за результатами перевірки, разом з усіма
іншими матеріалами перевірки не пізніше наступного дня після його
підписання здається особисто в держцінінспекцію для реєстрації в
спеціальному журналі у відповідального працівника Відділу
організаційно-методичної роботи, після цього передається для
розгляду керівнику Відділу держцінінспекції, яким було визначено
об'єкт чи тема перевірки. Одночасно робиться позначка у книзі обліку посвідчень про
цільове використання виданого посвідчення, яке потім зберігається
разом з актом перевірки. При здійсненні перевірок у відрядженнях, акт здається у такий
же термін після повернення із відрядження. Акт повинен містити всі необхідні відомості про перевірений
суб'єкт підприємництва (повна назва, підпорядкованість, форма
власності, назва податкової адміністрації за місцем реєстрації,
ідентифікаційний код, розрахунковий рахунок в банківській
установі, адреса, прізвище керівника), давати вичерпну відповідь
на питання, визначені програмою перевірки, детально відображати
факти виявлених порушень законодавчих та інших нормативних актів
щодо встановлення і застосування цін, визначати суму, що підлягає
вилученню в доход бюджету. При необхідності до акта додаються
копії документів, які підтверджують порушення чи дії службових
осіб, що призвели до порушень. Відповідно до вимог Положення, акт підписується перевіряючим
керівником, головним (старшим) бухгалтером перевіреного об'єкта. У
разі незгоди з фактами, викладеними в акті, керівник, головний
(старший) бухгалтер зобов'язані підписати акт і можуть зробити
запис про свої заперечення, одночасно додати письмові пояснення і
мотивуючі документи. Один примірник акта передається керівнику
перевіреного суб'єкта. При відмові керівництва перевіреного суб'єкта від підпису
акта, в ньому робиться запис про це. В цьому випадку один
примірник акта передається до канцелярії перевіреного суб'єкта за
вхідним номером або висилається поштою з повідомленням про
вручення. У випадках відмови керівником чи службовими особами суб'єктів
підприємництва в проведенні перевірки чи допуску працівників
держцінінспекції для обстеження виробничих, складських та інших
приміщень, ненадання бухгалтерських звітів, балансів, розрахунків,
декларацій та інших документів, пов'язаних з встановлення і
застосуванням цін, працівником держцінінспекції складається про це
акт з зазначенням в ньому, що керівник перевіряємого об'єкту
обізнаний з п.7 Положення, і передає акт керівництву
держцініспекції для розгляду питання про припинення операцій по
розрахунках у банківських установах. 5. Керівник Відділу держцінінспекції перевіряє відповідність
та оформлення акта перевірки вимогам п.п.8 і 9 Положення, а також,
при наявності, розглядає заперечення суб'єктів підприємництва та
посадових осіб, в разі їх незгоди з фактами, викладеними у акті. 6. За результатами розгляду керівник Відділу у п'ятиденний
термін складає висновок, в якому відображає факти виявлених
порушень законодавчих та інших нормативних актів щодо встановлення
і застосування цін і дає пропозиції щодо: - застосування до перевіреного суб'єкта економічних санкцій; - обов'язкових для виконання вказівок про усунення порушень
дисципліни цін, причин та умов, що породжують ці порушення; - вдосконалення органами державної виконавчої влади порядку
формування цін і тарифів; - направлення матеріалів перевірок іншим державним виконавчим
або правоохоронним органам та інші. Висновок підписується керівником Відділу держцінінспекції, а
при необхідності візується керівником галузевого Відділу з питань
ціноутворення Мінекономіки. При наявності мотивованих зауважень, що потребують уточнення
або додаткової перевірки, висновок та інші матеріали подаються у
термін, погоджений з керівництвом держцінінспекції, але не пізніше
місячного терміну. 7. Висновок, а також підготовлений відповідно до вимог п.3.1.
Інструкції проект рішення про застосування економічних санкцій
подається керівництву держцінінмпекції. Після прийняття керівництвом держцінінспекції рішення про
застосування економічних санкцій воно підлягає реєстрації в
спеціальному журналі у відповідального працівника Відділу
організаційно-методичної роботи та своєчасному (триденний термін)
направленню для виконання суб'єкту підприємництва, податковій
адміністрації, органу статистики, відповідній державній інспекції
з контролю за цінами за місцем реєстрації порушника. 8. Після закінчення впровадження за матеріалами перевірки та
відповідної реєстрації, один примірник рішення про застосування
економічних санкцій, висновок до акту, залишається у Відділі
організаційно-методичної роботи для контролю за їх виконанням та
зберіганням впродовж встановленого законодавством терміну. Акт і всі інші матеріали перевірки передаються до
відповідного Відділу держцінінспекції для узагальнення та
зберігання. Відповідальний працівник Відділу організаційно-методичної
роботи після отримання рішення, робить позначки в журналі
реєстрації актів перевірок. Відповідно до вимог Інструкції рішення про застосування
економічних санкцій повинно бути виконано порушником протягом 10
днів з дня його прийняття, в разі невиконання у визначений термін,
державні податкові адміністрації за місцем знаходження порушника
проводять стягнення сум у безспірному порядку. Держцінінспекція знімає рішення з контролю після одержання
від державних податкових адміністрацій інформації про стягнення
сум економічних санкцій за належністю. Відповідальний працівник Відділу організаційно-методичної
роботи веде облік надійшовших інформацій і при необхідності
проводить звірки з державними податковими адміністраціями за
рішеннями де відсутні відомості про їх виконання. 9. Крім акта перевірки працівник держцінінспекції представляє
протокол про вчинення адміністративного правопорушення (ст.165-2
"Порушення порядку формування та застосування цін і тарифів"),
складений на підставі ст.255 КУпАП з урахуванням вимог ст.ст.8 і
38 КУпАП. Відповідно до ст.256 КУпАП у протоколі зазначається: дата і
місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи,
яка склала протокол, відомості про особу порушника, місце, час
вчинення і суть адміністративного правопорушення, нормативний акт,
який прередбачає відповідальність за дане правопорушення,
пояснення порушника, інші відомості, необхідні для вирішення
справи. Протокол повинен бути підписаний особою, яка його склала,
і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. У разі
відмови особи, яка вчинила правопорушення, від підписання
протоколу, в ньому робиться запис про це. Одночасно з протоколом працівником держацінініспекції
заповнюється і корінець протоколу для підтвердження сповіщення
посадової особи про місце і час розгляду справи. Місцем розгляду
справи є службове приміщення за адресою: м.Київ, вул.Інститутська,
21/8; час розгляду: щоденно з 10 до 16 години протягом робочого
тижня; день розгляду: визначається працівником держцінінспекції,
відповідно до вимог ст.277 КУпАП, якою встановлено п'ятиденний
термін з дня складання протоколу. Особа, яка вчинила правопорушення, має право подати пояснення
і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а
також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. При
складенні протоколу, працівником держцінінспекції роз'яснюються
порушнику його права і обов'язки, передбачені ст.268 КУпАП, про що
робиться позначка у протоколі. Протокол про адміністративне правопорушення повинен бути
зареєстрований в книзі обліку не пізніше наступного за його
складанням дня і разом з усіма матеріалами перевірки передається
керівнику відповідного Відділу. В разі складання протоколу, при здійсненні перевірок у
відрядженнях, протокол надсилається або передається керівнику
відповідної державної інспекції з контролю за цінами для його
розгляду за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
(ст.276 КУпАП). 10. Протокол про вчинення адміністративного правопорушення та
інші матеріали справи, а також підготовлений відповідно до вимог
ст.283 КУпАП проект документа з пропозиціями щодо адміністративної
відповідальності, не пізніше, чим за добу до дня розгляду справи,
зазначеного в корінці протоколу, подаються керівником Відділу
керівництву держцінінспекції. 11. Після прийняття керівництвом держцінінспекції постанови з
справи про адміністративне правопорушення, всі документи
передаються у Відділ організаційно-методичної роботи для
відповідної реєстрації в книгах обліку, контролю за виконанням та
зберіганням впродовж встановленого законодавством терміну. Копія прийнятої постанови протягом трьох днів вручається (під
розписку) або висилається особі, щодо якої її було винесено,
поштою з повідомленням про вручення, про що робиться відповідна
позначка у справі. 12. Відповідно до ст.307 КУпАП штраф, накладений постановою з
справи про адміністративне правопорушення, має бути сплачений
порушником не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому
постанови, шляхом внесення в установу Ощадного банку України. Статтею 308 КУпАП передбачено, що в разі несплати штрафу у
зазначений термін, постанова про накладення штрафу надсилається до
бухгалтерії перевіреного суб'єкта для відрахування суми штрафу в
примусовому порядку з його заробітної плати чи іншого заробітку.
Якщо особа, піддана штрафу, не працює або якщо стягнення
щтрафу із заробітної прали є неможиливим з інших причин, стягнення
проводиться на підставі постанови судовим виконавцем, що перебуває
при районному (міському) народному суді. В разі ненадходження до держцінінспекції протягом
п'ятнадцяти днів копії прибуткової квитанції банківської установи,
відповідальний працівник відділу організаційно-методичної роботи,
за погодженням з керівником відповідного Відділу держцінінспекції,
відправляє примірник постанови про накладаня штрафу до бухгалтерії
за місцем роботи порушника. В разі невиконання постанови з
примусового відрахування із заробітної плати у місячний термін,
цей працівник, за погодженням з керівництвом держцінінспекції,
направляє примірник постанови до районного (міського) народного
суду за місцем мешкання порушника. (Ст.303 КУпАП встановлено, що не підлягає виконанню
постанова, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох
місяців з дня винесення). 13. Працівник Відділу організаційно-методичної роботи, на
якого покладена відповідальність за реєстрації посвідчень, актів
перевірок, протоколів про адміністративні правопорушення
оперативно інформує керівництво держцінінспекції щодо порушень
встановлених термінів розгляду, проходження та виконання
документів. В разі непредставлення на реєстрацію акта перевірки у
дводенний термін з дня закінчення дії посвідчення; десятиденний
термін - рішення з акта перевірки, де встановлені порушення
порядку формування і застосування цін; п'ятиденний термін -
постанови за протоколом про адміністративне правопорушення, на
ім'я заступника начальника держцінінспекції цим працівником
направляється відповідне подання з доданням письмових пояснень від
керівника відповідного Відділу, для вжиття заходів впливу до
винних осіб. Крім того, на цього працівника покладається облік та
реєстрація розпоряджень про припинення операцій по рахунках
суб'єктів підприємництва у фінансово-кредитних установах.
Начальник Відділу організаційно-
методичної роботи О.В.Чудний
Протокол N серія

про адміністративне правопорушення
"_______"___________199 р. ____________________________

(місце складання протоколу) __________________________________________________________________
(посада, місце роботи, прізвище, ініціали особи, яка склала __________________________________________________________________

протокол)
при перевірці_____________________________________________________

(найменування юридичної особи, її юридична адреса) __________________________________________________________________
встановлено_______________________________________________________ __________________________________________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по батькові, домашня адреса, конкретні
дії посадової особи, що призвели до порушення, його суть, місце і
час вчинення) __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
що призвело до порушення підприємством____________________________

(назва підприємства) __________________________________________________________________
(найменування нормативних актів і номери пунктів, які були

порушені)
Тим самим,__________________________________ учинив правопорушення

(прізвище, ініціали порушника)
передбачене ст._____ Кодексу України про адміністративні
правопорушення.
Порушнику роз'яснені його права і обов'язки передбачені
ст.268 Кодексу про адміністративні правопорушення, а саме:
знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, заявляти
клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою
адвоката, виступати рідною мовою і користуватися послугами
перекладача; оскаржити постанову з справи. Справа про
адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи,
яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час
відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у
випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час
розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про
відкладення розгляду справи.

___________________________

(підпис правопорушника)
__________________________________ ____________________________
(посада особи, яка склала протокол) (підпис, прізвище, ініціали)
___________________________

(підпис правопорушника)
__________________________________ ____________________________
(посада особи, яка склала протокол) (підпис, прізвище, ініціали)
З протоколом ознайомлений, копію протоколу отримав
__________________________________________________________________

(прізвище, ініціали, підпис правопорушника, дата)
__________________________________________________________________

(прізвище, ініціали, підпис правопорушника, дата)
Примітка. У випадку відмови особи, яка учинила
правопорушення, від підпису протоколу в ньому робиться запис про
це. Відмова від підпису протоколу не є підставою для припинення
справи. Особа, яка учинила правопорушення, може подати пояснення і
заперечення з змісту протоколу, а також викласти мотиви своєї
відмови від його підписання (ці документи додаються до екземпляра
протоколу).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Корінець протоколу N серія
Прізвище Ім'я По батькові ------------------------------------------------------------------ повідомлено, що адміністративна справа про скоєне ним
правопорушення буде розглядатись
"_____"______________199__р. о_____годині за адресою: м.Київ,
вул. Інститутська, 21/8, каб. N ___.
_______________________

(підпис правопорушника)
Постанова N

з справи про адміністративне правопорушення
"___"__________199 р. _______________________________

(місце складання постанови)
Начальник (заступник)________________________________________

(найменування органу державного контролю за цінами) __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

(прізвище, ім'я та по батькові) розглянувши справу про адміністративне правопорушення, учиненого __________________________________________________________________

(прізвище, ініціали правопорушника)
ВСТАНОВИВ:__________________________________________________________________

(прізвище, ініціали правопорушника)
працюючи на посаді________________________________________________

(посада, найменування підприємства) __________________________________________________________________
(опис конкретних дій посадової особи, що призвели до __________________________________________________________________
правопорушення, обставини, встановлені при розгляді справи) _________________________________________________________________,
що призвело до ___________________________________________________

(суть порушення державної дисципліни цін) __________________________________________________________________ _________________________________________________________________,
чи були порушені вимоги___________________________________________ __________________________________________________________________

(найменування нормативного акта з ціноутворення)
Таким чином_________________________________________учинив

(прізвище, ініціали правопорушника) правопорушення, передбачене ст.______ Кодексу України про
адміністративні правопорушення. На підставі наведеного, керуючись ст.244-5 Кодексу України
про адміністративні правопорушення, -
П О С Т А Н О В И В:

1. ______________________________________________ притягти до (прізвище, ім'я по батькові правопорушника)
адміністративної відповідальності згідно вимог ст._____ Кодексу
України про адміністративні правопорушення 2. __________________________________________ адміністративне (прізвище, ім'я та по батькові правопорушника)
стягнення у вигляді штрафу на суму _______________________грн.

Штраф підлягає сплаті в п'ятнадцятиденний термін.

Дана постанова може бути оскаржена __________________________

(посада вищестоящої __________________________________________________________________
службової особи або найменування вищестоящого органу державного __________________________________________________________________

контролю за цінами)
або в районний (міський) суд протягом десяти днів з моменту її
винесення.
Начальник (заступник)
М.П.
Копію постанови одержав _____________________________________

(дата, прізвище, ініціали __________________________________________________________________

правопорушника, підпис)

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: