open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
11.01.2008 N в-69/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Український державний медико-соціальний центр
ветеранів війни. Адреса: 08455, Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н,
с. Циблі, тел. (04467) 5-35-00.
2. Головний розпорядник: Міністерство охорони здоров'я.
3. Відповідальний за проведення торгів: заступник директора з
економічних питань - Серебреннікова Т.М.
4. Предмет закупівлі: апаратура медична різна.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
7. Очікувана вартість предмета закупівлі: 250 400,0 гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
08.01.2007 р., закінчення - 19.03.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від
09.03.2007 р. б-н - 2 арк.;
2. Оголошення про запланову закупівлю апаратури медичної
різної в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
08.01.2007 р. N 2 (73) та у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
08.01.2007 р. N 2 (39) - 2 арк.;
3. Повідомлення про присвоєння кодів від 19.03.2007 р. про
розміщення повної інформації щодо державних закупівель в
інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю апаратури медичної
різної від 25.12.2006 р. - 24 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.01.2007 р.
N 29/01-1 - 2 арк.;
6. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "ВК Діспомед" б-н та
дати - 33 арк.;
а. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "Допомога-1" б-н та
дати - 28 арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 08.02.2007 р.
N 8/02А - 1 арк.;
8. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції
учаснику-переможцю ТОВ "ВК Діспомед" та повідомлення про
результати відкритих торгів іншому учаснику ТОВ "Допомога-1" від
09.02.2007 р. N 57-1 - 2 арк.;
9. Оголошення про результати відкритих торгів із закупівлі
апаратури медичної різної в Інформаційному бюлетені Тендерної
палати України від 19.03.2007 р. N 12 (83) та у Спеціалізованому
друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження від 19.03.2007 р. N 12 (49) - 2 арк.;
10. Договір закупівлі з переможцем торгів - ТОВ "ВК Діспомед"
від 16.02.2007 р. N 16/2-ТА - 5 арк.
Завдання у зверненні сформульоване наступним чином: надати
висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури
закупівлі апаратури медичної різної у 2007 році Українським
державним медико-соціальним центром ветеранів війни.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету. Підтверджуючих документів щодо створення та функціонування
тендерного комітету, а також кваліфікації його членів на
дослідження з невідомих причин Українським державним
медико-соціальним центром ветеранів війни (надалі - Замовник)
надано не було.
2. Фінансування закупівель. Кошторису на 2007 рік та Звіт про його виконання Замовником
на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму
фінансування на закупівлю апаратури медичної різної. Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів,
робіт і послуг за державні кошти від 09.03.2007 р. б-н, очікувана
вартість закупівлі становила 250 400,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі. Річний план щодо здійснення закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти на 2007 рік та підтверджуючих документів
щодо його оприлюднення в інформаційній системі в мережі Інтернет
Замовником на дослідження також надано не було. В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон), рішення у вигляді розпорядчого акта щодо організації
проведення та вибору процедури закупівлі відсутнє. Прийняте рішення про застосування процедури закупівлі
"відкриті торги" не має відповідного протокольного обґрунтування
та не засвідчено узгодження вибраної процедури підписами членів
тендерного комітету.
4. Визначення предмета закупівлі. Замовник предмет закупівлі визначив як апаратура медична
різна за кодом Класифікатора продукції і послуг ДК 016-97
( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 )
затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації,
метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ) -
33.10.15.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Оголошення про запланову закупівлю апаратури медичної різної
було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної
палати України від 08.01.2007 р. N 2 (73) за N 02013807 та у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 08.01.2007 р. N 2 (39)
за N 02054239. А також, в інформаційній системі в мережі Інтернет від
28.12.06 р. на сайті www.zakupivli.com - за кодом PIY/F-219. Згідно з інформацією викладеною в Оголошенні про запланову
закупівлю, строк подання тендерних пропозицій скорочено до
21 календарного дня та визначено кінцевий термін надання
пропозицій 29.01.2007 р. В порушення ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) у Звіті про
результати здійснення процедури відкритих торгів від 09.03.2007 р.
б-н, не зазначено причини скорочення строку, що може свідчити про
наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
6. Тендерна документація. Тендерна документація на закупівлю апаратури медичної різної
затверджена від 25.12.2006 р. головою тендерного комітету -
Серебренніковою Т.М. У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що
пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з
комерційної та технічної частин. Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та
підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, передбаченим
Додатком 2 до тендерної документації, - право здійснення
підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту,
відсутність заборгованості за податками та зборами, наявність
відповідного дозволу або ліцензії на право займатися відповідною
діяльністю, інформацію про загальні відомості підприємства, копія
свідоцтва про державну реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ тощо. Технічна частина повинна включати повну інформацію про
характеристику товару, країну його походження, назву виробника,
детальний опис основних технічних характеристик. Тендерне забезпечення вимагалось у формі депозиту на загальну
суму 12 520,0 гривень. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі одного
критерію - ціни, за методом рангування. Згідно з Переліком апаратури медичної різної, що додається до
медико-технічних вимог та є додатком до тендерної документації,
Замовником було здійснено посилання на конкретну торговельну марку
та тип предмета закупівлі, наприклад: катетер для подачі кисню
через ніс GALMED 1500 мм., S-Моноветт 7,5 мл, сироватка, стер.,
етикетка "Sarstedt AG and Co" та інше. При цьому, виразу "або
еквівалент" застосовано не було. Отже, в порушення ч. 3 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) технічна
специфікація до тендерної документації містить посилання на
конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип
предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі
коли таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити
вираз "або еквівалент". Також, відповідно до Обов'язкових вимог до поставки апаратури
медичної різної, що додається до медико-технічних вимог та є
додатком до тендерної документації, Замовником було визначено, що
ціна на продукцію може бути змінена при змінах на ринку товарів,
шляхом підписання протоколу узгодження цін. Відповідальність за
правильність формування цін несе Постачальник. При зміні ціни на
товар Продавець обґрунтовує причину зміни та надає Замовнику
підтверджуючі документи про те, що середньоринкова ціна дійсно
змінилася. Слід зазначити, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 34 Закону
( 1490-14 ) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися
від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника - переможця
процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної
пропозиції при проведенні торгів із зменшенням ціни (редукціону),
та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю,
крім випадків, передбачених цим Законом. Таким чином, враховуючи вищезазначене, Замовник самостійно
погоджується на можливу зміну в подальшому ціни тендерної
пропозиції учасника-переможця, що є порушенням вимог ч. 2 ст. 34
Закону ( 1490-14 ). А також, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ),
замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика
розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи
вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на
транспортування, страхування, податки тощо), не враховано: - вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) та вимоги постанови Кабінету Міністрів
України від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки виробів
медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування
в країні. "Форма тендерної пропозиції" - додаток N 2 до тендерної
документації, за якою учасникам передбачено надавати свої
пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про
недотримання Замовником вимог вищенаведеного чинного
законодавства.
7. Подання та розкриття цінових пропозицій. Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від
29.01.2007 р. N 29/01-1 тендерні пропозиції учасників надійшли в
установлений термін 20.01.2007 з відповідними ціновими
пропозиціями, а саме: - ТОВ "ВК Діспомед" на суму 249 046,50 грн.; - ТОВ "Допомога-1" на - 266 333,60 гривень. Відповідно до розділу "Інформація про наявність та
правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених
тендерною документацією", що зазначений в Протоколі розкриття
тендерних пропозицій від 29.01.2007 р. N 29/01-1, стало відомо, що
учасники торгів надали всі потрібні документи, які відповідають
вимогам тендерної документації Замовника. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.01.2007 р.
N 29/01-1 був розміщений в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 29.01.2007 р. за кодом ROP/X-пр-2697/ЄЛО.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця. Відповідно до Протоколу оцінки тендерних пропозицій від
08.02.2007 р. N 8/02А, тендерним комітетом Замовника було
проведено детальний розгляд наданих тендерних пропозицій на
правильність оформлення всіх відповідних документів, передбачених
тендерною документацією. Отже, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 )
перевірка наявності всіх необхідних документів, передбачених
тендерною документацією, правильність їх оформлення здійснювалось
Замовником на етапі здійснення оцінки та порівняння тендерних
пропозицій, а не на етапі розкриття. За результатами оцінки переможцем торгів було обрано
ТОВ "ВК Діспомед" з сумовою пропозицією на суму
249 046,50 гривень. Критерії оцінки Замовником були дотримані.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надіслано
Замовником учаснику-переможцю ТОВ "ВК Діспомед" від 09.02.2007 р.
N 57-1 та проінформовано про результати відкритих торгів іншого
учасника ТОВ "Допомога-1" від 09.02.2007 р. N 57-1. Акцепт тендерної пропозиції та про результати проведення
відкритих торгів були оприлюднені в інформаційній системі в мережі
Інтернет від 08.02.07 р. за кодом N КСУ/У-акц2698/ЄЛО. Оголошення про результати відкритих торгів із закупівлі
апаратури медичної різної було розміщено Замовником в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 р.
N 12 (83) за N 12090507р та у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
19.03.2007 р. N 12 (49) за N 4923173. А також, в інформаційній системі в мережі Інтернет від
09.03.2007 р. на сайті www.zakupivli.com - за кодом FPR/M-1099. Всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 21 календарний день та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 11 календарних днів.
10. Укладення договору. На підставі акцептованої цінової пропозиції на закупівлю
апаратури медичної різної Замовником з переможцем торгів -
ТОВ "ВК Діспомед" укладено договір від 16.02.2007 р. N 16/2-ТА,
відповідно до якого вартість обладнання становить
249 046,50 гривень. Замовником було порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону
( 1490-14 ) в частині недотримання строків опублікування
оголошення про результати проведеної процедури в друкованих
засобах масової інформації та в інформаційній системі в мережі
Інтернет, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою
вважати Договір, укладений з ТОВ "ВК Діспомед" 16.02.2007 р.
N 16/2-ТА загальною вартістю 249 046,50 грн., недійсним
(нікчемним).
11. Складання звітності. Замовником оформлено Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів від 09.03.2007 р. б-н. При цьому, відповідно до вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Звіт про результати торгів складається протягом
10 календарних днів після укладення договору про закупівлю. Таким чином, в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів складено від 09.03.2007 р., тобто пізніше
встановленого строку на 11 календарних днів. Звіт про результати процедури відкритих торгів було
оприлюднено в інформаційній системі у мережі Інтернет від
19.03.2007 р. за кодом 5НТ/А-зв2699/ЄЛО.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Українським державним медико-соціальним
центром ветеранів війни відкритих торгів із закупівлі апаратури
медичної різної встановлено, що закупівля була здійснена з грубими
порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) рішення у
вигляді розпорядчого акта щодо організації проведення та вибору
процедури закупівлі відсутнє; - всупереч вимог ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) у Звіті про
результати здійснення процедури відкритих торгів від 09.03.2007 р.
б-н не зазначено причини скорочення строку, що може свідчити про
наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками; - в порушення ч. 3 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) технічна
специфікація до тендерної документації містить посилання на
конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип
предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі
коли таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити
вираз "або еквівалент"; - при цьому Замовник самостійно погоджується на можливу зміну
в подальшому ціни тендерної пропозиції учасника-переможця, що є
порушенням вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ); - також, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 )
замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції із зазначенням
того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих
товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо),
не враховано: вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР ) та вимоги постанови Кабінету
Міністрів України від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в
частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки
виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до
застосування в країні; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) перевірка
наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною
документацією, правильність їх оформлення здійснювалось Замовником
на етапі здійснення оцінки та порівняння тендерних пропозицій; - всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 21 календарний день та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 11 календарних днів; - в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми
Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих
торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти,
затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від
20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати
здійснення процедури відкритих торгів складено від 09.03.2007 р.,
тобто пізніше встановленого строку на 11 календарних днів. На підставі акцептованої цінової пропозиції на закупівлю
апаратури медичної різної Замовником з переможцем торгів -
ТОВ "ВК Діспомед" укладено договір від 16.02.2007 р. N 16/2-ТА,
відповідно до якого вартість обладнання становить
249 046,50 гривень. Також, Замовником було порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону
( 1490-14 ) в частині недотримання строків опублікування
оголошення про результати проведеної процедури в друкованих
засобах масової інформації та в інформаційній системі в мережі
Інтернет, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою
вважати Договір укладений з ТОВ "ВК Діспомед" 16.02.2007 р.
N 16/2/ГА загальною вартістю 249 046,50 грн. недійсним
(нікчемним). Таким чином, процедура закупівлі апаратури медичної різної,
Українським державним медико-соціальним центром ветеранів війни на
загальну суму 249 046,50 грн. проведена з грубим порушенням вимог
чинного законодавства, в чому може вбачатись нанесення збитків
державі. Дії тендерного комітету Українського державного
медико-соціального центру ветеранів війни можуть містити ознаки
суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: