open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.01.2008 N в-464/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: на виконання листа прокуратури Софіївського району
Дніпропетровської області від 15.10.2007 р. N 1458-вих07,
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Тендерна палата
України в порядку здійснення громадського контролю провела
дослідження дотримання процедури державної закупівлі інсулінів,
здійсненої в 2007 році Комунальним закладом охорони здоров'я
"Софіївська центральна районна лікарня" Дніпропетровської області
відповідно до оголошення від 04.06.2007 р. N 23027407 Загальна інформація: 1. Інформація про замовника Назва: Комунальний заклад охорони здоров'я "Софіївська
центральна районна лікарня"; Адреса: 53100, Дніпропетровська обл., смт Софіївка,
вул. Карпенка, 1
2. Головний розпорядник: не зазначено.
3. Відповідальний за проведення торгів: Джерелейко Віталій
Олексійович. Тел. (05650) 2-89-55.
4. Предмет закупівлі: інсулін (24.41.5).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий (районний)
бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 74,4 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
04.06.2007 р., закінчення - 03.09.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів: 1. Лист Софіївської ЦРЛ від 12.11.2007 р. N 1066 - 1 арк.
2. Наказ "Про створення тендерного комітету" від
22.01.2007 р. N 5/2 - 1 арк.
3. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від
02.07.2007 р. N 51/16а - 1 арк.
4. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від
13.07.2007 р. N 56/1 - 1 арк.
5. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від
20.08.2007 р. N 69/7 - 1 арк.
6. Наказ від 22.03.2007 р. N 22/9 - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.10.2007 р.
N 2146 - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.10.2007 р.
N 2177 - 1 арк.
9. Кошторис на 2007 рік від 22.01.2007 р. б/н - 2 арк.
10. Зведений кошторис на 2007 рік від 22.01.2007 р. б/н -
2 арк.
11. Форма річного плану діяльності тендерного комітету щодо
організації та проведення процедур державних закупівель на
2007 рік б/д і б/н - 3 арк.
12. Плани асигнувань на 2007 рік від 22.01.07 р. б/н - 4 арк.
13. Копії документів, що підтверджують цільове використання
коштів - 3 арк.
14. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної
інформації щодо державних закупівель в інформаційній мережі
системи Інтернет від 03.09.2007 р. N PLP/D-2508/ХМПвт - 1 арк.
15. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за
державні кошти від 09.07.2007 р. N 1 - 2 арк.
16. Договір від 17.07.2007 р. N 165 - 3 арк.
17. Договір від 17.07.2007 р. N 166 - 2 арк.
18. Заява ТОВ "БаДМ" від 15.06.2007 р. б/н - 1 арк.
19. Гарантійний лист ТОВ "БаДМ" від 14.06.2007 р. б/н -
1 арк.
20. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю
торгів від 09.07.2007 р. N 688 - 1 арк.
21. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю
торгів від 09.07.2007 р. N 688 - 1 арк.
22. Повідомлення про результати торгів учаснику торгів
09.07.07 р. N 688 - 1 арк.
23. Протокол щодо перенесення терміну подання та розкриття
тендерних пропозицій від 20.06.2007 р. N 4 - 1 арк.
24. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від
09.07.2007 р. N 4 - 2 арк.
25. Протокол оцінки тендерних (цінових) пропозицій від
09.07.2007 р. N 7 - 5 арк.
26. Оголошення про результати проведення процедури торгів б/н
і б/д - 1 арк.
27. Тендерна документація на закупівлю інсулінів від
27.04.2007 р. б/н - 19 арк. Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення Комунальним закладом
охорони здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" інсулінів
(24.41.5)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено. 1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету. Відповідно до наказів Комунального закладу охорони здоров'я
"Софіївська центральна районна лікарня" (надалі - Замовник) від
22.01.2007 р. N 5/2, від 22.03.2007 р. N 22/9, від 02.07.2007 р.
N 51/16а, від 13.07.2007 р. N 56/1 та від 20.08.2007 р. N 69/7
Тендерний комітет затверджено у складі 5 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
------------------------------------------------------------------ |N| П.І.Б. | Дата і номер |Займана посада| N, дата | | | | розпорядчого | в ТК | свідоцтва чи | | | |акта включення| | сертифіката | | | | до складу | | | | | | тендерного | | | | | | комітету | | | |-+---------------+--------------+--------------+----------------| |1|Джерелейко В.О.|Наказ від |Голова |Свідоцтво | | | |22.03.2007 |тендерного |відсутнє | | | |N 22/9 |комітету | | |-+---------------+--------------+--------------+----------------| |2|Бойко О.О. |Наказ від |Заступник |Свідоцтво N 2146| | | |22.03.2007 |голови |від 25.10.2007 | | | |N 22/9 |тендерного | | | | | |комітету | | |-+---------------+--------------+--------------+----------------| |3|Осадча О.С. |Наказ від |Член |Свідоцтво | | | |20.08.2007 |тендерного |відсутнє | | | |N 69/7 |комітету | | |-+---------------+--------------+--------------+----------------| |4|Лейченко С.А. |Наказ від |Член |Свідоцтво | | | |22.03.2007 |тендерного |відсутнє | | | |N 22/9 |комітету | | |-+---------------+--------------+--------------+----------------| |5|Табацька Л.О. |Наказ від |Секретар |Свідоцтво N 2177| | | |13.07.2007 |тендерного |від 25.10.2007 | | | |N 56/1 |комітету | | ------------------------------------------------------------------
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (надалі - Закон) призначення заступника
голови тендерного комітету і відповідального секретаря, що
являється повноваженням голови тендерного комітету, проведено за
наказом головного лікаря О.В.Моренко. В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) відсутній
нормативний документ щодо визначення функцій кожного члена
тендерного комітету Замовника. Таким чином, права та обов'язки членів тендерного комітету
визначені посадовою особою, яка не несе персональну
відповідальність за виконання покладених на комітет функцій та не
визначені функції членів тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель. Відповідно до наданого Замовником на дослідження кошторису на
2007 рік від 22.01.2007 р., Форми річного плану діяльності
тендерного комітету на 2007 рік та Звіту про результати здійснення
процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 09.07.2007 р.
N 1 очікувана вартість закупівлі (фінансування) інсулінів
(24.41.5) затверджена в сумі 74,4 тис.грн. Джерелом фінансування
визначено місцевий (районний) бюджет. Річний план державних закупівель на 2007 рік Замовником
оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет, про що
свідчить Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній
системі в мережі Інтернет за кодом ABD/S-pu1518/BKC від
01.03.2007 р.
3. Вибір процедури закупівлі. В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) протокол
щодо вибору Замовником процедури закупівлі інсулінів (24.41.5)
відсутній. Відповідно до оголошення про проведення торгів, для закупівлі
інсулінів (24.41.5) Замовником обрано процедуру відкритих торгів
зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі. Згідно оголошення про заплановані торги Замовником предмет
закупівлі "інсуліни (24.41.5)" визначено відповідно до Державного
класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 ( v1822217-97,
v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом
Державного комітету України стандартизації, метрології і
сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
04.06.2007 р. N 23 (94), оголошення N 23027407; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
04.06.2007 р. N 23 (60), оголошення N 4577160; Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в
інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом MPU/PL0750. Відповідно оголошень про заплановану закупівлю кінцевий
термін подання тендерних пропозицій та дата розкриття Замовником
визначена - 19.06.2007 р. В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних
системах мережі Інтернет за кодом MPU/PL 0750 - 25.05.2007 р., що
по даті не співпадає зі строком висвітлення інформації в
оголошенні про заплановану закупівлю, опублікованому в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України - 04.06.2007 р.,
що не забезпечує своєчасне надання інформації та прозорість
проведення процедури закупівлі. Таким чином, оголошення про заплановану процедуру оприлюднено
в мережі Інтернет раніше дати опублікування в друкованих виданнях,
що негативно впливає на створення оптимального конкурентного
середовища учасників.
6. Тендерна документація. Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо
закупівлі інсулінів (24.41.5) розроблена Замовником та затверджена
Головою тендерного комітету 27.04.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної
пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна
включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування,
страхування, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ лікарських засобів,
зареєстрованих та допущених до застосування в Україні. Так, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни
пропозиції" (п.п. 7.1, 7.3), відповідно до яких "вартість
тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко
визначені", зазначено, що "учасник визначає ціни на товари, які
він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і
зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших
витрат". В Додатку 3 до Тендерної документації - Тендерна форма
"Пропозиція", за якою Замовник пропонує учасникам надавати свої
цінові тендерні пропозиції, вартість закупівлі запропоновано
надавати з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог
вищезазначеного чинного нормативного акта та не забезпечує
максимальну економію і ефективність використання державних коштів. В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в частині
посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення
та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих
міжнародних або національних стандартів, норм та правил розділ
Тендерної документації "Медико-технічні вимоги на придбання
інсулінів вітчизняного та іноземного виробництва", не містять
непатентованої назви, фармакотерапевтичної групи (код АТХ),
лікарської форми, не містить вимог щодо терміну придатності
лікарських засобів на момент поставки, та вимог щодо наявності в
учасників Сертифіката відповідності виробника продукції, що
засвідчує реєстрацію лікарських засобів у країні виробника та
гарантії виробника щодо спроможності забезпечити життєво необхідні
медикаменти відповідно до специфікації та у необхідній кількості. Замовником не вимагається від учасників надання витягу з
Державного реєстру Державної служби лікарських засобів і виробів
медичного призначення щодо внесення їх до реєстру, які дозволені
для виробництва і застосування в Україні, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про
Державний реєстр лікарських засобів" від 31.03.2004 р. N 411
( 411-2004-п ), що засвідчує дотримання виробником стандартів та
надає дозвіл і право застосування в медичній практиці, висновків
лабораторій якості Державної інспекції по контролю за лікарськими
засобами, що передбачено вимогами п.п. 2.3.3, 4.8.2 наказу
Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції
про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та
роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р. N 436 ( z0107-02 ). В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Тендерна
документація Замовника не містить шкали розрахунку кроку торгів. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Тендерна
документація Замовника не містить "Основних умов договору", з
зазначенням істотних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Розділ 3 -
"Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та Додаток 1 -
"Відомості щодо торгів" не містять прізвищ, посад та адрес
посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених
здійснювати зв'язок з учасниками. В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в Розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації не
враховано можливість виключного надання Антимонопольному комітету
України, як уповноваженому органу інформації щодо розгляду та
оцінки тендерних пропозицій до укладання договору. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета
закупівлі та формування ціни тендерних пропозицій, чим не
дотримано принципи державних закупівель - відкритості та
прозорості, максимальної економії та ефективного використання
коштів у сфері державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ).
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій. В порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону ( 1490-14 ) Замовником
після дати розкриття зазначеної в оголошенні про торги -
19.06.2007 р. продовжено термін подання та розкриття тендерних
пропозицій до 09.07.2007 р. (протокол засідання тендерного
комітету від 20.06.2007 р. N 4), при цьому письмові повідомлення
про зазначені зміни всім учасникам відсутні і така інформація
Замовником для дослідження не надана. Відповідно до наданого Замовником Протоколу розкриття
тендерних пропозицій від 09.07.2007 р. N 4, пропозиції надали в
установлений термін три учасники, а саме: - ЗАТ "Індар" з тендерною пропозицією - 37 208,0 грн. (за
лотом N 1), 48 400,5 грн. (за лотом N 2) без ПДВ; - ТОВ "БаДМ" з тендерною пропозицією - 47 091,2 грн. (за
лотом N 1), 37 178,75 грн. (за лотом N 2) з ПДВ; - ТОВ "Укрфарма" з тендерною пропозицією - 38 565,0 грн. (за
лотом N 1), 49 001,5 грн. (за лотом N 2) без ПДВ. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) тендерним
комітетом не перевірена ступінь відповідності поданих тендерних
пропозицій учасників вимогам специфікації предмета закупівлі та не
були відхилені пропозиції учасників, які не відповідали вимогам
п. 7.2 та 13.2 Тендерної документації, а саме: - тендерні пропозиції учасників ТОВ "Укрфарма" та ЗАТ "Індар"
містять лише 19 з 20 найменувань за відсутності препарату Монодару
К-15 та кількість інсулінів, запропонована ними у тендерних
пропозиціях відрізняється від зазначеної у Медико-технічних
вимогах: - тендерна форма "Пропозиція" ТОВ "БаДМ" взагалі не містить
переліку запропонованих інсулінів із зазначенням кількості, що
передбачено Медико-технічними вимогами та ціни по кожному
найменуванню. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) правильність
оформлення тендерних пропозицій учасників не відповідає вимогам та
умовам тендерної документації Замовника в частині визначення ціни
тендерних пропозицій, а саме: тендерні пропозиції учасників -
ТОВ "Укрфарма" та ЗАТ "Індар", надані учасниками без урахування
ПДВ за одиницю товару та вартості закупівлі, а учасника -
ТОВ "БаДМ" з урахуванням ПДВ, що є порушенням вимог в частині
надання пільг в оподаткуванні лікарських засобів. Тендерні пропозиції, які не були відхилені і прийняті до
виконання Замовником є неприйнятними до співставлення і порівняння
запропонованих цін, так як відрізняються на суму податку на додану
вартість. В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не відхилено та допущено до оцінки тендерні пропозиції усіх
учасників, які не відповідають умовам Тендерної документації
Замовника. Наданий Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій
складений з порушенням вимог розпорядження Антимонопольного
комітету України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття
тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо її заповнення"
від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ) зі змінами, а саме, в п. 3
"Інформація про предмет закупівлі" не зазначена кількість
запланованих до закупівлі інсулінів. Протокол розкриття тендерних пропозицій Замовником
оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет, про що
свідчить Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної
інформації щодо державних закупівель за кодом N НАР/ТС-пр2506/ХМП
від 09.07.2007. Таким чином, протокол розкриття тендерних пропозицій не
містить у повному обсязі усю інформацію щодо державних закупівель,
Замовником не відхилені подані тендерні пропозиції учасників, які
не відповідають вимогам Замовника, зазначеним у Тендерній
документації та не відмінено торги.
8. Оцінка тендерних пропозицій. Відповідно до наданого Замовником протоколу оцінки тендерних
пропозицій від 09.07.2007 р. N 5 переможцями відкритих торгів зі
зменшенням ціни на закупівлю інсулінів (24.41.5) визначено
ЗАТ "Індар" з тендерною пропозицією - 37208,0 грн. за лотом N 1
(без ПДВ); ТОВ "БаДМ" з тендерною пропозицією - 37 178,75 грн. (за
лотом N 2) (з ПДВ). В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
проведено оцінку тендерних пропозицій за єдиним критерієм "ціна",
за відсутності ще двох передбачених Додатком 4 "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації
критеріїв: "строк поставки" - 10 балів та "умови розрахунків" -
10 балів, що суперечить умовам Тендерної документації. В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та п. 13.2
Тендерної документації - оцінка тендерних пропозицій учасників
проведена всупереч вимог Тендерної документації, а саме за
2 лотами, які не передбачалися Тендерною документацією, а надання
тендерних пропозицій вимагалося в цілому по предмету закупівлі. В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) всупереч
вимогам Тендерної документації Замовником було обрано двох
переможців торгів. Таким чином, оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником
непрозора та без врахування принципів державних закупівель,
передбачених ст. 2-1 Закон ( 1490-14 ) у в частині об'єктивної та
неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
03.09.2007 р. N 36 (107), оголошення N 36099707Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
03.09.2007 р. N 36 (73), оголошення N 7355289. Також оголошення про результати закупівлі оприлюднено в
інформаційній системі мережі Інтернет за кодом IFO/RM 1472. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати торгів на закупівлю інсулінів (24.41.5), Замовником
опубліковано - 03.09.2007 р., тобто з порушенням встановленого
Законом терміну в 37 календарних днів. В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати торгів оприлюднено Замовником в інформаційних
системах мережі Інтернет за кодом IFO/RM 1472 - 24.08.2007 р., що
по даті не співпадає з строком висвітлення інформації в оголошенні
про результати проведеної процедури закупівлі, опублікованому в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України - 03.09.2007 р.,
що не забезпечує своєчасне надання інформації та прозорість
проведення процедури закупівлі. Замовником направлено повідомлення про акцепт тендерної
пропозиції від 09.07.2007 р. N 688 переможцям торгів ЗАТ "Індар" і
ТОВ "БаДМ" та повідомлення про результати торгів учаснику
ТОВ "Укрфарма" від 09.07.2007 р. N 688. Таким чином, оголошення про результати торгів Замовником
оприлюднено в мережі Інтернет та у друкованих засобах з питань
державних закупівель з порушенням встановлених термінів, чим
порушено один з принципів державних закупівель, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині відкритості та прозорості на
всіх стадіях державних закупівель.
10. Укладання договору. За результатами проведеної процедури відкритих торгів зі
зменшенням ціни на закупівлю інсулінів Замовник уклав договори:
від 17.07.2007 р. N 165 з переможцем торгів ЗАТ "Індар" на суму
37,208 тис.грн., та від 17.07.2007 р. N 166 з переможцем торгів
ТОВ "БаДМ" на суму 37,178 тис. гривень. Укладений Замовником з ТОВ "БаДМ" договір не враховує пільги,
надані в оподаткуванні ПДВ лікарських засобів, зареєстрованих та
допущених до застосування в Україні, оскільки тендерна пропозиція
та п. 5.1 договору від 17.07.2007 р. N 166 на суму 37,178 тис.грн.
зазначає вартість з урахуванням ПДВ, в чому вбачаються втрати
державних коштів у сумі 6,2 тис. гривень. В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в укладених
між Замовником та переможцями торгів договорами від 17.07.2007 р.
відсутня істотна умова договору щодо можливості зменшення обсягів
закупівлі залежно від реального фінансування видатків. Таким чином, за лотом N 2 закупівля проведена Замовником
всупереч принципу державних закупівель в частині максимальної
економії і ефективного використання державних коштів, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ), у чому вбачається завищення вартості
лікарських засобів за рахунок безпідставно нарахованого ПДВ та
втрата державних коштів у сумі 6,2 тис. гривень. Договори від 17.07.2007 р. N 165, 166 між Замовником та
переможцями торгів ЗАТ "Індар" і ТОВ "БаДМ" укладено з порушенням
вимог статей 4-1, 17, 26, 29-1 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимог тендерної документації та визначеним у ній основним умовам,
які обов'язково повинні бути включені до договорів про закупівлю і
згідно ч. 3 ст. 34 Закону такі договори вважаються недійсними
(нікчемними).
11. Складання звітності. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та вимог
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення"
від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) зі змінами у Звіті про
результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням
ціни щодо закупівлі інсулінів (24.41.5) від 09.07.2007 р. N 1 не
зазначена інформація щодо опублікування оголошень про торги та про
результати торгів у спеціалізованих друкованих засобах масової
інформації з питань державних закупівель. В порушення вимоги п. 2 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) Звіт про
результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням
ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
Замовником оприлюднено в інформаційній системі мережі Інтернет, за
кодом N PLP/D-зв2508/ХМП - 03.09.2007 р., тобто з порушенням
встановленого Законом терміну на 45 календарних днів. Таким чином, Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів зі зменшенням ціни Замовника не містить усієї
необхідної інформації та свідчить, що процедура закупівлі
проведена без дотримання принципу відкритості та прозорості на
всіх стадіях державних закупівель, передбаченого ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ).
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни, здійсненої Комунальним закладом охорони
здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" Дніпропетровської
області щодо закупівлі інсулінів (24.41.5) встановлено порушення
вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) -
призначення заступника голови тендерного комітету і
відповідального секретаря, що являється повноваженням голови
тендерного комітету, проведено за наказом головного лікаря
О.В.Моренко; - порушено вимоги ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) - відсутній
нормативний документ щодо визначення функцій кожного члена
тендерного комітету Замовника; - порушено вимоги ч. 6 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) - протокол
щодо вибору Замовником процедури закупівлі інсулінів (24.41.5)
відсутній; - порушено вимоги ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в
інформаційних системах мережі Інтернет - 25.05.2007 р., що по даті
не співпадає зі строком висвітлення інформації в оголошенні про
торги, опублікованому в Інформаційному бюлетені Тендерної палати
України - 04.06.2007 р.; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації
не враховано можливість виключного надання Антимонопольному
комітету України, як уповноваженому органу інформації щодо
розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної
пропозиції, не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про
податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині звільнення від
оподаткування ПДВ виробів лікарських засобів, зареєстрованих та
допущених до застосування в Україні; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Розділ 3 -
"Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та Додаток 1 -
"Відомості щодо торгів" не містять прізвищ, посад та адрес
посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених
здійснювати зв'язок з учасниками; - порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в частині
посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення
та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих
міжнародних або національних стандартів; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Тендерна
документація Замовника не містить шкали розрахунку кроку торгів; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Тендерна
документація Замовника не містить "Основних умов договору", з
зазначенням істотних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю; - порушено вимоги ч. 2 ст. 22 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
після дати розкриття зазначеної в оголошенні про торги -
19.06.2007 р. продовжено термін подання та розкриття тендерних
пропозицій до 09.07.2007 р., при цьому письмові повідомлення про
зазначені зміни всім учасникам відсутні і така інформація
Замовником для дослідження не надана; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - тендерним
комітетом не перевірена ступінь відповідності поданих тендерних
пропозицій учасників вимогам специфікації предмета закупівлі та не
були відхилені пропозиції учасників, які не відповідали вимогам
п. 7.2 та 13.2 Тендерної документації; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) -
правильність оформлення тендерних пропозицій учасників не
відповідає вимогам та умовам тендерної документації Замовника в
частині визначення ціни тендерних пропозицій; - порушено вимоги ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не відхилено та допущено до оцінки тендерні пропозиції усіх
учасників, які не відповідають умовам Тендерної документації
Замовника; - порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету
України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних
пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" від
20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ) зі змінами - в наданому
Замовником протоколі розкриття тендерних пропозицій не зазначена
кількість запланованих до закупівлі інсулінів; - порушено вимоги ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
проведено оцінку тендерних пропозицій за єдиним критерієм "ціна",
за відсутності ще двох передбачених Тендерною документацією
критеріїв; - порушено вимоги ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - всупереч
вимогам Тендерної документації Замовником було обрано двох
переможців торгів, проте, Медико-технічними вимогами та п. 13.2
Тендерної документації не було передбачено поділ предмета
закупівлі за лотами; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про результати торгів Замовником опубліковано з
порушенням встановленого Законом терміну в 37 календарних днів; - порушено вимоги ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про результати торгів оприлюднено Замовником в
інформаційних системах мережі Інтернет - 24.08.2007 р., що по даті
не співпадає з строком висвітлення інформації в оголошенні про
результати торгів, опублікованому в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України - 03.09.2007 р.; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - в
укладених між Замовником та переможцями торгів договорами від
17.07.2007 р. відсутня істотна умова договору щодо можливості
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та вимоги
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення"
від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) зі змінами - у звіті про
результати здійснення закупівлі від 09.07.2007 р. N 1 не зазначена
інформація щодо опублікування оголошень про торги та про
результати торгів у спеціалізованих друкованих засобах масової
інформації з питань державних закупівель; - порушено вимоги ч. 2 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) - Звіт про
результати здійснення процедури закупівлі Замовником оприлюднено в
інформаційній системі мережі Інтернет - 03.09.2007 р., тобто з
порушенням встановленого Законом терміну на 45 календарних днів.
Таким чином, процедура закупівлі Комунальним закладом охорони
здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" Дніпропетровської
області інсулінів (24.41.5) на загальну суму 74,39 тис.грн.
проведена з порушенням вимог чинного законодавства, без урахування
пільг, наданих в оподаткуванні ПДВ, чим не дотримано принципи
державних закупівель в частині досягнення максимальної економії та
ефективного використання державних коштів, передбачених ст. 2-1
Закону ( 1490-14 ), та у чому вбачається завищення вартості
закупівлі та втрата державних коштів і нанесення збитків державі у
сумі 6,2 тис. гривень.
Договори від 17.07.2007 р. N 165, 166 між Замовником та
переможцями торгів ЗАТ "Індар" і ТОВ "БаДМ" укладено з порушенням
вимог статей 4-1, 17, 26, 29-1 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимог тендерної документації та визначеним у ній основним умовам,
які обов'язково повинні бути включені до договорів про закупівлю і
згідно ч. 3 ст. 34 Закону такі договори вважаються недійсними
(нікчемними).
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору Законом
( 1490-14 ), такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання
такого договору недійсним судом не вимагається.
Дії тендерного комітету Комунального закладу охорони здоров'я
"Софіївська центральна районна лікарня" Дніпропетровської області
щодо організації та проведення процедури закупівлі інсулінів
(24.41.5) можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь,
визначених ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: